Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

29 kwie 2020, 13:32

Bless pisze:
29 kwie 2020, 12:25
Stoję przed wyborem akumulatora i opon:
- YUASA YBX3057 czy Varta Blue Dynamic B34?
kupilem w marcu 2016 Varte ale inny model A14 540 126 033 - zadnych problemow

a tu masz watek akumulatorowy NA
viewtopic.php?f=71&t=2373&p=372772&hilit=varta#p372772
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Zbychersky
Donator
Donator
Posty: 719
Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
Model: ND
Lokalizacja: Kobiór

29 kwie 2020, 13:59

kemad pisze:
29 kwie 2020, 13:23
Zbychersky pisze:
29 kwie 2020, 12:42
kemad pisze:
29 kwie 2020, 12:39
Czy ktoś wie jak nazywa się ta osłona (kod/numer) ewentualnie gdzie je kupić?


osłona.png
Jak podasz mi VIN samochodu to mogę spróbować poszukać w katalogu Mazdy :)
A bardzo proszę :D
JMZNA18P200102815
Jak się nie mylę to będzie to (ceny które tam widnieją są bez VAT):
Bez tytułu.png
Bez tytułu.png (119.5 KiB) Przejrzano 1785 razy
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

29 kwie 2020, 14:59

Nieeee, to jest słupek wewnętrzny przecież z przelotką na pasy bezpieczeństwa, a element pokazany strzałką to coś osobnego, w NA tego nie ma w ogóle.
Awatar użytkownika
Zbychersky
Donator
Donator
Posty: 719
Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
Model: ND
Lokalizacja: Kobiór

29 kwie 2020, 17:06

pirul pisze:
29 kwie 2020, 14:59
Nieeee, to jest słupek wewnętrzny przecież z przelotką na pasy bezpieczeństwa, a element pokazany strzałką to coś osobnego, w NA tego nie ma w ogóle.
No właśnie w katalogu Mazdy tylko coś takiego do NA występuje, dziwiłem się właśnie, że zdjęcie jest z NB.
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

29 kwie 2020, 23:43

To może ja mam wybrakowane auto :lol:
Karol 695
Donator
Donator
Posty: 67
Rejestracja: 26 lut 2019, 18:30
Model: NC FL
Lokalizacja: Łódz

30 kwie 2020, 2:42

Siemka z jakim momentem odkręcić świece zapłonowe w NC fl 2.0
kemad
Posty: 343
Rejestracja: 19 lut 2019, 13:58
Model: NA
Lokalizacja: Gdańsk

30 kwie 2020, 7:52

pirul pisze:
29 kwie 2020, 23:43
To może ja mam wybrakowane auto :lol:
Kurcze.
A nie wydaje Ci się, że jednak coś powinno tam być?
Moim zdaniem wygląda średnio estetycznie :bang:
Pamela - prawie skończona :roll:
viewtopic.php?f=22&t=29041

Felix - może na lato :winner:
viewtopic.php?f=23&t=33202
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

30 kwie 2020, 8:11

Karol 695 pisze:
30 kwie 2020, 2:42
Siemka z jakim momentem odkręcić świece zapłonowe w NC fl 2.0
Odkręcić takim żeby puściły. Dokręcić 25Nm
Karol 695
Donator
Donator
Posty: 67
Rejestracja: 26 lut 2019, 18:30
Model: NC FL
Lokalizacja: Łódz

30 kwie 2020, 8:53

Ok dzięki
Awatar użytkownika
Konioczynka
Donator
Donator
Posty: 718
Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
Model: NC FL
Wersja: Prawilna Sport
Lokalizacja: Mazury / Ełk

30 kwie 2020, 10:17

Jeszcze jedno pytanko
czy do wysokiego windshota potrzebny jest style bar? NBFL
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

