Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Jak ściągnąć plastikowe pokrywy dachu w NC PRHT? Same plastikowe poszycia, bez demontażu całego stelażu.
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
jaki plyn chlodzacy do NC 1.8? Jakis inny niz do NA/NB?
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Witam z rana, mam pytanie odnośnie układu paliwowego. W starym silniku mam dwa przewody paliwowe zasilanie i powrót, natomiast w nowym silniku już jest tylko zasilanie. wiem, wystarczy przełożyć listwę wtryskową ze starego i jest ok, ale moje pytanie brzmi, Jakie są plusy i minusy obu układów w naszych mazdach? jak przerobić układ z powrotem na taki bez powrotu?
Pozdrawiam i życzę miłego dnia
Pozdrawiam i życzę miłego dnia
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Nie sądzę żeby NC były jakieś wyjątkowe pod tym względem, do codziennej jazdy dynagel zrobi robotę jak w każdym innym aucie.
Nowszy układ (bez powrotu) to po prostu nowsza technologia i niższy koszt produkcji (mniej elementów). Żeby to przełożyć w całości potrzebujesz pompę paliwa do kompletu. Po podmianie pompy usuwasz spod auta dodatkowy przewód paliwowy i zrobione.misiek1_9 pisze: ↑21 kwie 2020, 7:14Witam z rana, mam pytanie odnośnie układu paliwowego. W starym silniku mam dwa przewody paliwowe zasilanie i powrót, natomiast w nowym silniku już jest tylko zasilanie. wiem, wystarczy przełożyć listwę wtryskową ze starego i jest ok, ale moje pytanie brzmi, Jakie są plusy i minusy obu układów w naszych mazdach? jak przerobić układ z powrotem na taki bez powrotu?
Pozdrawiam i życzę miłego dnia
Czyli najszybszym sposobem na teraz to tylko przełożyć listwe I dać nowsze wtrysku, a później ewentualnie szukać pompy paliwapirul pisze: ↑21 kwie 2020, 7:46Nie sądzę żeby NC były jakieś wyjątkowe pod tym względem, do codziennej jazdy dynagel zrobi robotę jak w każdym innym aucie.
Nowszy układ (bez powrotu) to po prostu nowsza technologia i niższy koszt produkcji (mniej elementów). Żeby to przełożyć w całości potrzebujesz pompę paliwa do kompletu. Po podmianie pompy usuwasz spod auta dodatkowy przewód paliwowy i zrobione.misiek1_9 pisze: ↑21 kwie 2020, 7:14Witam z rana, mam pytanie odnośnie układu paliwowego. W starym silniku mam dwa przewody paliwowe zasilanie i powrót, natomiast w nowym silniku już jest tylko zasilanie. wiem, wystarczy przełożyć listwę wtryskową ze starego i jest ok, ale moje pytanie brzmi, Jakie są plusy i minusy obu układów w naszych mazdach? jak przerobić układ z powrotem na taki bez powrotu?
Pozdrawiam i życzę miłego dnia
No ej, przecież ktoś tu jeździ NA
Wszyscy mamy tak samo?
Pamela - prawie skończona
viewtopic.php?f=22&t=29041
Felix - może na lato
viewtopic.php?f=23&t=33202
viewtopic.php?f=22&t=29041
Felix - może na lato
viewtopic.php?f=23&t=33202
No właśnie nie.
Pionowa szpara zostaje
btw. czy ktoś z Was ma jakiś inny zestaw dywaników do bagażnika? Estetyczniejszy
Pamela - prawie skończona
viewtopic.php?f=22&t=29041
Felix - może na lato
viewtopic.php?f=23&t=33202
viewtopic.php?f=22&t=29041
Felix - może na lato
viewtopic.php?f=23&t=33202
- tomasz01
- Donator
- Posty: 3520
- Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
- Model: NB
- Wersja: Magic
- Lokalizacja: Warszawa Usrynów
Tzn w sumie dziwne masz to takie pionowe coś. U mnie była podłoga i osłona akumulatora. Reszta nieosłonięta...
Pierwsze w z brzegu zdjęcie z neta - moim zdaniem tak wygląda seria w przedlifcie...
- Załączniki
-
- Trunk_Top.jpg (57.53 KiB) Przejrzano 1487 razy
Cześć, dość nietypowe pytanie - kupiłem jakiś rice zbiornik wyrównawczy bo OEM przecieka i ten zbiornik nie ma tak jakby ujścia powietrza, jest szczelny. Czy to przejdzie czy muszę gdzieś mu jakąś dziurkę wywiercić? Autko to NA 94 1.6 z góry dzięki za pomoc
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Jeśli płynu chłodniczego to przede wszystkim powinien mieć rurkę do dna od korka żeby podciśnienie było w stanie zassać sobie płyn z powrotem do chłodnicy, nie wiem czy masz w nim takie coś. A oprócz tego gdzieś na szczycie zbiornika powinien mieć przelew żeby płyn miał gdzie uciekać w razie awarii, czyli generalnie tak jak w seryjnym zbiorniku.
Zbiornik jest z aluminium i ma wejście na wężyk na dole (jest w kształcie walca). O jakim przelewie mówisz?pirul pisze: ↑22 kwie 2020, 23:08Jeśli płynu chłodniczego to przede wszystkim powinien mieć rurkę do dna od korka żeby podciśnienie było w stanie zassać sobie płyn z powrotem do chłodnicy, nie wiem czy masz w nim takie coś. A oprócz tego gdzieś na szczycie zbiornika powinien mieć przelew żeby płyn miał gdzie uciekać w razie awarii, czyli generalnie tak jak w seryjnym zbiorniku.
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
A jaki ma korek ten zbiornik. Może to jest taki zbiorniczek jak w oplach gdzie na zbiorniczku jest korek ciśnieniowy a nie na chłodnicy jak w na/Nb?skhjpz pisze: ↑22 kwie 2020, 23:12Zbiornik jest z aluminium i ma wejście na wężyk na dole (jest w kształcie walca). O jakim przelewie mówisz?pirul pisze: ↑22 kwie 2020, 23:08Jeśli płynu chłodniczego to przede wszystkim powinien mieć rurkę do dna od korka żeby podciśnienie było w stanie zassać sobie płyn z powrotem do chłodnicy, nie wiem czy masz w nim takie coś. A oprócz tego gdzieś na szczycie zbiornika powinien mieć przelew żeby płyn miał gdzie uciekać w razie awarii, czyli generalnie tak jak w seryjnym zbiorniku.
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
No to w takiej sytuacji jeśli ciśnienie wyrzuci 100ml płynu z chłodnicy, ten płyn nie będzie miał jak wrócić do układu, więc równie dobrze mógłbyś zbiorniczka w ogóle nie mieć.
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
To by nieco ułatwiło sprawę faktycznie
Jeśli masz wejście na wężyk na dnie zbiornika to podłączasz do niego węzyk spod korka chłodnicy i wszystko gra, nie ma też znaczenia wysokość montażu zbiornika bo to działa na zasadzie różnicy ciśnień, a nie grawitacyjnie. Ale musisz dorobić przelew na górze zbiornika, bo skoro korek jest uszczelniany to gdzie ma się podziać powietrze kiedy do zbiornika wejdzie z chłodnicy nadmiar płynu dolnym króćcem? Ten zbiornik musi oddychać. Bo jak zagotujesz wodę w chłodnicy któregoś razu to zamiast wykipieć przez przelew wywali ci cały płyn z układu którymś wężem na silniku.
Ergo
Tak
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
pirul pisze:Nie sądzę żeby NC były jakieś wyjątkowe pod tym względem, do codziennej jazdy dynagel zrobi robotę jak w każdym innym aucie.
Nowszy układ (bez powrotu) to po prostu nowsza technologia i niższy koszt produkcji (mniej elementów). Żeby to przełożyć w całości potrzebujesz pompę paliwa do kompletu. Po podmianie pompy usuwasz spod auta dodatkowy przewód paliwowy i zrobione.misiek1_9 pisze: ↑21 kwie 2020, 7:14Witam z rana, mam pytanie odnośnie układu paliwowego. W starym silniku mam dwa przewody paliwowe zasilanie i powrót, natomiast w nowym silniku już jest tylko zasilanie. wiem, wystarczy przełożyć listwę wtryskową ze starego i jest ok, ale moje pytanie brzmi, Jakie są plusy i minusy obu układów w naszych mazdach? jak przerobić układ z powrotem na taki bez powrotu?
Pozdrawiam i życzę miłego dnia
Pytałem gdyż Mazda wymyśliła jakiś plyn FL22 a to co mam w zbiorniczku ani nie jest różowe ani zielone
Mam kolejne pytania o NC przedlift
- czy dywanik pod nogi kierowcy jest jakoś mocowany do podłogi. Mój ma plastikowe gniazdo ale zupełnie nie widzę czegokolwiek do czego dałoby się zaczepic. Chwilowo użyłem trytytki i zamocowalem do fotela ale wydaje mi się to slabe
- czy seryjne radio nie-bose powinno automatycznie przełączac tryby dźwięku topdown-topup? Bo jak na razie mogę to tylko robić ręcznie z gałki.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Do dywaników potrzebujesz to https://www.mx5parts.co.uk/floor-clip-m ... RYQAvD_BwEAlex pisze: ↑23 kwie 2020, 9:03pirul pisze:Nie sądzę żeby NC były jakieś wyjątkowe pod tym względem, do codziennej jazdy dynagel zrobi robotę jak w każdym innym aucie.
Nowszy układ (bez powrotu) to po prostu nowsza technologia i niższy koszt produkcji (mniej elementów). Żeby to przełożyć w całości potrzebujesz pompę paliwa do kompletu. Po podmianie pompy usuwasz spod auta dodatkowy przewód paliwowy i zrobione.misiek1_9 pisze: ↑21 kwie 2020, 7:14Witam z rana, mam pytanie odnośnie układu paliwowego. W starym silniku mam dwa przewody paliwowe zasilanie i powrót, natomiast w nowym silniku już jest tylko zasilanie. wiem, wystarczy przełożyć listwę wtryskową ze starego i jest ok, ale moje pytanie brzmi, Jakie są plusy i minusy obu układów w naszych mazdach? jak przerobić układ z powrotem na taki bez powrotu?
Pozdrawiam i życzę miłego dniaPytałem gdyż Mazda wymyśliła jakiś plyn FL22 a to co mam w zbiorniczku ani nie jest różowe ani zielone
Mam kolejne pytania o NC przedlift
- czy dywanik pod nogi kierowcy jest jakoś mocowany do podłogi. Mój ma plastikowe gniazdo ale zupełnie nie widzę czegokolwiek do czego dałoby się zaczepic. Chwilowo użyłem trytytki i zamocowalem do fotela ale wydaje mi się to slabe
- czy seryjne radio nie-bose powinno automatycznie przełączac tryby dźwięku topdown-topup? Bo jak na razie mogę to tylko robić ręcznie z gałki.
Super o to mi właśnie chodziłopirul pisze: ↑23 kwie 2020, 8:13To by nieco ułatwiło sprawę faktycznie
Jeśli masz wejście na wężyk na dnie zbiornika to podłączasz do niego węzyk spod korka chłodnicy i wszystko gra, nie ma też znaczenia wysokość montażu zbiornika bo to działa na zasadzie różnicy ciśnień, a nie grawitacyjnie. Ale musisz dorobić przelew na górze zbiornika, bo skoro korek jest uszczelniany to gdzie ma się podziać powietrze kiedy do zbiornika wejdzie z chłodnicy nadmiar płynu dolnym króćcem? Ten zbiornik musi oddychać. Bo jak zagotujesz wodę w chłodnicy któregoś razu to zamiast wykipieć przez przelew wywali ci cały płyn z układu którymś wężem na silniku.
Ergo
Tak
Zbiornik wygląda tak więc chyba będę musiał go gdzieś przewiercić i dodać kawałek węża jako wywietrznik
- Załączniki
-
- 15876341153725869579619769148522.jpg (3.41 MiB) Przejrzano 1403 razy
Przepraszam, że się wtrącam w ciekawą dyskusję o bidonie ale może pirul poratujesz, bo chyba wymieniłeś wszystkie śrubki w swojej miacie Chciałem powymieniać te widoczne pod maską, jak się zabrać za ich szukanie? Jest w jakiejś serwisówce ich spis? czy każdą mierzyć? Chyba, że uderzyć do ASO z tekstem: dajcie wszystkie śrubki, jakie są w mxie ?
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Dokładnie. Nawierć możliwie wysoko, a najlepiej w górnej pokrywie żeby się przelało dopiero jak juz naprawdę będzie potrzeba.
Swoją drogą trochę słabo, że nie ma żadnego okienka czy wężyka na zewnątrz, przez który byłoby widać stan płynu. No ale to typowy przykład, jak ja to lubię nazywać, chińskiej inżynierii straganowej.
PS. weź te laczki wywal i kup sobie prawilne kuboty
https://kubotastore.pl/p/KKBB01/klapki- ... sic-czarne
Wszystkie śruby i nakrętki pod maską są metryczne więc wystarczy je wykręcić, skatalogować/pomierzyć i zamówić sobie gdziekolwiek. Na ASO bym się nie upierał, bo te elementy są robione najniższym możliwym kosztem (wiele z nich ma wspólne numery z fordem, a widziałem niejeden rysunek techniczny forda z wymaganym "spekiem", zresztą nie bez powodu w 99% kilkuletnich aut te śruby są już pordzewiałe), przy czym utrzymanie łańcucha dostaw powoduje takie, a nie inne ceny. Osobiście wszystko, co nie pełni funkcji wytrzymałościowej (napinacze, mocowanie ważnych, wibrujących elementów itd.) i było mocno skorodowane wymieniłem na nierdzewkę w korespondującej długości. Czyli np. mocowania różnych bracketów na silniku, nadkoli, błotników, nawet koło pasowe pompy wody. Wszystko pozostałe odesłałem do wytrawienia w kwasie i ocynkowania na nowo.Grabol pisze: ↑23 kwie 2020, 10:38Przepraszam, że się wtrącam w ciekawą dyskusję o bidonie ale może pirul poratujesz, bo chyba wymieniłeś wszystkie śrubki w swojej miacie Chciałem powymieniać te widoczne pod maską, jak się zabrać za ich szukanie? Jest w jakiejś serwisówce ich spis? czy każdą mierzyć? Chyba, że uderzyć do ASO z tekstem: dajcie wszystkie śrubki, jakie są w mxie ?