Strona 383 z 456

Re: Czaterja działu technicznego

: 14 mar 2019, 9:16
autor: mutra
zsitanca pisze:
13 mar 2019, 16:23
mutra pisze:
12 mar 2019, 8:24
Panowie, W NBFL mocowania przedniego stabilizatora (te wygięte kawałki blachy mocowane do podłuznic) są tylko przykręcone do podłuznicy? czy dospawane? Musze ogarnąć podłużnice z przodu przed przeglądem i było by mi łatwiej jakbym się pozbył mocowania stabilizatora.
Jest jeszcze spaw pomiędzy śrubami - 4 minuta:
Dzięki- bardzo pomocne :kciuk:

Re: Czaterja działu technicznego

: 15 mar 2019, 18:01
autor: grzybek
Co zrobić z tym białym plastikowym elementem, by "uwolnił" tylną lampę?

Re: Czaterja działu technicznego

: 15 mar 2019, 18:03
autor: pirul
Ścisnąć szczypcami grzybki z dwóch stron, jak przy każdej spince tego typu.

Re: Czaterja działu technicznego

: 16 mar 2019, 21:01
autor: ISO9001
Hej, po wymianie oleju w skrzyni zanim rozgrzeje się po odpaleniu to troszkę ciężko wbić drugi bieg. Jak nie odczekam chwili z wbiciem go (czyli przejdę szybko z 1 na 2) to potrafi "chrupnąć", co nie jest przyjemnym uczuciem i dźwiękiem. Co można z tym zrobić? Wymienić olej na inny czy może wyszła jakaś wada skrzyni po wymianie?

Re: Czaterja działu technicznego

: 16 mar 2019, 22:28
autor: Malcolm_x
Panowie ile oleju wchodzi do 2.0 NC?
i jakie sprzeglo najlepiej szukac? LUK moze byc?

Re: Czaterja działu technicznego

: 16 mar 2019, 22:44
autor: janux
Malcolm_x pisze:
16 mar 2019, 22:28
Panowie ile oleju wchodzi do 2.0 NC?
Oleju wchodzi około 4,5l

Re: Czaterja działu technicznego

: 16 mar 2019, 23:20
autor: mutra
ISO9001 pisze:
16 mar 2019, 21:01
Hej, po wymianie oleju w skrzyni zanim rozgrzeje się po odpaleniu to troszkę ciężko wbić drugi bieg. Jak nie odczekam chwili z wbiciem go (czyli przejdę szybko z 1 na 2) to potrafi "chrupnąć", co nie jest przyjemnym uczuciem i dźwiękiem. Co można z tym zrobić? Wymienić olej na inny czy może wyszła jakaś wada skrzyni po wymianie?
jaki olej wlałes i ile?

Re: Czaterja działu technicznego

: 17 mar 2019, 9:56
autor: ISO9001
Niestety tego nie wiem, bo sam tego nie robiłem tylko było to robione w warsztacie już jakiś czas temu :/ Ogólnie jak już się zagrzeje po jakichś 10 minutach to biegi zmienia się lepiej niż przed wymianą, wchodzą z mniejszym oporem i bardziej wyraźnie, tyle z pozytywów.

Re: Czaterja działu technicznego

: 17 mar 2019, 11:10
autor: mutra
ISO9001 pisze:
17 mar 2019, 9:56
Niestety tego nie wiem, bo sam tego nie robiłem tylko było to robione w warsztacie już jakiś czas temu :/ Ogólnie jak już się zagrzeje po jakichś 10 minutach to biegi zmienia się lepiej niż przed wymianą, wchodzą z mniejszym oporem i bardziej wyraźnie, tyle z pozytywów.
Nie powiedzieli Ci co zalali ? Niewykluczone że masz wlany niewłaściwy olej. To by było najprostsze wytłumaczenie.

Re: Czaterja działu technicznego

: 17 mar 2019, 11:26
autor: pistenbully
ISO9001 pisze:
17 mar 2019, 9:56
Niestety tego nie wiem, bo sam tego nie robiłem tylko było to robione w warsztacie już jakiś czas temu :/ Ogólnie jak już się zagrzeje po jakichś 10 minutach to biegi zmienia się lepiej niż przed wymianą, wchodzą z mniejszym oporem i bardziej wyraźnie, tyle z pozytywów.
Zawsze po rozgrzaniu będzie lepiej. A gumy lewarka wymienione?

Re: Czaterja działu technicznego

: 17 mar 2019, 12:13
autor: ISO9001
Nie, gum nie wymieniałem. Ale z tego co się orientuję to nie jest tak, że one wpływają jedynie na komfort obsługi lewarka?

Re: Czaterja działu technicznego

: 17 mar 2019, 14:54
autor: pistenbully
ISO9001 pisze:
17 mar 2019, 12:13
Nie, gum nie wymieniałem. Ale z tego co się orientuję to nie jest tak, że one wpływają jedynie na komfort obsługi lewarka?
Napisze o moich odchuciach: przed wymianą gum prawie niemożliwym było zapięcie wstecznego, a wejście z każdego z biegów na dwójkę wymagało nie lada siły (po prostu się ta guma gdzieś tam zawijała gdzie nie trzeba). Z tym że, gumy które zostały wyjęte nie były podarte tylko mocno sparciałe. Nowe pomogły na problemy j.w.
Dodatkowo, po dogłębnej analizie tematów działu technicznego doszedłem do wniosku, że chcę wymienić poduszki pod silnikiem. Ze względów finansowych wybór padł na te z IL, okazało się to strzałem w dziesiątkę, gdyż po wymianie zmiana biegów 2-3-4 idzie jak masełko w upalny dzień...

edit: mowa o 6b w NB 99.

Re: Czaterja działu technicznego

: 17 mar 2019, 18:48
autor: Hookie
Objawy o których piszesz to może być olej o kijowych parametrach. Coś takiego występuje w jednym z moich aut zimą, zanim się rozgrzeje. Przy tych temperaturach jednak nie powinieneś mieć już raczej o kłopotu. Na wymianę płynów jeździj ze swoimi płynami. Podobnie z innymi częściami z resztą. Jak można nie wiedzieć, co się ma w aucie, co? :>

Re: Czaterja działu technicznego

: 17 mar 2019, 18:55
autor: mutra
Hookie pisze:
17 mar 2019, 18:48
Objawy o których piszesz to może być olej o kijowych parametrach. Coś takiego występuje w jednym z moich aut zimą, zanim się rozgrzeje. Przy tych temperaturach jednak nie powinieneś mieć już raczej o kłopotu. Na wymianę płynów jeździj ze swoimi płynami. Podobnie z innymi częściami z resztą. Jak można nie wiedzieć, co się ma w aucie, co? :>
No właśnie jak tak można.... No jak? ;)

Re: Czaterja działu technicznego

: 17 mar 2019, 19:29
autor: Malcolm_x
Sluchajcie, ile wchodzi oleju do dyfra w 2.0 NC przed lift?
czy Ford 75w90 bedzie ok?

Re: Czaterja działu technicznego

: 17 mar 2019, 23:53
autor: ISO9001
Ok, to zaraz poszukam tutaj jakiegoś oleju na własną rękę, może pomoże, dzięki :) No tak wyszło, że nie wiem co tam jest, ale człowiek ciągle się uczy na błędach :D

Re: Czaterja działu technicznego

: 18 mar 2019, 6:50
autor: janux
Malcolm_x pisze:
17 mar 2019, 19:29
Sluchajcie, ile wchodzi oleju do dyfra w 2.0 NC przed lift?
około 700-750ml

Re: Czaterja działu technicznego

: 18 mar 2019, 7:04
autor: janux
Niedawno kupiłem przedni stab z rx-8 (yellow dot) i niedługo planuję zamontować go w aucie. Wyczytałem w tym temacie, że dobrze by było zmienić łączniki na krótsze przy obniżonym zawieszeniu (aktualny zawias to Bilstein B12, ale zaczynam rozważać gwint). Pytanie jest czy szukać regulowanych łączników, czy może ktoś próbował dobrać krótsze łączniki z innego samochodu? Jeśli regulowane łączniki to gdzie najlepiej je kupić?

Re: Czaterja działu technicznego

: 18 mar 2019, 18:38
autor: cardesign1
Szukam, szukam i nie mogę niczego na temat znaleźć. Panowie! W mojej NCFL padł nadmuch w kabinie. Obie skrzynki z bezpiecznikami sprawdzone i wszystko ok. Napięcie do wtyczki dmuchawy/wentylatora dochodzi, dmuchawa podłączona na krótko do prostownika kręci a w aucie nie chce. Co jest grane? Nie włącza się na żadnym z biegów. Dodam że kontrolka klimy po ustawieniu na AUTO zapala się ale nic więcej się nie dzieje. Możliwe że padło coś w centralce na konsoli środkowej?

Re: Czaterja działu technicznego

: 18 mar 2019, 21:11
autor: MiniMol
Panowie,
Niedawno kupiłem MX-5 NB 1.6 i mam co do niej kilka pytań:
1)Na niskich obrotach drży gałka zmiany biegów, martwić się?
2)Dodając gazu na niskich obrotach autko krztusi się trochę i potem już jedzie. Natura silnika czy jest coś do wymiany?
3)Nie odpala od razu, musi chwilę pokręcić. Martwić się czy one tak lubią?
4)Przy skręcaniu kierownicy w miejscu delikatnie podskakują obroty. Normalny sposób zasilenia wspomagania?
Z góry dzieki za odpowiedź, sorki, jeżeli już były poruszane te tematy , nie doszukałem się :(

Re: Czaterja działu technicznego

: 19 mar 2019, 17:46
autor: creidd
MiniMol pisze:
18 mar 2019, 21:11
Panowie,
Niedawno kupiłem MX-5 NB 1.6 i mam co do niej kilka pytań:
1)Na niskich obrotach drży gałka zmiany biegów, martwić się?
2)Dodając gazu na niskich obrotach autko krztusi się trochę i potem już jedzie. Natura silnika czy jest coś do wymiany?
3)Nie odpala od razu, musi chwilę pokręcić. Martwić się czy one tak lubią?
4)Przy skręcaniu kierownicy w miejscu delikatnie podskakują obroty. Normalny sposób zasilenia wspomagania?
Z góry dzieki za odpowiedź, sorki, jeżeli już były poruszane te tematy , nie doszukałem się :(
1) Na pewno trochę drżeć będzie, ale sprawdź sobie w jakim stanie masz gumy lewarka (musisz ściągnąć tunel środkowy)
2) Jeśli dobrze kojarzę, to komuś na taki objaw polecali przeczyszczenie przepustnicy, ale nie jestem pewien, musi Ci ktoś jeszcze potwierdzić. Poza tym pamiętaj, że to auto lubi wyższe obroty :kciuk:
3) U mnie jest tak samo (też 1.6 nb) i z tego co kojarzę, to nie jest to nic nadzwyczajnego.
4) Nie zwróciłem na to uwagi, sprawdzę przy najbliższej okazji

________________________________________________________________________________________________________________________________

Może i głupie pytanie, ale: z felgami dostałem 2 nowe opony 205/50/16. Wybór w tym rozmiarze jest gorszy, więc zastanawiam się czy miałoby to negatywny wpływ na prowadzenie, gdybym np. te 205/50 wrzucił na tył, a na przód wrzucił 205/45 lub odwrotnie?

Re: Czaterja działu technicznego

: 19 mar 2019, 18:22
autor: maaras
MiniMol pisze:
18 mar 2019, 21:11
Panowie,
Niedawno kupiłem MX-5 NB 1.6 i mam co do niej kilka pytań:
1)Na niskich obrotach drży gałka zmiany biegów, martwić się?
2)Dodając gazu na niskich obrotach autko krztusi się trochę i potem już jedzie. Natura silnika czy jest coś do wymiany?
3)Nie odpala od razu, musi chwilę pokręcić. Martwić się czy one tak lubią?
4)Przy skręcaniu kierownicy w miejscu delikatnie podskakują obroty. Normalny sposób zasilenia wspomagania?
Z góry dzieki za odpowiedź, sorki, jeżeli już były poruszane te tematy , nie doszukałem się :(
2) Ostatnio zapytałem się o podobny objaw w 1.8 i polecono mi m.in. wyczyścić przepustnicę. Zabieram się za to w weekend, mogę dać znać czy coś pomogło ;)

Re: Czaterja działu technicznego

: 19 mar 2019, 20:45
autor: MiniMol
Serdeczne dzięki za odpowiedź Panowie :)
Mam jeszcze pytanko o rezerwę. Na ile +/- km ona się zaczyna świecić? U mnie zaświeciła się dopiero gdy wskazówka trafiła na dolną kreskę co jest...niepokojące haha.

Od sprzedającego, który nie wiedział do czego to służy, dostałem coś takiego w zestawie z samochodem
Obrazek

Czy ktoś mnie, bardzo proszę, oświeci i powie do czego to służy? :geek:

Re: Czaterja działu technicznego

: 19 mar 2019, 22:34
autor: mutra
1. Moze wibrowac, ale nie powinna latać. Czyli jak dotkniesz to czujesz wibracje ale ich nie widać.
3. Powinna palic od strzała. Lepiej nawet - na sam widok kluczyka. Moje palą w momencie w którym zdejmuje kluczyki z haczyka w przedpokoju.

4. Pompa wspomagania ciagnie moc z silnika

Re: Czaterja działu technicznego

: 20 mar 2019, 10:49
autor: maaras
MiniMol pisze:
19 mar 2019, 20:45
Serdeczne dzięki za odpowiedź Panowie :)
Mam jeszcze pytanko o rezerwę. Na ile +/- km ona się zaczyna świecić? U mnie zaświeciła się dopiero gdy wskazówka trafiła na dolną kreskę co jest...niepokojące haha.

Od sprzedającego, który nie wiedział do czego to służy, dostałem coś takiego w zestawie z samochodem
Obrazek

Czy ktoś mnie, bardzo proszę, oświeci i powie do czego to służy? :geek:
To oryginalny windshot, powinieneś mieć go zamontowanego za fotelami tak jak na zdjęciu ;)

Obrazek

Re: Czaterja działu technicznego

: 20 mar 2019, 11:27
autor: mutra
MiniMol pisze:
19 mar 2019, 20:45
Serdeczne dzięki za odpowiedź Panowie :)
Mam jeszcze pytanko o rezerwę. Na ile +/- km ona się zaczyna świecić? U mnie zaświeciła się dopiero gdy wskazówka trafiła na dolną kreskę co jest...niepokojące haha.

Od sprzedającego, który nie wiedział do czego to służy, dostałem coś takiego w zestawie z samochodem
Obrazek

Czy ktoś mnie, bardzo proszę, oświeci i powie do czego to służy? :geek:
Ciesz się że masz kontrolkę, wielu z nas nie ma tego luksusu i musi uważac żeby nie schodzić za nisko z paliwem :bang:

Re: Czaterja działu technicznego

: 20 mar 2019, 15:57
autor: janux
Niedawno kupiłem przedni stab z rx-8 (yellow dot) i niedługo planuję zamontować go w aucie. Wyczytałem w tym temacie, że dobrze by było zmienić łączniki na krótsze przy obniżonym zawieszeniu (aktualny zawias to Bilstein B12, ale zaczynam rozważać gwint). Pytanie jest czy szukać regulowanych łączników, czy może ktoś próbował dobrać krótsze łączniki z innego samochodu? Jeśli regulowane łączniki to gdzie najlepiej je kupić?

Re: Czaterja działu technicznego

: 20 mar 2019, 20:22
autor: AndrzejG
cardesign1 pisze:
18 mar 2019, 18:38
Szukam, szukam i nie mogę niczego na temat znaleźć. Panowie! W mojej NCFL padł nadmuch w kabinie. Obie skrzynki z bezpiecznikami sprawdzone i wszystko ok. Napięcie do wtyczki dmuchawy/wentylatora dochodzi, dmuchawa podłączona na krótko do prostownika kręci a w aucie nie chce. Co jest grane? Nie włącza się na żadnym z biegów. Dodam że kontrolka klimy po ustawieniu na AUTO zapala się ale nic więcej się nie dzieje. Możliwe że padło coś w centralce na konsoli środkowej?
Prawdopodobnie padł tranzystor wentylatora

tu: http://www.mellens.net/mazda/Mazda-Miat ... hvac_3.pdf

strona 1 oznaczone cyferką 5 "Power MOS FET" i strony 8,9
Znajdziesz go od strony płyty grodzowej, przykręcony dwiema śrubkami chyba ósemkami ponad wentylatorem,
potrzebne będą ręce z dodatkowym stawem.

Re: Czaterja działu technicznego

: 20 mar 2019, 21:52
autor: cardesign1
AndrzejG pisze:
20 mar 2019, 20:22
cardesign1 pisze:
18 mar 2019, 18:38
Szukam, szukam i nie mogę niczego na temat znaleźć. Panowie! W mojej NCFL padł nadmuch w kabinie. Obie skrzynki z bezpiecznikami sprawdzone i wszystko ok. Napięcie do wtyczki dmuchawy/wentylatora dochodzi, dmuchawa podłączona na krótko do prostownika kręci a w aucie nie chce. Co jest grane? Nie włącza się na żadnym z biegów. Dodam że kontrolka klimy po ustawieniu na AUTO zapala się ale nic więcej się nie dzieje. Możliwe że padło coś w centralce na konsoli środkowej?
Prawdopodobnie padł tranzystor wentylatora

tu: http://www.mellens.net/mazda/Mazda-Miat ... hvac_3.pdf

strona 1 oznaczone cyferką 5 "Power MOS FET" i strony 8,9
Znajdziesz go od strony płyty grodzowej, przykręcony dwiema śrubkami chyba ósemkami ponad wentylatorem,
potrzebne będą ręce z dodatkowym stawem.
Namierzyłem to ustrojstwo i chyba czeka mnie częściowy demontaż nagrzewnicy aby dostać się tam kluczem. Dam znać czy to dobry trop, a tymczasem :senkju:

Re: Czaterja działu technicznego

: 21 mar 2019, 0:27
autor: mck159
Szybka prośba o walidację pomysłu

Nie działa lewy głośnik w drzwiach w MX5 NBFL

Czy mój sposób diagnozy będzie ok?

Nie chce wyjmować radia, bo nie mam pinów do tego, więc wymyśliłem coś takiego:

1. Zdjąć drzwi
2. Ustawić multimetr na pomiar napięcia (volty, prąd stały)
3. Przyłożyć kabelki multimetru do kabelków które są podłączone do głośnika
4. Włączyć radio i sprawdzić czy napięcie między kabelkami wynosi więcej niż zero:
a) jeśli tak: padł głośnik
b) jeśli nie: padły kable lub radio