Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

gunio
Posty: 118
Rejestracja: 06 paź 2009, 22:12
Lokalizacja: Warszawa / Stargard

06 paź 2009, 22:24

Witam,

przepraszam jeśli temat był ale nie znalazłem.
Jakie są za i przeciw tym silnikom (oczywiście chodzi mi o nowe silniki), relacja do ceny, zużycie paliwa etc.

Dlaczego w niektórych krajach oferowano 1.8 i 2.0 a w niektórych tylko 2.0?
Ostatnio zmieniony 07 paź 2009, 15:25 przez Fiveopac, łącznie zmieniany 1 raz.
yooziu
Posty: 33
Rejestracja: 03 paź 2009, 9:03
Lokalizacja: Luboń/Poznań
Kontakt:

07 paź 2009, 11:23

Witam!

Mam takie pytanie, czy uszczelka - ta ktora leci wokol trojkatnej szyby i w sumie chyba calych drzwi bedzie pasowac z NB do NA? drzwi maja niby podobny ksztalt, ale ciezko mi ocenic nie majac jednej i drugiej uszczelki w rece. Ktos wie cos na ten temat? czy mozna je stosowac zamiennie?

Ewentualnie czy ktos wie gdzie mozna dostac albo ktos ma na sprzedaz taka uszczelke do NA, chodzi o prawe drzwi, u mnie niestety jest zerwana na samej gorze trojkata, i kawalka brakuje.

Pozdrawiam
MX-5 NA 1.6 & 323F BA owner :)
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5451
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

07 paź 2009, 15:24

Przensze do dzialu technicznego i poprawiam temat :cool:
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Shirer
Posty: 14
Rejestracja: 01 mar 2009, 20:58
Lokalizacja: Wawa Saska Kępa

08 paź 2009, 17:44

Witajcie

Borykam się z jakimś przepięciem na kablach od nawiewu i nie bardzo mogę sobie z tym poradzić. Może ktoś się spotkał z podobnym przypadkiem i mógłby mi pomóc rozwiązać ten problem?!

Problem polega na tym, że podczas włączenia biegu 3 lub 4 nawiewu przepala za każdym razem bezpiecznik od wycieraczek. Przy czym nawiew działa bez najmniejszego problemu cały czas na każdym biegu – jedynie jak załącze 3 bądź 4 przestają działać wycieraczki.
Próbowałem znaleźć źródło przepięcia ale, że nie jestem elektrykiem to nie bardzo mogę sobie z tym poradzić.
Będę wdzięczny za każdą poradę bądź wskazówkę - może uda mi się rozwiązać problem bez elektryka :)

Pozdrawiam
Shirer
young, wild and free
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

26 lis 2009, 0:28

Może ktoś dysponuje zapasowym korkiem spustu oleju z miski ? Potrzebny mi rozmiar gwintu i nie uśmiecha mi się spuszczanie oleju z silnika żeby sprawdzić taki drobiazg.
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

02 gru 2009, 20:49

Pilnie potrzebuję danych na temat rozmiaru gwintu korka spustu oleju w NA :!: :!: :!:
Ma ktoś może stary silnik w którym tkwi taki kawałek metalu :?: :?: :?:
leDiable
Posty: 942
Rejestracja: 29 lip 2007, 0:20
Lokalizacja: Kraków

07 gru 2009, 3:18

Ja chyba ślepy jestem ale przeoczyłem ten temat i dopiero teraz go zauważyłem :oops: Po wynikach widzę jednak że nie tylko ja. Jeżeli MMP jest zainteresowana to można by powtórzyć ankietę, przy czym proponowałbym rozesłanie info o niej poprzez PW do wszystkich zarejestrownych użytkowników. Na pewno zwiększy to frekwencje ankietowanych.
tel: 500294594 skype: lediable86
Lukasz
Posty: 591
Rejestracja: 02 sie 2005, 8:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

07 gru 2009, 8:33

MMP informacje z ankiety wystarczyly :-)
7 zima z MX-5
Janio
Posty: 186
Rejestracja: 09 gru 2009, 19:35
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą

09 gru 2009, 19:41

witam, od dzisiaj jestem posiadaczem Mx-5, rocznik 2003, mam pytanie co będzie powodem, że sprzęgło łapie przy samym końcu ?

pozdrawiam

P.S. Szukałem tego tematu niestety nic podobnego nie było ; )
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

09 gru 2009, 19:43

Użyj opcji "szukaj"...temat wałkowany wielokrotnie :wink:
Janio
Posty: 186
Rejestracja: 09 gru 2009, 19:35
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą

09 gru 2009, 19:50

używałem wpisałem "sprzęgło" w tym dziale jest tylko parę tematów troszkę poczytałem, może gdzieś przeoczyłem :) mógłby ktoś podsunąć wątek ?
kris
Posty: 37
Rejestracja: 12 maja 2009, 23:29
Lokalizacja: wawa

09 gru 2009, 20:06

Janio pisze:używałem wpisałem "sprzęgło" w tym dziale jest tylko parę tematów troszkę poczytałem, może gdzieś przeoczyłem :) mógłby ktoś podsunąć wątek ?


Według mnie może oznaczać to koniec sprzęgła. A zaobserwowałeś może czy się nie ślizga - chyba najłatwie sprawdza się to przy przyspieszaniu na wysokim biegu z niskich obrotów(wciskając gaz do oporu). Napisz jeszcze czy jest twardy pedał sprzęgła. pzdr
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

09 gru 2009, 20:09

Janio pisze:mógłby ktoś podsunąć wątek ?

niestety na przykład tu --> http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?p=51444&highlight=#51444
poszukaj też wątków o wysprzęglikach i płynie w układzie hydraulicznym sprzęga.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Hubert Radecki
Posty: 5
Rejestracja: 02 kwie 2009, 10:13
Lokalizacja: wwa

12 gru 2009, 23:45

witam
chcialem sie poradzic, dzis gdy odpalilem Miecie stwierdzilem ze biegi opornie chodza, mroz zlapal wiec wydawalo sie to logiczne, niestety kiedy ruszylem, po 2 min jazdy przy probie ruszenia ze swiatel, okazalo sie ze drazek jest jak zamurowany, nie chcial wejsc zaden bieg pomimo wielkorotnego wciskania i puszczania sprzegla, gdy dopchalem Miecie pod dom i posiedzialem tak ze 2 min kombinujac co tu zrobic, skrzynia znowu zaczela dzialac.
Czy to jest zwiastun smierci sprzegla?

pozdrawiam
HR
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

13 gru 2009, 0:15

http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=3268
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
transporterdriver
Posty: 378
Rejestracja: 02 lip 2009, 0:02
Model: NA
Wersja: 1.6 90km
Lokalizacja: Toruń

01 kwie 2010, 8:16

Mam pytanie ile jest oleju pomiędzy wartością min. i max. na bagnecie :mrgreen: w mazdzie mx5 NA
Mazda mx-5 1.6 115 km - przeszłość
Mazda mx-5 1.6 90 km - teraz :)
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

01 kwie 2010, 9:21

0.7-0.8l
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

01 kwie 2010, 22:17

na miarce podają 0,8L :razz:
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

13 kwie 2010, 21:01

Pytanie : Jedną z różnic wizualnych silnika 1.6 i 1.8 w NA są wypukłe litery MAZDA DOHC na pokrywie zaworów. Wypukłe w 1.8 , wklęsłe w 1.6 . A jak to jest w NB ? Zobaczyłem takie zdjęcie mazdy tedek'a który przedstawia swój silnik jako 1.8 a ma wklęsłe litery.

A więc jak to jest ??
Załączniki
Resize of nb 1.8.jpg
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

13 kwie 2010, 21:59

U mnie są wklęsłe litery na deklu zaworów - 1.8 NB 99'
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

14 kwie 2010, 0:05

Tomai pisze:Zobaczyłem takie zdjęcie mazdy tedek'a który przedstawia swój silnik jako 1.8

Znaczy podejrzewasz że Tedek ma silnik 1.6 i o tym nie wie ? :mrgreen: Spoko, to jest niezaprzeczalnie 1.8, nie po deklu zaworów można je jednoznacznie poznać :mrgreen: notabene w NB/NBfl napis jest wklęsły.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

14 kwie 2010, 0:06

Wklęsłe, zresztą widać od razu, że to 1.8 po większym kolektorze ssącym ;)
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

14 kwie 2010, 0:10

dmk pisze:po większym kolektorze ssącym

i aktuatorze VICS, czujniku położenia wałka, cewce zapłonowej tak z grubsza :wink:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
tedek
Posty: 197
Rejestracja: 01 cze 2009, 9:08
Lokalizacja: W-wa /czasami E-g :)

14 kwie 2010, 8:01

Ile ciekawych nowych rzeczy się dowiedziałem :mrgreen:
Don't look to the eyes of a stranger, don't look through the eyes of a fool, don't look to the eyes of a stranger, somebody's watching when the light goes down ]:->

http://mx-5.pl/viewtopic.php?p=39847&sid=e0de7fcc500695cc45a6e4ad62f0b87f#39847
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

14 kwie 2010, 14:25

majkel_c pisze:Znaczy podejrzewasz że Tedek ma silnik 1.6 i o tym nie wie


majkel szukasz sensacji ? :mrgreen: Nic nie podejrzewam, pytam tylko.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
mikołaj
Posty: 80
Rejestracja: 13 mar 2010, 9:43
Lokalizacja: Tewkesbury, UK

17 kwie 2010, 13:39

czy ktoś montował ten zestaw uszczelek z tej stronki

http://www.mx5parts.co.uk/product_info.php/products_id/522

i zestaw rozrządu

http://www.mx5parts.co.uk/product_info.php/products_id/216

oraz pompa wody - ta jest mazdy i jest zaledwie kilka funtow

http://www.mx5parts.co.uk/product_info.php/products_id/777

Głównie chodzi mi czy ktos montował te zestawy i czy jest zadowolony, widziałem w kilku tematach ta strone i chciałem się dowiedziec czy jesteście zadowoleni z jakości tego co sprzedają.
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

17 kwie 2010, 15:45

Też jestem ciekawy odpowiedzi na te pytania bo sam będę niedługo zamawiał zestaw paska i pompę wodna. Uszczelki sobie odpuszczę.
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

17 kwie 2010, 16:32

Na pewno, jeśli chodzi o uszczelkę pokrywy zaworów, to musi być oryginalna i żadne dywagacje nie są potrzebne. Sam to przerabiałem na nieoryginalnej. Co do rzeczy "Genuine Mazda", to oczywiście jak najbardziej tak. A o zestawie samego rozrządu trudno coś powiedzieć, bo tam jest tylko sucha informacja "parts from top manufacturers", więc mogą to być rożni producenci. Generalnie, jeśli ten pasek nawet by się zerwał, to nic się emiksowi nie stanie - to silnik bezkolizyjny.

sebna pisze:Uszczelki sobie odpuszczę.


Pokrywy zaworów i tak będziesz potrzebować nową.
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

17 kwie 2010, 17:34

przemasi pisze:Pokrywy zaworów i tak będziesz potrzebować nową.


A to nie jest ta uszczelka, która jest częścią zestawu paska rozrządu ? (cover gasket - widoczna na zdjęciu zestawu - taka duża?)

Dzięki
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

17 kwie 2010, 18:00

no jest :smile: Źle Cię zrozumiałem najwyraźniej...myślałem, że w ogóle nie chcesz jej zmieniać.
ODPOWIEDZ