Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

skhjpz
Posty: 72
Rejestracja: 03 kwie 2019, 17:02
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

18 maja 2020, 17:36

mutra pisze:
18 maja 2020, 17:19
Eee no Panowie, zejdźcie z chłopaka 😉. Każdemu się zdarzyło coś podobnego ( ja kiedyś odkręcałem śrubę rozpórki w złą stronę.Skutecznie :) )
Dzięki, każdy musi się jakoś nauczyć haha
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

18 maja 2020, 17:47

mutra pisze:
18 maja 2020, 17:19
Eee no Panowie, zejdźcie z chłopaka 😉. Każdemu się zdarzyło coś podobnego ( ja kiedyś odkręcałem śrubę rozpórki w złą stronę.Skutecznie :) )
Zrobiłem raz identycznie :D
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
PiotrekR
Posty: 503
Rejestracja: 16 mar 2011, 20:12
Lokalizacja: Warszawa

19 maja 2020, 9:49

Hej, czy w NC (albo w RX8) występowało coś takiego jak "komfortowy kierunkowskaz" tj. po dotknięciu manetki kierunek miga 3 razy i się wyłącza? A jeśli tak, czy da się to w miarę prosto przeszczepić?
MiniMol
Posty: 9
Rejestracja: 27 lut 2019, 21:12
Model: NB
Lokalizacja: Marki

19 maja 2020, 11:43

Cześć,
Szybkie pytanie odnośnie regeneracji świszczącego alternatora w NBFL. Przeszukałem fora itd i nie znalazłem jakie łożyska kupować do wymiany. Może ktoś robił i wie? Poza tym co warto sprawdzić?
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

19 maja 2020, 13:22

PiotrekR pisze:
19 maja 2020, 9:49
Hej, czy w NC (albo w RX8) występowało coś takiego jak "komfortowy kierunkowskaz" tj. po dotknięciu manetki kierunek miga 3 razy i się wyłącza? A jeśli tak, czy da się to w miarę prosto przeszczepić?
Nie był o tego w serii, ale na allegro kupisz moduł, który po podłączeniu robi to samo.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
skhjpz
Posty: 72
Rejestracja: 03 kwie 2019, 17:02
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

19 maja 2020, 18:03

Mały update: wyszstko działa jak należy, bateria jakimś cudem to wytrzymała samochód odpalił bez problemu :)
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

19 maja 2020, 20:14

Farciarz :) :kciuk:
Awatar użytkownika
WSR
Posty: 406
Rejestracja: 24 wrz 2018, 11:05
Model: Inny

20 maja 2020, 6:29

skhjpz pisze:
19 maja 2020, 18:03
Mały update: wyszstko działa jak należy, bateria jakimś cudem to wytrzymała samochód odpalił bez problemu :)
A ładowanie też? Jeśli tak, to mega fart.
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

20 maja 2020, 7:39

WSR pisze:
20 maja 2020, 6:29
skhjpz pisze:
19 maja 2020, 18:03
Mały update: wyszstko działa jak należy, bateria jakimś cudem to wytrzymała samochód odpalił bez problemu :)
A ładowanie też? Jeśli tak, to mega fart.
To i tak już cud, że nie spalił ECU albo którejś wiązki. Choć różne rzeczy mogą wyjść po jakimś czasie.
skhjpz
Posty: 72
Rejestracja: 03 kwie 2019, 17:02
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

20 maja 2020, 8:22

Dojechałem do pracy kilka kilometrów bez problemu. Akumulator nie był podłączany na więcej niż 2 sekundy i dlatego pewnie nic się nie stało.
Awatar użytkownika
WSR
Posty: 406
Rejestracja: 24 wrz 2018, 11:05
Model: Inny

20 maja 2020, 8:24

pirul pisze:
20 maja 2020, 7:39
WSR pisze:
20 maja 2020, 6:29
skhjpz pisze:
19 maja 2020, 18:03
Mały update: wyszstko działa jak należy, bateria jakimś cudem to wytrzymała samochód odpalił bez problemu :)
A ładowanie też? Jeśli tak, to mega fart.
To i tak już cud, że nie spalił ECU albo którejś wiązki. Choć różne rzeczy mogą wyjść po jakimś czasie.

No ECU swoją drogą, ale główny prąd popłynął raczej przez mostek prostowniczy w alternatorze.
Awatar użytkownika
Donek
Posty: 1329
Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
Model: NA
Wersja: Sunburst Yellow
Lokalizacja: Warszawa

20 maja 2020, 12:46

PiotrekR pisze:Hej, czy w NC (albo w RX8) występowało coś takiego jak "komfortowy kierunkowskaz" tj. po dotknięciu manetki kierunek miga 3 razy i się wyłącza? A jeśli tak, czy da się to w miarę prosto przeszczepić?
Ja dokładałem moduł
PiotrekR
Posty: 503
Rejestracja: 16 mar 2011, 20:12
Lokalizacja: Warszawa

20 maja 2020, 18:39

Fifkers pisze:
19 maja 2020, 13:22
Nie był o tego w serii, ale na allegro kupisz moduł, który po podłączeniu robi to samo.
Donek pisze:
20 maja 2020, 12:46
Ja dokładałem moduł
Ok, dzięki - moduł już do mnie jedzie :) Planuję wpiąć się tak jak na schemacie:

modul.jpg
modul.jpg (224.03 KiB) Przejrzano 2115 razy

przy pomocy szybkozłączek zaciskowych. Macie do tego jakieś uwagi np. lepiej wpiąć się w innych miejscach, albo nie korzystać z szybkozłączek?
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

20 maja 2020, 20:27

Szybkozłączka to zło, za dużo TV oglądasz
PiotrekR
Posty: 503
Rejestracja: 16 mar 2011, 20:12
Lokalizacja: Warszawa

20 maja 2020, 20:40

Ale podasz jakieś uzasadnienie, czy poprzestaniesz na recenzji sposobu w jaki spędzam czas? :P
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

20 maja 2020, 21:07

Wogóle bym się nie zastanawiał skoro to tak mało znaczące urządzenie i wpinasz się tylko w sygnał i masy, jechałbym szybkozłączkami. Kiedy moduł (pewnie chiński) trafi szlag za jakiś czas to zdemontujesz i wiązka zostanie praktycznie bez śladu. Gdybyś podłączał coś, co potrzebuje stałego zasilania i ma spory pobór prądu lub może unieruchomić auto to wiadomo, trzeba lutować, ale jakiś śmieszny przerywacz do kierunkowskazów - bez przesady.
Awatar użytkownika
Bless
Posty: 393
Rejestracja: 26 sty 2018, 10:13
Model: NA
Lokalizacja: Poznań / Babimost

21 maja 2020, 17:01

Czy pasy w NA różnią się od pasownw NB/NBFL? Po zmianie foteli, zostawiłem blokadę pasów od NBFL. Po założeniu pasa muszę go wkładać 2/3 razy zanim zaskoczy.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Awatar użytkownika
Konioczynka
Donator
Donator
Posty: 718
Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
Model: NC FL
Wersja: Prawilna Sport
Lokalizacja: Mazury / Ełk

22 maja 2020, 11:31

Ile płaciliście za zabezpieczenie antykorozyjne w swoich madziach?

Takie porządne, piaskowanie wszystkiego, wszystkie osłony wywalone itd.
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

22 maja 2020, 16:29

Bless pisze:
21 maja 2020, 17:01
Czy pasy w NA różnią się od pasownw NB/NBFL? Po zmianie foteli, zostawiłem blokadę pasów od NBFL. Po założeniu pasa muszę go wkładać 2/3 razy zanim zaskoczy.
Tak, klamry są inne.
skhjpz
Posty: 72
Rejestracja: 03 kwie 2019, 17:02
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

22 maja 2020, 16:36

Ja w tym momencie w mojej NA mam pasy od NB albo NBFL i zatrzaski od NA i zaskakuje odrazu bez problemu.
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

22 maja 2020, 16:50

No ale to jest w drugą stronę, u mnie też pasy z NA nie chciały się wpinać w zapinki z nbfl, które dostałem razem z fotelami.
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1055
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

22 maja 2020, 19:32

Da się jakoś w nc zablokować możliwość otwarcia bagażnika przyciskiem pod kierownicą? W RX8 był identyczny przycisk i w schowku pasażera był przycisk on off którym dało się to zablokować a tutaj nie ma, co jest dla mnie bez sensu bo strach zostawić auto z otwartym dachem :/ wg instrukcji jest w bagażniku a u mnie go nie widzę
Obrazek
Awatar użytkownika
Luca
Posty: 307
Rejestracja: 11 maja 2013, 19:17
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Warszawa

22 maja 2020, 20:36

Chciałbym wymienić standardową antenę (chowaną automatycznie) w mojej NB na krótką. Możecie coś polecić. Z góry dziękuję za pomysły. :D
Awatar użytkownika
Gecko
Donator
Donator
Posty: 145
Rejestracja: 23 wrz 2011, 0:00
Model: NB
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

23 maja 2020, 13:46

Cześć, ktoś montował te uszczelkę? (Pewnie połowa forum i to głupie pytanie :mrgreen:)

https://kmparts.pl/62.Uszczelka-pokrywy-zaworow-16l

Ogólnie te części od Original I.L. Motorsport są spoko czy na coś trzeba uważać?

Jestem świeżakiem w temacie mechaniki i części do Miaty :)
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

23 maja 2020, 15:58

Gecko pisze:
23 maja 2020, 13:46
Cześć, ktoś montował te uszczelkę? (Pewnie połowa forum i to głupie pytanie :mrgreen:)

https://kmparts.pl/62.Uszczelka-pokrywy-zaworow-16l

Ogólnie te części od Original I.L. Motorsport są spoko czy na coś trzeba uważać?

Jestem świeżakiem w temacie mechaniki i części do Miaty :)
Kup oryginalną, zamienniki lubią cieknąć. Jak będziesz sam wymieniał to będzie ci potrzebny jeszcze silikon żeby posmarować troszkę w kilku miejscach
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

23 maja 2020, 16:08

I klucz dynamometryczny. Śruby dokręcasz chyba momentem 10Nm.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Gecko
Donator
Donator
Posty: 145
Rejestracja: 23 wrz 2011, 0:00
Model: NB
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

23 maja 2020, 17:37

mutra pisze:
23 maja 2020, 15:58
Gecko pisze:
23 maja 2020, 13:46
Cześć, ktoś montował te uszczelkę? (Pewnie połowa forum i to głupie pytanie :mrgreen:)

https://kmparts.pl/62.Uszczelka-pokrywy-zaworow-16l

Ogólnie te części od Original I.L. Motorsport są spoko czy na coś trzeba uważać?

Jestem świeżakiem w temacie mechaniki i części do Miaty :)
Kup oryginalną, zamienniki lubią cieknąć. Jak będziesz sam wymieniał to będzie ci potrzebny jeszcze silikon żeby posmarować troszkę w kilku miejscach
Wymieniał będzie kolega mechanik. Oryginał tylko w ASO czy gdzieś w necie da się zamówić?

Te części od I.L. Motorsport są ogólnie spoko, po za tym, że uszczelka może ciec, czy lepiej wybierać inne marki?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

23 maja 2020, 17:46

Gecko pisze:
23 maja 2020, 17:37
mutra pisze:
23 maja 2020, 15:58
Gecko pisze:
23 maja 2020, 13:46
Cześć, ktoś montował te uszczelkę? (Pewnie połowa forum i to głupie pytanie :mrgreen:)

https://kmparts.pl/62.Uszczelka-pokrywy-zaworow-16l

Ogólnie te części od Original I.L. Motorsport są spoko czy na coś trzeba uważać?

Jestem świeżakiem w temacie mechaniki i części do Miaty :)
Kup oryginalną, zamienniki lubią cieknąć. Jak będziesz sam wymieniał to będzie ci potrzebny jeszcze silikon żeby posmarować troszkę w kilku miejscach
Wymieniał będzie kolega mechanik. Oryginał tylko w ASO czy gdzieś w necie da się zamówić?

Te części od I.L. Motorsport są ogólnie spoko, po za tym, że uszczelka może ciec, czy lepiej wybierać inne marki?
I.L. to brand a nie producent więc wszystko zależy od tego kto taką część i w jakiej specyfikacji robi. Dla mnie trochę loteria.
Uszczelkę dostaniesz w ASO, KM parts i w Carspeed.
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2092
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

23 maja 2020, 17:50

mutra pisze:
23 maja 2020, 17:46
Uszczelkę dostaniesz w ASO, KM parts i w Carspeed.
Amen.
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

23 maja 2020, 17:59

Akurat w tym temacie lata doświadczenia wielu forumowiczów i moje też. Uszczelki tylko ASO. A po założeniu spokój. Ale dodatkowo , da się negocjować rabaty:)
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
ODPOWIEDZ