Strona 403 z 456
Re: Czaterja działu technicznego
: 29 lut 2020, 9:17
autor: pirul
Jasne, da się.
Re: Czaterja działu technicznego
: 29 lut 2020, 15:32
autor: Ross
mike_d pisze: ↑28 lut 2016, 18:43
Szukam dobrej duszy która potrafi rozszyfrować wymiary śrub/nakrętek kryjących się pod symbolami (EPC): 9YB101202 i BP5B20WA5
Wiem, że to dawno temu było, ale udało ci się może znaleźć te wymiary? Potrzebuję na poniedziałek tych śrub i nakrętek, a intercars nie ma. Znalazłem tylko w jednym czy dwóch sklepach internetowych z długim czasem oczekiwania i drogą wysyłką. A po wymiarach pewnie w jakimś sklepie ze śrubami bym ogarnął.
Albo czy da się je zastąpić innymi śrubami/nakrętkami - i jeśli tak to jakimi?
Re: Czaterja działu technicznego
: 29 lut 2020, 16:36
autor: wojteks
Obie te rzeczy dobierzesz w sklepie ze śrubami, tylko kup lepsze niż 5.8, ewentualnie nakrętki miedziowane, nie pamiętam czy tam jest M10 czy M8 (chociaż 5.8 łatwiej urwać przy ponownym demontażu niż walczyć z rozkręcaniem).
Re: Czaterja działu technicznego
: 29 lut 2020, 16:57
autor: Ross
Czyli dowolne śruby tam podejdą? Zaraz sprawdzę na cobalcie czy wchodzi M8 czy M10, długość dobiorę na oko, ale co z łbem śruby? Wyglądał na aucie jakby był jakiś niestandardowy płaski. Śruba z łbem sześciokątnym podejdzie?
Re: Czaterja działu technicznego
: 29 lut 2020, 20:16
autor: wojteks
Łeb śruby dowolny się zmieści, sześciokąt a jak nie to imbus, przy rozbieraniu najprościej urwać i dać nowe.
Re: Czaterja działu technicznego
: 01 mar 2020, 11:59
autor: mike_d
Ross pisze: ↑29 lut 2020, 15:32
mike_d pisze: ↑28 lut 2016, 18:43
Szukam dobrej duszy która potrafi rozszyfrować wymiary śrub/nakrętek kryjących się pod symbolami (EPC): 9YB101202 i BP5B20WA5
Wiem, że to dawno temu było, ale udało ci się może znaleźć te wymiary? Potrzebuję na poniedziałek tych śrub i nakrętek, a intercars nie ma.
Umm
Nie pamiętam już nawet
Re: Czaterja działu technicznego
: 01 mar 2020, 12:30
autor: Ross
Spoko, już ogarnąłem, że nie będzie problemu z użyciem innych śrub. Kupię kilka rodzajów śrub z nakrętkami o wysokiej twardości i któreś po prostu przypasują.
Re: Czaterja działu technicznego
: 03 mar 2020, 12:44
autor: janux
Wiecie może gdzie w Polsce dostanę uczelki lamp tylnych do NC? Chodzi o te jakby piankowe. Pisałem do Carspeedu, ale odpisali, że nie mają. Pozostają tylko zagraniczne sklepy?
Re: Czaterja działu technicznego
: 03 mar 2020, 13:26
autor: tomasz01
Broonek kupował o ile dobrze pamiętam - odezwij się do Niego.
Re: Czaterja działu technicznego
: 04 mar 2020, 13:12
autor: Enzis
Czy obudowy lusterek są w nbfl takie same w anglikach jak w reszcie świata?
Mam pęknięta obudowę i chciałem swapowac szkło.
Re: Czaterja działu technicznego
: 04 mar 2020, 13:25
autor: mutra
Enzis pisze: ↑04 mar 2020, 13:12
Czy obudowy lusterek są w nbfl takie same w anglikach jak w reszcie świata?
Mam pęknięta obudowę i chciałem swapowac szkło.
Obudowa jest taka sama, szkło jest inne
Re: Czaterja działu technicznego
: 06 mar 2020, 10:52
autor: turbo pchała
mutra pisze: ↑04 mar 2020, 13:25
Enzis pisze: ↑04 mar 2020, 13:12
Czy obudowy lusterek są w nbfl takie same w anglikach jak w reszcie świata?
Mam pęknięta obudowę i chciałem swapowac szkło.
Obudowa jest taka sama, szkło jest inne
To nieprawda. Mogę Ci podesłać dwa dowody. Krzywizny plastików są inne dla ruchu lewostronnego i prawostronnego.
