Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Pytanie jak mocno lampy podniszczone. Jak robiłem u siebie w daily, musiałem zejść do papieru 1200, żeby usunąć grubsze rysy. Potem stopniowo w górę do 2500, a na koniec kilka przejazdów średnim padem + pasta 3w1 Menzerna. Po wszystkim kwestia zabezpieczenia - wosk, kwarc lub lakier bezbarwny.
Jak najlepiej zabezpieczyć lampy, ale tak na długi czas? Sama polerka wystarcza na 3 miesiące i znowu klosze zaczynają być matowe.
Jak działają te woski? Nie zejdzie to po kilku myciach? Kwarc na ile czasu wystarczy? Nie jest wrażliwy na chemię z myjni?
Jak działają te woski? Nie zejdzie to po kilku myciach? Kwarc na ile czasu wystarczy? Nie jest wrażliwy na chemię z myjni?
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
-
- Donator
- Posty: 3662
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Ja zabezpieczałem preparatem Meguairs raz na rok i było ok. Auta myje tylko ręcznie więc nie wiem czy od szczotek nie zejdzie
O taki: https://www.google.com/shopping/product ... Y8QgTYI0AQ
Kwarc- najtrwalsze zabezpieczenie, ale też najdroższe. Przy nakładaniu trzeba się trochę przyłożyć i dobrze przygotować powierzchnię. Duża odporność na warunki atmosferyczne jak i chemię na myjniach. Powinien wytrzymać ( w zależności od kwarcu ) do 2 lat z tym, że co około pól roku należy go wzmocnić odpowiednim środkiem.
Wosk -różnie producenci podają, z doświadczenia powinien wytrzymać do około 6 miesięcy - w zależności od pory roku. Łatwa i szybka aplikacja, ale agresywniejsza chemia może go częściowo zmyć. Ja u siebie woskuje co około 3 miesiące, a używam Softa 99.
Cześć,
Nie działa mi światło przeciwmgielne z tyłu w NB. Żarówkę sprawdziłem i jest ok, po wciśnięciu przełącznika do tych świateł na zegarach zapala się kontrolka, więc zakładam, że przełącznik działa. Co dalej sprawdzać i co może być przyczyną?
Nie działa mi światło przeciwmgielne z tyłu w NB. Żarówkę sprawdziłem i jest ok, po wciśnięciu przełącznika do tych świateł na zegarach zapala się kontrolka, więc zakładam, że przełącznik działa. Co dalej sprawdzać i co może być przyczyną?
- Hookie
- Donator
- Posty: 3401
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Cześć,
Czy naba do MX-5 NB różni się czymś od naby do NA, czy one są zamienne?
Czy naba do MX-5 NB różni się czymś od naby do NA, czy one są zamienne?
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
- Renegade
- Donator
- Posty: 93
- Rejestracja: 02 wrz 2012, 8:26
- Model: NB FL
- Wersja: ABC
- Lokalizacja: Tu i tam
może rzeczywiście problem z nabą, aczkolwiek poprzedni właściciel z NA twierdził że nic nie musiał rzeźbić i pasowało
W takim razie wychodzi 2:1 że naba z NB pasuje do NA
EDIT: patrzę na filmiki w necie i w NA te bolce od kierunków są ustawione w pionie, w NB w poziomie i z tego wynikała konieczność rzeźby, żeby kierownica w pozycji koła na wprost nie była skręcona.
W takim razie wychodzi 2:1 że naba z NB pasuje do NA
EDIT: patrzę na filmiki w necie i w NA te bolce od kierunków są ustawione w pionie, w NB w poziomie i z tego wynikała konieczność rzeźby, żeby kierownica w pozycji koła na wprost nie była skręcona.
- Hookie
- Donator
- Posty: 3401
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
No właśnie wszędzie do NA widzę, a do NB brak. Oby pasowało w takim razie. Dzięki!
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Co? Nie czaję, przecież poza dwoma otworami na nabie nie ma żadnych bolców, a otwory montażowe z drugiej strony są symetryczne więc wystarczy przykręcić do naby kierownicę przestawioną o 90 stopni i wszystko gra...?
