Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Cześć, kupiłem niedawno MX5 na i mam w niej torsena z nb. Okazuje się że do wymiany jest uszczelniacz prawej półosi. Nie ma w Intercars, obdzwonilem większość hurtowni w moim mieście i w jednej gdzie mogą mieć to chcą nr VIN albo wymiar żeby nie było pomyłki. Także czy moglibyście pomóc i podać wymiar, albo czy ktoś na PW nr VIN jeśli ma NB z Ori torsenem? Będę bardzo wdzięczny
Edit: już ogarnięte
Edit: już ogarnięte
Ostatnio zmieniony 27 mar 2019, 14:55 przez Ucios, łącznie zmieniany 1 raz.
- Szlifiera
- Posty: 32
- Rejestracja: 15 kwie 2012, 18:05
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie/Podkarpackie
Cześć,
Mam pytanie, mam zdjęte zawieszenie do wymiany gum na poli, chciałem od razu oddać wahacze do piaskowania i malowania - z tym, że gość nie chce tego robić ze sworzniem ( stare tuleje chyba chce w piecu wypalać o ile dobrze zrozumiałem ) a ten chyba jest na wcisk, jest jakaś opcja wymiany sworznia czy to się wymienia już z całym wahaczem? Pacjent NBFL.
Dzięki
Mam pytanie, mam zdjęte zawieszenie do wymiany gum na poli, chciałem od razu oddać wahacze do piaskowania i malowania - z tym, że gość nie chce tego robić ze sworzniem ( stare tuleje chyba chce w piecu wypalać o ile dobrze zrozumiałem ) a ten chyba jest na wcisk, jest jakaś opcja wymiany sworznia czy to się wymienia już z całym wahaczem? Pacjent NBFL.
Dzięki
- Szlifiera
- Posty: 32
- Rejestracja: 15 kwie 2012, 18:05
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie/Podkarpackie
Warto dopłacać do tego z ilmotosport?
https://www.kmparts.pl/775.Zestaw-napra ... L1998-2005
Nie mogę znaleźć żadnego zamiennika FEBI, LEMFORDERA, tylko same nieznane mi firmy i nie wiem jaki wybrać?
https://www.iparts.pl/czesc/sworzen-wah ... tml#100581
https://www.iparts.pl/czesc/sworzen-wah ... tml#100581
Cześć!
Mam szybkie pytanie, dach w mojej MX-5 jest w stanie opłakanym bo materiał nad tyna szybą jest pękniety po całej długości, znalazłem używkę w którym ta część jest w całości ale pozostałość dachu już nie wygląda najlepiej.
Tak czy tak chciałbym spytać ile mniej więcej kosztuje łatanie dachu, albo przeszczepienie całej części.
Warszawa i okolice, z góry dzięki za odpowiedź
5!
Mam szybkie pytanie, dach w mojej MX-5 jest w stanie opłakanym bo materiał nad tyna szybą jest pękniety po całej długości, znalazłem używkę w którym ta część jest w całości ale pozostałość dachu już nie wygląda najlepiej.
Tak czy tak chciałbym spytać ile mniej więcej kosztuje łatanie dachu, albo przeszczepienie całej części.
Warszawa i okolice, z góry dzięki za odpowiedź
5!
- Szlifiera
- Posty: 32
- Rejestracja: 15 kwie 2012, 18:05
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie/Podkarpackie
Cześć,MiniMol pisze: ↑07 kwie 2019, 9:28Cześć!
Mam szybkie pytanie, dach w mojej MX-5 jest w stanie opłakanym bo materiał nad tyna szybą jest pękniety po całej długości, znalazłem używkę w którym ta część jest w całości ale pozostałość dachu już nie wygląda najlepiej.
Tak czy tak chciałbym spytać ile mniej więcej kosztuje łatanie dachu, albo przeszczepienie całej części.
Warszawa i okolice, z góry dzięki za odpowiedź
5!
Raczej taka zabawa w szycie jednego dachu z dwóch będzie mało opłacalna. Za 800-1000zł można dostać na prawdę ładną sztukę z jakiegoś anglika - parę osób z forum nawet ściąga angliki i szabruje. Na czas poszukiwań "nowego dachu" jak chcesz doraźnie załatać to może pomyśl o taśmach/łatach np. do łatania żagli.
Co do samego przełożenia dachu, to nie jest to trudny zabieg, choć bardzo pomocna jest druga osoba przy montażu dachu. Na YT jest parę filmików pokazujących mniej więcej jak to zrobić.
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Ja mam z il.motorsport drugi rok i póki co jest okSzlifiera pisze: ↑04 kwie 2019, 16:37Warto dopłacać do tego z ilmotosport?
https://www.kmparts.pl/775.Zestaw-napra ... L1998-2005
Nie mogę znaleźć żadnego zamiennika FEBI, LEMFORDERA, tylko same nieznane mi firmy i nie wiem jaki wybrać?
https://www.iparts.pl/czesc/sworzen-wah ... tml#100581
https://www.iparts.pl/czesc/sworzen-wah ... tml#100581
- Szlifiera
- Posty: 32
- Rejestracja: 15 kwie 2012, 18:05
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie/Podkarpackie
Dzięki. Chyba nie będę ryzykował z tańszymi zamiennikamimutra pisze: ↑07 kwie 2019, 15:06Ja mam z il.motorsport drugi rok i póki co jest okSzlifiera pisze: ↑04 kwie 2019, 16:37Warto dopłacać do tego z ilmotosport?
https://www.kmparts.pl/775.Zestaw-napra ... L1998-2005
Nie mogę znaleźć żadnego zamiennika FEBI, LEMFORDERA, tylko same nieznane mi firmy i nie wiem jaki wybrać?
https://www.iparts.pl/czesc/sworzen-wah ... tml#100581
https://www.iparts.pl/czesc/sworzen-wah ... tml#100581
Hej, ostatnio dają mi się we znaki piski paska wielorowkowego (wszystko wskazuje na ten od alternatora). Dźwięk jest przeraźliwie głośny i występuje najczęściej zaraz po odpaleniu, w szczególności przy sporej wilgoci np. poranna rosa. Paski były wymieniane przez poprzedniego właściciela. Sprawdziłem naciągi - na moje niewprawne oko wygląda ok - nie mogę obrócić paska o więcej niż 90 stopni, luzu na kole pasowym nie ma. Oprócz tego przy dużym obciążeniu delikatnie przygasają światła i nawet po dłuższej przejażdżce słychać delikatne popiskiwanie w momencie np. opuszczania szyb. Znalazłem wątek na forum w którym ktoś podpowiadał, że możliwy jest koniec alternatora jednak zastanawia mnie kwestia czy drugi objaw nie jest spowodowany przez poślizg paska i za wolne "kręcenie" alternatorem? Ktoś miał może podobny przypadek i może coś podpowiedzieć? Z góry dzięki za wskazówki
Miałem podobną sytuację gdy pasek nie był napięty. Wcześniej stawiałem na to, że tuleja się kończy. IMO warto też zwrócić uwagę czy nie masz czasem jakiegoś brudu na kole pasowym.Peterr pisze: ↑08 kwie 2019, 20:53Hej, ostatnio dają mi się we znaki piski paska wielorowkowego (wszystko wskazuje na ten od alternatora). Dźwięk jest przeraźliwie głośny i występuje najczęściej zaraz po odpaleniu, w szczególności przy sporej wilgoci np. poranna rosa. Paski były wymieniane przez poprzedniego właściciela. Sprawdziłem naciągi - na moje niewprawne oko wygląda ok - nie mogę obrócić paska o więcej niż 90 stopni, luzu na kole pasowym nie ma. Oprócz tego przy dużym obciążeniu delikatnie przygasają światła i nawet po dłuższej przejażdżce słychać delikatne popiskiwanie w momencie np. opuszczania szyb. Znalazłem wątek na forum w którym ktoś podpowiadał, że możliwy jest koniec alternatora jednak zastanawia mnie kwestia czy drugi objaw nie jest spowodowany przez poślizg paska i za wolne "kręcenie" alternatorem? Ktoś miał może podobny przypadek i może coś podpowiedzieć? Z góry dzięki za wskazówki
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Peterr, zdejmij pasek i zobacz czy kółko alternatora kręci się luźno bo to trochę brzmi jakby łożysko się właśnie zacierało, tam nie ma prawa być aż takiego oporu żeby poprawnie naciągnięty pasek piszczał z obciążenia.
Prosto. Tylko trzeba jakoś zatkać węże od płynu chłodniczego, żeby nie wyciekł. Sam demontaż jak i dostanie się do przepustnicy jest łatwy i nie zajmie dużo czasu. Tyle, że ona jest elektroniczna, więc nie za dużo tam jest do czyszczenia.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
- Malcolm_x
- Donator
- Posty: 520
- Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
- Model: NC
- Wersja: 2.5
- Lokalizacja: poznań
Muszę spróbować, ciężko silnik pracuje na jałowym, lekko faluje, do tego jest zbyt nerwowy przy ruszaniu. Muszę to przepustnica? Przepływke też warto oczyścić? Nie będę ukrywać że komplet płynów do czyszczenia tego i tego właśnie kupiłem (liquid Moly)
Bless, Pirul, wielkie dzięki za podpowiedzi Spróbuję poprosić kogoś bardziej ogarniętego żeby zerknął jeszcze raz na naciąg i sprawdzę opór na kółku alternatora. Dam znać jak problem się rozwiąże - będzie dodatkowa wskazówka dla forumowiczów na przyszłość
żeby przeczyścić przepustnice nie trzeba jej wyciągać.. zazwyczaj można ją zmyć jakaś tam benzyną z nagaru.. - więc wystarczy odłączenie węża z dolotu.. trochę benzyny które poleci dalej wypali się przy rozruchu..
- Malcolm_x
- Donator
- Posty: 520
- Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
- Model: NC
- Wersja: 2.5
- Lokalizacja: poznań
A można przy wyjetym wężu otwierać przepustnice poprzez naciskanie gazu przy włączonym zapłonie aby było można było czyscic głębiej?żeby przeczyścić przepustnice nie trzeba jej wyciągać.. zazwyczaj można ją zmyć jakaś tam benzyną z nagaru.. - więc wystarczy odłączenie węża z dolotu.. trochę benzyny które poleci dalej wypali się przy rozruchu..
Panowie, zamontowałem zestaw z Raszyna. Moc spadła z bardzo małej do znikomej. Jak to ratować? W sklepie WOBO znalazłem takie gadżety:
http://www.woboteam.pl/akcesoria/512-os ... 3x310.html
Myślicie, że samo owiniecię tych rurek i kolanek + taka osłona odda mi zabrane konie? Czy zamiast tej osłony sklepowej skorzystać z z folii kominowej?
W sumie u kolegi znalazłem takie rozwiązanie:
http://www.woboteam.pl/akcesoria/512-os ... 3x310.html
Myślicie, że samo owiniecię tych rurek i kolanek + taka osłona odda mi zabrane konie? Czy zamiast tej osłony sklepowej skorzystać z z folii kominowej?
W sumie u kolegi znalazłem takie rozwiązanie:
U siebie wykorzystałem znaleziony gdzieś na forum pomysł z zastosowaniem ekranu zagrzejnikowego z Castoramy.Oskarek pisze: ↑11 kwie 2019, 12:52Panowie, zamontowałem zestaw z Raszyna. Moc spadła z bardzo małej do znikomej. Jak to ratować? W sklepie WOBO znalazłem takie gadżety:
http://www.woboteam.pl/akcesoria/512-os ... 3x310.html
Myślicie, że samo owiniecię tych rurek i kolanek + taka osłona odda mi zabrane konie? Czy zamiast tej osłony sklepowej skorzystać z z folii kominowej?
W sumie u kolegi znalazłem takie rozwiązanie:
-
Np. w temacie MikeyMike możesz zobaczyć jak to wygląda.
viewtopic.php?p=390190#p390190
witam, może ktoś spotkał się z następującym problemem w NC:
- po otwarciu drzwi (prawych bądź lewych) słyszę irytujące "pstrykanie" jakiegoś przekaźnika z lewej strony pod kierownicą (nie mogę go dokładnie namierzyć)
- delikatne dzwięki dochodzą także z siłowników centralnego zamka w drzwiach, tak jakby owy dzwoniący przekaźnik próbował coś z nimi zrobić, ale drzwi nie blokują się,
- przekaźnik milknie po ok 1 minucie albo po zamknięciu drzwi.
Początkowo podejrzewałem, że za problem odpowiada uszkodzony siłownik centralnego zamka w drzwiach pasażera, ale po jego odłączeniu problem nie ustąpił.
- po otwarciu drzwi (prawych bądź lewych) słyszę irytujące "pstrykanie" jakiegoś przekaźnika z lewej strony pod kierownicą (nie mogę go dokładnie namierzyć)
- delikatne dzwięki dochodzą także z siłowników centralnego zamka w drzwiach, tak jakby owy dzwoniący przekaźnik próbował coś z nimi zrobić, ale drzwi nie blokują się,
- przekaźnik milknie po ok 1 minucie albo po zamknięciu drzwi.
Początkowo podejrzewałem, że za problem odpowiada uszkodzony siłownik centralnego zamka w drzwiach pasażera, ale po jego odłączeniu problem nie ustąpił.
- danielski
- Donator
- Posty: 310
- Rejestracja: 12 sie 2014, 20:02
- Model: NC
- Wersja: 2.0
- Lokalizacja: Warszawa Ursynów
Cześć, mam nadzieję, że pytam w dobrym temacie
Wie ktoś może gdzie dostanę naklejkę na przedni zderzak do NA? Tylko ASO/eBay?
Wie ktoś może gdzie dostanę naklejkę na przedni zderzak do NA? Tylko ASO/eBay?
Były:
2x NB 1.6
NA 1.6 '91
Ponton NC http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... ead#unread
Jest:
Ponton 2.0
viewtopic.php?f=22&t=35567&p=567756#p567756
2x NB 1.6
NA 1.6 '91
Ponton NC http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... ead#unread
Jest:
Ponton 2.0
viewtopic.php?f=22&t=35567&p=567756#p567756
Pytanko,
pacjent NBFL 1.6 bez LSD.
https://allegro.pl/oferta/motul-gear-30 ... 7688245179
Taki olej będzie okej zarówno do skrzyni jak i do dyfra? Starczy po jednej buteleczce na każdy element? Czy polecacie inną firmę/gęstość/ilość?
pacjent NBFL 1.6 bez LSD.
https://allegro.pl/oferta/motul-gear-30 ... 7688245179
Taki olej będzie okej zarówno do skrzyni jak i do dyfra? Starczy po jednej buteleczce na każdy element? Czy polecacie inną firmę/gęstość/ilość?
Lałem w NB nb skrzyni i torsena i wszystko chodzi jak marzenie. Co do ilości to był gdzieś na forum temat, więc szukajka pomożeOskarek pisze: ↑15 kwie 2019, 10:00Pytanko,
pacjent NBFL 1.6 bez LSD.
https://allegro.pl/oferta/motul-gear-30 ... 7688245179
Taki olej będzie okej zarówno do skrzyni jak i do dyfra? Starczy po jednej buteleczce na każdy element? Czy polecacie inną firmę/gęstość/ilość?