Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

10 lip 2019, 12:39

hamulec 0-1 w NA ze smallbrake'ami? wydaje mi sie to malo mozliwe. Ja na zregenerowanych midbrake mialem wrazenie dretwych hamulcow, zwlaszcza w porownaniu do aut wspolczesnych i po jezdzie na torze gdy klocki sie spiekaly. Finalnie wymienilem serwo na grube z 1.6NBfl i jest w miare

jesli chodzi o klocki ja polecam OEM Mazda, do midbrake sa na Allegrosz w cenach bardzo przyzwoitych, moze sa tez na smallbrake. Na tyle mi sprawdzily sie taniutkie koreanskie ServiceParts, duzo upalan przezyly. ATE ktore zalozylem pozniej dzialaly podobnie, wytrzymaly krocej a byly bodaj 4 x drozsze wiec nie

Ostatnio postanowilem pojechac po bandzie i kupilem na przod BluePrint za 60zl/kpl. Nie. Na KJSie ledwo daly rade za to pylily przeokrutnie. Wracam do OEM Mazda
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Verteru
Posty: 310
Rejestracja: 27 sie 2010, 19:48
Model: NA
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Warszawa/Sosnowiec
Kontakt:

10 lip 2019, 16:58

Do midbraków są inne klocki niż do small? Wszędzie wyskakują takie same.

Tam były wcześniej chyba Fedoro Racing przynajmniej na przodzie są naklejki na felgach. Ten samochód waży niecałą tonę i smallbrake starczają z nadmiarem do wyhamowania z dobrymi klockami. Duże tarcze mają przewagę w odprowadzaniu ciepła.

Myślałem o EBC yellow stuff i ciekaw jestem jaką ma charakterystykę.
DamianSzatan
Posty: 74
Rejestracja: 25 sie 2018, 22:58
Model: NA
Wersja: Standard
Lokalizacja: Radoszyce TKN / Grębenice EOP
Kontakt:

10 lip 2019, 17:22

Pany... gdzie zrobia mi dobrego soft topa? Szukam i szukam watku a w czasie jazdy ciezko to ogarnac.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

10 lip 2019, 17:25

Verteru pisze:
10 lip 2019, 16:58
Do midbraków są inne klocki niż do small? Wszędzie wyskakują takie same.

Tam były wcześniej chyba Fedoro Racing przynajmniej na przodzie są naklejki na felgach. Ten samochód waży niecałą tonę i smallbrake starczają z nadmiarem do wyhamowania z dobrymi klockami. Duże tarcze mają przewagę w odprowadzaniu ciepła.

Myślałem o EBC yellow stuff i ciekaw jestem jaką ma charakterystykę.
Piszczą i pylą. Ponoć szybko się zużywają. Ja przejechałem póki co jakieś 4kkm i jestem zadowolony. Na zimno hamują jak cywilny klocek
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

10 lip 2019, 18:50

Verteru pisze:
10 lip 2019, 16:58
Tam były wcześniej chyba Fedoro Racing przynajmniej na przodzie są naklejki na felgach. Ten samochód waży niecałą tonę i smallbrake starczają z nadmiarem do wyhamowania z dobrymi klockami. Duże tarcze mają przewagę w odprowadzaniu ciepła.
Smallbrake w porównaniu ze współczesnymi samochodami po prostu nie hamują.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

10 lip 2019, 20:02

wojteks pisze:
Verteru pisze:
10 lip 2019, 16:58
Tam były wcześniej chyba Fedoro Racing przynajmniej na przodzie są naklejki na felgach. Ten samochód waży niecałą tonę i smallbrake starczają z nadmiarem do wyhamowania z dobrymi klockami. Duże tarcze mają przewagę w odprowadzaniu ciepła.
Smallbrake w porównaniu ze współczesnymi samochodami po prostu nie hamują.
To nie kwestia smallbrake. Midbrake w serii też jakoś szczególnie nie hamują. Moim zdaniem jest to celowe działanie Mazdy - sali dość słabe serwo by czucie było lepsze. Ale przez 30lat realia się zmieniły i teraz przesiadajac się czuć różnice. Dlatego grube serwo z nbfl może być dobrym pomysłem.

Tak klocki do smallbrake są inne niż do mod. Do small maja wymiary 110x46 a mid 110x57. Tylne maja inny kształt, small 2 rożki a mid 3

Mysle że jeśli miałeś włożone ferodo fds na przód to dlatego dobrze hamowalo. Więc kup takie same nie kombinuj albo sproboj stoptecha. Mamy na nie dobra cene w klubie.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

10 lip 2019, 20:25

Alex pisze:
10 lip 2019, 20:02
To nie kwestia smallbrake. Midbrake w serii też jakoś szczególnie nie hamują. Moim zdaniem jest to celowe działanie Mazdy - sali dość słabe serwo by czucie było lepsze. Ale przez 30lat realia się zmieniły i teraz przesiadajac się czuć różnice. Dlatego grube serwo z nbfl może być dobrym pomysłem.
Może być, small, mid nie hamują mimo że koła blokują. Słabe serwo, 20 letnie przewody elastyczne, marna jakość dzisiejszych części zamiennych, wszystko ma znaczenie. Na tor/kjs muszą być tarcze które się nie przegrzewają (zależy jak kto jeździ) czyli przynajmniej mid ale w zasadzie powinny być big z dobrym klockiem.
Awatar użytkownika
Verteru
Posty: 310
Rejestracja: 27 sie 2010, 19:48
Model: NA
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Warszawa/Sosnowiec
Kontakt:

10 lip 2019, 20:43

Alex pisze:
10 lip 2019, 20:02

Mysle że jeśli miałeś włożone ferodo fds na przód to dlatego dobrze hamowalo. Więc kup takie same nie kombinuj albo sproboj stoptecha. Mamy na nie dobra cene w klubie.
Mamy jakąś zniżkę na stoptech? Gdzie i jak :)
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

10 lip 2019, 21:37

Verteru pisze:
Alex pisze:
10 lip 2019, 20:02

Mysle że jeśli miałeś włożone ferodo fds na przód to dlatego dobrze hamowalo. Więc kup takie same nie kombinuj albo sproboj stoptecha. Mamy na nie dobra cene w klubie.
Mamy jakąś zniżkę na stoptech? Gdzie i jak :)
Zawodnicy MC maja zniżkę na pewno, zapytaj tiburona albo himbera.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

10 lip 2019, 21:39

wojteks pisze:
Alex pisze:
10 lip 2019, 20:02
To nie kwestia smallbrake. Midbrake w serii też jakoś szczególnie nie hamują. Moim zdaniem jest to celowe działanie Mazdy - sali dość słabe serwo by czucie było lepsze. Ale przez 30lat realia się zmieniły i teraz przesiadajac się czuć różnice. Dlatego grube serwo z nbfl może być dobrym pomysłem.
Może być, small, mid nie hamują mimo że koła blokują. Słabe serwo, 20 letnie przewody elastyczne, marna jakość dzisiejszych części zamiennych, wszystko ma znaczenie. Na tor/kjs muszą być tarcze które się nie przegrzewają (zależy jak kto jeździ) czyli przynajmniej mid ale w zasadzie powinny być big z dobrym klockiem.
Mam tarcze które kupiłem uzywane od Wojtka Jdm 3 lata temu, zarznalem na nich już z 5 kpl klocków przód i 2 tyl. Nie widać oznak pogiecia itd.

Fakt że patrząc na MC to ja jeżdżę za wolno, ale też pewnie dlatego że za dużo hamuje ;)
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Graham
Posty: 26
Rejestracja: 20 cze 2018, 23:20
Model: Inny

11 lip 2019, 11:33

Ktoś wie, gdzie można w miarę szybko dostać przednie błotniki do NB? Mogą być bez otwory pod kierunki.
Raw_88
Posty: 41
Rejestracja: 25 cze 2017, 16:26
Model: NA

11 lip 2019, 20:25

Cześć. Czeka mnie wymiana amortyzatorów tył w Na. Jakie polecacie? Gdzie kupić? Sklep stacjonarny, allegro?
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2091
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

11 lip 2019, 20:41

Raw_88 pisze:
11 lip 2019, 20:25
Cześć. Czeka mnie wymiana amortyzatorów tył w Na. Jakie polecacie? Gdzie kupić? Sklep stacjonarny, allegro?
Jeżeli szukasz zamienników zadzwoń lub napisz do Carspeed.
Chłopaki nie tylko potrafią w Miatę, ale też sponsorują klubowe eventy.
Google.it
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Raw_88
Posty: 41
Rejestracja: 25 cze 2017, 16:26
Model: NA

11 lip 2019, 21:06

Dzięki. Jutro do nich zadzwonię.
Arek817
Donator
Donator
Posty: 10
Rejestracja: 21 kwie 2019, 8:12
Model: NB
Lokalizacja: Śląskie

13 lip 2019, 12:38

Zastanawiam się nad jakimś gwintem do MX-5 NB, budżet do 2,5k, czy MTS technik daje rade ? czy może jest coś lepszego w tej cenie ? Auto jako daily, więc nie potrzebuje super sportowego zawieszenia, tylko lekko obniżyć :)
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

13 lip 2019, 14:10

Eibachy B6 + springi obniżające. MTS to chyba porównywalne z gwintami TA i innymi za ok. 1000 złotych? ;)
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
Robbi
Posty: 300
Rejestracja: 08 cze 2018, 16:27
Model: NA
Wersja: Red
Lokalizacja: Będzin

13 lip 2019, 15:45

A jak chcesz mieć regulacje wysokości to polecam Teina, mieści się w twoim budżecie ;).
https://www.jdl-performance.com/sklep/z ... 9uss2.html
Awatar użytkownika
Bless
Posty: 393
Rejestracja: 26 sty 2018, 10:13
Model: NA
Lokalizacja: Poznań / Babimost

17 lip 2019, 14:47

DamianSzatan pisze:
10 lip 2019, 17:22
Pany... gdzie zrobia mi dobrego soft topa? Szukam i szukam watku a w czasie jazdy ciezko to ogarnac.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Panie, zjedź Pan na pobocze jak jeździsz i piszesz ;)
Co do dobrego daszku to na pewno polecany jest Pan Pietryga (www.cabriopietryga.pl/). Ludzie chwalą sobie też Wiatrołapy Cabrio (https://wiatrolapydocabrio.pl/).
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Awatar użytkownika
maniekott
Donator
Donator
Posty: 517
Rejestracja: 07 sie 2008, 20:46
Model: NB FL
Lokalizacja: Klucze

17 lip 2019, 19:20

Montował ktoś lampki w tunelu w miejscu zaślepek żeby oświetlały nogi? Z czego idzie dopasować żeby nie rzeźbić?
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3513
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

17 lip 2019, 19:28

Metoda na leniwca to kupić gotowy zestaw w ILu. Dostajesz wszystko plug&play.
Jeśli chodzi o dobieranie własnych to chyba lampki bagażnika z Saaba lub Opla pasują, ale szczegółów nie znam...
Graham
Posty: 26
Rejestracja: 20 cze 2018, 23:20
Model: Inny

17 lip 2019, 20:03

Czy ktoś wie, gdzie można kupić ad08r w rozmiarze 205/45/16?
Awatar użytkownika
szy
Donator
Donator
Posty: 741
Rejestracja: 28 maja 2014, 9:39
Model: ND
Wersja: GT-S
Lokalizacja: San Diego

17 lip 2019, 23:58

maniekott pisze:
17 lip 2019, 19:20
Montował ktoś lampki w tunelu w miejscu zaślepek żeby oświetlały nogi? Z czego idzie dopasować żeby nie rzeźbić?
Kiedyś o tym pisałem: viewtopic.php?p=413874#p413874
szy pisze:
05 lut 2017, 21:48
luki_92_92 pisze:Ktoś wie czy idzie dopasować z jakiegoś innego samochodu lampki w miejsce zaślepek w tunelu środkowym w NB?
Tu masz howto: http://www.mazdamenders.net/forum/viewt ... =40&t=1933
Tu masz trochę więcej info o gotowych kitach: https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=551228

na allegro te lampki znajdziesz jako lampki bagażnika z audi i z volvo - i pewnie z wielu innych
MiniMol
Posty: 9
Rejestracja: 27 lut 2019, 21:12
Model: NB
Lokalizacja: Marki

18 lip 2019, 18:19

Koledzy!
Mam problem, zabrałem się do wymiany osłon skrzyni biegów w NBFL i utknąłem na momencie gdy wyciągnąłem już lewarek ze skrzyni i następuje czas w którym należy wyciągnąć tę mniejszą z osłon.
Taa... No i nie mam pojęcia jak to zrobić
Próbowałem to rozkręcić, myśląc że jest to na gwincie ale nie idzie, zauważyłem (widoczna na zdjęciu) dziurkę w tej czarnej części lewarka. Jest tam jakaś śrubka uniemożliwiająca rozkręcenie?
Ogólnie te zadrapania nie zrobione przeze mnie, ktoś już to męczył najwyraźniej :bang:
Jeżeli ktoś miał taką sytuację to proszę o pomoc, albo prosty instruktaż jak to zrobić.
Z góry dzięki :geek:
Załączniki
_20190718_192234.JPG
_20190718_192234.JPG (399.64 KiB) Przejrzano 1919 razy
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

18 lip 2019, 19:16

Starą gumę przetnij, nową naciągnij na siłę i się przy tym nie pomyl (warto czymś posmarować). To się nie rozkręca.
Kriskristoferson
Posty: 20
Rejestracja: 05 maja 2019, 19:48
Model: NB
Wersja: '99
Lokalizacja: Wieluń

20 lip 2019, 12:34

Proszę o pomoc. Wymieniłem pompę wody i robiłem rozrząd. Po wymianie chłodnica zalana do pełna przez kolegę. Nie było mnie wtedy przy tym. Wracam po wszystkim do domu sprawdzam auto, dojeżdżam do domu po 10 km wywaliło płyn z chłodnicy wskazówka na czerwonym od temperatury płynu chłodniczego. Proszę o wskazówki co robić , co sprawdzić ?
———————————
Wszystkie Krzyśki to fajne chłopaki.
Red NB 1.8 1999 E987 :diablo:
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

20 lip 2019, 13:17

Zalać jeszcze raz i odpowietrzyć (ściągamy wężyk przy przepustnicy podczas napełniania).
Kriskristoferson
Posty: 20
Rejestracja: 05 maja 2019, 19:48
Model: NB
Wersja: '99
Lokalizacja: Wieluń

20 lip 2019, 16:27

Czy możesz powiedzieć dokładnie który ? Ten który jest na dole przy przepustnicy i idzie w stronę termostatu ?
———————————
Wszystkie Krzyśki to fajne chłopaki.
Red NB 1.8 1999 E987 :diablo:
Kriskristoferson
Posty: 20
Rejestracja: 05 maja 2019, 19:48
Model: NB
Wersja: '99
Lokalizacja: Wieluń

20 lip 2019, 17:00

Wężyk ściągnięty, jak dolewam płyn to z przewodu na który nachodzi wężyk, wylewa się płyn. Tylko po co ? To odpowietrzy układ ? Sorry za pytania ale to moja pierwsza mx5 i jeszcze się uczę.
———————————
Wszystkie Krzyśki to fajne chłopaki.
Red NB 1.8 1999 E987 :diablo:
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

20 lip 2019, 17:28

Skoro wylewa się płyn to więcej się nie odpowietrzy samo. Pozostaje delikatnie rozgrzać do otwarcia termostatu i zobaczyć co wtedy się stanie, czy obieg będzie prawidłowy. Poczekaj do załączenia wentylatora chłodnicy, pozwól wystygnąć i uzupełnij płyn w zbiorniczku wyrównawczym.
Ash
Posty: 3
Rejestracja: 21 lip 2019, 10:59
Model: Inny
Wersja: M1
Lokalizacja: GRIFFITHSTOWN

21 lip 2019, 11:24

Witam serdecznie.
Jestem posiadaczem mx5 rocznik 2004.
Otóż od zawsze słyszałem podczas jazdy dźwięk tarcia w tylnej części samochodu. Ostatnimi czasy wymieniłem z tyłu zaciski hamulcowe, klocki oraz tarcze. Po całym zabiegu odpowietrzyłem układ i wyregulowałem ręczny.
Niestety podczas jazdy zarówno wolnej jak i szybkiej (szybka jazda raczej z zamkniętym dachem) wciąż słyszę ten szum(jakby tarcie klocków o tarczę hamulcową), z obu stron. Słyszę go ja jako kierowca jak i też ludzie z zewnątrz.
Czy mógł by mi ktoś proszę pomóc rozwiązać ten ptoblem?
Z góry dziękuję za wszelakie rozsądne odpowiedzi.
Ash
ODPOWIEDZ