- Renegade
- Donator
- Posty: 93
- Rejestracja: 02 wrz 2012, 8:26
- Model: NB FL
- Wersja: ABC
- Lokalizacja: Tu i tam
Ok, to jeszcze pokaż mi kierownicę momo czy nardi, którą możesz obrócić o 90 stopni i śrubki będą w tych samych miejscach w pozycji na wprost i przy skręconej o 90 stopni - symetria otworów owszem jest ale nie taka jak trzeba
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
O pełne 90 stopni nie - zgoda. Ale wystarczy przesunąć o jedno oczko w prawo/lewo i po korekcji końcówek kierowniczych jedyną konsekwencją będzie raptem o kilka milimetrów zmieniony moment odbicia kierunkowskazów. Tyle, że w takiej sytuacji pewnie łatwiej wywiercić dwa nowe otwory hehe.
Swoją drogą - nie miałem juz dawno naby momo na stole i nie pamiętam ale zastanawiam się czy element z otworami jest odlewem wraz z resztą naby czy istnieje szansa żeby go przestawić. Bo chińskie naby samobójcze to na pewno są odlewane w całości z jednego elementu.
Swoją drogą - nie miałem juz dawno naby momo na stole i nie pamiętam ale zastanawiam się czy element z otworami jest odlewem wraz z resztą naby czy istnieje szansa żeby go przestawić. Bo chińskie naby samobójcze to na pewno są odlewane w całości z jednego elementu.
Ostatnio zmieniony 29 sty 2019, 11:51 przez pirul, łącznie zmieniany 1 raz.
- Hookie
- Donator
- Posty: 3401
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Czy mamy jakieś tematy zbiorcze na forum dot. kubłów i pasów? Nie mogę się doszukać, a nie ma w spisie treści też podpiętych.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2092
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
- Hookie
- Donator
- Posty: 3401
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Dzięki, ale tam cisza od 8 lat w sumie.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Chcę oddać do warsztatu Mazdę 1.6 na wymianę rozrządu, ale w sumie nie wiem co dokładnie powinno zostać w wymienione? Pasek, rolka napinająca, rolka prowadząca, pompa wody, uszczelnienie? Coś oprócz tego? A jak z konkretnymi firmami części? Są gorsze i lepsze? Może zakupić wszystko samemu i zawieść do warsztatu?
-
- Donator
- Posty: 3662
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Oskarek pisze: ↑29 sty 2019, 14:18Chcę oddać do warsztatu Mazdę 1.6 na wymianę rozrządu, ale w sumie nie wiem co dokładnie powinno zostać w wymienione? Pasek, rolka napinająca, rolka prowadząca, pompa wody, uszczelnienie? Coś oprócz tego? A jak z konkretnymi firmami części? Są gorsze i lepsze? Może zakupić wszystko samemu i zawieść do warsztatu?
to czy warsztat zamontuje Twoje części to zależy od tego jak sie umówisz z warsztatem. Ja jak wymieniałem rozrząd to kupiłem taki zestaw:
uszczelkę pokrywy zaworów
uszczelniacz wałka rozrządu x2
uszczelniacz wału korbowego (tak to się chyba nazywa po polsku
sprężynkę
rolke prowadzącą
rolkę napinającą
pompę wody
o-ring termostatu ( tego ponoć nie trzeba)
do tego uszczelkę pompy wody.
Z tego co wyczytałem/wypytałem się to uszczelka pokrywy zaworów i pompa wody powinny być oryginalne bo zamienniki są takie sobie.
podobnie uszczelka pompy wody.
przy okazji wymień sobie pozostałe paski.
jak masz VVT to będziesz potrzebował jeszcze takich dwóch miedziany podkładek do rurki doprowadzającej olej do VVT ( w carspeed wiedzą o co chodzi). No i możesz płyn do chłodnicy zalać nowy przy okazji
- Hookie
- Donator
- Posty: 3401
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Napisz do Carspeed z prośbą o wycenę, to Ci na różnych częściach wycenią i dobrą cenę dadzą. Nie polegałbym na tym co warsztat da.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Panowie i Panie, dziś niemiło zostałem zaskoczony mokrą podłogą pod nogami kierowcy w NB, na gumowym dywaniku od zewnątrz były nawet odbite mokre ślady po prawej (od strony skrzyni). Gdzie zacząć szukać? Autko garażowane... U pasażera wszystko suche
-
- Donator
- Posty: 3662
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Standardowo:
Odpływy dachu z tyłu, uszczelka przedniej szyby (te elementy z takim "korytkiem" po obu stronach ). Obmacaj wykładzinę za fotelem kierowcy - jeżeli jest mokra to prawdopodobnie cieknie przez zatkane odpływy dachu. Zakładam że jesteś pewien że to woda a nie płyn chłodniczy z nagrzewnicy.