Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
no wlasnie tutaj nie bylo zadnych takich objawow, wszystko chodzilo normalnie zadnych wahlowan obrotow stukotow itp, jedynie co mi moj mechanik podpowiedzial ze mazda jak by troche zamulona jak na te 1,8 silnik i ta mase, zobaczymy w poniedzialek jakie beda odczucia , bo ja jak na pierwsza mazde to wydawalo mi sie ze jest ok jakos nie czulem zeby byla malo zwawa
Hej .Jaką macie temperaturę na wyjściu-kratkach nawiewu przy włączone klimatyzacji w NBfl (oczywiście na zamkniętym obiegu) Miejscowe serwisy mają taki rozrzut,że...
1.(2009-2012) 1.6 2002 Laser Blue
2.(2012-2016) 1.8 2005 Nordic Green (Impuls)
3.(2016-2021) 2.0 2010 Stormy Blue
2.(2012-2016) 1.8 2005 Nordic Green (Impuls)
3.(2016-2021) 2.0 2010 Stormy Blue
- Donek
- Posty: 1331
- Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
- Model: NA
- Wersja: Sunburst Yellow
- Lokalizacja: Warszawa
Miatacz pisze:Hej .Jaką macie temperaturę na wyjściu-kratkach nawiewu przy włączone klimatyzacji w NBfl (oczywiście na zamkniętym obiegu) Miejscowe serwisy mają taki rozrzut,że...
Ja mam 8 stopni
Pewnie tak, chyba, że masz jakieś dziwne ET.
U mnie siedziała 195/55 przy ET50 i minimalnie ocierała w środku przy maksymalnym skręcie- 195/50 powinno być bez najmniejszych problemów nawet przy et wyższym niż seryjne...
U mnie siedziała 195/55 przy ET50 i minimalnie ocierała w środku przy maksymalnym skręcie- 195/50 powinno być bez najmniejszych problemów nawet przy et wyższym niż seryjne...
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
195/50 to jakiś 1cm większa średnica, czyli powinno dać radę. Ale weź pod uwagę, że jeśli naciągniesz to na seryjną felę 16', to... będzie na styk z szerokością Licz się z porysowanymi rantami
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Donek pisze:Miatacz pisze:Hej .Jaką macie temperaturę na wyjściu-kratkach nawiewu przy włączone klimatyzacji w NBfl (oczywiście na zamkniętym obiegu) Miejscowe serwisy mają taki rozrzut,że...
Ja mam 8 stopni
Dzięki Donek Więc chyba mam OK...,u mnie w momencie włączenia się sprężarki schodzi do 7 stopni...ale wydawało mi się,że może być lepiej
1.(2009-2012) 1.6 2002 Laser Blue
2.(2012-2016) 1.8 2005 Nordic Green (Impuls)
3.(2016-2021) 2.0 2010 Stormy Blue
2.(2012-2016) 1.8 2005 Nordic Green (Impuls)
3.(2016-2021) 2.0 2010 Stormy Blue
Grzebię, grzebię i wygrzebać nie mogę - więc pytanie wyląduje tutaj.
W zeszłym tygodniu do mojego garażu wjechało MX-5 NB 1.6, rocznik 99. Miewam mały problem z 2 biegiem - czasami zdarza się, że zgrzytnie i nie wskoczy. Na ogół obwiniam moje przyzwyczajenie do drugiego auta, gdzie bieg wchodzi miękko jak łyżka w budyń i nie trzeba specjalnie mocno/dokładnie wbijać przełożeń. Nie byłoby w tym nic złego, gdyby nie fakt, że zdarza mi się to kilka razy dziennie i zaczynam się poważnie irytować. Do tego w garażu przyuważyłem (a właściwie usłyszałem), że na luzie i odpuszczonym sprzęgle słychać coś jakby metaliczny chrobot, chrzęszczenie, stukanie (?). Trudno opisać ten dźwięk, tym bardziej, że na wciśniętym sprzęgle wszystko zanika. Ktoś miał może podobne objawy? Myślałem, że sprzęgło może się kończyć, ale nie ślizga się, problemów z resztą przełożeń nie ma, więc nie widzę winowajcy w tarczy. Na co jeszcze zwrócić uwagę?
W zeszłym tygodniu do mojego garażu wjechało MX-5 NB 1.6, rocznik 99. Miewam mały problem z 2 biegiem - czasami zdarza się, że zgrzytnie i nie wskoczy. Na ogół obwiniam moje przyzwyczajenie do drugiego auta, gdzie bieg wchodzi miękko jak łyżka w budyń i nie trzeba specjalnie mocno/dokładnie wbijać przełożeń. Nie byłoby w tym nic złego, gdyby nie fakt, że zdarza mi się to kilka razy dziennie i zaczynam się poważnie irytować. Do tego w garażu przyuważyłem (a właściwie usłyszałem), że na luzie i odpuszczonym sprzęgle słychać coś jakby metaliczny chrobot, chrzęszczenie, stukanie (?). Trudno opisać ten dźwięk, tym bardziej, że na wciśniętym sprzęgle wszystko zanika. Ktoś miał może podobne objawy? Myślałem, że sprzęgło może się kończyć, ale nie ślizga się, problemów z resztą przełożeń nie ma, więc nie widzę winowajcy w tarczy. Na co jeszcze zwrócić uwagę?
Podjedź na spot warszawski i zobacz jak jest u innych, ale wydaje mi się, że różne dźwięki to norma w mx-5, choć akurat co do precyzji to dziwi mnie, że masz jakieś zastrzeżenia.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Do precyzji nie mam za grosz zastrzeżeń Chodzi mi jedynie o tajemnicze haczenie/zgrzytanie dwójki. W czwartek na pewno się stawię to może ktoś coś zaradzi. Przy pierwszej Miacie wolę mieć wszystko ogarnięte Dzięki!
-
- Posty: 1090
- Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
- Model: NB FL
- Wersja: memories
- Lokalizacja: Gdansk
Bylo milionów komentarzy, i topicow. Nie mam pod ręką, ale ze spisu wątków działu technicznego do tego się dogrzebalem. Charczenie po wysprzeglaniu to typowe z tego co pamiętam 'docisk' (nie warto robić dopóki da się zagłuszyć radiem), problem z dwójką tez typowy ale rozwiązań juz niestety więcej.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
W NA było o ile dobrze pamiętam 45 litrów
@rafal87 - dzięki, właśnie szperam dalej i zgłębiam temat.
@rafal87 - dzięki, właśnie szperam dalej i zgłębiam temat.
Co do szumu na luzie to może się łożysko pilotujące wałka sprzęgłowego sypać. Co do dwójki u mnie też lekko haczy, zwłaszcza przy szybkich zmianach na zimno. Prawdopodobnie synchronizator ma już najlepsze lata za sobą
- Morfi
- Donator
- Posty: 1699
- Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
- Model: NA
- Wersja: 1.8 vvt
- Lokalizacja: Wrocław
Koledzy, po kilku miesiącach na kołkach w końcu postawiłem auto na kołach. Przejażdżka i ... narastający stukot od strony przedniego zawieszenia. Wciśnięcie sprzęgła nie eliminuje stukania. Na postoju nic nie stuka. Im szybciej jadę tym szybciej stuka. Naciśnięcie hamulca zmniejsza stukanie. Wydaje mi się, że coś się "odczepiło/poluzowało" przez te miesiące gdy koła wisiały. Czy ktoś ma szklaną kulę i może mi podpowiedzieć o co kaman?
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
NAFL 1,8L
MCL pisze:W NA było o ile dobrze pamiętam 45 litrów
@rafal87 - dzięki, właśnie szperam dalej i zgłębiam temat.
