Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Spoko, dziękuję za wszystkie informacje
- Ent
- Posty: 84
- Rejestracja: 08 lis 2011, 23:54
- Model: NC FL
- Wersja: Burago - 1:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Cześć
Czy MX-5 NB FL 2001 z 1.8 i skrzynią 6 biegową wychodziły z fabryki bez Torsena nawet w bogatej wersji? Ewentualnie ,,pół na pół z szansami'' i nie ma rady jak sprawdzić na żywo?
Czołem
Czy MX-5 NB FL 2001 z 1.8 i skrzynią 6 biegową wychodziły z fabryki bez Torsena nawet w bogatej wersji? Ewentualnie ,,pół na pół z szansami'' i nie ma rady jak sprawdzić na żywo?
Czołem
,,Ci którzy rezygnują z Wolności w imię bezpieczeństwa, nie zasługują na żadne z nich." –Thomas Jefferson
- Ent
- Posty: 84
- Rejestracja: 08 lis 2011, 23:54
- Model: NC FL
- Wersja: Burago - 1:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Dzięki! Co do tego sprawdzacza Vin to który polecasz? Może być płatny oczywiście bo na historiapojazdu.gov.pl info pewnie tylko najbardziej podstawowe. Nie wiem czy to ma znaczenie w tym kontekście ale auto jest sprowadzone w 2018r. z Anglii.
,,Ci którzy rezygnują z Wolności w imię bezpieczeństwa, nie zasługują na żadne z nich." –Thomas Jefferson
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Vin sprawdzasz w katalogu elektronicznym mazdy- otwierasz zakładkę z układem przeniesienia napędu i sprawdzasz jaki dyfer jest na liście części. Jak znasz Vin i numer rejestracyjny z UK to wrzuć tutaj sprawdzę Ci na stronie DVLA
- Ent
- Posty: 84
- Rejestracja: 08 lis 2011, 23:54
- Model: NC FL
- Wersja: Burago - 1:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
[/quote]
Vin sprawdzasz w katalogu elektronicznym mazdy- otwierasz zakładkę z układem przeniesienia napędu i sprawdzasz jaki dyfer jest na liście części. Jak znasz Vin i numer rejestracyjny z UK to wrzuć tutaj sprawdzę Ci na stronie DVLA
[/quote]
Byłbym bardzo wdzięczny Vin to JMZNB18P600212062 a angielski numer rejestracyjny - Y592S0R (ewentualnie ,,O'' tam na końcu?). Jakby co jeszcze polska rejestracja - RP8355 i pierwsze rejestracja ogólnie i w kraju ( 07-08-2001 / 19-09-2018 ). Próbowałem po tych katalogach części ale zwykle nie było nawet gdzie wstukać Vinu a nawet jak się dało to nie działało :/ ( https://www.jimellismazdaparts.com, https://japancars.ru czy inne)
Vin sprawdzasz w katalogu elektronicznym mazdy- otwierasz zakładkę z układem przeniesienia napędu i sprawdzasz jaki dyfer jest na liście części. Jak znasz Vin i numer rejestracyjny z UK to wrzuć tutaj sprawdzę Ci na stronie DVLA
[/quote]
Byłbym bardzo wdzięczny Vin to JMZNB18P600212062 a angielski numer rejestracyjny - Y592S0R (ewentualnie ,,O'' tam na końcu?). Jakby co jeszcze polska rejestracja - RP8355 i pierwsze rejestracja ogólnie i w kraju ( 07-08-2001 / 19-09-2018 ). Próbowałem po tych katalogach części ale zwykle nie było nawet gdzie wstukać Vinu a nawet jak się dało to nie działało :/ ( https://www.jimellismazdaparts.com, https://japancars.ru czy inne)
,,Ci którzy rezygnują z Wolności w imię bezpieczeństwa, nie zasługują na żadne z nich." –Thomas Jefferson
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Ent pisze: ↑25 maja 2020, 20:52Byłbym bardzo wdzięczny Vin to JMZNB18P600212062 a angielski numer rejestracyjny - Y592S0R (ewentualnie ,,O'' tam na końcu?). Jakby co jeszcze polska rejestracja - RP8355 i pierwsze rejestracja ogólnie i w kraju ( 07-08-2001 / 19-09-2018 ). Próbowałem po tych katalogach części ale zwykle nie było nawet gdzie wstukać Vinu a nawet jak się dało to nie działało :/ ( https://www.jimellismazdaparts.com, https://japancars.ru czy inne)
sory nie moge edytować posta:
Wg Twojego vinu fabrycznie w aucie jest ta część: locking diff: p/n MM03-27-200 - DIFFERENTIAL, TORSEN
to jest z oficjalnego katalogu mazdy (można sie zarejestrować on-line - bardzo pomaga przy dłubaniu bo sa diagramy i numery części)
https://mapps.mazdaeur.com/epc3/html
- Ent
- Posty: 84
- Rejestracja: 08 lis 2011, 23:54
- Model: NC FL
- Wersja: Burago - 1:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
No i pięknie, wielkie dzięki mutra a teraz hulaj dusza bo jest Torsen Chyba pojadę jutro, będzie to pewnie jedna z najtańszych MX-5 na forum ale bardzo możliwe że wcale nie najgorsza! Cholera zdecydowane zbyt długa to była przerwa od Miaty <3
,,Ci którzy rezygnują z Wolności w imię bezpieczeństwa, nie zasługują na żadne z nich." –Thomas Jefferson
Jedna z najtańszych, ale nie najtańsza, jeśli chodzi o angola z Przemyśla
- Ent
- Posty: 84
- Rejestracja: 08 lis 2011, 23:54
- Model: NC FL
- Wersja: Burago - 1:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
O proszę, są jakieś tańsze? Pewnie też angole. Co ważniejsze - czy wiadomo Ci (komuś tutaj?) coś o tym dokładnie egzemplarzu z Przemyśla? Jak sklejany z kilku albo coś to oczywiście z ciężkim sercem ale odpuszczę
,,Ci którzy rezygnują z Wolności w imię bezpieczeństwa, nie zasługują na żadne z nich." –Thomas Jefferson
- Ent
- Posty: 84
- Rejestracja: 08 lis 2011, 23:54
- Model: NC FL
- Wersja: Burago - 1:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
To akurat wiem, enty anglik w rodzinie (mój chyba piąty będzie) i już się przyzwyczaiłem że podają w milach i trzeba sobie przeliczyć (poza tym w milach wyskoczył wynik na historiapojazdu.gov.pl
Jak sprzedaję to zawsze jedno z pierwszych pytań i wesoło potwierdzam że owszem - podałem przebieg już przeliczony na kilometry
Swoją drogą jak sobie pomyślę jakim rozczarowaniem było beznadziejne Audi TT 8N (niby dłubnięte na 280km i zadbane ale jednak) to euforia na myśl o powrocie do Miaty jak przed pierwszym razem
,,Ci którzy rezygnują z Wolności w imię bezpieczeństwa, nie zasługują na żadne z nich." –Thomas Jefferson
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Tam w raporcie było info o gnijących punktach mocowania nadwozia z tyłu, więc sobie dobrze obejrzyj te miejsca. Nie sądzę żeby ktoś je porządnie naprawił w UK w aucie z tego przedziału cenowego.Ent pisze: ↑26 maja 2020, 14:26To akurat wiem, enty anglik w rodzinie (mój chyba piąty będzie) i już się przyzwyczaiłem że podają w milach i trzeba sobie przeliczyć (poza tym w milach wyskoczył wynik na historiapojazdu.gov.pl
Jak sprzedaję to zawsze jedno z pierwszych pytań i wesoło potwierdzam że owszem - podałem przebieg już przeliczony na kilometry
Swoją drogą jak sobie pomyślę jakim rozczarowaniem było beznadziejne Audi TT 8N (niby dłubnięte na 280km i zadbane ale jednak) to euforia na myśl o powrocie do Miaty jak przed pierwszym razem
- Ent
- Posty: 84
- Rejestracja: 08 lis 2011, 23:54
- Model: NC FL
- Wersja: Burago - 1:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Dzięki, cenne info! Było tam coś jeszcze co zwróciło Twoją uwagę? Sytuacja dość dynamicznie się u mnie zmienia niestety więc nie jestem już nawet taki pewien czy chociaż zobaczyć ją pojadę. W najgorszym razie kolejny sezon mi przepadnie ale co poradzić :/
Ostatnio zmieniony 26 maja 2020, 23:59 przez Ent, łącznie zmieniany 1 raz.
,,Ci którzy rezygnują z Wolności w imię bezpieczeństwa, nie zasługują na żadne z nich." –Thomas Jefferson
- madaks
- Posty: 45
- Rejestracja: 25 kwie 2019, 10:35
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Wrocław
Szybkie pytanie do okablowania radiowego w NBFL Unplugged na przykładzie zdjęcia.
1. Antena
2. Złącze radiowe
3. ???
4. Kabaleke do przełącznika w schowku - ??? (wie ktoś może od czego jest ten przełącznik?)
5. Kabel do wzmacniacza - ??? (mam wzmacniacz, czy może jest tam po prostu zawsze poprowadzony?)
6. Kabel do wzmacniacza - ??? (mam wzmacniacz, czy może jest tam po prostu zawsze poprowadzony?)
7. Kabel od zmieniarki CD
Bardzo proszę o weryfikację i uzupełnienie brakujących.
1. Antena
2. Złącze radiowe
3. ???
4. Kabaleke do przełącznika w schowku - ??? (wie ktoś może od czego jest ten przełącznik?)
5. Kabel do wzmacniacza - ??? (mam wzmacniacz, czy może jest tam po prostu zawsze poprowadzony?)
6. Kabel do wzmacniacza - ??? (mam wzmacniacz, czy może jest tam po prostu zawsze poprowadzony?)
7. Kabel od zmieniarki CD
Bardzo proszę o weryfikację i uzupełnienie brakujących.
Witam, temat wałkowany wiele razy ale akurat na jedno nie mogę znaleźć odpowiedzi. Według znajomego wsadzenie sprężyn eibacha wiąże się z szybszą eksploatacją, a wręcz ze zdzieraniem się opon.. ponieważ powstanie przez to lekki "negatyw" na kołach. Czy to w ogóle możliwe? Mam standardową kozę w NC, dlatego też zależy mi na poprawieniu estetyki a także właściwości jezdnych. Dodam też że mam w pełni standardowe zawieszenie, czy w takim wypadku sprężyny mogą zostać zamontowane na oryginalnych amorach? Czy będę musiał coś jeszcze wymieniać oprócz sprężyn?
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Wielowahaczowe zawieszenie ma taką geometrię, że przy obniżaniu powstaje negatyw, ale mając mx-5 jesteś w na tyle dobrej sytuacji, że kąty mają fabryczną możliwość regulacji więc jeśli obawiasz się negatywu (przy pro kit to jest drobnostka, 30 minut, może 1 stopień max) możesz to skorygować w zakładzie zajmującym się geometrią. Do pro kitu amortyzatory mogą zostać seryjne.
- bartuncio
- Posty: 49
- Rejestracja: 25 kwie 2016, 21:27
- Model: NA
- Wersja: 1.6 AD1990
- Lokalizacja: Warszawa/Żoliborz
Mam w mojej Maździe Enkei w kolorze chrom, natomiast nie posiadam do nich centralnych zaślepek.
Ponieważ to rzecz pewnie nie do dostania, pomyślałem że łatwiej będzie zaślepić choć okrągły otwór po środku.
Ktoś ma wiedzę, jaka to jest średnica? Żeby kupić coś co od razu nie wypadnie
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
Ponieważ to rzecz pewnie nie do dostania, pomyślałem że łatwiej będzie zaślepić choć okrągły otwór po środku.
Ktoś ma wiedzę, jaka to jest średnica? Żeby kupić coś co od razu nie wypadnie
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
4. Może to być wyłącznik anteny żeby się nie rozkładała przy każdym uruchomieniu radia.madaks pisze:Szybkie pytanie do okablowania radiowego w NBFL Unplugged na przykładzie zdjęcia.
1. Antena
2. Złącze radiowe
3. ???
4. Kabaleke do przełącznika w schowku - ??? (wie ktoś może od czego jest ten przełącznik?)
5. Kabel do wzmacniacza - ??? (mam wzmacniacz, czy może jest tam po prostu zawsze poprowadzony?)
6. Kabel do wzmacniacza - ??? (mam wzmacniacz, czy może jest tam po prostu zawsze poprowadzony?)
7. Kabel od zmieniarki CD
Bardzo proszę o weryfikację i uzupełnienie brakujących.
5/6 obstawiałbym raczej, że to jakieś wyjście aux zakończone po drugiej stronie np jackiem - idź wzdłuż kabli i zobacz gdzie się kończą
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 723
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Na odwyku
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
Ja mam te zaślepki chyba - miałem ogarniac te enkejki ale kupiłem nowe koła, jak chcesz mogę sprawdzić.bartuncio pisze: ↑28 maja 2020, 10:48Mam w mojej Maździe Enkei w kolorze chrom, natomiast nie posiadam do nich centralnych zaślepek.
Ponieważ to rzecz pewnie nie do dostania, pomyślałem że łatwiej będzie zaślepić choć okrągły otwór po środku.
Ktoś ma wiedzę, jaka to jest średnica? Żeby kupić coś co od razu nie wypadnie
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
Dobrze zrozumiałem ze masz enkeie na zbyciu?Konioczynka pisze: ↑28 maja 2020, 12:25Ja mam te zaślepki chyba - miałem ogarniac te enkejki ale kupiłem nowe koła, jak chcesz mogę sprawdzić.bartuncio pisze: ↑28 maja 2020, 10:48Mam w mojej Maździe Enkei w kolorze chrom, natomiast nie posiadam do nich centralnych zaślepek.
Ponieważ to rzecz pewnie nie do dostania, pomyślałem że łatwiej będzie zaślepić choć okrągły otwór po środku.
Ktoś ma wiedzę, jaka to jest średnica? Żeby kupić coś co od razu nie wypadnie
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 723
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Na odwyku
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
Tak ale musowo do piaskowania i lakierowania. To sobie ogarniesz u dojnikowskich Jak coś to PWGwiazda pisze: ↑28 maja 2020, 14:14Dobrze zrozumiałem ze masz enkeie na zbyciu?Konioczynka pisze: ↑28 maja 2020, 12:25Ja mam te zaślepki chyba - miałem ogarniac te enkejki ale kupiłem nowe koła, jak chcesz mogę sprawdzić.bartuncio pisze: ↑28 maja 2020, 10:48Mam w mojej Maździe Enkei w kolorze chrom, natomiast nie posiadam do nich centralnych zaślepek.
Ponieważ to rzecz pewnie nie do dostania, pomyślałem że łatwiej będzie zaślepić choć okrągły otwór po środku.
Ktoś ma wiedzę, jaka to jest średnica? Żeby kupić coś co od razu nie wypadnie
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
- madaks
- Posty: 45
- Rejestracja: 25 kwie 2019, 10:35
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Wrocław
Dzięki za wskazówki. 1, 2 i 7 poprawnie wytypowałem.3ka pisze: ↑28 maja 2020, 11:344. Może to być wyłącznik anteny żeby się nie rozkładała przy każdym uruchomieniu radia.madaks pisze:Szybkie pytanie do okablowania radiowego w NBFL Unplugged na przykładzie zdjęcia.
kableRadio.jpg
1. Antena
2. Złącze radiowe
3. ???
4. Kabaleke do przełącznika w schowku - ??? (wie ktoś może od czego jest ten przełącznik?)
5. Kabel do wzmacniacza - ??? (mam wzmacniacz, czy może jest tam po prostu zawsze poprowadzony?)
6. Kabel do wzmacniacza - ??? (mam wzmacniacz, czy może jest tam po prostu zawsze poprowadzony?)
7. Kabel od zmieniarki CD
Bardzo proszę o weryfikację i uzupełnienie brakujących.
5/6 obstawiałbym raczej, że to jakieś wyjście aux zakończone po drugiej stronie np jackiem - idź wzdłuż kabli i zobacz gdzie się kończą
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
3. Nadal nie wiem
5. i 6. poprowadziły mnie do zmieniarki
Jeśli chodzi o 4 i antenę, to sprawdzę jutro.
Dzięki!!
Pytanie co do anteny, rozebrałem ją bo halasowala przy kazdym odpaleniu i chciałem ja naprawic. Poskladalem wszystko, odpaliłem zapłon, i ładnie się rozsunęła, po czym sama się złożyła i znów się coś rozłączyło i zaczęło charchotac. Jakieś sugestie? Czemu się składa odrazu po rozłożeniu sama? Widziałem tez ze ktoś dłubał chyba przy kablach od niej...
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Wygląda jakby się blokowała przed pełnym rozsuwem i przekaźnik ją wraca. Obstawiam, że wyrobił się pas zębaty bata albo ślimak jak w 95% wiekowych anten automatycznych. Nie naprawisz tego, trzeba wymienić elementy.
https://www.mx5parts.co.uk/aerial-mast- ... p-488.html
https://www.mx5parts.co.uk/aerial-mast- ... p-488.html