Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Gwiazda
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 09 gru 2019, 23:26
Model: NB
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

29 maja 2020, 16:34

pirul pisze:
29 maja 2020, 12:55
Wygląda jakby się blokowała przed pełnym rozsuwem i przekaźnik ją wraca. Obstawiam, że wyrobił się pas zębaty bata albo ślimak jak w 95% wiekowych anten automatycznych. Nie naprawisz tego, trzeba wymienić elementy.

https://www.mx5parts.co.uk/aerial-mast- ... p-488.html

Obrazek
Sęk w tym że wysuwa się cała, i cały mechanizm zdaje się działać prawidłowo gdy mam go na stole (składałem wiele tego typu mechanizmów od kosiarek, pił i wiertnic). Rozbiorę jeszcze raz i zobaczę co się zdupcyło, możliwe że jest jak mówisz.
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

29 maja 2020, 18:04

Tego nie zobaczysz na stole bo nie potrzeba dużego ubytku żeby listwa zaczęła się ślizgać po ślimaku. Wystarczy, że zęby się zaokrąglą, nie muszą się całkowicie zetrzeć. Najczęstszym powodem tego zużycia jest zaniedbanie konserwacji bata, kiedy zaczyna chodzić ciężko listwa zużywa się dużo szybciej. Zresztą nie bez powodu nawet w ASO są dostępne pojedyncze elementy do naprawy, ślimaki też często można dostać.
Gwiazda
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 09 gru 2019, 23:26
Model: NB
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

29 maja 2020, 20:49

pirul pisze:
29 maja 2020, 18:04
Tego nie zobaczysz na stole bo nie potrzeba dużego ubytku żeby listwa zaczęła się ślizgać po ślimaku. Wystarczy, że zęby się zaokrąglą, nie muszą się całkowicie zetrzeć. Najczęstszym powodem tego zużycia jest zaniedbanie konserwacji bata, kiedy zaczyna chodzić ciężko listwa zużywa się dużo szybciej. Zresztą nie bez powodu nawet w ASO są dostępne pojedyncze elementy do naprawy, ślimaki też często można dostać.
Oki, łapię. Narazie rozkładam na stałe i najwyżej coś pokombinuję w bliskiej przyszłości, jak funt spadnie :lol:
Gwiazda
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 09 gru 2019, 23:26
Model: NB
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

31 maja 2020, 22:13

Czy jest jakiś temat na forum w którym opisany jest w miare dokładnie remont silnika(nb 1.8) ? Tj. z jakimi momentami dokręcać wszelkie uszczelki etc etc, czy brać oem czy któreś zamienniki są lepszej jakości, skąd zamawiać (może mamy jakąś zniżkę?)
Awatar użytkownika
Bless
Posty: 393
Rejestracja: 26 sty 2018, 10:13
Model: NA
Lokalizacja: Poznań / Babimost

01 cze 2020, 8:13

Chcę oddać felgi na piaskowanie więc muszę postawić Mazdę na kobyłkach - gdzie najlepiej je umiejscowić? Myślałem nad podłużnicami zaraz po tym jak wrzucę na nie frame railsy. Samochód będzie stał pewnie tak z tydzień/dwa a nie chciałbym, żeby coś się odgniotło ;)
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Gwiazda
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 09 gru 2019, 23:26
Model: NB
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

01 cze 2020, 9:04

Bless pisze:
01 cze 2020, 8:13
Chcę oddać felgi na piaskowanie więc muszę postawić Mazdę na kobyłkach - gdzie najlepiej je umiejscowić? Myślałem nad podłużnicami zaraz po tym jak wrzucę na nie frame railsy. Samochód będzie stał pewnie tak z tydzień/dwa a nie chciałbym, żeby coś się odgniotło ;)
Ja bym śmiało stawiał na podłużnice(o ile istnieją :D), z frame railsami czy bez.... Możesz też pod wahacze, jak chcesz rozłożyć ciężar. Przynajmniej ja tak robiłem i nie bylo żadnego problemu.
Z ciekawości, ile krzyczą u was za piaskowanie? Oddaje felgi też dzisiaj i usłyszałem 200-250. W innym zakładzie 250-280. 4x17"
Awatar użytkownika
Bless
Posty: 393
Rejestracja: 26 sty 2018, 10:13
Model: NA
Lokalizacja: Poznań / Babimost

01 cze 2020, 12:58

Gwiazda pisze:
Bless pisze:
01 cze 2020, 8:13
Chcę oddać felgi na piaskowanie więc muszę postawić Mazdę na kobyłkach - gdzie najlepiej je umiejscowić? Myślałem nad podłużnicami zaraz po tym jak wrzucę na nie frame railsy. Samochód będzie stał pewnie tak z tydzień/dwa a nie chciałbym, żeby coś się odgniotło ;)
Ja bym śmiało stawiał na podłużnice(o ile istnieją :D), z frame railsami czy bez.... Możesz też pod wahacze, jak chcesz rozłożyć ciężar. Przynajmniej ja tak robiłem i nie bylo żadnego problemu.
Z ciekawości, ile krzyczą u was za piaskowanie? Oddaje felgi też dzisiaj i usłyszałem 200-250. W innym zakładzie 250-280. 4x17"
Podłoga istnieje i ma się dobrze. Co do wahaczy to nie jestem przekonany czy na nich warto stawiać. Za całość (piasek + kolor) krzyknęli mi 400-500zl.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Awatar użytkownika
TofikGST
Posty: 219
Rejestracja: 17 gru 2018, 21:40
Model: NA
Wersja: Eunos Roadster 1.8
Lokalizacja: Jersey

01 cze 2020, 13:04

Jak za komplet z kolorem to nawet do zaakceptowania cena. Samo piaskowanie za 200-250 to przesada moim zdaniem. Ja oddaje gościowi i kasuje mnie po 15zl/szt
Gwiazda
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 09 gru 2019, 23:26
Model: NB
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

01 cze 2020, 18:03

Miałem jutro oddawać 4x17" do piaskowania + proszek. Krzyczeli 450-500
Właśnie cena za piaskowanie mnie zaskoczyła totalnie
Awatar użytkownika
B23
Posty: 58
Rejestracja: 08 mar 2017, 21:50
Model: NC

01 cze 2020, 19:16

Szybkie pytanie! Dziwne ciche "ćwierkanie", metaliczny, rownomierny dźwięk na rozgrzanym silniku po wrzuceniu biegu jałowego. Coś prawdopodobnie od sprzęgła bo po dotknięciu pedału zmienia tonację a przy wciśniętym znika całkowicie. Słychać go też czasem podczas jazdy. Jutro jadę do mechanika szukać przyczyny ale może ktoś się z tym spotkał i wie gdzie szukać przyczyny? Pacjent to NC 2006.
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1056
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

01 cze 2020, 20:16

Ponawiam pytanie - czy w NC1 PRHT da się w jakiś sposób zablokować możliwość otwarcia bagażnika przyciskiem pod kierownicą? Na ten moment strach zostawiać samochód z otwartym dachem, bo każdy może sobie otworzyć bagażnik - chyba nie muszę wspominać, jak wygodna jest jazda po mieście top down ze sklepu do sklepu i ciągłe otwieranie i zamykanie tego bestialskiego dachu, co trwa wieki :bicz:
Obrazek
Gwiazda
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 09 gru 2019, 23:26
Model: NB
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

01 cze 2020, 21:47

luki_92_92 pisze:
01 cze 2020, 20:16
Ponawiam pytanie - czy w NC1 PRHT da się w jakiś sposób zablokować możliwość otwarcia bagażnika przyciskiem pod kierownicą? Na ten moment strach zostawiać samochód z otwartym dachem, bo każdy może sobie otworzyć bagażnik - chyba nie muszę wspominać, jak wygodna jest jazda po mieście top down ze sklepu do sklepu i ciągłe otwieranie i zamykanie tego bestialskiego dachu, co trwa wieki :bicz:
Jak ktoś mnie pyta czemu ten dach się nie otwiera sam - to przytaczam ten argument o czasie skladania i rozkladania :D chociaż w nb problem jest mniejszy. Wystarczy zamknąć schowek. A gdybyś wyjął przycisk? :v Albo podjechał do elektryka, który zrobiłby Ci blokadę? Np pierw musisz dotknąć którejś śrubki żeby guzik załapał, albo pierw musisz przełączyć ukryty przełącznik żeby guzik zadziałał? Dla ogarniętego elektryka to powinna być godzinka
Myślę że gdyby była inna cwana opcja to już by Ci ktoś napisał.
Awatar użytkownika
B23
Posty: 58
Rejestracja: 08 mar 2017, 21:50
Model: NC

01 cze 2020, 22:45

luki_92_92 pisze:
01 cze 2020, 20:16
Ponawiam pytanie - czy w NC1 PRHT da się w jakiś sposób zablokować możliwość otwarcia bagażnika przyciskiem pod kierownicą? Na ten moment strach zostawiać samochód z otwartym dachem, bo każdy może sobie otworzyć bagażnik - chyba nie muszę wspominać, jak wygodna jest jazda po mieście top down ze sklepu do sklepu i ciągłe otwieranie i zamykanie tego bestialskiego dachu, co trwa wieki :bicz:
Ja mam w NC tak, że po wciśnięciu blokady na kluczyku raz auto się zamyka ale można je otworzyć od wewnątrz, przycisk bagażnika działa. Ale jeśli kliknie się drugi raz blokują się wszystkie klamki łącznie z tym przyciskiem – czyli jak zostawiasz auto top down to klikasz dwa razy i po sprawie. Czyżby tylko soft top tak miał?
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1056
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

02 cze 2020, 3:55

Sprawdzę dzisiaj, dzięki :) W RX-8 Był ten sam przycisk otwierania bagażnika w tym samym miejscu i w schowku pasażera był przełącznik on/off, którym dało się go zdezaktywować, dlatego oczywistym wydało mi się, że tu też gdzieś jest - ale nie mogę go znaleźć, dlatego po dłuższych poszukiwaniach postanowiłem zapytać :D

//edit:

Faktycznie, nawet po jednym wciśnięciu przycisku na pilocie bagażnik się blokuje - w życiu nie spodziewałbym się że tak będzie to nawet nie sprawdzałem - dzięki wielkie!
Obrazek
Awatar użytkownika
rfk
Donator
Donator
Posty: 81
Rejestracja: 26 sie 2016, 12:55
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

02 cze 2020, 7:54

Cześć,

Mam potrzebę kupić komplet sprężyn zawieszenia, które byłyby najbardziej zbliżone do fabrycznych.
Nie ma żadnych potrzeb z kategorii sport/wyczyn/design/performance - chodzi o standard i komfort w stylu classic Miata.

Będę Wam wdzięczny za podpowiedź, gdzie i jakie sprężyny kupić? A może u kogoś zalegają w garażu po wymianie na inne?

Z góry dzięki za info i pozdrawiam,
Rafał
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

02 cze 2020, 7:58

Wydaje mi się, że większość sklepów będzie miała z częściami samochodowymi.
Prócz tego masz ASO (w tym nasze partnerskie) oraz oczywiście giełdę klubową z używanymi - najtaniej.
Do wyboru do koloru :)
Obrazek
Awatar użytkownika
B23
Posty: 58
Rejestracja: 08 mar 2017, 21:50
Model: NC

02 cze 2020, 8:20

B23 pisze:
01 cze 2020, 19:16
Szybkie pytanie! Dziwne ciche "ćwierkanie", metaliczny, rownomierny dźwięk na rozgrzanym silniku po wrzuceniu biegu jałowego. Coś prawdopodobnie od sprzęgła bo po dotknięciu pedału zmienia tonację a przy wciśniętym znika całkowicie. Słychać go też czasem podczas jazdy. Jutro jadę do mechanika szukać przyczyny ale może ktoś się z tym spotkał i wie gdzie szukać przyczyny? Pacjent to NC 2006.
Podbijam pytanie wyżej, ktoś coś wie na ten temat?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4587
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

02 cze 2020, 15:14

Łożysko oporowe sprzęgła, temat znany w każdej Mx5? Jeździć obserwować
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
madaks
Posty: 45
Rejestracja: 25 kwie 2019, 10:35
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Wrocław

02 cze 2020, 22:16

Czy wie ktoś możę jak jest mocowany "windschott" z głośnikami w Unplugged? Poniższe zdjęcie sugerowałoby, że jest w jakiś sposób wkręcany. Czy style bar w Unplugged ma specjalne otwory montażowe?
winschott.jpg
winschott.jpg (10.19 KiB) Przejrzano 1610 razy
Swojego Unplugged zakupiłem bez tego ustrojstwa i teraz nie wiem, czy tylko tego mi brakuje, czy może rollbar też mam nieoryginalny.

Edit: oczywiście żaden to windschott. Chodzi mi o głośniki montowane do Style Bara.
Awatar użytkownika
B23
Posty: 58
Rejestracja: 08 mar 2017, 21:50
Model: NC

04 cze 2020, 12:54

Alex pisze:
02 cze 2020, 15:14
Łożysko oporowe sprzęgła, temat znany w każdej Mx5? Jeździć obserwować Obrazek
Czyli do wymiany? Skomplikowane to? Sorki, nie znam tematu :D Jeżdzę, obserwuję i z obserwacji nic się nie dzieje ale niesamowicie ten dźwięk denerwuje.
Awatar użytkownika
Konioczynka
Donator
Donator
Posty: 723
Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
Model: Inny
Wersja: Na odwyku
Lokalizacja: Mazury / Ełk

04 cze 2020, 12:56

Lub gorzej łożysko ataku skrzyni.
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
Awatar użytkownika
B23
Posty: 58
Rejestracja: 08 mar 2017, 21:50
Model: NC

04 cze 2020, 14:10

A jakieś info jak to zdiagnozować? Mechanik zerknął i powiedział że to coś od sprzegła/skrzyni, żeby się nie przejmować itp. itd. ale ten dźwięk potrafi doprowadzić do szału.
Awatar użytkownika
sebapoz
Donator
Donator
Posty: 327
Rejestracja: 23 lip 2014, 20:36
Model: NC
Lokalizacja: Wielkopolska

04 cze 2020, 14:15

Bless pisze:
01 cze 2020, 12:58

Za całość (piasek + kolor) krzyknęli mi 400-500zl.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
Gdzie to robisz? W Poznaniu może?

Sebastian
NB, 1/2NBFL, NC
Awatar użytkownika
Bless
Posty: 393
Rejestracja: 26 sty 2018, 10:13
Model: NA
Lokalizacja: Poznań / Babimost

04 cze 2020, 15:18

sebapoz pisze:
04 cze 2020, 14:15
Bless pisze:
01 cze 2020, 12:58

Za całość (piasek + kolor) krzyknęli mi 400-500zl.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
Gdzie to robisz? W Poznaniu może?

Sebastian
Zielona Góra. W Poznaniu policzyli mi 125zł za felgę.
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Awatar użytkownika
Konioczynka
Donator
Donator
Posty: 723
Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
Model: Inny
Wersja: Na odwyku
Lokalizacja: Mazury / Ełk

04 cze 2020, 22:11

B23 pisze:
04 cze 2020, 14:10
A jakieś info jak to zdiagnozować? Mechanik zerknął i powiedział że to coś od sprzegła/skrzyni, żeby się nie przejmować itp. itd. ale ten dźwięk potrafi doprowadzić do szału.
Chyba ciężko, u mnie hałasowało - poszedł komplet sprzęgła (bo i tak już miał swoje za uszami :) ) ale nic to nie dało na stuki. Kupiłem drugą skrzynie i jest to samo. Na "nowej" i starej lekko majta się wałek sprzęgłowy. Więc chyba przy demontażu sprzęgła trzeba poszarpać za wałek i będzie jasne.
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
Awatar użytkownika
Konioczynka
Donator
Donator
Posty: 723
Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
Model: Inny
Wersja: Na odwyku
Lokalizacja: Mazury / Ełk

05 cze 2020, 20:07

To znowu ja, posiada ktoś wyjmaki do radia w nb? Potrzebuje fotki koncówek tego wihajstru, zamówiłem niby "do mazdy" a po prawej stronie wchodzi mi prawie do końca i nie jestem przekonany czy mam dobre ..
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
PKzalew
Donator
Donator
Posty: 220
Rejestracja: 08 wrz 2019, 12:20
Model: NA
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

06 cze 2020, 17:09

Mi się udało wyjąć małym śrubokrętem, trzeba trochę nim pomajdrować, najpierw z jednej, potem z drugiej strony.
Jest: NA 1.6 Turbo
Była: NBFL 1.8
II Vice-Mistrz MC 2020 - klasa Stock
Awatar użytkownika
Konioczynka
Donator
Donator
Posty: 723
Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
Model: Inny
Wersja: Na odwyku
Lokalizacja: Mazury / Ełk

06 cze 2020, 17:51

Dobra teraz mam inny problem. Po ciąganiu radia nie wiem czy to przez to czy nie ale stracilem oświetlenie z przodu i w bagażniku, nie działa centralny z pilota (w drzwiach kluczykiem wszystko normlanie).
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

06 cze 2020, 19:09

Konioczynka pisze:
06 cze 2020, 17:51
Dobra teraz mam inny problem. Po ciąganiu radia nie wiem czy to przez to czy nie ale stracilem oświetlenie z przodu i w bagażniku, nie działa centralny z pilota (w drzwiach kluczykiem wszystko normlanie).
Sprawdź bezpieczniki
Awatar użytkownika
Konioczynka
Donator
Donator
Posty: 723
Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
Model: Inny
Wersja: Na odwyku
Lokalizacja: Mazury / Ełk

06 cze 2020, 19:15

Mam kawałek do miatowego garażu, sprawdziłem radio (które też przestało działać) i bezpiecznik jest cały. Jutro wezmę z daily ten dzinks do wyciągania bezpieczików i przelece wszystkie .. Bo dłubać palcem to nie robota :)

Mam nadzieje że niczego nie uszkodziłem grzebiąc tymi kluczami do radia, bo po prawej wchodził prawie cały..
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
ODPOWIEDZ