Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Gwiazda
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 09 gru 2019, 23:26
Model: NB
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

04 sty 2021, 14:24

kemad pisze:
04 sty 2021, 13:56
Chyba odgrzeję kotleta drgań.

Co prawda silnik chodzi dobrze, poduszki są wymienione (ori, wzmacniane), gumy na maglownicy wymienione na poliuretany itd.
Ale również denerwują mnie wibracje.

Przy zakresie 850-1100obr/min drążek zmiany biegów bardzo drży
Powyżej 1100obr/min jest lepiej natomiast drgania przenoszą się na kierownicę

Zastanawia mnie czy to po prostu urok NA czy niepotrzebna wymiana gum na poli w maglu :>
Ogólnie z wszelkimi drganiami jest zawsze problem. Są one stałe dla obrotów? Tj. niezależnie od obrotów np. ponizej 2k czuć drązek, a powyżej kierownice? Czy tylko przy pewnych prędkościach? Samo drganie drążka to może być wina gum na lewarku. Jak zdejmiesz tunel to tam wszystko widać, a tunel ściąga się w 4 minuty z odpięciem elektrycznych szyb, o ile masz.
kemad
Posty: 343
Rejestracja: 19 lut 2019, 13:58
Model: NA
Lokalizacja: Gdańsk

04 sty 2021, 14:29

Hej.
Gumy lewarka też są nowe ori.

Można powiedzieć, że są stałe w zależności od obrotów; prędkość nie ma większego znaczenia (wyważenie kół).
Pamela - prawie skończona :roll:
viewtopic.php?f=22&t=29041

Felix - może na lato :winner:
viewtopic.php?f=23&t=33202
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

04 sty 2021, 15:13

Może to poliuretan, bądź co bądź mniej tłumi niż guma
Gwiazda
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 09 gru 2019, 23:26
Model: NB
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

04 sty 2021, 21:43

kemad pisze:
04 sty 2021, 14:29
Hej.
Gumy lewarka też są nowe ori.

Można powiedzieć, że są stałe w zależności od obrotów; prędkość nie ma większego znaczenia (wyważenie kół).
Jeśli eliminujesz prawdopodobienstwo niewyważonych kół/ciśnienia opon/walniętych półosi czy wału tooo... mi do głowy przychodzi te poli. Zależy jak mocne masz te drgania ;D
creidd
Posty: 181
Rejestracja: 04 sie 2018, 15:20
Model: Inny

11 sty 2021, 19:02

MX5 NB 2000r - czy trzeba spuszczać płyn chłodniczy przy wyciąganiu nagrzewnicy, czy jest jakiś patent, żeby tego nie robić (np. nie wiem, zaciśnięcie węży przy grodzi?)?. Chodzi o to, że auto bardzo słabo grzeje i podejrzewam, że nikt tam dawno nie zaglądał i może gdzieś jest coś przytkane, więc chciałbym się tam dostać i sprawdzić. Jak sprawdzić chłodnicę nagrzewnicy, czy jest ok? A może od razu warto zamówić jakiś zamiennik i skorzystać z okazji i wymienić? Przyznam się bez bicia, że jakoś bardzo długo nie szukałem, ale ciężko mi coś konkretnego namierzyć. Znalazłem coś takiego https://allegro.pl/oferta/nagrzewnica-m ... 9571155958
Niby pisze, że do 1.8 / 2.0 (?!), mógłby ktoś potwierdzić, czy podejdzie ewentualnie do 1.6?

Silnik dogrzewa się normalnie, płynu nie ubywa, cięgno przy nagrzewnicy od strony schowka pasażera już poprawiłem, ale nic to nie dało.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4594
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

12 sty 2021, 16:19

ma ktoś może resztki wiązek z Mazd? Przygarnąłbym wtyczki pasujące do zegarów w NCku (2x6 pin i 2x12pin), takie:
IMG_20210112_145037.jpg
IMG_20210112_145037.jpg (526.42 KiB) Przejrzano 2791 razy
IMG_20210112_145033.jpg
IMG_20210112_145033.jpg (596.94 KiB) Przejrzano 2791 razy
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

12 sty 2021, 21:45

creidd pisze:
11 sty 2021, 19:02
MX5 NB 2000r - czy trzeba spuszczać płyn chłodniczy przy wyciąganiu nagrzewnicy, czy jest jakiś patent, żeby tego nie robić (np. nie wiem, zaciśnięcie węży przy grodzi?)?. Chodzi o to, że auto bardzo słabo grzeje i podejrzewam, że nikt tam dawno nie zaglądał i może gdzieś jest coś przytkane, więc chciałbym się tam dostać i sprawdzić. Jak sprawdzić chłodnicę nagrzewnicy, czy jest ok? A może od razu warto zamówić jakiś zamiennik i skorzystać z okazji i wymienić? Przyznam się bez bicia, że jakoś bardzo długo nie szukałem, ale ciężko mi coś konkretnego namierzyć. Znalazłem coś takiego https://allegro.pl/oferta/nagrzewnica-m ... 9571155958
Niby pisze, że do 1.8 / 2.0 (?!), mógłby ktoś potwierdzić, czy podejdzie ewentualnie do 1.6?

Silnik dogrzewa się normalnie, płynu nie ubywa, cięgno przy nagrzewnicy od strony schowka pasażera już poprawiłem, ale nic to nie dało.
Nie podejdzie- to pewnie nagrzewnica do nc. Zanim zaczniesz wyciągać nagrzewnicę odepnij węże przy grodzi. Podłacz wode z kranu do jednego, podstaw wiaderko pod drugi i wypłucz-zobacz co wylatuje.
https://youtu.be/wCYKQnqpRY4
Awatar użytkownika
Kumba
Posty: 57
Rejestracja: 10 lip 2020, 16:24
Model: NB
Lokalizacja: Gdańsk

13 sty 2021, 9:47

Pomocy, ten post to post rozpaczy.

Czy ktokolwiek z Was ma jakiś patent na wykręcenie drugiej śruby łączącej dyfer z PPF (ta, która ma dwie podkładki/grzybki).

Przed złożeniem tylnego zawieszenia blokuje mnie ten ostatni marny przypadek, a łeb śruby już drugiego dnia walki zaczął się poddawać.

Jak to ciąć, żeby oszczędzić sobie dalszych kłopotów? (grzanie do czerwoności nic nie pomogło :))
Awatar użytkownika
Arthur
Donator
Donator
Posty: 311
Rejestracja: 21 maja 2019, 15:12
Model: NA
Wersja: '97 1.8
Lokalizacja: Warszawa

13 sty 2021, 10:32

Kumba pisze:
13 sty 2021, 9:47
Pomocy, ten post to post rozpaczy.

Czy ktokolwiek z Was ma jakiś patent na wykręcenie drugiej śruby łączącej dyfer z PPF (ta, która ma dwie podkładki/grzybki).

Przed złożeniem tylnego zawieszenia blokuje mnie ten ostatni marny przypadek, a łeb śruby już drugiego dnia walki zaczął się poddawać.

Jak to ciąć, żeby oszczędzić sobie dalszych kłopotów? (grzanie do czerwoności nic nie pomogło :))
Zakładam, że śruba i tak do wymiany to może spróbuj kupić jedną z tych nasadek, które wcinają się w śrube i pozwalają na odkręcenie? Chyba że urywa się cały łepek, a nie obrabia to gorzej...


Żeby nie dublować - od razu pytanie ode mnie :D NA Ciepłe powietrze z nawiewów ZAWSZE, nawet jak ustawione na zimno. Wiadomo, klimy brak ale powietrze jest ewidentnie podgrzane dodatkowo. Czy to termostat czy macie inne pomysły?
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3518
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

13 sty 2021, 10:43

Artur - zacząłbym od sprawdzenia cięgien - to od temperatur idzie chyba po lewej stronie od konsoli centralnej ale sprawdź na wszelki wypadek wszystkie (no może oprócz tego od obiegu zamkniętego ;) )
Gwiazda
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 09 gru 2019, 23:26
Model: NB
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

13 sty 2021, 15:46

Kumba pisze:
13 sty 2021, 9:47
Pomocy, ten post to post rozpaczy.

