Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

28 sie 2019, 6:21

Stabilizatory do NBFL. Szukać OEM czy robi ktoś coś wartego uwagi?

Sent from my PH-1 using Tapatalk

"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

28 sie 2019, 7:41

ernestz pisze:
27 sie 2019, 23:43
mam pytanie , robiliście geometrię i zbieżność tylko po montażu sprężyn obniżających ?
Nie powinno się nic zmienić, o ile zakładający wiedział co robi. ;) Warto jednak zrobić, to nie jest duży koszt, a będziesz miał pewność.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3513
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

28 sie 2019, 7:50

Sigma pisze:
28 sie 2019, 6:21
Stabilizatory do NBFL. Szukać OEM czy robi ktoś coś wartego uwagi?

Sent from my PH-1 using Tapatalk
Przód to możesz wesprzeć naszego klubowego Qubatrona z BNC i zamontować od razu coś grubszego, a tyłu nie zmieniaj ;)
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

28 sie 2019, 8:13

Hookie pisze:
28 sie 2019, 7:41
ernestz pisze:
27 sie 2019, 23:43
mam pytanie , robiliście geometrię i zbieżność tylko po montażu sprężyn obniżających ?
Nie powinno się nic zmienić, o ile zakładający wiedział co robi. ;) Warto jednak zrobić, to nie jest duży koszt, a będziesz miał pewność.
No jak, przecież camber się pogłębia po obniżeniu wielowahaczowego zawieszenia.

O ile chcesz wrócić do fabrycznych kątów to trzeba skorygować.
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

28 sie 2019, 8:26

Ja po wymianie sprężyn miałem takie same nastawy - zadbał o to wymieniający sprężyny. ;) Dlatego tak jak napisałem: "o ile zakładający wiedział co robi". :P
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

28 sie 2019, 9:46

Czyli zmieniał Ci sprężyny gość, który zajmuje się geometrią i od razu zrobił geometrię? Bo nie czaję :) Nie żebym się czepiał, ale nie da się zniwelować pochylenia inaczej niż regulacją kąta tego pochylenia, to wynika z budowy zawieszenia wielowahaczowego. Robienie tego bez aparatu na oko to wiadomo, drut. No a z aparatem to już poprawiona geometria :P

Osobny temat, że większości camber -1 do -1.30 po obniżeniu pasuje, ale pytanie było czy trzeba robić geometrię (czy się zmienia), więc trzeba robić, albo chociaż zmierzyć żeby wiedzieć na czym się jeździ :)
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

28 sie 2019, 9:53

Mówię tylko, że starał się minimalizować różnice przy wymianie springów, choć wiedział, że i tak na geometrię pojadę. :D Na geometrii byli w szoku, że co niby chcę zmieniać, bo było jak w serii idealnie ustawione. :P Inna sprawa, że chciałem inaczej niż seria.

Napisałem w każdym razie, żeby geometrię robić po obniżeniu - nie chcę wprowadzać zbędnego zamieszania. Tak jak piszesz - nie trzeba, ale powinno się. ;)
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
damianhere
Donator
Donator
Posty: 86
Rejestracja: 16 gru 2018, 10:41
Model: Inny
Lokalizacja: ...

28 sie 2019, 11:17

Jest jakiś patent na dziure w dachu? Mam pod szybą takie przecięcie na około 5cm. Chciałbym to jakoś załatać, dopiero na zime mam w planach ht a potem nowy material na soft.
Hasło i mail zmienione - zapraszam na PW w celu ustalenia szczegółów przywrócenia konta - Admin.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

28 sie 2019, 11:28

damianhere pisze:
28 sie 2019, 11:17
Jest jakiś patent na dziure w dachu? Mam pod szybą takie przecięcie na około 5cm. Chciałbym to jakoś załatać, dopiero na zime mam w planach ht a potem nowy material na soft.
klej tapicerski, ale to skazane na porażkę tak czy inaczej. To miejsce (podejrzewam że przy uszczelce szyby) ciągle pracuje i cokolwiek bys tam nie przykleił to i tak po kilku rozłożeniach dachu wszystko się rozlezie.
damianhere
Donator
Donator
Posty: 86
Rejestracja: 16 gru 2018, 10:41
Model: Inny
Lokalizacja: ...

28 sie 2019, 11:49

Widziałem kiedyś softa z naklejoną taką jakby łatką. Przeszło by coś takiego na chociaż te 2 miesiące? I gdzie można byłoby to kupić?
Hasło i mail zmienione - zapraszam na PW w celu ustalenia szczegółów przywrócenia konta - Admin.
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2092
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

28 sie 2019, 12:32

damianhere pisze:
28 sie 2019, 11:49
Widziałem kiedyś softa z naklejoną taką jakby łatką. Przeszło by coś takiego na chociaż te 2 miesiące? I gdzie można byłoby to kupić?
Rolka taśmy izolacyjnej w bagażniku i podklejasz przed każdym deszczem/myciem.(słyszałem od kolegi :roll:)
A poza tym dach ma być otwarty. :bicz:
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

28 sie 2019, 12:42

pistenbully pisze:
damianhere pisze:
28 sie 2019, 11:49
Widziałem kiedyś softa z naklejoną taką jakby łatką. Przeszło by coś takiego na chociaż te 2 miesiące? I gdzie można byłoby to kupić?
Rolka taśmy izolacyjnej w bagażniku i podklejasz przed każdym deszczem/myciem.(słyszałem od kolegi :roll:)
A poza tym dach ma być otwarty. :bicz:
Od 5 lat mam łatę i nic nie cieknie.
Wziąłem kawałek materiału z materaca dmuchanego i przykleilem na kleju do gumy. Trzyma się tak piąty rok z dwóch stron dachu na zdjęciach.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

28 sie 2019, 14:06

tomasz01 pisze:
28 sie 2019, 7:50
Sigma pisze:
28 sie 2019, 6:21
Stabilizatory do NBFL. Szukać OEM czy robi ktoś coś wartego uwagi?

Sent from my PH-1 using Tapatalk
Przód to możesz wesprzeć naszego klubowego Qubatrona z BNC i zamontować od razu coś grubszego, a tyłu nie zmieniaj ;)
Pisałem do Qbatrona, ale bez odzewu... Coś jeszcze wartego polecenia? ;)
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
sebalenk
Posty: 34
Rejestracja: 29 lip 2019, 20:49
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Poznań

29 sie 2019, 12:45

NBFL 1.8 Sportive, pytanie o zawieszenie, poprzedni właściciel wymienił amortyzatory na jakiś zamiennik Sachsa + sprężyny zamienniki, bliżej nieokreślone.
Z racji tego iż chce przywrócić auto do stanu fabrycznego ewentualnie z małym "+" rozważam opcje:
1) B6 + sprężyny które teraz są
2) B6 + ProKit
3) B8 + Prokit

Zależy mi na tym aby nie stracić na komforcie oraz nie obniżyć za mocno auta aby nie było problemu z poruszaniem się po drogach, progi zwalniające itp. Doradzicie?
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

29 sie 2019, 13:10

sebalenk pisze:
29 sie 2019, 12:45
2) B6 + ProKit
Będzie pan zadowolony.
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1055
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

29 sie 2019, 13:47

Cześć, mam propozycję zamiany rx-8 na miatę nbfl + dopłata, jednak nbfl ma dach winylowy i na dachu dwa małe (~1cm) pęknięcia materiału. Jest szansa to jakoś sensownie naprawić (może jakieś mini łatki? Albo zszycie?) żeby miało to ręce i nogi ale żeby nie wymieniać dachu? Samochodem po ewentualnej zamianie pojeżdżę max pół roku i na wiosnę chciałbym go sprzedać i kupić NC więc nie chcę iść w koszta. Dzięki z góry za jakieś podpowiedzi czy jest sens się w to pchać czy sobie odpuścić.
Załączniki
5B957062-D929-4D4F-9974-098DFE856D1E.jpeg
5B957062-D929-4D4F-9974-098DFE856D1E.jpeg (308.08 KiB) Przejrzano 2338 razy
60CBDC54-1511-4B7E-883B-B1022D019A58.jpeg
60CBDC54-1511-4B7E-883B-B1022D019A58.jpeg (197.08 KiB) Przejrzano 2338 razy
Obrazek
sebalenk
Posty: 34
Rejestracja: 29 lip 2019, 20:49
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Poznań

29 sie 2019, 13:50

pirul pisze:
29 sie 2019, 13:10
sebalenk pisze:
29 sie 2019, 12:45
2) B6 + ProKit
Będzie pan zadowolony.
Gdzieś czytałem że do prokita lepsze B8, niby B8 jest dedykowany i lepiej działa/wybiera od B6 + Prokit nie ma efektu piłeczki czego stanowczo chce uniknąć. Dużo niżej siedzi na Prokicie?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

29 sie 2019, 13:53

luki_92_92 pisze:
29 sie 2019, 13:47
Cześć, mam propozycję zamiany rx-8 na miatę nbfl + dopłata, jednak nbfl ma dach winylowy i na dachu dwa małe (~1cm) pęknięcia materiału. Jest szansa to jakoś sensownie naprawić (może jakieś mini łatki? Albo zszycie?) żeby miało to ręce i nogi ale żeby nie wymieniać dachu? Samochodem po ewentualnej zamianie pojeżdżę max pół roku i na wiosnę chciałbym go sprzedać i kupić NC więc nie chcę iść w koszta. Dzięki z góry za jakieś podpowiedzi czy jest sens się w to pchać czy sobie odpuścić.
Jakoś załatasZ, nie jest na zgięciu
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

29 sie 2019, 14:34

sebalenk pisze:
29 sie 2019, 13:50
pirul pisze:
29 sie 2019, 13:10
sebalenk pisze:
29 sie 2019, 12:45
2) B6 + ProKit
Będzie pan zadowolony.
Gdzieś czytałem że do prokita lepsze B8, niby B8 jest dedykowany i lepiej działa/wybiera od B6 + Prokit nie ma efektu piłeczki czego stanowczo chce uniknąć. Dużo niżej siedzi na Prokicie?
Bez sensu, pro kit obniża ile, 25-30mm? Po co Ci twardsze amortyzatory o skróconym skoku do takiego obniżenia? Pomijam wyższą cenę B8. Jeśli to ma być daily zbliżone do seryjnego to nie potrzebujesz nic innego niż B6.
damianhere
Donator
Donator
Posty: 86
Rejestracja: 16 gru 2018, 10:41
Model: Inny
Lokalizacja: ...

29 sie 2019, 14:36

luki_92_92 pisze:
29 sie 2019, 13:47
Cześć, mam propozycję zamiany rx-8 na miatę nbfl + dopłata, jednak nbfl ma dach winylowy i na dachu dwa małe (~1cm) pęknięcia materiału. Jest szansa to jakoś sensownie naprawić (może jakieś mini łatki? Albo zszycie?) żeby miało to ręce i nogi ale żeby nie wymieniać dachu? Samochodem po ewentualnej zamianie pojeżdżę max pół roku i na wiosnę chciałbym go sprzedać i kupić NC więc nie chcę iść w koszta. Dzięki z góry za jakieś podpowiedzi czy jest sens się w to pchać czy sobie odpuścić.
https://www.youtube.com/watch?v=7rXsq0Qyo4o&t
Hasło i mail zmienione - zapraszam na PW w celu ustalenia szczegółów przywrócenia konta - Admin.
Awatar użytkownika
brateq
Posty: 42
Rejestracja: 08 lip 2018, 10:21
Model: NB FL
Lokalizacja: Kraków

31 sie 2019, 10:05

Siemka,
chciałbym elegancko zamontować gaśnicę, najlepiej przed fotelem kierowcy. Są już gotowe sety do zamówienia i łatwego zamontowania w NBFL do fotela z serii?
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

31 sie 2019, 12:25

Nie wiem czy ktoś oferuje gotowe ale takie coś możesz sobie zamówić na eblaszki.pl, wysylasz im rysunek nawet w paint'cie z naniesionymi wymiarami i wycinają to za niewielkie pieniądze. Potem polakierować samemu albo oddać dp proszku i gotowe. Będę robił takie coś do NA, NBFL ma ten sam rozstaw mocowań i szyny więc będzie pasować, można pomyśleć o zamówieniu grupowym gdyby uzbierała się odpowiednia ilość osób.
Awatar użytkownika
rachey
Posty: 785
Rejestracja: 21 lip 2013, 13:18
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Gliwice

31 sie 2019, 12:51

pirul pisze:
31 sie 2019, 12:25
Nie wiem czy ktoś oferuje gotowe ale takie coś możesz sobie zamówić na eblaszki.pl, wysylasz im rysunek nawet w paint'cie z naniesionymi wymiarami i wycinają to za niewielkie pieniądze. Potem polakierować samemu albo oddać dp proszku i gotowe. Będę robił takie coś do NA, NBFL ma ten sam rozstaw mocowań i szyny więc będzie pasować, można pomyśleć o zamówieniu grupowym gdyby uzbierała się odpowiednia ilość osób.
Masz u mnie piwo za tę stronę.
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
Awatar użytkownika
brateq
Posty: 42
Rejestracja: 08 lip 2018, 10:21
Model: NB FL
Lokalizacja: Kraków

31 sie 2019, 18:53

pirul pisze:
31 sie 2019, 12:25
Nie wiem czy ktoś oferuje gotowe ale takie coś możesz sobie zamówić na eblaszki.pl, wysylasz im rysunek nawet w paint'cie z naniesionymi wymiarami i wycinają to za niewielkie pieniądze. Potem polakierować samemu albo oddać dp proszku i gotowe. Będę robił takie coś do NA, NBFL ma ten sam rozstaw mocowań i szyny więc będzie pasować, można pomyśleć o zamówieniu grupowym gdyby uzbierała się odpowiednia ilość osób.
O kurcze, świetna sprawa, pierwszy raz słyszę. Można klubowo zrobić coś ładnego i udostępnić dla wszystkich. Jutro postaram się to wymierzyć i zrobić wstępną wersję.
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

31 sie 2019, 21:18

Ale przecież projekt uchwytów już powstał. Uderz do flatline.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
damianhere
Donator
Donator
Posty: 86
Rejestracja: 16 gru 2018, 10:41
Model: Inny
Lokalizacja: ...

01 wrz 2019, 17:51

Znacie jakieś tańsze alternatywy dla Cobalt'a? Mam aktualnie Bastuck'a i w sumie to średnio mi się podoba i zmieniłbym go na coś pojedynczego i lepiej brzmiącego.
Hasło i mail zmienione - zapraszam na PW w celu ustalenia szczegółów przywrócenia konta - Admin.
skatejol92
Donator
Donator
Posty: 178
Rejestracja: 10 lip 2019, 12:40
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM+Recaro
Lokalizacja: Warszawa

02 wrz 2019, 13:01

Czy robił ktoś u siebie wydech regulowany z przepustnicą? Koszt jest porównywalny z Cobaltem, a w sumie dostajemy teoretycznie 2 w 1;) Pacjent: 2.0 NCFL
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

02 wrz 2019, 13:06

Regulowany wydech z przepustnicą za ok. 1000 złotych? Gdzie takie dają?
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
skatejol92
Donator
Donator
Posty: 178
Rejestracja: 10 lip 2019, 12:40
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM+Recaro
Lokalizacja: Warszawa

02 wrz 2019, 13:07

Hookie pisze:
02 wrz 2019, 13:06
Regulowany wydech z przepustnicą za ok. 1000 złotych? Gdzie takie dają?
Redux Motorsport. Kuzyn robił u nich taki wydech w BMW 430.
Dla jasności - układ wydechowy (puchy) zostają seryjne, chodzi tylko o ominięcie tłumika końcowego. Przepustnica na pilot
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3513
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

02 wrz 2019, 13:21

Czyli w praktyce mowa o samej przepustnicy ;)
ODPOWIEDZ