Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

mufasa
Posty: 509
Rejestracja: 14 mar 2014, 18:49
Model: ND
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

20 kwie 2020, 15:31

Jak ściągnąć plastikowe pokrywy dachu w NC PRHT? Same plastikowe poszycia, bez demontażu całego stelażu.
Obrazek
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

20 kwie 2020, 19:52

jaki plyn chlodzacy do NC 1.8? Jakis inny niz do NA/NB?
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
misiek1_9
Posty: 13
Rejestracja: 01 maja 2019, 13:22
Model: NB
Lokalizacja: żary

21 kwie 2020, 7:14

Witam z rana, mam pytanie odnośnie układu paliwowego. W starym silniku mam dwa przewody paliwowe zasilanie i powrót, natomiast w nowym silniku już jest tylko zasilanie. wiem, wystarczy przełożyć listwę wtryskową ze starego i jest ok, ale moje pytanie brzmi, Jakie są plusy i minusy obu układów w naszych mazdach? jak przerobić układ z powrotem na taki bez powrotu?
Pozdrawiam i życzę miłego dnia
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

21 kwie 2020, 7:46

Alex pisze:
20 kwie 2020, 19:52
jaki plyn chlodzacy do NC 1.8? Jakis inny niz do NA/NB?
Nie sądzę żeby NC były jakieś wyjątkowe pod tym względem, do codziennej jazdy dynagel zrobi robotę jak w każdym innym aucie.
misiek1_9 pisze:
21 kwie 2020, 7:14
Witam z rana, mam pytanie odnośnie układu paliwowego. W starym silniku mam dwa przewody paliwowe zasilanie i powrót, natomiast w nowym silniku już jest tylko zasilanie. wiem, wystarczy przełożyć listwę wtryskową ze starego i jest ok, ale moje pytanie brzmi, Jakie są plusy i minusy obu układów w naszych mazdach? jak przerobić układ z powrotem na taki bez powrotu?
Pozdrawiam i życzę miłego dnia
Nowszy układ (bez powrotu) to po prostu nowsza technologia i niższy koszt produkcji (mniej elementów). Żeby to przełożyć w całości potrzebujesz pompę paliwa do kompletu. Po podmianie pompy usuwasz spod auta dodatkowy przewód paliwowy i zrobione.
misiek1_9
Posty: 13
Rejestracja: 01 maja 2019, 13:22
Model: NB
Lokalizacja: żary

21 kwie 2020, 19:50

pirul pisze:
21 kwie 2020, 7:46
Alex pisze:
20 kwie 2020, 19:52
jaki plyn chlodzacy do NC 1.8? Jakis inny niz do NA/NB?
Nie sądzę żeby NC były jakieś wyjątkowe pod tym względem, do codziennej jazdy dynagel zrobi robotę jak w każdym innym aucie.
misiek1_9 pisze:
21 kwie 2020, 7:14
Witam z rana, mam pytanie odnośnie układu paliwowego. W starym silniku mam dwa przewody paliwowe zasilanie i powrót, natomiast w nowym silniku już jest tylko zasilanie. wiem, wystarczy przełożyć listwę wtryskową ze starego i jest ok, ale moje pytanie brzmi, Jakie są plusy i minusy obu układów w naszych mazdach? jak przerobić układ z powrotem na taki bez powrotu?
Pozdrawiam i życzę miłego dnia
Nowszy układ (bez powrotu) to po prostu nowsza technologia i niższy koszt produkcji (mniej elementów). Żeby to przełożyć w całości potrzebujesz pompę paliwa do kompletu. Po podmianie pompy usuwasz spod auta dodatkowy przewód paliwowy i zrobione.
Czyli najszybszym sposobem na teraz to tylko przełożyć listwe I dać nowsze wtrysku, a później ewentualnie szukać pompy paliwa
kapoost
Posty: 350
Rejestracja: 07 lip 2010, 13:20
Lokalizacja: Zamość / Warszawa

22 kwie 2020, 10:38

Cześć,
Nie mogę znaleźć a kiedyś ktoś polecał polskiego producenta łatek do dachów materiałowych - czy ktoś może wie jak się nazywa?
Ew. czym zakleić przecięcie (o wielkości dwuzłotówki :P )
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3520
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

22 kwie 2020, 10:39

Forum jest po to, żeby pytać to pytam - czy wymiana cewki w NA 1.6 to jakiś problem czy wystarczą małe japońskie rączki i się samo wszystko odkręca?
?
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

22 kwie 2020, 11:50

tomasz01 pisze:
22 kwie 2020, 10:39
Forum jest po to, żeby pytać to pytam - czy wymiana cewki w NA 1.6 to jakiś problem czy wystarczą małe japońskie rączki i się samo wszystko odkręca?
?
Żaden problem, tylko połam sobie nadgarstki zanim zaczniesz :)
Płaskimi kluczami odkręcisz, to tylko dwie śruby.
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3520
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

22 kwie 2020, 11:54

pirul pisze:
22 kwie 2020, 11:50
tomasz01 pisze:
22 kwie 2020, 10:39
Forum jest po to, żeby pytać to pytam - czy wymiana cewki w NA 1.6 to jakiś problem czy wystarczą małe japońskie rączki i się samo wszystko odkręca?
?
Żaden problem, tylko połam sobie nadgarstki zanim zaczniesz :)
Płaskimi kluczami odkręcisz, to tylko dwie śruby.
Tak podejrzewałem z tymi nadgarstkami - dzięki :kciuk:
kemad
Posty: 343
Rejestracja: 19 lut 2019, 13:58
Model: NA
Lokalizacja: Gdańsk

22 kwie 2020, 18:58

kemad pisze:
18 kwie 2020, 19:18
NA

Czego brakuje obok osłony akumulatora?
Czy taka szpara to może seryjna? :bang:


WhatsApp Image 2020-04-18 at 20.16.21.jpeg

No ej, przecież ktoś tu jeździ NA :ryjezesmiechu:
Wszyscy mamy tak samo?
Pamela - prawie skończona :roll:
viewtopic.php?f=22&t=29041

Felix - może na lato :winner:
viewtopic.php?f=23&t=33202
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3520
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

22 kwie 2020, 19:10

kemad pisze:
22 kwie 2020, 18:58
kemad pisze:
18 kwie 2020, 19:18
NA

Czego brakuje obok osłony akumulatora?
Czy taka szpara to może seryjna? :bang:


WhatsApp Image 2020-04-18 at 20.16.21.jpeg

No ej, przecież ktoś tu jeździ NA :ryjezesmiechu:
Wszyscy mamy tak samo?
Na moje oko brakuje koła zapasowego - wtedy zasłania wszystko ;)
kemad
Posty: 343
Rejestracja: 19 lut 2019, 13:58
Model: NA
Lokalizacja: Gdańsk

22 kwie 2020, 19:17

tomasz01 pisze:
22 kwie 2020, 19:10
kemad pisze:
22 kwie 2020, 18:58
kemad pisze:
18 kwie 2020, 19:18
NA

Czego brakuje obok osłony akumulatora?
Czy taka szpara to może seryjna? :bang:


WhatsApp Image 2020-04-18 at 20.16.21.jpeg

No ej, przecież ktoś tu jeździ NA :ryjezesmiechu:
Wszyscy mamy tak samo?
Na moje oko brakuje koła zapasowego - wtedy zasłania wszystko ;)
No właśnie nie.
Pionowa szpara zostaje :(

btw. czy ktoś z Was ma jakiś inny zestaw dywaników do bagażnika? Estetyczniejszy :P
Pamela - prawie skończona :roll:
viewtopic.php?f=22&t=29041

Felix - może na lato :winner:
viewtopic.php?f=23&t=33202
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3520
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

22 kwie 2020, 19:42

kemad pisze:
22 kwie 2020, 19:17
tomasz01 pisze:
22 kwie 2020, 19:10
kemad pisze:
22 kwie 2020, 18:58



No ej, przecież ktoś tu jeździ NA :ryjezesmiechu:
Wszyscy mamy tak samo?
Na moje oko brakuje koła zapasowego - wtedy zasłania wszystko ;)
No właśnie nie.
Pionowa szpara zostaje :(

btw. czy ktoś z Was ma jakiś inny zestaw dywaników do bagażnika? Estetyczniejszy :P
Tzn w sumie dziwne masz to takie pionowe coś. U mnie była podłoga i osłona akumulatora. Reszta nieosłonięta...

Pierwsze w z brzegu zdjęcie z neta - moim zdaniem tak wygląda seria w przedlifcie...
Załączniki
Trunk_Top.jpg
Trunk_Top.jpg (57.53 KiB) Przejrzano 1487 razy
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

22 kwie 2020, 20:15

Zgadza się, w przedlifcie to jest kompletna tapicerka bagażnika.
skhjpz
Posty: 72
Rejestracja: 03 kwie 2019, 17:02
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

22 kwie 2020, 22:04

Cześć, dość nietypowe pytanie - kupiłem jakiś rice zbiornik wyrównawczy bo OEM przecieka i ten zbiornik nie ma tak jakby ujścia powietrza, jest szczelny. Czy to przejdzie czy muszę gdzieś mu jakąś dziurkę wywiercić? Autko to NA 94 1.6 z góry dzięki za pomoc :D
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

22 kwie 2020, 22:40

Zbiornik wyrównawczy którego płynu? Generalnie odpowietrznik powinien być.

Przenoszę do czaterii.
skhjpz
Posty: 72
Rejestracja: 03 kwie 2019, 17:02
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

22 kwie 2020, 23:01

pirul pisze:
22 kwie 2020, 22:40
Zbiornik wyrównawczy którego płynu? Generalnie odpowietrznik powinien być.

Przenoszę do czaterii.
Płynu chłodniczego
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

22 kwie 2020, 23:08

Jeśli płynu chłodniczego to przede wszystkim powinien mieć rurkę do dna od korka żeby podciśnienie było w stanie zassać sobie płyn z powrotem do chłodnicy, nie wiem czy masz w nim takie coś. A oprócz tego gdzieś na szczycie zbiornika powinien mieć przelew żeby płyn miał gdzie uciekać w razie awarii, czyli generalnie tak jak w seryjnym zbiorniku.
skhjpz
Posty: 72
Rejestracja: 03 kwie 2019, 17:02
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

22 kwie 2020, 23:12

pirul pisze:
22 kwie 2020, 23:08
Jeśli płynu chłodniczego to przede wszystkim powinien mieć rurkę do dna od korka żeby podciśnienie było w stanie zassać sobie płyn z powrotem do chłodnicy, nie wiem czy masz w nim takie coś. A oprócz tego gdzieś na szczycie zbiornika powinien mieć przelew żeby płyn miał gdzie uciekać w razie awarii, czyli generalnie tak jak w seryjnym zbiorniku.
Zbiornik jest z aluminium i ma wejście na wężyk na dole (jest w kształcie walca). O jakim przelewie mówisz?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

22 kwie 2020, 23:22

skhjpz pisze:
22 kwie 2020, 23:12
pirul pisze:
22 kwie 2020, 23:08
Jeśli płynu chłodniczego to przede wszystkim powinien mieć rurkę do dna od korka żeby podciśnienie było w stanie zassać sobie płyn z powrotem do chłodnicy, nie wiem czy masz w nim takie coś. A oprócz tego gdzieś na szczycie zbiornika powinien mieć przelew żeby płyn miał gdzie uciekać w razie awarii, czyli generalnie tak jak w seryjnym zbiorniku.
Zbiornik jest z aluminium i ma wejście na wężyk na dole (jest w kształcie walca). O jakim przelewie mówisz?
A jaki ma korek ten zbiornik. Może to jest taki zbiorniczek jak w oplach gdzie na zbiorniczku jest korek ciśnieniowy a nie na chłodnicy jak w na/Nb?
skhjpz
Posty: 72
Rejestracja: 03 kwie 2019, 17:02
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

22 kwie 2020, 23:25

Korek ma zwykły gwint z gumową uszczelką
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

22 kwie 2020, 23:38

No to w takiej sytuacji jeśli ciśnienie wyrzuci 100ml płynu z chłodnicy, ten płyn nie będzie miał jak wrócić do układu, więc równie dobrze mógłbyś zbiorniczka w ogóle nie mieć.
skhjpz
Posty: 72
Rejestracja: 03 kwie 2019, 17:02
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

22 kwie 2020, 23:45

Czyli zbiornik nie może trzymać ciśnienia? Dobrze rozumiem?
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3520
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

23 kwie 2020, 6:59

Wrzuć może zdjęcia tego zbiorniczka - biedny Pirul nie będzie musiał wznosić się na wyżyny swojego wizjonerstwa w temacie wyglądu zbiorniczka ;)
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

23 kwie 2020, 8:13

tomasz01 pisze:
23 kwie 2020, 6:59
Wrzuć może zdjęcia tego zbiorniczka - biedny Pirul nie będzie musiał wznosić się na wyżyny swojego wizjonerstwa w temacie wyglądu zbiorniczka ;)
To by nieco ułatwiło sprawę faktycznie ;)
skhjpz pisze:
22 kwie 2020, 23:12
Zbiornik jest z aluminium i ma wejście na wężyk na dole (jest w kształcie walca). O jakim przelewie mówisz?
Jeśli masz wejście na wężyk na dnie zbiornika to podłączasz do niego węzyk spod korka chłodnicy i wszystko gra, nie ma też znaczenia wysokość montażu zbiornika bo to działa na zasadzie różnicy ciśnień, a nie grawitacyjnie. Ale musisz dorobić przelew na górze zbiornika, bo skoro korek jest uszczelniany to gdzie ma się podziać powietrze kiedy do zbiornika wejdzie z chłodnicy nadmiar płynu dolnym króćcem? Ten zbiornik musi oddychać. Bo jak zagotujesz wodę w chłodnicy któregoś razu to zamiast wykipieć przez przelew wywali ci cały płyn z układu którymś wężem na silniku.

Ergo
skhjpz pisze:
22 kwie 2020, 23:45
Czyli zbiornik nie może trzymać ciśnienia? Dobrze rozumiem?
Tak :)
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

23 kwie 2020, 9:03

pirul pisze:
Alex pisze:
20 kwie 2020, 19:52
jaki plyn chlodzacy do NC 1.8? Jakis inny niz do NA/NB?
Nie sądzę żeby NC były jakieś wyjątkowe pod tym względem, do codziennej jazdy dynagel zrobi robotę jak w każdym innym aucie.
misiek1_9 pisze:
21 kwie 2020, 7:14
Witam z rana, mam pytanie odnośnie układu paliwowego. W starym silniku mam dwa przewody paliwowe zasilanie i powrót, natomiast w nowym silniku już jest tylko zasilanie. wiem, wystarczy przełożyć listwę wtryskową ze starego i jest ok, ale moje pytanie brzmi, Jakie są plusy i minusy obu układów w naszych mazdach? jak przerobić układ z powrotem na taki bez powrotu?
Pozdrawiam i życzę miłego dnia
Nowszy układ (bez powrotu) to po prostu nowsza technologia i niższy koszt produkcji (mniej elementów). Żeby to przełożyć w całości potrzebujesz pompę paliwa do kompletu. Po podmianie pompy usuwasz spod auta dodatkowy przewód paliwowy i zrobione.
pirul pisze:
Alex pisze:
20 kwie 2020, 19:52
jaki plyn chlodzacy do NC 1.8? Jakis inny niz do NA/NB?
Nie sądzę żeby NC były jakieś wyjątkowe pod tym względem, do codziennej jazdy dynagel zrobi robotę jak w każdym innym aucie.
Pytałem gdyż Mazda wymyśliła jakiś plyn FL22 a to co mam w zbiorniczku ani nie jest różowe ani zielone

Mam kolejne pytania o NC przedlift

- czy dywanik pod nogi kierowcy jest jakoś mocowany do podłogi. Mój ma plastikowe gniazdo ale zupełnie nie widzę czegokolwiek do czego dałoby się zaczepic. Chwilowo użyłem trytytki i zamocowalem do fotela ale wydaje mi się to slabe

- czy seryjne radio nie-bose powinno automatycznie przełączac tryby dźwięku topdown-topup? Bo jak na razie mogę to tylko robić ręcznie z gałki.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

23 kwie 2020, 9:38

Alex pisze:
23 kwie 2020, 9:03
pirul pisze:
Alex pisze:
20 kwie 2020, 19:52
jaki plyn chlodzacy do NC 1.8? Jakis inny niz do NA/NB?
Nie sądzę żeby NC były jakieś wyjątkowe pod tym względem, do codziennej jazdy dynagel zrobi robotę jak w każdym innym aucie.
misiek1_9 pisze:
21 kwie 2020, 7:14
Witam z rana, mam pytanie odnośnie układu paliwowego. W starym silniku mam dwa przewody paliwowe zasilanie i powrót, natomiast w nowym silniku już jest tylko zasilanie. wiem, wystarczy przełożyć listwę wtryskową ze starego i jest ok, ale moje pytanie brzmi, Jakie są plusy i minusy obu układów w naszych mazdach? jak przerobić układ z powrotem na taki bez powrotu?
Pozdrawiam i życzę miłego dnia
Nowszy układ (bez powrotu) to po prostu nowsza technologia i niższy koszt produkcji (mniej elementów). Żeby to przełożyć w całości potrzebujesz pompę paliwa do kompletu. Po podmianie pompy usuwasz spod auta dodatkowy przewód paliwowy i zrobione.
pirul pisze:
Alex pisze:
20 kwie 2020, 19:52
jaki plyn chlodzacy do NC 1.8? Jakis inny niz do NA/NB?
Nie sądzę żeby NC były jakieś wyjątkowe pod tym względem, do codziennej jazdy dynagel zrobi robotę jak w każdym innym aucie.
Pytałem gdyż Mazda wymyśliła jakiś plyn FL22 a to co mam w zbiorniczku ani nie jest różowe ani zielone

Mam kolejne pytania o NC przedlift

- czy dywanik pod nogi kierowcy jest jakoś mocowany do podłogi. Mój ma plastikowe gniazdo ale zupełnie nie widzę czegokolwiek do czego dałoby się zaczepic. Chwilowo użyłem trytytki i zamocowalem do fotela ale wydaje mi się to slabe

- czy seryjne radio nie-bose powinno automatycznie przełączac tryby dźwięku topdown-topup? Bo jak na razie mogę to tylko robić ręcznie z gałki.
Do dywaników potrzebujesz to https://www.mx5parts.co.uk/floor-clip-m ... RYQAvD_BwE
skhjpz
Posty: 72
Rejestracja: 03 kwie 2019, 17:02
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

23 kwie 2020, 10:30

pirul pisze:
23 kwie 2020, 8:13
tomasz01 pisze:
23 kwie 2020, 6:59
Wrzuć może zdjęcia tego zbiorniczka - biedny Pirul nie będzie musiał wznosić się na wyżyny swojego wizjonerstwa w temacie wyglądu zbiorniczka ;)
To by nieco ułatwiło sprawę faktycznie ;)
skhjpz pisze:
22 kwie 2020, 23:12
Zbiornik jest z aluminium i ma wejście na wężyk na dole (jest w kształcie walca). O jakim przelewie mówisz?
Jeśli masz wejście na wężyk na dnie zbiornika to podłączasz do niego węzyk spod korka chłodnicy i wszystko gra, nie ma też znaczenia wysokość montażu zbiornika bo to działa na zasadzie różnicy ciśnień, a nie grawitacyjnie. Ale musisz dorobić przelew na górze zbiornika, bo skoro korek jest uszczelniany to gdzie ma się podziać powietrze kiedy do zbiornika wejdzie z chłodnicy nadmiar płynu dolnym króćcem? Ten zbiornik musi oddychać. Bo jak zagotujesz wodę w chłodnicy któregoś razu to zamiast wykipieć przez przelew wywali ci cały płyn z układu którymś wężem na silniku.

Ergo
skhjpz pisze:
22 kwie 2020, 23:45
Czyli zbiornik nie może trzymać ciśnienia? Dobrze rozumiem?
Tak :)
Super o to mi właśnie chodziło :)
Zbiornik wygląda tak więc chyba będę musiał go gdzieś przewiercić i dodać kawałek węża jako wywietrznik
Załączniki
15876341153725869579619769148522.jpg
15876341153725869579619769148522.jpg (3.41 MiB) Przejrzano 1403 razy
Awatar użytkownika
Grabol
Donator
Donator
Posty: 205
Rejestracja: 04 sty 2018, 8:10
Model: NB FL
Lokalizacja: Kraków

23 kwie 2020, 10:38

Przepraszam, że się wtrącam w ciekawą dyskusję o bidonie :) ale może pirul poratujesz, bo chyba wymieniłeś wszystkie śrubki w swojej miacie :) Chciałem powymieniać te widoczne pod maską, jak się zabrać za ich szukanie? Jest w jakiejś serwisówce ich spis? czy każdą mierzyć? Chyba, że uderzyć do ASO z tekstem: dajcie wszystkie śrubki, jakie są w mxie ? :)
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

23 kwie 2020, 11:10

skhjpz pisze:
23 kwie 2020, 10:30
Zbiornik wygląda tak więc chyba będę musiał go gdzieś przewiercić i dodać kawałek węża jako wywietrznik
Dokładnie. Nawierć możliwie wysoko, a najlepiej w górnej pokrywie żeby się przelało dopiero jak juz naprawdę będzie potrzeba.

Swoją drogą trochę słabo, że nie ma żadnego okienka czy wężyka na zewnątrz, przez który byłoby widać stan płynu. No ale to typowy przykład, jak ja to lubię nazywać, chińskiej inżynierii straganowej.

PS. weź te laczki wywal i kup sobie prawilne kuboty :D

https://kubotastore.pl/p/KKBB01/klapki- ... sic-czarne

Obrazek
Grabol pisze:
23 kwie 2020, 10:38
Przepraszam, że się wtrącam w ciekawą dyskusję o bidonie :) ale może pirul poratujesz, bo chyba wymieniłeś wszystkie śrubki w swojej miacie :) Chciałem powymieniać te widoczne pod maską, jak się zabrać za ich szukanie? Jest w jakiejś serwisówce ich spis? czy każdą mierzyć? Chyba, że uderzyć do ASO z tekstem: dajcie wszystkie śrubki, jakie są w mxie ? :)
Wszystkie śruby i nakrętki pod maską są metryczne więc wystarczy je wykręcić, skatalogować/pomierzyć i zamówić sobie gdziekolwiek. Na ASO bym się nie upierał, bo te elementy są robione najniższym możliwym kosztem (wiele z nich ma wspólne numery z fordem, a widziałem niejeden rysunek techniczny forda z wymaganym "spekiem", zresztą nie bez powodu w 99% kilkuletnich aut te śruby są już pordzewiałe), przy czym utrzymanie łańcucha dostaw powoduje takie, a nie inne ceny. Osobiście wszystko, co nie pełni funkcji wytrzymałościowej (napinacze, mocowanie ważnych, wibrujących elementów itd.) i było mocno skorodowane wymieniłem na nierdzewkę w korespondującej długości. Czyli np. mocowania różnych bracketów na silniku, nadkoli, błotników, nawet koło pasowe pompy wody. Wszystko pozostałe odesłałem do wytrawienia w kwasie i ocynkowania na nowo.
ODPOWIEDZ