Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

McXCherry
Posty: 10
Rejestracja: 16 lip 2017, 12:09
Model: NA

02 sty 2019, 16:38

Mam wrazenie ze to forum nie istnieje,a moze ja pisze w jakims dziale bez uczestnikow,tak czy inaczej,dalej potrzebuje pomocy.Wydaje mi sie sprawa pochodzenia alternatora poczesci wyjasnila sie!Auto jest z 2000 a na regulatorze jest 2007!Czyli zamiennik,jak teraz dobrac do niego wlasciwy regler?ktos ma jakies namiary?
pozdrawiamObrazek

Wysłane z mojego SM-T585 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

02 sty 2019, 17:29

w profilu masz "Model NA"
więc jakim cudem 2000 :D
ogólnie z altkami na forum trudno, też szukałem pomocy i 1,2 użytkowników coś pomogło
większość kupuje nowe, i się nie dziwie - mój regenerowałem i padł po roku, teraz mam nowy zamiennik
MIATA nim jak szatan
Obrazek
McXCherry
Posty: 10
Rejestracja: 16 lip 2017, 12:09
Model: NA

02 sty 2019, 18:33

SponeR pisze:w profilu masz "Model NA"
więc jakim cudem 2000 :D
ogólnie z altkami na forum trudno, też szukałem pomocy i 1,2 użytkowników coś pomogło
większość kupuje nowe, i się nie dziwie - mój regenerowałem i padł po roku, teraz mam nowy zamiennik
Mam dwie Mx5-tki z 1990 i 2000.Pewnie jestem z innej bajki ale swiadomosc szajsu walajacego sie tu i owdzie,bo komus sie nie chce mierzi mnie i przeraza.Za duzo lans a za malo checi zglebienia wiedzy uzytkowej.Ale jak juz pisalem jestem z innej bajki.Ok,szukam dalej,a co z tym linkiem do regenerownego alternatora przez Ciebie?podeslesz?
pozdro

Wysłane z mojego SM-T585 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4587
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

04 sty 2019, 7:30

McXCherry pisze:
02 sty 2019, 18:33
Za duzo lans a za malo checi zglebienia wiedzy uzytkowej.Ale jak juz pisalem jestem z innej bajki.
wiecej luzu kolego. Elektryka w MXach malo sie psuje, tak wiec i wielkich potrzeb zglebiania prawie nikt nie ma. To nie Fiat gdzie alternator to czesc eksploatacyjna...

To co nazywasz regulatorem to w przypadku NB jest tylko jego czescia, modulem mocy. Wlasciwy regulator czyli modul sterujacy w NB jest wewnatrz ECU

Jesli ladowanie szwankuje to oprocz wspomnianej polowki regulatora moga byc np. padnieta ktora z diod. Ale zeby to dokladnie sprawdzic to troche zabawy jest. Wiec nie wiem czy warto jesli sie na tym nie znasz.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Matsuda
Posty: 46
Rejestracja: 05 sie 2012, 11:16
Model: NA
Wersja: Mariner
Lokalizacja: Leszno/Szczecin

04 sty 2019, 14:27

Kto w Poznaniu ogarnie podłączenie i wystrojenie EMU do Opla Speedstera 2.2 ?
Awatar użytkownika
kamilsloma
Posty: 73
Rejestracja: 02 wrz 2016, 7:43
Model: NC
Wersja: Sport
Lokalizacja: Wwa

08 sty 2019, 12:34

Cześć, czy macie schemat bezpieczników do NC? Ewentualnie czy wiecie, który bezpiecznik odpowiada za dysze spryskiwaczy ksenonów?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

08 sty 2019, 13:44

kamilsloma pisze:
08 sty 2019, 12:34
Cześć, czy macie schemat bezpieczników do NC? Ewentualnie czy wiecie, który bezpiecznik odpowiada za dysze spryskiwaczy ksenonów?
Nie wiem jak jest w NC ale w większości aut które widziałem dysza spryskiwacza reflektorów jest aktywowana przez ciśnienie płynu a nie elektrycznie. Chyba że masz podgrzewane dysze spryskiwaczy reflektorów.
w moim manualu nie ma bezpiecznika od dyszy spryskiwaczy opisanego dla NC. Bezpiecznik nr 27 (20A) odpowiada za pompkę spryskiwacza a 28 (15A) za układ poziomowania świateł.
Awatar użytkownika
kamilsloma
Posty: 73
Rejestracja: 02 wrz 2016, 7:43
Model: NC
Wersja: Sport
Lokalizacja: Wwa

08 sty 2019, 14:26

mutra pisze:
08 sty 2019, 13:44
kamilsloma pisze:
08 sty 2019, 12:34
Cześć, czy macie schemat bezpieczników do NC? Ewentualnie czy wiecie, który bezpiecznik odpowiada za dysze spryskiwaczy ksenonów?
Nie wiem jak jest w NC ale w większości aut które widziałem dysza spryskiwacza reflektorów jest aktywowana przez ciśnienie płynu a nie elektrycznie. Chyba że masz podgrzewane dysze spryskiwaczy reflektorów.
w moim manualu nie ma bezpiecznika od dyszy spryskiwaczy opisanego dla NC. Bezpiecznik nr 27 (20A) odpowiada za pompkę spryskiwacza a 28 (15A) za układ poziomowania świateł.
Dzięki za info, czyli nie ma szans, żeby odłączyć dysze? Strasznie mnie wkurzają, robią zacieki na karoserii.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

08 sty 2019, 14:58

kamilsloma pisze:
08 sty 2019, 14:26
mutra pisze:
08 sty 2019, 13:44
kamilsloma pisze:
08 sty 2019, 12:34
Cześć, czy macie schemat bezpieczników do NC? Ewentualnie czy wiecie, który bezpiecznik odpowiada za dysze spryskiwaczy ksenonów?
Nie wiem jak jest w NC ale w większości aut które widziałem dysza spryskiwacza reflektorów jest aktywowana przez ciśnienie płynu a nie elektrycznie. Chyba że masz podgrzewane dysze spryskiwaczy reflektorów.
w moim manualu nie ma bezpiecznika od dyszy spryskiwaczy opisanego dla NC. Bezpiecznik nr 27 (20A) odpowiada za pompkę spryskiwacza a 28 (15A) za układ poziomowania świateł.
Dzięki za info, czyli nie ma szans, żeby odłączyć dysze? Strasznie mnie wkurzają, robią zacieki na karoserii.

możliwości jest kilka, wszystko zależy czy masz osobny zbiorniczek do spryskiwaczy reflektorów. Jeżeli tak to odpinasz wtyczkę od pompki i sprawa załatwiona. Jeżeli masz jeden zbiornik to musisz wykombinować który wężyk idzie od pompki do spryskiwaczy reflektorów i go zaślepić.
creidd
Posty: 181
Rejestracja: 04 sie 2018, 15:20
Model: Inny

16 sty 2019, 16:32

Kojarzy ktoś czy i gdzie można dostać taką dokładkę na przód do NB?

https://www.instagram.com/p/BshyDlqHcDO ... _copy_link
Awatar użytkownika
kkonrad
Posty: 17
Rejestracja: 06 cze 2016, 12:51
Model: NB
Lokalizacja: Białystok

16 sty 2019, 20:50

Bry, jeszcze tej części forum nie odwiedzałe, a czas najwyższy. Otóż zeszłego lata rozgruchotał mi się silnik w NB 1.6, ot tak od normlanej jazdy, zero piłowania. Zdiagnozowana padnięta pompa oleju. Nie chciałem, żeby mnie laweta zbierała z autostrady, to doturlałem sie na MOP (jakieś 5-6km) Co chwilę gasnąc i klekocząc jak stary traktor.
Silnika szukam od tamtej pory, ale coraz bardziej zastanawiam się nad wstawieniem 1.8. Nie chcę zaczynac nowego wątku, więc pytam tu, czy w tym konkretnym przypadku, gdzie według mechanika muszę tylko ogarnac nowy silnik 1.6 bez osprzętu, warto pchać się w swap na 1.8?
Uprzedzam jestem zielony w mechanice samochodowej, więc łykam co mi mechanicy mówią jak młody pelikan ;)
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

17 sty 2019, 7:36

Wszystko zależy od budżetu jakim dysponujesz, ale 1.8 z NBFL to jednostka, którą większość rekomenduje - szczególnie, że silniki 1.6 już nie kosztują takich groszy jak kiedyś.

Co do mechaników - jakbyś zdecydował się na taki zabieg, to polecam odwiedzić jakiś warsztat, który specjalizuje się w takich przeszczepach - nie koniecznie w okolicy (koszt poprawiania po partaczach jest przeważnie znacznie wyższy niż wynajęcie lawety i zrobienie kilkuset kilometrów).
Obrazek
Awatar użytkownika
kkonrad
Posty: 17
Rejestracja: 06 cze 2016, 12:51
Model: NB
Lokalizacja: Białystok

17 sty 2019, 8:17

Arvi pisze:
17 sty 2019, 7:36
Wszystko zależy od budżetu jakim dysponujesz, ale 1.8 z NBFL to jednostka, którą większość rekomenduje - szczególnie, że silniki 1.6 już nie kosztują takich groszy jak kiedyś.

Co do mechaników - jakbyś zdecydował się na taki zabieg, to polecam odwiedzić jakiś warsztat, który specjalizuje się w takich przeszczepach - nie koniecznie w okolicy (koszt poprawiania po partaczach jest przeważnie znacznie wyższy niż wynajęcie lawety i zrobienie kilkuset kilometrów).
Więc jeśli nawet chcaiłbym zrobić taki swap, to poza silnikimem 1.8 co jeszcze byłoby mi potrzebne? Budżetu jako takiego jeszce nie ustaliłem, więc to kwestia otwarta.
Awatar użytkownika
Bless
Posty: 393
Rejestracja: 26 sty 2018, 10:13
Model: NA
Lokalizacja: Poznań / Babimost

17 sty 2019, 9:07

kkonrad pisze:
17 sty 2019, 8:17
Więc jeśli nawet chcaiłbym zrobić taki swap, to poza silnikimem 1.8 co jeszcze byłoby mi potrzebne? Budżetu jako takiego jeszce nie ustaliłem, więc to kwestia otwarta.
Poza silnikiem z osprzętem to jeszcze wiązka. W dziale sprzedaży jest kilka zestawów 1.8 z NBFL gotowych na swap.
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

17 sty 2019, 9:51

Szczerze - to na 90% bym Ci napisał prawie wszystko czego potrzebujesz, ale moim zdaniem najłatwiej Ci będzie wejść na naszą giełdę i zagadać do ludzi, którzy sprzedają takie zestawy (motor, wiązka, komp, wydech ... ale przy okazji warto zrobić rozrząd, może sprzęgło ... i tak dalej).

Mamy - między innymi - Brożyna działającego na Giełdzie Komercyjnej, który jak nie ma gotowych zestawów, to na 100% da Ci odpowiedź na kiedy może mieć. Mamy chłopaków, którzy zamiast grillować kiełbaski na działce rozbierają rozbite 1.8 z UK. Mamy też kilka warsztatów, które specjalizują się stricte w MX-5 rozsianych na terenie całej Polski (nie wiem, czy w Białymstoku jest - chyba nie) i czasami chłopaki mają jakiś silnik walający się pod nogami (na przykład Kokon (Warszawa) ma uturbiony motor 1.8 świeżo po remoncie, u Pepega (Kraków) też może się coś znaleźć).

Nie chcę Ci nikogo sugerować, bo z jednej strony mi nie wypada, a z drugiej nie znam każdego, więc ktoś mógłby poczuć się pominięty.

Powyższych chłopaków najnormalniej znam, ale jest jeszcze kilka warsztatów i pasjonatów, którzy to zrobią równie profesjonalnie.

(BTW - rozwiązaniem także jest umieszczenie ogłoszenia, że kupisz wszystko do przeszczepu 1.8 NBFL'a do NB 1.6 - wtedy wiadomości same się pojawią :D )
Obrazek
Awatar użytkownika
VooR
Donator
Donator
Posty: 750
Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
Model: NB
Wersja: Miatoza
Lokalizacja: Poznań

17 sty 2019, 10:32

kkonrad pisze:
17 sty 2019, 8:17
Więc jeśli nawet chcaiłbym zrobić taki swap, to poza silnikimem 1.8 co jeszcze byłoby mi potrzebne? Budżetu jako takiego jeszce nie ustaliłem, więc to kwestia otwarta.
Swap 1.8 z jego serwisem na dzień dobry (warto zrobić jak już wszystko na wierzchu i żeby mieć spokój) to kasa rzędu 5-7k u kogoś, kto wie co robi (licząc silnik + części + robota).
Jeśli jednak 1.6, to u Kokona w Pruszkowie leży moje 1.6 w stanie dobrym poza faktem pocenia się uszczelki pod głowicą, do wzięcia za pińcet kompletny swap.
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."

Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
kicu13
Posty: 51
Rejestracja: 30 sty 2017, 22:33
Model: Inny
Wersja: Miracle
Lokalizacja: bot

18 sty 2019, 9:31

Cześć wszystkim, nie widziałem tematu odnośnie mojego pytania jeśli jest to poproszę o linka i już nie będę męczył.
Chodzi mi o opinie na temat części od TurboWorks.
Moja to (jeszcze) seryjna miata NB i chciałbym zacząć coś z nią działać a widziałem, że dużo osób radzi wymienić wydech na sam początek (kolektor, tłumiki środkowy i końcowy).
Czy warto wkładać części z tej firmy czy ewidentne to odradzacie?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
kkonrad
Posty: 17
Rejestracja: 06 cze 2016, 12:51
Model: NB
Lokalizacja: Białystok

18 sty 2019, 10:37

Arvi i Voor wielkie dzięki za odpowiedź, pogrzebię na giełdzię i pomyślę co z tym fantem zrobić.
Awatar użytkownika
Robbi
Posty: 300
Rejestracja: 08 cze 2018, 16:27
Model: NA
Wersja: Red
Lokalizacja: Będzin

20 sty 2019, 19:55

Spotkałem się z dwoma oznaczeniami na dekielkach od słoneczek - napis mazda i logo mazdy. Ktoś wie w jakich latach wychodziły tez logo, a w jakich te z napisem?
Mam zestaw z logo i zastanawiam się czy moja NA mogła na takich wyjechać z salonu.

Edit. Fotka dla porównania
Felgi.jpg
Felgi.jpg (99.54 KiB) Przejrzano 1859 razy
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

20 sty 2019, 21:36

Rozbierał ktoś fotele z NBFL i wie jak idą rurki? Chodzi mi o możliwość przebicia się przez fotel w celu zrobienia przelotek na pasy. Gdzieś widziałem taki mod, ale za chiny ludowe nie mogę tego znaleźć.
The answer is always Miata.
Awatar użytkownika
Robbi
Posty: 300
Rejestracja: 08 cze 2018, 16:27
Model: NA
Wersja: Red
Lokalizacja: Będzin

20 sty 2019, 21:49

Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

21 sty 2019, 9:17

Robbi pisze:
20 sty 2019, 21:49
Może tutaj to widziałeś:

https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=596412
Dokładnie o to chodzi. Muszę pomyśleć jak to zrobić ładniej, ale ogarnę. Dzięki! :kciuk:
The answer is always Miata.
Awatar użytkownika
Mojżesh
Posty: 47
Rejestracja: 03 mar 2016, 4:02
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Poznań

22 sty 2019, 12:48

Witam, ostatnio "zauważyłem" że podczas przyśpieszania wydobywa się cichy świst spod maski. Nie mam turbo, a pacjentka to NBFL 1.8 Sportive z założonym dolotem K&N. Jakieś pomysły? Alternator?

Druga sprawa - szyba od strony pasażera bardzo wolno się podnosi. Silniczek, alternator? Jak w ogóle sprawdzić stan alternatora?

Z góry dzięki za podpowiedzi gdzie mogę szukać przyczyny :)
Silvan Miata

Obrazek
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

22 sty 2019, 13:01

Mojżesh pisze:
22 sty 2019, 12:48
Witam, ostatnio "zauważyłem" że podczas przyśpieszania wydobywa się cichy świst spod maski. Nie mam turbo, a pacjentka to NBFL 1.8 Sportive z założonym dolotem K&N. Jakieś pomysły? Alternator?

Druga sprawa - szyba od strony pasażera bardzo wolno się podnosi. Silniczek, alternator? Jak w ogóle sprawdzić stan alternatora?

