Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Ucios
Posty: 1
Rejestracja: 17 mar 2019, 15:15
Model: NA
Lokalizacja: Trójmiasto

27 mar 2019, 9:43

Cześć, kupiłem niedawno MX5 na i mam w niej torsena z nb. Okazuje się że do wymiany jest uszczelniacz prawej półosi. Nie ma w Intercars, obdzwonilem większość hurtowni w moim mieście i w jednej gdzie mogą mieć to chcą nr VIN albo wymiar żeby nie było pomyłki. Także czy moglibyście pomóc i podać wymiar, albo czy ktoś na PW nr VIN jeśli ma NB z Ori torsenem? 😁 Będę bardzo wdzięczny

Edit: już ogarnięte ;)
Ostatnio zmieniony 27 mar 2019, 14:55 przez Ucios, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Szlifiera
Posty: 32
Rejestracja: 15 kwie 2012, 18:05
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie/Podkarpackie

03 kwie 2019, 20:31

Cześć,
Mam pytanie, mam zdjęte zawieszenie do wymiany gum na poli, chciałem od razu oddać wahacze do piaskowania i malowania - z tym, że gość nie chce tego robić ze sworzniem ( stare tuleje chyba chce w piecu wypalać o ile dobrze zrozumiałem ) a ten chyba jest na wcisk, jest jakaś opcja wymiany sworznia czy to się wymienia już z całym wahaczem? Pacjent NBFL.

Obrazek

Dzięki
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

03 kwie 2019, 21:37

wymienia się - u siebie miałem wymieniany.
Awatar użytkownika
hani09
Posty: 155
Rejestracja: 28 maja 2014, 18:21
Model: NA
Wersja: Nbfl
Lokalizacja: Warszawa

04 kwie 2019, 7:57

Czyja NA jeździ na B6 + pro kit chciałem zerknąć jak zdjęcie jak to wysoko siedzi ?
NB 1.6 Miracle
NA 1.8 +
Awatar użytkownika
Malcolm_x
Donator
Donator
Posty: 520
Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: poznań

04 kwie 2019, 10:10

Słuchajcie jak najprościej zdemontować przedni emblemat mazdy w nc?
Awatar użytkownika
Szlifiera
Posty: 32
Rejestracja: 15 kwie 2012, 18:05
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie/Podkarpackie

04 kwie 2019, 16:37

mutra pisze:
03 kwie 2019, 21:37
wymienia się - u siebie miałem wymieniany.
Warto dopłacać do tego z ilmotosport?
https://www.kmparts.pl/775.Zestaw-napra ... L1998-2005
Nie mogę znaleźć żadnego zamiennika FEBI, LEMFORDERA, tylko same nieznane mi firmy i nie wiem jaki wybrać?
https://www.iparts.pl/czesc/sworzen-wah ... tml#100581
https://www.iparts.pl/czesc/sworzen-wah ... tml#100581
MiniMol
Posty: 9
Rejestracja: 27 lut 2019, 21:12
Model: NB
Lokalizacja: Marki

07 kwie 2019, 9:28

Cześć!
Mam szybkie pytanie, dach w mojej MX-5 jest w stanie opłakanym bo materiał nad tyna szybą jest pękniety po całej długości, znalazłem używkę w którym ta część jest w całości ale pozostałość dachu już nie wygląda najlepiej.
Tak czy tak chciałbym spytać ile mniej więcej kosztuje łatanie dachu, albo przeszczepienie całej części.
Warszawa i okolice, z góry dzięki za odpowiedź :)
5!
Awatar użytkownika
Szlifiera
Posty: 32
Rejestracja: 15 kwie 2012, 18:05
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie/Podkarpackie

07 kwie 2019, 10:18

MiniMol pisze:
07 kwie 2019, 9:28
Cześć!
Mam szybkie pytanie, dach w mojej MX-5 jest w stanie opłakanym bo materiał nad tyna szybą jest pękniety po całej długości, znalazłem używkę w którym ta część jest w całości ale pozostałość dachu już nie wygląda najlepiej.
Tak czy tak chciałbym spytać ile mniej więcej kosztuje łatanie dachu, albo przeszczepienie całej części.
Warszawa i okolice, z góry dzięki za odpowiedź :)
5!
Cześć,
Raczej taka zabawa w szycie jednego dachu z dwóch będzie mało opłacalna. Za 800-1000zł można dostać na prawdę ładną sztukę z jakiegoś anglika - parę osób z forum nawet ściąga angliki i szabruje. Na czas poszukiwań "nowego dachu" jak chcesz doraźnie załatać to może pomyśl o taśmach/łatach np. do łatania żagli.
Co do samego przełożenia dachu, to nie jest to trudny zabieg, choć bardzo pomocna jest druga osoba przy montażu dachu. Na YT jest parę filmików pokazujących mniej więcej jak to zrobić.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

