Ok dzięki, jesteś jak zawsze na posterunku.
Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 725
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Na odwyku
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 725
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Na odwyku
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
A jeszcze jedno pytanie z pytań tych "zająłem się mechaniką nie mając o tym zielonego pojęcia".
Kupiłem program diagnostyczny i wywaliło mi przednia lambdę a nie tylną.. (z tyłu już mam wpięty emulator). Wrzuciłem na telefon podgląd jak pracuje pierwsza i wskazuje ciągle 0 V.
Ma się rozumieć że trup ?
Pytanie nr dwa gdzie szukać wtyczki
https://zapodaj.net/images/5e1fa4d64ee17.jpg
I pytanie nr trzy - najłatwiej będzie tam sie dostać demontując zbiornik na płyn do spryskiwaczy?
I ostatnie, zajrzałem do przepustnicy wygląda na czystą ale oczywiście przeczyszczę - szmatka ze środkiem i wycieranie na silniku / demontaż i spsiukanie wszystkiego czy może środek Liqui Moly psikasz - odpalasz i tak cudujesz kilka razy ?
Kupiłem program diagnostyczny i wywaliło mi przednia lambdę a nie tylną.. (z tyłu już mam wpięty emulator). Wrzuciłem na telefon podgląd jak pracuje pierwsza i wskazuje ciągle 0 V.
Ma się rozumieć że trup ?
Pytanie nr dwa gdzie szukać wtyczki
https://zapodaj.net/images/5e1fa4d64ee17.jpg
I pytanie nr trzy - najłatwiej będzie tam sie dostać demontując zbiornik na płyn do spryskiwaczy?
I ostatnie, zajrzałem do przepustnicy wygląda na czystą ale oczywiście przeczyszczę - szmatka ze środkiem i wycieranie na silniku / demontaż i spsiukanie wszystkiego czy może środek Liqui Moly psikasz - odpalasz i tak cudujesz kilka razy ?
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Wtyczka jest z tyłu . Między pokrywą zaworów a grodzią. Od strony kierowcy z tego co pamiętam.Konioczynka pisze: ↑21 lip 2020, 19:47A jeszcze jedno pytanie z pytań tych "zająłem się mechaniką nie mając o tym zielonego pojęcia".
Kupiłem program diagnostyczny i wywaliło mi przednia lambdę a nie tylną.. (z tyłu już mam wpięty emulator). Wrzuciłem na telefon podgląd jak pracuje pierwsza i wskazuje ciągle 0 V.
Ma się rozumieć że trup ?
Pytanie nr dwa gdzie szukać wtyczki
https://zapodaj.net/images/5e1fa4d64ee17.jpg
I pytanie nr trzy - najłatwiej będzie tam sie dostać demontując zbiornik na płyn do spryskiwaczy?
I ostatnie, zajrzałem do przepustnicy wygląda na czystą ale oczywiście przeczyszczę - szmatka ze środkiem i wycieranie na silniku / demontaż i spsiukanie wszystkiego czy może środek Liqui Moly psikasz - odpalasz i tak cudujesz kilka razy ?
Przepustnica może wyglądać na czystą, chodzi o to żeby przeczyścić kanaliki które są w "obudowie" ja używam zmywacza do gaźników z cienką rurką- psikasz we wszystkie dziurki na wyłączonym silniku, czekasz aż środek odparuje i tyle
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 725
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Na odwyku
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
Jeszcze powiercę dziurę w brzuchu może ktoś na coś wpadnie.
Kupiłem wersje rozszerzoną programu i lambda jednak śmiga. Tam gdzie lata prawie od 0v do 1v - była jazda na 2500/obr reszta to hamowanie czy inne drogowe sprawy. Więc wygląda na to, że działa sprawnie.
Po wykasowaniu błędu komp nie ma żadnych zastrzeżeń co do jej pracy.
Tylko i wyłacznie przy rozruchu silnika wywala za niskie wskazania sondy (poniżej zakresu). Także nie wiem czy jej wymiana coś pomoże (już jest w drodze więc zobaczymy) ale może kogoś coś oświeci gdzie może leżeć problem (?)
Zostawiam temat otwarty
Powinno wyświetlić się zdjęcie.
Jakie są wskazania przy rozruchu się nie dowiem bo mogę uruchomić skaner dopiero na pracującym silniku...
Kupiłem wersje rozszerzoną programu i lambda jednak śmiga. Tam gdzie lata prawie od 0v do 1v - była jazda na 2500/obr reszta to hamowanie czy inne drogowe sprawy. Więc wygląda na to, że działa sprawnie.
Po wykasowaniu błędu komp nie ma żadnych zastrzeżeń co do jej pracy.
Tylko i wyłacznie przy rozruchu silnika wywala za niskie wskazania sondy (poniżej zakresu). Także nie wiem czy jej wymiana coś pomoże (już jest w drodze więc zobaczymy) ale może kogoś coś oświeci gdzie może leżeć problem (?)
Zostawiam temat otwarty
Powinno wyświetlić się zdjęcie.
Jakie są wskazania przy rozruchu się nie dowiem bo mogę uruchomić skaner dopiero na pracującym silniku...
Ostatnio zmieniony 23 lip 2020, 7:20 przez Konioczynka, łącznie zmieniany 3 razy.
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
Zdjęcie nie trybi jakby coKonioczynka pisze: ↑22 lip 2020, 20:11Jeszcze powiercę dziurę w brzuchu może ktoś na coś wpadnie.
Kupiłem wersje rozszerzoną programu i lambda jednak śmiga. Tam gdzie lata prawie od 0v do 1v - była jazda na 2500/obr reszta to hamowanie czy inne drogowe sprawy. Więc wygląda na to, że działa sprawnie.
Po wykasowaniu błędu komp nie ma żadnych zastrzeżeń co do jej pracy.
Tylko i wyłacznie przy rozruchu silnika wywala za niskie wskazania sondy (poniżej zakresu). Także nie wiem czy jej wymiana coś pomoże (już jest w drodze więc zobaczymy) ale może kogoś coś oświeci gdzie może leżeć problem (?)
Zostawiam temat otwarty
Powinno wyświetlić się zdjęcie.
Jakie są wskazania przy rozruchu się nie dowiem bo mogę uruchomić skaner dopiero na pracującym silniku...
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
sonda lambda tak od razu po rozruchu nie dziala, musi sie rozgrzac by zaczela dzialac. by to przyspieszyc ma grzalkeKonioczynka pisze: ↑22 lip 2020, 20:11Jakie są wskazania przy rozruchu się nie dowiem bo mogę uruchomić skaner dopiero na pracującym silniku...
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 725
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Na odwyku
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
To może rzeczywiście grzałka padła i coś powinno drgnąć na samym początku a leży i pracuje dopiero jak spaliny podgrzeją.
Tak czy siak, dołączam do grona "jak coś dolega to przeczyść przepustnice" - dwa razy paliłem z zimnego i trzyma ładnie obroty na jałowym. Także ten problem chyba rozwiązany.
Sonda przyszła ale w weekend będę dłubał.
Edit: Nie dałem rady tego zrobić, podobno sonda sie urwała przy wykręcaniu
Jest już wsadzona nowa boscha uniwersalna z przerabiana wtyczką.
Wszystko działa
ABS też chcieli zamawiać tylko ze swojego magazynu po 300 parę zeta, także znowu kupie "uniwersalny" i to myśle że dam radę sam zrobić
Fajnie tak bez checka
Tak czy siak, dołączam do grona "jak coś dolega to przeczyść przepustnice" - dwa razy paliłem z zimnego i trzyma ładnie obroty na jałowym. Także ten problem chyba rozwiązany.
Sonda przyszła ale w weekend będę dłubał.
Edit: Nie dałem rady tego zrobić, podobno sonda sie urwała przy wykręcaniu
Jest już wsadzona nowa boscha uniwersalna z przerabiana wtyczką.
Wszystko działa
ABS też chcieli zamawiać tylko ze swojego magazynu po 300 parę zeta, także znowu kupie "uniwersalny" i to myśle że dam radę sam zrobić
Fajnie tak bez checka
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 725
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Na odwyku
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
Za szybko się ucieszyłem. Po ok 30km błąd wrócił (wykasowany nie pojawił się przez następne 5km ) Podłączyłem się i niestety wykres sondy leży na 0 V. Dziwi mnie to , że nie wywala od razu tego błędu. Teraz jest P0134.
Pokierujecie mnie jak sprawdzić co nie działa? Może źle połączyli wtyczkę... Zmienili jej miejsce tuż przy uchu obok korka wlewu oleju.
Ale żeby nie zanudzać o jednym potrzebuje jeszcze dokręcić część dachu (tłucze na wybojach, jest mały luz) którą wskazuje na zdjęciu. Idzie tam imbus chyba 5 czy 4mm ale tam jest tak mało miejsca, że moim sprzętem jest to niewykonalne - a na pewno jest jakiś sprytny patent.
https://pics.tinypic.pl/i/01010/no5cs7p2w1xn.jpg
Pokierujecie mnie jak sprawdzić co nie działa? Może źle połączyli wtyczkę... Zmienili jej miejsce tuż przy uchu obok korka wlewu oleju.
Ale żeby nie zanudzać o jednym potrzebuje jeszcze dokręcić część dachu (tłucze na wybojach, jest mały luz) którą wskazuje na zdjęciu. Idzie tam imbus chyba 5 czy 4mm ale tam jest tak mało miejsca, że moim sprzętem jest to niewykonalne - a na pewno jest jakiś sprytny patent.
https://pics.tinypic.pl/i/01010/no5cs7p2w1xn.jpg
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
Historię pojazdu można poznać w każdym aso po okazaniu dowodu rejestracyjnego. Chyba że sprzedający udostępni skan/foto dowodu rejestracyjnego
Mam wyciek na końcówkach drążka kierowniczego przy skręcie kół w lewo. Zakładam, że maglownica mówi już że kończy swój żywot. Gdzie warto oddać magiel na regenerację by nie naciągnęli z $$?
Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 725
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Na odwyku
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
Edit: Sam źle podpiałem kable po zmianie więc wrzucam dla potomnych:
Org Bosch
niebieski szary
czarny/czerwony czarny
czarny/biały biały
czarny/żólty biały
Co nie zmienia faktu że sygnał stoi na 0v.
Grzałka rzad cylindrów 1, czujnik 1 - po odpaleniu skacze on/off 2x sekundę / po nagrzaniu dalej skacze on/off ale już ~ 1x sekundę
grzałka rząd cylindrów 1, czujnik 2 - ciągle włączony
Teraz kilka faktów:
Chyba jeszcze podmienie tego boscha na denso, bo coś na zagranicznych forach na niego narzekają.
Org Bosch
niebieski szary
czarny/czerwony czarny
czarny/biały biały
czarny/żólty biały
Co nie zmienia faktu że sygnał stoi na 0v.
Grzałka rzad cylindrów 1, czujnik 1 - po odpaleniu skacze on/off 2x sekundę / po nagrzaniu dalej skacze on/off ale już ~ 1x sekundę
grzałka rząd cylindrów 1, czujnik 2 - ciągle włączony
Teraz kilka faktów:
Chyba jeszcze podmienie tego boscha na denso, bo coś na zagranicznych forach na niego narzekają.
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
- Marcin M&S
- Donator
- Posty: 29
- Rejestracja: 08 kwie 2019, 17:08
- Model: NA
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle/Amersfoort(NL)
Padł mechanizm podnoszenia szyby (pacjent NB) po wymontowaniu okazało się że "nasi tu byli" i niestety nie ma co reanimować, szukać używki czy jest jakiś rozsądny zamiennik ... chodzi mi bardziej o jakość niż o cenę choć nie uśmiecha mi się wydawać 1000 zł za oryginał
- Marcin M&S
- Donator
- Posty: 29
- Rejestracja: 08 kwie 2019, 17:08
- Model: NA
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle/Amersfoort(NL)
No ale do tego silniczek (też nasi tam byli) za 200 funtów to razem 300 znalazłem niby jakieś kompletne zamienniki za 400-500 zł ale nie wiem czy to coś wartepirul pisze: ↑03 sie 2020, 17:39Oryginał 90 funtów jakby co
https://www.mx5parts.co.uk/window-regul ... p-754.html
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Uzywka na ebayu za 30 funtów. Kompletna. Zamontowałem 6 mies temu i wszystko działa bez problemuMarcin M&S pisze: ↑03 sie 2020, 19:50No ale do tego silniczek (też nasi tam byli) za 200 funtów to razem 300 znalazłem niby jakieś kompletne zamienniki za 400-500 zł ale nie wiem czy to coś wartepirul pisze: ↑03 sie 2020, 17:39Oryginał 90 funtów jakby co
https://www.mx5parts.co.uk/window-regul ... p-754.html
- Marcin M&S
- Donator
- Posty: 29
- Rejestracja: 08 kwie 2019, 17:08
- Model: NA
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle/Amersfoort(NL)
tak chyba zrobię, bo niby są jakieś "zamienniki" za 400-500 zł ale jakoś nie ufam dzięki
Witam
Mam takie pytanie, ponieważ ostatnio podczas jazdy mym uszom objawił się dźwięk, który zaklasyfikowałem w tabelce "Nie olewać".
Dźwięk ten, można przyrównać do jazdy na wstecznym, odsłuchać go można w poniższym filmiku.
https://youtu.be/wBO8GG2_i7g
Na luzie moja pacjentka nie ma takich objawów, jedynie przy jeździe na 1, 2 i czym wyższy bieg tym niższa intensywność. (w przedziale obrotów 2.5k - 4k najbardziej to słychać)
Zakładam, że to coś ze skrzynią (jakby co olej wymieniany jakoś 1k km wstecz) - albo moja nadgorliwość, ale wolę tak niż to zignorować.
Ktoś ma pomysł co to może być? Czy w ogóle się tym przejmować?
@PS A może linka prędkościomierza też takie dźwięki wydawać
Mam takie pytanie, ponieważ ostatnio podczas jazdy mym uszom objawił się dźwięk, który zaklasyfikowałem w tabelce "Nie olewać".
Dźwięk ten, można przyrównać do jazdy na wstecznym, odsłuchać go można w poniższym filmiku.
https://youtu.be/wBO8GG2_i7g
Na luzie moja pacjentka nie ma takich objawów, jedynie przy jeździe na 1, 2 i czym wyższy bieg tym niższa intensywność. (w przedziale obrotów 2.5k - 4k najbardziej to słychać)
Zakładam, że to coś ze skrzynią (jakby co olej wymieniany jakoś 1k km wstecz) - albo moja nadgorliwość, ale wolę tak niż to zignorować.
Ktoś ma pomysł co to może być? Czy w ogóle się tym przejmować?
@PS A może linka prędkościomierza też takie dźwięki wydawać
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2096
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Przykładam ucho do głośnika w lapku i nie wiem... Może to altek przy niskich obrotach?
Ja na słuchawkach słyszę, ale to może dlatego, że wiem czego szukampistenbully pisze:Przykładam ucho do głośnika w lapku i nie wiem... Może to altek przy niskich obrotach?
Altek raczej odpada, bo na luzie tego nie ma. Obstawiałbym skrzynie lub napęd - albo linka prędkościomierza bo solidnie daje się we znaki przy pozamiejskich prędkościach - na weekend będzie ściągana. Między 2.5 a 3k obrotów - zanim silnik sie mocniej odezwie - słychać najbardziej taki dźwięk jakbym na wstecznym jechał
Może tutaj będzie lepiej słychać - na jedynce jest to najgłośniejsze, względem dodawanego gazu https://youtu.be/0d_9wXeyLA4
@PS Na głośniku z telefonu też tego nie słyszę
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
- Marcin M&S
- Donator
- Posty: 29
- Rejestracja: 08 kwie 2019, 17:08
- Model: NA
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle/Amersfoort(NL)
Maglownica w NA i NB jest ta sama... poprawicie mnie, jeśli się mylę
-
- Donator
- Posty: 38
- Rejestracja: 30 sie 2018, 9:08
- Model: NA
- Wersja: 1.8 94
- Lokalizacja: Warszawa
Jest inna. W samym NA też się zmieniała. W polifcie z tego co kojarzę ma trochę inną obudowę, ale mocowanie do sanek pozostało nie zmienione, wiec i pewnie reszta jest taka sama. Ale w NB jest całkowicie inna, ma inne mocowanie do sanek, i nie jest kompatybilna z NA.
Muszę kupić osłony końcówki drążków. Maglownica jest na regeneracji to robię cały komplet od razu. Moje (zakładam, że takie były) oryginalne osłony różniły się rozmiarami. Lewa osłona była dłuższa jak prawa. Patrząc na Car Karta jest zamiennik od Delhi, który ma takie same wymiary. Ktoś już coś takiego zakładał? nie robi to różnicy?
Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1056
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Orientuje się ktoś, czy jest szansa włożyć hulajnogę xiaomi m365 do bagażnika NC PRHT, a najlepiej dwie sztuki? Mam okazję kupić w fajnej cenie ale obawiam się, że nie będę miał jej jak transportować, a nie mam jak przymierzyć :/ Ewentualnie jakieś inne godne uwagi modele, które zmieszczą się do bagażnika NC PRHT?
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Kup w intercarsie osłony z matiza, pasują, mam takie u siebie.Bless pisze: ↑08 sie 2020, 17:03Muszę kupić osłony końcówki drążków. Maglownica jest na regeneracji to robię cały komplet od razu. Moje (zakładam, że takie były) oryginalne osłony różniły się rozmiarami. Lewa osłona była dłuższa jak prawa. Patrząc na Car Karta jest zamiennik od Delhi, który ma takie same wymiary. Ktoś już coś takiego zakładał? nie robi to różnicy?
Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka