Strona 378 z 456

Re: Czaterja działu technicznego

: 23 sty 2019, 20:35
autor: Robbi
Pytanie jak mocno lampy podniszczone. Jak robiłem u siebie w daily, musiałem zejść do papieru 1200, żeby usunąć grubsze rysy. Potem stopniowo w górę do 2500, a na koniec kilka przejazdów średnim padem + pasta 3w1 Menzerna. Po wszystkim kwestia zabezpieczenia - wosk, kwarc lub lakier bezbarwny.

Re: Czaterja działu technicznego

: 24 sty 2019, 8:59
autor: Oskarek
Ok - dzięki chłopaki :)

Re: Czaterja działu technicznego

: 24 sty 2019, 10:34
autor: Fifkers
Jak najlepiej zabezpieczyć lampy, ale tak na długi czas? Sama polerka wystarcza na 3 miesiące i znowu klosze zaczynają być matowe.
Jak działają te woski? Nie zejdzie to po kilku myciach? Kwarc na ile czasu wystarczy? Nie jest wrażliwy na chemię z myjni?

Re: Czaterja działu technicznego

: 24 sty 2019, 14:52
autor: mutra
Fifkers pisze:
24 sty 2019, 10:34
Jak najlepiej zabezpieczyć lampy, ale tak na długi czas? Sama polerka wystarcza na 3 miesiące i znowu klosze zaczynają być matowe.
Jak działają te woski? Nie zejdzie to po kilku myciach? Kwarc na ile czasu wystarczy? Nie jest wrażliwy na chemię z myjni?
Ja zabezpieczałem preparatem Meguairs raz na rok i było ok. Auta myje tylko ręcznie więc nie wiem czy od szczotek nie zejdzie

O taki: https://www.google.com/shopping/product ... Y8QgTYI0AQ

Re: Czaterja działu technicznego

: 24 sty 2019, 19:39
autor: Robbi
Fifkers pisze:
24 sty 2019, 10:34
Jak najlepiej zabezpieczyć lampy, ale tak na długi czas? Sama polerka wystarcza na 3 miesiące i znowu klosze zaczynają być matowe.
Jak działają te woski? Nie zejdzie to po kilku myciach? Kwarc na ile czasu wystarczy? Nie jest wrażliwy na chemię z myjni?
Kwarc- najtrwalsze zabezpieczenie, ale też najdroższe. Przy nakładaniu trzeba się trochę przyłożyć i dobrze przygotować powierzchnię. Duża odporność na warunki atmosferyczne jak i chemię na myjniach. Powinien wytrzymać ( w zależności od kwarcu ) do 2 lat z tym, że co około pól roku należy go wzmocnić odpowiednim środkiem.

Wosk -różnie producenci podają, z doświadczenia powinien wytrzymać do około 6 miesięcy - w zależności od pory roku. Łatwa i szybka aplikacja, ale agresywniejsza chemia może go częściowo zmyć. Ja u siebie woskuje co około 3 miesiące, a używam Softa 99.

Re: Czaterja działu technicznego

: 28 sty 2019, 7:52
autor: sowa
Cześć,

Nie działa mi światło przeciwmgielne z tyłu w NB. Żarówkę sprawdziłem i jest ok, po wciśnięciu przełącznika do tych świateł na zegarach zapala się kontrolka, więc zakładam, że przełącznik działa. Co dalej sprawdzać i co może być przyczyną?

Re: Czaterja działu technicznego

: 28 sty 2019, 8:23
autor: pirul
Wiązkę sobie sprawdź miernikiem przy oprawce czy jest napięcie przy włączonym światełku. Bo skoro świeci Ci przełącznik to bezpiecznik powinien być sprawny.

Re: Czaterja działu technicznego

: 28 sty 2019, 8:27
autor: sowa
pirul pisze:
28 sty 2019, 8:23
Wiązkę sobie sprawdź miernikiem przy oprawce czy jest napięcie przy włączonym światełku. Bo skoro świeci Ci przełącznik to bezpiecznik powinien być sprawny.
Przy jakiej oprawce? A przekaźniki?

Re: Czaterja działu technicznego

: 28 sty 2019, 8:28
autor: tomasz01
Oprawce czyli tam gdzie żarówka siedzi w lampie ;)

Re: Czaterja działu technicznego

: 28 sty 2019, 16:50
autor: Hookie
Cześć,

Czy naba do MX-5 NB różni się czymś od naby do NA, czy one są zamienne?

Re: Czaterja działu technicznego

: 28 sty 2019, 17:10
autor: Renegade
Hookie pisze:
28 sty 2019, 16:50
Cześć,

Czy naba do MX-5 NB różni się czymś od naby do NA, czy one są zamienne?
mam u siebie nabę od NA i musiałem wywiercić otworki w innych miejscach żeby kierunki odbijały, poza tym ok ;)

Re: Czaterja działu technicznego

: 28 sty 2019, 18:18
autor: pirul
Hmmm, katalog momo nie uwzględnia żadnych różnic w nabach dla NA i NB, są zamienne.

Re: Czaterja działu technicznego

: 28 sty 2019, 19:08
autor: Krzych
To raczej był problem z tą konkretną nabą, zapewne tak samo nie pasowała by do NA i do NB...

Re: Czaterja działu technicznego

: 28 sty 2019, 19:20
autor: Renegade
może rzeczywiście problem z nabą, aczkolwiek poprzedni właściciel z NA twierdził że nic nie musiał rzeźbić i pasowało :winner:

W takim razie wychodzi 2:1 że naba z NB pasuje do NA :kciuk:

EDIT: patrzę na filmiki w necie i w NA te bolce od kierunków są ustawione w pionie, w NB w poziomie i z tego wynikała konieczność rzeźby, żeby kierownica w pozycji koła na wprost nie była skręcona.

Re: Czaterja działu technicznego

: 28 sty 2019, 23:45
autor: Hookie
No właśnie wszędzie do NA widzę, a do NB brak. Oby pasowało w takim razie. :) Dzięki!

Re: Czaterja działu technicznego

: 29 sty 2019, 7:02
autor: pirul
Renegade pisze:
28 sty 2019, 19:20
patrzę na filmiki w necie i w NA te bolce od kierunków są ustawione w pionie, w NB w poziomie i z tego wynikała konieczność rzeźby, żeby kierownica w pozycji koła na wprost nie była skręcona.
Co? Nie czaję, przecież poza dwoma otworami na nabie nie ma żadnych bolców, a otwory montażowe z drugiej strony są symetryczne więc wystarczy przykręcić do naby kierownicę przestawioną o 90 stopni i wszystko gra...?

Obrazek

Re: Czaterja działu technicznego

: 29 sty 2019, 9:47
autor: Renegade
pirul pisze:
29 sty 2019, 7:02
Renegade pisze:
28 sty 2019, 19:20
patrzę na filmiki w necie i w NA te bolce od kierunków są ustawione w pionie, w NB w poziomie i z tego wynikała konieczność rzeźby, żeby kierownica w pozycji koła na wprost nie była skręcona.
Co? Nie czaję, przecież poza dwoma otworami na nabie nie ma żadnych bolców, a otwory montażowe z drugiej strony są symetryczne więc wystarczy przykręcić do naby kierownicę przestawioną o 90 stopni i wszystko gra...?
Ok, to jeszcze pokaż mi kierownicę momo czy nardi, którą możesz obrócić o 90 stopni i śrubki będą w tych samych miejscach w pozycji na wprost i przy skręconej o 90 stopni - symetria otworów owszem jest ale nie taka jak trzeba ;)

Re: Czaterja działu technicznego

: 29 sty 2019, 10:41
autor: pirul
O pełne 90 stopni nie - zgoda. Ale wystarczy przesunąć o jedno oczko w prawo/lewo i po korekcji końcówek kierowniczych jedyną konsekwencją będzie raptem o kilka milimetrów zmieniony moment odbicia kierunkowskazów. Tyle, że w takiej sytuacji pewnie łatwiej wywiercić dwa nowe otwory hehe.

Swoją drogą - nie miałem juz dawno naby momo na stole i nie pamiętam ale zastanawiam się czy element z otworami jest odlewem wraz z resztą naby czy istnieje szansa żeby go przestawić. Bo chińskie naby samobójcze to na pewno są odlewane w całości z jednego elementu.

Re: Czaterja działu technicznego

: 29 sty 2019, 10:50
autor: Hookie
Czy mamy jakieś tematy zbiorcze na forum dot. kubłów i pasów? Nie mogę się doszukać, a nie ma w spisie treści też podpiętych.

Re: Czaterja działu technicznego

: 29 sty 2019, 12:13
autor: pistenbully
Hookie pisze:
29 sty 2019, 10:50
Czy mamy jakieś tematy zbiorcze na forum dot. kubłów i pasów? Nie mogę się doszukać, a nie ma w spisie treści też podpiętych.
viewtopic.php?f=26&t=5629&p=473559&hili ... we#p473559

Re: Czaterja działu technicznego

: 29 sty 2019, 13:30
autor: Hookie
Dzięki, ale tam cisza od 8 lat w sumie. :?

Re: Czaterja działu technicznego

: 29 sty 2019, 14:18
autor: Oskarek
Chcę oddać do warsztatu Mazdę 1.6 na wymianę rozrządu, ale w sumie nie wiem co dokładnie powinno zostać w wymienione? Pasek, rolka napinająca, rolka prowadząca, pompa wody, uszczelnienie? Coś oprócz tego? A jak z konkretnymi firmami części? Są gorsze i lepsze? Może zakupić wszystko samemu i zawieść do warsztatu?

Re: Czaterja działu technicznego

: 29 sty 2019, 14:29
autor: mutra
Oskarek pisze:
29 sty 2019, 14:18
Chcę oddać do warsztatu Mazdę 1.6 na wymianę rozrządu, ale w sumie nie wiem co dokładnie powinno zostać w wymienione? Pasek, rolka napinająca, rolka prowadząca, pompa wody, uszczelnienie? Coś oprócz tego? A jak z konkretnymi firmami części? Są gorsze i lepsze? Może zakupić wszystko samemu i zawieść do warsztatu?

to czy warsztat zamontuje Twoje części to zależy od tego jak sie umówisz z warsztatem. Ja jak wymieniałem rozrząd to kupiłem taki zestaw:
uszczelkę pokrywy zaworów
uszczelniacz wałka rozrządu x2
uszczelniacz wału korbowego (tak to się chyba nazywa po polsku ;)
sprężynkę
rolke prowadzącą
rolkę napinającą
pompę wody
o-ring termostatu ( tego ponoć nie trzeba)
do tego uszczelkę pompy wody.

Z tego co wyczytałem/wypytałem się to uszczelka pokrywy zaworów i pompa wody powinny być oryginalne bo zamienniki są takie sobie.
podobnie uszczelka pompy wody.
przy okazji wymień sobie pozostałe paski.

jak masz VVT to będziesz potrzebował jeszcze takich dwóch miedziany podkładek do rurki doprowadzającej olej do VVT ( w carspeed wiedzą o co chodzi). No i możesz płyn do chłodnicy zalać nowy przy okazji

Re: Czaterja działu technicznego

: 29 sty 2019, 14:48
autor: Hookie
Napisz do Carspeed z prośbą o wycenę, to Ci na różnych częściach wycenią i dobrą cenę dadzą. Nie polegałbym na tym co warsztat da.

Re: Czaterja działu technicznego

: 30 sty 2019, 7:04
autor: Oskarek
Ok, dziękuję bardzo za porady, tak zrobię :)

Re: Czaterja działu technicznego

: 01 lut 2019, 20:47
autor: essowot
Regulowal ktoś luzy zaworowe w 2.0 nc?
Szklanki są hydrauliczne?
Co ile należy to sprawdzić?

Re: Czaterja działu technicznego

: 01 lut 2019, 21:34
autor: Fifkers
Nie ma hydraulicznej regulacji.

Re: Czaterja działu technicznego

: 02 lut 2019, 14:46
autor: mudvayne
Panowie i Panie, dziś niemiło zostałem zaskoczony mokrą podłogą pod nogami kierowcy w NB, na gumowym dywaniku od zewnątrz były nawet odbite mokre ślady po prawej (od strony skrzyni). Gdzie zacząć szukać? Autko garażowane... U pasażera wszystko suche

Re: Czaterja działu technicznego

: 02 lut 2019, 16:12
autor: mutra
mudvayne pisze:
02 lut 2019, 14:46
Panowie i Panie, dziś niemiło zostałem zaskoczony mokrą podłogą pod nogami kierowcy w NB, na gumowym dywaniku od zewnątrz były nawet odbite mokre ślady po prawej (od strony skrzyni). Gdzie zacząć szukać? Autko garażowane... U pasażera wszystko suche
Standardowo:
Odpływy dachu z tyłu, uszczelka przedniej szyby (te elementy z takim "korytkiem" po obu stronach ). Obmacaj wykładzinę za fotelem kierowcy - jeżeli jest mokra to prawdopodobnie cieknie przez zatkane odpływy dachu. Zakładam że jesteś pewien że to woda a nie płyn chłodniczy z nagrzewnicy.

Re: Czaterja działu technicznego

: 02 lut 2019, 21:48
autor: sepic
Cześć
Dzisiaj w bagażniku (prawa strona - za akumulatorem) swojej nbfl znalazłem gumowy przewód. Wiecie od czego może być?
Przepraszam, że na dwóch zdjęciach.
IMG_20190202_183039 (Duży).jpg
IMG_20190202_183039 (Duży).jpg (405.93 KiB) Przejrzano 1793 razy
IMG_20190202_183015 (Duży).jpg
IMG_20190202_183015 (Duży).jpg (501.75 KiB) Przejrzano 1793 razy