Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Lilu
Posty: 343
Rejestracja: 26 sty 2009, 12:33
Lokalizacja: Warszawa

14 cze 2010, 14:41

Bardock, a czemu właściwie byłoby Ci głupio? Jeżeli inne, bardziej skomplikowane rzeczy u niego robisz to chyba się nie obrazi że postanowiłes olej wymienić sam? :wink:
Appearances may be deceiving. :cool:
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

14 cze 2010, 14:47

z tym, że właśnie dawno swojej do niego nie oddawałem, z resztą zraziłem się po tym jak mi ostatnio "zregenerował" tylne zaciski :/

Przez jego regeneracje wartą 100 zł musiałem teraz wywalić 350 zł za same tylne hamulce.
Awatar użytkownika
transporterdriver
Posty: 378
Rejestracja: 02 lip 2009, 0:02
Model: NA
Wersja: 1.6 90km
Lokalizacja: Toruń

16 cze 2010, 22:18

"transporterdriver, wstyd! Żeby nie znaleźć tego, a jest w dwóch tematach U mnie z kanałem, a spilner opisał wersję bez kanału Wstyd tym bardziej, że na samym początku strony wspomnianej przez spilnera, widnieje właśnie Twój post "

hehe :mrgreen: oj tam zapomniałem, że tam kiedyś cos komentowałem :mrgreen: grunt, że wsio jest ładnie opisane ^^
Mazda mx-5 1.6 115 km - przeszłość
Mazda mx-5 1.6 90 km - teraz :)
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

29 cze 2010, 22:47

Witam,

Będę zmieniał olej za kilka dni to od razu czytnik temperatury sobie bym chciał zorganizować.

Szukam czegoś dyskretnego i Ci goście zdają się to dostarczać plus da się to fajnie rozbudowywać z czasem jak wpadnie kompresor.

[URL=http://www.plxdevices.com/imfd.html]-> LINK <-[/URL]

Ktoś miał z ich produktami do czynienia?

Przez dyskretne mam to na myśli ze upcham sobie plaski ekranik gdzieś gdzie go nie będzie widać poza momentem kiedy będę chciał go zobaczyć.

Piszcze jak macie jakieś przeciw bo jak nie to zamawiam na dniach pewno coś od nich.

Pozdro
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

30 cze 2010, 17:43

No to zrobię mały update.

Wszystko pięknie z tymi ekranikami tyle ze one się nie ściemniają wraz z włączeniem świateł...

Oprócz tego fajne są bo na jednym można upchać dowolna ilość funkcji wiec na początek kupił bym sobie jeden, na który wrzucił bym temp i ciśnienie oleju a z kompresorem kupił bym drugi, na który upchał bym boosta i co mi tam jeszcze do szczęścia będzie potrzebne.. wiec dwa ekraniki i dowolna ilość informacji.

Najbardziej podoba mi się multifunkcyjnosc i dowolność konfiguracji wyświetlanych informacji - ale nie podoba mi się ze się nie ściemniają - ktoś może zna jaka konkurencyjna ofertę o podobnych możliwościach (konfiguracyjnych)?

Pozdro
przemeq87
Posty: 4
Rejestracja: 20 cze 2010, 15:20
Lokalizacja: Konstancin

30 cze 2010, 20:59

Witam,
jestem nowym szczesliwym posiadaczem Miaty, i nowym czlonkiem klubu. Mam male pytanie, chcialbym w mojej NBFL zmienic standardowa kierownice czteroramienna na cos mniejszego ale z tego co sie zorientowalem jest jakis problem z nabami do tego modelu. Czy ktos z Was ma moze taka operacje za soba ??

Pozdrawiam,
Przemek
przeemo
Posty: 33
Rejestracja: 13 sty 2009, 21:35
Lokalizacja: Ożarów Maz.

15 lip 2010, 22:14

Mam problem z klapką uchwytów na napoje pomiędzy fotelami.
Włożyłem tam plastikową kartę, która zablokowała możliwość odsunięcia klapki.
Jak najprościej się tam dostać?
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

07 sie 2010, 16:57

Hej, czasem spotyka sie sytuacje, ze sama wymiana "dolu", lub "gory" silnika jest rownoznaczna ze zmiana pojemnosci. W zwiazku z tym (i moim prawdopodobnym wysraniem silnika) pytam, jak to jest w mazdzie?
przemas
Posty: 39
Rejestracja: 15 sie 2010, 14:19
Lokalizacja: Gdynia

15 sie 2010, 14:23

Witam

Czy ktoś byłby na tyle miły, aby wykonać zdjęcie wiązki elektrycznej na wysokości tylnego wózka.Chodzi konkretnie o miejsca, w których jest tam przykręcana i do czego.


Byłbym wdzięczny za pomoc w temacie
Załączniki
DSC_5022.jpg
Przemas
Cyku
Posty: 230
Rejestracja: 01 maja 2010, 15:22
Lokalizacja: Milanówek/Pruszków

20 sie 2010, 21:25

Jak w temacie, ostatnio zdarzyła mi się taka przypadłość, przy ruszaniu potrafi mi wyskoczyć jedynka. dzieje się to sporadycznie ale się dzieje i bardzo denerwuje. zauważyłem ze gdy wrzucam jedynkę to lewarek zmiany biegów po odpuszczeniu ręka cofa się o jakiś centymetr tak jakby nie wchodził do końca.. :mrgreen: jak ruszam i trzymam rękę na lewarku to jedynka nie wykasuje. Czy ktoś może mi wyjaśnić jaka może być tego przyczyna? na innych biegach nic się nie dzieje.
Cyku
Posty: 230
Rejestracja: 01 maja 2010, 15:22
Lokalizacja: Milanówek/Pruszków

21 sie 2010, 20:14

I co nikt mi nie pomoże? Dodam że jakiś czas temu wymieniałem wysprzeglnik.
kazik_kazik
Donator
Donator
Posty: 402
Rejestracja: 19 sie 2010, 10:12
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

06 wrz 2010, 10:39

Tak jak w temacie jakie części pasują z mazdy 323f 1996 r. do mazdy mx 5 1990 r.

Mam możłiwość kupienia pary rzeczy i chciałbym dokładnie wiedzieć co można spokojnie kupić.

Obecnie poszukuje podnośnik szyby lewy.
Zdrówko!
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

06 wrz 2010, 11:31

ściagnij sobie EPC i rób porównanie, najszybszy sposób, chyba nie myślisz że na takie pytanie ktoś będzie klepał teraz część po części, to wsadzisz, to nie, a to jak klepniesz młotkiem.

http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=2078&highlight=epc
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
kazik_kazik
Donator
Donator
Posty: 402
Rejestracja: 19 sie 2010, 10:12
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

06 wrz 2010, 11:33

Dzięki za linka. Przeszukiwałem forum ale nic nie znalazłem.
Zdrówko!
rafik14
Posty: 1414
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:59
Lokalizacja: Poznań

21 wrz 2010, 17:48

pytanie może głupie ale co tam. Od 3 lat myje miatę ręcznie...testował ktoś może myjnie mechaniczne? Jak tak to co polecacie
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

21 wrz 2010, 18:32

chyba wszystko zalezy od stanu dachu, prawda?
ja swoja myje w myjni recznej, to pewien kompromis miedzy agresywnymi automatami a czasochonnym myciem recznym, tak mi sie wydaje.
hm?
Nawi
Posty: 30
Rejestracja: 19 lip 2010, 23:26
Lokalizacja: Wrocław

21 wrz 2010, 18:34

myjnie mechaniczne z zasady niszcza lakier, uzywaja do mycia silnych chemikaliow, szczotki sa twarde i zostaje na nich brod z poprzednich aut. zazwyczaj wizyta w myjni mechanicznej konczy sie powstawaniem zarysowan, i to we wszystkich kierunkach (tzw. swirls)

mycie reczne jest niezastapione, zwlaszcza jak ma sie w domu myjke cisnieniowa, sa tez takie myjnie gdzie mozna sobie wypozyczyc taka myjke i umyc auto. najlepiej miec ze soba wlasny szampon zmiekczajacy wode :)
Wiciu1982
Posty: 102
Rejestracja: 22 wrz 2010, 20:02
Lokalizacja: Legnica

26 wrz 2010, 10:54

szukam po necie. Szukam po forum. Czy nb z 1998 1.6 bez klimy, Centralnego i skory ma torsena? Jesli nie to czy da sie i ile bedzie kosztowalo zamontowanie? Drugie pytanie to co sadzicie o oponach wielosezonowych? Pozdrawiam i z gory dzieki za porady.
kwijatkowski
Posty: 295
Rejestracja: 05 kwie 2010, 20:33
Lokalizacja: Warszawa

26 wrz 2010, 10:57

chyba jeszcze mało szukałeś - wszystko było już napisane
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

26 wrz 2010, 11:33

Wiciu1982 pisze:Czy nb z 1998 1.6 bez klimy, Centralnego i skory ma torsena?

fabrycznie na 99,9% nie....ale zawsze któryśz poprzednich właścicieli mógł go zainstalować
Wiciu1982 pisze: Jesli nie to czy da sie i ile bedzie kosztowalo zamontowanie?

się da....koszt dyfa z torsenem 800-1200zł + koszt montażu w pierwszym lepszym warsztacie 200-300zł
Wiciu1982 pisze:Drugie pytanie to co sadzicie o oponach wielosezonowych?

to szajs
Wiciu1982
Posty: 102
Rejestracja: 22 wrz 2010, 20:02
Lokalizacja: Legnica

27 wrz 2010, 19:12

Wielkie dzięki za info. Na wiosne montuje torsena bo przez zimę musze się obyc z nowym nabytkiem. Przed zimą kupuje też Alpine 3 myślę że wystarczą. Pozdrawiam
Despicable Me
kapoost
Posty: 350
Rejestracja: 07 lip 2010, 13:20
Lokalizacja: Zamość / Warszawa

30 wrz 2010, 22:12

Witam
Zostało mi trochę płynu hamulcowego (dot4) i pomyślałem, że może warto było by wymienić też ten od (wspomagania?) sprzęgła.

Pojawiły się pytania:
Gdzie są zawory upustowy i do uzupełnień? :) chodzi mi o "clutch release cylinder" i "bleeder plug"
Jaka jest szansa ewentualnych komplikacji i powikłań w przypadku gdybym coś zrobił źle? (bo w końcu 'lepiej' jest największym wrogiem 'dobrze')
Jak wygląda narzędzie do spuszczania płynu o którym mowa na miata.net? (special service tool to let the fluid escape) i czy da się je 'dorobić' przerabiając jakiś klucz?
No i ostatnie ale chyba najważniejsze: Czy warto się tym zajmować? Sprzęgło działa wyśmienicie, jedynie kolor płynu w zbiorniczku wyrównawczym zbliża się do 'lipton earlgray' :/

dziękuję i pozdrawiam :)
ł.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

01 paź 2010, 20:28

kapoost pisze:Gdzie są zawory upustowy i do uzupełnień?

omg... spuszczasz zaworkiem przy wysprzęgliku, znajdziesz go bez problemu. Nie ma czegoś takiego jak "zawór do uzupełnień". Zajrzyj pod maskę, obok zborniczka płynu do układu hamulcowego znajdziesz drugi, do hydrauliki sprzęgła.
kapoost pisze:Jaka jest szansa ewentualnych komplikacji i powikłań

Najwyżej układ zapowietrzysz i Ci sprzęgło przestanie działać. ewentualnie urwiesz odpowietrznik wysprzęglika :mrgreen: A tak w ogóle, to prosty układ.
kapoost pisze:Jak wygląda narzędzie do spuszczania płynu o którym mowa na miata.net? (special service tool to let the fluid escape) i czy da się je 'dorobić' przerabiając jakiś klucz?

Nie rozumiem pytania, rurka plastikowa nie wystarczy ?
kapoost pisze:No i ostatnie ale chyba najważniejsze: Czy warto się tym zajmować? Sprzęgło działa wyśmienicie, jedynie kolor płynu w zbiorniczku wyrównawczym zbliża się do 'lipton earlgray' :/

Zależy kiedy ostatnio zmieniałeś. Przynajmniej raz do roku warto, płyn w hydraulice sprzęgła jakoś paprze się szybko.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
kapoost
Posty: 350
Rejestracja: 07 lip 2010, 13:20
Lokalizacja: Zamość / Warszawa

01 paź 2010, 22:58

Skoro to nie 'rocket-science' zajmę się tym na pewno :D W błąd wprowadził mnie opis na miata.net :D

Dzięki!
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

04 paź 2010, 12:41

Szukam i szukam i znaleźć nie mogę ;)

jakie oznaczenia mają żarówki do świateł mijania w NBFL? wyciągałem zarówkę i pierwszy raz taką widziałem, w razie potrzeby nawet nie wiem gdzie kupić, nigdzie takiej nie widziałem.
Jakie posiada oznaczenie ta żarówka?
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

04 paź 2010, 12:43

Żarówka HB4 - mijania
Żarówka HB3 - drogowe

Pozdrawiam!
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

04 paź 2010, 13:03

dziękuję :)
Pawelroy
Posty: 73
Rejestracja: 27 lip 2010, 1:54
Lokalizacja: Gdynia

10 paź 2010, 13:06

Witam wszystkich :mrgreen: Czy ktoś może dysponuje wymiarami tej osłony (blachy) ?? Moja już jest w opłakanym stanie i mam możliwość zrobienia nowej, ale nie mam jej jak wymierzyć :sad: jestem teraz w pracy (statek) Stąd moja prośba do Was :wink: Z góry dzięki Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

12 paź 2010, 20:06

No wiec powiedzcie mi czy dobrze zgaduje :)
Alternator to wiadomo, na wspolnym pasku na dole kolko od walu, a co nad nim? NA drugim pasku na dole rozrusznik a nad nim popmpa od klimy? Jesli tak to gdzie jest pompa wody?

Druga sprawa: w jakim stanie jest to sprzeglo? Nie znam sie ale chyba sie konczy? rowki miedzy elementami okladziny glebokosci ponizej 1mm. To drugie obok sprzegla to docisk?
Załączniki
silnik.jpg
sprzeglo.jpg
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

12 paź 2010, 20:21

Qbatron pisze:a co nad nim?

pompa wody.
Qbatron pisze:na dole rozrusznik

:shock: Na drugim pasku na dole pompa klimy a na górze pompa wspomagania kiery.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
ODPOWIEDZ