Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

kojotPszemek
Posty: 45
Rejestracja: 20 mar 2019, 10:35
Model: NA
Lokalizacja: Elbląg

13 maja 2019, 15:12

Witam, chciałem kupic sprężyny pro kita do nbfl z bilsteinem. Czy ten zestaw podejdzie? https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3032171835160-E5530_140-O15797-sprezyna-obnizajaca.html Na dole w informacjach jest napisane że nie do wersji sportive. Ew jaki powinien być kod zestawu?
Krzysiek
Posty: 23
Rejestracja: 03 wrz 2012, 12:38
Model: NB
Lokalizacja: Wawa

17 maja 2019, 22:21

Fifkers pisze:
12 maja 2019, 21:57
A masz odpowiednio wyregulowane tłoczki tą "ukrytą" śrubą imbusową?
A gdzie znajdę tą ukrytą śrubę?
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

18 maja 2019, 7:50

Od wewnętrznej strony zacisku masz śrubę, którą odkręcasz i pod nią masz drugą śrubę na imbus i nią regulujesz położenie tłoczka.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
ZygZak
Posty: 18
Rejestracja: 12 paź 2012, 17:34
Lokalizacja: W-wa

18 maja 2019, 16:43

Orientuje się ktoś czy felgi o rozmiarze 15x 8 et20 wejdą bez rolowania nadkoli do Mx-5 NA?
bartpi
Posty: 13
Rejestracja: 19 gru 2018, 23:06
Model: NB
Wersja: 1.6 98'
Lokalizacja: Gdańsk

19 maja 2019, 19:47

Zna ktoś kogoś w trojmiescie i okolicach kto ogarnie wyregulowanie dyfra?
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

20 maja 2019, 9:33

A co Ty chcesz regulować?
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
bartpi
Posty: 13
Rejestracja: 19 gru 2018, 23:06
Model: NB
Wersja: 1.6 98'
Lokalizacja: Gdańsk

20 maja 2019, 11:20

Położenie walka atakującego względem koła talerzowego, trzeba ustawić „backlash”
Awatar użytkownika
PisBar
Posty: 71
Rejestracja: 19 paź 2015, 21:21
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Bytom/Katowice

20 maja 2019, 23:31

Może głupie pytanie: Chce sobie zakupic jakiś zestaw kluczy do grzebania przy mx5. Jakie rozmiary minimalne i maksymalne się przydadzą, jakich rozmiarów najczesciej będę używać?
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

20 maja 2019, 23:45

ZygZak pisze:
18 maja 2019, 16:43
Orientuje się ktoś czy felgi o rozmiarze 15x 8 et20 wejdą bez rolowania nadkoli do Mx-5 NA?
Bez mocnego negatywu może być problem. Chyba, że naciągniesz na to jakiś idiotyczny rozmiar opony i okaleczysz auto. U mnie 15x7 et25 na 195/50 są na styk i na tej podstawie to piszę, choć jeszcze nie mam zrobionej geometrii.
PisBar pisze:
20 maja 2019, 23:31
Może głupie pytanie: Chce sobie zakupic jakiś zestaw kluczy do grzebania przy mx5. Jakie rozmiary minimalne i maksymalne się przydadzą, jakich rozmiarów najczesciej będę używać?
Jak w każdym japończyku - 10, 12, 13, 14, 16, 17, 19, 21mm
Ostatnio zmieniony 20 maja 2019, 23:49 przez pirul, łącznie zmieniany 1 raz.
DamianSzatan
Posty: 74
Rejestracja: 25 sie 2018, 22:58
Model: NA
Wersja: Standard
Lokalizacja: Radoszyce TKN / Grębenice EOP
Kontakt:

20 maja 2019, 23:46

Ja mam taki


https://allegro.pl/oferta/zestaw-216el- ... witemShare


Daje rade.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
aigoro
Posty: 17
Rejestracja: 19 maja 2019, 8:55
Model: NB FL
Wersja: 1.8 USA
Lokalizacja: Warszawa

23 maja 2019, 12:11

Siemanko,

przeszukiwałem forum w sprawie wymiany oleju w silniku, skrzyni i dyfrze w 1.8 NBFL i znalazłem info, jakie oleje lać, ale nigdzie nie znalazłem informacji ile ich wchodzi.
Do silnika zamierzam wlać Mobil 5W40. Poprzedni właściciel lał Magnateca 5w40, ale jakoś bardziej wierzę w Mobila. Myślę, że butelka 4l wystarczy, czy na pewno?
Do skrzyni 5cio biegowej 75w90. Zamierzam wlać motul, pytanie ile go tam wchodzi?
Do dyfra wyczytałem, że powinno się lać 80w90, pewnie też motul i tu też pytanie o ilość.
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

23 maja 2019, 12:50

Do silnika 3.8 wchodzi, do skrzyni niecałe 2 litry, dyfer 1.

Zalej sobie Motul x8100 do silnika - każdy kto stosuje nie żałuje, a kosztuje to 139 za litr jak nie mniej.

Mutra, o olejach mowa, przybywaj. :D

BTW jest dedykowany temat o olejach, hehe. :D viewtopic.php?f=25&t=133&start=1350
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
aigoro
Posty: 17
Rejestracja: 19 maja 2019, 8:55
Model: NB FL
Wersja: 1.8 USA
Lokalizacja: Warszawa

23 maja 2019, 13:15

Hookie pisze:
23 maja 2019, 12:50
Do silnika 3.8 wchodzi, do skrzyni niecałe 2 litry, dyfer 1.

Zalej sobie Motul x8100 do silnika - każdy kto stosuje nie żałuje, a kosztuje to 139 za litr jak nie mniej.

Mutra, o olejach mowa, przybywaj. :D

BTW jest dedykowany temat o olejach, hehe. :D viewtopic.php?f=25&t=133&start=1350
Dzięki za info, właśnie ten temat o olejach przeglądałem, ale musiałem przegapić rozmowę o ilościach jakich mazda wymaga :D
Hmm, ten motul w sumie ciekawa opcja. :senkju:
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

23 maja 2019, 14:56

Hookie pisze:
23 maja 2019, 12:50
Do silnika 3.8 wchodzi, do skrzyni niecałe 2 litry, dyfer 1.

Zalej sobie Motul x8100 do silnika - każdy kto stosuje nie żałuje, a kosztuje to 139 za litr jak nie mniej.

Mutra, o olejach mowa, przybywaj. :D

BTW jest dedykowany temat o olejach, hehe. :D viewtopic.php?f=25&t=133&start=1350
:mrgreen: :mrgreen: tylko jak motul to taki https://www.motul.com/pl/pl/products/8100-x-cess-5w40
a NIE taki: https://www.motul.com/pl/pl/products/8100-x-clean-5w30


czyli 5w40 z normą ACEA A3/B4.
Awatar użytkownika
ox1
Posty: 17
Rejestracja: 18 lip 2016, 12:28
Model: NC

23 maja 2019, 15:03

Cześć! 1.8 NC 2007, nieszczelność układu klimatyzacji

Borykam się z nieszczelnością układu klimatyzacji, która objawia się tym, że czynnik sobie powoli ucieka i po kilku miesiącach od nabicia sprężarka przestaje się już załączać. Wyciek został zlokalizowany przy łączniach przewodów z chłodnicą. Zostały wymienione oringi i to rozwiązało tylko problem z jednym łączeniem przewodu z chłodnicą (lewa strona stojąc frontem), z drugiej strony dalej cieknie, ale mniej. W warsztacie rozkładają ręce i sugerują wymianę przewodu, a dla większej pewności także chłodnicę. Zabawa na 2k i przestałem widzieć sens naprawianiu klimy. Miał ktoś może podobną sytuację?

Zacząłem przeglądać anglojęzyczne fora i doszedłem do długich analiz, że oring oringowy nierówny i dopiero wymiana na właściwie dobrany oring może problem rozwiązać, a jak właściwy oring znaleźć to cała filozofia włączając w to sprawdzanie dat produkcji, badania składu materiału i podejrzewam odprawienie innych ceremonii niczym emerytka macająca pomidory w sklepie. W każdym razie nie znalazłem za bardzo wskazówek, że to typowe by bez konkretnego uszkodzenia mechanicznego układ się rozszczelnił na łączeniu przewód-chłodnica i kończyło się to wymianą jednej i drugiej części. Chyba, że to jednak powszechna wiedza, że te elementy nie zdają próby czasu i żadne nowe oringi nie pomogą.

z góry dzięki za wsparcie :D
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4565
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

24 maja 2019, 22:02

Może pomóc zmiana warsztatu od klimy na inny. Czasem przydaje się świeże spojrzenie, albo lut szczęścia ;-)
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

24 maja 2019, 22:25

ox1 pisze:
23 maja 2019, 15:03
Cześć! 1.8 NC 2007, nieszczelność układu klimatyzacji

Borykam się z nieszczelnością układu klimatyzacji, która objawia się tym, że czynnik sobie powoli ucieka i po kilku miesiącach od nabicia sprężarka przestaje się już załączać. Wyciek został zlokalizowany przy łączniach przewodów z chłodnicą. Zostały wymienione oringi i to rozwiązało tylko problem z jednym łączeniem przewodu z chłodnicą (lewa strona stojąc frontem), z drugiej strony dalej cieknie, ale mniej. W warsztacie rozkładają ręce i sugerują wymianę przewodu, a dla większej pewności także chłodnicę. Zabawa na 2k i przestałem widzieć sens naprawianiu klimy. Miał ktoś może podobną sytuację?

Zacząłem przeglądać anglojęzyczne fora i doszedłem do długich analiz, że oring oringowy nierówny i dopiero wymiana na właściwie dobrany oring może problem rozwiązać, a jak właściwy oring znaleźć to cała filozofia włączając w to sprawdzanie dat produkcji, badania składu materiału i podejrzewam odprawienie innych ceremonii niczym emerytka macająca pomidory w sklepie. W każdym razie nie znalazłem za bardzo wskazówek, że to typowe by bez konkretnego uszkodzenia mechanicznego układ się rozszczelnił na łączeniu przewód-chłodnica i kończyło się to wymianą jednej i drugiej części. Chyba, że to jednak powszechna wiedza, że te elementy nie zdają próby czasu i żadne nowe oringi nie pomogą.

z góry dzięki za wsparcie :D
Problem ze starymi klimami jest taki że po uszczelnieniu głównych wycieków i przywróceniu ciśnienia w układzie poddają się często kolejne najsłabsze elementy. Przerabiałem to kiedyś w innym aucie- skończyło się na wymianie/uszczelnianiu praktycznie wszystkich elementów

Skąd jesteś? Tak jak Alex pisze- w innym warsztacie mogą znać sztuczkę której dotychczasowy warsztat nie zna
Awatar użytkownika
Sowaone
Posty: 229
Rejestracja: 10 kwie 2016, 19:28
Model: NA
Lokalizacja: London / Rybnik

24 maja 2019, 22:27

Panowie w jednym momencie przestalo mi dzialac ladowanie i licznik (kontrolki, obrotomierz, temperatura itp), jest jakas wspolna masa albo bezpiecznik albo cokolwiek? Pacjent NA 1.6
Obrazek
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

25 maja 2019, 20:58

Sowaone pisze:
07 maja 2019, 15:45
chlopaki NA 1.6 90km swiatla nie swieca. zarowki sprawdzone, wtyczki byly popalone - wymienione. Ciagle pali sie bezpiecznik. Przekaznik H300 od swiatel zastalem spalony, po wymianie na nowy dalej te same objawy wypala bezpiecznik. Nie mam juz sil, wyglada na to ze moze byc gdzies zwarcie na kablach ale pod maska juz wszystkie przeszukane i nic nie znalazlem. Jakies porady co jeszcze sprawdzic? :(
Jeszcze raz sprawdzasz (szukasz) zwarcia od bezpieczników świateł do lamp przy wypiętych żarówkach.
Awatar użytkownika
ox1
Posty: 17
Rejestracja: 18 lip 2016, 12:28
Model: NC

26 maja 2019, 10:06

[/quote]
Problem ze starymi klimami jest taki że po uszczelnieniu głównych wycieków i przywróceniu ciśnienia w układzie poddają się często kolejne najsłabsze elementy. Przerabiałem to kiedyś w innym aucie- skończyło się na wymianie/uszczelnianiu praktycznie wszystkich elementów

Skąd jesteś? Tak jak Alex pisze- w innym warsztacie mogą znać sztuczkę której dotychczasowy warsztat nie zna
[/quote]

Warszawa Białołęka, coś polecasz? :) Aż tak mi na klimie nie zależy, uznałem, że przy okazji to bym już naprawił i jako, że wracam jeszcze na wymianę płynu chłodniczego, to pomyślałem o jakimś innym rozwiązaniu do sprawdzenia. Póki co zdecydowałem się na wymianę oringa na oryginalny mazdy i jeśli to nie zda egzaminu, to odkładam temat na później- tak jak do tej pory zwlekałem :P
Awatar użytkownika
Malcolm_x
Donator
Donator
Posty: 520
Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: poznań

30 maja 2019, 12:59

Heja
Orientuje się się czy w nc przed lift grill jest rozdzielny od tej chromowanego plastiku?
Obrazek
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

30 maja 2019, 19:22

Nie jest, musisz szukać grilla bez tej ramki. To różne modele
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
Malcolm_x
Donator
Donator
Posty: 520
Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: poznań

30 maja 2019, 20:37

Danillo pisze:
30 maja 2019, 19:22
Nie jest, musisz szukać grilla bez tej ramki. To różne modele
Ok kupione! :-) dzięki
Awatar użytkownika
maniekott
Donator
Donator
Posty: 517
Rejestracja: 07 sie 2008, 20:46
Model: NB FL
Lokalizacja: Klucze

31 maja 2019, 10:06

Jest możliwość dostać sie pod skórzany mieszek dźwigni biegów bo musze złapać czymś lewarek aby móc odkręcić gałkę biegów, bo normalnie nie ma szans. Pacjent nbfl
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

31 maja 2019, 10:08

Odkręcić i unieść tunel środkowy.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

31 maja 2019, 17:51

maniekott pisze:
31 maja 2019, 10:06
Jest możliwość dostać sie pod skórzany mieszek dźwigni biegów bo musze złapać czymś lewarek aby móc odkręcić gałkę biegów, bo normalnie nie ma szans. Pacjent nbfl
Tak jak fifkers pisze: dwie śruby pod plastikowymi zaślepkami po bokach + kilka śrub w schowku
hanc
Donator
Donator
Posty: 56
Rejestracja: 16 mar 2017, 17:27
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Wrocław

01 cze 2019, 13:04

Jak sobie radzicie ze skrzypiącymi/trzeszczącymi/hałasującymi plastikami w okolicy drzwi/boku?
U mnie w okolicach drzwi pasażera tak już to momentami skrzypi na nawet niewielkich nierównościach że masakra. Próbowałem zlokalizować dokładne źródło hałasu, ale coś mi się nie udało. Hałas jest na pewno z nadwozia, pod spodem wszystko w porządku (poza rdzą oczywiście :P)
Awatar użytkownika
Malcolm_x
Donator
Donator
Posty: 520
Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: poznań

04 cze 2019, 9:48

Panowie, czy te nastawy zbieżności z flying miata to są te które "należy" zrobić?
https://www.flyinmiata.com/tech/alignment.php
Arek817
Donator
Donator
Posty: 10
Rejestracja: 21 kwie 2019, 8:12
Model: NB
Lokalizacja: Śląskie

04 cze 2019, 20:00

NB 1.6 5b otwarty dyfer.
Mam taki mały problem albo jestem przewrażliwony, przy wrzucaniu drugiego biegu słychać takie metaliczne stuknięcie, na innych biegach tego nie ma. I to stuknięcie nie jest zawsze, biegi wchodzą dobrze. Coś z wałem albo skrzynią ?
Mat
Posty: 8
Rejestracja: 11 kwie 2015, 18:54
Model: NB FL
Lokalizacja: Kraków/Tarnów

07 cze 2019, 11:36

Orientuje się ktoś gdzie kupię tą czarną, prostokątną zaślepkę? Odpadła i gdzieś zaginęła, niby mała rzecz a strasznie drażni...
Załączniki
zaslepka.jpg
zaslepka.jpg (367.41 KiB) Przejrzano 2441 razy
ODPOWIEDZ