Strona 390 z 456

Re: Tarcie podczas jazdy

: 21 lip 2019, 16:22
autor: mutra
Ash pisze:
21 lip 2019, 11:24
Witam serdecznie.
Jestem posiadaczem mx5 rocznik 2004.
Otóż od zawsze słyszałem podczas jazdy dźwięk tarcia w tylnej części samochodu. Ostatnimi czasy wymieniłem z tyłu zaciski hamulcowe, klocki oraz tarcze. Po całym zabiegu odpowietrzyłem układ i wyregulowałem ręczny.
Niestety podczas jazdy zarówno wolnej jak i szybkiej (szybka jazda raczej z zamkniętym dachem) wciąż słyszę ten szum(jakby tarcie klocków o tarczę hamulcową), z obu stron. Słyszę go ja jako kierowca jak i też ludzie z zewnątrz.
Czy mógł by mi ktoś proszę pomóc rozwiązać ten ptoblem?
Z góry dziękuję za wszelakie rozsądne odpowiedzi.
Ash
Musisz wyregulować klocki z tyłu. Jeżeli trą o tarcze to albo są za słabo cofnięte albo tłoczek nie odbija. Zaciski tyłu zakładałeś nowe?

Re: Czaterja działu technicznego

: 21 lip 2019, 18:18
autor: bartz
Orientujecie sie, czy da sie bezbolesnie przelozyc tarcze zegarow z NA do NBFla?

Re: Czaterja działu technicznego

: 21 lip 2019, 18:55
autor: tomasz01
Jeśli mówisz o samych tarczach to nie - NA ma otwór na licznik przebiegu w prędkościomierzu a NB pośrodku na dole.

Re: Czaterja działu technicznego

: 21 lip 2019, 19:24
autor: bartz
tomasz01 pisze:Jeśli mówisz o samych tarczach to nie - NA ma otwór na licznik przebiegu w prędkościomierzu a NB pośrodku na dole.
Dzieki Tomku. Duzo bardziej podobaja mi sie tarcze z NA niz NB, a moje biale, NBFlowe przy jasnym wnetrzu i srebrnym radiu.. Za duzo grzybow w barszczu ;-)

Re: Czaterja działu technicznego

: 21 lip 2019, 19:25
autor: tomasz01
NA jest po prostu ładniejsza :P
Dlatego trzeba dokupić jeszcze NA i pielęgnować w garażu ;)3

Re: Tarcie podczas jazdy

: 21 lip 2019, 19:28
autor: Ash
mutra pisze:
21 lip 2019, 16:22
Ash pisze:
21 lip 2019, 11:24
Witam serdecznie.
Jestem posiadaczem mx5 rocznik 2004.
Otóż od zawsze słyszałem podczas jazdy dźwięk tarcia w tylnej części samochodu. Ostatnimi czasy wymieniłem z tyłu zaciski hamulcowe, klocki oraz tarcze. Po całym zabiegu odpowietrzyłem układ i wyregulowałem ręczny.
Niestety podczas jazdy zarówno wolnej jak i szybkiej (szybka jazda raczej z zamkniętym dachem) wciąż słyszę ten szum(jakby tarcie klocków o tarczę hamulcową), z obu stron. Słyszę go ja jako kierowca jak i też ludzie z zewnątrz.
Czy mógł by mi ktoś proszę pomóc rozwiązać ten ptoblem?
Z góry dziękuję za wszelakie rozsądne odpowiedzi.
Ash
Musisz wyregulować klocki z tyłu. Jeżeli trą o tarcze to albo są za słabo cofnięte albo tłoczek nie odbija. Zaciski tyłu zakładałeś nowe?
Zaciski są nowe . Ale zauważyłem że po zdjęciu linki ręcznego z zacisków odgłos tarcia znika. Natomiast nijak niewidzę możliwości wydłużenia końcówki linki.

Re: Czaterja działu technicznego

: 21 lip 2019, 21:41
autor: mutra
Napięcie linki regulujesz w kabinie, po zdjęciu plastikowej obudowy hamulca ręcznego. Klucz dziesiątka bodajże

Re: Frame Rails

: 22 lip 2019, 14:02
autor: osek
Kupiłem frame railsy na jednym na zakupie grupowym na facebooku. Trochę przeleżały w piwnicy i przyszła pora żeby je zamontować.
Na co należy zwrócić uwagę przy montażu? Czy macie może jakieś fotki jak należy dokładnie należy je umiejscowić [najlepiej w przedliftowym NB]? Czy uszczelnialiście/ zabezpieczaliście czymś śruby w miejscu styku z podłogą?

Re: Czaterja działu technicznego

: 22 lip 2019, 23:41
autor: Kriskristoferson
wojteks pisze:
20 lip 2019, 17:28
Skoro wylewa się płyn to więcej się nie odpowietrzy samo. Pozostaje delikatnie rozgrzać do otwarcia termostatu i zobaczyć co wtedy się stanie, czy obieg będzie prawidłowy. Poczekaj do załączenia wentylatora chłodnicy, pozwól wystygnąć i uzupełnij płyn w zbiorniczku wyrównawczym.
Wojteks
Dziękuje za pomoc. Wszystko pomogło co napisałeś dodatkowo termostat jeszcze wymieniłem. Teraz tylko się boje czy się nie przegrzała i czy nie będzie problemu z uszczelka pod głowica, ale to czas pokarze. Dziękuje jeszcze raz za pomoc.

Re: Czaterja działu technicznego

: 23 lip 2019, 20:17
autor: Ash
mutra pisze:
21 lip 2019, 21:41
Napięcie linki regulujesz w kabinie, po zdjęciu plastikowej obudowy hamulca ręcznego. Klucz dziesiątka bodajże
Działa dzięki za pomoc

Re: Czaterja działu technicznego

: 23 lip 2019, 20:24
autor: wojteks
Kriskristoferson pisze:
22 lip 2019, 23:41
czy nie będzie problemu z uszczelka pod głowica, ale to czas pokarze.
Nie wiem co chciałeś napisać, o pokaraniu czy o pokazaniu :evil:

Re: Czaterja działu technicznego

: 24 lip 2019, 23:02
autor: Piotrusz
Potrzebuję zrobić coś z silnikiem 1.6 90km 97rok z bardzo ograniczonym budżetem ;)
Bierze dużo oleju ok 1l na 1kkm -> pierścienie olejowe
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Kupienie używanego silnika to gra w ciemno ;)
chce zrobić ten, ale też wykorzystać promocje :)
Pytania:
1. czy głowica 1,6 110km NB będzie pasować do NA 97 - uszczelka pod głowicę taka sama, ale czujniki i inne elementy?
2. cały silnik 1,6 90km sprawny, pewny!!!
3. inne opcje?
ps. warunek budżet

Re: Czaterja działu technicznego

: 25 lip 2019, 1:14
autor: mutra
Piotrusz pisze:
24 lip 2019, 23:02
Potrzebuję zrobić coś z silnikiem 1.6 90km 97rok z bardzo ograniczonym budżetem ;)
Bierze dużo oleju ok 1l na 1kkm -> pierścienie olejowe
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Kupienie używanego silnika to gra w ciemno ;)
chce zrobić ten, ale też wykorzystać promocje :)
Pytania:
1. czy głowica 1,6 110km NB będzie pasować do NA 97 - uszczelka pod głowicę taka sama, ale czujniki i inne elementy?
2. cały silnik 1,6 90km sprawny, pewny!!!
3. inne opcje?
ps. warunek budżet
To może napisz jaki budżet

Re: Czaterja działu technicznego

: 25 lip 2019, 7:10
autor: Piotrusz
mutra pisze:
25 lip 2019, 1:14
Piotrusz pisze:
24 lip 2019, 23:02
Potrzebuję zrobić coś z silnikiem 1.6 90km 97rok z bardzo ograniczonym budżetem ;)
Bierze dużo oleju ok 1l na 1kkm -> pierścienie olejowe
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Kupienie używanego silnika to gra w ciemno ;)
chce zrobić ten, ale też wykorzystać promocje :)
Pytania:
1. czy głowica 1,6 110km NB będzie pasować do NA 97 - uszczelka pod głowicę taka sama, ale czujniki i inne elementy?
2. cały silnik 1,6 90km sprawny, pewny!!!
3. inne opcje?
ps. warunek budżet
To może napisz jaki budżet
budżet 2-3k zł

Re: Czaterja działu technicznego

: 25 lip 2019, 8:50
autor: zawodnik
wskazówka od temperatury płynu chłodniczego faluje, dojdzie do 90 potem spada, potem znów idzie w góre i po długim czasie ok 30km z reguły powraca na dłużej na 90stopni, ale znów spada i tak w kółko
wszystkie elementy nowe, gruba chłodnica, nowy termostat i pompa
dot NB 1,8

Re: Czaterja działu technicznego

: 25 lip 2019, 11:48
autor: pirul
Korek w chłodnicy sprawdź (sprężyna + guma). Poza tym być może gruba chłodnica jest na tyle wydajna, że termostat wariuje i zamyka się podczas jazdy jeśli kupiłeś zbyt ciepły. Albo masy brakuje na wskaźniku. Tyle mi przychodzi do głowy.

Re: Czaterja działu technicznego

: 26 lip 2019, 10:43
autor: misiek1_9
Witam szanowne grono,
Pytanie odnośnie wydechu środkowego
Kupiłem wydech środkowy na popularnym serwisie aukcyjnym, okazało się że jest za krótki. druga sprawa że stary niema kata, czujnika. mieliście może podobne sytuacje w swoich mazdach? ucinać nowy i spawać czy może element gięty zamiast tej puszki (co na zdjęciu)
Obrazek

Re: Czaterja działu technicznego

: 26 lip 2019, 11:38
autor: wojteks
Piotrusz pisze:
24 lip 2019, 23:02
Potrzebuję zrobić coś z silnikiem 1.6 90km 97rok z bardzo ograniczonym budżetem ;)
Bierze dużo oleju ok 1l na 1kkm -> pierścienie olejowe
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Kupienie używanego silnika to gra w ciemno ;)
chce zrobić ten, ale też wykorzystać promocje :)
Pytania:
1. czy głowica 1,6 110km NB będzie pasować do NA 97 - uszczelka pod głowicę taka sama, ale czujniki i inne elementy?
2. cały silnik 1,6 90km sprawny, pewny!!!
3. inne opcje?
ps. warunek budżet
Przy wspomnianym w drugim poście budżecie robiłbym ten silnik co masz przy założeniu że wał korbowy jest w dobrym stanie.
Dlaczego chcesz zmieniać głowicę?

Re: Czaterja działu technicznego

: 26 lip 2019, 11:47
autor: wojteks
misiek1_9 pisze:
26 lip 2019, 10:43
Witam szanowne grono,
Pytanie odnośnie wydechu środkowego
Kupiłem wydech środkowy na popularnym serwisie aukcyjnym, okazało się że jest za krótki. druga sprawa że stary niema kata, czujnika. mieliście może podobne sytuacje w swoich mazdach? ucinać nowy i spawać czy może element gięty zamiast tej puszki (co na zdjęciu)
Obrazek
Kupiłeś niewłaściwy tłumik, powinieneś kupić taki jak w tej aukcji (patrz obrazki) https://allegro.pl/oferta/tlumik-srodko ... 8276540223

Re: Czaterja działu technicznego

: 26 lip 2019, 11:58
autor: mutra
misiek1_9 pisze:
26 lip 2019, 10:43
Witam szanowne grono,
Pytanie odnośnie wydechu środkowego
Kupiłem wydech środkowy na popularnym serwisie aukcyjnym, okazało się że jest za krótki. druga sprawa że stary niema kata, czujnika. mieliście może podobne sytuacje w swoich mazdach? ucinać nowy i spawać czy może element gięty zamiast tej puszki (co na zdjęciu)
Obrazek
1.wydechy do Nb i NBfl nie są takie same. W NB "midpipe" i katalizator są jedną częścią
2 ten nowy wydech ze zdjęcia to raczej do NBFl - NB nie ma sondy za katalizatorem (swoją drogą fajne kobyłki masz :kciuk: jak do czołgu)
3. tanie wydechy (szczególnie katalizatory) często wymagają wycinania elementów starego układu. Więc jeżeli masz nieoryginalny wydech to możesz napotkać takie niespodzianki

Wrzuć jakieś dokładniejsze zdjęcia tego co masz na aucie, sprawdź czy numer nowego wydechu zgadza sie z katalogiem producenta. napisz jakie masz auto (rocznik)

Re: Czaterja działu technicznego

: 27 lip 2019, 18:51
autor: Verteru
Tutaj się zapytam. Szukam numeru telefonu do jakiegoś znającego się na Miatach NA mechanika z okolic Warszawy.

Re: Czaterja działu technicznego

: 28 lip 2019, 20:13
autor: zawodnik
pirul pisze:
25 lip 2019, 11:48
Korek w chłodnicy sprawdź (sprężyna + guma). Poza tym być może gruba chłodnica jest na tyle wydajna, że termostat wariuje i zamyka się podczas jazdy jeśli kupiłeś zbyt ciepły. Albo masy brakuje na wskaźniku. Tyle mi przychodzi do głowy.


korek nowy wiec to wykluczam, fakt chłodnica wydajna bo nie wchodzi na 90 nawet tylko 88-87 (wskazówka nie jest w pionie), termostat ma 71stopnii

Re: Czaterja działu technicznego

: 29 lip 2019, 8:45
autor: wojteks
zawodnik pisze:
28 lip 2019, 20:13
termostat ma 71stopnii
Chyba trochę za mało, przy wydajnej chłodnicy jak się otworzy to będzie widać wyraźny spadek temperatury silnika, pomijam dokładność wskaźnika który jest tylko wskaźnikiem a nie termometrem.

Re: Czaterja działu technicznego

: 29 lip 2019, 10:16
autor: Piotrusz
wojteks pisze:
Piotrusz pisze:
24 lip 2019, 23:02
Potrzebuję zrobić coś z silnikiem 1.6 90km 97rok z bardzo ograniczonym budżetem ;)
Bierze dużo oleju ok 1l na 1kkm -> pierścienie olejowe
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Kupienie używanego silnika to gra w ciemno ;)
chce zrobić ten, ale też wykorzystać promocje :)
Pytania:
1. czy głowica 1,6 110km NB będzie pasować do NA 97 - uszczelka pod głowicę taka sama, ale czujniki i inne elementy?
2. cały silnik 1,6 90km sprawny, pewny!!!
3. inne opcje?
ps. warunek budżet
Przy wspomnianym w drugim poście budżecie robiłbym ten silnik co masz przy założeniu że wał korbowy jest w dobrym stanie.
Dlaczego chcesz zmieniać głowicę?
Jest do kupienia zrobiona głowica z NB gotowa do założenia za 500, robienie swojej wyjdzie mi drożej. Stąd pytanie


Wysłane z przestworzy

Re: Czaterja działu technicznego

: 29 lip 2019, 10:35
autor: wojteks
Piotrusz pisze:
29 lip 2019, 10:16
Jest do kupienia zrobiona głowica z NB gotowa do założenia za 500,
A co w niej jest zrobione?

Re: Czaterja działu technicznego

: 29 lip 2019, 10:54
autor: zawodnik
wojteks pisze:
29 lip 2019, 8:45
zawodnik pisze:
28 lip 2019, 20:13
termostat ma 71stopnii
Chyba trochę za mało, przy wydajnej chłodnicy jak się otworzy to będzie widać wyraźny spadek temperatury silnika, pomijam dokładność wskaźnika który jest tylko wskaźnikiem a nie termometrem.
no to bedzie trzeba zmienić na 88 :)

Re: Czaterja działu technicznego

: 29 lip 2019, 11:45
autor: pirul
zawodnik pisze:
28 lip 2019, 20:13
termostat ma 71stopnii
No skoro puszczasz na szeroką chłodnicę chłodziwo, które ma ledwie 70 stopni to nic dziwnego, że jeździsz niedogrzany :)

Re: Czaterja działu technicznego

: 29 lip 2019, 12:20
autor: Enzis
Wypadające zapłony:
Ostatnio zaczęły mi wypadać zapłony w NBFL 1.8. Zjawisko występuje podczas jazdy ze stałą prędkością, zwykle przy niskich obrotach (przez cały dzień upalania na torze nic się nie działo). Zapłon wypada na 1-2sek i od razu wyskakuje check engine.
Świece mam nowe, w nocy obserwowałem co dzieje się pod maską i nie dojrzałem żadnych iskier z przewodów. Na co zwrócić jeszcze uwagę?

Re: Czaterja działu technicznego

: 29 lip 2019, 12:39
autor: mutra
Kable, szczególnie przy połączeniu z wtyczkami. Jaki błąd ci wypluwa?

Re: Czaterja działu technicznego

: 29 lip 2019, 13:02
autor: Enzis
mutra pisze:
29 lip 2019, 12:39
Kable, szczególnie przy połączeniu z wtyczkami. Jaki błąd ci wypluwa?
„Wykryto nieregularne wypadanie zapłonów”