Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

11 maja 2020, 22:37

wilkmaster pisze:
11 maja 2020, 22:11
Dzieki Mutra i DSR. Jeszcze jedno pytanie , jesli mam 1.6 nb i gdzieś tam w przyszłości planuje zmiane motoru na 1.8
to jakie sprzęgło byście polecali
Przy przesiadce na 1.8 będziesz potrzebować innego sprzęgła. Jak możesz zostawić auto rozebrane na dłużej to podeślij tarczę do nabicia nowych okładzin - wyjdzie tanio i dobrze.
kemad
Posty: 343
Rejestracja: 19 lut 2019, 13:58
Model: NA
Lokalizacja: Gdańsk

12 maja 2020, 13:03

kemad pisze:
11 maja 2020, 16:55
Czy czujnik położenia wałka z 1.6 pasuje do 1.8?
Ewentualnie czy gdzieś można kupić do 1.8 bo wszystkie popularne strony niestety poległy..
Podbijam :D
Pamela - prawie skończona :roll:
viewtopic.php?f=22&t=29041

Felix - może na lato :winner:
viewtopic.php?f=23&t=33202
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

12 maja 2020, 15:20

kemad pisze:
12 maja 2020, 13:03
kemad pisze:
11 maja 2020, 16:55
Czy czujnik położenia wałka z 1.6 pasuje do 1.8?
Ewentualnie czy gdzieś można kupić do 1.8 bo wszystkie popularne strony niestety poległy..
Podbijam :D
Pytasz o swoje auto? Nie pasuje

https://forum.miata.net/vb/archive/inde ... 29059.html

BTW, dopiero co kompa wymieniłeś, teraz znowu CAS? Co to za trupa kupiłeś? :P

Trzepnij tym piecem w rów, zrób swapa na BP i ciesz się jazdą, a nie męczeniem p**dy. WIem co mówię, polecam ;)
kemad
Posty: 343
Rejestracja: 19 lut 2019, 13:58
Model: NA
Lokalizacja: Gdańsk

12 maja 2020, 20:06

Kusi mnie swap ale z drugiej strony tyle ratowania mojego wozu i co.. :(
Pamela - prawie skończona :roll:
viewtopic.php?f=22&t=29041

Felix - może na lato :winner:
viewtopic.php?f=23&t=33202
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

12 maja 2020, 21:41

I nic, też się cackałem z oryginalnym silnikiem, pieściłem, głaskałem. I z wdzięczności wyrzygał mi uszczelkę pod głowicą. Ja głupi jeszcze chciałem robić remont...
Awatar użytkownika
Grabol
Donator
Donator
Posty: 205
Rejestracja: 04 sty 2018, 8:10
Model: NB FL
Lokalizacja: Kraków

13 maja 2020, 20:26

Grabol pisze:
11 maja 2020, 16:51
Jutro zamontuje to się subiektywnie wypowiem. Aczkolwiek teraz pomimo b6 i prokita nie ma u mnie skrzypienia ani jakiejś odczuwalnej pracy katoserii. To nie jest moje Daily- Hyundai ix 35, gdzie nie zamknę klapy jak stoję 2 kołami bokiem na krawężniku, albo na progu wręcz czuje, ze się karoseria naciąga jak z gumy :)
Tutaj się bardziej nastawiam na efekt wizualny, bo komora silnika w miarę ogarnięta, część śrubek wymieniona na nierdzewkę to trzeba wrzucić coś kolorowego dla kontrastu :)
Ok, rozpórka zamontowana. Rundka koło domu zrobiona i tak:
- jak nic nie skrzypiało tak dalej nie skrzypi,
- jak wjechałem w dziurę to zamiast wrażenia, że urwałem jedno koło, odczucie było wyraźne, że rozłożyło się to uderzenie po budzie,
- subiektywnie bardziej czuję twardość zawieszenia,
- na zakrętach różnicy nie czuję.
Reasumując, wizualnie fajnie to wygląda, komfort się pogorszył, właściwości trakcyjne bez zmian.
Awatar użytkownika
TofikGST
Posty: 219
Rejestracja: 17 gru 2018, 21:40
Model: NA
Wersja: Eunos Roadster 1.8
Lokalizacja: Jersey

13 maja 2020, 23:04

Poleca ktoś jakieś konkretne sworznie wahacza dolnego na przód do NA? Jest z czego wybierać ale nie chce jakiegoś nietrwałego gówna kupić. Drogi mam u siebie raczej dobre ale potrzebuje czegoś co od czasu do czasu zniesie wypad na tor i zawody HillClimb.
skhjpz
Posty: 72
Rejestracja: 03 kwie 2019, 17:02
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

17 maja 2020, 18:00

Panowie mam problem, wymieniłem klemy w akumulatorze, podpiąłem minus do auta a kiedy próbuję założyć plus zaczyna się bardzo iskrzyć. Kiedy spróbowałem założyć drugi raz (z gaśnicą w ręku) terminal na akumulatorze zaczął się topić i po ułamku sekundy musiałem go zdjąć. Jak miałem akumulator poza autem czyszcząc go postawiłem go bokiem i wylało się z niego trochę płynu. Kompletnie się nie znam na akumulatorach i jak je obsługiwać :( Akumulator jest dość duży podobno z diesla żeby utrzymał airride. Proszę o pomoc :(
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

17 maja 2020, 18:50

skhjpz pisze:
17 maja 2020, 18:00
Panowie mam problem, wymieniłem klemy w akumulatorze, podpiąłem minus do auta a kiedy próbuję założyć plus zaczyna się bardzo iskrzyć. Kiedy spróbowałem założyć drugi raz (z gaśnicą w ręku) terminal na akumulatorze zaczął się topić i po ułamku sekundy musiałem go zdjąć. Jak miałem akumulator poza autem czyszcząc go postawiłem go bokiem i wylało się z niego trochę płynu. Kompletnie się nie znam na akumulatorach i jak je obsługiwać :( Akumulator jest dość duży podobno z diesla żeby utrzymał airride. Proszę o pomoc :(
Albo źle podłączasz klemy albo masz zwarcie w akumulatorze. Jak postawiłeś baterie bokiem to mogło się coś obluzować i teraz zwiera obwód. Bateria do wymiany
Edit: ewentualnie klema którą podłączasz nie ma dobrego kontaktu z plusem na baterii
skhjpz
Posty: 72
Rejestracja: 03 kwie 2019, 17:02
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

17 maja 2020, 18:55

Klemy podłączam na pewno dobrze, może rzeczywiście coś się w środku stało. Szkoda że do wymiany bo funduszu brak a to moje daily haha
Edit: jak może nie mieć jak zaczyna się iskrzyć?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4593
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

17 maja 2020, 19:15

Czy przypadkiem nie podłączyłes aku do auta na odwrót?


Ogólna zasada jest taka że najpierw podłącza się plus akumulatora a potem minus. Odłącza odwrotnie - najpierw minus. Chodzi o to by machajac kluczem na klemie plusowej nie zrobić przypadkowego zwarcia.

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

17 maja 2020, 19:44

skhjpz pisze:
17 maja 2020, 18:55
Klemy podłączam na pewno dobrze, może rzeczywiście coś się w środku stało. Szkoda że do wymiany bo funduszu brak a to moje daily haha
Edit: jak może nie mieć jak zaczyna się iskrzyć?
jak nie ma dobrego kontaktu to wzrasta oporność i się wszystko zaczyna grzać. Terminal się topi bo jest z ołowiu
a czemu wymieniałeś klemy? coś było nie tak z nimi?
skhjpz
Posty: 72
Rejestracja: 03 kwie 2019, 17:02
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

17 maja 2020, 20:03

Alex pisze:
17 maja 2020, 19:15
Czy przypadkiem nie podłączyłes aku do auta na odwrót?


Ogólna zasada jest taka że najpierw podłącza się plus akumulatora a potem minus. Odłącza odwrotnie - najpierw minus. Chodzi o to by machajac kluczem na klemie plusowej nie zrobić przypadkowego zwarcia.
Na pewno podłączyłem dobrze. Myślisz żebym spróbował najpierw plus? Trochę się tego boję bo nie chce puścić auta z dymem.
mutra pisze:
17 maja 2020, 19:44
skhjpz pisze:
17 maja 2020, 18:55
Klemy podłączam na pewno dobrze, może rzeczywiście coś się w środku stało. Szkoda że do wymiany bo funduszu brak a to moje daily haha
Edit: jak może nie mieć jak zaczyna się iskrzyć?
jak nie ma dobrego kontaktu to wzrasta oporność i się wszystko zaczyna grzać. Terminal się topi bo jest z ołowiu
a czemu wymieniałeś klemy? coś było nie tak z nimi?
Robię ogólny remont bagażnika i poprostu je wymieniłem na nowe bo stare nie wyglądały wizualnie najlepiej. Może je przetre papierem ściernym w miejscu kontaktu?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

17 maja 2020, 20:33

skhjpz pisze:
17 maja 2020, 20:03
Alex pisze:
17 maja 2020, 19:15
Czy przypadkiem nie podłączyłes aku do auta na odwrót?


Ogólna zasada jest taka że najpierw podłącza się plus akumulatora a potem minus. Odłącza odwrotnie - najpierw minus. Chodzi o to by machajac kluczem na klemie plusowej nie zrobić przypadkowego zwarcia.
Na pewno podłączyłem dobrze. Myślisz żebym spróbował najpierw plus? Trochę się tego boję bo nie chce puścić auta z dymem.
mutra pisze:
17 maja 2020, 19:44
skhjpz pisze:
17 maja 2020, 18:55
Klemy podłączam na pewno dobrze, może rzeczywiście coś się w środku stało. Szkoda że do wymiany bo funduszu brak a to moje daily haha
Edit: jak może nie mieć jak zaczyna się iskrzyć?
jak nie ma dobrego kontaktu to wzrasta oporność i się wszystko zaczyna grzać. Terminal się topi bo jest z ołowiu
a czemu wymieniałeś klemy? coś było nie tak z nimi?
Robię ogólny remont bagażnika i poprostu je wymieniłem na nowe bo stare nie wyglądały wizualnie najlepiej. Może je przetre papierem ściernym w miejscu kontaktu?
możesz je przetrzeć ale nie spodziewałbym się poprawy. Jeżeli iskrzy tak że terminal się topi to gdzieś jest zwarcie - przejrzyj kable w bagażniku, obie klemy itd. Zwróć szczególną uwagę na przewód plusowy- czy gdzieś nie jest przetarty, czy klema nie dotyka jakiegoś elementu bagażnika. Tak jak Alex napisał: jak plus jest bardzo łatwo zewrzeć bo wszystko co jest metalowe w aucie ( karoseria, silnik itd ) jest de facto minusem.
jak masz miernik albo żarówkę 12v to możesz sprawdzić sam akumulator.
skhjpz
Posty: 72
Rejestracja: 03 kwie 2019, 17:02
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

17 maja 2020, 20:42

Sprawdziłem to wszystko zanim napisałem o pomoc, wszystkie kable są w porządku, klema też się do niczego nie dotyka. Jutro spróbuję miernikiem sprawdzić czy wgl działa czy rzeczywiście coś się w środku stało.
Gwiazda
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 09 gru 2019, 23:26
Model: NB
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

17 maja 2020, 22:31

W 1.8 zalane 20w50 (ponoć według katalogu). Płukanka + jakies 10w40 czy jeździć dalej na tym samym i dobrze go dogrzewać przed butowaniem? Boję się poboru na poziomie 2l/1000km po takiej zmianie.
Dmucha olej uszczelkami(mam wrażenie że wszystkimi po trochu, ale dokładnie się przyjrzę na dniach), i stożek też jest nim zapluty, jakieś sugestie skąd olej na stożku?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

17 maja 2020, 23:07

Gwiazda pisze:
17 maja 2020, 22:31
W 1.8 zalane 20w50 (ponoć według katalogu). Płukanka + jakies 10w40 czy jeździć dalej na tym samym i dobrze go dogrzewać przed butowaniem? Boję się poboru na poziomie 2l/1000km po takiej zmianie.
Dmucha olej uszczelkami(mam wrażenie że wszystkimi po trochu, ale dokładnie się przyjrzę na dniach), i stożek też jest nim zapluty, jakieś sugestie skąd olej na stożku?
20w50 to bardziej do V8 z lat siedemdziesiątych 😉. To jest wolnossące 1.8?
Olej na stożku prawdopodobnie z odmy. A silnik rzuca olejem przez odmę na przykład przy wywalonej UPG albo jak się pierścienie kończą.

Jeżeli to jest nowo zakupione auto to powiem tak: nikt bez przyczyny nie leje do silnika 20w50 przed zakupem 😉
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

18 maja 2020, 0:17

Ło matko :shock:
Gwiazda
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 09 gru 2019, 23:26
Model: NB
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

18 maja 2020, 9:52

mutra pisze:
17 maja 2020, 23:07
20w50 to bardziej do V8 z lat siedemdziesiątych 😉.
Albo do zetora który od 15 lat nie widział remontu a natrzaskał 2000 motogodzin.
mutra pisze:
17 maja 2020, 23:07
To jest wolnossące 1.8?
Olej na stożku prawdopodobnie z odmy. A silnik rzuca olejem przez odmę na przykład przy wywalonej UPG albo jak się pierścienie kończą.

Jeżeli to jest nowo zakupione auto to powiem tak: nikt bez przyczyny nie leje do silnika 20w50 przed zakupem 😉
Tak, wolnossące. z nb'98.
Doskonale wiem co to za olej, i dlaczego ktoś to zalał. Wysyłał mi jeszcze zdjęcia z jakiegoś katalogu że to zalecają :lol:

Sprawdzę odmę, przeczyszcze wsio i zobacze czy nowy filtr będzie tak zapierdzielało.
Miałem świadomość w jakim stanie jest motor kupując te auto, spokojnie ;)
W planach jest przelatać jakiś czas i ewentualny remont/nowy motor. (W zasadzie dymka puszcza tylko po odpalaniu przez pierwsze pol minuty, gorsze jest oznaczanie terenu :ryjezesmiechu: )

Tylko właśnie nie wiem czy dalej lać ten syf, czy co :lipa:
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3402
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

18 maja 2020, 10:03

Gwiazda pisze:
18 maja 2020, 9:52
Miałem świadomość w jakim stanie jest motor kupując te auto, spokojnie ;)
(...)
Tylko właśnie nie wiem czy dalej lać ten syf, czy co :lipa:
Przypomina mi się audycja z TOK FM o otoczakach pod napletkiem penisa. Jak gość dzwonił do seksuologa z pytaniem w jakiej pozycji powinien współżyć z kobietami (po uprzednim przytoczeniu swojej arcyciekawej historii), skoro jego penis ma 47 cm i waży 6,5 kg. Pani seksuolog powiedziała, że "to się w ogóle nie zdarza i pan jest w tej chwili jedynym ekspertem od członka, który waży 6,5 kilograma".

Wiesz już co chcę Ci napisać? ;) Historia tego forum chyba nie pamięta nikogo, kto lałby 20W50 do Mx-5. Odnosząc do tej sytuacji fragment treści audycji: "to się nie tylko w głowie nie mieści". ;) Ale tak mi się tylko skojarzyło, nie bierz tego do siebie. :D


2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
Konioczynka
Donator
Donator
Posty: 723
Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
Model: Inny
Wersja: Na odwyku
Lokalizacja: Mazury / Ełk

18 maja 2020, 10:09

Gwiazda, czy to był ten zakup na który się szykowałeś od ponad pół roku ? :D
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
Gwiazda
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 09 gru 2019, 23:26
Model: NB
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

18 maja 2020, 10:10

Konioczynka pisze:
18 maja 2020, 10:09
Gwiazda, czy to był ten zakup na który się szykowałeś od ponad pół roku ? :D
Dokładnie tak!! :senkju:
Dla śmiechu dodam że przez te pół roku byłem wybredny jak kobieta w obuwniczym
Ale hej, kolejne odratowane nb to chyba dobra sprawa?
Hookie pisze:
18 maja 2020, 10:03
Wiesz już co chcę Ci napisać? ;) Historia tego forum chyba nie pamięta nikogo, kto lałby 20W50 do Mx-5. Odnosząc do tej sytuacji fragment treści audycji: "to się nie tylko w głowie nie mieści". ;) Ale tak mi się tylko skojarzyło, nie bierz tego do siebie. :D
Spoko, dawka humoru w poniedziałek z rana jak najbardziej wskazana :kciuk:
Jak usłyszałem co tam lał, to sam nie mogłem uwierzyć, myślałem że chłop się pomylił... a potem wysłał to :bang:
Załączniki
Screenshot_20200513_231846_com.android.chrome.jpg
Screenshot_20200513_231846_com.android.chrome.jpg (54.93 KiB) Przejrzano 1552 razy
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4675
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

18 maja 2020, 10:45

Zalej jakiś 5w40 ze średniej półki po wcześniejszej płukance silnika i zobaczysz co będzie się działo. Jak silnik jest do remontu to już i tak krzywdy mu nie zrobisz.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

18 maja 2020, 13:30

Fifkers pisze:
18 maja 2020, 10:45
Zalej jakiś 5w40 ze średniej półki po wcześniejszej płukance silnika i zobaczysz co będzie się działo. Jak silnik jest do remontu to już i tak krzywdy mu nie zrobisz.
:kciuk: przynajmniej będziesz wiedział na czym stoisz. Tylko sprawdzaj olej często bo te 2l/1000km moze byc nie tak dalekie od prawdy
Gwiazda
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 09 gru 2019, 23:26
Model: NB
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

18 maja 2020, 14:01

mutra pisze:
18 maja 2020, 13:30
Fifkers pisze:
18 maja 2020, 10:45
Zalej jakiś 5w40 ze średniej półki po wcześniejszej płukance silnika i zobaczysz co będzie się działo. Jak silnik jest do remontu to już i tak krzywdy mu nie zrobisz.
:kciuk: przynajmniej będziesz wiedział na czym stoisz. Tylko sprawdzaj olej często bo te 2l/1000km moze byc nie tak dalekie od prawdy
Tego się obawiam. Przejezdze trochę jeszcze na tym, chociaż do przeglądu, bo na rozgrzanym nie puszcza dymka, i leje się tylko trochę ;)
skhjpz
Posty: 72
Rejestracja: 03 kwie 2019, 17:02
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

18 maja 2020, 15:32

Panowie sprawdziłem wszystko jeszcze raz, założyłem stare klemy, podpiąłem najpierw plus później dotykam minus i iskrzyło się mniej ale po jakiś 2-3 sekundach zobaczyłem że kable na plusie zaczęły się dymić więc odrazu to odłączyłem, były bardzo gorące. Przez noc z akumulatora znowu wylał się płyn mimo iż stał jak powinien. Przyglądam się teraz temu i zastanawiam czy ten czarno żółty kabel nie jest przypadkiem do minusa?
Załączniki
15898122903612560994374153662846.jpg
15898122903612560994374153662846.jpg (4.21 MiB) Przejrzano 1490 razy
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

18 maja 2020, 16:59

skhjpz pisze:
18 maja 2020, 15:32
Panowie sprawdziłem wszystko jeszcze raz, założyłem stare klemy, podpiąłem najpierw plus później dotykam minus i iskrzyło się mniej ale po jakiś 2-3 sekundach zobaczyłem że kable na plusie zaczęły się dymić więc odrazu to odłączyłem, były bardzo gorące. Przez noc z akumulatora znowu wylał się płyn mimo iż stał jak powinien. Przyglądam się teraz temu i zastanawiam czy ten czarno żółty kabel nie jest przypadkiem do minusa?
Ja nie wiem czy ty nas trollujesz czy pytasz na poważnie. Nie sprawdziłeś jak masz dwa (!) przewody podpięte przed demontażem? Oczywiście, że minusem jest żółto-czarny przewód, 20cm od klemy ma przelotkę, którą się go przykręca do nadwozia. Sorry za ton ale są jakieś granice ignorancji, jeśli nie masz tak podstawowej wiedzy to następnym razem oddaj samochód komuś, kto wie co robi. A tymczasem ciesz się, że jeszcze masz powieki, bo równie dobrze elektrolit mógł Ci wybuchnąć w twarz przy takiej zabawie...

Podejrzewam, że w międzyczasie zwarłeś przegrody w baterii, skoro kipi sama z siebie to szukaj nowej. Z lewym plusem, bo zaraz historia się powtórzy jak ktoś Ci sprzeda aku do golfa, a Ty podepniesz minus na prawą klemę...
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4593
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

18 maja 2020, 16:59

No wydaje mi się że niezłe kuku sobie zrobiłeś. Kabel który pytasz idzie o ile pamiętam do masy auta
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
skhjpz
Posty: 72
Rejestracja: 03 kwie 2019, 17:02
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

18 maja 2020, 17:06

pirul pisze:
18 maja 2020, 16:59
skhjpz pisze:
18 maja 2020, 15:32
Panowie sprawdziłem wszystko jeszcze raz, założyłem stare klemy, podpiąłem najpierw plus później dotykam minus i iskrzyło się mniej ale po jakiś 2-3 sekundach zobaczyłem że kable na plusie zaczęły się dymić więc odrazu to odłączyłem, były bardzo gorące. Przez noc z akumulatora znowu wylał się płyn mimo iż stał jak powinien. Przyglądam się teraz temu i zastanawiam czy ten czarno żółty kabel nie jest przypadkiem do minusa?
Ja nie wiem czy ty nas trollujesz czy pytasz na poważnie. Nie sprawdziłeś jak masz dwa (!) przewody podpięte przed demontażem? Oczywiście, że minusem jest żółto-czarny przewód, 20cm od klemy ma przelotkę, którą się go przykręca do nadwozia. Sorry za ton ale są jakieś granice ignorancji, jeśli nie masz tak podstawowej wiedzy to następnym razem oddaj samochód komuś, kto wie co robi. A tymczasem ciesz się, że jeszcze masz powieki, bo równie dobrze elektrolit mógł Ci wybuchnąć w twarz przy takiej zabawie...
Dzięki za odpowiedź, na swoje wytłumaczenie odłączyłem to już jakiś czas temu i zważywszy na długość kabla jaka wychodzi z wiązki stwierdziłem że jedynym logicznym miejscem na podłączenie będzie plus :oops: Jeszcze raz dzięki za odpowiedź, trochę krytyki się czasem przydaje haha. Jutro to poskładam bo mam już dość nerwów i stresu na dziś :?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

18 maja 2020, 17:19

Eee no Panowie, zejdźcie z chłopaka 😉. Każdemu się zdarzyło coś podobnego ( ja kiedyś odkręcałem śrubę rozpórki w złą stronę.Skutecznie :) )
ODPOWIEDZ