Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Z racji braku narzędzi i miejsca nie będę mógł sam wymienić wału oraz dyferencjału. Czy ktoś w okolicach Poznania leciał komuś taką wymianę? Jaki może być przypuszczalny koszt?
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 21 gru 2016, 11:09
- Model: NC FL2
- Wersja: Club
- Lokalizacja: CBY
Nc
Ma ktoś pomysł jak łatwo i przyjemnie zainstalować światło przeciwmgielne w nc?
Chodzi o kabelki bo miejsce to prawa lampa cofania. Jest tam nieużywana wtyczka wiec planuje podłączyć do niej żarówkę ale przeraza mnie wiązka kabelków przy bezpiecznikach no i gdzie to przepiąć.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ma ktoś pomysł jak łatwo i przyjemnie zainstalować światło przeciwmgielne w nc?
Chodzi o kabelki bo miejsce to prawa lampa cofania. Jest tam nieużywana wtyczka wiec planuje podłączyć do niej żarówkę ale przeraza mnie wiązka kabelków przy bezpiecznikach no i gdzie to przepiąć.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Światło musi być w lewej lampie. Wypnij z lampy żarówkę od wstecznego (w wersji USA masz dwa wsteczne) i w to miejsce daj przeciwmgłowe. Przewód przeprowadzisz z deski, pod tunelem środkowym i dalej pod plastikami za fotelami. Trzeba trochę rozebrać tył, ale nie wszystko. W moim poprzednim NC to robiłem, ale nawet nie pamiętam gdzie się wpiąłem z przewodem. Najlepiej pewnie kupić manetkę od świateł z wersji europejskiej i jakoś tam podłączyć przewód. Będziesz miał włączanie jak fabrycznie. Ja ukryłem najprostszy przełącznik i wyciągałem tylko na przeglądzie, bo przeciwmgłowego i tak używa się średnio raz na kilka lat, więc nie miało to dla mnie znaczenia.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Jaki akumulator teraz warto do NB kupić? Zależy mi na P&P, żeby z ori mocowaniem pasował. Oryginalny ma już 21 lat i przed wypadem na tor wypada odesłać go na zasłużoną emeryturę.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
NB mają akumulator we wnęce. Ja polecam WestCo - AGM tak jak oryginał. Z tańszych opcji bosch S3 001 - musisz wywalić to plastikowe korytko spod spodu i trzyma się bardzo ładnie na fabrycznym mocowaniu ( ja mam cienki styropian podłożony żeby się nie ślizgał)
edit: zanim odeślesz oryginalny na śmietnik to go naładuj niskim prądem (AGM nie lubią tanich/szybkich ładowarek) i zobacz czy trzyma napięcie. Oryginalne akumulatory panasonica bardzo trudno zabic. Może się jeszcze okazać że wcale nie musisz akumulatora wymieniać
Ostatnio zmieniony 18 lut 2019, 13:33 przez mutra, łącznie zmieniany 1 raz.
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Dzięki za podpowiedzi, Panowie! Właśnie z tym akumulatorem jest tak, że auto kręci, kręci, ale odpala... "Martwi" mnie jednakowoż to, że nie odpala od strzał. Wszystko inne zdaje się działać poprawnie, więc "problemu" dopatruję się właśnie w aku, może niesłusznie.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Dzięki, będę sprawdzał!
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Ja kiedyś kupiłem do NB nowego Panasonica w ASO i wcale jakoś dużo lepiej nie kręcił niż ten stary fabryczny. One chyba tak już mają.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Ot, w NBfl miałem "od strzała", w NA również, o ND nawet nie mówię, a w NB lubi sobie pokręcić. Kurdę, wankiel w RX-8 mi się tyle nie podnosił. Jeśli "ten typ tak ma", to spoko - gorzej jak na Miata Challenge jednemu z kierowników (współdzielenie) nie odpali, bo tak.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Panowie: Mogę użyć niebieskiego kleju do gwintów na śrubę wkręconą w aluminium (aluminiowy korpus , śruba ze stali nierdzewnej)???
Poluzowały mi się śruby od gum lewarka więc chciałbym tego uniknąć na przyszłość.
edit: może się komuś przyda na przyszłość. Wg producenta, do aluminium albo niebieski loctite (242) z dodatkowym primerem albo różowy (222). Zwykły niebieski loctite ponoć nie wiąże odpowiednio na metalach nieżelaznych.
Poluzowały mi się śruby od gum lewarka więc chciałbym tego uniknąć na przyszłość.
edit: może się komuś przyda na przyszłość. Wg producenta, do aluminium albo niebieski loctite (242) z dodatkowym primerem albo różowy (222). Zwykły niebieski loctite ponoć nie wiąże odpowiednio na metalach nieżelaznych.
Ostatnio zmieniony 20 lut 2019, 9:06 przez mutra, łącznie zmieniany 1 raz.
1.8 16V 146KM NBFL 2003 rok - chcę wymienić świece, przewody i cewki. Czy możecie mi proszę polecić na podstawie tego zdjęcia jakie konkretnie i w jakich ilościach zamówić? Chcę pojechać do mechanika ze swoimi częściami. Dzięki!
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
numery swiec i kabli sprawdzisz sobie online w katalogu NGK (albo innego producenta). Cewki nie wymagają okresowej wymiany - zostaw fabryczne . No chyba że masz problemy z zapłonem i wyeliminowałeś inne przyczyny.
Na podstawie tego zdjęcia mogę Ci polecić zakup dwóch kabli WN i czterech świec no ale tego to możesz się domyśleć sam (względnie wyczytać w katalogu )
Dzięki! Cewki i świece już sprawdziłem, ale zdaje się że NGK nie robi przewodów do mojego silnika - są takie, ale wydaje mi się że nie będą pasowały? (trochę jestem laikiem...): https://allegro.pl/oferta/przewody-zapl ... 6895796764
Mam wrażenie że poniżej 3.000rpm jest zamulona - nie ma znaczenia właściwie jak mocno wciskam gaz, bez różnicy. Tak jakby nie wkręcała się żwawo. Poza tym bardzo sporadycznie, ale zdarza się ża pali za drugim razem. Na zagranicznych forach trochę o takich objawach jest (głównie o tym zamuleniu na niskich obrotach) i najczęściej polecanym rozwiązaniem jest właśnie wymiana tych elementów - świec, przewodów, cewek. Tylko nie wiem co z tymi przewodami bo nigdzie nie mogę znaleźć takich które "na oko" by tu pasowały.
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
mozesz użyć NGK ze-76 o ile dostaniesz. względnie szukaj przewodów Magnecor dedykowanych do emixa.peem pisze: ↑18 lut 2019, 20:04Dzięki! Cewki i świece już sprawdziłem, ale zdaje się że NGK nie robi przewodów do mojego silnika - są takie, ale wydaje mi się że nie będą pasowały? (trochę jestem laikiem...): https://allegro.pl/oferta/przewody-zapl ... 6895796764
tak jak Fifkers zauważył: kable rzadko się psują w NBFL- moje mają już ponad 100 tys przebiegu
edit: wiesz, poniżej 3000 rpm to się parkuje a nie jeździ to jest silnik który lubi obroty
-
- Posty: 230
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:12
- Model: NA
- Lokalizacja: Leszno k.Wawy
Czy te sprężyny:
https://intercars.pl/produkty/350088-sp ... -e5530-140
To te, o których zawsze się mówi w połączeniu z Bilami B6/B8? Napisane jest, że obniżają o -25mm, czy są jeszcze jakies Pro Kity które obniżają więcej? Na każdej stronie są podane inne wartości i sam już nie wiem, a nie chce, żeby auto stało się kozą
https://intercars.pl/produkty/350088-sp ... -e5530-140
To te, o których zawsze się mówi w połączeniu z Bilami B6/B8? Napisane jest, że obniżają o -25mm, czy są jeszcze jakies Pro Kity które obniżają więcej? Na każdej stronie są podane inne wartości i sam już nie wiem, a nie chce, żeby auto stało się kozą
- Alex
- Donator
- Posty: 4587
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Czy mógłby ktoś podać numer katalogowy dysz spryskiwaczy najlepiej mglowych pasujących do NA?
Czytałem że pasują od fordow, różnych Mazd - ale tak konkretnie można prosic?
Czytałem że pasują od fordow, różnych Mazd - ale tak konkretnie można prosic?
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Ja w nb mam coś takiego: