Strona 3 z 456

: 20 cze 2008, 14:33
autor: meping
R.E.D. pisze:jeszcze trzeba wziasc na poprawke to, ze teraz jezdze tylko na przepustkach i to ma duzy wplyw na "wyczucie" gazu :wink:
twoj wynik jest bardzow porzadku, ale wynik mepinga to juz przesada.




No to w takim razie Panowie prosze o pomoc :)
Sonda juz wymieniona, sam nie wiem o co chodzi, dodam tez ze nie jezdze BARDZO szybko i nie krece go za wysoko, ja tez uwazam ze 10l/100 to duzo, ale na 98o jest jeszcze wiecej.

: 20 cze 2008, 14:42
autor: Fiveopac
meping pisze:10l/100 to duzo

W miescie czy na trasie?
Przepływka żyje? Sprawdzales błedy komputera?

Re: Wieksze spalanie przy benzynie 98 oktanowej.

: 23 cze 2008, 8:27
autor: Konrad
meping pisze:Witam

Normalnie jezdze na 95, ale ostatnio wlalem 98 do pelna i spalanie znaczaco wzroslo.
Z ok 10l do 13l, skad taka roznica, w koncu wyzsza liczba oktanow = wieksza wydajnosc.

Moze to kwestia komputera ?


Większa liczba oktanów wcale nie przekłada się bezpośrednio na większą wydajność. Za to odpowiedzialna jest kaloryczność paliwa. Żeby w pełni wykorzystać paliwo wysokooktanowe należy zwiększyć kąt wyprzedzenia zapłonu - tylko wtedy to ma sens. W przypadku stosowania paliwa o zbyt wysokiej liczbie oktanowej w silniku wyregulowanym na paliwo niskooktanowe dochodzi do zbyt późnego spalania, w ostatniej fazie suwu pracy, a może nawet w czasie suwu wydechu. Przypominam, że liczba oktanowa mówi tylko o szybkości spalania paliwa - im wyższa, tym WOLNIEJ paliwo się spala. Polecam .[URL=http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_oktanowa]wikipedię[/URL]

: 23 cze 2008, 9:37
autor: DieSpinnePL
Dokładnie Konrad.

Tylko polecam mieć na uwadze fakt, że tankując np 95 w Polsce a tankując 95 w Niemczech to dwa rózne paliwa ;)

Ja osobiście preferuje 98 bo, przynajmniej tak mi sie wydaje, jest lepszej jakości.
Oczywiście nigdy nie tankowałem samochodu na stacji "no name".
Chyba że akurat trafi mi sie 95 v power.

: 23 cze 2008, 9:51
autor: outsider
DieSpinnePL pisze:Chyba że akurat trafi mi sie 95 v power.


A jest taka?

: 23 cze 2008, 11:08
autor: R.E.D.
oczywiscie, ze jest - nazywa sie teraz v-power zeby nie zniechecac klientow :lol:
o wiekszej liczbie oktanowej jest juz v-power racing :wink:
osobiscie po rozmowach z kilkoma osobami majacymi stycznosc z paliwami nie wierze w jakies dodatki i staram sie tankowac "czysta" 98 :roll:

: 23 cze 2008, 11:37
autor: outsider
Sam tankuję na Shellu i zrobiłem wywiad na stacji na temat ilość oktanów w paliwach. VPower = 98 oktanów, VPower Racing ~100 oktanów. Nie ma wzbogaconej 95.

: 23 cze 2008, 11:46
autor: DieSpinnePL
outsider, wracając ze zlotu górskiego zatankowałem wczoraj 30 litrów i powiem ile na tym przejade km ;)

: 23 cze 2008, 12:11
autor: R.E.D.
outsider pisze:Sam tankuję na Shellu i zrobiłem wywiad na stacji na temat ilość oktanów w paliwach. VPower = 98 oktanów, VPower Racing ~100 oktanów. Nie ma wzbogaconej 95.

to albo ktos cie zrobil w balona, albo pracownicy naczytali sie jakis bajek o paliwie 98 z shella i teraz na sile probuja zainteresowac tym innych :lol:

