Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Jeżeli potwierdzi się, że strzeliły cewki i masz 1.6 NB/NBFL to cewki od 323F BJ 1.8 będą kompatybilne a są tanie (170zł za komplet na Alledrogo).
Odbiję nieco od tematu - dowiedziałem się, że niektóre modele Mazdy miały problem z drżeniem skrzyni biegów przy prędkościach 50-60 oraz 110-120 km/h. Powierciłem trochę temat i kilka osób zwróciło uwagę na wał napędowy. Pytanie brzmi - czy wał z NBFL będzie pasował do NB? Ewentualnie czy ktoś gdzieś kiedyś oddawał swój wał do regeneracji?
Odbiję nieco od tematu - dowiedziałem się, że niektóre modele Mazdy miały problem z drżeniem skrzyni biegów przy prędkościach 50-60 oraz 110-120 km/h. Powierciłem trochę temat i kilka osób zwróciło uwagę na wał napędowy. Pytanie brzmi - czy wał z NBFL będzie pasował do NB? Ewentualnie czy ktoś gdzieś kiedyś oddawał swój wał do regeneracji?
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
czy ma ktos fotke grubego serwa hamulcowego (spotykane w 1.6 NBfl) albo moglby mi takowa fotke zrobic?
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- bartz
- Donator
- Posty: 319
- Rejestracja: 15 mar 2017, 22:17
- Model: NB FL
- Wersja: Individual
- Lokalizacja: Warszawa
przeglądam schematy i staram się rozkminić problem, a może ktoś już się z nim wcześniej spotkał i pomoże
NBFL i ogrzewanie - lewa strona grzeje miodnie, natomiast prawa strzeliła focha i nawet nie próbuje się zagrzać..
Kiedyś, jeszcze w DE ktoś robił przekładkę deski - mógł zapomnieć o jakimś wężyku od nagrzewnicy? Czy może problem leży gdzie indziej?
NBFL i ogrzewanie - lewa strona grzeje miodnie, natomiast prawa strzeliła focha i nawet nie próbuje się zagrzać..
Kiedyś, jeszcze w DE ktoś robił przekładkę deski - mógł zapomnieć o jakimś wężyku od nagrzewnicy? Czy może problem leży gdzie indziej?
- Donek
- Posty: 1331
- Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
- Model: NA
- Wersja: Sunburst Yellow
- Lokalizacja: Warszawa
Jaki olej polecacie do skrzyni 6b NC a jaki do cyfra z LSD? Wiem że gl4 75w90 do skrzyni i gl5 80w90 do dyfra ale jaki producent i typ dokładniej? Co będzie najlepsze? Słyszałem coś o jakimś oleju z Forda?
Wysłane z mojego SM-T580 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-T580 przy użyciu Tapatalka
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
O tak, magiczny olej z forda. Jak będziesz pił łyżeczkę do śniadania to ponoć dożyjesz 120 lat Wszyscy sobie chwalą TO czego szukasz to olej forda do przekładni manualnych 75W90 BO.
- Donek
- Posty: 1331
- Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
- Model: NA
- Wersja: Sunburst Yellow
- Lokalizacja: Warszawa
A Motorcraft XT-M5-QS Full Synthetic? Jest trochę o tym napisane w sieci. Ewentualnie Redline MTL też jest o tym sporo tematów. Ktoś sprawdzał lub wie coś na ten temat czy warto?mutra pisze:O tak, magiczny olej z forda. Jak będziesz pił łyżeczkę do śniadania to ponoć dożyjesz 120 lat Wszyscy sobie chwalą TO czego szukasz to olej forda do przekładni manualnych 75W90 BO.
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Ponawiam prośbę o fotkę grubego serwa hamulcowego z 1.6 nbfl
Wysłane z mojego H4113 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego H4113 przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Mam redline w futrze i jest ok. Każdy markowy syntetyczny olej spełniający normę będzie ok. O motocrafcie nie słyszałem.Donek pisze: ↑18 gru 2018, 7:11A Motorcraft XT-M5-QS Full Synthetic? Jest trochę o tym napisane w sieci. Ewentualnie Redline MTL też jest o tym sporo tematów. Ktoś sprawdzał lub wie coś na ten temat czy warto?mutra pisze:O tak, magiczny olej z forda. Jak będziesz pił łyżeczkę do śniadania to ponoć dożyjesz 120 lat Wszyscy sobie chwalą TO czego szukasz to olej forda do przekładni manualnych 75W90 BO.
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Masz tu aukcję: https://allegro.pl/pompa-serwo-mazda-mx ... 72759.htmlAlex pisze:Ponawiam prośbę o fotkę grubego serwa hamulcowego z 1.6 nbfl
Wysłane z mojego H4113 przy użyciu Tapatalka
Pacjent to NB 1.6.nickesh v2.0 pisze: ↑17 gru 2018, 14:32Której generacji to w ogóle dotyczy? Jeśli NBFL lub nowszej, to wiele osób w Klubie na wtyczki ODB II na bluetooth.creidd pisze:Dzięki za szybką odpowiedź. Podjadę gdzieś sprawdzić błędy. Potem wymienię świece - NGK BKR5E-11 będzie ok? Przewody też od razu zmieniać?nickesh v2.0 pisze: ↑17 gru 2018, 10:43Brzmi, jakby silnik nie chodził na wszystkich cylindrach. Można zacząć od najprostszych rzeczy: wymiana świec, sprawdzenie błędów w komputerze, podmianka czujnika położenia wałka na jakiś czas...
Dam radę to sprawdzić w domu, czy raczej lepiej gdzieś z tym podjechać mając na uwadze, że nigdy nie sprawdzałem, a ogólnie z mechaniką mam mało do czynienia?
Jeśli chodzi o świece i kable to i tak co jakiś czas powinieneś je wymieniać. Pytanie, jak stare są Twoje.
Cewki, jeśli jeszcze nie były dokręcane, mogą być upierdliwe w demontażu. Są z tyłu silnika, między nim, a grodzią komory. Tam jest taka długa śruba, którą trudno odkręcić.
Jeśli Ci się uda, to zerknij na styki cewek. Teoretycznie powinny być metaliczne. Jeśli są całe czarne to może być powód. Na początek można spróbować je wyczyścić. U mnie kiedyś podziałało.
Świece wymieniłem - 0 poprawy. Sprawdziłem też przewody korzystając ze sposobu zraszania ich wodą i sprawdzenia czy nie ma jakichś przepięć - wszystko ok. Co do cewki, w czwartek podjadę do znajomego mechanika, żeby mi to sprawdził. Oby doszukał się przyczyny.
Dzięki za info!
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 05 cze 2014, 17:37
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Sosnowiec
Panowie, mam pytanie: czy przednia maska z mazdy mx5 nb jest identyczna jak w mazdzie mx5 w wersji mb fl?
Takie same są.sebastianSC pisze: ↑19 gru 2018, 18:24Panowie, mam pytanie: czy przednia maska z mazdy mx5 nb jest identyczna jak w mazdzie mx5 w wersji mb fl?
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 05 cze 2014, 17:37
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Sosnowiec
Dzięki za odpowiedz. Mam nadzieje że jesteś pewien. To one z przodu różniły sie tylko zderzakiem i lampami.
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
thx a lotnickesh v2.0 pisze: ↑18 gru 2018, 19:45Masz tu aukcję: https://allegro.pl/pompa-serwo-mazda-mx ... 72759.htmlAlex pisze:Ponawiam prośbę o fotkę grubego serwa hamulcowego z 1.6 nbfl
bedzie prezent dla Slicznotki
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Jeszcze plastikowe nadkola. I wtyczki lamp się różnią.sebastianSC pisze: ↑20 gru 2018, 9:02Dzięki za odpowiedz. Mam nadzieje że jesteś pewien. To one z przodu różniły sie tylko zderzakiem i lampami.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 05 cze 2014, 17:37
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Sosnowiec
Dziękuje Panowie pomogliście.Fifkers pisze: ↑20 gru 2018, 9:36Jeszcze plastikowe nadkola. I wtyczki lamp się różnią.sebastianSC pisze: ↑20 gru 2018, 9:02Dzięki za odpowiedz. Mam nadzieje że jesteś pewien. To one z przodu różniły sie tylko zderzakiem i lampami.
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
zaczalem zakladac tylna czesc dachu z wstawionym nowym okienkiem i wyszlo mi cos takiego:
czy dobrze mysle ze zle zlozylem suwak i trzeba go po prostu odpowiednio przesunac? Jakis patent jak to wzglednie latwo i sprawnie zrobic? I czy mozna skads wziasc metalowe "pazurki" do spiecia suwaka na koncach, gdyz moje podejrzewam nie przezyja kolejnego rozginania i zginania
czy dobrze mysle ze zle zlozylem suwak i trzeba go po prostu odpowiednio przesunac? Jakis patent jak to wzglednie latwo i sprawnie zrobic? I czy mozna skads wziasc metalowe "pazurki" do spiecia suwaka na koncach, gdyz moje podejrzewam nie przezyja kolejnego rozginania i zginania
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- VooR
- Donator
- Posty: 750
- Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
- Model: NB
- Wersja: Miatoza
- Lokalizacja: Poznań
Masz tam frankeny plus dwa zaczepy boczne plus dwie klamry jak w normalnym dachu. Tym się reguluje, a jak nidyrydy to albo auto albo dach przekoszone chyba. Mój HT pasuje idealnie do obu Miat które mam.bartz pisze:Orientujecie się czy w okolicach Warszawy znajdzie się spec, który będzie w stanie wyregulowac hardop, tak żeby równo leżał na samochodzie?
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
- bartz
- Donator
- Posty: 319
- Rejestracja: 15 mar 2017, 22:17
- Model: NB FL
- Wersja: Individual
- Lokalizacja: Warszawa
Rozkrecalem boczne zaczepy i klamry tylne przy frankenach.VooR pisze:Masz tam frankeny plus dwa zaczepy boczne plus dwie klamry jak w normalnym dachu. Tym się reguluje, a jak nidyrydy to albo auto albo dach przekoszone chyba. Mój HT pasuje idealnie do obu Miat które mam.bartz pisze:Orientujecie się czy w okolicach Warszawy znajdzie się spec, który będzie w stanie wyregulowac hardop, tak żeby równo leżał na samochodzie?
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Nie byłem w stanie wycentrować HT do osi samochodu, aby równolegle przylegal do ramki szyby - jest około 3-4 mm przesunięty od osi samochodu w lewo na frankenach ale dzięki temu przylega do ramki po całej długości.
HT środkiem nad ramką szyby trochę pieje i powyżej 140 szum powietrza wzrasta w stopniu znacznym - nic do środka przez te szczeline nie wieje, a wszystkie pojaczenia sa szczelne. Poniżej 140 jest ciszej niż przy ST.
Dobrucki przy okazji ustawiania geometrii jest w stanie zweryfikować przesunieciach na osiach o ile się nie mylę?
Jak chcesz to mogę Ci pożyczyć do przymiarki mój HT, wtedy zobaczysz czy to wina HT/regulacji czy auta.bartz pisze:Rozkrecalem boczne zaczepy i klamry tylne przy frankenach.VooR pisze:Masz tam frankeny plus dwa zaczepy boczne plus dwie klamry jak w normalnym dachu. Tym się reguluje, a jak nidyrydy to albo auto albo dach przekoszone chyba. Mój HT pasuje idealnie do obu Miat które mam.bartz pisze:Orientujecie się czy w okolicach Warszawy znajdzie się spec, który będzie w stanie wyregulowac hardop, tak żeby równo leżał na samochodzie?
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Nie byłem w stanie wycentrować HT do osi samochodu, aby równolegle przylegal do ramki szyby - jest około 3-4 mm przesunięty od osi samochodu w lewo na frankenach ale dzięki temu przylega do ramki po całej długości.
HT środkiem nad ramką szyby trochę pieje i powyżej 140 szum powietrza wzrasta w stopniu znacznym - nic do środka przez te szczeline nie wieje, a wszystkie pojaczenia sa szczelne. Poniżej 140 jest ciszej niż przy ST.
Dobrucki przy okazji ustawiania geometrii jest w stanie zweryfikować przesunieciach na osiach o ile się nie mylę?
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Przejechałem się wczoraj Mx, topup bo pogoda niespecjalna i okazało się że okrutnie dzwoni klamerka suwaka tylnego odpinanego okienka. Dzyń Dzyń dzyń co chwila....
Ma ktoś pomysł jak to dranstwo uciszyć?
Wysłane z mojego H4113 przy użyciu Tapatalka
Ma ktoś pomysł jak to dranstwo uciszyć?
Wysłane z mojego H4113 przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Chezus
- Donator
- Posty: 1167
- Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
- Model: NB FL
- Wersja: Impuls
- Lokalizacja: SZA
http://www.trytyt.com/samowulkanizujace ... jace-tsepr
lub jak chcesz bardziej profesjonalnie, to to
http://www.trytyt.com/rurka-koszulka-termokurczliwa-rts
The answer is always Miata.
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
No tak, trytytka dobra na wszystko. Miałem nadzieję że jest inaczej ale widać taka jest prawda
Wysłane z mojego H4113 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego H4113 przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Witam
Rozebralem alternator bo pojawiala sie kontrolka braku ladowania.Pytanie do Was takie,czy te szczotki tak maja wygladac jak na zdjeciu,czy to juz jest ich koniec?male lozysko i to duze do wymiany,z tym 6303 problemu nie bedzie ale ,to male znalezc to juz inna bajka!jakies sugestie,tylko prosze mi nie sugerowac jakiegos warsztatu!czy regolator napiecia to wymienna czesc?jest przylutowany do stojanu,wiec troche z tym zabawy?!
Pozdrawiam
Wysłane z mojego SM-T585 przy użyciu Tapatalka
Rozebralem alternator bo pojawiala sie kontrolka braku ladowania.Pytanie do Was takie,czy te szczotki tak maja wygladac jak na zdjeciu,czy to juz jest ich koniec?male lozysko i to duze do wymiany,z tym 6303 problemu nie bedzie ale ,to male znalezc to juz inna bajka!jakies sugestie,tylko prosze mi nie sugerowac jakiegos warsztatu!czy regolator napiecia to wymienna czesc?jest przylutowany do stojanu,wiec troche z tym zabawy?!
Pozdrawiam
Wysłane z mojego SM-T585 przy użyciu Tapatalka
Jeszcze raz Wam zawroce gitare,jak po takich numerach znalezc wlasciwe graty do tego alternatora?ktora z sekcji tych numerow jest najwazniejsza?moje poszukiwania w necie nie doprowadzily mnie do celu,chce wlasciwie dobrac regolator napiecia,jest tego cala masa na rynku i to ze wygladaja podobnie nie ulatwia wyboru.
dzieki
Wysłane z mojego SM-T585 przy użyciu Tapatalka
dzieki
Wysłane z mojego SM-T585 przy użyciu Tapatalka