Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
miszka
Posty: 48
Rejestracja: 19 maja 2019, 14:15
Model: NB
Lokalizacja: Wrocław

28 lut 2020, 12:39

dzięki za podpowiedzi, będę sprawdzał....
Awatar użytkownika
miszka
Posty: 48
Rejestracja: 19 maja 2019, 14:15
Model: NB
Lokalizacja: Wrocław

29 lut 2020, 9:00

A da się wymienić samo łożysko w alternatorze?
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 1614
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: NA
Wersja: 1.8 1990
Lokalizacja: Kraków

29 lut 2020, 9:17

Jasne, da się.
Ross
Posty: 68
Rejestracja: 18 cze 2018, 21:17
Model: NB
Wersja: 1.8 torsen
Lokalizacja: Wrocław

29 lut 2020, 15:32

mike_d pisze:
28 lut 2016, 18:43
Szukam dobrej duszy która potrafi rozszyfrować wymiary śrub/nakrętek kryjących się pod symbolami (EPC): 9YB101202 i BP5B20WA5
Wiem, że to dawno temu było, ale udało ci się może znaleźć te wymiary? Potrzebuję na poniedziałek tych śrub i nakrętek, a intercars nie ma. Znalazłem tylko w jednym czy dwóch sklepach internetowych z długim czasem oczekiwania i drogą wysyłką. A po wymiarach pewnie w jakimś sklepie ze śrubami bym ogarnął.
Albo czy da się je zastąpić innymi śrubami/nakrętkami - i jeśli tak to jakimi?
wojteks
Posty: 901
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

29 lut 2020, 16:36

Obie te rzeczy dobierzesz w sklepie ze śrubami, tylko kup lepsze niż 5.8, ewentualnie nakrętki miedziowane, nie pamiętam czy tam jest M10 czy M8 (chociaż 5.8 łatwiej urwać przy ponownym demontażu niż walczyć z rozkręcaniem).
Ross
Posty: 68
Rejestracja: 18 cze 2018, 21:17
Model: NB
Wersja: 1.8 torsen
Lokalizacja: Wrocław

29 lut 2020, 16:57

Czyli dowolne śruby tam podejdą? Zaraz sprawdzę na cobalcie czy wchodzi M8 czy M10, długość dobiorę na oko, ale co z łbem śruby? Wyglądał na aucie jakby był jakiś niestandardowy płaski. Śruba z łbem sześciokątnym podejdzie?
wojteks
Posty: 901
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

29 lut 2020, 20:16

Łeb śruby dowolny się zmieści, sześciokąt a jak nie to imbus, przy rozbieraniu najprościej urwać i dać nowe.
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 785
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

01 mar 2020, 11:59

Ross pisze:
29 lut 2020, 15:32
mike_d pisze:
28 lut 2016, 18:43
Szukam dobrej duszy która potrafi rozszyfrować wymiary śrub/nakrętek kryjących się pod symbolami (EPC): 9YB101202 i BP5B20WA5
Wiem, że to dawno temu było, ale udało ci się może znaleźć te wymiary? Potrzebuję na poniedziałek tych śrub i nakrętek, a intercars nie ma.
Umm
Nie pamiętam już nawet :roll:
Ross
Posty: 68
Rejestracja: 18 cze 2018, 21:17
Model: NB
Wersja: 1.8 torsen
Lokalizacja: Wrocław

01 mar 2020, 12:30

Spoko, już ogarnąłem, że nie będzie problemu z użyciem innych śrub. Kupię kilka rodzajów śrub z nakrętkami o wysokiej twardości i któreś po prostu przypasują.
Awatar użytkownika
janux
Donator
Donator
Posty: 165
Rejestracja: 03 sie 2017, 12:21
Model: NC
Wersja: Sport
Lokalizacja: Białystok

03 mar 2020, 12:44

Wiecie może gdzie w Polsce dostanę uczelki lamp tylnych do NC? Chodzi o te jakby piankowe. Pisałem do Carspeedu, ale odpisali, że nie mają. Pozostają tylko zagraniczne sklepy?
Obrazek
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 2970
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NA
Wersja: autoMiata
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

03 mar 2020, 13:26

Broonek kupował o ile dobrze pamiętam - odezwij się do Niego.
Awatar użytkownika
Enzis
Posty: 551
Rejestracja: 02 gru 2014, 8:55
Model: NB FL
Lokalizacja: Ostrzeszów\Wrocław

04 mar 2020, 13:12

Czy obudowy lusterek są w nbfl takie same w anglikach jak w reszcie świata?
Mam pęknięta obudowę i chciałem swapowac szkło.
mutra
Donator
Donator
Posty: 2402
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: NB FL
Wersja: Sport S-VT
Lokalizacja: Nottinghamshire

04 mar 2020, 13:25

Enzis pisze:
04 mar 2020, 13:12
Czy obudowy lusterek są w nbfl takie same w anglikach jak w reszcie świata?
Mam pęknięta obudowę i chciałem swapowac szkło.
Obudowa jest taka sama, szkło jest inne
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4333
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

06 mar 2020, 10:52

mutra pisze:
04 mar 2020, 13:25
Enzis pisze:
04 mar 2020, 13:12
Czy obudowy lusterek są w nbfl takie same w anglikach jak w reszcie świata?
Mam pęknięta obudowę i chciałem swapowac szkło.
Obudowa jest taka sama, szkło jest inne
To nieprawda. Mogę Ci podesłać dwa dowody. Krzywizny plastików są inne dla ruchu lewostronnego i prawostronnego.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
mutra
Donator
Donator
Posty: 2402
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: NB FL
Wersja: Sport S-VT
Lokalizacja: Nottinghamshire

06 mar 2020, 18:28

turbo pchała pisze:
06 mar 2020, 10:52
mutra pisze:
04 mar 2020, 13:25
Enzis pisze:
04 mar 2020, 13:12
Czy obudowy lusterek są w nbfl takie same w anglikach jak w reszcie świata?
Mam pęknięta obudowę i chciałem swapowac szkło.
Obudowa jest taka sama, szkło jest inne
To nieprawda. Mogę Ci podesłać dwa dowody. Krzywizny plastików są inne dla ruchu lewostronnego i prawostronnego.
Pokaż, zawsze to jakiś punkt odniesienia przy doborze części
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 1614
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: NA
Wersja: 1.8 1990
Lokalizacja: Kraków

06 mar 2020, 22:22

Nie wiem jak w mazdach, ale podejrzewam, że podobnie jak w hondach, lusterka rhd zatrzaskują się w innej pozycji niż lhd, widać to najlepiej jak patrzysz na auto z góry, chodzi po prostu o kąty, pod którymi muszą być obudowy żeby widzieć wszystko siedząc z drugiej strony auta.
Awatar użytkownika
luki_92_92
Posty: 553
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 1.8
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

07 mar 2020, 12:14

janux pisze:
03 mar 2020, 12:44
Wiecie może gdzie w Polsce dostanę uczelki lamp tylnych do NC? Chodzi o te jakby piankowe. Pisałem do Carspeedu, ale odpisali, że nie mają. Pozostają tylko zagraniczne sklepy?
Obrazek
ASO?
Obrazek
wojteks
Posty: 901
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

07 mar 2020, 19:48

Idziesz do sklepu z płytami gipsowo-kartonowymi, kupujesz taśmę wygłuszającą (akustyczną) samoprzylepną, wycinasz potrzebny kształt i masz.
Awatar użytkownika
konopa
Donator
Donator
Posty: 263
Rejestracja: 12 kwie 2017, 21:51
Model: NA
Wersja: 1.8 ' 95
Lokalizacja: Wrocław

07 mar 2020, 23:06

janux pisze:
03 mar 2020, 12:44
Wiecie może gdzie w Polsce dostanę uczelki lamp tylnych do NC? Chodzi o te jakby piankowe. Pisałem do Carspeedu, ale odpisali, że nie mają. Pozostają tylko zagraniczne sklepy?
Obrazek
Są dostępne w ASO, wyjściowo 150 zł za komplet (Broonek zamawiał w Odyssey).
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 1614
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: NA
Wersja: 1.8 1990
Lokalizacja: Kraków

07 mar 2020, 23:20

https://www.mx5parts.co.uk/rear-lamp-ga ... -3545.html

Komplet w domu za stówkę tylko akurat brakuje jednej strony, trzeba poczekać aż dowiozą.
Awatar użytkownika
Leeo
Donator
Donator
Posty: 318
Rejestracja: 28 wrz 2014, 20:04
Model: NB
Wersja: Pomieszana
Lokalizacja: Białystok/Augustów

08 mar 2020, 14:57

Może podpowiecie co może dawać okresowe drgania karoserii jak przy niewyważonej oponie? Nie przenosi się to na układ kierowniczy i jest tylko okresowo, prędkość raczej powyżej 60. Myślałem, że coś z kołami, ale zrobione zostało wszystko - nowe pierścienie, nowe opony, sprawdzane felgi, wszystko idealne. Mogą być to półosie? A może NB tak ma? Moja poprzednia Anni zdawała się mieć tak samo, jak i teraz obecna. Może jestem przewrażliwiony, bo na co dzień, jak większość z Was jeżdżę wygodnym autkiem i może się po prostu czepami :) Aczkolwiek, może ktoś ma jakieś wskazówki na co jeszcze zwrócić uwagę? Poza tym to auto jeździ pięknie, prosto, nie ściąga, nic nie stuka, ma założony gwint, nie ma korozji :)
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 2959
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NB FL
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Poznań

08 mar 2020, 21:56

Nazywa się to SHIMMY SHAKE. Przeważnie występuje przy prędkości 55 km/h i 110 km/h. No niestety NB tak ma. W jednym egzemplarzu jest to bardziej odczuwalne w innym mniej. Czasem to wkurza ale idzie się przyzwyczaić. W każdej mojej Miacie tak miałem . Niektórzy próbowali się z tym zmierzyć ale nie zawsze wychodzi. Ja odpuściłem. Zauważyłem że im cięższa felga tym jest to bardziej odczuwalne. Więcej tu https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=689828
Była NA BRG , była NBFL Phoenix
Jest znowu NBFL Garnet Red Mica
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 1614
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: NA
Wersja: 1.8 1990
Lokalizacja: Kraków

08 mar 2020, 22:47

Miałem to samo przy 110kmh w mojej NA (o tyle wkurzające, że to jest optymalna podróżna prędkość tym autem żeby gdzieś po prostu dojechać), podejrzewałem felgi, opony, dyfer (w tej kolejności). Zmieniłem opony, kazałem porządnie wyważyć koła i problem zniknął. Te auta są lekkie i podatne na takie niuanse. Cięższe koła tylko potęgują efekt z wiadomej przyczyny.
Awatar użytkownika
Leeo
Donator
Donator
Posty: 318
Rejestracja: 28 wrz 2014, 20:04
Model: NB
Wersja: Pomieszana
Lokalizacja: Białystok/Augustów

09 mar 2020, 5:22

Bardzo dziękuję za informacje, znaczy, że jednak nie jestem psycholem :) No to na super lekkie koła to chyba za późno bo mam Oz superturismo 16 z nowymi R1R. Wyważałem w mega sprawdzonym miejscu, robiłem pierścienie centrujące na zamówienie, to wszystko sprawiało, że niby jest lepiej, ale tylko w głowie zapewne :) natomiast rzeczywiście nie występuje to zawsze.
Awatar użytkownika
Bless
Posty: 313
Rejestracja: 26 sty 2018, 10:13
Model: NA
Lokalizacja: Poznań / Babimost

09 mar 2020, 6:47

Czy ustawienie lamp w NA gdy są zamknięte da się jakoś regulować? Widzę po niektórych zdjęciach, że niektóre lampy nie leżą idealnie do wysokości maski. Czy trzeba rozbierać cały mechanizm i jakoś to regulować?Obrazek

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 90', 1.6L, 115KM - 2019 - ?
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 1614
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: NA
Wersja: 1.8 1990
Lokalizacja: Kraków

09 mar 2020, 8:08

Bardzo prosta regulacja. Klapy są na 4 śrubach każda. Podnieś lampy, zdejmij plastikowe osłony (też po 4 śruby na stronę) i zobaczysz o co chodzi. Tak to wygląda:

Obrazek
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 2970
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NA
Wersja: autoMiata
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

09 mar 2020, 9:32

Nie trzeba nic kręcić - wystarczy je "naciągnąć" przy otwartej masce i potem lekko docisnąć przy zamkniętej - działa jak złoto ;)
Awatar użytkownika
Bless
Posty: 313
Rejestracja: 26 sty 2018, 10:13
Model: NA
Lokalizacja: Poznań / Babimost

09 mar 2020, 9:40

tomasz01 pisze:
09 mar 2020, 9:32
Nie trzeba nic kręcić - wystarczy je "naciągnąć" przy otwartej masce i potem lekko docisnąć przy zamkniętej - działa jak złoto ;)
Coś mi się zdaje, że naciągnięcie tyle mi nie wyciągnie różnicy pomiędzy maską a osłoną reflektora. Bede musiał się pobawić tak jak pokazał Pirul. Myślałem, że to jakaś fizyka kwantowa z ustawianiem całej ramy reflektora ale całe szczęście to pikuś w postaci 8 śrubek na stronę ;)

Dzięki Panowie!
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 90', 1.6L, 115KM - 2019 - ?
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 1614
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: NA
Wersja: 1.8 1990
Lokalizacja: Kraków

09 mar 2020, 9:45

tomasz01 pisze:
09 mar 2020, 9:32
Nie trzeba nic kręcić - wystarczy je "naciągnąć" przy otwartej masce i potem lekko docisnąć przy zamkniętej - działa jak złoto ;)
Co to za druciarstwo, to nie forum opla, proszę przemyśleć swoją wypowiedź.
Awatar użytkownika
Bless
Posty: 313
Rejestracja: 26 sty 2018, 10:13
Model: NA
Lokalizacja: Poznań / Babimost

09 mar 2020, 9:46

pirul pisze:
09 mar 2020, 9:45
tomasz01 pisze:
09 mar 2020, 9:32
Nie trzeba nic kręcić - wystarczy je "naciągnąć" przy otwartej masce i potem lekko docisnąć przy zamkniętej - działa jak złoto ;)
Co to za druciarstwo, to nie forum opla, proszę przemyśleć swoją wypowiedź.
Chyba wiem o co chodziło :P It's not a bug, it's a feature :D
[youtube]https://youtu.be/eBmhvm8LLNs?t=90[/youtube]
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 90', 1.6L, 115KM - 2019 - ?
ODPOWIEDZ