: 23 cze 2008, 12:24
autor: outsider
Ja i tak tankuję zwykłą 95 (na shellu :wink: ). Ciekawe jak można sprawdzić liczbę oktanów w paliwie :?:

: 23 cze 2008, 13:41
autor: R.E.D.
w jakims labie, albo kupic gazete z niby niezaleznymi testami. kiedys byl taki chyba w gazecie autoswiat - poszukaj na necie - moze bedzie skan to sam sie przekonasz, ze shell po wypuszczeniu v-power racing przestal oferowac 98 :wink:

: 24 cze 2008, 23:04
autor: majkel
outsider pisze:Ciekawe jak można sprawdzić liczbę oktanów w paliwie

nie można. "Oktany" to nie jakieś bakterie które można pod mikroskopem policzyć.
Ale na poważnie, trochę chyba demonizujecie liczbę oktanową paliwa. Określa ona
wprost odporność paliwa na spalanie stukowe i tylko tyle. O jakości benzyny
decyduje również cała masa innych, ciekawych parametrów, dla zainteresowanych
na przykład link /załacznik 1 do rozporządzenia ministra :razz: /:
http://tinyurl.com/6nr5xf
DieSpinnePL pisze:Ja osobiście preferuje 98 bo, przynajmniej tak mi sie wydaje, jest lepszej jakości.

Ale też niekoniecznie zawsze. Tydzień temu skusiłem się na promocję benzyny
98 /była tańsza niż 95/ w jednej z markowych sieci i powiem szczerze że
chyba była jakaś przeterminowana z zapasów strategicznych, nie dało się
jechać, musiałem dotankować na innej stacji i je pomieszać ze sobą...
R.E.D. pisze:o wiekszej liczbie oktanowej jest juz v-power racing

imho to woda i marketing... Może w Wielkopolsce albo na Śląsku opłaca
się benzynę zza granicy przywieźć ale w centralnej Polsce to większość paliw
idzie z baz orlenu i co najwyżej na stacji dolewają trochę dodatków. Niezależnie
od tego pod jaką marką się to potem sprzedaje.
vox pisze:7,8 oczywiście 95

a to całkiem dobre spalanie jest... od jakiś dwu tygodni odrabiam miatą sporo
kilometrów w trasach i aby się zbytnio w trasie nie nudzić podłączyłem sobie
czytnik eobd do zabawy.
Generalne wrażenie mam takie że największy wpływ na chwilowe spalanie ma
nacisk na gaz /co jakby nie jest żadnym odkryciem :smile: /, prawie niewyczuwalna
różnica przekłada się spokojnie na litr/100km. Na razie minimum które osiągnąłem
przy równej jeździe około 100 km/h to 5,1 litra, ale wytrzymałem z 10 minut...
Strasznie niewygodna pozycja dla prawej stopy... Wolę jednak deptać :grin:

Pozdr

: 25 cze 2008, 5:00
autor: vox
majkel_c pisze:podłączyłem sobie
czytnik eobd do zabawy.
:?: co to, dlaczego, jak i gdzie :???: :?:

: 25 cze 2008, 9:03
autor: R.E.D.
http://en.wikipedia.org/wiki/On-board_diagnostics

: 30 cze 2008, 20:54
autor: majkel
vox pisze:co to, dlaczego, jak i gdzie

vox, to jest taki prosty gadżet podłączany do złącza diagnostycznego pozwalający
na odczyt stanu parametrów podawanych przez komputer pojazdu. Mój robi jeszcze za czytnik/kasownik błędów i "komputer" pokładowy /spalanie,dystans i takie tam/.
Na zdjęciu poniżej widać dla przykładu temperaturę wody, powietrza w dolocie, napięcie
ładowania i wyprzedzenie zapłonu...

: 30 cze 2008, 22:39
autor: Dizajer
Ile taki bajer kosztuje i gdzie można coś takiego kupić ?

: 30 cze 2008, 23:56
autor: DieSpinnePL
Niestety nie powiem ile zrobiłem kilometrów na tych 30 litrach, bo w między czasie Brat chciał sobie pojeździć bez daszku i nie wie ile zrobił kilometrów a dodatnkował.

Wiem, że miałem około 13-14litrów w baku gdy miałem za sobą już 200km. Trasa mieszana.

