Strona 131 z 456

Re: Czaterja działu technicznego

: 05 maja 2014, 21:02
autor: wojteks
luksik pisze: limitem 100.000km

Wierzysz w to?

Re: Czaterja działu technicznego

: 05 maja 2014, 21:03
autor: Krzywy
Original I.L. Motorsport®

Wolałbym zestaw z allegro - Gates + rolki GMB. 160zł. Bóg jeden wie co Niemcy sprzedają pod swoją marką.

Pompa zależy. Jest duży przedział cenowy. Od 80-90 do kilku stów.

Re: Czaterja działu technicznego

: 05 maja 2014, 21:13
autor: Tomai
W roku 2010 wymieniałem rozrząd. Kupiłem wtedy : pasek Conti, rolki GMB, sprężynka i uszczelka pod pokrywe ASO.
Po niecałych 4 latach i 37 tyś nic się nie dzieje 8-)

Re: Czaterja działu technicznego

: 05 maja 2014, 21:22
autor: polokokt
boz rozrządem generalnie jest tak, ze ogólnie dopuki sie nic nie stanie, to różnicy nie widać :) Więc teoretycznie nie warto dopłacać.Jak czytam to forum od 2 lat, tak jeszcze nie trafiłem na wątek,żeby komuś coś pękło,a przecież ludziska różne rzeczy zakładają.
A znów tutaj chyba gdzieś kiedyś czytałem,, że nie muszą być OEM Mazda, można spokojnie kupić coś z allegro w miarę markowego a jedynie tę magiczną sprężynkę dokupić w ASO (ja płaciłem chyba coś około 20-30 PLN za nią.
Także zdań jest n+3 (gdzie n to ilość osób wypowiadających opinie) :)

Re: Czaterja działu technicznego

: 05 maja 2014, 22:30
autor: Hantkus
Mazdowy silnik jest bezkolizyjny, czyli jak Wam jebnie pasek to tylko stajecie w polu silnikowi nic nie będzie.
Imho skoro Carspeed wspiera klub i do tego ma graty oem Mazda to kupować nie mędrkować 8-)

Re: Czaterja działu technicznego

: 06 maja 2014, 9:14
autor: skyactivwalker
Ciekawe czy byłbyś takim optymistą gdyby Ci strzelił przy wyprzedzaniu a z naprzeciwka TIR :) albo jadąc z dziewczyną w niedziele nad morze ;)
A tak poza tym, faktycznie nie widziałem jeszcze strzelonego rozrządu w MX-ach. W ramach oszczędności polecałbym oryginalny pasek i sprężynkę a rolki np.GMB lub SNR (i tak w większości w pudełku jest NTN :) nawet w SKF). No i pompę poleciłbym jakiejś lepszej jakości (nie musi być ori)

Re: Czaterja działu technicznego

: 06 maja 2014, 9:27
autor: majkel
skyactivwalker pisze:Ciekawe czy byłbyś takim optymistą gdyby Ci strzelił przy wyprzedzaniu a z naprzeciwka TIR

:kciuk:
skyactivwalker pisze:A tak poza tym, faktycznie nie widziałem jeszcze strzelonego rozrządu w MX-ach.

Mieliśmy chyba 2 przypadki w klubie zerwanego paska. Oba przy jakimś nieznanym przebiegu, najprawdopodobniej bardzo przeciągniętym albo paski były ekstremalnym badziewiem z półki cenowej blisko podłogi.
skyactivwalker pisze:No i pompę poleciłbym jakiejś lepszej jakości (nie musi być ori)

GMB bardzo dobrze się sprawdza. I nie warto kombinować z ewentualnym zostawieniem starej, nawet jeśli jest oryginalna. Szanse na przeżycie do 2 zmiany rozrządu są niewielkie.

Po
eM

Re: Czaterja działu technicznego

: 06 maja 2014, 9:49
autor: luksik
Czytając Wasze opinie mam mieszane uczucia :) Lecz wydatek 100zł więcej na rozrząd nie jest aż taki wielki... :)
Pompa wody japońska AISIN z uszczelkami 165zł to chyba dobra jakość do ceny?
Przy okazji rozrządu mam zamiar zrobić:
- uszczelniacze wałków rozrządu oryginał OE MAZDA - 55zł/szt x2 = 110zł/kpl
- przedni uszczelniacz wału korbowego oryginał OE MAZDA - 39zł
- uszczelka pokrywy zaworów oryginał OE MAZDA - 79zł, jest 1 szt
- paski wieloklinowe zewnętrzne - japońskie BANDO (oryginał w mazdach) - 69zł/kpl 2szt
2) Uszczelniacz tylny wału korbowego:
- oryginał OE MAZDA - 115zł/szt
3) łączniki stabilizatora tył:
- JAPAN - 60zł/szt,
I oczywiście świece ;)
Ceny z CARSPEED

Re: Czaterja działu technicznego

: 06 maja 2014, 11:00
autor: Kurak
polokokt pisze:boz rozrządem generalnie jest tak, ze ogólnie dopuki sie nic nie stanie, to różnicy nie widać Więc teoretycznie nie warto dopłacać.Jak czytam to forum od 2 lat, tak jeszcze nie trafiłem na wątek,żeby komuś coś pękło,a przecież ludziska różne rzeczy zakładają.


Mnie pękł. Ale równie dobrze mógł mieć najechane 220k wtedy.

majkel pisze:GMB bardzo dobrze się sprawdza. I nie warto kombinować z ewentualnym zostawieniem starej, nawet jeśli jest oryginalna. Szanse na przeżycie do 2 zmiany rozrządu są niewielkie.

Drogie te pompy też nie są, a wymiana jednak jest upierdliwa.

Re: Czaterja działu technicznego

: 06 maja 2014, 12:14
autor: kociol
luksik pisze:Czytając Wasze opinie mam mieszane uczucia :) Lecz wydatek 100zł więcej na rozrząd nie jest aż taki wielki... :)
Pompa wody japońska AISIN z uszczelkami 165zł to chyba dobra jakość do ceny?
Przy okazji rozrządu mam zamiar zrobić:
- uszczelniacze wałków rozrządu oryginał OE MAZDA - 55zł/szt x2 = 110zł/kpl
- przedni uszczelniacz wału korbowego oryginał OE MAZDA - 39zł
- uszczelka pokrywy zaworów oryginał OE MAZDA - 79zł, jest 1 szt
- paski wieloklinowe zewnętrzne - japońskie BANDO (oryginał w mazdach) - 69zł/kpl 2szt sprawdz dlugosc paskow na aucie - dostalem z CS jeden za krotki o 4 mm
2) Uszczelniacz tylny wału korbowego:
- oryginał OE MAZDA - 115zł/szt
3) łączniki stabilizatora tył:
- JAPAN - 60zł/szt,
I oczywiście świece ;)
Ceny z CARSPEED

Re: Czaterja działu technicznego

: 06 maja 2014, 15:40
autor: Krzywy
Uszczelkę pokrywy kupiłem mazdy i jest spoko

Uszczelniacz wału na przodzie i wałki kupiłem reinz/erling (nie pamiętam której firmy do czego). Dużo od wymiany nie przejechałem, może 8kkm ale czasami musiałem zaglądać pod pokrywę i widzę że rozrząd suchy i ładny jest więc imho nie ma co przepłacać. Ja dałem za te uszczelki łącznie może 70zł. Gówniane zaczynają cieknąć praktycznie od razu.

Re: Czaterja działu technicznego

: 06 maja 2014, 19:29
autor: Alex
podmienilem dzis zegary na pozyczone od Kuraka (thx!) i okazalo sie ze obrotek nie dziala nadal. Wyglada na to ze jest jednak problem w module zaplonowym. Pomierzylem i sygnal jest identyczny na module, w gniezdzie diagn i przy zegarach czyli problemu w kabelkologii raczej nie ma. Niby czestotlwosc impulsow mierzona multimetrem jest prawidlowa ale wspolczynnik wypelnienia juz chyba nie bardzo - miernik pokazywal uparcie 99.99% - :o . Pewnie wiec cos sie spsulo wewnatrz modulu (cewki maja wtyczke 3-pinowa wiec to z modulu idzie sygnal) :x

Re: Czaterja działu technicznego

: 07 maja 2014, 18:13
autor: piotrj4
Tak się naczytałem trochę o tych rozrządach i w sumie jestem jedynie ciekaw tak na przyszłość. Silnik 1.8 benzyna z mazdy nc też jest bezkolizyjny, ktoś się orientuje :p?

Re: Czaterja działu technicznego

: 07 maja 2014, 18:17
autor: fifomaniak
Tego nie wiem, ale zamiast paska ma łańcuch :P

Re: Czaterja działu technicznego

: 07 maja 2014, 18:51
autor: skyactivwalker
Zgodnie z tym co mówi Mazda, wszystkie benzyniaki bez zmiennych faz rozrządu są bezkolizyjne, z VVT trochę gorzej ;)
Aczkolwiek spotkałem się wielokrotnie że w bezkolizyjnym silnku zawory się pogięły, trochę inaczej cały układ zachowuje się statycznie a inaczej dynamicznie.

aaaaa Diesle oczywiście są kolizyjne ale na szczęście póki co mxów to nie dotyczy :)

Re: Czaterja działu technicznego

: 07 maja 2014, 19:54
autor: dmk
skyactivwalker pisze:spotkałem się wielokrotnie że w bezkolizyjnym silnku zawory się pogięły


Jest tutaj nawet jeden MX, którego ten przypadek spotkał. Niestety wiele osób nie wieży - "ale jak to, w bezkolizyjnym silniku?". :facepalm:

Re: Czaterja działu technicznego

: 07 maja 2014, 20:27
autor: Alex
dmk pisze:
skyactivwalker pisze:spotkałem się wielokrotnie że w bezkolizyjnym silnku zawory się pogięły

Jest tutaj nawet jeden MX, którego ten przypadek spotkał. Niestety wiele osób nie wieży - "ale jak to, w bezkolizyjnym silniku?". :facepalm:

rozne rzeczy sa mozliwe, da sie np. pogiac zawory w silniku ze sprawnym rozrzadem - wystarczy go przekrecic, sprawdzone osobiscie ;) . Mozliwe jest takze nieuszkodzenie zaworow po przeskoczeniu rozrzadu w silniku kolizyjnym, pare takich przypadkow w klubie Prelude mielismy. Jak i pare przypadkow w druga strone, po spotkaniu tlokow z zaworami demolka totalna wlacznie z wypluwaniem wnetrznosci przez wydech.

Re: Czaterja działu technicznego

: 07 maja 2014, 20:49
autor: piotr-gka
Nic mi nie mówcie o kolizji rozrządu.
Właśnie odebrałem mastera od mechanika. Zerwało śruby walka, góra stanęła, dół zerwał zęby paska, 10 zaworów oberwalo, 3 koła w plecy.

Re: Czaterja działu technicznego

: 07 maja 2014, 21:12
autor: RS
piotr-gka pisze:3 koła w plecy.


Chyba poszedłbym w inny słupek, nawet 1.8 chodzą poniżej 2k.

Re: Czaterja działu technicznego

: 07 maja 2014, 21:28
autor: piotr-gka
Nie w mazdzie, w busie miałem awarię. Renault Master 2.5 dci.

Re: Czaterja działu technicznego

: 08 maja 2014, 14:02
autor: owsiankasb
http://www.topmiata.com/shop/brake-stopper/

Ktos wie cos o tym wynalazku?

Re: Czaterja działu technicznego

: 08 maja 2014, 14:15
autor: ubek
Było juz o tym na forum, ja nie widze zastosowania dla tego patentu chyba ze ktoś ma łape Pudziana i ładuje po heblach ze serwo wysadza. W Polsce chyba nikt tego patentu nie stosował wiec ciężko powiedzieć czy to rzeczywiście działa.

Re: Czaterja działu technicznego

: 09 maja 2014, 23:08
autor: Yurgilion
Jak to jest ze szperą w NA? W usa chyba była w standardzie, a w eu?

Re: Czaterja działu technicznego

: 09 maja 2014, 23:51
autor: ree
Yurgilion pisze:Jak to jest ze szperą w NA? W usa chyba była w standardzie, a w eu?

Nigdzie nie była w standardzie z tego co wiem. Może jakieś specjalne wersje z JP. W eu napewno była za dopłatą w 1.8, w 1.6 tylko VLSD.

Re: Czaterja działu technicznego

: 10 maja 2014, 19:45
autor: ubek
wiekszość Miat 1.8 z Usa ma torsena raczej, jak chcesz moge sprawdzić w Vinie w co jest uzbrojona.


moje pytanie swapa 1,8nbfl do na 1.8 da sie ogarnąć na zwykłym sterowaniu (seryjnym kompie z nbfl) ?
oczywiscie wiem o reszcie gratów które musza wpaść chodzi mi o samo sterowanie?

Re: Czaterja działu technicznego

: 10 maja 2014, 20:02
autor: funky
Z tego co ostatnio słyszałem to swap na seryjnym kompie z nbfl jest spokojnie do zrobienia.

Re: Czaterja działu technicznego

: 11 maja 2014, 14:03
autor: Krzywy
Jak się wymienia małą gumę lewarka zmiany biegów?

Zdjąć resztki starej poprzez przecięcie nie było problemu ale nowej tak się nie założy... Przeciągać przez to zgrubienie też mi się nie bardzo widzi bo odnoszę wrażenie że to może pęknąć.

Re: Czaterja działu technicznego

: 11 maja 2014, 14:09
autor: funky
Nasmaruj wazeliną lub innym poślizgiem :)

Re: Czaterja działu technicznego

: 11 maja 2014, 15:03
autor: majkel
ubek pisze:moje pytanie swapa 1,8nbfl do na 1.8 da sie ogarnąć na zwykłym sterowaniu (seryjnym kompie z nbfl) ?

Tak, jest to możliwe. Z tym, że taka wersja jest to bardziej konwersja sterowania niż instalacja typu "mechanik podłączy pudełko do wtyczki
pomiędzy popołudniową kawą a piwem i pozamiatane". Kapoost i bardock mają w swoich NA seryjne sterowanie do silników NBfl, popytaj jak
jeździ.

Po
eM

Re: Czaterja działu technicznego

: 11 maja 2014, 18:11
autor: ubek
dzieki majkel i funky

swap jesli dojdzie do skutku bede ogarniał sam troche nauki nie zaszkodzi, a ze bedzie to p&p na to nie licze