07 kwie 2019, 15:06

Szlifiera pisze:
04 kwie 2019, 16:37
mutra pisze:
03 kwie 2019, 21:37
wymienia się - u siebie miałem wymieniany.
Warto dopłacać do tego z ilmotosport?
https://www.kmparts.pl/775.Zestaw-napra ... L1998-2005
Nie mogę znaleźć żadnego zamiennika FEBI, LEMFORDERA, tylko same nieznane mi firmy i nie wiem jaki wybrać?
https://www.iparts.pl/czesc/sworzen-wah ... tml#100581
https://www.iparts.pl/czesc/sworzen-wah ... tml#100581
Ja mam z il.motorsport drugi rok i póki co jest ok
Awatar użytkownika
Szlifiera
Posty: 32
Rejestracja: 15 kwie 2012, 18:05
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie/Podkarpackie

07 kwie 2019, 16:18

mutra pisze:
07 kwie 2019, 15:06
Szlifiera pisze:
04 kwie 2019, 16:37
mutra pisze:
03 kwie 2019, 21:37
wymienia się - u siebie miałem wymieniany.
Warto dopłacać do tego z ilmotosport?
https://www.kmparts.pl/775.Zestaw-napra ... L1998-2005
Nie mogę znaleźć żadnego zamiennika FEBI, LEMFORDERA, tylko same nieznane mi firmy i nie wiem jaki wybrać?
https://www.iparts.pl/czesc/sworzen-wah ... tml#100581
https://www.iparts.pl/czesc/sworzen-wah ... tml#100581
Ja mam z il.motorsport drugi rok i póki co jest ok
Dzięki. Chyba nie będę ryzykował z tańszymi zamiennikami :)
Peterr
Posty: 18
Rejestracja: 17 gru 2015, 9:34
Model: NB FL
Lokalizacja: Łódź

08 kwie 2019, 20:53

Hej, ostatnio dają mi się we znaki piski paska wielorowkowego (wszystko wskazuje na ten od alternatora). Dźwięk jest przeraźliwie głośny i występuje najczęściej zaraz po odpaleniu, w szczególności przy sporej wilgoci np. poranna rosa. Paski były wymieniane przez poprzedniego właściciela. Sprawdziłem naciągi - na moje niewprawne oko wygląda ok - nie mogę obrócić paska o więcej niż 90 stopni, luzu na kole pasowym nie ma. Oprócz tego przy dużym obciążeniu delikatnie przygasają światła i nawet po dłuższej przejażdżce słychać delikatne popiskiwanie w momencie np. opuszczania szyb. Znalazłem wątek na forum w którym ktoś podpowiadał, że możliwy jest koniec alternatora jednak zastanawia mnie kwestia czy drugi objaw nie jest spowodowany przez poślizg paska i za wolne "kręcenie" alternatorem? Ktoś miał może podobny przypadek i może coś podpowiedzieć? Z góry dzięki za wskazówki :senkju:
Awatar użytkownika
Bless
Posty: 393
Rejestracja: 26 sty 2018, 10:13
Model: NA
Lokalizacja: Poznań / Babimost

09 kwie 2019, 16:00

Peterr pisze:
08 kwie 2019, 20:53
Hej, ostatnio dają mi się we znaki piski paska wielorowkowego (wszystko wskazuje na ten od alternatora). Dźwięk jest przeraźliwie głośny i występuje najczęściej zaraz po odpaleniu, w szczególności przy sporej wilgoci np. poranna rosa. Paski były wymieniane przez poprzedniego właściciela. Sprawdziłem naciągi - na moje niewprawne oko wygląda ok - nie mogę obrócić paska o więcej niż 90 stopni, luzu na kole pasowym nie ma. Oprócz tego przy dużym obciążeniu delikatnie przygasają światła i nawet po dłuższej przejażdżce słychać delikatne popiskiwanie w momencie np. opuszczania szyb. Znalazłem wątek na forum w którym ktoś podpowiadał, że możliwy jest koniec alternatora jednak zastanawia mnie kwestia czy drugi objaw nie jest spowodowany przez poślizg paska i za wolne "kręcenie" alternatorem? Ktoś miał może podobny przypadek i może coś podpowiedzieć? Z góry dzięki za wskazówki :senkju:
Miałem podobną sytuację gdy pasek nie był napięty. Wcześniej stawiałem na to, że tuleja się kończy. IMO warto też zwrócić uwagę czy nie masz czasem jakiegoś brudu na kole pasowym.
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

09 kwie 2019, 16:38

Peterr, zdejmij pasek i zobacz czy kółko alternatora kręci się luźno bo to trochę brzmi jakby łożysko się właśnie zacierało, tam nie ma prawa być aż takiego oporu żeby poprawnie naciągnięty pasek piszczał z obciążenia.
Awatar użytkownika
Malcolm_x
Donator
Donator
Posty: 520
Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: poznań

09 kwie 2019, 19:03

Słuchajcie, trudno wyczyścić przepustnice w NC 2.0? Ktos z was robił to?
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4674
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

09 kwie 2019, 20:37

Prosto. Tylko trzeba jakoś zatkać węże od płynu chłodniczego, żeby nie wyciekł. Sam demontaż jak i dostanie się do przepustnicy jest łatwy i nie zajmie dużo czasu. Tyle, że ona jest elektroniczna, więc nie za dużo tam jest do czyszczenia.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Malcolm_x
Donator
Donator
Posty: 520
Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: poznań

09 kwie 2019, 21:01

Fifkers pisze:
09 kwie 2019, 20:37
Prosto. Tylko trzeba jakoś zatkać węże od płynu chłodniczego, żeby nie wyciekł. Sam demontaż jak i dostanie się do przepustnicy jest łatwy i nie zajmie dużo czasu. Tyle, że ona jest elektroniczna, więc nie za dużo tam jest do czyszczenia.
Muszę spróbować, ciężko silnik pracuje na jałowym, lekko faluje, do tego jest zbyt nerwowy przy ruszaniu. Muszę to przepustnica? Przepływke też warto oczyścić? Nie będę ukrywać że komplet płynów do czyszczenia tego i tego właśnie kupiłem (liquid Moly)
Peterr
Posty: 18
Rejestracja: 17 gru 2015, 9:34
Model: NB FL
Lokalizacja: Łódź

10 kwie 2019, 10:06

Bless, Pirul, wielkie dzięki za podpowiedzi :senkju: Spróbuję poprosić kogoś bardziej ogarniętego żeby zerknął jeszcze raz na naciąg i sprawdzę opór na kółku alternatora. Dam znać jak problem się rozwiąże - będzie dodatkowa wskazówka dla forumowiczów na przyszłość ;)
LubMich
Posty: 720
Rejestracja: 27 wrz 2009, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

10 kwie 2019, 10:28

Malcolm_x pisze:
09 kwie 2019, 21:01
Fifkers pisze:
09 kwie 2019, 20:37
Prosto. Tylko trzeba jakoś zatkać węże od płynu chłodniczego, żeby nie wyciekł. Sam demontaż jak i dostanie się do przepustnicy jest łatwy i nie zajmie dużo czasu. Tyle, że ona jest elektroniczna, więc nie za dużo tam jest do czyszczenia.
Muszę spróbować, ciężko silnik pracuje na jałowym, lekko faluje, do tego jest zbyt nerwowy przy ruszaniu. Muszę to przepustnica? Przepływke też warto oczyścić? Nie będę ukrywać że komplet płynów do czyszczenia tego i tego właśnie kupiłem (liquid Moly)
żeby przeczyścić przepustnice nie trzeba jej wyciągać.. zazwyczaj można ją zmyć jakaś tam benzyną z nagaru.. - więc wystarczy odłączenie węża z dolotu.. trochę benzyny które poleci dalej wypali się przy rozruchu.. ;-)
bartpi
Posty: 13
Rejestracja: 19 gru 2018, 23:06
Model: NB
Wersja: 1.6 98'
Lokalizacja: Gdańsk

10 kwie 2019, 18:46

Cześć, ktoś wie gdzie dostanę śruby łączące kratownice i dyfer w nb?
Awatar użytkownika
Malcolm_x
Donator
Donator
Posty: 520
Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: poznań

10 kwie 2019, 20:48

żeby przeczyścić przepustnice nie trzeba jej wyciągać.. zazwyczaj można ją zmyć jakaś tam benzyną z nagaru.. - więc wystarczy odłączenie węża z dolotu.. trochę benzyny które poleci dalej wypali się przy rozruchu.. ;-)
A można przy wyjetym wężu otwierać przepustnice poprzez naciskanie gazu przy włączonym zapłonie aby było można było czyscic głębiej?
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4674
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

11 kwie 2019, 7:53

Otwierasz przepustnicę palcem :)
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Oskarek
Posty: 135
Rejestracja: 31 mar 2017, 8:42
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

11 kwie 2019, 12:52

Panowie, zamontowałem zestaw z Raszyna. Moc spadła z bardzo małej do znikomej. Jak to ratować? W sklepie WOBO znalazłem takie gadżety:
http://www.woboteam.pl/akcesoria/512-os ... 3x310.html

Myślicie, że samo owiniecię tych rurek i kolanek + taka osłona odda mi zabrane konie? Czy zamiast tej osłony sklepowej skorzystać z z folii kominowej? :)

W sumie u kolegi znalazłem takie rozwiązanie:
Obrazek
Awatar użytkownika
Malcolm_x
Donator
Donator
Posty: 520
Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: poznań

11 kwie 2019, 16:51

Fifkers pisze:
11 kwie 2019, 7:53
Otwierasz przepustnicę palcem :)
słyszałem że trzeba robić jakąś adaptację przepustnicy po takim czymś .... czy to prawda ?a jak tak to jak to przebiega?
creidd
Posty: 181
Rejestracja: 04 sie 2018, 15:20
Model: Inny

12 kwie 2019, 12:56

Oskarek pisze:
11 kwie 2019, 12:52
Panowie, zamontowałem zestaw z Raszyna. Moc spadła z bardzo małej do znikomej. Jak to ratować? W sklepie WOBO znalazłem takie gadżety:
http://www.woboteam.pl/akcesoria/512-os ... 3x310.html

Myślicie, że samo owiniecię tych rurek i kolanek + taka osłona odda mi zabrane konie? Czy zamiast tej osłony sklepowej skorzystać z z folii kominowej? :)

W sumie u kolegi znalazłem takie rozwiązanie:
-
U siebie wykorzystałem znaleziony gdzieś na forum pomysł z zastosowaniem ekranu zagrzejnikowego z Castoramy.

Np. w temacie MikeyMike możesz zobaczyć jak to wygląda.

viewtopic.php?p=390190#p390190
Awatar użytkownika
Oskarek
Posty: 135
Rejestracja: 31 mar 2017, 8:42
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

12 kwie 2019, 13:18

Nom, takie rozwiązanie znam, ale może ktoś wymyślił coś lepszego? Bardziej estetycznego :)
wiwid
Posty: 2
Rejestracja: 09 kwie 2019, 10:43
Model: NC
Lokalizacja: Poznań

12 kwie 2019, 19:42

witam, może ktoś spotkał się z następującym problemem w NC:
- po otwarciu drzwi (prawych bądź lewych) słyszę irytujące "pstrykanie" jakiegoś przekaźnika z lewej strony pod kierownicą (nie mogę go dokładnie namierzyć)
- delikatne dzwięki dochodzą także z siłowników centralnego zamka w drzwiach, tak jakby owy dzwoniący przekaźnik próbował coś z nimi zrobić, ale drzwi nie blokują się,
- przekaźnik milknie po ok 1 minucie albo po zamknięciu drzwi.

Początkowo podejrzewałem, że za problem odpowiada uszkodzony siłownik centralnego zamka w drzwiach pasażera, ale po jego odłączeniu problem nie ustąpił.
Awatar użytkownika
danielski
Donator
Donator
Posty: 310
Rejestracja: 12 sie 2014, 20:02
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Warszawa Ursynów

14 kwie 2019, 19:15

Cześć, mam nadzieję, że pytam w dobrym temacie :)
Wie ktoś może gdzie dostanę naklejkę na przedni zderzak do NA? Tylko ASO/eBay?
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3518
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

14 kwie 2019, 19:35

Odezwij się do Purple Panda Crew na FB. Dominika takie robiła idealnie zgodne z oryginałem.
Awatar użytkownika
Oskarek
Posty: 135
Rejestracja: 31 mar 2017, 8:42
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

15 kwie 2019, 10:00

Pytanko,
pacjent NBFL 1.6 bez LSD.

https://allegro.pl/oferta/motul-gear-30 ... 7688245179

Taki olej będzie okej zarówno do skrzyni jak i do dyfra? Starczy po jednej buteleczce na każdy element? Czy polecacie inną firmę/gęstość/ilość?
Awatar użytkownika
Enzis
Posty: 577
Rejestracja: 02 gru 2014, 8:55
Model: NB FL
Lokalizacja: Ostrzeszów\Wrocław

15 kwie 2019, 10:34

Oskarek pisze:
15 kwie 2019, 10:00
Pytanko,
pacjent NBFL 1.6 bez LSD.

https://allegro.pl/oferta/motul-gear-30 ... 7688245179

Taki olej będzie okej zarówno do skrzyni jak i do dyfra? Starczy po jednej buteleczce na każdy element? Czy polecacie inną firmę/gęstość/ilość?
Lałem w NB nb skrzyni i torsena i wszystko chodzi jak marzenie. Co do ilości to był gdzieś na forum temat, więc szukajka pomoże
ODPOWIEDZ