: 01 lip 2008, 4:58
autor: vox
quench pisze:Ile taki bajer kosztuje i gdzie można coś takiego kupić ?

też się zapytowywuję :wink:

: 03 lip 2008, 17:44
autor: majkel
vox pisze:
quench pisze:Ile taki bajer kosztuje i gdzie można coś takiego kupić ?

też się zapytowywuję :wink:

Ja mój kupowałem jakiś rok temu na amazon.com /wtedy kosztował coś 130 USD/. Robi
to cuś Linear Logic, jest chyba też jakiś europejski dystrybutor /www.scangauge.net ->
to chyba to/. Oczywiście to jest tylko czytnik, więc niezbędne jest wyjście diagnostyczne
zgodne z OBD2/EOBD /takie duże gniazdo, w NBFL pod klapką bezpieczników w kabinie/
NB też to powinno mieć a NA... pewnie tylko ostatnie roczniki...

: 06 lip 2008, 18:42
autor: Dizajer
No własnie mam jakąś złoczke w NA w okolicach mocowania amortyzatora po stronie kierowcy. To to ?

: 24 lip 2008, 21:30
autor: Climber
hehe właśnie dziś się zastanawiałem do czego to...? :roll:
:razz:

: 24 lip 2008, 23:02
autor: przemasi
tak, to wygląda na złącze diagnostyczne...też to ostatnio znalazłem :mrgreen: dowiem się czegoś więcej pewnie niebawem :wink:

: 24 lip 2008, 23:26
autor: Fiveopac
quench pisze:No własnie mam jakąś złoczke w NA w okolicach mocowania amortyzatora po stronie kierowcy. To to ?

Kostka z dwoma wyjsciami? To zasilanie komputera do diagnostyki :P ew.zrodlo pradu dla natchnionych majsterkowiczow ;)

: 25 lip 2008, 6:30
autor: AGENt
a do czego są kable znajdujące się na przedniej belce pomiędzy klaksonami przed chłodnicą? Ktoś wie?

czy jest roznica w czesciach do mazd nb z 2001 sprowadzonej

: 14 wrz 2009, 13:42
autor: wojtas
czy jest roznica w czesciach do mazd nb z 2001 sprowadzonej z usa ?
roznia sie one od tych europejskich ?

pzdr,
w.

: 14 wrz 2009, 14:48
autor: Standby
opcja Szukaj prawdę Ci powie

Ankieta w sprawie silników - głównie dotyczy NB i NC

: 15 wrz 2009, 10:33
autor: Lukasz
Witajcie,

Mazda Motor Polska zwórciła się do nas z prośbą o dokonanie ankiety dotyczącej posiadanych silników przez polskich użytkowników Mazdy MX-5. Cel ankiety - statystyczny.

Ankieta trwa do niedzieli 20 września 2009

Liczę na Waszą pomoc i oddane głosy

Mocowanie akumulatora

: 28 wrz 2009, 8:18
autor: Ja_Misiek!
Mam taki problem i prosiłbym o małą pomoc.

Ostatnio zauważyłem ze nie mam przymocowanego akumulatora tak jak to wyglądac powinno. jest to zrobione dosyc prowizorycznie, a chciałbym zeby było tak jak byc powinno zwłaszcza, że chyba (prosze zwrócic uwagę na celowe podkreślenie słówka chyba) mam do niego wszelkie zapiecia, przypiecia, wpięcia, podpięcia itepe., ale niestety nie wiem jak to w ogóle powinno wyglądac.

jakby ktoś był tak fajny i cyknął jakąś foteczkę jak to u niego wygląda to będe dźwięczny.


oczywiście mądry Ja_Misiek! wczoraj nie pomyślał o tym, zeby u kogoś podejrzec jak to wygląda. :roll: :oops:

: 28 wrz 2009, 10:56
autor: Climber
Wpadaj do mnie Cieciu po pracy! :P

zakładanie hardtopu Poznań ?

: 06 paź 2009, 10:26
autor: aniao
Gdzie w Poznaniu załozą mi hardtop, bo coś mi krzywo leży i nie umiem podłączyć ogrzewania ....: ))))))))))))))