Strona 400 z 456

Re: Czaterja działu technicznego

: 27 sty 2020, 20:19
autor: Fifciak
Marco pisze:
27 sty 2020, 19:42
Sprawdzałeś w Carspeed?
Mają jakis katalog online z cenami?

Re: Czaterja działu technicznego

: 27 sty 2020, 20:21
autor: pistenbully
O tej porze piszesz maila z podaniem nr VIN i czekasz na odpowiedź do rana. Albo dzwonisz w godzinach pracy. ;D

Re: Czaterja działu technicznego

: 27 sty 2020, 20:24
autor: Fifciak
Dziekuje za pomoc :D

Re: Czaterja działu technicznego

: 27 sty 2020, 20:44
autor: pirul
Zamów sobie moogi ze Stanów, przychodzą w parę dni, ok. 100pln/szt. W intercarsie są po 186pln obecnie więc warto sprowadzić.

https://www.rockauto.com/en/parts/moog, ... oint,10070

Re: Czaterja działu technicznego

: 29 sty 2020, 7:11
autor: WSR
Hej, pytania o przedni zawias NA/NB.

1. Czy wahacze przednie mają takie same wymiary mocowań w NA i NB? Mam wyjęte oba i poza różnicami w konstrukcji wydają się identyczne.
2. Czy zwrotnica NB ma taką samą geometrię jak NA? Czy będzie OK, jak wrzucę je pod wózek do NA?

Które lepiej zastosować? Górne i dolne, pomijając dostępność części. Te co mam od NA są bardzo zdrowe i mają jeszcze sporo oryginalnej farby, z kolei NB mają solidniejszą konstrukcję, z NA są znowu lżejsze itp. Z czego wynika wzmocnienie wahaczy w NB?

Jedyną faktyczną różnicą jaką znalazłem jest inny sworzeń górnego wahacza, ale widać, że jest zamienny.

P.S. które łączniki stabilizatora są lepsze, NA czy NB?

Re: Czaterja działu technicznego

: 29 sty 2020, 7:39
autor: lukasmc
Wahacze z tego co wiem są wymienne między sobą.
Podobno te z NA lubią być po takim czasie pogięte więc jak masz z NB to śmiało bym zakładał bo są mocniejsze.
Co do łączników to sprawdzić tylko trzeba czy mocowania na obu wahaczach są w identycznie tym samym miejscu. Konstrukcyjnie to ta sama rzecz, mogą być jedynie różnice co do ich długości. Ja bym dał od NA jeżeli mocowanie jest w tym samym miejscu.

Po co chcesz wymieniać zwrotnice?

Re: Czaterja działu technicznego

: 29 sty 2020, 7:53
autor: turbo pchała
Na i nb różnią się rodzajem mocowania staba.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka


Re: Czaterja działu technicznego

: 29 sty 2020, 8:00
autor: WSR
lukasmc pisze:
29 sty 2020, 7:39
Wahacze z tego co wiem są wymienne między sobą.
Podobno te z NA lubią być po takim czasie pogięte więc jak masz z NB to śmiało bym zakładał bo są mocniejsze.
Co do łączników to sprawdzić tylko trzeba czy mocowania na obu wahaczach są w identycznie tym samym miejscu. Konstrukcyjnie to ta sama rzecz, mogą być jedynie różnice co do ich długości. Ja bym dał od NA jeżeli mocowanie jest w tym samym miejscu.

Po co chcesz wymieniać zwrotnice?
Zwrotnice wymieniam, bo w tych od NA nie ma miejsca na czujniki ABS.

Co do stanu wahaczy, to te z NA wyglądają na proste, ale jeszcze sprawdzę je pod tym kątem.
turbo pchała pisze:
29 sty 2020, 7:53
Na i nb różnią się rodzajem mocowania staba.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Tak jest, dlatego zastanawiam się, który typ łącznika jest lepszy.

Re: Czaterja działu technicznego

: 29 sty 2020, 21:04
autor: kemad
"Zima", auto pod kocem a ja ciągle szukam sobie roboty i szperam po stronach z częściami.. Chyba miatoza.

Słuchajcie, czy w roczniku 94 jest sens zmieniać układ dolotowy? Mam na myśli filtr stożkowy, ale wszędzie wygląda to jakoś tak.. ociężale?
Wiem, że podchodzę do tego zbyt pedantycznie ale co zrobić. Najbardziej podobają mi się rozwiązania z NB
827-537BL_installed_2000x.jpg
827-537BL_installed_2000x.jpg (216.75 KiB) Przejrzano 2347 razy
909-605_1.jpg
909-605_1.jpg (425.56 KiB) Przejrzano 2347 razy
NB0_5090_1sml.jpg
NB0_5090_1sml.jpg (43.84 KiB) Przejrzano 2347 razy
A czy da się osiągnąć coś takiego w NA 94 z rozpórką? Ma ktoś może zdjęcie jakiegoś fajnego zestawy z Raszyna albo czegoś innego? Może być drogie :O

Re: Czaterja działu technicznego

: 29 sty 2020, 21:51
autor: mutra
kemad pisze:
29 sty 2020, 21:04
"Zima", auto pod kocem a ja ciągle szukam sobie roboty i szperam po stronach z częściami.. Chyba miatoza.

Słuchajcie, czy w roczniku 94 jest sens zmieniać układ dolotowy? Mam na myśli filtr stożkowy, ale wszędzie wygląda to jakoś tak.. ociężale?
Wiem, że podchodzę do tego zbyt pedantycznie ale co zrobić. Najbardziej podobają mi się rozwiązania z NB

827-537BL_installed_2000x.jpg
909-605_1.jpg
NB0_5090_1sml.jpg

A czy da się osiągnąć coś takiego w NA 94 z rozpórką? Ma ktoś może zdjęcie jakiegoś fajnego zestawy z Raszyna albo czegoś innego? Może być drogie :O
Jak nie masz na co wydawać kasy to poszukaj sobie " Jackson racing cold induction kit"

Re: Czaterja działu technicznego

: 30 sty 2020, 7:53
autor: tomasz01
Jackson Racing jest bardzo fajny - łatwo się montuje i działa.
Sprawdziłem swój na hamowni przed i po i był przyrost 3KM na mocy maksymalnej, ale prawie 7KM w jakimś zakresie obrotów - nie pamiętam już jakim, musiałbym na wykresie sprawdzić ;)

Re: Czaterja działu technicznego

: 30 sty 2020, 9:00
autor: kemad
Fajny zestaw.
To już sekcja 'bardzo drogie' a nie drogie :D
Zobaczymy, dzięki za podpowiedzi :)

Re: Czaterja działu technicznego

: 30 sty 2020, 18:22
autor: kemad
Kolejne pytanie do ekspertów.

Szumi mi łożysko sprzęgła, generalnie już czas na wymianę całego.

Czy ktoś użytkuje kpl z IL?
Zastanawiam się nad IL albo OEM.

btw. IL w zestawie ma dodatkowo łożysko koła zamachowego; OEM nie ma - lepiej dokupić skoro już robię remont prawda?

Re: Czaterja działu technicznego

: 30 sty 2020, 19:55
autor: pirul
Mówisz o oporowym, tak? Kup OEM, są tanie. A łożysko zamachu dobierz na wymiar maszynowe, kosztuje 10pln.

Re: Czaterja działu technicznego

: 31 sty 2020, 7:11
autor: kemad
Dzięki Pirul.

Z łożyskami mam zatem jasność.
Ale dopytam jeszcze o sprzęgło - widocznie nie sprecyzowałem pierwszego pytania :D

Czy ktoś jeździ na tym zestawie:
https://www.ilmotorsport.de/shop/articl ... 1c81c9e046

A może lepiej dołożyć i kupić oryginał?
https://www.ilmotorsport.de/shop/articl ... 1c81c9e046


Albo jeszcze inny zestaw? :O

Re: Czaterja działu technicznego

: 31 sty 2020, 8:41
autor: pirul
Zdejmij to, co masz, jeśli docisk nie jest połamany to daj go do szlifu razem z zamachem, a tarczę obij sobie kevlarem. W Krakowie koszt takiego zabiegu to 250pln jeśli nie trzeba zmieniać tłumików (sprężyn), z tłumikami parę dych drożej, przy czym dostejsz okładzinę o średnicy zew. większej o 2-3mm (czyli 10-15% większa powierzchnia styku z dociskiem), która pokrywa cały docisk i masz sprzęgło bardziej wytrzymałe niż nowe oem, które nawet udźwignie niskie doładowanie gdybyś miał ochotę coś pomodzić. Możesz wysłać do Krakowa jeśli nie masz nikogo w pobliżu, kto by się tym zajął. Ja robiłem u nich i maglownicę i sprzęgło, jestem zadowolony. Z tego co wiem pepeg też zawozi do nich wszystkie "cywilne" sprzęgła do regeneracji. Stosują okładziny LUKa z maksymalną domieszką kevlaru.

https://pl-pl.facebook.com/pg/maglownicekrakow/about/

Mój złom po regeneracji:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Czaterja działu technicznego

: 01 lut 2020, 21:13
autor: NoxLux
Przymierzam się do pospawania kolektora wydechowego 4-2-1 oraz całego wydechu z nierdzewki, poza tłumikiem końcowym (już siedzi tłumik z infiniti Q50 3,7 i całkiem fajnie brzmi) Nie mam zamiaru robić wiadra przelotowego. Wleci jakiś luźniejszy kat i jak będzie za głośno tłumik środkowy (teraz mam oryginalny i w połączeniu z obecnym tłumikiem jest ok ale kilka decybeli więcej nie zaszkodzi) Nie mam pojęcia z jakiej średnicy rury zrobić kolektor. Reszta wydechu raczej będzie z rurki o średnicy 2 cali. Może ma ktoś zamontowanego TurboWorks'a i zmierzy dla mnie średnice ?

Ps. Kupie oryginalny kolektor NB 1.8 przed lift taki co nadaje się na złom. Potrzebuje tylko na przymiarkę

Re: Czaterja działu technicznego

: 05 lut 2020, 16:38
autor: Fifciak
Oring CAS'a w NA, zna ktoś jego wymiary? mogę go kupić w sklepie hydraulicznym?

Re: Czaterja działu technicznego

: 05 lut 2020, 19:31
autor: pirul
Wpisałem w Google "miata cas oring dimensions", pierwszy wynik:

"They are 1.5" inside diameter by 1.75" outside diameter by 0.125" (1/8") thick. Most auto parts stores stock them, but call them a distributor o-ring."

Re: Czaterja działu technicznego

: 06 lut 2020, 13:28
autor: Robbi
OEM aso wycenia na 17zł

Re: Czaterja działu technicznego

: 07 lut 2020, 11:46
autor: Hookie
Mam końcowy wydech Cobalta. Jak rozumiem mogę kupić kolektor 4-2-1 GoodWina i wszystko będzie hulać, mimo seryjnego środkowego? :) O zasadność upgrade'u nie pytam, bo chyba warto przed strojeniem w to zainwestować? :P

Re: Czaterja działu technicznego

: 08 lut 2020, 15:35
autor: Konioczynka
Nie mam żadnych stylebarów itp jakie modele windshotów podejdą do mojej nb?

Re: Czaterja działu technicznego

: 08 lut 2020, 17:53
autor: danielski
Wie ktoś może jaka jest wysokość/prześwit serii NC1? I/lub na Bilstein + eibach? Mógłby ktoś zmierzyć np od podłoża do górnego punktu przedniego nadkola?
Kupiłem samochód tak obniżony że doprowadza mnie to do szału na każdej hopce więc zastanawiam się ile i na czym podnieść :D

Re: Czaterja działu technicznego

: 12 lut 2020, 16:06
autor: Bless
Nie wiem czy zły dział ale pytanie odnośnie MossEurope - ma ktoś może jakiś aktualny kontakt do nich? Niestety ale Pan Laloobhai nie odpowiada na maile :/

Re: Czaterja działu technicznego

: 12 lut 2020, 17:43
autor: pistenbully
Bless pisze:
12 lut 2020, 16:06
Nie wiem czy zły dział ale pytanie odnośnie MossEurope - ma ktoś może jakiś aktualny kontakt do nich? Niestety ale Pan Laloobhai nie odpowiada na maile :/
Kim jest Russell Scott viewtopic.php?f=30&t=413&p=362546&hilit=Russell#p362546

Re: Czaterja działu technicznego

: 12 lut 2020, 18:01
autor: kemad
Czy ktoś z Was dopasowywał jakąś 'uniwersalną' antenę elektryczną do NA? :O

Re: Czaterja działu technicznego

: 12 lut 2020, 18:13
autor: Bless
pistenbully pisze:
12 lut 2020, 17:43
Bless pisze:
12 lut 2020, 16:06
Nie wiem czy zły dział ale pytanie odnośnie MossEurope - ma ktoś może jakiś aktualny kontakt do nich? Niestety ale Pan Laloobhai nie odpowiada na maile :/
Kim jest Russell Scott viewtopic.php?f=30&t=413&p=362546&hilit=Russell#p362546
Post z przed trzech lat :/ Widnieje tam jeszcze Felipe, który już nie jest naszym bezpośrednim kontaktem. Russell nadal jest obecny w zespole MossEurope?

Re: Czaterja działu technicznego

: 12 lut 2020, 19:45
autor: NoxLux
w weekend chcę wymienić rozrząd w NB 1.8 140km. Oglądając filmy na yt każdy wymienia uszczelniacze wałków oraz wału. Profilaktyka czy konieczne ? Są 2 sposoby, po prostu wyrywając stary i wbijając nowy uszczelniacz lub odkręcić mocowanie wałka rozrządu, włożyć uszczelniacz i skręcić. Który sposób jest prawidłowy? Blokowanie silnika na 5/6 biegu do odkręcenia koła pasowego jest bezpieczne ?

Re: Czaterja działu technicznego

: 12 lut 2020, 20:23
autor: mutra
NoxLux pisze:
12 lut 2020, 19:45
w weekend chcę wymienić rozrząd w NB 1.8 140km. Oglądając filmy na yt każdy wymienia uszczelniacze wałków oraz wału. Profilaktyka czy konieczne ? Są 2 sposoby, po prostu wyrywając stary i wbijając nowy uszczelniacz lub odkręcić mocowanie wałka rozrządu, włożyć uszczelniacz i skręcić. Który sposób jest prawidłowy? Blokowanie silnika na 5/6 biegu do odkręcenia koła pasowego jest bezpieczne ?
Przy ilosci roboty z rozrządem i zalecanej częstotliwości wymiany rozsadne jest IMO zrobienie uszczelniaczy.
Manual zaleca wyrwanie starego uszczelniacza i wbicie nowego.

Re: Czaterja działu technicznego

: 12 lut 2020, 20:27
autor: luki_92_92
Bless pisze:
12 lut 2020, 18:13
pistenbully pisze:
12 lut 2020, 17:43
Bless pisze:
12 lut 2020, 16:06
Nie wiem czy zły dział ale pytanie odnośnie MossEurope - ma ktoś może jakiś aktualny kontakt do nich? Niestety ale Pan Laloobhai nie odpowiada na maile :/
Kim jest Russell Scott viewtopic.php?f=30&t=413&p=362546&hilit=Russell#p362546
Post z przed trzech lat :/ Widnieje tam jeszcze Felipe, który już nie jest naszym bezpośrednim kontaktem. Russell nadal jest obecny w zespole MossEurope?
Nie wiem kto jest naszym kontaktem obecnie, ale właśnie ogarniamy zakup grupowy na wydechy cobalt od moss europe - zagadaj do kogoś kto to ogarnia (chyba konopa jak dobrze pamiętam) może da ci jakieś aktualne namiary ;)