Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Bless
Posty: 393
Rejestracja: 26 sty 2018, 10:13
Model: NA
Lokalizacja: Poznań / Babimost

17 gru 2018, 15:17

Jeżeli potwierdzi się, że strzeliły cewki i masz 1.6 NB/NBFL to cewki od 323F BJ 1.8 będą kompatybilne a są tanie (170zł za komplet na Alledrogo).

Odbiję nieco od tematu - dowiedziałem się, że niektóre modele Mazdy miały problem z drżeniem skrzyni biegów przy prędkościach 50-60 oraz 110-120 km/h. Powierciłem trochę temat i kilka osób zwróciło uwagę na wał napędowy. Pytanie brzmi - czy wał z NBFL będzie pasował do NB? Ewentualnie czy ktoś gdzieś kiedyś oddawał swój wał do regeneracji?
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

17 gru 2018, 18:44

czy ma ktos fotke grubego serwa hamulcowego (spotykane w 1.6 NBfl) albo moglby mi takowa fotke zrobic?
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
bartz
Donator
Donator
Posty: 319
Rejestracja: 15 mar 2017, 22:17
Model: NB FL
Wersja: Individual
Lokalizacja: Warszawa

17 gru 2018, 20:27

przeglądam schematy i staram się rozkminić problem, a może ktoś już się z nim wcześniej spotkał i pomoże :-)
NBFL i ogrzewanie - lewa strona grzeje miodnie, natomiast prawa strzeliła focha i nawet nie próbuje się zagrzać..
Kiedyś, jeszcze w DE ktoś robił przekładkę deski - mógł zapomnieć o jakimś wężyku od nagrzewnicy? Czy może problem leży gdzie indziej?
Awatar użytkownika
Donek
Posty: 1331
Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
Model: NA
Wersja: Sunburst Yellow
Lokalizacja: Warszawa

17 gru 2018, 20:47

Jaki olej polecacie do skrzyni 6b NC a jaki do cyfra z LSD? Wiem że gl4 75w90 do skrzyni i gl5 80w90 do dyfra ale jaki producent i typ dokładniej? Co będzie najlepsze? Słyszałem coś o jakimś oleju z Forda?

Wysłane z mojego SM-T580 przy użyciu Tapatalka

mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

17 gru 2018, 23:20

Donek pisze:
17 gru 2018, 20:47
Jaki olej polecacie do skrzyni 6b NC a jaki do cyfra z LSD? Wiem że gl4 75w90 do skrzyni i gl5 80w90 do dyfra ale jaki producent i typ dokładniej? Co będzie najlepsze? Słyszałem coś o jakimś oleju z Forda?

Wysłane z mojego SM-T580 przy użyciu Tapatalka
O tak, magiczny olej z forda. Jak będziesz pił łyżeczkę do śniadania to ponoć dożyjesz 120 lat ;) Wszyscy sobie chwalą ;) TO czego szukasz to olej forda do przekładni manualnych 75W90 BO.
Awatar użytkownika
Donek
Posty: 1331
Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
Model: NA
Wersja: Sunburst Yellow
Lokalizacja: Warszawa

18 gru 2018, 7:11

mutra pisze:
Donek pisze:
17 gru 2018, 20:47
Jaki olej polecacie do skrzyni 6b NC a jaki do cyfra z LSD? Wiem że gl4 75w90 do skrzyni i gl5 80w90 do dyfra ale jaki producent i typ dokładniej? Co będzie najlepsze? Słyszałem coś o jakimś oleju z Forda?

Wysłane z mojego SM-T580 przy użyciu Tapatalka
O tak, magiczny olej z forda. Jak będziesz pił łyżeczkę do śniadania to ponoć dożyjesz 120 lat ;) Wszyscy sobie chwalą ;) TO czego szukasz to olej forda do przekładni manualnych 75W90 BO.
A Motorcraft XT-M5-QS Full Synthetic? Jest trochę o tym napisane w sieci. Ewentualnie Redline MTL też jest o tym sporo tematów. Ktoś sprawdzał lub wie coś na ten temat czy warto?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

18 gru 2018, 16:20

Ponawiam prośbę o fotkę grubego serwa hamulcowego z 1.6 nbfl

Wysłane z mojego H4113 przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

18 gru 2018, 19:14

Donek pisze:
18 gru 2018, 7:11
mutra pisze:
Donek pisze:
17 gru 2018, 20:47
Jaki olej polecacie do skrzyni 6b NC a jaki do cyfra z LSD? Wiem że gl4 75w90 do skrzyni i gl5 80w90 do dyfra ale jaki producent i typ dokładniej? Co będzie najlepsze? Słyszałem coś o jakimś oleju z Forda?

Wysłane z mojego SM-T580 przy użyciu Tapatalka
O tak, magiczny olej z forda. Jak będziesz pił łyżeczkę do śniadania to ponoć dożyjesz 120 lat ;) Wszyscy sobie chwalą ;) TO czego szukasz to olej forda do przekładni manualnych 75W90 BO.
A Motorcraft XT-M5-QS Full Synthetic? Jest trochę o tym napisane w sieci. Ewentualnie Redline MTL też jest o tym sporo tematów. Ktoś sprawdzał lub wie coś na ten temat czy warto?
Mam redline w futrze i jest ok. Każdy markowy syntetyczny olej spełniający normę będzie ok. O motocrafcie nie słyszałem.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

18 gru 2018, 19:14

Dyfrze nie "futrze" 😋
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

18 gru 2018, 19:45

Alex pisze:Ponawiam prośbę o fotkę grubego serwa hamulcowego z 1.6 nbfl

Wysłane z mojego H4113 przy użyciu Tapatalka
Masz tu aukcję: https://allegro.pl/pompa-serwo-mazda-mx ... 72759.html
creidd
Posty: 181
Rejestracja: 04 sie 2018, 15:20
Model: Inny

18 gru 2018, 20:01

nickesh v2.0 pisze:
17 gru 2018, 14:32
creidd pisze:
nickesh v2.0 pisze:
17 gru 2018, 10:43
Brzmi, jakby silnik nie chodził na wszystkich cylindrach. Można zacząć od najprostszych rzeczy: wymiana świec, sprawdzenie błędów w komputerze, podmianka czujnika położenia wałka na jakiś czas...
Dzięki za szybką odpowiedź. Podjadę gdzieś sprawdzić błędy. Potem wymienię świece - NGK BKR5E-11 będzie ok? Przewody też od razu zmieniać?
Fifkers pisze:
17 gru 2018, 11:50
creidd, cewka zapłonowa?
Dam radę to sprawdzić w domu, czy raczej lepiej gdzieś z tym podjechać mając na uwadze, że nigdy nie sprawdzałem, a ogólnie z mechaniką mam mało do czynienia?
Której generacji to w ogóle dotyczy? Jeśli NBFL lub nowszej, to wiele osób w Klubie na wtyczki ODB II na bluetooth.

Jeśli chodzi o świece i kable to i tak co jakiś czas powinieneś je wymieniać. Pytanie, jak stare są Twoje.

Cewki, jeśli jeszcze nie były dokręcane, mogą być upierdliwe w demontażu. Są z tyłu silnika, między nim, a grodzią komory. Tam jest taka długa śruba, którą trudno odkręcić.

Jeśli Ci się uda, to zerknij na styki cewek. Teoretycznie powinny być metaliczne. Jeśli są całe czarne to może być powód. Na początek można spróbować je wyczyścić. U mnie kiedyś podziałało.
Pacjent to NB 1.6.

Świece wymieniłem - 0 poprawy. Sprawdziłem też przewody korzystając ze sposobu zraszania ich wodą i sprawdzenia czy nie ma jakichś przepięć - wszystko ok. Co do cewki, w czwartek podjadę do znajomego mechanika, żeby mi to sprawdził. Oby doszukał się przyczyny.

Bless pisze:
17 gru 2018, 15:17
Jeżeli potwierdzi się, że strzeliły cewki i masz 1.6 NB/NBFL to cewki od 323F BJ 1.8 będą kompatybilne a są tanie (170zł za komplet na Alledrogo).
Dzięki za info! :poklony:
sebastianSC
Posty: 18
Rejestracja: 05 cze 2014, 17:37
Model: NB FL
Lokalizacja: Sosnowiec

19 gru 2018, 18:24

Panowie, mam pytanie: czy przednia maska z mazdy mx5 nb jest identyczna jak w mazdzie mx5 w wersji mb fl?
creidd
Posty: 181
Rejestracja: 04 sie 2018, 15:20
Model: Inny

19 gru 2018, 20:52

sebastianSC pisze:
19 gru 2018, 18:24
Panowie, mam pytanie: czy przednia maska z mazdy mx5 nb jest identyczna jak w mazdzie mx5 w wersji mb fl?
Takie same są.
sebastianSC
Posty: 18
Rejestracja: 05 cze 2014, 17:37
Model: NB FL
Lokalizacja: Sosnowiec

20 gru 2018, 9:02

Dzięki za odpowiedz. Mam nadzieje że jesteś pewien. To one z przodu różniły sie tylko zderzakiem i lampami.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

20 gru 2018, 9:32

nickesh v2.0 pisze:
18 gru 2018, 19:45
Alex pisze:Ponawiam prośbę o fotkę grubego serwa hamulcowego z 1.6 nbfl
Masz tu aukcję: https://allegro.pl/pompa-serwo-mazda-mx ... 72759.html
thx a lot :winner:

bedzie prezent dla Slicznotki 8-)
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4678
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

20 gru 2018, 9:36

sebastianSC pisze:
20 gru 2018, 9:02
Dzięki za odpowiedz. Mam nadzieje że jesteś pewien. To one z przodu różniły sie tylko zderzakiem i lampami.
Jeszcze plastikowe nadkola. I wtyczki lamp się różnią.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
creidd
Posty: 181
Rejestracja: 04 sie 2018, 15:20
Model: Inny

20 gru 2018, 12:30

Dokładnie. Chcę swoje NB przerobić przód na NBFL, więc kojarzę temat :mrgreen:
sebastianSC
Posty: 18
Rejestracja: 05 cze 2014, 17:37
Model: NB FL
Lokalizacja: Sosnowiec

20 gru 2018, 15:41

creidd pisze:
20 gru 2018, 12:30
Dokładnie. Chcę swoje NB przerobić przód na NBFL, więc kojarzę temat :mrgreen:
Fifkers pisze:
20 gru 2018, 9:36
sebastianSC pisze:
20 gru 2018, 9:02
Dzięki za odpowiedz. Mam nadzieje że jesteś pewien. To one z przodu różniły sie tylko zderzakiem i lampami.
Jeszcze plastikowe nadkola. I wtyczki lamp się różnią.
Dziękuje Panowie pomogliście. :winner:
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

23 gru 2018, 15:05

zaczalem zakladac tylna czesc dachu z wstawionym nowym okienkiem i wyszlo mi cos takiego:
DSC_0312.JPG
DSC_0312.JPG (346.97 KiB) Przejrzano 2263 razy
DSC_0311.JPG
DSC_0311.JPG (311.72 KiB) Przejrzano 2263 razy
DSC_0310.JPG
DSC_0310.JPG (352.47 KiB) Przejrzano 2263 razy
DSC_0309.JPG
DSC_0309.JPG (331.76 KiB) Przejrzano 2263 razy
czy dobrze mysle ze zle zlozylem suwak i trzeba go po prostu odpowiednio przesunac? Jakis patent jak to wzglednie latwo i sprawnie zrobic? I czy mozna skads wziasc metalowe "pazurki" do spiecia suwaka na koncach, gdyz moje podejrzewam nie przezyja kolejnego rozginania i zginania
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
bartz
Donator
Donator
Posty: 319
Rejestracja: 15 mar 2017, 22:17
Model: NB FL
Wersja: Individual
Lokalizacja: Warszawa

28 gru 2018, 9:29

Orientujecie się czy w okolicach Warszawy znajdzie się spec, który będzie w stanie wyregulowac hardop, tak żeby równo leżał na samochodzie?
Awatar użytkownika
VooR
Donator
Donator
Posty: 750
Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
Model: NB
Wersja: Miatoza
Lokalizacja: Poznań

28 gru 2018, 16:12

bartz pisze:Orientujecie się czy w okolicach Warszawy znajdzie się spec, który będzie w stanie wyregulowac hardop, tak żeby równo leżał na samochodzie?
Masz tam frankeny plus dwa zaczepy boczne plus dwie klamry jak w normalnym dachu. Tym się reguluje, a jak nidyrydy to albo auto albo dach przekoszone chyba. Mój HT pasuje idealnie do obu Miat które mam.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."

Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Awatar użytkownika
bartz
Donator
Donator
Posty: 319
Rejestracja: 15 mar 2017, 22:17
Model: NB FL
Wersja: Individual
Lokalizacja: Warszawa

28 gru 2018, 19:11

VooR pisze:
bartz pisze:Orientujecie się czy w okolicach Warszawy znajdzie się spec, który będzie w stanie wyregulowac hardop, tak żeby równo leżał na samochodzie?
Masz tam frankeny plus dwa zaczepy boczne plus dwie klamry jak w normalnym dachu. Tym się reguluje, a jak nidyrydy to albo auto albo dach przekoszone chyba. Mój HT pasuje idealnie do obu Miat które mam.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Rozkrecalem boczne zaczepy i klamry tylne przy frankenach.
Nie byłem w stanie wycentrować HT do osi samochodu, aby równolegle przylegal do ramki szyby - jest około 3-4 mm przesunięty od osi samochodu w lewo na frankenach ale dzięki temu przylega do ramki po całej długości.

HT środkiem nad ramką szyby trochę pieje i powyżej 140 szum powietrza wzrasta w stopniu znacznym - nic do środka przez te szczeline nie wieje, a wszystkie pojaczenia sa szczelne. Poniżej 140 jest ciszej niż przy ST.

