Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
madaks
Posty: 45
Rejestracja: 25 kwie 2019, 10:35
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Wrocław

07 cze 2020, 9:02

Konioczynka pisze:
06 cze 2020, 19:15
Mam kawałek do miatowego garażu, sprawdziłem radio (które też przestało działać) i bezpiecznik jest cały. Jutro wezmę z daily ten dzinks do wyciągania bezpieczików i przelece wszystkie .. Bo dłubać palcem to nie robota :)

Mam nadzieje że niczego nie uszkodziłem grzebiąc tymi kluczami do radia, bo po prawej wchodził prawie cały..
Zerknij na bezpiecznik ROOM. Zaświeciła się kontrolka Check Engine i zresetowany się liczniki TRIP A i B?

U mnie było podobnie: http://www.mx5klubpolska.pl/forum/view ... 30#p516730
Awatar użytkownika
Konioczynka
Donator
Donator
Posty: 718
Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
Model: NC FL
Wersja: Prawilna Sport
Lokalizacja: Mazury / Ełk

07 cze 2020, 20:50

Dokładnie to musiał być ten bezpiecznik "na dole".
Objawy te same, na plus wymieniłem baterie w pilocie na zapas :) (bo myślałem że się rozładował).
Wszystko działa, jakbym miał szczypce od razu pod ręką to bym nie zawracał gitary :)
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1055
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

07 cze 2020, 22:54

Orientuje się ktoś, czy wtyczka elektryczna od żarówki H9/H11 (to ten sam typ) pasuje do żarówki z gniazdem HB3?
Obrazek
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

07 cze 2020, 23:10

luki_92_92 pisze:
07 cze 2020, 22:54
Orientuje się ktoś, czy wtyczka elektryczna od żarówki H9/H11 (to ten sam typ) pasuje do żarówki z gniazdem HB3?
Nie, gdyż hb3 ma gniazdo p20d , a h9 ma gniazdo pgj195.
:mrgreen:
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

09 cze 2020, 7:24

Hej, jak się zabrać do wymiany płynu w układzie sprzęgła w NBFL? Pan na przeglądzie wczoraj powiedział że jakiś ciemny ten mój płyn....no rację ma:)
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

09 cze 2020, 7:34

Tomai pisze:
09 cze 2020, 7:24
Hej, jak się zabrać do wymiany płynu w układzie sprzęgła w NBFL? Pan na przeglądzie wczoraj powiedział że jakiś ciemny ten mój płyn....no rację ma:)
Odpowietrznik jest przy wysprzęgliku (dostęp z prawego nadkola) odkręcasz odpowietrznik i uzupelniasz płyn w zbiorniczku w miarę jak płyn wylatuje odpowietrznikiem.
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

09 cze 2020, 7:56

mutra pisze:
09 cze 2020, 7:34
Tomai pisze:
09 cze 2020, 7:24
Hej, jak się zabrać do wymiany płynu w układzie sprzęgła w NBFL? Pan na przeglądzie wczoraj powiedział że jakiś ciemny ten mój płyn....no rację ma:)
Odpowietrznik jest przy wysprzęgliku (dostęp z prawego nadkola) odkręcasz odpowietrznik i uzupelniasz płyn w zbiorniczku w miarę jak płyn wylatuje odpowietrznikiem.
I żeby wylatywał trzeba pewnie pompować pedałem?

A jaki płyn polecasz?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

09 cze 2020, 8:18

Tomai pisze:
09 cze 2020, 7:56
mutra pisze:
09 cze 2020, 7:34
Tomai pisze:
09 cze 2020, 7:24
Hej, jak się zabrać do wymiany płynu w układzie sprzęgła w NBFL? Pan na przeglądzie wczoraj powiedział że jakiś ciemny ten mój płyn....no rację ma:)
Odpowietrznik jest przy wysprzęgliku (dostęp z prawego nadkola) odkręcasz odpowietrznik i uzupelniasz płyn w zbiorniczku w miarę jak płyn wylatuje odpowietrznikiem.
I żeby wylatywał trzeba pewnie pompować pedałem?

A jaki płyn polecasz?
Zazwyczaj nawet nie trzeba pompować bo grawitacyjnie sam sobie ładnie spływa. Płyn jakikolwiek markowy (ate, ferrodo, motul) najważniejsze żeby był wymieniony co 2 lata. Jak wymieniasz hamulcowy to kup litrową butelke - wystarczy na hamulce i sprzęgło za jednym zamachem
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

09 cze 2020, 13:04

mutra Dziękuję bardzo :senkju:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Konioczynka
Donator
Donator
Posty: 718
Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
Model: NC FL
Wersja: Prawilna Sport
Lokalizacja: Mazury / Ełk

09 cze 2020, 19:38

Potrzebuję średnice gwintu drugiej sondy lambda w nbfl.
Z góry dzięki za sprawną odpowiedź.
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

