Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Ojoj, niedobrze. Boje sie że znowu coś zepsuje... Żadnych filmików ani opisów na necie nie mogę znaleźć. Może jeszcze ktoś się wypowiewojteks pisze:Pewnie jak prawie każdy trzeba z kulowego zaczepu wyrwać ale w niektórych przypadkach pękają pozostałe mocowania lustra. No risk no fun niestety.
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
-
- Posty: 126
- Rejestracja: 15 gru 2013, 12:39
- Model: Inny
- Lokalizacja: 100lica
Przechodziłem przez to w lipcu, żeby sprawdzić dokładnie skąd leci woda to otwierasz bagażnik i lejesz wodę np. z butelki tak żeby spływała w dół w stronę lampy i w środku obserwujesz skąd to dokładnie przecieka. U mnie np lało się po śrubkach mocujących lampę, był też drobny przeciek przy przelotce kablowej i zamku w tylnej części pasa.Alex pisze: ↑04 wrz 2020, 7:30No i ciekawostka. Woda jest ale źródła jej nie widać. Wszystko dookoła lamp, anteny, 3 stopu - suche
Update po symulacji deszczu
- uszczelki lamp ok
- jest za to kilka innych zródeł: koleczki mocujace zderzak, antena, odpowietrzniki bagażnika, zamek i jeszcze niezidentyfikowane coś nad kolumna z amorem. Rynna dachu?
Trzeciego stopu nie sprawdzałem, po prostu go zdemontowałem usunąłem stary silikon (widocznie ktoś już tam zaglądał wcześniej), odtłuściłem położyłem silikon i zamontowałem.
Od tamtej pory mam spokój.
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
u mnie juz tez sytuacja opanowana. Stosowalem szlauch + koncowka do podlewania testy praktyczne - powrót z Kielc w ulewie a potem myjnia - potwierdziły że jest zasadniczy postęp zamiast jeziora jest jedna kroplasolidmarian pisze: ↑07 wrz 2020, 7:16Przechodziłem przez to w lipcu, żeby sprawdzić dokładnie skąd leci woda to otwierasz bagażnik i lejesz wodę np. z butelki tak żeby spływała w dół w stronę lampy i w środku obserwujesz skąd to dokładnie przecieka.
woda natomiast zaszkodziła lampie z przodu - przestal działać silniczek regulacji. Niech mi ktos podpowie jak go wyjąć i wymienić bez uszkodzenia lampy plis ...
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- hubike
- Posty: 53
- Rejestracja: 03 sty 2020, 20:06
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Świebodzice
Szybkie pytanie, najpierw cytaty:
Pczs4 pisze: ↑17 cze 2015, 20:27Panowie pytanko mam, po wymianie oleju w dyfrze zaczął mi huczeć dyferencjał, zostały wymienione łożyska i mimo to dalej jest ten hałas. Kupiłem Ceramizer do tylnych mostów i skrzyń biegów ale na ulotce producent pisze aby "nie stosować w mechanizmach różnicowych zawierających Szperę lub LSD - są to mechanizmy o zwiększonym tarciu wewnętrznym"
Myślałem że może Ceramizer wyciszy te dźwięki i teraz mam dylemat czy go dodawać do oleju. Czy może coś zaszkodzić.
Tak, mam Szperę, Fuji
Czy to samo tyczy się torsena? Mogę dolać ten ceramizer czy lepiej nie? Na etykiecie producent pisze to samo co wyżej.
Hubert
NBFL Sportive
NBFL Sportive
Zrobiłem swapa z NB 1.6 na 1.8 NBFL vvt. Silnik odpala, ale po rozgrzaniu na jałowych faluje między 1000-1500 obrotów. Podobno to dość częsty objaw jak ktoś robi tego swapa pierwszy raz. Wiadomo co trzeba skorygować? Robiąc tego swapa nie dłubałem nic przy zmiennych fazach, nie przekładałem żadnych kabelków za nie odpowiedzialnych bo stwierdziłem, że skoro zmieniałem silnik z wiązką silnikową i kompem to chyba nie powinno tutaj być problemów. Czy mylę się i zmienne fazy wymagają również dłubania?
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
rozpracowalem temat, nie jest tak zle na szczescie. Nic nie trzeba szarpac, wystarczy zdjac bialy plastik z silniczka, przekręcić silniczek tak by go poluzowac a następnie krecic srubokretem z nasadka 8mm regulacja wysokości reflektora tak dlugo az sruba pociągowa wykreci sie z mocowania w lustrze.
Nowy silniczek zamiennik 76 zl, uzywka Mazda OE na allegro 30. Czekam az przyjdzie
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2020, 13:47 przez Alex, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Czy moglbym poprosic kogos z silnikiem 1.8 NBFL vvt, aby na pracujacym silniku odpial kostke od tego dynksa od zmiennych faz i sprawdzil czy ma to jakikolwiek wplyw na prace silnika na jalowych podczas rozgrzania silnika?
- Davidoff.
- Posty: 74
- Rejestracja: 14 sie 2015, 12:21
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Lublin
Nie pamiętam co się dzieje po jej odpięciu na jałowych obrotach, natomiast jak wyłączysz silnik, odepniesz i się przejedziesz to powinieneś poczuć różnicę, w szczególności w niskim i średnim zakresie obrotów.
-
- Posty: 126
- Rejestracja: 15 gru 2013, 12:39
- Model: Inny
- Lokalizacja: 100lica
W jaki sposób w nc 1.8 bez rozbierania dyfra sprawdzić czy jest szpera?
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
podnies oba tylne koła, wrzuc luz, pokrec jednym i zobacz co dzieje sie z drugimsolidmarian pisze: ↑10 wrz 2020, 13:35W jaki sposób w nc 1.8 bez rozbierania dyfra sprawdzić czy jest szpera?
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
NA USA
czasem odpala i gaśnie wydając przy tym 3piśnięcia z brzęczyka.
Czasem odpala normalnie od przekręcenia kluczyka.
Imobilajzera brak, alarmów brak.
Rozumiem, że w NA 1,6 to nie czujnik położenia wału.
czasem odpala i gaśnie wydając przy tym 3piśnięcia z brzęczyka.
Czasem odpala normalnie od przekręcenia kluczyka.
Imobilajzera brak, alarmów brak.
Rozumiem, że w NA 1,6 to nie czujnik położenia wału.
-
- Posty: 126
- Rejestracja: 15 gru 2013, 12:39
- Model: Inny
- Lokalizacja: 100lica
Na razie sprawdziłem, że po strzale ze sprzęgła z zatrzymanego na suchym asfalcie auto zostawia dwa ślady, dodatkowo przy lekko skręconych kołach i strzale ze sprzęgła na 1 jadąc 10-20km/h np na rondzie albo placu auto jakby samo szło bokiem i lekko dodając/odejmując gaz można spokojnie kontrolować więc sam już nie wiem.Alex pisze: ↑10 wrz 2020, 14:18podnies oba tylne koła, wrzuc luz, pokrec jednym i zobacz co dzieje sie z drugimsolidmarian pisze: ↑10 wrz 2020, 13:35W jaki sposób w nc 1.8 bez rozbierania dyfra sprawdzić czy jest szpera?
Sprawdzę powyższe jak będę u mechanika, tylko nie wiem kiedy.
Czy ten test można wykonać np podnosząc jedno koło tylne i zostawiając auto na luzie i jak zacznie się kręcić to znaczy, że otwarty dyfer?
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
nie sprawdzisz tego w ten sposob. Pomysl chwile ... gdybys mogl pokrecic kolem to znaczy ze nie masz tam napedu w ogolesolidmarian pisze: ↑11 wrz 2020, 7:29Czy ten test można wykonać np podnosząc jedno koło tylne i zostawiając auto na luzie i jak zacznie się kręcić to znaczy, że otwarty dyfer
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
-
- Posty: 126
- Rejestracja: 15 gru 2013, 12:39
- Model: Inny
- Lokalizacja: 100lica
Myślę i symuluję sytuację kiedy jedno koło znajduje się na przyczepnym asfalcie, a drugie na zamarzniętej kałuży. W takiej sytuacji przy otwartym dyfrze cała moc powinna iść na koło, które nie ma trakcji czyli znajdujące się na lodzie lub w przypadku mojego testu w powietrzu. Reasumując jeżeli podniesione koło będzie się kręciło to oznaczałoby, że dyfer jest otwarty, jeżeli nie to może być szpera.Alex pisze: ↑11 wrz 2020, 8:09nie sprawdzisz tego w ten sposob. Pomysl chwile ... gdybys mogl pokrecic kolem to znaczy ze nie masz tam napedu w ogolesolidmarian pisze: ↑11 wrz 2020, 7:29Czy ten test można wykonać np podnosząc jedno koło tylne i zostawiając auto na luzie i jak zacznie się kręcić to znaczy, że otwarty dyfer
Dzięki. A wiesz może, czy ten bezpiecznik wiąże się z zapłonami? Bo teraz pomyślałem, ze coś mogło się zepsuć jak przerabiałem aparat zapłonowy na 4 cewki i moduł zapłonowy z VW
- janux
- Donator
- Posty: 310
- Rejestracja: 03 sie 2017, 12:21
- Model: NC
- Wersja: Sport
- Lokalizacja: Białystok
A to nie jest tak, że właśnie jak mamy auto na luzie na podnośniku, zakręcimy jednym kołem i drugie zakręci się w tą samą stronę to jest szpera, a jak w przeciwną to wtedy otwarty dyfer?Alex pisze: ↑11 wrz 2020, 8:09nie sprawdzisz tego w ten sposob. Pomysl chwile ... gdybys mogl pokrecic kolem to znaczy ze nie masz tam napedu w ogolesolidmarian pisze: ↑11 wrz 2020, 7:29Czy ten test można wykonać np podnosząc jedno koło tylne i zostawiając auto na luzie i jak zacznie się kręcić to znaczy, że otwarty dyfer
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Zdecydowanie. Wszystko zależy od tego jak to zostało przerobione i czy nie masz gdzieś zwarcia na nowej instalacji.
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Najpewniejszym sposobem na weryfikację jest wyjęcie półosi i rzut okiem do wnętrza. W NC z tego co sie orientuję nie ma torsenów tylko nowsze fuji. Jeśli w otworze widać sześciokątną belkę to oznacza to fuji. Jeśli jest okrągła to dyfer jest otwarty.janux pisze: ↑11 wrz 2020, 10:12A to nie jest tak, że właśnie jak mamy auto na luzie na podnośniku, zakręcimy jednym kołem i drugie zakręci się w tą samą stronę to jest szpera, a jak w przeciwną to wtedy otwarty dyfer?Alex pisze: ↑11 wrz 2020, 8:09nie sprawdzisz tego w ten sposob. Pomysl chwile ... gdybys mogl pokrecic kolem to znaczy ze nie masz tam napedu w ogolesolidmarian pisze: ↑11 wrz 2020, 7:29Czy ten test można wykonać np podnosząc jedno koło tylne i zostawiając auto na luzie i jak zacznie się kręcić to znaczy, że otwarty dyfer
Na zdjęciu poniżej jest fuji:
W starszych generacjach z kolei, jeśli jest torsen to przez otwór widać drugą stronę, nic nie stoi na przeszkodzie, obrazowo pisząc - można przełożyć patyk od miotły.
Jakiego programu uzywacie do badania NBFL przez obd2? Uzylem jakiegos, ale w nim jest dopiero NC.
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Obd2 jest uniwersalne. Powinien działać równie dobrze np Torque, Piston na Androidzie
Na pcta dawno żadnego sortu obd2 nie używałem, natomiast spróbował bym Forscana, ten gada po protokolach Mazdy i potrafi o wiele więcej
przy użyciu Tapatalka
Na pcta dawno żadnego sortu obd2 nie używałem, natomiast spróbował bym Forscana, ten gada po protokolach Mazdy i potrafi o wiele więcej
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1605
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Trzeba pamiętać, że do dużej części funkcjonalności forscana wymagane jest połączenie koknretnym kablem, a nie typowym adapterem obd na BT od majfrenda z ali.
Kolejny dzien walki ze swapem z NB 1.6 na 1.8 NBFL. Podpialem kompa i zadnych bledow oprocz lambdy 2 nie mam a obroty faluja. Jak trzymam przepustnice odkrecona o staly kat to samochod stale przyspiesza i zwalnia. Dzisiaj odczepilem czujnik polozenia przepustnicy i krokowy. Samochod o dziwo trzyma stale i rowne obroty jalowe i podczas jazdy jak na razie zachowuje sie normalnie (bardzo krotka jazda probna wiec nie wiem jak trzyma moc). Troche mnie jednak dziwi, ze lepiej bez tych czujnikow niz z nimi. Krokowca sobie podmienilem z NB i niestety nie wiele pomoglo. Ma ktoś jakis pomysl?
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
w nowszych autach pewnie tak. W NCku jednak wystarczyl mi dosc zwykly modul Icar Vgate Pro, bez przelacznika MS/HS. Z kilkoma modulami sie polaczyl, programowalem nim np. immoTerminatorPi pisze: ↑13 wrz 2020, 17:29Trzeba pamiętać, że do dużej części funkcjonalności forscana wymagane jest połączenie koknretnym kablem, a nie typowym adapterem obd na BT od majfrenda z ali.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting