Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Nazar
Posty: 6
Rejestracja: 11 kwie 2017, 14:07
Model: NB FL

12 lut 2019, 13:16

Cześć, miałby ktoś instrukcję montażu roll bar'a od Cybula?
grzybek
Posty: 67
Rejestracja: 02 gru 2015, 19:12
Model: NB FL
Wersja: phoenix 1,8
Lokalizacja: Szczecin

12 lut 2019, 16:43

Hej. Kto ma pomysł czym pokleić gumy lewarka? Na forum jest wątek o naprawie gum klejem Allstar, ale tego kleju nie da się już nigdzie kupić.
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

12 lut 2019, 17:36

Jesteś pewien, że nie chcesz nowych? Zestaw kosztuje 180pln, wg mnie klejenie tego jest jak napylanie klocków hamulcowych bułką tartą.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

12 lut 2019, 20:36

Panowie, błotniki przód z NBFL podejdą do NB ??
Awatar użytkownika
Bless
Posty: 393
Rejestracja: 26 sty 2018, 10:13
Model: NA
Lokalizacja: Poznań / Babimost

13 lut 2019, 9:26

Podejdą jak dobrze pamiętam. Nadkola w NB i NBFL się różnią.
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

13 lut 2019, 9:46

Bless pisze:
13 lut 2019, 9:26
Podejdą jak dobrze pamiętam. Nadkola w NB i NBFL się różnią.
Dzięki
Awatar użytkownika
Bless
Posty: 393
Rejestracja: 26 sty 2018, 10:13
Model: NA
Lokalizacja: Poznań / Babimost

16 lut 2019, 12:17

Z racji braku narzędzi i miejsca nie będę mógł sam wymienić wału oraz dyferencjału. Czy ktoś w okolicach Poznania leciał komuś taką wymianę? Jaki może być przypuszczalny koszt?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
2015.miata.2015
Posty: 16
Rejestracja: 21 gru 2016, 11:09
Model: NC FL2
Wersja: Club
Lokalizacja: CBY

17 lut 2019, 20:42

Nc
Ma ktoś pomysł jak łatwo i przyjemnie zainstalować światło przeciwmgielne w nc?
Chodzi o kabelki bo miejsce to prawa lampa cofania. Jest tam nieużywana wtyczka wiec planuje podłączyć do niej żarówkę ale przeraza mnie wiązka kabelków przy bezpiecznikach no i gdzie to przepiąć.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4671
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

17 lut 2019, 21:32

Światło musi być w lewej lampie. Wypnij z lampy żarówkę od wstecznego (w wersji USA masz dwa wsteczne) i w to miejsce daj przeciwmgłowe. Przewód przeprowadzisz z deski, pod tunelem środkowym i dalej pod plastikami za fotelami. Trzeba trochę rozebrać tył, ale nie wszystko. W moim poprzednim NC to robiłem, ale nawet nie pamiętam gdzie się wpiąłem z przewodem. Najlepiej pewnie kupić manetkę od świateł z wersji europejskiej i jakoś tam podłączyć przewód. Będziesz miał włączanie jak fabrycznie. Ja ukryłem najprostszy przełącznik i wyciągałem tylko na przeglądzie, bo przeciwmgłowego i tak używa się średnio raz na kilka lat, więc nie miało to dla mnie znaczenia.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
PisBar
Posty: 71
Rejestracja: 19 paź 2015, 21:21
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Bytom/Katowice

18 lut 2019, 6:01

Chciałbym wrzucić do NBfl kierownicę z momo. Czy montaż jest na tyle niewymagający przeróbek, że w razie co w każdej chwili będę mógł spowrotem wrócić do seryjnej kierownicy z airbagiem?
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3402
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

18 lut 2019, 11:33

Jaki akumulator teraz warto do NB kupić? Zależy mi na P&P, żeby z ori mocowaniem pasował. Oryginalny ma już 21 lat i przed wypadem na tor wypada odesłać go na zasłużoną emeryturę. :evil:
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

18 lut 2019, 11:52

Nie wiem czy NB przed liftem mają baterię jeszcze na półce jak NA, jeśli tak samo to rozmiarowo pasuje VARTA B34 (o ile nie szukasz żelowego):

Obrazek

Obrazek
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

18 lut 2019, 13:30

pirul pisze:
18 lut 2019, 11:52
Nie wiem czy NB przed liftem mają baterię jeszcze na półce jak NA, jeśli tak samo to rozmiarowo pasuje VARTA B34 (o ile nie szukasz żelowego):

Obrazek

Obrazek
Hookie pisze:
18 lut 2019, 11:33
Jaki akumulator teraz warto do NB kupić? Zależy mi na P&P, żeby z ori mocowaniem pasował. Oryginalny ma już 21 lat i przed wypadem na tor wypada odesłać go na zasłużoną emeryturę. :evil:
NB mają akumulator we wnęce. Ja polecam WestCo - AGM tak jak oryginał. Z tańszych opcji bosch S3 001 - musisz wywalić to plastikowe korytko spod spodu i trzyma się bardzo ładnie na fabrycznym mocowaniu ( ja mam cienki styropian podłożony żeby się nie ślizgał)

edit: zanim odeślesz oryginalny na śmietnik to go naładuj niskim prądem (AGM nie lubią tanich/szybkich ładowarek) i zobacz czy trzyma napięcie. Oryginalne akumulatory panasonica bardzo trudno zabic. Może się jeszcze okazać że wcale nie musisz akumulatora wymieniać
Ostatnio zmieniony 18 lut 2019, 13:33 przez mutra, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3402
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

18 lut 2019, 13:51

Dzięki za podpowiedzi, Panowie! Właśnie z tym akumulatorem jest tak, że auto kręci, kręci, ale odpala... "Martwi" mnie jednakowoż to, że nie odpala od strzał. Wszystko inne zdaje się działać poprawnie, więc "problemu" dopatruję się właśnie w aku, może niesłusznie.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

18 lut 2019, 14:15

Naładuj go sobie i zmierz napięcie. Powiem Ci że moja NB też gorzej odpala w porównaniu do nbfl
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3402
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

18 lut 2019, 14:51

Dzięki, będę sprawdzał!
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4671
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

18 lut 2019, 15:54

Ja kiedyś kupiłem do NB nowego Panasonica w ASO i wcale jakoś dużo lepiej nie kręcił niż ten stary fabryczny. One chyba tak już mają.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3402
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

18 lut 2019, 15:58

Ot, w NBfl miałem "od strzała", w NA również, o ND nawet nie mówię, a w NB lubi sobie pokręcić. Kurdę, wankiel w RX-8 mi się tyle nie podnosił. :D Jeśli "ten typ tak ma", to spoko - gorzej jak na Miata Challenge jednemu z kierowników (współdzielenie) nie odpali, bo tak. :D
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

18 lut 2019, 18:53

Panowie: Mogę użyć niebieskiego kleju do gwintów na śrubę wkręconą w aluminium (aluminiowy korpus , śruba ze stali nierdzewnej)???
Poluzowały mi się śruby od gum lewarka więc chciałbym tego uniknąć na przyszłość.

edit: może się komuś przyda na przyszłość. Wg producenta, do aluminium albo niebieski loctite (242) z dodatkowym primerem albo różowy (222). Zwykły niebieski loctite ponoć nie wiąże odpowiednio na metalach nieżelaznych.
Ostatnio zmieniony 20 lut 2019, 9:06 przez mutra, łącznie zmieniany 1 raz.
peem
Posty: 23
Rejestracja: 19 sie 2014, 9:31
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories
Lokalizacja: wwa

18 lut 2019, 19:15

1.8 16V 146KM NBFL 2003 rok - chcę wymienić świece, przewody i cewki. Czy możecie mi proszę polecić na podstawie tego zdjęcia jakie konkretnie i w jakich ilościach zamówić? Chcę pojechać do mechanika ze swoimi częściami. Dzięki!
IMG-1975.JPG
IMG-1975.JPG (2.69 MiB) Przejrzano 1481 razy
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

18 lut 2019, 19:27

peem pisze:
18 lut 2019, 19:15
1.8 16V 146KM NBFL 2003 rok - chcę wymienić świece, przewody i cewki. Czy możecie mi proszę polecić na podstawie tego zdjęcia jakie konkretnie i w jakich ilościach zamówić? Chcę pojechać do mechanika ze swoimi częściami. Dzięki!

IMG-1975.JPG
numery swiec i kabli sprawdzisz sobie online w katalogu NGK (albo innego producenta). Cewki nie wymagają okresowej wymiany - zostaw fabryczne . No chyba że masz problemy z zapłonem i wyeliminowałeś inne przyczyny.

Na podstawie tego zdjęcia mogę Ci polecić zakup dwóch kabli WN i czterech świec ;) no ale tego to możesz się domyśleć sam (względnie wyczytać w katalogu ;))
peem
Posty: 23
Rejestracja: 19 sie 2014, 9:31
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories
Lokalizacja: wwa

18 lut 2019, 20:04

Dzięki! Cewki i świece już sprawdziłem, ale zdaje się że NGK nie robi przewodów do mojego silnika - są takie, ale wydaje mi się że nie będą pasowały? (trochę jestem laikiem...): https://allegro.pl/oferta/przewody-zapl ... 6895796764
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4671
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

18 lut 2019, 20:12

A czemu chcesz wymieniać cewki i przewody? Tego się raczej w NBFL nie robi.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
peem
Posty: 23
Rejestracja: 19 sie 2014, 9:31
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories
Lokalizacja: wwa

18 lut 2019, 20:20

Mam wrażenie że poniżej 3.000rpm jest zamulona - nie ma znaczenia właściwie jak mocno wciskam gaz, bez różnicy. Tak jakby nie wkręcała się żwawo. Poza tym bardzo sporadycznie, ale zdarza się ża pali za drugim razem. Na zagranicznych forach trochę o takich objawach jest (głównie o tym zamuleniu na niskich obrotach) i najczęściej polecanym rozwiązaniem jest właśnie wymiana tych elementów - świec, przewodów, cewek. Tylko nie wiem co z tymi przewodami bo nigdzie nie mogę znaleźć takich które "na oko" by tu pasowały.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

18 lut 2019, 20:37

peem pisze:
18 lut 2019, 20:04
Dzięki! Cewki i świece już sprawdziłem, ale zdaje się że NGK nie robi przewodów do mojego silnika - są takie, ale wydaje mi się że nie będą pasowały? (trochę jestem laikiem...): https://allegro.pl/oferta/przewody-zapl ... 6895796764
mozesz użyć NGK ze-76 o ile dostaniesz. względnie szukaj przewodów Magnecor dedykowanych do emixa.
tak jak Fifkers zauważył: kable rzadko się psują w NBFL- moje mają już ponad 100 tys przebiegu

edit: wiesz, poniżej 3000 rpm to się parkuje a nie jeździ ;) to jest silnik który lubi obroty ;)
peem
Posty: 23
Rejestracja: 19 sie 2014, 9:31
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories
Lokalizacja: wwa

18 lut 2019, 21:20

Haha, no tak, słuszna uwaga ;) Dzięki bardzo za polecenie przewodów - znalazłem odpowiednie.
kacper-k48
Posty: 230
Rejestracja: 05 gru 2013, 17:12
Model: NA
Lokalizacja: Leszno k.Wawy

19 lut 2019, 12:15

Czy te sprężyny:

https://intercars.pl/produkty/350088-sp ... -e5530-140

To te, o których zawsze się mówi w połączeniu z Bilami B6/B8? Napisane jest, że obniżają o -25mm, czy są jeszcze jakies Pro Kity które obniżają więcej? Na każdej stronie są podane inne wartości i sam już nie wiem, a nie chce, żeby auto stało się kozą :D
Obrazek
Awatar użytkownika
maniekott
Donator
Donator
Posty: 517
Rejestracja: 07 sie 2008, 20:46
Model: NB FL
Lokalizacja: Klucze

19 lut 2019, 21:59

Krótkie pytanie bo znalazłem tylko o silnikach w NA i 1.8 w NB. Czy 1.6 110km w NBFL jest kolizyjny?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4587
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

19 lut 2019, 22:47

Czy mógłby ktoś podać numer katalogowy dysz spryskiwaczy najlepiej mglowych pasujących do NA?

Czytałem że pasują od fordow, różnych Mazd - ale tak konkretnie można prosic?
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
sliwa
Posty: 168
Rejestracja: 20 kwie 2013, 20:09
Model: NB FL
Lokalizacja: Gdańsk

20 lut 2019, 5:14

Ja w nb mam coś takiego:
Obrazek
ODPOWIEDZ