Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

03 lis 2019, 17:32

Luca pisze:
03 lis 2019, 15:51
Witajcie, chciałbym podnieść Mazdę NB z tyłu przy użyciu podnośnika typu żaba. Gdzie najbezpieczniej oprzeć żabę a potem oprzeć kobyłki? Potrzebuję zdemontować tylne koła na pewien czas. (Mam nadzieję, że to nie jest głupie pytanie.)
Obudowa dyfra ma taką prostokątną płaszczyznę na dole - podłuż gumę albo drewniany klocek i możesz podnieść auto. Alternatywnie za tylną rozpórkę jak masz zamontowaną
Awatar użytkownika
Luca
Posty: 307
Rejestracja: 11 maja 2013, 19:17
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Warszawa

03 lis 2019, 19:31

mutra pisze:
03 lis 2019, 17:32
Luca pisze:
03 lis 2019, 15:51
Witajcie, chciałbym podnieść Mazdę NB z tyłu przy użyciu podnośnika typu żaba. Gdzie najbezpieczniej oprzeć żabę a potem oprzeć kobyłki? Potrzebuję zdemontować tylne koła na pewien czas. (Mam nadzieję, że to nie jest głupie pytanie.)
Obudowa dyfra ma taką prostokątną płaszczyznę na dole - podłuż gumę albo drewniany klocek i możesz podnieść auto. Alternatywnie za tylną rozpórkę jak masz zamontowaną
Dzięki bardzo. A kobyłki podstawić gdzie będzie najbezpieczniej?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

03 lis 2019, 21:55

Luca pisze:
03 lis 2019, 19:31
mutra pisze:
03 lis 2019, 17:32
Luca pisze:
03 lis 2019, 15:51
Witajcie, chciałbym podnieść Mazdę NB z tyłu przy użyciu podnośnika typu żaba. Gdzie najbezpieczniej oprzeć żabę a potem oprzeć kobyłki? Potrzebuję zdemontować tylne koła na pewien czas. (Mam nadzieję, że to nie jest głupie pytanie.)
Obudowa dyfra ma taką prostokątną płaszczyznę na dole - podłuż gumę albo drewniany klocek i możesz podnieść auto. Alternatywnie za tylną rozpórkę jak masz zamontowaną
Dzięki bardzo. A kobyłki podstawić gdzie będzie najbezpieczniej?
Zależy co chcesz robić, ja podstawiam pod wycięcia w progach albo pod mocowania wahaczy
Awatar użytkownika
Luca
Posty: 307
Rejestracja: 11 maja 2013, 19:17
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Warszawa

04 lis 2019, 8:34

mutra pisze:
Luca pisze:
03 lis 2019, 19:31
mutra pisze:
03 lis 2019, 17:32
Obudowa dyfra ma taką prostokątną płaszczyznę na dole - podłuż gumę albo drewniany klocek i możesz podnieść auto. Alternatywnie za tylną rozpórkę jak masz zamontowaną
Dzięki bardzo. A kobyłki podstawić gdzie będzie najbezpieczniej?
Zależy co chcesz robić, ja podstawiam pod wycięcia w progach albo pod mocowania wahaczy
Dzięki.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
3ka
Donator
Donator
Posty: 289
Rejestracja: 06 mar 2010, 11:15
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

09 lis 2019, 20:07

Pytanie do właścicieli NA z fabrycznymi el. szybami:
Jak są puszczone przewody z nadwozia do drzwi? W jakiejś gumie tak jak w innych autach?

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1055
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

12 lis 2019, 14:19

Pytanie do właścicieli NC - od czego zależy obecność schowków za siedzeniami? Z tego co widzę jedni je mają, inni - jak np ja - nie, a w ich miejscu są prostokątne zaślepki. Pod zaślepkami jest jakaś elektronika (auto w wersji prht jeśli ma to znaczenie). Nie da się zaadaptować takiego schowka? Kupiłem oemowe aluminiowe zamykanie tego schowka, z zamkiem, bo byłem przekonany, że każda to ma a tu zonk - po odsunięciu foteli zaślepki, a pod zaślepkami brak miejsca -_-
Obrazek
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

12 lis 2019, 14:41

luki_92_92 pisze:
12 lis 2019, 14:19
Pytanie do właścicieli NC - od czego zależy obecność schowków za siedzeniami? Z tego co widzę jedni je mają, inni - jak np ja - nie, a w ich miejscu są prostokątne zaślepki. Pod zaślepkami jest jakaś elektronika (auto w wersji prht jeśli ma to znaczenie). Nie da się zaadaptować takiego schowka? Kupiłem oemowe aluminiowe zamykanie tego schowka, z zamkiem, bo byłem przekonany, że każda to ma a tu zonk - po odsunięciu foteli zaślepki, a pod zaślepkami brak miejsca -_-
Nie mam NC ale wyguglałem info z miata.net:
Originally Posted by IFLY152
I think the NCs with PRHT don't have those storage bins.

I believe you’re correct as I have 2 PRHT s and both have no compartments and a plastic cover.
I wnętrza. Soft top:
Obrazek

PRHT:
Obrazek
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1055
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

12 lis 2019, 15:07

Mhm w takim razie kupiłem sobie piękną szczotkowaną blachę z grawerowanym napisem MX5 z której mogę sobie zrobić przycisk do papieru :bang: dzięki za pomoc
Obrazek
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

13 lis 2019, 6:24

Zgadza się, tylko wersje ze szmatą mają te schowki.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Bless
Posty: 393
Rejestracja: 26 sty 2018, 10:13
Model: NA
Lokalizacja: Poznań / Babimost

14 lis 2019, 14:26

Malowanie plastidipem - hit czy kit? Technologia malowania gumą się rozwinęła, bo widzę, że w pakiecie występuje już nawet połysk. Czy warto iść w kierunku gumy czy lepiej okleić Miatę folią? Ktoś ma jakieś doświadczenie z tematem szprejowania?
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Awatar użytkownika
TofikGST
Posty: 217
Rejestracja: 17 gru 2018, 21:40
Model: NA
Wersja: Eunos Roadster 1.8
Lokalizacja: Jersey

15 lis 2019, 10:33

Takie szybkie pytanie... czy pompy hamulcowe z NA i NB są zamienne ?
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

15 lis 2019, 10:43

A dokładniej o co ci chodzi? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Jeśli zakładasz, że obydwa mają ABS i ten sam rozmiar pompy to tak, ale generalnie są różnice między pompami w zależności tego czy jest ABS i jaka duża pompa (7/8, 15/16 cala itd) bo maja inne średnice wejścia do serwa i same serwa są inaczej skonstruowane (np NA bez ABSu mają zamknięte serwa, które nie potrzebują pompy żeby się uszczelnić, a w nowszych serwo uszczelniasz pompą, takich elementów nie złożysz zamiennie). Korektory też się różnią. I oczywiście RHD ma odbicie lustrzane pompy LHD.
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1170
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

15 lis 2019, 18:24

Bless pisze:
14 lis 2019, 14:26
Malowanie plastidipem - hit czy kit? Technologia malowania gumą się rozwinęła, bo widzę, że w pakiecie występuje już nawet połysk. Czy warto iść w kierunku gumy czy lepiej okleić Miatę folią? Ktoś ma jakieś doświadczenie z tematem szprejowania?
Podejrzewam że szlag Cię trafi przy czyszczeniu dipa - miałem kiedyś dipowane elementy w innym aucie (co prawda to było z 7 lat temu) i nie szło utrzymać w czystości -z folią będzie łatwiej (ale jakby co to nie do końca obiektywny jestem ;)
brce_li
Posty: 6
Rejestracja: 05 lis 2017, 18:14
Model: Inny

15 lis 2019, 19:53

Nie wiem jak na aucie ale na felgach plastidip po roku wygląda słabo, przy próbie porządnego wyczyszczenia schodzi. Na karoserii myślę będzie nie lepiej. Albo trzeba pomalować i nie jeździć :p plus jeden, za ochronę oryginalnego lakieru
Awatar użytkownika
TofikGST
Posty: 217
Rejestracja: 17 gru 2018, 21:40
Model: NA
Wersja: Eunos Roadster 1.8
Lokalizacja: Jersey

