Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Konioczynka
Donator
Donator
Posty: 718
Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
Model: NC FL
Wersja: Prawilna Sport
Lokalizacja: Mazury / Ełk

20 lip 2020, 19:28

mutra pisze:
20 lip 2020, 18:49
Konioczynka pisze:
20 lip 2020, 18:30
Czy po czyszczeniu będzie potrzebne jakieś "strojenie" ?
Jak masx nb/nbfl to nie.
Ok dzięki, jesteś jak zawsze na posterunku. :git:
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

20 lip 2020, 19:54

Konioczynka pisze:
20 lip 2020, 19:28
mutra pisze:
20 lip 2020, 18:49
Konioczynka pisze:
20 lip 2020, 18:30
Czy po czyszczeniu będzie potrzebne jakieś "strojenie" ?
Jak masx nb/nbfl to nie.
Ok dzięki, jesteś jak zawsze na posterunku. :git:
😉
Awatar użytkownika
Konioczynka
Donator
Donator
Posty: 718
Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
Model: NC FL
Wersja: Prawilna Sport
Lokalizacja: Mazury / Ełk

21 lip 2020, 19:47

A jeszcze jedno pytanie z pytań tych "zająłem się mechaniką nie mając o tym zielonego pojęcia".
Kupiłem program diagnostyczny i wywaliło mi przednia lambdę a nie tylną.. (z tyłu już mam wpięty emulator). Wrzuciłem na telefon podgląd jak pracuje pierwsza i wskazuje ciągle 0 V.
Ma się rozumieć że trup ?
Pytanie nr dwa gdzie szukać wtyczki
https://zapodaj.net/images/5e1fa4d64ee17.jpg
I pytanie nr trzy - najłatwiej będzie tam sie dostać demontując zbiornik na płyn do spryskiwaczy?

I ostatnie, zajrzałem do przepustnicy wygląda na czystą ale oczywiście przeczyszczę - szmatka ze środkiem i wycieranie na silniku / demontaż i spsiukanie wszystkiego czy może środek Liqui Moly psikasz - odpalasz i tak cudujesz kilka razy ?
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

21 lip 2020, 20:22

Konioczynka pisze:
21 lip 2020, 19:47
A jeszcze jedno pytanie z pytań tych "zająłem się mechaniką nie mając o tym zielonego pojęcia".
Kupiłem program diagnostyczny i wywaliło mi przednia lambdę a nie tylną.. (z tyłu już mam wpięty emulator). Wrzuciłem na telefon podgląd jak pracuje pierwsza i wskazuje ciągle 0 V.
Ma się rozumieć że trup ?
Pytanie nr dwa gdzie szukać wtyczki
https://zapodaj.net/images/5e1fa4d64ee17.jpg
I pytanie nr trzy - najłatwiej będzie tam sie dostać demontując zbiornik na płyn do spryskiwaczy?

I ostatnie, zajrzałem do przepustnicy wygląda na czystą ale oczywiście przeczyszczę - szmatka ze środkiem i wycieranie na silniku / demontaż i spsiukanie wszystkiego czy może środek Liqui Moly psikasz - odpalasz i tak cudujesz kilka razy ?
Wtyczka jest z tyłu . Między pokrywą zaworów a grodzią. Od strony kierowcy z tego co pamiętam.
Przepustnica może wyglądać na czystą, chodzi o to żeby przeczyścić kanaliki które są w "obudowie" ja używam zmywacza do gaźników z cienką rurką- psikasz we wszystkie dziurki na wyłączonym silniku, czekasz aż środek odparuje i tyle
Awatar użytkownika
Konioczynka
Donator
Donator
Posty: 718
Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
Model: NC FL
Wersja: Prawilna Sport
Lokalizacja: Mazury / Ełk

22 lip 2020, 20:11

Jeszcze powiercę dziurę w brzuchu może ktoś na coś wpadnie.
Kupiłem wersje rozszerzoną programu i lambda jednak śmiga. Tam gdzie lata prawie od 0v do 1v - była jazda na 2500/obr reszta to hamowanie czy inne drogowe sprawy. Więc wygląda na to, że działa sprawnie.
Po wykasowaniu błędu komp nie ma żadnych zastrzeżeń co do jej pracy.
Tylko i wyłacznie przy rozruchu silnika wywala za niskie wskazania sondy (poniżej zakresu). Także nie wiem czy jej wymiana coś pomoże (już jest w drodze więc zobaczymy) ale może kogoś coś oświeci gdzie może leżeć problem (?)
Zostawiam temat otwarty

Powinno wyświetlić się zdjęcie.
Jakie są wskazania przy rozruchu się nie dowiem bo mogę uruchomić skaner dopiero na pracującym silniku...

Obrazek
Ostatnio zmieniony 23 lip 2020, 7:20 przez Konioczynka, łącznie zmieniany 3 razy.
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
Gwiazda
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 09 gru 2019, 23:26
Model: NB
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

22 lip 2020, 23:25

Konioczynka pisze:
22 lip 2020, 20:11
Jeszcze powiercę dziurę w brzuchu może ktoś na coś wpadnie.
Kupiłem wersje rozszerzoną programu i lambda jednak śmiga. Tam gdzie lata prawie od 0v do 1v - była jazda na 2500/obr reszta to hamowanie czy inne drogowe sprawy. Więc wygląda na to, że działa sprawnie.
Po wykasowaniu błędu komp nie ma żadnych zastrzeżeń co do jej pracy.
Tylko i wyłacznie przy rozruchu silnika wywala za niskie wskazania sondy (poniżej zakresu). Także nie wiem czy jej wymiana coś pomoże (już jest w drodze więc zobaczymy) ale może kogoś coś oświeci gdzie może leżeć problem (?)
Zostawiam temat otwarty

Powinno wyświetlić się zdjęcie.
Jakie są wskazania przy rozruchu się nie dowiem bo mogę uruchomić skaner dopiero na pracującym silniku...

Obrazek
Zdjęcie nie trybi jakby co
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4565
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

23 lip 2020, 7:38

Konioczynka pisze:
22 lip 2020, 20:11
Jakie są wskazania przy rozruchu się nie dowiem bo mogę uruchomić skaner dopiero na pracującym silniku...
sonda lambda tak od razu po rozruchu nie dziala, musi sie rozgrzac by zaczela dzialac. by to przyspieszyc ma grzalke
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Konioczynka
Donator
Donator
Posty: 718
Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
Model: NC FL
Wersja: Prawilna Sport
Lokalizacja: Mazury / Ełk

23 lip 2020, 19:40

To może rzeczywiście grzałka padła i coś powinno drgnąć na samym początku a leży i pracuje dopiero jak spaliny podgrzeją.

Tak czy siak, dołączam do grona "jak coś dolega to przeczyść przepustnice" - dwa razy paliłem z zimnego i trzyma ładnie obroty na jałowym. Także ten problem chyba rozwiązany.
Sonda przyszła ale w weekend będę dłubał.


Edit: Nie dałem rady tego zrobić, podobno sonda sie urwała przy wykręcaniu :D
Jest już wsadzona nowa boscha uniwersalna z przerabiana wtyczką.
Wszystko działa
ABS też chcieli zamawiać tylko ze swojego magazynu po 300 parę zeta, także znowu kupie "uniwersalny" i to myśle że dam radę sam zrobić :)

Fajnie tak bez checka :)
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
dziubek
Donator
Donator
Posty: 121
Rejestracja: 26 lis 2014, 17:56
Model: NC FL
Wersja: Karai
Lokalizacja: Warszawa

28 lip 2020, 7:53

Czy ktoś zna jakiś VIN dekoder dla NC ? Dodatkowo czy mamy kogoś na forum kto mógłby sprawdzić elektroniczna książkę serwisową?
Awatar użytkownika
Konioczynka
Donator
Donator
Posty: 718
Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
Model: NC FL
Wersja: Prawilna Sport
Lokalizacja: Mazury / Ełk

28 lip 2020, 20:13

Za szybko się ucieszyłem. Po ok 30km błąd wrócił (wykasowany nie pojawił się przez następne 5km ) Podłączyłem się i niestety wykres sondy leży na 0 V. Dziwi mnie to , że nie wywala od razu tego błędu. Teraz jest P0134. :(

Pokierujecie mnie jak sprawdzić co nie działa? Może źle połączyli wtyczkę... Zmienili jej miejsce tuż przy uchu obok korka wlewu oleju.

Ale żeby nie zanudzać o jednym potrzebuje jeszcze dokręcić część dachu (tłucze na wybojach, jest mały luz) którą wskazuje na zdjęciu. Idzie tam imbus chyba 5 czy 4mm ale tam jest tak mało miejsca, że moim sprzętem jest to niewykonalne - a na pewno jest jakiś sprytny patent.

https://pics.tinypic.pl/i/01010/no5cs7p2w1xn.jpg
Obrazek
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
Awatar użytkownika
Saren
Posty: 19
Rejestracja: 30 maja 2020, 13:26
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

29 lip 2020, 20:15

dziubek pisze:
28 lip 2020, 7:53
Czy ktoś zna jakiś VIN dekoder dla NC ? Dodatkowo czy mamy kogoś na forum kto mógłby sprawdzić elektroniczna książkę serwisową?

Historię pojazdu można poznać w każdym aso po okazaniu dowodu rejestracyjnego. Chyba że sprzedający udostępni skan/foto dowodu rejestracyjnego
Awatar użytkownika
Bless
Posty: 393
Rejestracja: 26 sty 2018, 10:13
Model: NA
Lokalizacja: Poznań / Babimost

01 sie 2020, 17:35

Mam wyciek na końcówkach drążka kierowniczego przy skręcie kół w lewo. Zakładam, że maglownica mówi już że kończy swój żywot. Gdzie warto oddać magiel na regenerację by nie naciągnęli z $$?

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Awatar użytkownika
Konioczynka
Donator
Donator
Posty: 718
Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
Model: NC FL
Wersja: Prawilna Sport
Lokalizacja: Mazury / Ełk

02 sie 2020, 14:01

Edit: Sam źle podpiałem kable po zmianie więc wrzucam dla potomnych:

Org Bosch
niebieski szary
czarny/czerwony czarny
czarny/biały biały
czarny/żólty biały


Co nie zmienia faktu że sygnał stoi na 0v.
Grzałka rzad cylindrów 1, czujnik 1 - po odpaleniu skacze on/off 2x sekundę / po nagrzaniu dalej skacze on/off ale już ~ 1x sekundę
grzałka rząd cylindrów 1, czujnik 2 - ciągle włączony

Teraz kilka faktów:
Chyba jeszcze podmienie tego boscha na denso, bo coś na zagranicznych forach na niego narzekają.
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
Awatar użytkownika
Marcin M&S
Donator
Donator
Posty: 29
Rejestracja: 08 kwie 2019, 17:08
Model: NA
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle/Amersfoort(NL)

03 sie 2020, 10:20

Padł mechanizm podnoszenia szyby (pacjent NB) po wymontowaniu okazało się że "nasi tu byli" ;) i niestety nie ma co reanimować, szukać używki czy jest jakiś rozsądny zamiennik ... chodzi mi bardziej o jakość niż o cenę choć nie uśmiecha mi się wydawać 1000 zł za oryginał :shock:
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

03 sie 2020, 17:39

Awatar użytkownika
Marcin M&S
Donator
Donator
Posty: 29
Rejestracja: 08 kwie 2019, 17:08
Model: NA
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle/Amersfoort(NL)

03 sie 2020, 19:50

pirul pisze:
03 sie 2020, 17:39
Oryginał 90 funtów jakby co

https://www.mx5parts.co.uk/window-regul ... p-754.html
No ale do tego silniczek (też nasi tam byli) za 200 funtów to razem 300 :shock: znalazłem niby jakieś kompletne zamienniki za 400-500 zł ale nie wiem czy to coś warte
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

03 sie 2020, 20:28

Marcin M&S pisze:
03 sie 2020, 19:50
pirul pisze:
03 sie 2020, 17:39
Oryginał 90 funtów jakby co

https://www.mx5parts.co.uk/window-regul ... p-754.html
No ale do tego silniczek (też nasi tam byli) za 200 funtów to razem 300 :shock: znalazłem niby jakieś kompletne zamienniki za 400-500 zł ale nie wiem czy to coś warte
Uzywka na ebayu za 30 funtów. Kompletna. Zamontowałem 6 mies temu i wszystko działa bez problemu
Awatar użytkownika
Marcin M&S
Donator
Donator
Posty: 29
Rejestracja: 08 kwie 2019, 17:08
Model: NA
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle/Amersfoort(NL)

03 sie 2020, 23:44

tak chyba zrobię, bo niby są jakieś "zamienniki" za 400-500 zł ale jakoś nie ufam :) dzięki
Fifciak
Posty: 55
Rejestracja: 08 cze 2015, 20:46
Model: NA
Lokalizacja: Sadowiec

04 sie 2020, 22:34

Potrzebuję serwisówkę napraw blacharskich w NA, ktoś z was ma dostęp do takich księg? :D
Awatar użytkownika
ArDziabk
Posty: 25
Rejestracja: 14 lip 2020, 10:10
Model: NA
Wersja: 1.8, 94r
Lokalizacja: Wrocław

05 sie 2020, 9:08

Witam ;-)

Mam takie pytanie, ponieważ ostatnio podczas jazdy mym uszom objawił się dźwięk, który zaklasyfikowałem w tabelce "Nie olewać".

Dźwięk ten, można przyrównać do jazdy na wstecznym, odsłuchać go można w poniższym filmiku.

https://youtu.be/wBO8GG2_i7g

Na luzie moja pacjentka nie ma takich objawów, jedynie przy jeździe na 1, 2 i czym wyższy bieg tym niższa intensywność. (w przedziale obrotów 2.5k - 4k najbardziej to słychać)

Zakładam, że to coś ze skrzynią (jakby co olej wymieniany jakoś 1k km wstecz) - albo moja nadgorliwość, ale wolę tak niż to zignorować.

Ktoś ma pomysł co to może być? Czy w ogóle się tym przejmować?

@PS A może linka prędkościomierza też takie dźwięki wydawać :?:
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2091
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

05 sie 2020, 12:57

Przykładam ucho do głośnika w lapku 8-) i nie wiem... Może to altek przy niskich obrotach?
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
ArDziabk
Posty: 25
Rejestracja: 14 lip 2020, 10:10
Model: NA
Wersja: 1.8, 94r
Lokalizacja: Wrocław

05 sie 2020, 13:43

pistenbully pisze:Przykładam ucho do głośnika w lapku 8-) i nie wiem... Może to altek przy niskich obrotach?
Ja na słuchawkach słyszę, ale to może dlatego, że wiem czego szukam :poklony:

Altek raczej odpada, bo na luzie tego nie ma. Obstawiałbym skrzynie lub napęd - albo linka prędkościomierza bo solidnie daje się we znaki przy pozamiejskich prędkościach - na weekend będzie ściągana. Między 2.5 a 3k obrotów - zanim silnik sie mocniej odezwie - słychać najbardziej taki dźwięk jakbym na wstecznym jechał

Może tutaj będzie lepiej słychać - na jedynce jest to najgłośniejsze, względem dodawanego gazu https://youtu.be/0d_9wXeyLA4

@PS Na głośniku z telefonu też tego nie słyszę :osciane:

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Marcin M&S
Donator
Donator
Posty: 29
Rejestracja: 08 kwie 2019, 17:08
Model: NA
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle/Amersfoort(NL)

07 sie 2020, 10:36

Maglownica w NA i NB jest ta sama... poprawicie mnie, jeśli się mylę ;)
czayo
Donator
Donator
Posty: 38
Rejestracja: 30 sie 2018, 9:08
Model: NA
Wersja: 1.8 94
Lokalizacja: Warszawa

07 sie 2020, 11:16

Jest inna. W samym NA też się zmieniała. W polifcie z tego co kojarzę ma trochę inną obudowę, ale mocowanie do sanek pozostało nie zmienione, wiec i pewnie reszta jest taka sama. Ale w NB jest całkowicie inna, ma inne mocowanie do sanek, i nie jest kompatybilna z NA.
Awatar użytkownika
Bless
Posty: 393
Rejestracja: 26 sty 2018, 10:13
Model: NA
Lokalizacja: Poznań / Babimost

08 sie 2020, 17:03

Muszę kupić osłony końcówki drążków. Maglownica jest na regeneracji to robię cały komplet od razu. Moje (zakładam, że takie były) oryginalne osłony różniły się rozmiarami. Lewa osłona była dłuższa jak prawa. Patrząc na Car Karta jest zamiennik od Delhi, który ma takie same wymiary. Ktoś już coś takiego zakładał? nie robi to różnicy?Obrazek

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1055
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

09 sie 2020, 14:50

Orientuje się ktoś, czy jest szansa włożyć hulajnogę xiaomi m365 do bagażnika NC PRHT, a najlepiej dwie sztuki? Mam okazję kupić w fajnej cenie ale obawiam się, że nie będę miał jej jak transportować, a nie mam jak przymierzyć :/ Ewentualnie jakieś inne godne uwagi modele, które zmieszczą się do bagażnika NC PRHT?
Obrazek
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

09 sie 2020, 22:06

Bless pisze:
08 sie 2020, 17:03
Muszę kupić osłony końcówki drążków. Maglownica jest na regeneracji to robię cały komplet od razu. Moje (zakładam, że takie były) oryginalne osłony różniły się rozmiarami. Lewa osłona była dłuższa jak prawa. Patrząc na Car Karta jest zamiennik od Delhi, który ma takie same wymiary. Ktoś już coś takiego zakładał? nie robi to różnicy?Obrazek

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
Kup w intercarsie osłony z matiza, pasują, mam takie u siebie.
Awatar użytkownika
Chicago7
Posty: 86
Rejestracja: 20 lip 2017, 21:03
Model: NB FL
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Zielona Góra

10 sie 2020, 8:51

Cześć, po umyciu silnika 1.6 nbfl, nie pali na 1 gar, co trzeba sprawdzić? Najprawdopodobniej nie pali na pierwszy od ściany grodziowej.
1.6 nbfl
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

10 sie 2020, 9:41

Chicago7 pisze:
10 sie 2020, 8:51
Cześć, po umyciu silnika 1.6 nbfl, nie pali na 1 gar, co trzeba sprawdzić? Najprawdopodobniej nie pali na pierwszy od ściany grodziowej.
:? Ekhm...świece?
Sciągnij te gumowe kapturki i przedmuchaj gniazda swiec w pokrywie zaworów. Na bank masz tam małe jeziorko 😉
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

10 sie 2020, 9:42

Zalałeś wodą świece. Wypnij przewody i osusz gniazda. Tylko żeby ci nie przyszło do głowy wykręcać świece zanim to zrobisz...
ODPOWIEDZ