Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

meping
Posty: 131
Rejestracja: 03 mar 2008, 17:23
Lokalizacja: Łódź

20 cze 2008, 14:33

R.E.D. pisze:jeszcze trzeba wziasc na poprawke to, ze teraz jezdze tylko na przepustkach i to ma duzy wplyw na "wyczucie" gazu :wink:
twoj wynik jest bardzow porzadku, ale wynik mepinga to juz przesada.




No to w takim razie Panowie prosze o pomoc :)
Sonda juz wymieniona, sam nie wiem o co chodzi, dodam tez ze nie jezdze BARDZO szybko i nie krece go za wysoko, ja tez uwazam ze 10l/100 to duzo, ale na 98o jest jeszcze wiecej.
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5452
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

20 cze 2008, 14:42

meping pisze:10l/100 to duzo

W miescie czy na trasie?
Przepływka żyje? Sprawdzales błedy komputera?
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

23 cze 2008, 8:27

meping pisze:Witam

Normalnie jezdze na 95, ale ostatnio wlalem 98 do pelna i spalanie znaczaco wzroslo.
Z ok 10l do 13l, skad taka roznica, w koncu wyzsza liczba oktanow = wieksza wydajnosc.

Moze to kwestia komputera ?


Większa liczba oktanów wcale nie przekłada się bezpośrednio na większą wydajność. Za to odpowiedzialna jest kaloryczność paliwa. Żeby w pełni wykorzystać paliwo wysokooktanowe należy zwiększyć kąt wyprzedzenia zapłonu - tylko wtedy to ma sens. W przypadku stosowania paliwa o zbyt wysokiej liczbie oktanowej w silniku wyregulowanym na paliwo niskooktanowe dochodzi do zbyt późnego spalania, w ostatniej fazie suwu pracy, a może nawet w czasie suwu wydechu. Przypominam, że liczba oktanowa mówi tylko o szybkości spalania paliwa - im wyższa, tym WOLNIEJ paliwo się spala. Polecam .[URL=http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_oktanowa]wikipedię[/URL]
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

23 cze 2008, 9:37

Dokładnie Konrad.

Tylko polecam mieć na uwadze fakt, że tankując np 95 w Polsce a tankując 95 w Niemczech to dwa rózne paliwa ;)

Ja osobiście preferuje 98 bo, przynajmniej tak mi sie wydaje, jest lepszej jakości.
Oczywiście nigdy nie tankowałem samochodu na stacji "no name".
Chyba że akurat trafi mi sie 95 v power.
outsider
Posty: 102
Rejestracja: 09 cze 2008, 23:06
Lokalizacja: Warszawa

23 cze 2008, 9:51

DieSpinnePL pisze:Chyba że akurat trafi mi sie 95 v power.


A jest taka?
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

23 cze 2008, 11:08

oczywiscie, ze jest - nazywa sie teraz v-power zeby nie zniechecac klientow :lol:
o wiekszej liczbie oktanowej jest juz v-power racing :wink:
osobiscie po rozmowach z kilkoma osobami majacymi stycznosc z paliwami nie wierze w jakies dodatki i staram sie tankowac "czysta" 98 :roll:
outsider
Posty: 102
Rejestracja: 09 cze 2008, 23:06
Lokalizacja: Warszawa

23 cze 2008, 11:37

Sam tankuję na Shellu i zrobiłem wywiad na stacji na temat ilość oktanów w paliwach. VPower = 98 oktanów, VPower Racing ~100 oktanów. Nie ma wzbogaconej 95.
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

23 cze 2008, 11:46

outsider, wracając ze zlotu górskiego zatankowałem wczoraj 30 litrów i powiem ile na tym przejade km ;)
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

23 cze 2008, 12:11

outsider pisze:Sam tankuję na Shellu i zrobiłem wywiad na stacji na temat ilość oktanów w paliwach. VPower = 98 oktanów, VPower Racing ~100 oktanów. Nie ma wzbogaconej 95.

to albo ktos cie zrobil w balona, albo pracownicy naczytali sie jakis bajek o paliwie 98 z shella i teraz na sile probuja zainteresowac tym innych :lol:
outsider
Posty: 102
Rejestracja: 09 cze 2008, 23:06
Lokalizacja: Warszawa

23 cze 2008, 12:24

Ja i tak tankuję zwykłą 95 (na shellu :wink: ). Ciekawe jak można sprawdzić liczbę oktanów w paliwie :?:
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

23 cze 2008, 13:41

w jakims labie, albo kupic gazete z niby niezaleznymi testami. kiedys byl taki chyba w gazecie autoswiat - poszukaj na necie - moze bedzie skan to sam sie przekonasz, ze shell po wypuszczeniu v-power racing przestal oferowac 98 :wink:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

24 cze 2008, 23:04

outsider pisze:Ciekawe jak można sprawdzić liczbę oktanów w paliwie

nie można. "Oktany" to nie jakieś bakterie które można pod mikroskopem policzyć.
Ale na poważnie, trochę chyba demonizujecie liczbę oktanową paliwa. Określa ona
wprost odporność paliwa na spalanie stukowe i tylko tyle. O jakości benzyny
decyduje również cała masa innych, ciekawych parametrów, dla zainteresowanych
na przykład link /załacznik 1 do rozporządzenia ministra :razz: /:
http://tinyurl.com/6nr5xf
DieSpinnePL pisze:Ja osobiście preferuje 98 bo, przynajmniej tak mi sie wydaje, jest lepszej jakości.

Ale też niekoniecznie zawsze. Tydzień temu skusiłem się na promocję benzyny
98 /była tańsza niż 95/ w jednej z markowych sieci i powiem szczerze że
chyba była jakaś przeterminowana z zapasów strategicznych, nie dało się
jechać, musiałem dotankować na innej stacji i je pomieszać ze sobą...
R.E.D. pisze:o wiekszej liczbie oktanowej jest juz v-power racing

imho to woda i marketing... Może w Wielkopolsce albo na Śląsku opłaca
się benzynę zza granicy przywieźć ale w centralnej Polsce to większość paliw
idzie z baz orlenu i co najwyżej na stacji dolewają trochę dodatków. Niezależnie
od tego pod jaką marką się to potem sprzedaje.
vox pisze:7,8 oczywiście 95

a to całkiem dobre spalanie jest... od jakiś dwu tygodni odrabiam miatą sporo
kilometrów w trasach i aby się zbytnio w trasie nie nudzić podłączyłem sobie
czytnik eobd do zabawy.
Generalne wrażenie mam takie że największy wpływ na chwilowe spalanie ma
nacisk na gaz /co jakby nie jest żadnym odkryciem :smile: /, prawie niewyczuwalna
różnica przekłada się spokojnie na litr/100km. Na razie minimum które osiągnąłem
przy równej jeździe około 100 km/h to 5,1 litra, ale wytrzymałem z 10 minut...
Strasznie niewygodna pozycja dla prawej stopy... Wolę jednak deptać :grin:

Pozdr
vox
Posty: 879
Rejestracja: 21 paź 2007, 5:29
Model: NB
Lokalizacja: Branice opolskie

25 cze 2008, 5:00

majkel_c pisze:podłączyłem sobie
czytnik eobd do zabawy.
:?: co to, dlaczego, jak i gdzie :???: :?:
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

25 cze 2008, 9:03

http://en.wikipedia.org/wiki/On-board_diagnostics
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

30 cze 2008, 20:54

vox pisze:co to, dlaczego, jak i gdzie

vox, to jest taki prosty gadżet podłączany do złącza diagnostycznego pozwalający
na odczyt stanu parametrów podawanych przez komputer pojazdu. Mój robi jeszcze za czytnik/kasownik błędów i "komputer" pokładowy /spalanie,dystans i takie tam/.
Na zdjęciu poniżej widać dla przykładu temperaturę wody, powietrza w dolocie, napięcie
ładowania i wyprzedzenie zapłonu...
Załączniki
DSCF2284.JPG
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

30 cze 2008, 22:39

Ile taki bajer kosztuje i gdzie można coś takiego kupić ?
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

30 cze 2008, 23:56

Niestety nie powiem ile zrobiłem kilometrów na tych 30 litrach, bo w między czasie Brat chciał sobie pojeździć bez daszku i nie wie ile zrobił kilometrów a dodatnkował.

Wiem, że miałem około 13-14litrów w baku gdy miałem za sobą już 200km. Trasa mieszana.
vox
Posty: 879
Rejestracja: 21 paź 2007, 5:29
Model: NB
Lokalizacja: Branice opolskie

01 lip 2008, 4:58

quench pisze:Ile taki bajer kosztuje i gdzie można coś takiego kupić ?

też się zapytowywuję :wink:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

03 lip 2008, 17:44

vox pisze:
quench pisze:Ile taki bajer kosztuje i gdzie można coś takiego kupić ?

też się zapytowywuję :wink:

Ja mój kupowałem jakiś rok temu na amazon.com /wtedy kosztował coś 130 USD/. Robi
to cuś Linear Logic, jest chyba też jakiś europejski dystrybutor /www.scangauge.net ->
to chyba to/. Oczywiście to jest tylko czytnik, więc niezbędne jest wyjście diagnostyczne
zgodne z OBD2/EOBD /takie duże gniazdo, w NBFL pod klapką bezpieczników w kabinie/
NB też to powinno mieć a NA... pewnie tylko ostatnie roczniki...
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

06 lip 2008, 18:42

No własnie mam jakąś złoczke w NA w okolicach mocowania amortyzatora po stronie kierowcy. To to ?
Climber
Posty: 40
Rejestracja: 02 lip 2008, 23:00
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

24 lip 2008, 21:30

hehe właśnie dziś się zastanawiałem do czego to...? :roll:
:razz:
Ostatnio zmieniony 24 lip 2008, 23:10 przez Climber, łącznie zmieniany 1 raz.
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

24 lip 2008, 23:02

tak, to wygląda na złącze diagnostyczne...też to ostatnio znalazłem :mrgreen: dowiem się czegoś więcej pewnie niebawem :wink:
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5452
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

24 lip 2008, 23:26

quench pisze:No własnie mam jakąś złoczke w NA w okolicach mocowania amortyzatora po stronie kierowcy. To to ?

Kostka z dwoma wyjsciami? To zasilanie komputera do diagnostyki :P ew.zrodlo pradu dla natchnionych majsterkowiczow ;)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
AGENt
Posty: 2018
Rejestracja: 10 lis 2006, 18:52
Model: NA
Wersja: oryginalna
Lokalizacja: Bayern

25 lip 2008, 6:30

a do czego są kable znajdujące się na przedniej belce pomiędzy klaksonami przed chłodnicą? Ktoś wie?
wojtas
Posty: 16
Rejestracja: 26 mar 2009, 0:19

14 wrz 2009, 13:42

czy jest roznica w czesciach do mazd nb z 2001 sprowadzonej z usa ?
roznia sie one od tych europejskich ?

pzdr,
w.
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

14 wrz 2009, 14:48

opcja Szukaj prawdę Ci powie
Łoś
Lukasz
Posty: 591
Rejestracja: 02 sie 2005, 8:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

15 wrz 2009, 10:33

Witajcie,

Mazda Motor Polska zwórciła się do nas z prośbą o dokonanie ankiety dotyczącej posiadanych silników przez polskich użytkowników Mazdy MX-5. Cel ankiety - statystyczny.

Ankieta trwa do niedzieli 20 września 2009

Liczę na Waszą pomoc i oddane głosy
7 zima z MX-5
Awatar użytkownika
Ja_Misiek!
Posty: 434
Rejestracja: 03 cze 2009, 13:49
Model: NB MSM
Lokalizacja: Milanówek

28 wrz 2009, 8:18

Mam taki problem i prosiłbym o małą pomoc.

Ostatnio zauważyłem ze nie mam przymocowanego akumulatora tak jak to wyglądac powinno. jest to zrobione dosyc prowizorycznie, a chciałbym zeby było tak jak byc powinno zwłaszcza, że chyba (prosze zwrócic uwagę na celowe podkreślenie słówka chyba) mam do niego wszelkie zapiecia, przypiecia, wpięcia, podpięcia itepe., ale niestety nie wiem jak to w ogóle powinno wyglądac.

jakby ktoś był tak fajny i cyknął jakąś foteczkę jak to u niego wygląda to będe dźwięczny.


oczywiście mądry Ja_Misiek! wczoraj nie pomyślał o tym, zeby u kogoś podejrzec jak to wygląda. :roll: :oops:
Climber
Posty: 40
Rejestracja: 02 lip 2008, 23:00
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

28 wrz 2009, 10:56

Wpadaj do mnie Cieciu po pracy! :P
aniao
Posty: 8
Rejestracja: 18 cze 2008, 14:46
Lokalizacja: poznań

06 paź 2009, 10:26

Gdzie w Poznaniu załozą mi hardtop, bo coś mi krzywo leży i nie umiem podłączyć ogrzewania ....: ))))))))))))))
ODPOWIEDZ