Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2096
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

09 kwie 2020, 21:08

Tomai pisze:
09 kwie 2020, 20:59
Hej, Panowie, poratuje ktoś jakimś tutorialem lub linkiem z forum jak poradzić sobie z fotelem NBFL kierowcy, aby niżej siedzieć. W poprzedniej Miacie po 30 tyś fotel sam się podemną ułożył i było dobrze. Tutaj przejechałem dopiero jakieś 8 tys. i ciągle jest za wysoko. ( jak kupiłem ją to miała dopiero 97 tyś więc fotele jeszcze świeże).
Chodzi mi o to aby nic nie popsuć, a niżej siedzieć. Grzania foteli nie ma. Wiem że trzeba wypruć gąbkę tak?
viewtopic.php?f=18&t=27197&p=470610&hil ... yi#p470610
viewtopic.php?f=25&t=13848&p=261832&hil ... my#p261832
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2020, 21:10 przez pistenbully, łącznie zmieniany 1 raz.
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

09 kwie 2020, 21:09

A tutaj masz jeden z tysiąca tutoriali na yt, szukaj miata foamectomy

https://youtu.be/8Nz-1Lsutl0
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

09 kwie 2020, 21:31

Dziękuję !👍
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
NoxLux
Posty: 16
Rejestracja: 28 wrz 2019, 15:38
Model: NB
Lokalizacja: wlkp

10 kwie 2020, 10:33

Efekt zostań w garażu. Nie sądziłem że 5mm różnicy w przekroju rury tak zmieni dźwięk :lol: Ogólnie nie mam weny teraz na robienie kolektorów z nierdzewki a do tych za 550zł nie mam zaufania. Jak skończy się ten cały bajzel to mam nadzieje że zawita cały układ wydechowy z nierdzewki.
Załączniki
IMG_20200408_120050.jpg
IMG_20200408_120050.jpg (6.06 MiB) Przejrzano 2371 razy
IMG_20200407_120806.jpg
IMG_20200407_120806.jpg (5.97 MiB) Przejrzano 2371 razy
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

13 kwie 2020, 21:11

Hej, pytanko, przyjadą do mnie niedługo sprężyny H&R, ostatnio sprężyny zmieniałem w NBFL parę lat temu...w związku z tym nie pamiętam jak to było, bo będą 2 wyższe, i 2 niższe, które idą na przód , a które na tył?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
kemad
Posty: 343
Rejestracja: 19 lut 2019, 13:58
Model: NA
Lokalizacja: Gdańsk

14 kwie 2020, 14:20

Pozwólcie, że podpytam.
Miata w serwisie, niekończąca się walka z obrotomierzem który działa jak chce i falowaniem na biegu jałowym.

Jutro Panowie zamierzają podmienić komputer silnika na inny bo to ich diagnoza (uszkodzony ecu).

Faktycznie ma to sens?
Pamela - prawie skończona :roll:
viewtopic.php?f=22&t=29041

Felix - może na lato :winner:
viewtopic.php?f=23&t=33202
Frivo
Posty: 1
Rejestracja: 20 mar 2019, 21:09
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

14 kwie 2020, 16:14

Witam,

Sprawa jest następująca: auto, ze względu na brak zimy, zimowało sobie pod pokrowcem na parkingu. Blacharka nie ucierpiała, akumulator naładowałem, wpiąłem, silnik po chwili załapał, a wraz z nim pisk paska, kontrolka akumulatora i dym spod maski. Za drugim uruchomieniem to samo, za trzecim to samo. Dym biały, zapach spalenizny, dym z okolic paska/alternatora, ale nie mogę wykluczyć samej jednostki.

Co sądzicie? ja stawiam, że zatarły się łożyska (pasek sam w sobie się kręci), ale aż strach znowu włączać Maździnę, taki pisk wydaje.

Pozdr.
Awatar użytkownika
Lucas Z
Donator
Donator
Posty: 1915
Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

14 kwie 2020, 16:46

Jakie masz ladowanie ? stawialbym na alternator
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

14 kwie 2020, 17:11

Zdejmij pasek i obróć kółkiem alternatora. Pewnie łożysko stanęło od wilgoci i korozji.

Przenoszę do czaterii.
Awatar użytkownika
Marco
Posty: 20
Rejestracja: 27 mar 2018, 21:20
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

15 kwie 2020, 0:05

PisBar pisze:
07 kwie 2020, 18:30
No z tych w komorze silnika to żaden się nie nadaje. Mógłbym ciągnąć z zapalniczki ale szukałem czegoś bliżej
12V po zapłonie masz na wiązce czujnika położenia wałka rozrządu (lewy pin patrząc na czoło wtyczki z bolcem mocującym na górze) ale nie jestem elektrykiem i nie wiem czy to najlepsze miejsce na pobieranie prądu do świateł dziennych :)
Awatar użytkownika
Marcin M&S
Donator
Donator
Posty: 29
Rejestracja: 08 kwie 2019, 17:08
Model: NA
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle/Amersfoort(NL)

16 kwie 2020, 10:56

witam,
umarł górny przedni wahacz i dolny sworzeń w NA, pytanko: prawy lewy jest taki sam czy się różnią, w NA i NB to samo czy już wyższa technologia :), nie chcę wkładać używki więc szukam czegoś nowego (zamiennika) ktoś coś może polecić z własnego doświadczenia, będę wdzięczny za konstruktywną odpowiedź

pozdrawiam
Awatar użytkownika
Arthur
Donator
Donator
Posty: 311
Rejestracja: 21 maja 2019, 15:12
Model: NA
Wersja: '97 1.8
Lokalizacja: Warszawa

16 kwie 2020, 13:28

Cześć

Pacjent to NA 97r

Jakiś czas temu założyłem gwint (Tein advance Z) i pomimo identycznego ustawienia wysokości na amortyzatorach auto stoi krzywo np prawy front jest niżej niż lewy front. Pytanie czy tak już jest i po prostu dopasowac wysokość każdego koła indywidualnie? Czy coś jest nie tak i nie powinno tak być?

pzdr
Awatar użytkownika
Bless
Posty: 393
Rejestracja: 26 sty 2018, 10:13
Model: NA
Lokalizacja: Poznań / Babimost

16 kwie 2020, 13:55

Marcin M&S pisze:witam,
umarł górny przedni wahacz i dolny sworzeń w NA, pytanko: prawy lewy jest taki sam czy się różnią, w NA i NB to samo czy już wyższa technologia :), nie chcę wkładać używki więc szukam czegoś nowego (zamiennika) ktoś coś może polecić z własnego doświadczenia, będę wdzięczny za konstruktywną odpowiedź

pozdrawiam
Ponoć NBFL miały być wzmocnione. W sensie z grubszej blachy. Ja nie widziałem różnicy. W swoim NB miałem wahacze górne z NA tylko dlatego że ktoś je ocynował. Dało radę bez problemu to zainstalować. Dolny wahacz różnił się mocowaniem łącznika.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
kemad
Posty: 343
Rejestracja: 19 lut 2019, 13:58
Model: NA
Lokalizacja: Gdańsk

16 kwie 2020, 15:03

Powoli zaczynam mieć dosyć przygód mechanicznych i przygód z mechanikami...

Wymieniony komplet sprzęgła z IL razem z łożyskami.
Mimo to skrzynia nadal niemiłosiernie wyje po dopuszczeniu gazu (przy hamowaniu silnikiem).

Nagle cała skrzynia do wymiany?
Pamela - prawie skończona :roll:
viewtopic.php?f=22&t=29041

Felix - może na lato :winner:
viewtopic.php?f=23&t=33202
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

16 kwie 2020, 17:25

Arthur pisze:
16 kwie 2020, 13:28
Cześć

Pacjent to NA 97r

Jakiś czas temu założyłem gwint (Tein advance Z) i pomimo identycznego ustawienia wysokości na amortyzatorach auto stoi krzywo np prawy front jest niżej niż lewy front. Pytanie czy tak już jest i po prostu dopasowac wysokość każdego koła indywidualnie? Czy coś jest nie tak i nie powinno tak być?

pzdr
Dopasuj i zapomnij. Jeśli dobrze pamiętam ten gwint ma stałe napięcie wstępne sprężyny więc nic nie tracisz.
kemad pisze:
16 kwie 2020, 15:03
Powoli zaczynam mieć dosyć przygód mechanicznych i przygód z mechanikami...

Wymieniony komplet sprzęgła z IL razem z łożyskami.
Mimo to skrzynia nadal niemiłosiernie wyje po dopuszczeniu gazu (przy hamowaniu silnikiem).

Nagle cała skrzynia do wymiany?
Na każdym biegu? Jesteś pewien, że to skrzynia, a nie dyfer? Szumi głośno na postoju jak puścisz sprzęgło?
kemad
Posty: 343
Rejestracja: 19 lut 2019, 13:58
Model: NA
Lokalizacja: Gdańsk

16 kwie 2020, 17:48

pirul pisze:
16 kwie 2020, 17:25


Na każdym biegu? Jesteś pewien, że to skrzynia, a nie dyfer? Szumi głośno na postoju jak puścisz sprzęgło?
Tak, na każdym biegu.
Od razu ustępuje jak tylko wcisnę sprzęgło, jestem 100% pewien, że to skrzynia.
Pamela - prawie skończona :roll:
viewtopic.php?f=22&t=29041

Felix - może na lato :winner:
viewtopic.php?f=23&t=33202
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

16 kwie 2020, 19:22

kemad pisze:
16 kwie 2020, 17:48

Tak, na każdym biegu.
Od razu ustępuje jak tylko wcisnę sprzęgło, jestem 100% pewien, że to skrzynia.
Czyli standardowo dwa wyjścia - rozbiórka twojej, wymiana łożysk + uszczelnienie albo kupno 5b z NBFLa po małym przebiegu od brożyna czy kogoś innego. Tylko musi być kompletna z lewarkiem bo się różnią.
kemad
Posty: 343
Rejestracja: 19 lut 2019, 13:58
Model: NA
Lokalizacja: Gdańsk

16 kwie 2020, 19:24

pirul pisze:
16 kwie 2020, 19:22
kemad pisze:
16 kwie 2020, 17:48

Tak, na każdym biegu.
Od razu ustępuje jak tylko wcisnę sprzęgło, jestem 100% pewien, że to skrzynia.
Czyli standardowo dwa wyjścia - rozbiórka twojej, wymiana łożysk + uszczelnienie albo kupno 5b z NBFLa po małym przebiegu od brożyna czy kogoś innego. Tylko musi być kompletna z lewarkiem bo się różnią.
Właśnie chodzi o to, że już wymieniłem wszystkie łożyska, olej i uszczelniacze :(
Pamela - prawie skończona :roll:
viewtopic.php?f=22&t=29041

Felix - może na lato :winner:
viewtopic.php?f=23&t=33202
Awatar użytkownika
Mike83
Posty: 28
Rejestracja: 07 wrz 2011, 16:18
Model: NB FL
Wersja: Tor :)
Lokalizacja: Radom

17 kwie 2020, 18:03

Witam , podczas prac nad robieniem torówki z mojej MX-5 NB wyszło że korozja mocno dopadła podłużnice i wahacze . Co do podłużnic to sprawa prosta dla blacharza za to już z wahaczami jest kłopot . Czy są zamienniki nowe na tył ? Na przód znalazłem a na tył nigdzie mi nie wyskakują w katalogu . Czy jedyna opcja to regenerować to co zostało ?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

17 kwie 2020, 18:17

Mike83 pisze:
17 kwie 2020, 18:03
Witam , podczas prac nad robieniem torówki z mojej MX-5 NB wyszło że korozja mocno dopadła podłużnice i wahacze . Co do podłużnic to sprawa prosta dla blacharza za to już z wahaczami jest kłopot . Czy są zamienniki nowe na tył ? Na przód znalazłem a na tył nigdzie mi nie wyskakują w katalogu . Czy jedyna opcja to regenerować to co zostało ?
Zamienników nie ma. Szukaj używanych w dobrym stanie.
Awatar użytkownika
Mike83
Posty: 28
Rejestracja: 07 wrz 2011, 16:18
Model: NB FL
Wersja: Tor :)
Lokalizacja: Radom

17 kwie 2020, 18:30

mutra pisze:
17 kwie 2020, 18:17
Mike83 pisze:
17 kwie 2020, 18:03
Witam , podczas prac nad robieniem torówki z mojej MX-5 NB wyszło że korozja mocno dopadła podłużnice i wahacze . Co do podłużnic to sprawa prosta dla blacharza za to już z wahaczami jest kłopot . Czy są zamienniki nowe na tył ? Na przód znalazłem a na tył nigdzie mi nie wyskakują w katalogu . Czy jedyna opcja to regenerować to co zostało ?
Zamienników nie ma. Szukaj używanych w dobrym stanie.
dziękuje za informacje
Awatar użytkownika
Bless
Posty: 393
Rejestracja: 26 sty 2018, 10:13
Model: NA
Lokalizacja: Poznań / Babimost

18 kwie 2020, 10:23

Jak rozpoznać jakie to są sprężyny? Ponoć do NA, obniżają o jakieś 25mm-30mm. Ja sprężynach tylko kody 40-117 VA lub HA.Obrazek

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Awatar użytkownika
3ka
Donator
Donator
Posty: 289
Rejestracja: 06 mar 2010, 11:15
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

18 kwie 2020, 11:47

Bless pisze:Jak rozpoznać jakie to są sprężyny? Ponoć do NA, obniżają o jakieś 25mm-30mm. Ja sprężynach tylko kody 40-117 VA lub HA.Obrazek

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
https://www.tatechnix.de › PDF
Wyniki wyszukiwania w sieci
Mazda MX5, Typ NA 00-2080-00-02 - TA Technix

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Marcin M&S
Donator
Donator
Posty: 29
Rejestracja: 08 kwie 2019, 17:08
Model: NA
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle/Amersfoort(NL)

18 kwie 2020, 14:12

Mike83 pisze:
17 kwie 2020, 18:30
mutra pisze:
17 kwie 2020, 18:17
Mike83 pisze:
17 kwie 2020, 18:03
Witam , podczas prac nad robieniem torówki z mojej MX-5 NB wyszło że korozja mocno dopadła podłużnice i wahacze . Co do podłużnic to sprawa prosta dla blacharza za to już z wahaczami jest kłopot . Czy są zamienniki nowe na tył ? Na przód znalazłem a na tył nigdzie mi nie wyskakują w katalogu . Czy jedyna opcja to regenerować to co zostało ?
Zamienników nie ma. Szukaj używanych w dobrym stanie.
dziękuje za informacje
może i zamienników nie ma ale drogi oryginał zawsze się znajdzie :bang: https://www.decabriohoeve.nl/nieuwe-ond ... ts-na-nb-1
Awatar użytkownika
Bless
Posty: 393
Rejestracja: 26 sty 2018, 10:13
Model: NA
Lokalizacja: Poznań / Babimost

18 kwie 2020, 15:08

3ka pisze:
Bless pisze:Jak rozpoznać jakie to są sprężyny? Ponoć do NA, obniżają o jakieś 25mm-30mm. Ja sprężynach tylko kody 40-117 VA lub HA.Obrazek

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
https://www.tatechnix.de › PDF
Wyniki wyszukiwania w sieci
Mazda MX5, Typ NA 00-2080-00-02 - TA Technix

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Niezbyt mi to wygląda na te same sprężyny. Taki sam kod niestety mają sprężyny od Pi.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
kemad
Posty: 343
Rejestracja: 19 lut 2019, 13:58
Model: NA
Lokalizacja: Gdańsk

18 kwie 2020, 19:18

NA

Czego brakuje obok osłony akumulatora?
Czy taka szpara to może seryjna? :bang:

WhatsApp Image 2020-04-18 at 20.16.21.jpeg
WhatsApp Image 2020-04-18 at 20.16.21.jpeg (160.87 KiB) Przejrzano 1907 razy
Pamela - prawie skończona :roll:
viewtopic.php?f=22&t=29041

Felix - może na lato :winner:
viewtopic.php?f=23&t=33202
kemad
Posty: 343
Rejestracja: 19 lut 2019, 13:58
Model: NA
Lokalizacja: Gdańsk

18 kwie 2020, 19:40

Jeszcze jedno pytanko.
Czy ma ktoś w miarę czytelny schemat jak przetestować działanie szyb elektrycznych bezpośrednio w kostce?
Może wystarczy podać + i - na piny obok jak niżej; i odwrócić polaryzację żeby silnik zadziałał w drugą stronę?

Chciałbym przetestować szyby bo pomimo czyszczenia jest lepiej ale nie idealnie - wiem, że część z Was wymienia przyciski bo styki się wyrabiają.

plug.jpg
plug.jpg (38.21 KiB) Przejrzano 1937 razy
Pamela - prawie skończona :roll:
viewtopic.php?f=22&t=29041

Felix - może na lato :winner:
viewtopic.php?f=23&t=33202
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

18 kwie 2020, 21:49

Nie do konca odpowiedź na temat ale polecam mod z przekaznikami

https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=618095

Kosztuje to parę chwil lutowania i podłączania ale warto
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
marcin3jp
Posty: 104
Rejestracja: 26 cze 2012, 20:47
Lokalizacja: Warszawa

19 kwie 2020, 8:12

Cześć. Podpowie ktoś jak podłączyć światła obrysowe w NB ? Nie mam w ogóle kabli dociągniętych. Gdzie się podłączyć i którędy kable idą ?
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Ja tu tylko zaMIATAm

<(")
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

19 kwie 2020, 12:00

Do przewodów świateł pozycyjnych w okolicy lamp.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
ODPOWIEDZ