Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
szy
Donator
Donator
Posty: 741
Rejestracja: 28 maja 2014, 9:39
Model: ND
Wersja: GT-S
Lokalizacja: San Diego

20 lut 2019, 8:08

Ford nr części 4 097 642. Carspeed ogarnia. Nie wiem, czy różnią się czymś od tych wyżej, ale moje nie trafiają idealnie tam gdzie powinny. Na postoju za wysoko i za wąsko, podczas jazdy trochę za wąsko. Nie są regulowane.
Obrazek
Awatar użytkownika
sliwa
Posty: 168
Rejestracja: 20 kwie 2013, 20:09
Model: NB FL
Lokalizacja: Gdańsk

20 lut 2019, 8:17

To chyba to samo efekt podobny
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2091
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

20 lut 2019, 10:42

szy pisze:
20 lut 2019, 8:08
Ford nr części 4 097 642. Carspeed ogarnia. Nie wiem, czy różnią się czymś od tych wyżej, ale moje nie trafiają idealnie tam gdzie powinny. Na postoju za wysoko i za wąsko, podczas jazdy trochę za wąsko. Nie są regulowane.
Obrazek
Bardzo ładna ilustracja graficzna. A już zacząłem się napalać 8-)
To w takim razie warto wymieniać, czy jednak efekt nie zadowala?
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

20 lut 2019, 11:54

szy pisze:
20 lut 2019, 8:08
Ford nr części 4 097 642. Carspeed ogarnia. Nie wiem, czy różnią się czymś od tych wyżej, ale moje nie trafiają idealnie tam gdzie powinny. Na postoju za wysoko i za wąsko, podczas jazdy trochę za wąsko. Nie są regulowane.
Ten FINIS to dysze do mavericka TM1 i TM7. Tam szyba jest wyższa, a dysze są z 10cm dalej od szyby niż w mx5. Po prostu były zaprojektowane do innego auta.
Awatar użytkownika
szy
Donator
Donator
Posty: 741
Rejestracja: 28 maja 2014, 9:39
Model: ND
Wersja: GT-S
Lokalizacja: San Diego

20 lut 2019, 12:15

pistenbully pisze:
20 lut 2019, 10:42
To w takim razie warto wymieniać, czy jednak efekt nie zadowala?
Czy jest super? Nie. Czy jest lepiej niż w serii? Moim zdaniem tak. Ponieważ efekt jest taki, że mniej więcej 1/4 cześć wycieraczki kierowcy od strony osi obrotu ramienia pracuje na suchym, to ta część jest słabo oczyszczana, co trochę irytuje, ale jak bardzo zależy od wzrostu - wysocy kierowcy raczej nie będą mieć z tym problemu, ale jak ktoś patrzy tuż nad kierownicą, to nie polecam.
pirul pisze:
20 lut 2019, 11:54
Ten FINIS to dysze do mavericka TM1 i TM7. Tam szyba jest wyższa, a dysze są z 10cm dalej od szyby niż w mx5. Po prostu były zaprojektowane do innego auta.
Dokładnie te same spryskiwacze są stosowane też w innych autach, w tym w którejś maździe (Tribute?). Wiesz może czy istnieje inna wersja, która bardziej pasuje do MX-5?
Awatar użytkownika
sliwa
Posty: 168
Rejestracja: 20 kwie 2013, 20:09
Model: NB FL
Lokalizacja: Gdańsk

20 lut 2019, 12:24

Już nawet nie pamiętam ile kosztowały ale jakieś śmieszne pieniądze więc można spróbować :) Jak widać na moim zdjęciu woreczek Fordowy naklejka Mazdy więc to wszystko jedno i to samo (kupowane były w Maździe)
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

20 lut 2019, 12:29

szy pisze:
20 lut 2019, 12:15
pistenbully pisze:
20 lut 2019, 10:42
To w takim razie warto wymieniać, czy jednak efekt nie zadowala?
Czy jest super? Nie. Czy jest lepiej niż w serii? Moim zdaniem tak. Ponieważ efekt jest taki, że mniej więcej 1/4 cześć wycieraczki kierowcy od strony osi obrotu ramienia pracuje na suchym, to ta część jest słabo oczyszczana, co trochę irytuje, ale jak bardzo zależy od wzrostu - wysocy kierowcy raczej nie będą mieć z tym problemu, ale jak ktoś patrzy tuż nad kierownicą, to nie polecam.
pirul pisze:
20 lut 2019, 11:54
Ten FINIS to dysze do mavericka TM1 i TM7. Tam szyba jest wyższa, a dysze są z 10cm dalej od szyby niż w mx5. Po prostu były zaprojektowane do innego auta.
Dokładnie te same spryskiwacze są stosowane też w innych autach, w tym w którejś maździe (Tribute?). Wiesz może czy istnieje inna wersja, która bardziej pasuje do MX-5?
tu jest tutorial z innym numerem części
https://www.mx5nutz.com/forum/index.php ... pic=274690

kiedyś tez widziałem kogoś kto montował dysze od volvo. nawet sobie zapisałem numer części (30655605) ale nie wiem czy pasują i jak się sprawują
Awatar użytkownika
waran
Donator
Donator
Posty: 734
Rejestracja: 04 lut 2017, 10:47
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: Warszawa

20 lut 2019, 14:10

Panowie - głupie może pytanie, ale wolę się upewnić - jak powinien wyglądać poziom oleju na bagnecie (mam NCFL) - są tam na końcu dwie dziurki, ma byc pomiędzy? Czy jak?
Ubi bene, ibi patria
Awatar użytkownika
jjocer
Posty: 127
Rejestracja: 13 sie 2018, 13:04
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

21 lut 2019, 10:46

Hej, po wymianie foteli w nbfl na nieoryginalne świecą mi się kontrolki od pasów i poduszki powietrznej. Czy do tej wtyczki co wypiąłem z fotela trzeba jakieś oporniki wsadzić? I w nowych fotelach mam maty grzewcze, ale wtyczka jest inna i nie wiem które kable do których mają iść.
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2091
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

21 lut 2019, 11:16

Jak często powinna podlegać wymianie uszczelka pokrywy zaworów?
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

21 lut 2019, 13:16

pistenbully pisze:
21 lut 2019, 11:16
Jak często powinna podlegać wymianie uszczelka pokrywy zaworów?
Jak zaczyna się pocić/ cieknąć :)
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

21 lut 2019, 15:09

Fifkers pisze:
21 lut 2019, 13:16
pistenbully pisze:
21 lut 2019, 11:16
Jak często powinna podlegać wymianie uszczelka pokrywy zaworów?
Jak zaczyna się pocić/ cieknąć :)
Chyba, że zamiennik, to wtedy w każdy pierwszy poniedziałek miesiąca :P
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2091
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

21 lut 2019, 16:28

pirul pisze:
21 lut 2019, 15:09
Fifkers pisze:
21 lut 2019, 13:16
pistenbully pisze:
21 lut 2019, 11:16
Jak często powinna podlegać wymianie uszczelka pokrywy zaworów?
Jak zaczyna się pocić/ cieknąć :)
Chyba, że zamiennik, to wtedy w każdy pierwszy poniedziałek miesiąca :P
Zastanawiałem się właśnie dlaczego jest ona elementem pakietu karnawałowego "przegląd okresowy" by IL Motorsport.
U mnie wpadła OE we wrześniu 2017 i zastanawiałem się czy przy okazji olejo-filtrowej należy się nią teraz zainteresować na wiosnę. Ale w takim razie nie zamawiam na zapas.
Dzięki Panowie.
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
zsitanca
Posty: 67
Rejestracja: 07 lut 2017, 16:14
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Warszawa

25 lut 2019, 13:20

Muszę wymienić zacisk prawy tył BB. Lepiej szukać używki czy kupić nowy zamiennik? Jeśli zamiennik to jaką markę polecacie?
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

26 lut 2019, 11:22

Cześć, jaki polecacie obecnie w miaaaaarę kompletny lub kompletny zestaw narzędzi do MX-5? Chciałbym kupić w końcu jakąś narzędziówkę.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

26 lut 2019, 12:09

A ile chcesz wydać?
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

26 lut 2019, 12:15

A koło 5 stów wystarczy? Powiedz mi jakie mam opcje, w zależności od budżetu. :D
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

26 lut 2019, 13:06

zsitanca pisze:
25 lut 2019, 13:20
Muszę wymienić zacisk prawy tył BB. Lepiej szukać używki czy kupić nowy zamiennik? Jeśli zamiennik to jaką markę polecacie?
ja bym kupił oryginał regenerowany albo zregenerował ten co masz. Z drugiej strony u siebie mam zamiennik (nie miałem czasu rozbierać zacisku) i póki co działa ok.

Hookie pisze:
26 lut 2019, 11:22
Cześć, jaki polecacie obecnie w miaaaaarę kompletny lub kompletny zestaw narzędzi do MX-5? Chciałbym kupić w końcu jakąś narzędziówkę.
z własnego doświadczenia to bym powiedział, że na początek dobry zestaw plastrów ;) Wszystko zależy co chcesz robić przy aucie i jakie narzędzia już masz? wydaje mi się że podstawa to porządna grzechotka 1/2 i 1/4 cala. Zestaw z nasadkami porządnej firmy pewnie będzie cię kosztował koło 400-500 stów więc ja bym kupił same grzechotki (ja mam proxona) a nasadki dokupił sobie tańsze (np dexter, byleby były cr-V albo jeszcze lepiej cr-mo) Druga rzecz IMO to dobry podnośnik żaba i wysokie kobyłki (takie do dostawczaka), ktos chyba nawet teraz sprzedaje komplet na forum.


edit: o taką mam https://allegro.pl/oferta/proxxon-23096 ... 7662463316 , mam ją juz 13 lat , jest fajna bo ma mały skok więc nawet jak jest mało miejsca to idzie obluzować śrubę
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

26 lut 2019, 13:40

Ja mam duży zestaw narzędzi z Lidla. Kosztował jakieś 300 czy 400zł i było to sporo taniej niż odpowiednik Yato. W zestawie są m. in. 3 różnej wielkości grzechotki z nasadkami, klucze oczkowe, nasadki długie, nasadki do świec, bity, śrubokręt przedłużki... Używam amatorsko już kilka lat i wszystko działa. Kupowanie wszystkiego osobno ma tą wadę, że nie masz walizki, w której wszystko masz poukładane tylko masz 10 różnych małych pudełek, walizeczek i jak musisz to wszystko gdzieś ze sobą zabrać z domu/ garażu to jest to mało komfortowe.
Co do wysokich kobyłek to właśnie ja mam parę do sprzedania.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
2015.miata.2015
Posty: 16
Rejestracja: 21 gru 2016, 11:09
Model: NC FL2
Wersja: Club
Lokalizacja: CBY

26 lut 2019, 19:22

Cześć!!!
Już nie mam siły, kombinuję i nic! - NCFL USA
Chciałem podłączyć tylne przeciwmgielne do manetki razem z przednimi - ale po trudach okazało się że przednie włączane są "jakimś impulsem"
Czy macie pomysł aby coś takiego zrobić, bo teraz przychodzi mi do głowy już tylko zainstalowanie włącznika.
Pozdrawiam
Yogi
Posty: 406
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:26
Lokalizacja: EL

26 lut 2019, 20:31

Gdzie dostanę blaszki montowane na każdym jarzmie (4szt na1 jarzmo) i suwa się po nich klocek hamulcowy...
BB W NBFL
Obrazek nbfl 1.8 sportive
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

26 lut 2019, 20:54

Yogi pisze:
26 lut 2019, 20:31
Gdzie dostanę blaszki montowane na każdym jarzmie (4szt na1 jarzmo) i suwa się po nich klocek hamulcowy...
BB W NBFL
tutaj : https://www.mx5parts.co.uk/front-fittin ... -4092.html
względnie z klockami OEM mazdy
sepic
Posty: 23
Rejestracja: 18 gru 2018, 17:55
Model: NB FL
Wersja: SE 1.8 146KM
Lokalizacja: Warszawa

26 lut 2019, 22:00

Cześć
Ostatnio zauważyłem, że mam jakąś nieszczelność w układzie wydechowym. Objawy to lekkie pyrkanie z okolic kolektora wydechowego/ łączenia z katalizatorem - nie udało mi się precyzyjnie ustalić. Na zimnym silniku jest to mocno słyszalne.

Kogo możecie polecić w Warszawie i okolicach do zbadania i rozwiązania problemu?
Yogi
Posty: 406
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:26
Lokalizacja: EL

27 lut 2019, 5:44

mutra pisze:
26 lut 2019, 20:54
Yogi pisze:
26 lut 2019, 20:31
Gdzie dostanę blaszki montowane na każdym jarzmie (4szt na1 jarzmo) i suwa się po nich klocek hamulcowy...
BB W NBFL
tutaj : https://www.mx5parts.co.uk/front-fittin ... -4092.html
względnie z klockami OEM mazdy

Dzięki
Nigdy nie zamawiałem z uk
Tyl i przód potrzebuje
Obrazek nbfl 1.8 sportive
Awatar użytkownika
andred
Donator
Donator
Posty: 216
Rejestracja: 18 paź 2016, 20:01
Model: NB FL
Wersja: Memories
Lokalizacja: Łódź

27 lut 2019, 9:47

Kłopoty z kierunkowskazem.
Cześć wszystkim. Proszę o poradę.
Okresowo przy włączeniu lewego kierunkowskazu miga bardzo szybko i tylko tył, a bok i przód milczy. Czasami na chwilę samo przechodzi żeby potem znowu migać szybko i tylko tył. Przy okazji jak przód i tył nie miga to miga wtedy pozycyjne przód po tej samej stronie. Mam tak w NBFL. Co to może być? Wiem, że może to być objaw przepalonej jednej z żarówek ale wtedy byłoby tak na stałe. Jak dostać się do żarówki z boku błotnika?
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

27 lut 2019, 10:11

Kierunkowskaz w błotniku jest na jednym zatrzasku. Po prostu podważasz z jednej strony i wyskakuje. Miejsce w którym trzeba podważyć jest zaznaczone na kierunkowskazie, jest tam chyba małe wgłębienie czy coś takiego.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
andred
Donator
Donator
Posty: 216
Rejestracja: 18 paź 2016, 20:01
Model: NB FL
Wersja: Memories
Lokalizacja: Łódź

27 lut 2019, 11:44

Fifkers pisze:
27 lut 2019, 10:11
Kierunkowskaz w błotniku jest na jednym zatrzasku. Po prostu podważasz z jednej strony i wyskakuje. Miejsce w którym trzeba podważyć jest zaznaczone na kierunkowskazie, jest tam chyba małe wgłębienie czy coś takiego.
To u mnie będzie mały problem, ponieważ muszę wcześniej odkleić chromowane ringi wokół kierunkowskazu. Myślałem, że jest jakiś łatwy dostęp od drugiej strony.....bez zdejmowania błotnika :lol:
Ale dzięki za poradę.
Pozdr,
andred
Ostatnio zmieniony 27 lut 2019, 11:46 przez andred, łącznie zmieniany 1 raz.
bartpi
Posty: 13
Rejestracja: 19 gru 2018, 23:06
Model: NB
Wersja: 1.6 98'
Lokalizacja: Gdańsk

27 lut 2019, 11:54

Cześć, mam pytanko, czy jest sens zmieniać sam dyfer z otwartego na fuji 3.63 w nb 1.6 5-biegowej i jak by się prowadziło przy takiej konfiguracji, czy lepiej odrazu wymienić skrzynie na 6-biegową?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

27 lut 2019, 12:30

Yogi pisze:
27 lut 2019, 5:44
mutra pisze:
26 lut 2019, 20:54
Yogi pisze:
26 lut 2019, 20:31
Gdzie dostanę blaszki montowane na każdym jarzmie (4szt na1 jarzmo) i suwa się po nich klocek hamulcowy...
BB W NBFL
tutaj : https://www.mx5parts.co.uk/front-fittin ... -4092.html
względnie z klockami OEM mazdy

Dzięki
Nigdy nie zamawiałem z uk
Tyl i przód potrzebuje
Wysyłają bez problemu do Polski. Tył też jest dostępny
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

27 lut 2019, 13:47

Sam dyfer bez sensu. Zmuli Ci silnik. Jak już to komplet ze skrzynią i to ma sens.

Co do kierunkowskazów to można odkręcić plastikowe nadkole z przodu i od tyłu wypchnać kierunkowskaz.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
ODPOWIEDZ