Czy ktokolwiek z Was ma jakiś patent na wykręcenie drugiej śruby łączącej dyfer z PPF (ta, która ma dwie podkładki/grzybki).

Przed złożeniem tylnego zawieszenia blokuje mnie ten ostatni marny przypadek, a łeb śruby już drugiego dnia walki zaczął się poddawać.

Jak to ciąć, żeby oszczędzić sobie dalszych kłopotów? (grzanie do czerwoności nic nie pomogło :))
Bumpson. Walczę z tą śrubą od 2 tygodni. Też palnik ani nie pomaga, z łba (8ebana plastelina) 17mm jestem w stanie już nabić 16mm... Tylko że jedną nasadke już ujebałem ;) Myślę nad wyrobieniem śruby pod 15mm, i atak pneumatem.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

13 sty 2021, 16:29

Gwiazda pisze:
13 sty 2021, 15:46
Kumba pisze:
13 sty 2021, 9:47
Pomocy, ten post to post rozpaczy.

Czy ktokolwiek z Was ma jakiś patent na wykręcenie drugiej śruby łączącej dyfer z PPF (ta, która ma dwie podkładki/grzybki).

Przed złożeniem tylnego zawieszenia blokuje mnie ten ostatni marny przypadek, a łeb śruby już drugiego dnia walki zaczął się poddawać.

Jak to ciąć, żeby oszczędzić sobie dalszych kłopotów? (grzanie do czerwoności nic nie pomogło :))
Bumpson. Walczę z tą śrubą od 2 tygodni. Też palnik ani nie pomaga, z łba (8ebana plastelina) 17mm jestem w stanie już nabić 16mm... Tylko że jedną nasadke już ujebałem ;) Myślę nad wyrobieniem śruby pod 15mm, i atak pneumatem.
https://www.ebay.co.uk/itm/11pc-Twist-S ... %3A2334524

Podgrzej delikatnie ppf dookoła najpierw, znaczy się tam gdzie ta śruba ma gwint - przy dyfrze a nie sam łepek
Gwiazda
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 09 gru 2019, 23:26
Model: NB
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

13 sty 2021, 17:50

mutra pisze:
13 sty 2021, 16:29
Podgrzej delikatnie ppf dookoła najpierw, znaczy się tam gdzie ta śruba ma gwint - przy dyfrze a nie sam łepek
Oczywiście, że grzałem gwint, a nie nakrętke. Mało to dawało, może zrobie jak mówisz i zamówię te cwane nasadki ;)
Awatar użytkownika
WSR
Posty: 408
Rejestracja: 24 wrz 2018, 11:05
Model: NA
Lokalizacja: zachodniopomorskie

13 sty 2021, 19:47

Dobry udar (taki z mocnym pi**dolnięciem z początku) najpierw w prawo potem w lewo i powtarzać do skutku. A i opukaj wcześniej śrubę i dyfer po całej jej długości, ona jest przyrdzewiała gdzie się tylko da. No i forch truck na 24h przed akcją też nie zaszkodzi.
Awatar użytkownika
Kumba
Posty: 57
Rejestracja: 10 lip 2020, 16:24
Model: NB
Lokalizacja: Gdańsk

13 sty 2021, 22:12

Dzięki za odp. Dobrze wiedzieć, że jest ktoś jeszcze kto walczy

Pryskane, pukane, grzane, udar ako, potem zwykły...

Ten zestaw wydaje się ostatnim ratunkiem.

Ps. Manual mazdy zaleca wymianę ppf po odkręceniu śrub


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
WSR
Posty: 408
Rejestracja: 24 wrz 2018, 11:05
Model: NA
Lokalizacja: zachodniopomorskie

14 sty 2021, 6:57

No z tym się namęczyłem, ale pocieszę Cię, że gorsze było wyciąganie półosi z piast :D
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1385
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

14 sty 2021, 11:33

Czy silnik 1.8 125KM z Mondeo MK3, to ta sama rodzina co w NC? Też ma problemy z poborem oleju?
Awatar użytkownika
Kumba
Posty: 57
Rejestracja: 10 lip 2020, 16:24
Model: NB
Lokalizacja: Gdańsk

14 sty 2021, 19:19

WSR pisze:
14 sty 2021, 6:57
No z tym się namęczyłem, ale pocieszę Cię, że gorsze było wyciąganie półosi z piast :D
To nawet w nowych autach potrafi napsuć krwi (2014 to tez nie super nowe ale Nasze mazdy mogłyby być ich matkami 😂)
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

16 sty 2021, 20:32

Panowie NC 2.0 2006. Po rozkodowaniu vinu wychodzi że mam SPORT SUSPENSION.
Faktycznie Bilsteiny są, rozpórka kielichów pod maską jest.
Ale co z sprężynami? Bo wysoką jest jak koza, tak ma być? Dali Bile z zwykłą sprężyną?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3673
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

17 sty 2021, 12:36

Tak, to sa bile ze zwykla sprezyna. Musisz dolozyc vogtlandy albo eibachy -30mm i bedzie elegancko.

Widze ze mamy ten sam kolor NC. Najlepszy z palety :)
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

17 sty 2021, 15:09

bjorm pisze:
17 sty 2021, 12:36
Tak, to sa bile ze zwykla sprezyna. Musisz dolozyc vogtlandy albo eibachy -30mm i bedzie elegancko.

Widze ze mamy ten sam kolor NC. Najlepszy z palety :)
Dziękuję 🙂, tak...Cooper Red Mica 👍 daje radę:)
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Koyo
Posty: 46
Rejestracja: 24 cze 2015, 7:00
Model: NA
Wersja: 1.6 96r.
Lokalizacja: Kozienice/Lublin

18 sty 2021, 19:53

Szykuję się do dorobienia nowych boczków do NA.
Jaki materiał polecacie zamiennie do tego MDF które jest seryjne ? Ktoś ma jakieś doświadczenia ? Myślałem o płycie z ABS'u , ale nie wiem czy się sprawdzi .
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

19 sty 2021, 8:13

Gwiazda pisze:
13 sty 2021, 17:50
mutra pisze:
13 sty 2021, 16:29
Podgrzej delikatnie ppf dookoła najpierw, znaczy się tam gdzie ta śruba ma gwint - przy dyfrze a nie sam łepek
Oczywiście, że grzałem gwint, a nie nakrętke. Mało to dawało, może zrobie jak mówisz i zamówię te cwane nasadki ;)
Nie wiem czy one dadzą radę przy takiej sile. Działają, bo nieraz uratowały mi sytuację, ale nie przy PPF. Z moich doświadczeń - ściąłem łeb śruby na płasko pod 16mm po całej długości, nałożyłem płaski klucz 16mm, przyspawałem do łba (przy okazji trochę ciepełka poszło wgłąb), rura 2m i śruba się odkręciła. Dyfer razem z PPFem zdjąłem z auta w całości i dopiero walczyłem mając to na podłodze. Później śruba jest do kosza oczywiście, a kolejną polecam ocynkować przed montażem jeśli nie kupujesz nowej.
Koyo pisze:
18 sty 2021, 19:53
Szykuję się do dorobienia nowych boczków do NA.
Jaki materiał polecacie zamiennie do tego MDF które jest seryjne ? Ktoś ma jakieś doświadczenia ? Myślałem o płycie z ABS'u , ale nie wiem czy się sprawdzi .
Jeśli zachowasz folię na drzwiach zgodnie z fabryczną technologią to MDF w zupełności wystarczy. Płyta z ABSu będzie rezonować, papier lepiej wygłuszy.
Koyo
Posty: 46
Rejestracja: 24 cze 2015, 7:00
Model: NA
Wersja: 1.6 96r.
Lokalizacja: Kozienice/Lublin

19 sty 2021, 9:58

pirul pisze:
19 sty 2021, 8:13

Koyo pisze:
18 sty 2021, 19:53
Szykuję się do dorobienia nowych boczków do NA.
Jaki materiał polecacie zamiennie do tego MDF które jest seryjne ? Ktoś ma jakieś doświadczenia ? Myślałem o płycie z ABS'u , ale nie wiem czy się sprawdzi .
Jeśli zachowasz folię na drzwiach zgodnie z fabryczną technologią to MDF w zupełności wystarczy. Płyta z ABSu będzie rezonować, papier lepiej wygłuszy.
Ok w takim razie nie będę kombinował i poprawiał fabryki , dzięki za odpowiedź 😉
Awatar użytkownika
TofikGST
Posty: 219
Rejestracja: 17 gru 2018, 21:40
Model: NA
Wersja: Eunos Roadster 1.8
Lokalizacja: Jersey

28 sty 2021, 7:27

Hej. Szybkie dwa pytania .
Pierwsze: sadzał ktoś głowicę z BP4W na blok z NA 1.8 ? Trzeba się spodziewać czegoś nieprzewidzianego ? W sensie czy jest to P&P czy wiążą się jakieś przeróbki lub problemu?

Drugie: poleci ktoś jakie w miarę sprawdzone i przyzwoite regulowane koła rozrządu pod BP4W w rozsądnych pieniądzach ?
Awatar użytkownika
Konioczynka
Donator
Donator
Posty: 723
Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
Model: Inny
Wersja: Na odwyku
Lokalizacja: Mazury / Ełk

11 lut 2021, 11:18

NB
Osłony gumowe skrzyni biegów - czy jest do kupienia coś innego niż IL motorposrts ? : ) Czy akurat to im się udało ?
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
Gwiazda
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 09 gru 2019, 23:26
Model: NB
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

11 lut 2021, 11:50

Konioczynka pisze:
11 lut 2021, 11:18
NB
Osłony gumowe skrzyni biegów - czy jest do kupienia coś innego niż IL motorposrts ? : ) Czy akurat to im się udało ?
Jeszcze w tamtym roku opłacało się z mossa, teraz to chyba IL. Gdybyś się odezwał w listopadzie, miałbyś pełny zestaw za 260...
Awatar użytkownika
Konioczynka
Donator
Donator
Posty: 723
Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
Model: Inny
Wersja: Na odwyku
Lokalizacja: Mazury / Ełk

11 lut 2021, 14:04

Gwiazda pisze:
11 lut 2021, 11:50
Konioczynka pisze:
11 lut 2021, 11:18
NB
Osłony gumowe skrzyni biegów - czy jest do kupienia coś innego niż IL motorposrts ? : ) Czy akurat to im się udało ?
Jeszcze w tamtym roku opłacało się z mossa, teraz to chyba IL. Gdybyś się odezwał w listopadzie, miałbyś pełny zestaw za 260...
A co jest w pełnym zestawie ? (2x guma i co tam jeszcze trzeba wymieniać ? ) :zerka w portfel: :strach:
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
Gwiazda
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 09 gru 2019, 23:26
Model: NB
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

11 lut 2021, 18:35

Konioczynka pisze:
11 lut 2021, 14:04
A co jest w pełnym zestawie ? (2x guma i co tam jeszcze trzeba wymieniać ? ) :zerka w portfel: :strach:
Teoretycznie pare dupereli, chociaż nie wiem czy to mus
https://www.moss-europe.co.uk/shifter-r ... 59718.html
Ja zamawiałem to, ale teraz chyba jest większa zabawa, bo cło.
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

11 lut 2021, 22:56

Gumy to tylko izolatory hałasu i uszczelnienie komory wybieraka, w prowadzeniu lewarka niewiele zmienią, no chyba, że ich już w ogóle nie masz, to wtedy po wymianie się wydaje, że dostałeś nową skrzynię. Ale tak naprawdę za precyzję zmian biegów odpowiadają wszystkie pozostałe elementy (po tej stronie skrzyni). I dlatego warto je wymienić.
ODPOWIEDZ