Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Mam wrazenie ze to forum nie istnieje,a moze ja pisze w jakims dziale bez uczestnikow,tak czy inaczej,dalej potrzebuje pomocy.Wydaje mi sie sprawa pochodzenia alternatora poczesci wyjasnila sie!Auto jest z 2000 a na regulatorze jest 2007!Czyli zamiennik,jak teraz dobrac do niego wlasciwy regler?ktos ma jakies namiary?
pozdrawiam
Wysłane z mojego SM-T585 przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Wysłane z mojego SM-T585 przy użyciu Tapatalka
- SponeR
- Posty: 1097
- Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
- Model: NA
- Wersja: ultra old
- Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa
w profilu masz "Model NA"
więc jakim cudem 2000
ogólnie z altkami na forum trudno, też szukałem pomocy i 1,2 użytkowników coś pomogło
większość kupuje nowe, i się nie dziwie - mój regenerowałem i padł po roku, teraz mam nowy zamiennik
więc jakim cudem 2000
ogólnie z altkami na forum trudno, też szukałem pomocy i 1,2 użytkowników coś pomogło
większość kupuje nowe, i się nie dziwie - mój regenerowałem i padł po roku, teraz mam nowy zamiennik
MIATA nim jak szatan
Mam dwie Mx5-tki z 1990 i 2000.Pewnie jestem z innej bajki ale swiadomosc szajsu walajacego sie tu i owdzie,bo komus sie nie chce mierzi mnie i przeraza.Za duzo lans a za malo checi zglebienia wiedzy uzytkowej.Ale jak juz pisalem jestem z innej bajki.Ok,szukam dalej,a co z tym linkiem do regenerownego alternatora przez Ciebie?podeslesz?SponeR pisze:w profilu masz "Model NA"
więc jakim cudem 2000
ogólnie z altkami na forum trudno, też szukałem pomocy i 1,2 użytkowników coś pomogło
większość kupuje nowe, i się nie dziwie - mój regenerowałem i padł po roku, teraz mam nowy zamiennik
pozdro
Wysłane z mojego SM-T585 przy użyciu Tapatalka
- Alex
- Donator
- Posty: 4587
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
wiecej luzu kolego. Elektryka w MXach malo sie psuje, tak wiec i wielkich potrzeb zglebiania prawie nikt nie ma. To nie Fiat gdzie alternator to czesc eksploatacyjna...
To co nazywasz regulatorem to w przypadku NB jest tylko jego czescia, modulem mocy. Wlasciwy regulator czyli modul sterujacy w NB jest wewnatrz ECU
Jesli ladowanie szwankuje to oprocz wspomnianej polowki regulatora moga byc np. padnieta ktora z diod. Ale zeby to dokladnie sprawdzic to troche zabawy jest. Wiec nie wiem czy warto jesli sie na tym nie znasz.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- kamilsloma
- Posty: 73
- Rejestracja: 02 wrz 2016, 7:43
- Model: NC
- Wersja: Sport
- Lokalizacja: Wwa
Cześć, czy macie schemat bezpieczników do NC? Ewentualnie czy wiecie, który bezpiecznik odpowiada za dysze spryskiwaczy ksenonów?
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Nie wiem jak jest w NC ale w większości aut które widziałem dysza spryskiwacza reflektorów jest aktywowana przez ciśnienie płynu a nie elektrycznie. Chyba że masz podgrzewane dysze spryskiwaczy reflektorów.kamilsloma pisze: ↑08 sty 2019, 12:34Cześć, czy macie schemat bezpieczników do NC? Ewentualnie czy wiecie, który bezpiecznik odpowiada za dysze spryskiwaczy ksenonów?
w moim manualu nie ma bezpiecznika od dyszy spryskiwaczy opisanego dla NC. Bezpiecznik nr 27 (20A) odpowiada za pompkę spryskiwacza a 28 (15A) za układ poziomowania świateł.
- kamilsloma
- Posty: 73
- Rejestracja: 02 wrz 2016, 7:43
- Model: NC
- Wersja: Sport
- Lokalizacja: Wwa
Dzięki za info, czyli nie ma szans, żeby odłączyć dysze? Strasznie mnie wkurzają, robią zacieki na karoserii.mutra pisze: ↑08 sty 2019, 13:44Nie wiem jak jest w NC ale w większości aut które widziałem dysza spryskiwacza reflektorów jest aktywowana przez ciśnienie płynu a nie elektrycznie. Chyba że masz podgrzewane dysze spryskiwaczy reflektorów.kamilsloma pisze: ↑08 sty 2019, 12:34Cześć, czy macie schemat bezpieczników do NC? Ewentualnie czy wiecie, który bezpiecznik odpowiada za dysze spryskiwaczy ksenonów?
w moim manualu nie ma bezpiecznika od dyszy spryskiwaczy opisanego dla NC. Bezpiecznik nr 27 (20A) odpowiada za pompkę spryskiwacza a 28 (15A) za układ poziomowania świateł.
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
kamilsloma pisze: ↑08 sty 2019, 14:26Dzięki za info, czyli nie ma szans, żeby odłączyć dysze? Strasznie mnie wkurzają, robią zacieki na karoserii.mutra pisze: ↑08 sty 2019, 13:44Nie wiem jak jest w NC ale w większości aut które widziałem dysza spryskiwacza reflektorów jest aktywowana przez ciśnienie płynu a nie elektrycznie. Chyba że masz podgrzewane dysze spryskiwaczy reflektorów.kamilsloma pisze: ↑08 sty 2019, 12:34Cześć, czy macie schemat bezpieczników do NC? Ewentualnie czy wiecie, który bezpiecznik odpowiada za dysze spryskiwaczy ksenonów?
w moim manualu nie ma bezpiecznika od dyszy spryskiwaczy opisanego dla NC. Bezpiecznik nr 27 (20A) odpowiada za pompkę spryskiwacza a 28 (15A) za układ poziomowania świateł.
możliwości jest kilka, wszystko zależy czy masz osobny zbiorniczek do spryskiwaczy reflektorów. Jeżeli tak to odpinasz wtyczkę od pompki i sprawa załatwiona. Jeżeli masz jeden zbiornik to musisz wykombinować który wężyk idzie od pompki do spryskiwaczy reflektorów i go zaślepić.
Kojarzy ktoś czy i gdzie można dostać taką dokładkę na przód do NB?
https://www.instagram.com/p/BshyDlqHcDO ... _copy_link
https://www.instagram.com/p/BshyDlqHcDO ... _copy_link
Bry, jeszcze tej części forum nie odwiedzałe, a czas najwyższy. Otóż zeszłego lata rozgruchotał mi się silnik w NB 1.6, ot tak od normlanej jazdy, zero piłowania. Zdiagnozowana padnięta pompa oleju. Nie chciałem, żeby mnie laweta zbierała z autostrady, to doturlałem sie na MOP (jakieś 5-6km) Co chwilę gasnąc i klekocząc jak stary traktor.
Silnika szukam od tamtej pory, ale coraz bardziej zastanawiam się nad wstawieniem 1.8. Nie chcę zaczynac nowego wątku, więc pytam tu, czy w tym konkretnym przypadku, gdzie według mechanika muszę tylko ogarnac nowy silnik 1.6 bez osprzętu, warto pchać się w swap na 1.8?
Uprzedzam jestem zielony w mechanice samochodowej, więc łykam co mi mechanicy mówią jak młody pelikan
Silnika szukam od tamtej pory, ale coraz bardziej zastanawiam się nad wstawieniem 1.8. Nie chcę zaczynac nowego wątku, więc pytam tu, czy w tym konkretnym przypadku, gdzie według mechanika muszę tylko ogarnac nowy silnik 1.6 bez osprzętu, warto pchać się w swap na 1.8?
Uprzedzam jestem zielony w mechanice samochodowej, więc łykam co mi mechanicy mówią jak młody pelikan
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Wszystko zależy od budżetu jakim dysponujesz, ale 1.8 z NBFL to jednostka, którą większość rekomenduje - szczególnie, że silniki 1.6 już nie kosztują takich groszy jak kiedyś.
Co do mechaników - jakbyś zdecydował się na taki zabieg, to polecam odwiedzić jakiś warsztat, który specjalizuje się w takich przeszczepach - nie koniecznie w okolicy (koszt poprawiania po partaczach jest przeważnie znacznie wyższy niż wynajęcie lawety i zrobienie kilkuset kilometrów).
Co do mechaników - jakbyś zdecydował się na taki zabieg, to polecam odwiedzić jakiś warsztat, który specjalizuje się w takich przeszczepach - nie koniecznie w okolicy (koszt poprawiania po partaczach jest przeważnie znacznie wyższy niż wynajęcie lawety i zrobienie kilkuset kilometrów).
Więc jeśli nawet chcaiłbym zrobić taki swap, to poza silnikimem 1.8 co jeszcze byłoby mi potrzebne? Budżetu jako takiego jeszce nie ustaliłem, więc to kwestia otwarta.Arvi pisze: ↑17 sty 2019, 7:36Wszystko zależy od budżetu jakim dysponujesz, ale 1.8 z NBFL to jednostka, którą większość rekomenduje - szczególnie, że silniki 1.6 już nie kosztują takich groszy jak kiedyś.
Co do mechaników - jakbyś zdecydował się na taki zabieg, to polecam odwiedzić jakiś warsztat, który specjalizuje się w takich przeszczepach - nie koniecznie w okolicy (koszt poprawiania po partaczach jest przeważnie znacznie wyższy niż wynajęcie lawety i zrobienie kilkuset kilometrów).
Poza silnikiem z osprzętem to jeszcze wiązka. W dziale sprzedaży jest kilka zestawów 1.8 z NBFL gotowych na swap.
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Szczerze - to na 90% bym Ci napisał prawie wszystko czego potrzebujesz, ale moim zdaniem najłatwiej Ci będzie wejść na naszą giełdę i zagadać do ludzi, którzy sprzedają takie zestawy (motor, wiązka, komp, wydech ... ale przy okazji warto zrobić rozrząd, może sprzęgło ... i tak dalej).
Mamy - między innymi - Brożyna działającego na Giełdzie Komercyjnej, który jak nie ma gotowych zestawów, to na 100% da Ci odpowiedź na kiedy może mieć. Mamy chłopaków, którzy zamiast grillować kiełbaski na działce rozbierają rozbite 1.8 z UK. Mamy też kilka warsztatów, które specjalizują się stricte w MX-5 rozsianych na terenie całej Polski (nie wiem, czy w Białymstoku jest - chyba nie) i czasami chłopaki mają jakiś silnik walający się pod nogami (na przykład Kokon (Warszawa) ma uturbiony motor 1.8 świeżo po remoncie, u Pepega (Kraków) też może się coś znaleźć).
Nie chcę Ci nikogo sugerować, bo z jednej strony mi nie wypada, a z drugiej nie znam każdego, więc ktoś mógłby poczuć się pominięty.
Powyższych chłopaków najnormalniej znam, ale jest jeszcze kilka warsztatów i pasjonatów, którzy to zrobią równie profesjonalnie.
(BTW - rozwiązaniem także jest umieszczenie ogłoszenia, że kupisz wszystko do przeszczepu 1.8 NBFL'a do NB 1.6 - wtedy wiadomości same się pojawią )
Mamy - między innymi - Brożyna działającego na Giełdzie Komercyjnej, który jak nie ma gotowych zestawów, to na 100% da Ci odpowiedź na kiedy może mieć. Mamy chłopaków, którzy zamiast grillować kiełbaski na działce rozbierają rozbite 1.8 z UK. Mamy też kilka warsztatów, które specjalizują się stricte w MX-5 rozsianych na terenie całej Polski (nie wiem, czy w Białymstoku jest - chyba nie) i czasami chłopaki mają jakiś silnik walający się pod nogami (na przykład Kokon (Warszawa) ma uturbiony motor 1.8 świeżo po remoncie, u Pepega (Kraków) też może się coś znaleźć).
Nie chcę Ci nikogo sugerować, bo z jednej strony mi nie wypada, a z drugiej nie znam każdego, więc ktoś mógłby poczuć się pominięty.
Powyższych chłopaków najnormalniej znam, ale jest jeszcze kilka warsztatów i pasjonatów, którzy to zrobią równie profesjonalnie.
(BTW - rozwiązaniem także jest umieszczenie ogłoszenia, że kupisz wszystko do przeszczepu 1.8 NBFL'a do NB 1.6 - wtedy wiadomości same się pojawią )
- VooR
- Donator
- Posty: 750
- Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
- Model: NB
- Wersja: Miatoza
- Lokalizacja: Poznań
Swap 1.8 z jego serwisem na dzień dobry (warto zrobić jak już wszystko na wierzchu i żeby mieć spokój) to kasa rzędu 5-7k u kogoś, kto wie co robi (licząc silnik + części + robota).
Jeśli jednak 1.6, to u Kokona w Pruszkowie leży moje 1.6 w stanie dobrym poza faktem pocenia się uszczelki pod głowicą, do wzięcia za pińcet kompletny swap.
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
Cześć wszystkim, nie widziałem tematu odnośnie mojego pytania jeśli jest to poproszę o linka i już nie będę męczył.
Chodzi mi o opinie na temat części od TurboWorks.
Moja to (jeszcze) seryjna miata NB i chciałbym zacząć coś z nią działać a widziałem, że dużo osób radzi wymienić wydech na sam początek (kolektor, tłumiki środkowy i końcowy).
Czy warto wkładać części z tej firmy czy ewidentne to odradzacie?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Chodzi mi o opinie na temat części od TurboWorks.
Moja to (jeszcze) seryjna miata NB i chciałbym zacząć coś z nią działać a widziałem, że dużo osób radzi wymienić wydech na sam początek (kolektor, tłumiki środkowy i końcowy).
Czy warto wkładać części z tej firmy czy ewidentne to odradzacie?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Spotkałem się z dwoma oznaczeniami na dekielkach od słoneczek - napis mazda i logo mazdy. Ktoś wie w jakich latach wychodziły tez logo, a w jakich te z napisem?
Mam zestaw z logo i zastanawiam się czy moja NA mogła na takich wyjechać z salonu.
Edit. Fotka dla porównania
Mam zestaw z logo i zastanawiam się czy moja NA mogła na takich wyjechać z salonu.
Edit. Fotka dla porównania
- Chezus
- Donator
- Posty: 1167
- Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
- Model: NB FL
- Wersja: Impuls
- Lokalizacja: SZA
Rozbierał ktoś fotele z NBFL i wie jak idą rurki? Chodzi mi o możliwość przebicia się przez fotel w celu zrobienia przelotek na pasy. Gdzieś widziałem taki mod, ale za chiny ludowe nie mogę tego znaleźć.
The answer is always Miata.
- Chezus
- Donator
- Posty: 1167
- Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
- Model: NB FL
- Wersja: Impuls
- Lokalizacja: SZA
Dokładnie o to chodzi. Muszę pomyśleć jak to zrobić ładniej, ale ogarnę. Dzięki!Robbi pisze: ↑20 sty 2019, 21:49Może tutaj to widziałeś:
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=596412
The answer is always Miata.
Witam, ostatnio "zauważyłem" że podczas przyśpieszania wydobywa się cichy świst spod maski. Nie mam turbo, a pacjentka to NBFL 1.8 Sportive z założonym dolotem K&N. Jakieś pomysły? Alternator?
Druga sprawa - szyba od strony pasażera bardzo wolno się podnosi. Silniczek, alternator? Jak w ogóle sprawdzić stan alternatora?
Z góry dzięki za podpowiedzi gdzie mogę szukać przyczyny
Druga sprawa - szyba od strony pasażera bardzo wolno się podnosi. Silniczek, alternator? Jak w ogóle sprawdzić stan alternatora?
Z góry dzięki za podpowiedzi gdzie mogę szukać przyczyny
Silvan Miata
- Chezus
- Donator
- Posty: 1167
- Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
- Model: NB FL
- Wersja: Impuls
- Lokalizacja: SZA
1. Stożek jest od tego żeby świastał i buczał. Generalnie po to się go zakłada. No K&N przy okazji kozacko wygląda.Mojżesh pisze: ↑22 sty 2019, 12:48Witam, ostatnio "zauważyłem" że podczas przyśpieszania wydobywa się cichy świst spod maski. Nie mam turbo, a pacjentka to NBFL 1.8 Sportive z założonym dolotem K&N. Jakieś pomysły? Alternator?
Druga sprawa - szyba od strony pasażera bardzo wolno się podnosi. Silniczek, alternator? Jak w ogóle sprawdzić stan alternatora?
Z góry dzięki za podpowiedzi gdzie mogę szukać przyczyny
2.1 Ani silniczek, ani alternator. Prowadnice trzeba przeczyścić, czyli rozebrać, drzwi, wyczyścić prowadnice szyby i powinno pomóc.
2.2 Jak już chcesz sprawdzać alternator, to najlepiej zmierzyć napięcie na akumulatorze w trakcie pracy silnika.
The answer is always Miata.
Dzięki Chezus za odpowiedź, swoją Nbfl mam od 2 lat i wydaje mi się że wcześniej tego nie słyszałem, ale może po prostu nie zwracałem uwagi. Jestem trochę przewrażliwiony na punkcie sprawności i stanu auta więc sprawdzę alternator tak dla spokoju.
Co do szyb - dzięki! Poszukam na forum jakiegoś instruktażu do zdjęcia boczku. Znając moje szczęście na pewno urwę jakiś zaczep.
Co do szyb - dzięki! Poszukam na forum jakiegoś instruktażu do zdjęcia boczku. Znając moje szczęście na pewno urwę jakiś zaczep.
Silvan Miata
Co to tego serwisu silnika - poza oczywistą wymianą uszczelniaczy tyłu co jeszcze (sprzęgło mam niedawno zmieniane z uszczelkami skrzyni itp)?VooR pisze: ↑17 sty 2019, 10:32Swap 1.8 z jego serwisem na dzień dobry (warto zrobić jak już wszystko na wierzchu i żeby mieć spokój) to kasa rzędu 5-7k u kogoś, kto wie co robi (licząc silnik + części + robota).
Jeśli jednak 1.6, to u Kokona w Pruszkowie leży moje 1.6 w stanie dobrym poza faktem pocenia się uszczelki pod głowicą, do wzięcia za pińcet kompletny swap.
+50 Smiles per galon
Kolektory wydechowy tej firmy to szmelc (a przynajmniej tak było kilka lat temu), nie polecam.kicu13 pisze: ↑18 sty 2019, 9:31Chodzi mi o opinie na temat części od TurboWorks.
Moja to (jeszcze) seryjna miata NB i chciałbym zacząć coś z nią działać a widziałem, że dużo osób radzi wymienić wydech na sam początek (kolektor, tłumiki środkowy i końcowy).
Czy warto wkładać części z tej firmy czy ewidentne to odradzacie?
Chciałbym sobie spolerować przednie lampy. Znalazłem na allegro takie gotowe zestawy: https://allegro.pl/oferta/zestaw-do-reg ... 5158903312
myślicie, że warto? Czy lepiej kupić wszystko osobno?
myślicie, że warto? Czy lepiej kupić wszystko osobno?
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Taaa, podobnie jak marki KEEP AWAY FROM FIRE czy równie popularna NO MACHINE WASH.CAR LENS RENEWAL TOOLS jest marką dostarczającą najwyższej jakości produkty
Kup sobie papier wodny 2500, fareclę 3G i pomarańczowy pad farecli, przynajmniej zostaną Ci przyzwoite produkty do użycia na pozostałych powierzchniach auta zamiast kupować chiński badziew za dwa dolary od janusza biznesu.
- VooR
- Donator
- Posty: 750
- Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
- Model: NB
- Wersja: Miatoza
- Lokalizacja: Poznań
Słusznie prawi, polać mu!pirul pisze:Taaa, podobnie jak marki KEEP AWAY FROM FIRE czy równie popularna NO MACHINE WASH.CAR LENS RENEWAL TOOLS jest marką dostarczającą najwyższej jakości produkty
Kup sobie papier wodny 2500, fareclę 3G i pomarańczowy pad farecli, przynajmniej zostaną Ci przyzwoite produkty do użycia na pozostałych powierzchniach auta zamiast kupować chiński badziew za dwa dolary od janusza biznesu.
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL