Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Fifciak
Posty: 55
Rejestracja: 08 cze 2015, 20:46
Model: NA
Lokalizacja: Sadowiec

27 sty 2020, 20:19

Marco pisze:
27 sty 2020, 19:42
Sprawdzałeś w Carspeed?
Mają jakis katalog online z cenami?
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2091
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

27 sty 2020, 20:21

O tej porze piszesz maila z podaniem nr VIN i czekasz na odpowiedź do rana. Albo dzwonisz w godzinach pracy. ;D
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Fifciak
Posty: 55
Rejestracja: 08 cze 2015, 20:46
Model: NA
Lokalizacja: Sadowiec

27 sty 2020, 20:24

Dziekuje za pomoc :D
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

27 sty 2020, 20:44

Zamów sobie moogi ze Stanów, przychodzą w parę dni, ok. 100pln/szt. W intercarsie są po 186pln obecnie więc warto sprowadzić.

https://www.rockauto.com/en/parts/moog, ... oint,10070
Awatar użytkownika
WSR
Posty: 406
Rejestracja: 24 wrz 2018, 11:05
Model: Inny

29 sty 2020, 7:11

Hej, pytania o przedni zawias NA/NB.

1. Czy wahacze przednie mają takie same wymiary mocowań w NA i NB? Mam wyjęte oba i poza różnicami w konstrukcji wydają się identyczne.
2. Czy zwrotnica NB ma taką samą geometrię jak NA? Czy będzie OK, jak wrzucę je pod wózek do NA?

Które lepiej zastosować? Górne i dolne, pomijając dostępność części. Te co mam od NA są bardzo zdrowe i mają jeszcze sporo oryginalnej farby, z kolei NB mają solidniejszą konstrukcję, z NA są znowu lżejsze itp. Z czego wynika wzmocnienie wahaczy w NB?

Jedyną faktyczną różnicą jaką znalazłem jest inny sworzeń górnego wahacza, ale widać, że jest zamienny.

P.S. które łączniki stabilizatora są lepsze, NA czy NB?
Awatar użytkownika
lukasmc
Posty: 101
Rejestracja: 21 lip 2017, 9:32
Model: NA
Lokalizacja: Kraków

29 sty 2020, 7:39

Wahacze z tego co wiem są wymienne między sobą.
Podobno te z NA lubią być po takim czasie pogięte więc jak masz z NB to śmiało bym zakładał bo są mocniejsze.
Co do łączników to sprawdzić tylko trzeba czy mocowania na obu wahaczach są w identycznie tym samym miejscu. Konstrukcyjnie to ta sama rzecz, mogą być jedynie różnice co do ich długości. Ja bym dał od NA jeżeli mocowanie jest w tym samym miejscu.

Po co chcesz wymieniać zwrotnice?
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

29 sty 2020, 7:53

Na i nb różnią się rodzajem mocowania staba.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
WSR
Posty: 406
Rejestracja: 24 wrz 2018, 11:05
Model: Inny

29 sty 2020, 8:00

lukasmc pisze:
29 sty 2020, 7:39
Wahacze z tego co wiem są wymienne między sobą.
Podobno te z NA lubią być po takim czasie pogięte więc jak masz z NB to śmiało bym zakładał bo są mocniejsze.
Co do łączników to sprawdzić tylko trzeba czy mocowania na obu wahaczach są w identycznie tym samym miejscu. Konstrukcyjnie to ta sama rzecz, mogą być jedynie różnice co do ich długości. Ja bym dał od NA jeżeli mocowanie jest w tym samym miejscu.

Po co chcesz wymieniać zwrotnice?
Zwrotnice wymieniam, bo w tych od NA nie ma miejsca na czujniki ABS.

Co do stanu wahaczy, to te z NA wyglądają na proste, ale jeszcze sprawdzę je pod tym kątem.
turbo pchała pisze:
29 sty 2020, 7:53
Na i nb różnią się rodzajem mocowania staba.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Tak jest, dlatego zastanawiam się, który typ łącznika jest lepszy.
kemad
Posty: 343
Rejestracja: 19 lut 2019, 13:58
Model: NA
Lokalizacja: Gdańsk

29 sty 2020, 21:04

"Zima", auto pod kocem a ja ciągle szukam sobie roboty i szperam po stronach z częściami.. Chyba miatoza.

Słuchajcie, czy w roczniku 94 jest sens zmieniać układ dolotowy? Mam na myśli filtr stożkowy, ale wszędzie wygląda to jakoś tak.. ociężale?
Wiem, że podchodzę do tego zbyt pedantycznie ale co zrobić. Najbardziej podobają mi się rozwiązania z NB
827-537BL_installed_2000x.jpg
827-537BL_installed_2000x.jpg (216.75 KiB) Przejrzano 2315 razy
909-605_1.jpg
909-605_1.jpg (425.56 KiB) Przejrzano 2315 razy
NB0_5090_1sml.jpg
NB0_5090_1sml.jpg (43.84 KiB) Przejrzano 2315 razy
A czy da się osiągnąć coś takiego w NA 94 z rozpórką? Ma ktoś może zdjęcie jakiegoś fajnego zestawy z Raszyna albo czegoś innego? Może być drogie :O
Pamela - prawie skończona :roll:
viewtopic.php?f=22&t=29041

Felix - może na lato :winner:
viewtopic.php?f=23&t=33202
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

29 sty 2020, 21:51

kemad pisze:
29 sty 2020, 21:04
"Zima", auto pod kocem a ja ciągle szukam sobie roboty i szperam po stronach z częściami.. Chyba miatoza.

Słuchajcie, czy w roczniku 94 jest sens zmieniać układ dolotowy? Mam na myśli filtr stożkowy, ale wszędzie wygląda to jakoś tak.. ociężale?
Wiem, że podchodzę do tego zbyt pedantycznie ale co zrobić. Najbardziej podobają mi się rozwiązania z NB

827-537BL_installed_2000x.jpg
909-605_1.jpg
NB0_5090_1sml.jpg

A czy da się osiągnąć coś takiego w NA 94 z rozpórką? Ma ktoś może zdjęcie jakiegoś fajnego zestawy z Raszyna albo czegoś innego? Może być drogie :O
Jak nie masz na co wydawać kasy to poszukaj sobie " Jackson racing cold induction kit"
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3513
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

30 sty 2020, 7:53

Jackson Racing jest bardzo fajny - łatwo się montuje i działa.
Sprawdziłem swój na hamowni przed i po i był przyrost 3KM na mocy maksymalnej, ale prawie 7KM w jakimś zakresie obrotów - nie pamiętam już jakim, musiałbym na wykresie sprawdzić ;)
kemad
Posty: 343
Rejestracja: 19 lut 2019, 13:58
Model: NA
Lokalizacja: Gdańsk

30 sty 2020, 9:00

Fajny zestaw.
To już sekcja 'bardzo drogie' a nie drogie :D
Zobaczymy, dzięki za podpowiedzi :)
Pamela - prawie skończona :roll:
viewtopic.php?f=22&t=29041

Felix - może na lato :winner:
viewtopic.php?f=23&t=33202
kemad
Posty: 343
Rejestracja: 19 lut 2019, 13:58
Model: NA
Lokalizacja: Gdańsk

30 sty 2020, 18:22

Kolejne pytanie do ekspertów.

Szumi mi łożysko sprzęgła, generalnie już czas na wymianę całego.

Czy ktoś użytkuje kpl z IL?
Zastanawiam się nad IL albo OEM.

btw. IL w zestawie ma dodatkowo łożysko koła zamachowego; OEM nie ma - lepiej dokupić skoro już robię remont prawda?
Pamela - prawie skończona :roll:
viewtopic.php?f=22&t=29041

Felix - może na lato :winner:
viewtopic.php?f=23&t=33202
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

30 sty 2020, 19:55

Mówisz o oporowym, tak? Kup OEM, są tanie. A łożysko zamachu dobierz na wymiar maszynowe, kosztuje 10pln.
kemad
Posty: 343
Rejestracja: 19 lut 2019, 13:58
Model: NA
Lokalizacja: Gdańsk

31 sty 2020, 7:11

Dzięki Pirul.

Z łożyskami mam zatem jasność.
Ale dopytam jeszcze o sprzęgło - widocznie nie sprecyzowałem pierwszego pytania :D

Czy ktoś jeździ na tym zestawie:
https://www.ilmotorsport.de/shop/articl ... 1c81c9e046

A może lepiej dołożyć i kupić oryginał?
https://www.ilmotorsport.de/shop/articl ... 1c81c9e046


Albo jeszcze inny zestaw? :O
Pamela - prawie skończona :roll:
viewtopic.php?f=22&t=29041

Felix - może na lato :winner:
viewtopic.php?f=23&t=33202
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

31 sty 2020, 8:41

Zdejmij to, co masz, jeśli docisk nie jest połamany to daj go do szlifu razem z zamachem, a tarczę obij sobie kevlarem. W Krakowie koszt takiego zabiegu to 250pln jeśli nie trzeba zmieniać tłumików (sprężyn), z tłumikami parę dych drożej, przy czym dostejsz okładzinę o średnicy zew. większej o 2-3mm (czyli 10-15% większa powierzchnia styku z dociskiem), która pokrywa cały docisk i masz sprzęgło bardziej wytrzymałe niż nowe oem, które nawet udźwignie niskie doładowanie gdybyś miał ochotę coś pomodzić. Możesz wysłać do Krakowa jeśli nie masz nikogo w pobliżu, kto by się tym zajął. Ja robiłem u nich i maglownicę i sprzęgło, jestem zadowolony. Z tego co wiem pepeg też zawozi do nich wszystkie "cywilne" sprzęgła do regeneracji. Stosują okładziny LUKa z maksymalną domieszką kevlaru.

https://pl-pl.facebook.com/pg/maglownicekrakow/about/

Mój złom po regeneracji:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
NoxLux
Posty: 16
Rejestracja: 28 wrz 2019, 15:38
Model: NB
Lokalizacja: wlkp

01 lut 2020, 21:13

Przymierzam się do pospawania kolektora wydechowego 4-2-1 oraz całego wydechu z nierdzewki, poza tłumikiem końcowym (już siedzi tłumik z infiniti Q50 3,7 i całkiem fajnie brzmi) Nie mam zamiaru robić wiadra przelotowego. Wleci jakiś luźniejszy kat i jak będzie za głośno tłumik środkowy (teraz mam oryginalny i w połączeniu z obecnym tłumikiem jest ok ale kilka decybeli więcej nie zaszkodzi) Nie mam pojęcia z jakiej średnicy rury zrobić kolektor. Reszta wydechu raczej będzie z rurki o średnicy 2 cali. Może ma ktoś zamontowanego TurboWorks'a i zmierzy dla mnie średnice ?

Ps. Kupie oryginalny kolektor NB 1.8 przed lift taki co nadaje się na złom. Potrzebuje tylko na przymiarkę
Ostatnio zmieniony 02 lut 2020, 12:12 przez NoxLux, łącznie zmieniany 1 raz.
Fifciak
Posty: 55
Rejestracja: 08 cze 2015, 20:46
Model: NA
Lokalizacja: Sadowiec

05 lut 2020, 16:38

Oring CAS'a w NA, zna ktoś jego wymiary? mogę go kupić w sklepie hydraulicznym?
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

05 lut 2020, 19:31

Wpisałem w Google "miata cas oring dimensions", pierwszy wynik:

"They are 1.5" inside diameter by 1.75" outside diameter by 0.125" (1/8") thick. Most auto parts stores stock them, but call them a distributor o-ring."
Awatar użytkownika
Robbi
Posty: 300
Rejestracja: 08 cze 2018, 16:27
Model: NA
Wersja: Red
Lokalizacja: Będzin

06 lut 2020, 13:28

OEM aso wycenia na 17zł
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

07 lut 2020, 11:46

Mam końcowy wydech Cobalta. Jak rozumiem mogę kupić kolektor 4-2-1 GoodWina i wszystko będzie hulać, mimo seryjnego środkowego? :) O zasadność upgrade'u nie pytam, bo chyba warto przed strojeniem w to zainwestować? :P
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
Konioczynka
Donator
Donator
Posty: 718
Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
Model: NC FL
Wersja: Prawilna Sport
Lokalizacja: Mazury / Ełk

08 lut 2020, 15:35

Nie mam żadnych stylebarów itp jakie modele windshotów podejdą do mojej nb?
Ostatnio zmieniony 08 lut 2020, 15:38 przez Konioczynka, łącznie zmieniany 1 raz.
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
Awatar użytkownika
danielski
Donator
Donator
Posty: 310
Rejestracja: 12 sie 2014, 20:02
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Warszawa Ursynów

08 lut 2020, 17:53

Wie ktoś może jaka jest wysokość/prześwit serii NC1? I/lub na Bilstein + eibach? Mógłby ktoś zmierzyć np od podłoża do górnego punktu przedniego nadkola?
Kupiłem samochód tak obniżony że doprowadza mnie to do szału na każdej hopce więc zastanawiam się ile i na czym podnieść :D
Awatar użytkownika
Bless
Posty: 393
Rejestracja: 26 sty 2018, 10:13
Model: NA
Lokalizacja: Poznań / Babimost

12 lut 2020, 16:06

Nie wiem czy zły dział ale pytanie odnośnie MossEurope - ma ktoś może jakiś aktualny kontakt do nich? Niestety ale Pan Laloobhai nie odpowiada na maile :/
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2091
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

12 lut 2020, 17:43

Bless pisze:
12 lut 2020, 16:06
Nie wiem czy zły dział ale pytanie odnośnie MossEurope - ma ktoś może jakiś aktualny kontakt do nich? Niestety ale Pan Laloobhai nie odpowiada na maile :/
Kim jest Russell Scott viewtopic.php?f=30&t=413&p=362546&hilit=Russell#p362546
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
kemad
Posty: 343
Rejestracja: 19 lut 2019, 13:58
Model: NA
Lokalizacja: Gdańsk

12 lut 2020, 18:01

Czy ktoś z Was dopasowywał jakąś 'uniwersalną' antenę elektryczną do NA? :O
Pamela - prawie skończona :roll:
viewtopic.php?f=22&t=29041

Felix - może na lato :winner:
viewtopic.php?f=23&t=33202
Awatar użytkownika
Bless
Posty: 393
Rejestracja: 26 sty 2018, 10:13
Model: NA
Lokalizacja: Poznań / Babimost

12 lut 2020, 18:13

pistenbully pisze:
12 lut 2020, 17:43
Bless pisze:
12 lut 2020, 16:06
Nie wiem czy zły dział ale pytanie odnośnie MossEurope - ma ktoś może jakiś aktualny kontakt do nich? Niestety ale Pan Laloobhai nie odpowiada na maile :/
Kim jest Russell Scott viewtopic.php?f=30&t=413&p=362546&hilit=Russell#p362546
Post z przed trzech lat :/ Widnieje tam jeszcze Felipe, który już nie jest naszym bezpośrednim kontaktem. Russell nadal jest obecny w zespole MossEurope?
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Awatar użytkownika
NoxLux
Posty: 16
Rejestracja: 28 wrz 2019, 15:38
Model: NB
Lokalizacja: wlkp

12 lut 2020, 19:45

w weekend chcę wymienić rozrząd w NB 1.8 140km. Oglądając filmy na yt każdy wymienia uszczelniacze wałków oraz wału. Profilaktyka czy konieczne ? Są 2 sposoby, po prostu wyrywając stary i wbijając nowy uszczelniacz lub odkręcić mocowanie wałka rozrządu, włożyć uszczelniacz i skręcić. Który sposób jest prawidłowy? Blokowanie silnika na 5/6 biegu do odkręcenia koła pasowego jest bezpieczne ?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

12 lut 2020, 20:23

NoxLux pisze:
12 lut 2020, 19:45
w weekend chcę wymienić rozrząd w NB 1.8 140km. Oglądając filmy na yt każdy wymienia uszczelniacze wałków oraz wału. Profilaktyka czy konieczne ? Są 2 sposoby, po prostu wyrywając stary i wbijając nowy uszczelniacz lub odkręcić mocowanie wałka rozrządu, włożyć uszczelniacz i skręcić. Który sposób jest prawidłowy? Blokowanie silnika na 5/6 biegu do odkręcenia koła pasowego jest bezpieczne ?
Przy ilosci roboty z rozrządem i zalecanej częstotliwości wymiany rozsadne jest IMO zrobienie uszczelniaczy.
Manual zaleca wyrwanie starego uszczelniacza i wbicie nowego.
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1055
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

12 lut 2020, 20:27

Bless pisze:
12 lut 2020, 18:13
pistenbully pisze:
12 lut 2020, 17:43
Bless pisze:
12 lut 2020, 16:06
Nie wiem czy zły dział ale pytanie odnośnie MossEurope - ma ktoś może jakiś aktualny kontakt do nich? Niestety ale Pan Laloobhai nie odpowiada na maile :/
Kim jest Russell Scott viewtopic.php?f=30&t=413&p=362546&hilit=Russell#p362546
Post z przed trzech lat :/ Widnieje tam jeszcze Felipe, który już nie jest naszym bezpośrednim kontaktem. Russell nadal jest obecny w zespole MossEurope?
Nie wiem kto jest naszym kontaktem obecnie, ale właśnie ogarniamy zakup grupowy na wydechy cobalt od moss europe - zagadaj do kogoś kto to ogarnia (chyba konopa jak dobrze pamiętam) może da ci jakieś aktualne namiary ;)
Obrazek
ODPOWIEDZ