Re: Czaterja działu technicznego
: 06 mar 2020, 18:28
autor: mutra
turbo pchała pisze: ↑06 mar 2020, 10:52
mutra pisze: ↑04 mar 2020, 13:25
Enzis pisze: ↑04 mar 2020, 13:12
Czy obudowy lusterek są w nbfl takie same w anglikach jak w reszcie świata?
Mam pęknięta obudowę i chciałem swapowac szkło.
Obudowa jest taka sama, szkło jest inne
To nieprawda. Mogę Ci podesłać dwa dowody. Krzywizny plastików są inne dla ruchu lewostronnego i prawostronnego.
Pokaż, zawsze to jakiś punkt odniesienia przy doborze części
Re: Czaterja działu technicznego
: 06 mar 2020, 22:22
autor: pirul
Nie wiem jak w mazdach, ale podejrzewam, że podobnie jak w hondach, lusterka rhd zatrzaskują się w innej pozycji niż lhd, widać to najlepiej jak patrzysz na auto z góry, chodzi po prostu o kąty, pod którymi muszą być obudowy żeby widzieć wszystko siedząc z drugiej strony auta.
Re: Czaterja działu technicznego
: 07 mar 2020, 12:14
autor: luki_92_92
janux pisze: ↑03 mar 2020, 12:44
Wiecie może gdzie w Polsce dostanę uczelki lamp tylnych do NC? Chodzi o te jakby piankowe. Pisałem do Carspeedu, ale odpisali, że nie mają. Pozostają tylko zagraniczne sklepy?
ASO?
Re: Czaterja działu technicznego
: 07 mar 2020, 19:48
autor: wojteks
Idziesz do sklepu z płytami gipsowo-kartonowymi, kupujesz taśmę wygłuszającą (akustyczną) samoprzylepną, wycinasz potrzebny kształt i masz.
Re: Czaterja działu technicznego
: 07 mar 2020, 23:06
autor: konopa
janux pisze: ↑03 mar 2020, 12:44
Wiecie może gdzie w Polsce dostanę uczelki lamp tylnych do NC? Chodzi o te jakby piankowe. Pisałem do Carspeedu, ale odpisali, że nie mają. Pozostają tylko zagraniczne sklepy?
Są dostępne w ASO, wyjściowo 150 zł za komplet (Broonek zamawiał w Odyssey).
Re: Czaterja działu technicznego
: 07 mar 2020, 23:20
autor: pirul
https://www.mx5parts.co.uk/rear-lamp-ga ... -3545.html
Komplet w domu za stówkę tylko akurat brakuje jednej strony, trzeba poczekać aż dowiozą.
Re: Czaterja działu technicznego
: 08 mar 2020, 14:57
autor: Leeo
Może podpowiecie co może dawać okresowe drgania karoserii jak przy niewyważonej oponie? Nie przenosi się to na układ kierowniczy i jest tylko okresowo, prędkość raczej powyżej 60. Myślałem, że coś z kołami, ale zrobione zostało wszystko - nowe pierścienie, nowe opony, sprawdzane felgi, wszystko idealne. Mogą być to półosie? A może NB tak ma? Moja poprzednia Anni zdawała się mieć tak samo, jak i teraz obecna. Może jestem przewrażliwiony, bo na co dzień, jak większość z Was jeżdżę wygodnym autkiem i może się po prostu czepami
Aczkolwiek, może ktoś ma jakieś wskazówki na co jeszcze zwrócić uwagę? Poza tym to auto jeździ pięknie, prosto, nie ściąga, nic nie stuka, ma założony gwint, nie ma korozji
Re: Czaterja działu technicznego
: 08 mar 2020, 21:56
autor: Tomai
Nazywa się to SHIMMY SHAKE. Przeważnie występuje przy prędkości 55 km/h i 110 km/h. No niestety NB tak ma. W jednym egzemplarzu jest to bardziej odczuwalne w innym mniej. Czasem to wkurza ale idzie się przyzwyczaić. W każdej mojej Miacie tak miałem . Niektórzy próbowali się z tym zmierzyć ale nie zawsze wychodzi. Ja odpuściłem. Zauważyłem że im cięższa felga tym jest to bardziej odczuwalne. Więcej tu
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=689828
Re: Czaterja działu technicznego
: 08 mar 2020, 22:47
autor: pirul
Miałem to samo przy 110kmh w mojej NA (o tyle wkurzające, że to jest optymalna podróżna prędkość tym autem żeby gdzieś po prostu dojechać), podejrzewałem felgi, opony, dyfer (w tej kolejności). Zmieniłem opony, kazałem porządnie wyważyć koła i problem zniknął. Te auta są lekkie i podatne na takie niuanse. Cięższe koła tylko potęgują efekt z wiadomej przyczyny.
Re: Czaterja działu technicznego
: 09 mar 2020, 5:22
autor: Leeo
Bardzo dziękuję za informacje, znaczy, że jednak nie jestem psycholem
No to na super lekkie koła to chyba za późno bo mam Oz superturismo 16 z nowymi R1R. Wyważałem w mega sprawdzonym miejscu, robiłem pierścienie centrujące na zamówienie, to wszystko sprawiało, że niby jest lepiej, ale tylko w głowie zapewne
natomiast rzeczywiście nie występuje to zawsze.
Re: Czaterja działu technicznego
: 09 mar 2020, 6:47
autor: Bless
Czy ustawienie lamp w NA gdy są zamknięte da się jakoś regulować? Widzę po niektórych zdjęciach, że niektóre lampy nie leżą idealnie do wysokości maski. Czy trzeba rozbierać cały mechanizm i jakoś to regulować?
Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
Re: Czaterja działu technicznego
: 09 mar 2020, 8:08
autor: pirul
Bardzo prosta regulacja. Klapy są na 4 śrubach każda. Podnieś lampy, zdejmij plastikowe osłony (też po 4 śruby na stronę) i zobaczysz o co chodzi. Tak to wygląda:
Re: Czaterja działu technicznego
: 09 mar 2020, 9:32
autor: tomasz01
Nie trzeba nic kręcić - wystarczy je "naciągnąć" przy otwartej masce i potem lekko docisnąć przy zamkniętej - działa jak złoto
Re: Czaterja działu technicznego
: 09 mar 2020, 9:40
autor: Bless
tomasz01 pisze: ↑09 mar 2020, 9:32
Nie trzeba nic kręcić - wystarczy je "naciągnąć" przy otwartej masce i potem lekko docisnąć przy zamkniętej - działa jak złoto
Coś mi się zdaje, że naciągnięcie tyle mi nie wyciągnie różnicy pomiędzy maską a osłoną reflektora. Bede musiał się pobawić tak jak pokazał Pirul. Myślałem, że to jakaś fizyka kwantowa z ustawianiem całej ramy reflektora ale całe szczęście to pikuś w postaci 8 śrubek na stronę
Dzięki Panowie!
Re: Czaterja działu technicznego
: 09 mar 2020, 9:45
autor: pirul
tomasz01 pisze: ↑09 mar 2020, 9:32
Nie trzeba nic kręcić - wystarczy je "naciągnąć" przy otwartej masce i potem lekko docisnąć przy zamkniętej - działa jak złoto
Co to za druciarstwo, to nie forum opla, proszę przemyśleć swoją wypowiedź.
Re: Czaterja działu technicznego
: 09 mar 2020, 9:46
autor: Bless
pirul pisze: ↑09 mar 2020, 9:45
tomasz01 pisze: ↑09 mar 2020, 9:32
Nie trzeba nic kręcić - wystarczy je "naciągnąć" przy otwartej masce i potem lekko docisnąć przy zamkniętej - działa jak złoto
Co to za druciarstwo, to nie forum opla, proszę przemyśleć swoją wypowiedź.
Chyba wiem o co chodziło
It's not a bug, it's a feature
[youtube]
https://youtu.be/eBmhvm8LLNs?t=90[/youtube]
Re: Czaterja działu technicznego
: 09 mar 2020, 10:02
autor: pirul
Wiadomo, to był żart, natomiast to co na filmie widać to są luźne klapy, po regulacji wypada je dokręcić, bo będziesz regulował raz w tygodniu, jak są takie luźne to nawet myjka ciśnieniowa Ci je poprzestawia
Chyba, że lubicie jeździć furami, w których wszystko lata i da się ręką przestawić, w końcu każdy ma jakiś fetysz
BTW, geometrię też da się tak ustawić, wystarczy nie dokręcać wahaczy zbyt mocno
Re: Czaterja działu technicznego
: 09 mar 2020, 10:06
autor: tomasz01
Jeżeli są luźne śluby to nie ma wątpliwości co trzeba zrobić.
Jak daszek się trzyma jak trzeba to wystarczy raz dogiąć i nic się nie rusza ani nie rozregulowuje