Poszperałem trochę w internecie i wynika z tego, że NA przedliftem 45litrów, po lifcie 48l a NB 50l.... Komuś też takie wyniki wychodziły?
http://allegro.pl/maskownica-do-radia-1 ... 14613.html
http://allegro.pl/zaslepka-wneki-po-rad ... 70377.html
Takie coś powinno pasować do wnęki radia w NA?
http://allegro.pl/zaslepka-wneki-po-rad ... 70377.html
Takie coś powinno pasować do wnęki radia w NA?
siema, takie pytanko mam w sprawie konserwacji i odswiezenia dachu winylowego... czy są jakieś środki albo spray'e do czarnego dachu winylowego ? chcialem uzyskac efekt nowego dachu obecnie nie jest zle ale mialem dwa 1cm pekniecia ktore zakleilem i jest kilka wytarc ktore swieca a dach jest matowy...
moze ktos podrzuci jakis link do produktów ktore idealnie sie nadaja do tego typu rzeczy. wazne zeby po pomalowaniu/odswiezeniu dach nie pekal itp
moze ktos podrzuci jakis link do produktów ktore idealnie sie nadaja do tego typu rzeczy. wazne zeby po pomalowaniu/odswiezeniu dach nie pekal itp
majkel pisze:Podjedź na Arkuszową albo w inne ale dobre miejsce na geometrię, jeśli to tylko kwestia przestawienia to Ci wyregulują, jesli uszkodziłeś jakiś element to znajdą jaki.
Pojechałem na geometrię do batexpolu i faktycznie od mojej głupoty na ułężu, zgubiła się geometria w kole którym spadłem na trawnik, natomiast nie stwierdzono żadnych uszkodzeń elementów zawieszenia - po prostu ustawiono wszystko od nowa i już jeżdżę prosto. (Ale co sobie ściąłem federale wracając z ułęża na krzywych kołach to moje)
gzy
Dzisiaj zauważyłem, że w mojej Madzi światła stopu zapalają się po nacisnięciu pedału nawet na wyłączonym zapłonie bez kluczyka w stacyjce itd. Wszystkie inne tego typu urządzenia jak np wycieraczki/kierunki (poza radiem i gniazdem 12v) wymagają conajmniej przekręcenia kluczyka do zapalenia się choinki na desce.
To raczej nie jest normalne, ale czy jest się czym przejmować?
Akumulatora raczej nic nie żre bo mazda stała już parę razy po kilka dni nieodpalana i nigdy nie było żadnego problemu.
To raczej nie jest normalne, ale czy jest się czym przejmować?
Akumulatora raczej nic nie żre bo mazda stała już parę razy po kilka dni nieodpalana i nigdy nie było żadnego problemu.
Moja: http://bit.ly/1lFS57a
lol, ok, pierwszy raz się z czymś takim spotkałem, wg zauważyłem to po 4 miesiącach posiadania miaty
dzięki za odpowiedź
dzięki za odpowiedź
Moja: http://bit.ly/1lFS57a
Czy ktoś mi powiej w jaki sposób wykręcić Lambdę? Mam na mysli tą zaraz za silnikiem, przed katalizatorem. (ponoć za jest druga).
Parę dni temu próbowałem ją odkręcić i po godzinie prób sie poddałem. Jak najlepiej się za to zabrać? Od góry? Zza koła? Od dołu ? jakim kluczem?
Kompletnie nie mogłem złapać śruby:/
Parę dni temu próbowałem ją odkręcić i po godzinie prób sie poddałem. Jak najlepiej się za to zabrać? Od góry? Zza koła? Od dołu ? jakim kluczem?
Kompletnie nie mogłem złapać śruby:/
ja sondy najpierw polewam coca cola odpowiednio wczesniej najlepiej Ci bedzie od dołu wieksze pole manewru, ale trzeba to robić z wyczuciem.
nie wiem jakas sonde kupiles, ale jak uniwersalna to kabli nie lutujesz tylko zaciskasz (stalowe), skladasz na miedzi.
milo duzo japonców tak ma
nie wiem jakas sonde kupiles, ale jak uniwersalna to kabli nie lutujesz tylko zaciskasz (stalowe), skladasz na miedzi.
milo duzo japonców tak ma
White NA BP'95
GELO pisze:siema,
borykam sie z halasujaca skrzynia biegów i zgrzytajaca 2... zastanawiam sie nad wymiana skrzyni ale ciezk otrafic skrzynie 6 biegow czy jak bym wsadzil teraz 5 biegow byly by jakies problemy ? silnik 1,8 i torsen
Skrzynie są p&p, pytanie jaki masz dyfer, bo skrzynia 5 jest trochę dłuższa niż 6, czyli auto może się wydawać mniej dynamiczne.