Strona 389 z 456

Re: Czaterja działu technicznego

: 10 lip 2019, 12:39
autor: Alex
hamulec 0-1 w NA ze smallbrake'ami? wydaje mi sie to malo mozliwe. Ja na zregenerowanych midbrake mialem wrazenie dretwych hamulcow, zwlaszcza w porownaniu do aut wspolczesnych i po jezdzie na torze gdy klocki sie spiekaly. Finalnie wymienilem serwo na grube z 1.6NBfl i jest w miare

jesli chodzi o klocki ja polecam OEM Mazda, do midbrake sa na Allegrosz w cenach bardzo przyzwoitych, moze sa tez na smallbrake. Na tyle mi sprawdzily sie taniutkie koreanskie ServiceParts, duzo upalan przezyly. ATE ktore zalozylem pozniej dzialaly podobnie, wytrzymaly krocej a byly bodaj 4 x drozsze wiec nie

Ostatnio postanowilem pojechac po bandzie i kupilem na przod BluePrint za 60zl/kpl. Nie. Na KJSie ledwo daly rade za to pylily przeokrutnie. Wracam do OEM Mazda

Re: Czaterja działu technicznego

: 10 lip 2019, 16:58
autor: Verteru
Do midbraków są inne klocki niż do small? Wszędzie wyskakują takie same.

Tam były wcześniej chyba Fedoro Racing przynajmniej na przodzie są naklejki na felgach. Ten samochód waży niecałą tonę i smallbrake starczają z nadmiarem do wyhamowania z dobrymi klockami. Duże tarcze mają przewagę w odprowadzaniu ciepła.

Myślałem o EBC yellow stuff i ciekaw jestem jaką ma charakterystykę.

Re: Czaterja działu technicznego

: 10 lip 2019, 17:22
autor: DamianSzatan
Pany... gdzie zrobia mi dobrego soft topa? Szukam i szukam watku a w czasie jazdy ciezko to ogarnac.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka


Re: Czaterja działu technicznego

: 10 lip 2019, 17:25
autor: mutra
Verteru pisze:
10 lip 2019, 16:58
Do midbraków są inne klocki niż do small? Wszędzie wyskakują takie same.

Tam były wcześniej chyba Fedoro Racing przynajmniej na przodzie są naklejki na felgach. Ten samochód waży niecałą tonę i smallbrake starczają z nadmiarem do wyhamowania z dobrymi klockami. Duże tarcze mają przewagę w odprowadzaniu ciepła.

Myślałem o EBC yellow stuff i ciekaw jestem jaką ma charakterystykę.
Piszczą i pylą. Ponoć szybko się zużywają. Ja przejechałem póki co jakieś 4kkm i jestem zadowolony. Na zimno hamują jak cywilny klocek

Re: Czaterja działu technicznego

: 10 lip 2019, 18:50
autor: wojteks
Verteru pisze:
10 lip 2019, 16:58
Tam były wcześniej chyba Fedoro Racing przynajmniej na przodzie są naklejki na felgach. Ten samochód waży niecałą tonę i smallbrake starczają z nadmiarem do wyhamowania z dobrymi klockami. Duże tarcze mają przewagę w odprowadzaniu ciepła.
Smallbrake w porównaniu ze współczesnymi samochodami po prostu nie hamują.

Re: Czaterja działu technicznego

: 10 lip 2019, 20:02
autor: Alex
wojteks pisze:
Verteru pisze:
10 lip 2019, 16:58
Tam były wcześniej chyba Fedoro Racing przynajmniej na przodzie są naklejki na felgach. Ten samochód waży niecałą tonę i smallbrake starczają z nadmiarem do wyhamowania z dobrymi klockami. Duże tarcze mają przewagę w odprowadzaniu ciepła.
Smallbrake w porównaniu ze współczesnymi samochodami po prostu nie hamują.
To nie kwestia smallbrake. Midbrake w serii też jakoś szczególnie nie hamują. Moim zdaniem jest to celowe działanie Mazdy - sali dość słabe serwo by czucie było lepsze. Ale przez 30lat realia się zmieniły i teraz przesiadajac się czuć różnice. Dlatego grube serwo z nbfl może być dobrym pomysłem.

Tak klocki do smallbrake są inne niż do mod. Do small maja wymiary 110x46 a mid 110x57. Tylne maja inny kształt, small 2 rożki a mid 3

Mysle że jeśli miałeś włożone ferodo fds na przód to dlatego dobrze hamowalo. Więc kup takie same nie kombinuj albo sproboj stoptecha. Mamy na nie dobra cene w klubie.

Re: Czaterja działu technicznego

: 10 lip 2019, 20:25
autor: wojteks
Alex pisze:
10 lip 2019, 20:02
To nie kwestia smallbrake. Midbrake w serii też jakoś szczególnie nie hamują. Moim zdaniem jest to celowe działanie Mazdy - sali dość słabe serwo by czucie było lepsze. Ale przez 30lat realia się zmieniły i teraz przesiadajac się czuć różnice. Dlatego grube serwo z nbfl może być dobrym pomysłem.
Może być, small, mid nie hamują mimo że koła blokują. Słabe serwo, 20 letnie przewody elastyczne, marna jakość dzisiejszych części zamiennych, wszystko ma znaczenie. Na tor/kjs muszą być tarcze które się nie przegrzewają (zależy jak kto jeździ) czyli przynajmniej mid ale w zasadzie powinny być big z dobrym klockiem.

Re: Czaterja działu technicznego

: 10 lip 2019, 20:43
autor: Verteru
Alex pisze:
10 lip 2019, 20:02

Mysle że jeśli miałeś włożone ferodo fds na przód to dlatego dobrze hamowalo. Więc kup takie same nie kombinuj albo sproboj stoptecha. Mamy na nie dobra cene w klubie.
Mamy jakąś zniżkę na stoptech? Gdzie i jak :)

Re: Czaterja działu technicznego

: 10 lip 2019, 21:37
autor: Alex
Verteru pisze:
Alex pisze:
10 lip 2019, 20:02

Mysle że jeśli miałeś włożone ferodo fds na przód to dlatego dobrze hamowalo. Więc kup takie same nie kombinuj albo sproboj stoptecha. Mamy na nie dobra cene w klubie.
Mamy jakąś zniżkę na stoptech? Gdzie i jak :)
Zawodnicy MC maja zniżkę na pewno, zapytaj tiburona albo himbera.

Re: Czaterja działu technicznego

: 10 lip 2019, 21:39
autor: Alex
wojteks pisze:
Alex pisze:
10 lip 2019, 20:02
To nie kwestia smallbrake. Midbrake w serii też jakoś szczególnie nie hamują. Moim zdaniem jest to celowe działanie Mazdy - sali dość słabe serwo by czucie było lepsze. Ale przez 30lat realia się zmieniły i teraz przesiadajac się czuć różnice. Dlatego grube serwo z nbfl może być dobrym pomysłem.
Może być, small, mid nie hamują mimo że koła blokują. Słabe serwo, 20 letnie przewody elastyczne, marna jakość dzisiejszych części zamiennych, wszystko ma znaczenie. Na tor/kjs muszą być tarcze które się nie przegrzewają (zależy jak kto jeździ) czyli przynajmniej mid ale w zasadzie powinny być big z dobrym klockiem.
Mam tarcze które kupiłem uzywane od Wojtka Jdm 3 lata temu, zarznalem na nich już z 5 kpl klocków przód i 2 tyl. Nie widać oznak pogiecia itd.

Fakt że patrząc na MC to ja jeżdżę za wolno, ale też pewnie dlatego że za dużo hamuje ;)

Re: Czaterja działu technicznego

: 11 lip 2019, 11:33
autor: Graham
Ktoś wie, gdzie można w miarę szybko dostać przednie błotniki do NB? Mogą być bez otwory pod kierunki.

Re: Czaterja działu technicznego

: 11 lip 2019, 20:25
autor: Raw_88
Cześć. Czeka mnie wymiana amortyzatorów tył w Na. Jakie polecacie? Gdzie kupić? Sklep stacjonarny, allegro?

Re: Czaterja działu technicznego

: 11 lip 2019, 20:41
autor: pistenbully
Raw_88 pisze:
11 lip 2019, 20:25
Cześć. Czeka mnie wymiana amortyzatorów tył w Na. Jakie polecacie? Gdzie kupić? Sklep stacjonarny, allegro?
Jeżeli szukasz zamienników zadzwoń lub napisz do Carspeed.
Chłopaki nie tylko potrafią w Miatę, ale też sponsorują klubowe eventy.
Google.it

Re: Czaterja działu technicznego

: 11 lip 2019, 21:06
autor: Raw_88
Dzięki. Jutro do nich zadzwonię.

Re: Czaterja działu technicznego

: 13 lip 2019, 12:38
autor: Arek817
Zastanawiam się nad jakimś gwintem do MX-5 NB, budżet do 2,5k, czy MTS technik daje rade ? czy może jest coś lepszego w tej cenie ? Auto jako daily, więc nie potrzebuje super sportowego zawieszenia, tylko lekko obniżyć :)

Re: Czaterja działu technicznego

: 13 lip 2019, 14:10
autor: Hookie
Eibachy B6 + springi obniżające. MTS to chyba porównywalne z gwintami TA i innymi za ok. 1000 złotych? ;)

Re: Czaterja działu technicznego

: 13 lip 2019, 15:45
autor: Robbi
A jak chcesz mieć regulacje wysokości to polecam Teina, mieści się w twoim budżecie ;).
https://www.jdl-performance.com/sklep/z ... 9uss2.html

Re: Czaterja działu technicznego

: 17 lip 2019, 14:47
autor: Bless
DamianSzatan pisze:
10 lip 2019, 17:22
Pany... gdzie zrobia mi dobrego soft topa? Szukam i szukam watku a w czasie jazdy ciezko to ogarnac.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Panie, zjedź Pan na pobocze jak jeździsz i piszesz ;)
Co do dobrego daszku to na pewno polecany jest Pan Pietryga (www.cabriopietryga.pl/). Ludzie chwalą sobie też Wiatrołapy Cabrio (https://wiatrolapydocabrio.pl/).

Re: Czaterja działu technicznego

: 17 lip 2019, 19:20
autor: maniekott
Montował ktoś lampki w tunelu w miejscu zaślepek żeby oświetlały nogi? Z czego idzie dopasować żeby nie rzeźbić?

Re: Czaterja działu technicznego

: 17 lip 2019, 19:28
autor: tomasz01
Metoda na leniwca to kupić gotowy zestaw w ILu. Dostajesz wszystko plug&play.
Jeśli chodzi o dobieranie własnych to chyba lampki bagażnika z Saaba lub Opla pasują, ale szczegółów nie znam...

Re: Czaterja działu technicznego

: 17 lip 2019, 20:03
autor: Graham
Czy ktoś wie, gdzie można kupić ad08r w rozmiarze 205/45/16?

Re: Czaterja działu technicznego

: 17 lip 2019, 23:58
autor: szy
maniekott pisze:
17 lip 2019, 19:20
Montował ktoś lampki w tunelu w miejscu zaślepek żeby oświetlały nogi? Z czego idzie dopasować żeby nie rzeźbić?
Kiedyś o tym pisałem: viewtopic.php?p=413874#p413874
szy pisze:
05 lut 2017, 21:48
luki_92_92 pisze:Ktoś wie czy idzie dopasować z jakiegoś innego samochodu lampki w miejsce zaślepek w tunelu środkowym w NB?
Tu masz howto: http://www.mazdamenders.net/forum/viewt ... =40&t=1933
Tu masz trochę więcej info o gotowych kitach: https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=551228

na allegro te lampki znajdziesz jako lampki bagażnika z audi i z volvo - i pewnie z wielu innych

Re: Czaterja działu technicznego

: 18 lip 2019, 18:19
autor: MiniMol
Koledzy!
Mam problem, zabrałem się do wymiany osłon skrzyni biegów w NBFL i utknąłem na momencie gdy wyciągnąłem już lewarek ze skrzyni i następuje czas w którym należy wyciągnąć tę mniejszą z osłon.
Taa... No i nie mam pojęcia jak to zrobić
Próbowałem to rozkręcić, myśląc że jest to na gwincie ale nie idzie, zauważyłem (widoczna na zdjęciu) dziurkę w tej czarnej części lewarka. Jest tam jakaś śrubka uniemożliwiająca rozkręcenie?
Ogólnie te zadrapania nie zrobione przeze mnie, ktoś już to męczył najwyraźniej :bang:
Jeżeli ktoś miał taką sytuację to proszę o pomoc, albo prosty instruktaż jak to zrobić.
Z góry dzięki :geek:

Re: Czaterja działu technicznego

: 18 lip 2019, 19:16
autor: wojteks
Starą gumę przetnij, nową naciągnij na siłę i się przy tym nie pomyl (warto czymś posmarować). To się nie rozkręca.

Re: Czaterja działu technicznego

: 20 lip 2019, 12:34
autor: Kriskristoferson
Proszę o pomoc. Wymieniłem pompę wody i robiłem rozrząd. Po wymianie chłodnica zalana do pełna przez kolegę. Nie było mnie wtedy przy tym. Wracam po wszystkim do domu sprawdzam auto, dojeżdżam do domu po 10 km wywaliło płyn z chłodnicy wskazówka na czerwonym od temperatury płynu chłodniczego. Proszę o wskazówki co robić , co sprawdzić ?

Re: Czaterja działu technicznego

: 20 lip 2019, 13:17
autor: wojteks
Zalać jeszcze raz i odpowietrzyć (ściągamy wężyk przy przepustnicy podczas napełniania).

Re: Czaterja działu technicznego

: 20 lip 2019, 16:27
autor: Kriskristoferson
Czy możesz powiedzieć dokładnie który ? Ten który jest na dole przy przepustnicy i idzie w stronę termostatu ?

Re: Czaterja działu technicznego

: 20 lip 2019, 17:00
autor: Kriskristoferson
Wężyk ściągnięty, jak dolewam płyn to z przewodu na który nachodzi wężyk, wylewa się płyn. Tylko po co ? To odpowietrzy układ ? Sorry za pytania ale to moja pierwsza mx5 i jeszcze się uczę.

Re: Czaterja działu technicznego

: 20 lip 2019, 17:28
autor: wojteks
Skoro wylewa się płyn to więcej się nie odpowietrzy samo. Pozostaje delikatnie rozgrzać do otwarcia termostatu i zobaczyć co wtedy się stanie, czy obieg będzie prawidłowy. Poczekaj do załączenia wentylatora chłodnicy, pozwól wystygnąć i uzupełnij płyn w zbiorniczku wyrównawczym.

Tarcie podczas jazdy

: 21 lip 2019, 11:24
autor: Ash
Witam serdecznie.
Jestem posiadaczem mx5 rocznik 2004.
Otóż od zawsze słyszałem podczas jazdy dźwięk tarcia w tylnej części samochodu. Ostatnimi czasy wymieniłem z tyłu zaciski hamulcowe, klocki oraz tarcze. Po całym zabiegu odpowietrzyłem układ i wyregulowałem ręczny.
Niestety podczas jazdy zarówno wolnej jak i szybkiej (szybka jazda raczej z zamkniętym dachem) wciąż słyszę ten szum(jakby tarcie klocków o tarczę hamulcową), z obu stron. Słyszę go ja jako kierowca jak i też ludzie z zewnątrz.
Czy mógł by mi ktoś proszę pomóc rozwiązać ten ptoblem?
Z góry dziękuję za wszelakie rozsądne odpowiedzi.
Ash