16 lis 2019, 3:28

pirul pisze:
15 lis 2019, 10:43
A dokładniej o co ci chodzi? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Jeśli zakładasz, że obydwa mają ABS i ten sam rozmiar pompy to tak, ale generalnie są różnice między pompami w zależności tego czy jest ABS i jaka duża pompa (7/8, 15/16 cala itd) bo maja inne średnice wejścia do serwa i same serwa są inaczej skonstruowane (np NA bez ABSu mają zamknięte serwa, które nie potrzebują pompy żeby się uszczelnić, a w nowszych serwo uszczelniasz pompą, takich elementów nie złożysz zamiennie). Korektory też się różnią. I oczywiście RHD ma odbicie lustrzane pompy LHD.
Już przybliżam temat. Najprawdopodobniej padła mi pompa w NA, auto jest z ABSem rok 96. Pytanie brzmi czy poszukiwania ograniczyć do pomp z NA czy np z NB z ABSem też podejdzie.
Przy okazji zapytam czy są na przykład jakieś zestawy do regeneracji pomp w miatach ? A jak są to gdzie szukać ?
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1055
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

19 lis 2019, 18:13

brce_li pisze:
15 lis 2019, 19:53
Nie wiem jak na aucie ale na felgach plastidip po roku wygląda słabo, przy próbie porządnego wyczyszczenia schodzi. Na karoserii myślę będzie nie lepiej. Albo trzeba pomalować i nie jeździć :p plus jeden, za ochronę oryginalnego lakieru
To chyba coś źle zrobiłeś, bo mam komplet felg w plastidipie od 2016 używany latem i zimą i już kolor wypłowiał i zrobiło się białe, a trzyma się nadal jak cygan zasiłku :p
Obrazek
brce_li
Posty: 6
Rejestracja: 05 lis 2017, 18:14
Model: Inny

22 lis 2019, 12:47

Możliwe. Wiele może zależeć od ręki która malowała ;p O ile felgi można spróbować zrobić samemu to jednak malując całe auto lepiej oddać specowi co x aut w ten sposób pomalował i ma dobre opinie, bo różne koszmarki na ulicy widziałem
Awatar użytkownika
Bless
Posty: 393
Rejestracja: 26 sty 2018, 10:13
Model: NA
Lokalizacja: Poznań / Babimost

22 lis 2019, 12:55

brce_li pisze:
22 lis 2019, 12:47
Możliwe. Wiele może zależeć od ręki która malowała ;p O ile felgi można spróbować zrobić samemu to jednak malując całe auto lepiej oddać specowi co x aut w ten sposób pomalował i ma dobre opinie, bo różne koszmarki na ulicy widziałem
Nie mam zamiaru podejmować się malowania samemu ;) Jeżeli już miałbym to robić to tylko w jakimś warsztacie, który się tym specjalizuje. Po prostu byłem ciekaw czy ktoś z forumowiczów już to robił.
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
kemad
Posty: 343
Rejestracja: 19 lut 2019, 13:58
Model: NA
Lokalizacja: Gdańsk

22 lis 2019, 14:00

Czy ktoś wie skąd jest brany sygnał na obrotomierz w NA?
Mam auto od kwietnia a obrotomierz jak nie działał tak nie działa nadal :lol:
Pamela - prawie skończona :roll:
viewtopic.php?f=22&t=29041

Felix - może na lato :winner:
viewtopic.php?f=23&t=33202
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

22 lis 2019, 17:17

kemad pisze:Czy ktoś wie skąd jest brany sygnał na obrotomierz w NA?
Mam auto od kwietnia a obrotomierz jak nie działał tak nie działa nadal Obrazek
1.6/1.8? polift/przedlift?

W polifcie 1.6 sygnał generuje moduł zapłonowy. Mi kiedy padł wlasnie tak że nie dawał sygnału do obrotka
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
kemad
Posty: 343
Rejestracja: 19 lut 2019, 13:58
Model: NA
Lokalizacja: Gdańsk

22 lis 2019, 19:47

1.8 1994

mówiąc moduł zapłonowy masz na myśli cewkę?
Pamela - prawie skończona :roll:
viewtopic.php?f=22&t=29041

Felix - może na lato :winner:
viewtopic.php?f=23&t=33202
Marcinos
Posty: 317
Rejestracja: 18 maja 2013, 13:25
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

24 lis 2019, 21:03

Jestem debilem.
Miata zgaszona na zimowanie, poszedłem odpalić żeby sobie chwile pochodziła. Cofnąłem pół metra, nie zamknąłem drzwi bo mi sie nie chciało i zaje.... w futryne :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm:

Lakier w miare cały. Nie znam się na blacharce. Czy to jest do ogarniecia przez blacharza? Jakimiś nie strasznym kosztem?

Obrazek
Obrazek
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

26 lis 2019, 10:42

Szukałbym nowych drzwi w odpowiednim kolorze.
ForcedError
Posty: 23
Rejestracja: 13 kwie 2012, 10:11
Model: NB
Lokalizacja: Oleśnica

28 lis 2019, 19:22

Cześć. Czym smarujecie mechanizm anteny? Wazelina techniczna czy grafitowy smar do łańcuchów? (Te dwa specyfiki mam :) )
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

28 lis 2019, 20:01

ForcedError pisze:
28 lis 2019, 19:22
Cześć. Czym smarujecie mechanizm anteny? Wazelina techniczna czy grafitowy smar do łańcuchów? (Te dwa specyfiki mam :) )
Niczym, bo łapie brud i się zaciera. Popsikaj wd40 przy każdym myciu i wytrzyj - to co zostanie w zakamarkach wystarczy żeby antena pracowała prawidłowo
ForcedError
Posty: 23
Rejestracja: 13 kwie 2012, 10:11
Model: NB
Lokalizacja: Oleśnica

28 lis 2019, 20:08

Ok. Super, dzięki! Wahałem się pomiędzy niczym a kapką wazeliny. To chyba było tam oryginalnie. Zatem składam. Pozdro!

Edit: ok, antena dalej wysuwa się tylko na 3cm. Jakaś szybka sugestia? Czy dłuższy temat?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

28 lis 2019, 20:59

ForcedError pisze:
28 lis 2019, 20:08
Ok. Super, dzięki! Wahałem się pomiędzy niczym a kapką wazeliny. To chyba było tam oryginalnie. Zatem składam. Pozdro!

Edit: ok, antena dalej wysuwa się tylko na 3cm. Jakaś szybka sugestia? Czy dłuższy temat?
Tryby w siłowniku mogły się zatrzeć/wyłamać. Antena mogła się przytrzeć albo skrzywić?
Silniczek działa? Antena się wcześniej wysuwała?
ForcedError
Posty: 23
Rejestracja: 13 kwie 2012, 10:11
Model: NB
Lokalizacja: Oleśnica

28 lis 2019, 21:05

mutra pisze:
28 lis 2019, 20:59
ForcedError pisze:
28 lis 2019, 20:08
Ok. Super, dzięki! Wahałem się pomiędzy niczym a kapką wazeliny. To chyba było tam oryginalnie. Zatem składam. Pozdro!

Edit: ok, antena dalej wysuwa się tylko na 3cm. Jakaś szybka sugestia? Czy dłuższy temat?
Tryby w siłowniku mogły się zatrzeć/wyłamać. Antena mogła się przytrzeć albo skrzywić?
Silniczek działa? Antena się wcześniej wysuwała?
Już wszystko ok. Sam bat był lekko zastany i wd40 pomogło :)

Nie wiem czy działała, to nowy nabytek :)
Awatar użytkownika
Luca
Posty: 307
Rejestracja: 11 maja 2013, 19:17
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Warszawa

04 gru 2019, 10:28

Cześć, czy da się wyjąć przednie lampy bez zdejmowania zderzaka w MX5 NB (przedlift)?

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1055
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

05 gru 2019, 4:06

Da się, wiele razy to robiłem, ale trzeba się nieźle nagimnastykować ;)
Obrazek
ODPOWIEDZ