09 cze 2020, 21:27

Konioczynka pisze:
09 cze 2020, 19:38
Potrzebuję średnice gwintu drugiej sondy lambda w nbfl.
Z góry dzięki za sprawną odpowiedź.
stawiam że M18 x1.5 jak większość sond lambda
Gwiazda
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 09 gru 2019, 23:26
Model: NB
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

10 cze 2020, 11:48

Wrzucam do NB amorki koni ze sprężynami HR, i wnioskuję że łącznik stabilizatora może być ciężko odkręcić ;) OEM, czy lemforder, a może jakiś grubszy/ dłuższy?? Co przy okazji wymieniać? odboje, osłony? gumy? Jakieś patenty?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

10 cze 2020, 12:06

Gwiazda pisze:
10 cze 2020, 11:48
Wrzucam do NB amorki koni ze sprężynami HR, i wnioskuję że łącznik stabilizatora może być ciężko odkręcić ;) OEM, czy lemforder, a może jakiś grubszy/ dłuższy?? Co przy okazji wymieniać? odboje, osłony? gumy? Jakieś patenty?
kup sobie dolne śruby mocowania amortyzatora - często są nie do odkręcenia i trzeba ciąć.
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1055
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

11 cze 2020, 14:14

Wie ktoś co to może być? Znajduje się od boku deski - od strony drzwi - w drzwiach kierowcy, wygląda jak jakiejś wejście na kluczyk czy port usb ale jest cieniutkie, kluczyk tam nie wchodzi - nie mam bladego pojęcia co to :roll:
Załączniki
89953152-FAFE-4DE2-8462-BF8710E80670.jpeg
89953152-FAFE-4DE2-8462-BF8710E80670.jpeg (3.6 MiB) Przejrzano 1402 razy
Obrazek
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

11 cze 2020, 16:57

luki_92_92 pisze:
11 cze 2020, 14:14
Wie ktoś co to może być? Znajduje się od boku deski - od strony drzwi - w drzwiach kierowcy, wygląda jak jakiejś wejście na kluczyk czy port usb ale jest cieniutkie, kluczyk tam nie wchodzi - nie mam bladego pojęcia co to :roll:
Wyłącznik poduszki pasażera?
Wyłącznik niefabrycznego alarmu?
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1055
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

11 cze 2020, 17:17

Wyłącznik poduszki pasażera jest widoczny na zdjęciu z pomarańćzową etykietką i wejściem na kluczyk. Nie wiem czy to może być związane z alarmem ale nie spotkałem się nigdy z czymś takim ani nie dostałem niczego co może w to wchodzić, sam alarm mam sterowany z pilota na kluczyku mazdy :roll:
Obrazek
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

11 cze 2020, 22:57

Panowie, pasek od alternatora mam wyparował:
Jadę sobie grzecznie autostradą aż tu nagle mi sie kontrolka ładowania zapaliła. Dojechałem do domu, zaglądam pod maskę a tam paska nie ma tylko trochę stopionej gumy na kole pasowym.
Rolka alternatora sie obraca normalnie. Pompa wody też. Ze zbiorniczka wyrównawczego zniknął płyn ale w chłodnicy jest.
Paska nie widać nigdzie. Pasek renomowanej firmy z usa. Niecałe 3 lata. Nic nie piszczało.

Jakieś pomysły co sie podziało?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

11 cze 2020, 22:59

mutra pisze:
11 cze 2020, 22:57
Panowie, pasek od alternatora mi wyparował:
Jadę sobie grzecznie autostradą aż tu nagle mi sie kontrolka ładowania zapaliła. Dojechałem do domu, zaglądam pod maskę a tam paska nie ma tylko trochę stopionej gumy na kole pasowym.
Rolka alternatora sie obraca normalnie. Pompa wody też. Ze zbiorniczka wyrównawczego zniknął płyn ale w chłodnicy jest.
Paska nie widać nigdzie. Pasek renomowanej firmy z usa. Niecałe 3 lata. Nic nie piszczało.

Jakieś pomysły co sie podziało?
PKzalew
Donator
Donator
Posty: 220
Rejestracja: 08 wrz 2019, 12:20
Model: NA
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

12 cze 2020, 20:35

Po odkręceniu guzika ręcznego i walką ze sprężynką, wpadł mi do środka ten metalowy gwint. Ma ktoś pomysł, jak to wyjąć, żeby z powrotem nakręcić guzik?
Jest: NA 1.6 Turbo
Była: NBFL 1.8
II Vice-Mistrz MC 2020 - klasa Stock
Awatar użytkownika
TofikGST
Posty: 217
Rejestracja: 17 gru 2018, 21:40
Model: NA
Wersja: Eunos Roadster 1.8
Lokalizacja: Jersey

13 cze 2020, 1:21

Takie pytanie. Czy jakiś rodzimy (polski) producent robi porządne zestawy lub pojedyncze elementy rozpórek/kratownic spinających podwozie w NA ?
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

13 cze 2020, 21:03

Myślę że Cybul by coś mógł zrobić
essowot
Posty: 15
Rejestracja: 03 maja 2018, 6:25
Model: NC
Wersja: Sportive

14 cze 2020, 7:05

Głowica z NC będzie pasować do bloku z ncfl?
LubMich
Posty: 720
Rejestracja: 27 wrz 2009, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

14 cze 2020, 7:30

Moze ktos mądrzejszy jeszcze Ci odpisze... ale na pewno jedna roznica jest w spręzynkach zaworowych... t e z NCFL są mocniejsze i pozwalaja sie kręcic wyższe obroty... wiec jak masz to dobrze by bylo poprzekladac...

Wysłane z mojego telefonu.

Awatar użytkownika
Grabol
Donator
Donator
Posty: 204
Rejestracja: 04 sty 2018, 8:10
Model: NB FL
Lokalizacja: Kraków

14 cze 2020, 15:03

Cześć, potrzebuję pociągnąć kabelek między komorą silnika a kabiną bez rozbierania połowy deski rozdzielczej. Są może jakieś piste otwory montażowe żeby je wykorzystać? Może coś w okolicy pedałów?
Awatar użytkownika
Aero50
Donator
Donator
Posty: 364
Rejestracja: 27 cze 2014, 8:37
Model: NA
Wersja: 90' 1.6
Lokalizacja: Kraków

14 cze 2020, 20:54

Z racji że moje tylne zawieszenie wymaga gruntownej wymiany mam kilka pytań:
- czy kompletny wózek z NB/NBfl z wahaczami jest p&p do NA
- czy wózek z NB ma miejsce na rozpórki czy trzeba szukać NBfl
- jaki jest +/- koszt takiego wózka + komplet dolnych rozpórek
- jaki jest +/- koszt malowania proszkowego kpl. wózka i rozpórek
- czy ma ktoś dokładne rozmieszczenie mocowania dolnych rozpórek - mx idzie do blacharza więc chciałbym żeby od razu dorobił odpowiednie mocowania na rozpórki
- czy OEM rozpórki to wgl dobra opcja biorąc pod uwagę koszt zakupu + odmalowanie czy np lepiej kupić komplet frame railsów + pajęczk od cybula, a OEM rozpórki zamontować tylko na wózku ?
Załączniki
IMG_20200613_132834.jpg
IMG_20200613_132834.jpg (1.24 MiB) Przejrzano 1196 razy
Awatar użytkownika
Ziolkov
Posty: 309
Rejestracja: 07 gru 2012, 11:09
Lokalizacja: Warszawa

14 cze 2020, 22:33

Aero50 pisze:Z racji że moje tylne zawieszenie wymaga gruntownej wymiany mam kilka pytań:
- czy kompletny wózek z NB/NBfl z wahaczami jest p&p do NA
- czy wózek z NB ma miejsce na rozpórki czy trzeba szukać NBfl
- jaki jest +/- koszt takiego wózka + komplet dolnych rozpórek
- jaki jest +/- koszt malowania proszkowego kpl. wózka i rozpórek
- czy ma ktoś dokładne rozmieszczenie mocowania dolnych rozpórek - mx idzie do blacharza więc chciałbym żeby od razu dorobił odpowiednie mocowania na rozpórki
- czy OEM rozpórki to wgl dobra opcja biorąc pod uwagę koszt zakupu + odmalowanie czy np lepiej kupić komplet frame railsów + pajęczk od cybula, a OEM rozpórki zamontować tylko na wózku ?
Ja mam w NA sanki tylne z NB FL weszły plug and play ale trzeba było potem przerobić mocowanie wydechu. Jeśli chodzi o sanki przednie to w wersji NB jest podobno inna maglownica więc ja kupiłem używane z NA i piaskowalem + malowalem proszkowo. Z tego co pamiętam jakieś 3 lata temu w Warszawie zapłaciłem za piaskowanie + czarny połysk jednych sanek ok 270-290 PLN.

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka

bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

17 cze 2020, 19:09

Witam, nie moge znalezc albo zle szukam.
Jakie swiece do 1.8 NCFL i 2.0 NC? Takie same? Jakies numery? Polecane firmy?
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

17 cze 2020, 19:26

bjorm pisze:
17 cze 2020, 19:09
Witam, nie moge znalezc albo zle szukam.
Jakie swiece do 1.8 NCFL i 2.0 NC? Takie same? Jakies numery? Polecane firmy?
Są inne. Ngk, jak Ci nie żal kasy to irydowe 😉
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1055
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

18 cze 2020, 16:03

Czy można wrzucić fotele z anglika do samochodu europejskiego jeśli chodzi o NC? Pasować pewnie pasują, ale co z poduszkami? Co z matą zajęcia fotela pasażera? Jest to do ogarnięcia w miarę prosto, może będzie p&p, a może lepiej odpuścić sobie temat?
Obrazek
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

18 cze 2020, 17:01

Da się to zrobić. Musisz zdjąć skórę i przełożyć matę. Robota mało przyjemna, ale nic skomplikowanego. Z poduszkami nie trzeba nic robić.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
ODPOWIEDZ