Z góry dzięki za podpowiedzi gdzie mogę szukać przyczyny :)
1. Stożek jest od tego żeby świastał i buczał. Generalnie po to się go zakłada. No K&N przy okazji kozacko wygląda.
2.1 Ani silniczek, ani alternator. Prowadnice trzeba przeczyścić, czyli rozebrać, drzwi, wyczyścić prowadnice szyby i powinno pomóc.
2.2 Jak już chcesz sprawdzać alternator, to najlepiej zmierzyć napięcie na akumulatorze w trakcie pracy silnika.
The answer is always Miata.
Awatar użytkownika
Mojżesh
Posty: 47
Rejestracja: 03 mar 2016, 4:02
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Poznań

22 sty 2019, 13:10

Dzięki Chezus za odpowiedź, swoją Nbfl mam od 2 lat i wydaje mi się że wcześniej tego nie słyszałem, ale może po prostu nie zwracałem uwagi. Jestem trochę przewrażliwiony na punkcie sprawności i stanu auta więc sprawdzę alternator tak dla spokoju.

Co do szyb - dzięki! Poszukam na forum jakiegoś instruktażu do zdjęcia boczku. Znając moje szczęście na pewno urwę jakiś zaczep.
Silvan Miata

Obrazek
Awatar użytkownika
Fumo
Posty: 126
Rejestracja: 20 kwie 2016, 9:23
Model: NA
Wersja: =p
Lokalizacja: Gdynia

22 sty 2019, 21:45

VooR pisze:
17 sty 2019, 10:32
kkonrad pisze:
17 sty 2019, 8:17
Więc jeśli nawet chcaiłbym zrobić taki swap, to poza silnikimem 1.8 co jeszcze byłoby mi potrzebne? Budżetu jako takiego jeszce nie ustaliłem, więc to kwestia otwarta.
Swap 1.8 z jego serwisem na dzień dobry (warto zrobić jak już wszystko na wierzchu i żeby mieć spokój) to kasa rzędu 5-7k u kogoś, kto wie co robi (licząc silnik + części + robota).
Jeśli jednak 1.6, to u Kokona w Pruszkowie leży moje 1.6 w stanie dobrym poza faktem pocenia się uszczelki pod głowicą, do wzięcia za pińcet kompletny swap.
Co to tego serwisu silnika - poza oczywistą wymianą uszczelniaczy tyłu co jeszcze (sprzęgło mam niedawno zmieniane z uszczelkami skrzyni itp)?
+50 Smiles per galon
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

23 sty 2019, 8:06

kicu13 pisze:
18 sty 2019, 9:31
Chodzi mi o opinie na temat części od TurboWorks.
Moja to (jeszcze) seryjna miata NB i chciałbym zacząć coś z nią działać a widziałem, że dużo osób radzi wymienić wydech na sam początek (kolektor, tłumiki środkowy i końcowy).
Czy warto wkładać części z tej firmy czy ewidentne to odradzacie?
Kolektory wydechowy tej firmy to szmelc (a przynajmniej tak było kilka lat temu), nie polecam.
Awatar użytkownika
Oskarek
Posty: 135
Rejestracja: 31 mar 2017, 8:42
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

23 sty 2019, 12:05

Chciałbym sobie spolerować przednie lampy. Znalazłem na allegro takie gotowe zestawy: https://allegro.pl/oferta/zestaw-do-reg ... 5158903312

myślicie, że warto? Czy lepiej kupić wszystko osobno?
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

23 sty 2019, 12:53

CAR LENS RENEWAL TOOLS jest marką dostarczającą najwyższej jakości produkty
Taaa, podobnie jak marki KEEP AWAY FROM FIRE czy równie popularna NO MACHINE WASH.

Kup sobie papier wodny 2500, fareclę 3G i pomarańczowy pad farecli, przynajmniej zostaną Ci przyzwoite produkty do użycia na pozostałych powierzchniach auta zamiast kupować chiński badziew za dwa dolary od janusza biznesu.
Awatar użytkownika
VooR
Donator
Donator
Posty: 750
Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
Model: NB
Wersja: Miatoza
Lokalizacja: Poznań

23 sty 2019, 19:25

pirul pisze:
CAR LENS RENEWAL TOOLS jest marką dostarczającą najwyższej jakości produkty
Taaa, podobnie jak marki KEEP AWAY FROM FIRE czy równie popularna NO MACHINE WASH.

Kup sobie papier wodny 2500, fareclę 3G i pomarańczowy pad farecli, przynajmniej zostaną Ci przyzwoite produkty do użycia na pozostałych powierzchniach auta zamiast kupować chiński badziew za dwa dolary od janusza biznesu.
Słusznie prawi, polać mu! :)

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."

Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
ODPOWIEDZ