Dobrucki przy okazji ustawiania geometrii jest w stanie zweryfikować przesunieciach na osiach o ile się nie mylę?
Awatar użytkownika
3ka
Donator
Donator
Posty: 289
Rejestracja: 06 mar 2010, 11:15
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

28 gru 2018, 21:42

bartz pisze:
VooR pisze:
bartz pisze:Orientujecie się czy w okolicach Warszawy znajdzie się spec, który będzie w stanie wyregulowac hardop, tak żeby równo leżał na samochodzie?
Masz tam frankeny plus dwa zaczepy boczne plus dwie klamry jak w normalnym dachu. Tym się reguluje, a jak nidyrydy to albo auto albo dach przekoszone chyba. Mój HT pasuje idealnie do obu Miat które mam.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Rozkrecalem boczne zaczepy i klamry tylne przy frankenach.
Nie byłem w stanie wycentrować HT do osi samochodu, aby równolegle przylegal do ramki szyby - jest około 3-4 mm przesunięty od osi samochodu w lewo na frankenach ale dzięki temu przylega do ramki po całej długości.

HT środkiem nad ramką szyby trochę pieje i powyżej 140 szum powietrza wzrasta w stopniu znacznym - nic do środka przez te szczeline nie wieje, a wszystkie pojaczenia sa szczelne. Poniżej 140 jest ciszej niż przy ST.

Dobrucki przy okazji ustawiania geometrii jest w stanie zweryfikować przesunieciach na osiach o ile się nie mylę?
Jak chcesz to mogę Ci pożyczyć do przymiarki mój HT, wtedy zobaczysz czy to wina HT/regulacji czy auta.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

30 gru 2018, 19:05

Przejechałem się wczoraj Mx, topup bo pogoda niespecjalna i okazało się że okrutnie dzwoni klamerka suwaka tylnego odpinanego okienka. Dzyń Dzyń dzyń co chwila....

Ma ktoś pomysł jak to dranstwo uciszyć?

Wysłane z mojego H4113 przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

30 gru 2018, 20:12

Alex pisze:
30 gru 2018, 19:05
Przejechałem się wczoraj Mx, topup bo pogoda niespecjalna i okazało się że okrutnie dzwoni klamerka suwaka tylnego odpinanego okienka. Dzyń Dzyń dzyń co chwila....

Ma ktoś pomysł jak to dranstwo uciszyć?

Wysłane z mojego H4113 przy użyciu Tapatalka
http://www.trytyt.com/samowulkanizujace ... jace-tsepr
lub jak chcesz bardziej profesjonalnie, to to
http://www.trytyt.com/rurka-koszulka-termokurczliwa-rts
The answer is always Miata.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

31 gru 2018, 14:23

No tak, trytytka dobra na wszystko. Miałem nadzieję że jest inaczej ale widać taka jest prawda :-D

Wysłane z mojego H4113 przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
McXCherry
Posty: 10
Rejestracja: 16 lip 2017, 12:09
Model: NA

01 sty 2019, 16:19

Witam
Rozebralem alternator bo pojawiala sie kontrolka braku ladowania.Pytanie do Was takie,czy te szczotki tak maja wygladac jak na zdjeciu,czy to juz jest ich koniec?male lozysko i to duze do wymiany,z tym 6303 problemu nie bedzie ale ,to male znalezc to juz inna bajka!jakies sugestie,tylko prosze mi nie sugerowac jakiegos warsztatu!czy regolator napiecia to wymienna czesc?jest przylutowany do stojanu,wiec troche z tym zabawy?!
PozdrawiamObrazekObrazek

Wysłane z mojego SM-T585 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

01 sty 2019, 20:42

regulator jest wymienny, szczotki słabe ale powinny jeszcze pochodzić
jak kupisz regulator to jest z szczotkami
u mnie w wątku jest opis regenki
MIATA nim jak szatan
Obrazek
McXCherry
Posty: 10
Rejestracja: 16 lip 2017, 12:09
Model: NA

01 sty 2019, 23:28

Dzieki za odpowiedz,podeslij mi link bo mam problem z lokalizacja,a co do lozysk?czy sa jakies zamienniki na te male?
pozdro

Wysłane z mojego SM-T585 przy użyciu Tapatalka

McXCherry
Posty: 10
Rejestracja: 16 lip 2017, 12:09
Model: NA

02 sty 2019, 12:26

Jeszcze raz Wam zawroce gitare,jak po takich numerach znalezc wlasciwe graty do tego alternatora?ktora z sekcji tych numerow jest najwazniejsza?moje poszukiwania w necie nie doprowadzily mnie do celu,chce wlasciwie dobrac regolator napiecia,jest tego cala masa na rynku i to ze wygladaja podobnie nie ulatwia wyboru.
dziekiObrazek

Wysłane z mojego SM-T585 przy użyciu Tapatalka

ODPOWIEDZ