Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Chicago7
Posty: 86
Rejestracja: 20 lip 2017, 21:03
Model: NB FL
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Zielona Góra

10 sie 2020, 14:30

Wyczyściłem gniazda, świece jest ok. Dzięki.
1.6 nbfl
sowa
Posty: 80
Rejestracja: 03 cze 2016, 15:39
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

11 sie 2020, 18:04

Robię swapa z 1.6 NB na 1.8 vvt NBFL i mam pytanie o elektrykę. Poprzekładałem kilka pinów w niebieskiej kostce pod kierownicą i w kostce przy kompie, jednak widzę, że niektóre piny mają inny kształt. Czy przy tym swapie trzeba coś przelutowywać, czy już za dużo kombinuję? Chciałbym mieć pewność zanim będę ciął.
Na razie mam taką sytuację, że pompa paliwowa prawdopodobnie chodzi, ale iskry brak.
Awatar użytkownika
Jason
Posty: 2
Rejestracja: 18 lip 2020, 14:54
Model: NB FL
Lokalizacja: Rzeszów

15 sie 2020, 15:18

W ciągu 2 miejscy miałem 3 przypadki że auto po odpaleniu chwilę dusiło się i potem wchodziło na rowne obroty. Tym razem po odpaleniu ten problem nie znika i dodatkowo wyskoczyły 2 kontrolki check engine i poduszka powietrzna. Wstępnie czego mogę się spodziewać?
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

15 sie 2020, 17:50

Musisz się dowiedzieć co to za błędy, jedź do kogoś kto ma interfejs diagnostyczny
bartpi
Posty: 13
Rejestracja: 19 gru 2018, 23:06
Model: NB
Wersja: 1.6 98'
Lokalizacja: Gdańsk

19 sie 2020, 10:08

Cześć, zna ktoś kogoś kto założy mi det3 i wystroi turbo miate najlepiej w trojmiescie?
kojotPszemek
Posty: 45
Rejestracja: 20 mar 2019, 10:35
Model: NA
Lokalizacja: Elbląg

20 sie 2020, 0:00

Pytanie odnośnie ustawień geometrii w na. Założyłem ostatnio komplet zawieszenia od nbfl razem z poli i po ustawieniu geometrii wg flyin miata z tym że zbieżność zrobiłem na 0 auto jest podsterowne przy wejsciu w zakręt. Jak już w zakręcie się ułoży to jest ok lub nieco za dużo nadsterowności. Zastanawiam się co może być przyczyną i jak temu zaradzic. Amory b6 z pro kitem stabilizatory sportive. Ostatnio jeszcze zmieniłem dyfer na fuji i nie wiem czy się w środku nie blokuje i nie działa troche jak spaw co by wszystko mogło wyjaśniać
solidmarian
Posty: 126
Rejestracja: 15 gru 2013, 12:39
Model: Inny
Lokalizacja: 100lica

20 sie 2020, 8:08

Do tylnego zawieszenia w NC ile potrzeba śrub mimośrodowych do regulacji wahaczy, na moje oko 4 szt. wystarczą czy coś pominąłem?
Czy coś tam się jeszcze reguluje z tyłu w NC i zapobiegawczo zakupić zestaw naprawczy?

https://allegro.pl/oferta/sruba-zbiezno ... 7850536819
Awatar użytkownika
Krzych
Donator
Donator
Posty: 492
Rejestracja: 25 sty 2016, 14:38
Model: NC
Wersja: NC 2.5 + NA 1.8vvt
Lokalizacja: Gorlice/Małopolska

20 sie 2020, 8:22

Na moje oko to potrzebujesz 8szt.

Z przodu masz po 2 śruby na stronę, do regulacji kąta pochylenia koła oraz do kąta wyprzedzenia zwrotnicy.
https://www.jimellismazdaparts.com/sho ... gory=20234
Z tyłu po również po 2 śruby na stronę - kąt pochylenia koła i zbieżność.
https://www.jimellismazdaparts.com/show ... gory=20234

Przy zabawie z geometrią częsty problem to tuleje. Jeśli nikt tam dawno nie zaglądał, to może być problem z ruszeniem śrub regulacyjnych w tulejach, mogą obrócić się wraz z nią.

(poprawione!)
Ostatnio zmieniony 20 sie 2020, 11:10 przez Krzych, łącznie zmieniany 2 razy.
solidmarian
Posty: 126
Rejestracja: 15 gru 2013, 12:39
Model: Inny
Lokalizacja: 100lica

20 sie 2020, 9:43

Podpowiesz mi jeszcze, które elementy zawieszenia odpowiadają za regulację zbieżności z tyłu?
Awatar użytkownika
Krzych
Donator
Donator
Posty: 492
Rejestracja: 25 sty 2016, 14:38
Model: NC
Wersja: NC 2.5 + NA 1.8vvt
Lokalizacja: Gorlice/Małopolska

20 sie 2020, 11:10

No tak, zapomniałem o regulacji zbieżności z tyłu - tam też mamy śrubę mimośrodową . Poprawiłem poprzedni post.
Ps. Dopytaj o te śruby regulacyjne, wg diagramów poniżej mają różne numery co by wskazywało, że się różnią. Ja się nie orientuję niestety, nie wymieniałem ich u siebie.
Załączniki
mazda NC zawieszenie tył.jpg
mazda NC zawieszenie tył.jpg (158.46 KiB) Przejrzano 1281 razy
mazda NC zawieszenie przód.jpg
mazda NC zawieszenie przód.jpg (161.88 KiB) Przejrzano 1281 razy
ISO9001
Posty: 44
Rejestracja: 25 paź 2017, 0:45
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

20 sie 2020, 12:55

Heja, chciałem wymienić czujnik położenia wału bo mam wrażenie, że powoduje u mnie problemy, jednak ciężko mi znaleźć na necie dostępny do kupna. Są niby na aliexpress, ale nigdy nie kupowałem tam części samochodowych więc nie wiem czy warto ryzykować, jakie są wasze opinie? :D Kod czujnika to J5T23181.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

21 sie 2020, 17:07

Da się zdemontować środkowy tlumik w nbfl bez odkręcania rozpórek????
Gwiazda
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 09 gru 2019, 23:26
Model: NB
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

22 sie 2020, 23:10

ISO9001 pisze:
20 sie 2020, 12:55
Heja, chciałem wymienić czujnik położenia wału bo mam wrażenie, że powoduje u mnie problemy, jednak ciężko mi znaleźć na necie dostępny do kupna. Są niby na aliexpress, ale nigdy nie kupowałem tam części samochodowych więc nie wiem czy warto ryzykować, jakie są wasze opinie? :D Kod czujnika to J5T23181.
Podjedź do jakiegokolwiek sklepu z częściami z vinem, i na drugi dzień będziesz miał.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

22 sie 2020, 23:19

mutra pisze:
21 sie 2020, 17:07
Da się zdemontować środkowy tlumik w nbfl bez odkręcania rozpórek????
Sam sobie odpowiem: nie da się, chyba że brzeszczotem
Awatar użytkownika
Demon
Posty: 468
Rejestracja: 14 cze 2017, 13:50
Model: NA

23 sie 2020, 14:00

Taki temat: jest sens lania 98 do 1.8 vvt z nbfl?
Czy jednak nie warto przepłacać i lać 95?
Skłoniło mnie to, że przy upałach po dłuższej jeździe auto traciło parę koni. Ale to może być przez układ dolotowy (stożek itd) Jest już plan zmiany, są nawet części do tego
Ale tak dodatkowo myśle czy skoro 1.8vvt ma wysoki stopień sprężania w poruwnaniu do innych silników 1.6 i 1.8 z na i nb nie lepiej lać 98
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

23 sie 2020, 14:25

Jeśli na 95 Ci nie stuka w te upały to uważam że bez sensu ładować 98 z myślą o polepszeniu osiągów. Pod względem czyszczenia moooooze..
Awatar użytkownika
Demon
Posty: 468
Rejestracja: 14 cze 2017, 13:50
Model: NA

23 sie 2020, 14:37

Stuka, raczej nie. Nie zauważyłem. Ale przy upałach potrafi strzelić z wydechu (pierdnąć) przy odpuszczaniu gazu. Co mogłoby sugerować, że komp podlewa benzyną
Awatar użytkownika
Ziolkov
Posty: 309
Rejestracja: 07 gru 2012, 11:09
Lokalizacja: Warszawa

23 sie 2020, 17:52

Witajcie. Przyszła pora zrobić porządek z drzwiami w mojej NA. W zasadzie odkąd pamiętam podczas jazdy top down jest tam problem trzęsącej się/ telepiącej szyby bocznej od strony kierowcy. Na każdym wyboju wchodzi w rezonans i stuka im wyżej podniesiona tym gorzej. Z drugiej strony ten problem nie występuje.
Nigdy nie rozbierałem drzwi ale podejrzewam że to kwestia pękniętego lub wybrakowanego klipsa mocującego szybę. (?)

Czy wystarczy że ogarnę tą jedną część z KM Parts ? :
https://kmparts.pl/374.Klips-szyby-drzwi

Czy powinienem też dokupić jeszcze to:
https://kmparts.pl/750.Mocowanie-klipsa-NANBNBFLNC

Ktoś z Was miał już taki problem u siebie?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

23 sie 2020, 18:35

Demon pisze:
23 sie 2020, 14:00
Taki temat: jest sens lania 98 do 1.8 vvt z nbfl?
Czy jednak nie warto przepłacać i lać 95?
Skłoniło mnie to, że przy upałach po dłuższej jeździe auto traciło parę koni. Ale to może być przez układ dolotowy (stożek itd) Jest już plan zmiany, są nawet części do tego
Ale tak dodatkowo myśle czy skoro 1.8vvt ma wysoki stopień sprężania w poruwnaniu do innych silników 1.6 i 1.8 z na i nb nie lepiej lać 98
Zupełnie nic Ci to nie pomoże przy seryjnym silniku.
Awatar użytkownika
Demon
Posty: 468
Rejestracja: 14 cze 2017, 13:50
Model: NA

23 sie 2020, 19:07

mutra pisze:
23 sie 2020, 18:35
Demon pisze:
23 sie 2020, 14:00
Taki temat: jest sens lania 98 do 1.8 vvt z nbfl?
Czy jednak nie warto przepłacać i lać 95?
Skłoniło mnie to, że przy upałach po dłuższej jeździe auto traciło parę koni. Ale to może być przez układ dolotowy (stożek itd) Jest już plan zmiany, są nawet części do tego
Ale tak dodatkowo myśle czy skoro 1.8vvt ma wysoki stopień sprężania w poruwnaniu do innych silników 1.6 i 1.8 z na i nb nie lepiej lać 98
Zupełnie nic Ci to nie pomoże przy seryjnym silniku.
Bardzij chodziło mi dla bezpieczeństwa. Żeby zminimalizować ryzyko stuku. Na przyrosty nie licze bo wiem, że to tak nie działa
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

23 sie 2020, 20:47

Nic Ci nie powinno stukać przy 95 w niemodyfikowanym silniku
Gwiazda
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 09 gru 2019, 23:26
Model: NB
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

23 sie 2020, 22:31

Ziolkov pisze:
23 sie 2020, 17:52
Witajcie. Przyszła pora zrobić porządek z drzwiami w mojej NA. W zasadzie odkąd pamiętam podczas jazdy top down jest tam problem trzęsącej się/ telepiącej szyby bocznej od strony kierowcy. Na każdym wyboju wchodzi w rezonans i stuka im wyżej podniesiona tym gorzej. Z drugiej strony ten problem nie występuje.
Nigdy nie rozbierałem drzwi ale podejrzewam że to kwestia pękniętego lub wybrakowanego klipsa mocującego szybę. (?)

Czy wystarczy że ogarnę tą jedną część z KM Parts ? :
https://kmparts.pl/374.Klips-szyby-drzwi

Czy powinienem też dokupić jeszcze to:
https://kmparts.pl/750.Mocowanie-klipsa-NANBNBFLNC

Ktoś z Was miał już taki problem u siebie?
Zacznij od rozebrania drzwi, prosta sprawa. Godzinkę max Ci to powinno zająć ze złożeniem, i ogarnięciem co robi która śrubka. Sprawdź czy wszystko należycie dokręcone, albo czy coś nie jest wyłamane i wtedy zobacz co będzie
Awatar użytkownika
Mike83
Posty: 28
Rejestracja: 07 wrz 2011, 16:18
Model: NB FL
Wersja: Tor :)
Lokalizacja: Radom

26 sie 2020, 7:05

Witam , szukam podpowiedzi od czego zacząć szukanie usterki . Podczas ostatniego track dayu pojawił się mocne i głośnie pykniecie w okolicach lewego przodu przy bardzo mocnym do hamowaniu . Przy normalnej jeździe ,hamowaniu i skręcaniu nic złego nie słychać tylko przy bardzo mocnym wciśnięciu hamulca słychać takie mocne pykniecie . Zaglądałem tyle co można na postoju to nie widać niczego złego co się urwało . Macie pojęcie co to może walić ?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

26 sie 2020, 7:38

Sprawdź czy nie masz luzu na ktorejś z tulei dolnego wahacza
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

26 sie 2020, 7:47

Albo górny sworzeń się kończy.

"To co, sworzeń czy tuleja?" :D

Obrazek
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

26 sie 2020, 8:47

pirul pisze:
26 sie 2020, 7:47
Albo górny sworzeń się kończy.

"To co, sworzeń czy tuleja?" :D

Obrazek
Pewnie i to, i to 👍
Awatar użytkownika
Mike83
Posty: 28
Rejestracja: 07 wrz 2011, 16:18
Model: NB FL
Wersja: Tor :)
Lokalizacja: Radom

26 sie 2020, 9:30

Tuleje są nowe poliuretanowe więc raczej się nie kończą , ale dzięki za podpowiedzi we wtorek idzie na podnośnik to może coś wyjdzie :)
Ghostdog
Posty: 116
Rejestracja: 03 kwie 2020, 16:47
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

26 sie 2020, 18:57

Ktoś podjąłby się montażu rollbara od Cybula? W mazdzie już był kiedyś rol od C więc miejsce na montaż jest już gotowe.

Lokalizacja Warszawa i fajnie byłoby gdyby dało się jutro po południu tj w czwartek bo czas mocno mi się rozjechał...

Płacę walutą ewentualnie inwentarzem płynnym w zależności od preferencji.
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

26 sie 2020, 20:13

Fancymotorsport zapraszam, może niekoniecznie jutro sie uda ale spróbuj się skontaktować https://www.facebook.com/Fancymotorsport
Ghostdog
Posty: 116
Rejestracja: 03 kwie 2020, 16:47
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

26 sie 2020, 22:18

Rozmawiałem z Dawidem i najwcześniej sobota, a w piątek w południe wyjeźdzam i chciałem mieć z głowy, ale dzięki za odzew :)
ODPOWIEDZ