Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

06 wrz 2020, 20:30

Pewnie jak prawie każdy trzeba z kulowego zaczepu wyrwać ale w niektórych przypadkach pękają pozostałe mocowania lustra. No risk no fun niestety.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

07 wrz 2020, 6:20

wojteks pisze:Pewnie jak prawie każdy trzeba z kulowego zaczepu wyrwać ale w niektórych przypadkach pękają pozostałe mocowania lustra. No risk no fun niestety.
Ojoj, niedobrze. Boje sie że znowu coś zepsuje... Żadnych filmików ani opisów na necie nie mogę znaleźć. Może jeszcze ktoś się wypowie

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
solidmarian
Posty: 126
Rejestracja: 15 gru 2013, 12:39
Model: Inny
Lokalizacja: 100lica

07 wrz 2020, 7:16

Alex pisze:
04 wrz 2020, 7:30
No i ciekawostka. Woda jest ale źródła jej nie widać. Wszystko dookoła lamp, anteny, 3 stopu - suche

Obrazek

Update po symulacji deszczu Obrazek
- uszczelki lamp ok
- jest za to kilka innych zródeł: koleczki mocujace zderzak, antena, odpowietrzniki bagażnika, zamek i jeszcze niezidentyfikowane coś nad kolumna z amorem. Rynna dachu? Obrazek
Przechodziłem przez to w lipcu, żeby sprawdzić dokładnie skąd leci woda to otwierasz bagażnik i lejesz wodę np. z butelki tak żeby spływała w dół w stronę lampy i w środku obserwujesz skąd to dokładnie przecieka. U mnie np lało się po śrubkach mocujących lampę, był też drobny przeciek przy przelotce kablowej i zamku w tylnej części pasa.
Trzeciego stopu nie sprawdzałem, po prostu go zdemontowałem usunąłem stary silikon (widocznie ktoś już tam zaglądał wcześniej), odtłuściłem położyłem silikon i zamontowałem.
Od tamtej pory mam spokój.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

07 wrz 2020, 7:52

solidmarian pisze:
07 wrz 2020, 7:16
Przechodziłem przez to w lipcu, żeby sprawdzić dokładnie skąd leci woda to otwierasz bagażnik i lejesz wodę np. z butelki tak żeby spływała w dół w stronę lampy i w środku obserwujesz skąd to dokładnie przecieka.
u mnie juz tez sytuacja opanowana. Stosowalem szlauch + koncowka do podlewania ;)
IMG_20200904_101216.jpg
IMG_20200904_101216.jpg (1.67 MiB) Przejrzano 2122 razy
testy praktyczne - powrót z Kielc w ulewie a potem myjnia - potwierdziły że jest zasadniczy postęp :lol: zamiast jeziora jest jedna kropla

woda natomiast zaszkodziła lampie z przodu - przestal działać silniczek regulacji. Niech mi ktos podpowie jak go wyjąć i wymienić bez uszkodzenia lampy plis ...
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
hubike
Posty: 53
Rejestracja: 03 sty 2020, 20:06
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Świebodzice

07 wrz 2020, 10:59

Szybkie pytanie, najpierw cytaty:
Pczs4 pisze:
17 cze 2015, 20:27
Panowie pytanko mam, po wymianie oleju w dyfrze zaczął mi huczeć dyferencjał, zostały wymienione łożyska i mimo to dalej jest ten hałas. Kupiłem Ceramizer do tylnych mostów i skrzyń biegów ale na ulotce producent pisze aby "nie stosować w mechanizmach różnicowych zawierających Szperę lub LSD - są to mechanizmy o zwiększonym tarciu wewnętrznym"
Myślałem że może Ceramizer wyciszy te dźwięki i teraz mam dylemat czy go dodawać do oleju. Czy może coś zaszkodzić.
Tak, mam Szperę, Fuji
RS pisze:
17 cze 2015, 20:28
Pczs4 pisze:. Czy może coś zaszkodzić.
Tak, mam Szperę, Fuji
Nie, nie jest to szpera cierna.
Czy to samo tyczy się torsena? Mogę dolać ten ceramizer czy lepiej nie? Na etykiecie producent pisze to samo co wyżej.
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

07 wrz 2020, 13:58

Torsen to też nie jest mechanizm cierny, nie opiera się na sprzęgłach. Chodzi o to, że te dodatki spowodowałyby uślizgi tarczek.
sowa
Posty: 80
Rejestracja: 03 cze 2016, 15:39
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

08 wrz 2020, 12:28

Zrobiłem swapa z NB 1.6 na 1.8 NBFL vvt. Silnik odpala, ale po rozgrzaniu na jałowych faluje między 1000-1500 obrotów. Podobno to dość częsty objaw jak ktoś robi tego swapa pierwszy raz. Wiadomo co trzeba skorygować? Robiąc tego swapa nie dłubałem nic przy zmiennych fazach, nie przekładałem żadnych kabelków za nie odpowiedzialnych bo stwierdziłem, że skoro zmieniałem silnik z wiązką silnikową i kompem to chyba nie powinno tutaj być problemów. Czy mylę się i zmienne fazy wymagają również dłubania?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

08 wrz 2020, 13:47

wojteks pisze:
06 wrz 2020, 20:30
Pewnie jak prawie każdy trzeba z kulowego zaczepu wyrwać ale w niektórych przypadkach pękają pozostałe mocowania lustra. No risk no fun niestety.
rozpracowalem temat, nie jest tak zle na szczescie. Nic nie trzeba szarpac, wystarczy zdjac bialy plastik z silniczka, przekręcić silniczek tak by go poluzowac a następnie krecic srubokretem z nasadka 8mm regulacja wysokości reflektora tak dlugo az sruba pociągowa wykreci sie z mocowania w lustrze.

Nowy silniczek zamiennik 76 zl, uzywka Mazda OE na allegro 30. Czekam az przyjdzie :)
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2020, 13:47 przez Alex, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
sowa
Posty: 80
Rejestracja: 03 cze 2016, 15:39
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

08 wrz 2020, 17:53

Czy moglbym poprosic kogos z silnikiem 1.8 NBFL vvt, aby na pracujacym silniku odpial kostke od tego dynksa od zmiennych faz i sprawdzil czy ma to jakikolwiek wplyw na prace silnika na jalowych podczas rozgrzania silnika?
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

09 wrz 2020, 16:13

Jeśli dobrze pamiętam to silnik zgaśnie po odpięciu tej wtyczki.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
sowa
Posty: 80
Rejestracja: 03 cze 2016, 15:39
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

10 wrz 2020, 7:15

Fifkers pisze:
09 wrz 2020, 16:13
Jeśli dobrze pamiętam to silnik zgaśnie po odpięciu tej wtyczki.
No właśnie u mnie po jej odpięciu nic się nie dzieje, dlatego zastanawiam się, czy ta wtyczka działa. Nie wiem jaka powinna być prawidłowa reakcja po jej odpięciu.
Awatar użytkownika
Davidoff.
Posty: 74
Rejestracja: 14 sie 2015, 12:21
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Lublin

10 wrz 2020, 9:00

Nie pamiętam co się dzieje po jej odpięciu na jałowych obrotach, natomiast jak wyłączysz silnik, odepniesz i się przejedziesz to powinieneś poczuć różnicę, w szczególności w niskim i średnim zakresie obrotów.
solidmarian
Posty: 126
Rejestracja: 15 gru 2013, 12:39
Model: Inny
Lokalizacja: 100lica

10 wrz 2020, 13:35

W jaki sposób w nc 1.8 bez rozbierania dyfra sprawdzić czy jest szpera?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

10 wrz 2020, 14:18

solidmarian pisze:
10 wrz 2020, 13:35
W jaki sposób w nc 1.8 bez rozbierania dyfra sprawdzić czy jest szpera?
podnies oba tylne koła, wrzuc luz, pokrec jednym i zobacz co dzieje sie z drugim
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Enzis
Posty: 577
Rejestracja: 02 gru 2014, 8:55
Model: NB FL
Lokalizacja: Ostrzeszów\Wrocław

10 wrz 2020, 21:03

Pacjent NBFL 1.8 2002 USA. Co może powodować spalanie się bezpiecznika „Engine managment” (f13 w haynesie, 15A środkowy rząd)? Co sprawdzić w pierwszej kolejności?
Awatar użytkownika
3ka
Donator
Donator
Posty: 289
Rejestracja: 06 mar 2010, 11:15
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

11 wrz 2020, 6:27

NA USA
czasem odpala i gaśnie wydając przy tym 3piśnięcia z brzęczyka.
Czasem odpala normalnie od przekręcenia kluczyka.
Imobilajzera brak, alarmów brak.
Rozumiem, że w NA 1,6 to nie czujnik położenia wału.
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

11 wrz 2020, 6:59

Enzis pisze:
10 wrz 2020, 21:03
Pacjent NBFL 1.8 2002 USA. Co może powodować spalanie się bezpiecznika „Engine managment” (f13 w haynesie, 15A środkowy rząd)? Co sprawdzić w pierwszej kolejności?
Ładowanie alternatora.
solidmarian
Posty: 126
Rejestracja: 15 gru 2013, 12:39
Model: Inny
Lokalizacja: 100lica

11 wrz 2020, 7:29

Alex pisze:
10 wrz 2020, 14:18
solidmarian pisze:
10 wrz 2020, 13:35
W jaki sposób w nc 1.8 bez rozbierania dyfra sprawdzić czy jest szpera?
podnies oba tylne koła, wrzuc luz, pokrec jednym i zobacz co dzieje sie z drugim
Na razie sprawdziłem, że po strzale ze sprzęgła z zatrzymanego na suchym asfalcie auto zostawia dwa ślady, dodatkowo przy lekko skręconych kołach i strzale ze sprzęgła na 1 jadąc 10-20km/h np na rondzie albo placu auto jakby samo szło bokiem i lekko dodając/odejmując gaz można spokojnie kontrolować więc sam już nie wiem. :|

Sprawdzę powyższe jak będę u mechanika, tylko nie wiem kiedy.
Czy ten test można wykonać np podnosząc jedno koło tylne i zostawiając auto na luzie i jak zacznie się kręcić to znaczy, że otwarty dyfer?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

11 wrz 2020, 8:09

solidmarian pisze:
11 wrz 2020, 7:29
Czy ten test można wykonać np podnosząc jedno koło tylne i zostawiając auto na luzie i jak zacznie się kręcić to znaczy, że otwarty dyfer
nie sprawdzisz tego w ten sposob. Pomysl chwile ... gdybys mogl pokrecic kolem to znaczy ze nie masz tam napedu w ogole
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
solidmarian
Posty: 126
Rejestracja: 15 gru 2013, 12:39
Model: Inny
Lokalizacja: 100lica

11 wrz 2020, 8:49

Alex pisze:
11 wrz 2020, 8:09
solidmarian pisze:
11 wrz 2020, 7:29
Czy ten test można wykonać np podnosząc jedno koło tylne i zostawiając auto na luzie i jak zacznie się kręcić to znaczy, że otwarty dyfer
nie sprawdzisz tego w ten sposob. Pomysl chwile ... gdybys mogl pokrecic kolem to znaczy ze nie masz tam napedu w ogole
Myślę i symuluję sytuację kiedy jedno koło znajduje się na przyczepnym asfalcie, a drugie na zamarzniętej kałuży. W takiej sytuacji przy otwartym dyfrze cała moc powinna iść na koło, które nie ma trakcji czyli znajdujące się na lodzie lub w przypadku mojego testu w powietrzu. Reasumując jeżeli podniesione koło będzie się kręciło to oznaczałoby, że dyfer jest otwarty, jeżeli nie to może być szpera.
Awatar użytkownika
Enzis
Posty: 577
Rejestracja: 02 gru 2014, 8:55
Model: NB FL
Lokalizacja: Ostrzeszów\Wrocław

11 wrz 2020, 10:08

pirul pisze:
11 wrz 2020, 6:59
Enzis pisze:
10 wrz 2020, 21:03
Pacjent NBFL 1.8 2002 USA. Co może powodować spalanie się bezpiecznika „Engine managment” (f13 w haynesie, 15A środkowy rząd)? Co sprawdzić w pierwszej kolejności?
Ładowanie alternatora.
Dzięki. A wiesz może, czy ten bezpiecznik wiąże się z zapłonami? Bo teraz pomyślałem, ze coś mogło się zepsuć jak przerabiałem aparat zapłonowy na 4 cewki i moduł zapłonowy z VW
Awatar użytkownika
janux
Donator
Donator
Posty: 310
Rejestracja: 03 sie 2017, 12:21
Model: NC
Wersja: Sport
Lokalizacja: Białystok

11 wrz 2020, 10:12

Alex pisze:
11 wrz 2020, 8:09
solidmarian pisze:
11 wrz 2020, 7:29
Czy ten test można wykonać np podnosząc jedno koło tylne i zostawiając auto na luzie i jak zacznie się kręcić to znaczy, że otwarty dyfer
nie sprawdzisz tego w ten sposob. Pomysl chwile ... gdybys mogl pokrecic kolem to znaczy ze nie masz tam napedu w ogole
A to nie jest tak, że właśnie jak mamy auto na luzie na podnośniku, zakręcimy jednym kołem i drugie zakręci się w tą samą stronę to jest szpera, a jak w przeciwną to wtedy otwarty dyfer?
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

11 wrz 2020, 10:17

Enzis pisze:
11 wrz 2020, 10:08
pirul pisze:
11 wrz 2020, 6:59
Enzis pisze:
10 wrz 2020, 21:03
Pacjent NBFL 1.8 2002 USA. Co może powodować spalanie się bezpiecznika „Engine managment” (f13 w haynesie, 15A środkowy rząd)? Co sprawdzić w pierwszej kolejności?
Ładowanie alternatora.
Dzięki. A wiesz może, czy ten bezpiecznik wiąże się z zapłonami? Bo teraz pomyślałem, ze coś mogło się zepsuć jak przerabiałem aparat zapłonowy na 4 cewki i moduł zapłonowy z VW
Zdecydowanie. Wszystko zależy od tego jak to zostało przerobione i czy nie masz gdzieś zwarcia na nowej instalacji.
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

11 wrz 2020, 10:31

janux pisze:
11 wrz 2020, 10:12
Alex pisze:
11 wrz 2020, 8:09
solidmarian pisze:
11 wrz 2020, 7:29
Czy ten test można wykonać np podnosząc jedno koło tylne i zostawiając auto na luzie i jak zacznie się kręcić to znaczy, że otwarty dyfer
nie sprawdzisz tego w ten sposob. Pomysl chwile ... gdybys mogl pokrecic kolem to znaczy ze nie masz tam napedu w ogole
A to nie jest tak, że właśnie jak mamy auto na luzie na podnośniku, zakręcimy jednym kołem i drugie zakręci się w tą samą stronę to jest szpera, a jak w przeciwną to wtedy otwarty dyfer?
Najpewniejszym sposobem na weryfikację jest wyjęcie półosi i rzut okiem do wnętrza. W NC z tego co sie orientuję nie ma torsenów tylko nowsze fuji. Jeśli w otworze widać sześciokątną belkę to oznacza to fuji. Jeśli jest okrągła to dyfer jest otwarty.

Na zdjęciu poniżej jest fuji:

Obrazek

W starszych generacjach z kolei, jeśli jest torsen to przez otwór widać drugą stronę, nic nie stoi na przeszkodzie, obrazowo pisząc - można przełożyć patyk od miotły.
sowa
Posty: 80
Rejestracja: 03 cze 2016, 15:39
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

11 wrz 2020, 18:16

Jakiego programu uzywacie do badania NBFL przez obd2? Uzylem jakiegos, ale w nim jest dopiero NC.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

11 wrz 2020, 20:40

Obd2 jest uniwersalne. Powinien działać równie dobrze np Torque, Piston na Androidzie

Na pcta dawno żadnego sortu obd2 nie używałem, natomiast spróbował bym Forscana, ten gada po protokolach Mazdy i potrafi o wiele więcej

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1605
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

13 wrz 2020, 17:29

Alex pisze:
11 wrz 2020, 20:40
Obd2 jest uniwersalne. Powinien działać równie dobrze np Torque, Piston na Androidzie

Na pcta dawno żadnego sortu obd2 nie używałem, natomiast spróbował bym Forscana, ten gada po protokolach Mazdy i potrafi o wiele więcej
Trzeba pamiętać, że do dużej części funkcjonalności forscana wymagane jest połączenie koknretnym kablem, a nie typowym adapterem obd na BT od majfrenda z ali.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
sowa
Posty: 80
Rejestracja: 03 cze 2016, 15:39
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

13 wrz 2020, 18:59

Kolejny dzien walki ze swapem z NB 1.6 na 1.8 NBFL. Podpialem kompa i zadnych bledow oprocz lambdy 2 nie mam a obroty faluja. Jak trzymam przepustnice odkrecona o staly kat to samochod stale przyspiesza i zwalnia. Dzisiaj odczepilem czujnik polozenia przepustnicy i krokowy. Samochod o dziwo trzyma stale i rowne obroty jalowe i podczas jazdy jak na razie zachowuje sie normalnie (bardzo krotka jazda probna wiec nie wiem jak trzyma moc). Troche mnie jednak dziwi, ze lepiej bez tych czujnikow niz z nimi. Krokowca sobie podmienilem z NB i niestety nie wiele pomoglo. Ma ktoś jakis pomysl?
Awatar użytkownika
NoxLux
Posty: 16
Rejestracja: 28 wrz 2019, 15:38
Model: NB
Lokalizacja: wlkp

13 wrz 2020, 20:09

Blok silnika (z wałem i tłokami) z mazdy 323f jest taki sam jak w nb 1.8 ?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

14 wrz 2020, 13:18

TerminatorPi pisze:
13 wrz 2020, 17:29
Alex pisze:
11 wrz 2020, 20:40
spróbował bym Forscana, ten gada po protokolach Mazdy i potrafi o wiele więcej
Trzeba pamiętać, że do dużej części funkcjonalności forscana wymagane jest połączenie koknretnym kablem, a nie typowym adapterem obd na BT od majfrenda z ali.
w nowszych autach pewnie tak. W NCku jednak wystarczyl mi dosc zwykly modul Icar Vgate Pro, bez przelacznika MS/HS. Z kilkoma modulami sie polaczyl, programowalem nim np. immo
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
ODPOWIEDZ