Przy przesiadce na 1.8 będziesz potrzebować innego sprzęgła. Jak możesz zostawić auto rozebrane na dłużej to podeślij tarczę do nabicia nowych okładzin - wyjdzie tanio i dobrze.wilkmaster pisze: ↑11 maja 2020, 22:11Dzieki Mutra i DSR. Jeszcze jedno pytanie , jesli mam 1.6 nb i gdzieś tam w przyszłości planuje zmiane motoru na 1.8
to jakie sprzęgło byście polecali
Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Podbijam
Pamela - prawie skończona
viewtopic.php?f=22&t=29041
Felix - może na lato
viewtopic.php?f=23&t=33202
viewtopic.php?f=22&t=29041
Felix - może na lato
viewtopic.php?f=23&t=33202
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Pytasz o swoje auto? Nie pasuje
https://forum.miata.net/vb/archive/inde ... 29059.html
BTW, dopiero co kompa wymieniłeś, teraz znowu CAS? Co to za trupa kupiłeś?
Trzepnij tym piecem w rów, zrób swapa na BP i ciesz się jazdą, a nie męczeniem p**dy. WIem co mówię, polecam
Kusi mnie swap ale z drugiej strony tyle ratowania mojego wozu i co..
Pamela - prawie skończona
viewtopic.php?f=22&t=29041
Felix - może na lato
viewtopic.php?f=23&t=33202
viewtopic.php?f=22&t=29041
Felix - może na lato
viewtopic.php?f=23&t=33202
Ok, rozpórka zamontowana. Rundka koło domu zrobiona i tak:Grabol pisze: ↑11 maja 2020, 16:51Jutro zamontuje to się subiektywnie wypowiem. Aczkolwiek teraz pomimo b6 i prokita nie ma u mnie skrzypienia ani jakiejś odczuwalnej pracy katoserii. To nie jest moje Daily- Hyundai ix 35, gdzie nie zamknę klapy jak stoję 2 kołami bokiem na krawężniku, albo na progu wręcz czuje, ze się karoseria naciąga jak z gumy
Tutaj się bardziej nastawiam na efekt wizualny, bo komora silnika w miarę ogarnięta, część śrubek wymieniona na nierdzewkę to trzeba wrzucić coś kolorowego dla kontrastu
- jak nic nie skrzypiało tak dalej nie skrzypi,
- jak wjechałem w dziurę to zamiast wrażenia, że urwałem jedno koło, odczucie było wyraźne, że rozłożyło się to uderzenie po budzie,
- subiektywnie bardziej czuję twardość zawieszenia,
- na zakrętach różnicy nie czuję.
Reasumując, wizualnie fajnie to wygląda, komfort się pogorszył, właściwości trakcyjne bez zmian.
- TofikGST
- Posty: 219
- Rejestracja: 17 gru 2018, 21:40
- Model: NA
- Wersja: Eunos Roadster 1.8
- Lokalizacja: Jersey
Poleca ktoś jakieś konkretne sworznie wahacza dolnego na przód do NA? Jest z czego wybierać ale nie chce jakiegoś nietrwałego gówna kupić. Drogi mam u siebie raczej dobre ale potrzebuje czegoś co od czasu do czasu zniesie wypad na tor i zawody HillClimb.
Panowie mam problem, wymieniłem klemy w akumulatorze, podpiąłem minus do auta a kiedy próbuję założyć plus zaczyna się bardzo iskrzyć. Kiedy spróbowałem założyć drugi raz (z gaśnicą w ręku) terminal na akumulatorze zaczął się topić i po ułamku sekundy musiałem go zdjąć. Jak miałem akumulator poza autem czyszcząc go postawiłem go bokiem i wylało się z niego trochę płynu. Kompletnie się nie znam na akumulatorach i jak je obsługiwać Akumulator jest dość duży podobno z diesla żeby utrzymał airride. Proszę o pomoc
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Albo źle podłączasz klemy albo masz zwarcie w akumulatorze. Jak postawiłeś baterie bokiem to mogło się coś obluzować i teraz zwiera obwód. Bateria do wymianyskhjpz pisze: ↑17 maja 2020, 18:00Panowie mam problem, wymieniłem klemy w akumulatorze, podpiąłem minus do auta a kiedy próbuję założyć plus zaczyna się bardzo iskrzyć. Kiedy spróbowałem założyć drugi raz (z gaśnicą w ręku) terminal na akumulatorze zaczął się topić i po ułamku sekundy musiałem go zdjąć. Jak miałem akumulator poza autem czyszcząc go postawiłem go bokiem i wylało się z niego trochę płynu. Kompletnie się nie znam na akumulatorach i jak je obsługiwać Akumulator jest dość duży podobno z diesla żeby utrzymał airride. Proszę o pomoc
Edit: ewentualnie klema którą podłączasz nie ma dobrego kontaktu z plusem na baterii
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Czy przypadkiem nie podłączyłes aku do auta na odwrót?
Ogólna zasada jest taka że najpierw podłącza się plus akumulatora a potem minus. Odłącza odwrotnie - najpierw minus. Chodzi o to by machajac kluczem na klemie plusowej nie zrobić przypadkowego zwarcia.
Ogólna zasada jest taka że najpierw podłącza się plus akumulatora a potem minus. Odłącza odwrotnie - najpierw minus. Chodzi o to by machajac kluczem na klemie plusowej nie zrobić przypadkowego zwarcia.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Na pewno podłączyłem dobrze. Myślisz żebym spróbował najpierw plus? Trochę się tego boję bo nie chce puścić auta z dymem.
Robię ogólny remont bagażnika i poprostu je wymieniłem na nowe bo stare nie wyglądały wizualnie najlepiej. Może je przetre papierem ściernym w miejscu kontaktu?
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
możesz je przetrzeć ale nie spodziewałbym się poprawy. Jeżeli iskrzy tak że terminal się topi to gdzieś jest zwarcie - przejrzyj kable w bagażniku, obie klemy itd. Zwróć szczególną uwagę na przewód plusowy- czy gdzieś nie jest przetarty, czy klema nie dotyka jakiegoś elementu bagażnika. Tak jak Alex napisał: jak plus jest bardzo łatwo zewrzeć bo wszystko co jest metalowe w aucie ( karoseria, silnik itd ) jest de facto minusem.skhjpz pisze: ↑17 maja 2020, 20:03Na pewno podłączyłem dobrze. Myślisz żebym spróbował najpierw plus? Trochę się tego boję bo nie chce puścić auta z dymem.Robię ogólny remont bagażnika i poprostu je wymieniłem na nowe bo stare nie wyglądały wizualnie najlepiej. Może je przetre papierem ściernym w miejscu kontaktu?
jak masz miernik albo żarówkę 12v to możesz sprawdzić sam akumulator.
W 1.8 zalane 20w50 (ponoć według katalogu). Płukanka + jakies 10w40 czy jeździć dalej na tym samym i dobrze go dogrzewać przed butowaniem? Boję się poboru na poziomie 2l/1000km po takiej zmianie.
Dmucha olej uszczelkami(mam wrażenie że wszystkimi po trochu, ale dokładnie się przyjrzę na dniach), i stożek też jest nim zapluty, jakieś sugestie skąd olej na stożku?
Dmucha olej uszczelkami(mam wrażenie że wszystkimi po trochu, ale dokładnie się przyjrzę na dniach), i stożek też jest nim zapluty, jakieś sugestie skąd olej na stożku?
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
20w50 to bardziej do V8 z lat siedemdziesiątych . To jest wolnossące 1.8?Gwiazda pisze: ↑17 maja 2020, 22:31W 1.8 zalane 20w50 (ponoć według katalogu). Płukanka + jakies 10w40 czy jeździć dalej na tym samym i dobrze go dogrzewać przed butowaniem? Boję się poboru na poziomie 2l/1000km po takiej zmianie.
Dmucha olej uszczelkami(mam wrażenie że wszystkimi po trochu, ale dokładnie się przyjrzę na dniach), i stożek też jest nim zapluty, jakieś sugestie skąd olej na stożku?
Olej na stożku prawdopodobnie z odmy. A silnik rzuca olejem przez odmę na przykład przy wywalonej UPG albo jak się pierścienie kończą.
Jeżeli to jest nowo zakupione auto to powiem tak: nikt bez przyczyny nie leje do silnika 20w50 przed zakupem
Albo do zetora który od 15 lat nie widział remontu a natrzaskał 2000 motogodzin.
Tak, wolnossące. z nb'98.mutra pisze: ↑17 maja 2020, 23:07To jest wolnossące 1.8?
Olej na stożku prawdopodobnie z odmy. A silnik rzuca olejem przez odmę na przykład przy wywalonej UPG albo jak się pierścienie kończą.
Jeżeli to jest nowo zakupione auto to powiem tak: nikt bez przyczyny nie leje do silnika 20w50 przed zakupem
Doskonale wiem co to za olej, i dlaczego ktoś to zalał. Wysyłał mi jeszcze zdjęcia z jakiegoś katalogu że to zalecają
Sprawdzę odmę, przeczyszcze wsio i zobacze czy nowy filtr będzie tak zapierdzielało.
Miałem świadomość w jakim stanie jest motor kupując te auto, spokojnie
W planach jest przelatać jakiś czas i ewentualny remont/nowy motor. (W zasadzie dymka puszcza tylko po odpalaniu przez pierwsze pol minuty, gorsze jest oznaczanie terenu )
Tylko właśnie nie wiem czy dalej lać ten syf, czy co
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Przypomina mi się audycja z TOK FM o otoczakach pod napletkiem penisa. Jak gość dzwonił do seksuologa z pytaniem w jakiej pozycji powinien współżyć z kobietami (po uprzednim przytoczeniu swojej arcyciekawej historii), skoro jego penis ma 47 cm i waży 6,5 kg. Pani seksuolog powiedziała, że "to się w ogóle nie zdarza i pan jest w tej chwili jedynym ekspertem od członka, który waży 6,5 kilograma".
Wiesz już co chcę Ci napisać? Historia tego forum chyba nie pamięta nikogo, kto lałby 20W50 do Mx-5. Odnosząc do tej sytuacji fragment treści audycji: "to się nie tylko w głowie nie mieści". Ale tak mi się tylko skojarzyło, nie bierz tego do siebie.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 725
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Na odwyku
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
Gwiazda, czy to był ten zakup na który się szykowałeś od ponad pół roku ?
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
Dokładnie tak!!Konioczynka pisze: ↑18 maja 2020, 10:09Gwiazda, czy to był ten zakup na który się szykowałeś od ponad pół roku ?
Dla śmiechu dodam że przez te pół roku byłem wybredny jak kobieta w obuwniczym
Ale hej, kolejne odratowane nb to chyba dobra sprawa?
Spoko, dawka humoru w poniedziałek z rana jak najbardziej wskazana
Jak usłyszałem co tam lał, to sam nie mogłem uwierzyć, myślałem że chłop się pomylił... a potem wysłał to
- Załączniki
-
- Screenshot_20200513_231846_com.android.chrome.jpg (54.93 KiB) Przejrzano 1557 razy
Zalej jakiś 5w40 ze średniej półki po wcześniejszej płukance silnika i zobaczysz co będzie się działo. Jak silnik jest do remontu to już i tak krzywdy mu nie zrobisz.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Panowie sprawdziłem wszystko jeszcze raz, założyłem stare klemy, podpiąłem najpierw plus później dotykam minus i iskrzyło się mniej ale po jakiś 2-3 sekundach zobaczyłem że kable na plusie zaczęły się dymić więc odrazu to odłączyłem, były bardzo gorące. Przez noc z akumulatora znowu wylał się płyn mimo iż stał jak powinien. Przyglądam się teraz temu i zastanawiam czy ten czarno żółty kabel nie jest przypadkiem do minusa?
- Załączniki
-
- 15898122903612560994374153662846.jpg (4.21 MiB) Przejrzano 1495 razy
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Ja nie wiem czy ty nas trollujesz czy pytasz na poważnie. Nie sprawdziłeś jak masz dwa (!) przewody podpięte przed demontażem? Oczywiście, że minusem jest żółto-czarny przewód, 20cm od klemy ma przelotkę, którą się go przykręca do nadwozia. Sorry za ton ale są jakieś granice ignorancji, jeśli nie masz tak podstawowej wiedzy to następnym razem oddaj samochód komuś, kto wie co robi. A tymczasem ciesz się, że jeszcze masz powieki, bo równie dobrze elektrolit mógł Ci wybuchnąć w twarz przy takiej zabawie...skhjpz pisze: ↑18 maja 2020, 15:32Panowie sprawdziłem wszystko jeszcze raz, założyłem stare klemy, podpiąłem najpierw plus później dotykam minus i iskrzyło się mniej ale po jakiś 2-3 sekundach zobaczyłem że kable na plusie zaczęły się dymić więc odrazu to odłączyłem, były bardzo gorące. Przez noc z akumulatora znowu wylał się płyn mimo iż stał jak powinien. Przyglądam się teraz temu i zastanawiam czy ten czarno żółty kabel nie jest przypadkiem do minusa?
Podejrzewam, że w międzyczasie zwarłeś przegrody w baterii, skoro kipi sama z siebie to szukaj nowej. Z lewym plusem, bo zaraz historia się powtórzy jak ktoś Ci sprzeda aku do golfa, a Ty podepniesz minus na prawą klemę...
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
No wydaje mi się że niezłe kuku sobie zrobiłeś. Kabel który pytasz idzie o ile pamiętam do masy auta
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Dzięki za odpowiedź, na swoje wytłumaczenie odłączyłem to już jakiś czas temu i zważywszy na długość kabla jaka wychodzi z wiązki stwierdziłem że jedynym logicznym miejscem na podłączenie będzie plus Jeszcze raz dzięki za odpowiedź, trochę krytyki się czasem przydaje haha. Jutro to poskładam bo mam już dość nerwów i stresu na dziśpirul pisze: ↑18 maja 2020, 16:59Ja nie wiem czy ty nas trollujesz czy pytasz na poważnie. Nie sprawdziłeś jak masz dwa (!) przewody podpięte przed demontażem? Oczywiście, że minusem jest żółto-czarny przewód, 20cm od klemy ma przelotkę, którą się go przykręca do nadwozia. Sorry za ton ale są jakieś granice ignorancji, jeśli nie masz tak podstawowej wiedzy to następnym razem oddaj samochód komuś, kto wie co robi. A tymczasem ciesz się, że jeszcze masz powieki, bo równie dobrze elektrolit mógł Ci wybuchnąć w twarz przy takiej zabawie...skhjpz pisze: ↑18 maja 2020, 15:32Panowie sprawdziłem wszystko jeszcze raz, założyłem stare klemy, podpiąłem najpierw plus później dotykam minus i iskrzyło się mniej ale po jakiś 2-3 sekundach zobaczyłem że kable na plusie zaczęły się dymić więc odrazu to odłączyłem, były bardzo gorące. Przez noc z akumulatora znowu wylał się płyn mimo iż stał jak powinien. Przyglądam się teraz temu i zastanawiam czy ten czarno żółty kabel nie jest przypadkiem do minusa?