30 kwie 2020, 12:33

kemad pisze:
30 kwie 2020, 7:52
pirul pisze:
29 kwie 2020, 23:43
To może ja mam wybrakowane auto :lol:
Kurcze.
A nie wydaje Ci się, że jednak coś powinno tam być?
Moim zdaniem wygląda średnio estetycznie :bang:
Biorąc pod uwagę jak wygląda np. bagażnik w przedlifcie to niczego mi tam przy dachu nie brakuje :D Polakierowali okolice na czarno i stykło, po co generować niepotrzebną masę :)
Awatar użytkownika
coquette
Posty: 29
Rejestracja: 01 wrz 2018, 19:10
Model: NB FL
Lokalizacja: SCI Strumień

01 maja 2020, 17:29

Cześć, mam problem generalnie stało się to z dnia na dzień, dzień wcześniej rano ciężko auto odpalało, ale jak już chwyciło nie bylo jakieś problemu i pojechałam, po pracy odpaliłam od strzała ale... po jakimś przejechanym może z kilometrze nagle przy przyspieszaniu szarpnęło mi trzy razy autem, jakby chwilowo odcięło... później jakos wróciło do normy i spokojnym tempem dojechałam do domu :p i dobra.. dziś chce odpalić, nie ma bata. Pytanie, od czego zacząć i co to moze być, generalnie wcześniej nie miałam żadnych problemów. Za wszelkie wskazówki z góry dziękuję, pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

01 maja 2020, 18:16

Hej, standardowe rzeczy do sprawdzenia w kolejności: błędy na obd (pokażą np. zepsuty czujnik położenia walka rozrządu), rozrząd (ustawienie na znaki), przewody zapłonowe, świece, cewki, pompa paliwa, ECU.
Awatar użytkownika
coquette
Posty: 29
Rejestracja: 01 wrz 2018, 19:10
Model: NB FL
Lokalizacja: SCI Strumień

02 maja 2020, 10:55

Więc tak, wyskoczył błąd 1345.., brak iskry, paliwo podaje, udało ja się zapalić na na zaciąg i generalnie trzymala moc i nie miała jakiś problemów z przerywaniem, ale po zgaszeniu auto znów nie zapala. Z góry przepraszam za sposób pisania :lol: pierwszy raz mam taki problem i średnio ogarniam :ryjezesmiechu:
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

02 maja 2020, 11:55

Czyli świece, przewody (nie wiemy kiedy były ostatnio wymieniane?) lub (najprawdopodobniej) cewki zapłonowe :)
Awatar użytkownika
coquette
Posty: 29
Rejestracja: 01 wrz 2018, 19:10
Model: NB FL
Lokalizacja: SCI Strumień

02 maja 2020, 12:00

Za mojej kadencji ipoprzedniego wlasciciela świece, przewody nie były wymieniane, cewka z resztą też, wszystko wskazuje na to że cewka poszła do lasu.. :/ a czujnik położenia wałka rozrządu?
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

02 maja 2020, 12:30

Czujnik pokazałby osobny błąd, niezwiązany z zapłonem (nie pamiętam kodu, można wygooglować w razie czego). Skoro tak długo nie wymieniałaś świec ani przewodów to i tak należy to zrobić (NGK w obydwu przypadkach), zespołu cewek (to jest 1.6?) można poszukać używanych sprawnych. Wymiana to 15 minut pod chmurką, nie potrzeba ani specjalnych narzędzi ani warsztatu, na wypadek gdyby ktoś chciał Cię zgolić za usługę :)
Awatar użytkownika
coquette
Posty: 29
Rejestracja: 01 wrz 2018, 19:10
Model: NB FL
Lokalizacja: SCI Strumień

02 maja 2020, 12:55

Dobra najwyzszy czas będzie jak już wymienię świece i przewody, tylko pytanie dotyczące cewek jakie są ceny nowych i jakiej firmy? I czy jak kupię używkę to nie bedzie ryzyko że szybciej znów padną? Tak 1.6
Dzięki za pomoc :)
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

02 maja 2020, 14:23

Masz do wyboru chiński zamiennik NTY w cenie używanego oryginału NGK (ok. 150pln), lub nowy oryginał NGK za ok. 1000pln. Więc nawet gdyby Ci przyszło i trzy razy wymienić używany oryginał to i tak będzie o połowę taniej niż kupić jeden nowy. A w chińczyki się nie baw, szkoda pieniędzy.
Awatar użytkownika
coquette
Posty: 29
Rejestracja: 01 wrz 2018, 19:10
Model: NB FL
Lokalizacja: SCI Strumień

02 maja 2020, 15:43

Okej, cenna rada, dzięki wielkie 😉 udało mi się załatwić na poniedziałek druga mazde by podmienić cewki i sprawdzić na 100% czy to to.
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

02 maja 2020, 15:44

Dobry plan :kciuk:
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

02 maja 2020, 18:46

Raczej mała szansa, żeby obie cewki na raz padały. Zwykle szwankuje jedna i silnik wtedy chodzi na dwa cylindry- ma charakterystyczny terkoczący dźwięk, trzęsie się, nie ma mocy.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
coquette
Posty: 29
Rejestracja: 01 wrz 2018, 19:10
Model: NB FL
Lokalizacja: SCI Strumień

02 maja 2020, 20:23

Czyli co to oznacza? Jak już wcześniej napisałam po udanej próbie zapalenia silnik pracował równo bez dziwnych dźwięków i trzymał moc. Wcześniej też nie było problemów
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

02 maja 2020, 23:21

Podmień, przekonaj się, nie ma co gdybać. Bo jeśli cały zapłon jest ok to wtedy ECU zostaje tak jak wcześniej pisałem. Wyeliminuj najpierw cewki.
Awatar użytkownika
Marco
Posty: 20
Rejestracja: 27 mar 2018, 21:20
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

03 maja 2020, 19:50

coquette pisze:
02 maja 2020, 10:55
Więc tak, wyskoczył błąd 1345.., brak iskry, paliwo podaje, udało ja się zapalić na na zaciąg i generalnie trzymala moc i nie miała jakiś problemów z przerywaniem, ale po zgaszeniu auto znów nie zapala. Z góry przepraszam za sposób pisania :lol: pierwszy raz mam taki problem i średnio ogarniam :ryjezesmiechu:
P1345 to wg serwisówki brak sygnału czujnika położenia wałka rozrządu. Jeżeli mocy nie brakuje nie obwiniałbym cewek ani świec.
Łatwiej byłoby dać diagnozę gdyby silnik miał problemy po nagrzaniu ale skoro w poniedziałek będziesz mieć drugą Mx5 zacznij od pożyczenia czujnika położenia wałka rozrządu. Jego wymiana trwa 1-2 minuty.
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

03 maja 2020, 23:05

Marco pisze:
03 maja 2020, 19:50
P1345 to wg serwisówki brak sygnału czujnika położenia wałka rozrządu.
Czyli dałem się wprowadzić w błąd stwierdzeniem "błąd P1345, brak zapłonu". To jeszcze łatwiej sobie z tym poradzić :)
Awatar użytkownika
Marco
Posty: 20
Rejestracja: 27 mar 2018, 21:20
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

03 maja 2020, 23:24

Coquette. Pamiętaj, że pierwsze odpalenie na nowo zamontowanym czujniku może nie być idealne. Warto je kilka razy powtórzyć dla pewności.
Awatar użytkownika
coquette
Posty: 29
Rejestracja: 01 wrz 2018, 19:10
Model: NB FL
Lokalizacja: SCI Strumień

04 maja 2020, 8:28

Czujnik podmieniony, nie odpala, problem z cewka też mało prawdopodowny... pójdzie do elektronika
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

04 maja 2020, 8:31

A błąd skasowaliście odłączając aku po podmianie? Jakieś dziwne to wszystko, niech ktoś ogarnięty tam zajrzy bo chyba komunikacja nam tutaj szwankuje.
Awatar użytkownika
3ka
Donator
Donator
Posty: 289
Rejestracja: 06 mar 2010, 11:15
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

04 maja 2020, 9:23

Czy osłona ECU jest taka sama w NA i NB/NBfl?

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

ODPOWIEDZ