Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Czy któryś z użytkowników mierzył kiedyś napięcie na wtyczkach czujników położenia wału i wałka w 1.8 vvt? jeśli tak jakie mialiście napięcie na zapłonie, jeśli nie czy ktoś mógłby to zmierzyć? będę dozgonnie wdzięczny.
Cześć. Ma ktoś z Was rozpórkę Staffa? Zastanawiam się czy ja kupić (bardziej mi się podoba, ale nie wiem czy nie za delikatna) czy od cybula?
Cena zbliżona:
https://allegro.pl/oferta/staffa-rozpor ... 8372401725
https://allegro.pl/oferta/rozporka-prze ... 8472317116
Cena zbliżona:
https://allegro.pl/oferta/staffa-rozpor ... 8372401725
https://allegro.pl/oferta/rozporka-prze ... 8472317116
Mierzyłem tylko na wiązce czujnika położenia wałka rozrządu (silnik 1,8 146KM).
Patrząc na czoło wtyczki z bolcem mocującym na górze
12V po zapłonie lewy pin
5V po zapłonie środkowy pin
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Rozporki kielichow przy zawieszeniach wielowahaczowych zbyt wiele nie wnoszą w porównaniu do tego ile wnoszą przy mcphersonach, gdzie kolumna przy pracy ma tendencje do wpychania kielicha głębiej pod maskę, w wielowahaczu inaczej się te siły rozkładają. Tu z kolei więcej dają dolne rozpórki. Tak, że nie spodziewaj się cudów po spięciu przednich kielichow z góry.
Ale w połączeniu z innymi wzmocnieniami będzie naprawdę dobrze ^^
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Zwłaszcza w kwestii dobrego samopoczucia.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Nie chcę teraz pisać w zakupach grupowych więc tutaj dam pomysł który może wypali lub nie. Znajdą się chętni na stojak do hardtopa wykonany z profila stalowego 25x25x2mm, pomalowany proszkowo ? Całość będzie się składać z kilku elementów żeby obniżyć koszt wysyłki. Coś wstępnie narysowałem i dałem mojemu szefowi do wyceny lecz zasada jest prosta, im więcej zamówionych stojaków tym cena będzie niższa. Dajcie znać czy warto realizować coś takiego czy nie. W załączniku render podglądowy
- Załączniki
-
- stojak hardtop v1.png (36.88 KiB) Przejrzano 2328 razy
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
W takim układzie się nie sprawdzi - gorna poprzeczka musi byc cofnięta albo górne narożniki muszą bardziej wystawać inaczej dach się będzie rysował.NoxLux pisze: ↑07 maja 2020, 16:45Nie chcę teraz pisać w zakupach grupowych więc tutaj dam pomysł który może wypali lub nie. Znajdą się chętni na stojak do hardtopa wykonany z profila stalowego 25x25x2mm, pomalowany proszkowo ? Całość będzie się składać z kilku elementów żeby obniżyć koszt wysyłki. Coś wstępnie narysowałem i dałem mojemu szefowi do wyceny lecz zasada jest prosta, im więcej zamówionych stojaków tym cena będzie niższa. Dajcie znać czy warto realizować coś takiego czy nie. W załączniku render podglądowy
W poniedziałek będzie pierwsza sztuka dla mnie. Myślałem o przyklejeniu jakiegoś miękkiego materiału. Wyjdzie w praniumutra pisze: ↑07 maja 2020, 17:41W takim układzie się nie sprawdzi - gorna poprzeczka musi byc cofnięta albo górne narożniki muszą bardziej wystawać inaczej dach się będzie rysował.NoxLux pisze: ↑07 maja 2020, 16:45Nie chcę teraz pisać w zakupach grupowych więc tutaj dam pomysł który może wypali lub nie. Znajdą się chętni na stojak do hardtopa wykonany z profila stalowego 25x25x2mm, pomalowany proszkowo ? Całość będzie się składać z kilku elementów żeby obniżyć koszt wysyłki. Coś wstępnie narysowałem i dałem mojemu szefowi do wyceny lecz zasada jest prosta, im więcej zamówionych stojaków tym cena będzie niższa. Dajcie znać czy warto realizować coś takiego czy nie. W załączniku render podglądowy
Przymierzam się do wymiany masztu anteny w NA na krótki. Pewnie ktoś już się tego podejmował i chciałem zapytać który bat był wybierany?
Widzę, że na Allegro chodzą jakieś "uniwersalne sztuki". Czy są na tyle uniwersalne by wrzucić je na miejsce OEMowego bata?
https://allegro.pl/oferta/antena-samoch ... 8451212986
Widzę, że na Allegro chodzą jakieś "uniwersalne sztuki". Czy są na tyle uniwersalne by wrzucić je na miejsce OEMowego bata?
https://allegro.pl/oferta/antena-samoch ... 8451212986
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
-
- Posty: 62
- Rejestracja: 20 paź 2015, 23:47
- Model: Inny
- Wersja: ---
Nakierujcie mnie proszę co mogło się mniej wiecej stać.
Po zimie uruchomiłem mazde ( nbfl 1.6 5b ) i od razu zaczęło się ślizgać sprzęgło.
Po kilkunastu kilometrach trochę się uspokoiło jednak problem pozostał.
Dziś po 100 kilometrach puściła całkiem sporo oleju z okolicy łączenia skrzyni i silnika . Miejsce to mocno pochlapane ,
zostawiłem ślad 30 metrowy za sobą ;/ Kupować sprzęgło , szukać skrzyni czy na spokojnie oddać do pseudo mechanika i czekać na wyrok ?
Po zimie uruchomiłem mazde ( nbfl 1.6 5b ) i od razu zaczęło się ślizgać sprzęgło.
Po kilkunastu kilometrach trochę się uspokoiło jednak problem pozostał.
Dziś po 100 kilometrach puściła całkiem sporo oleju z okolicy łączenia skrzyni i silnika . Miejsce to mocno pochlapane ,
zostawiłem ślad 30 metrowy za sobą ;/ Kupować sprzęgło , szukać skrzyni czy na spokojnie oddać do pseudo mechanika i czekać na wyrok ?
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Albo uszczelnienie wałka sprzęgłowego.wilkmaster pisze: ↑10 maja 2020, 18:10Nakierujcie mnie proszę co mogło się mniej wiecej stać.
Po zimie uruchomiłem mazde ( nbfl 1.6 5b ) i od razu zaczęło się ślizgać sprzęgło.
Po kilkunastu kilometrach trochę się uspokoiło jednak problem pozostał.
Dziś po 100 kilometrach puściła całkiem sporo oleju z okolicy łączenia skrzyni i silnika . Miejsce to mocno pochlapane ,
zostawiłem ślad 30 metrowy za sobą ;/ Kupować sprzęgło , szukać skrzyni czy na spokojnie oddać do pseudo mechanika i czekać na wyrok ?
Pewnie uszczelnie puściło jak auto stało Tarcze sprzęgła masz do wymiany. Same uszczelnienia to nie problem ale trzeba zdjąć skrzynię żeby je wymienić.
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1056
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Pierdzielenie, w moim byłym zglebionym NB najtańsza rozpórka z plastelinowego gównolitu poprawiła sztywność budy na tyle, że przestało wszystko trzeszczeć na przejazdach kolejowych czy progach zwalniających. Ja tam polecam, lepiej mieć niż nie mieć.
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
To ja polecam coś przeczytać i poznać podstawową zasadę działania zanim coś poradzisz, chociaż głupkowatą wikipedię, bo odczucia subiektywne niestety niezawsze idą w parze z rzeczywistym efektem.luki_92_92 pisze: ↑11 maja 2020, 10:41Pierdzielenie, w moim byłym zglebionym NB najtańsza rozpórka z plastelinowego gównolitu poprawiła sztywność budy na tyle, że przestało wszystko trzeszczeć na przejazdach kolejowych czy progach zwalniających. Ja tam polecam, lepiej mieć niż nie mieć.
https://en.wikipedia.org/wiki/Strut_bar
Wielowahaczowe zawieszenie nie wywołuje takich sił skrętnych na nadwozie jak mcpherson. Spięcie dołu i góry oczywiście poprawi sztywność, ale sama góra niewiele zmienia w pracy kielichów. Zresztą dowodem na to, że ważniejszy jest dół są wszystkie fabryczne i afterkarketowe cuda do mx5 typu butterfly, frame rails czy nawet roll bary montowane do podłogi, a nie do słupków.
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1056
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Ale ja nie dyskutuję z teorią, tylko mówię co stało się u mnie - buda, plastiki - wszystko ucichło po wrzuceniu rozpórki, gdzie wcześniej wszystko skrzypiało i trzeszczało, i jest to faktem a nie subiektywnym odczuciem, co zauważyło też kilku moich pasażerów, którzy sami pytali co zrobiłem że nagle nic nie trzeszczy, a o rozpórce nie wiedzieli
Jutro zamontuje to się subiektywnie wypowiem. Aczkolwiek teraz pomimo b6 i prokita nie ma u mnie skrzypienia ani jakiejś odczuwalnej pracy katoserii. To nie jest moje Daily- Hyundai ix 35, gdzie nie zamknę klapy jak stoję 2 kołami bokiem na krawężniku, albo na progu wręcz czuje, ze się karoseria naciąga jak z gumy
Tutaj się bardziej nastawiam na efekt wizualny, bo komora silnika w miarę ogarnięta, część śrubek wymieniona na nierdzewkę to trzeba wrzucić coś kolorowego dla kontrastu
Tutaj się bardziej nastawiam na efekt wizualny, bo komora silnika w miarę ogarnięta, część śrubek wymieniona na nierdzewkę to trzeba wrzucić coś kolorowego dla kontrastu
Czy czujnik położenia wałka z 1.6 pasuje do 1.8?
Ewentualnie czy gdzieś można kupić do 1.8 bo wszystkie popularne strony niestety poległy..
Ewentualnie czy gdzieś można kupić do 1.8 bo wszystkie popularne strony niestety poległy..
Pamela - prawie skończona
viewtopic.php?f=22&t=29041
Felix - może na lato
viewtopic.php?f=23&t=33202
viewtopic.php?f=22&t=29041
Felix - może na lato
viewtopic.php?f=23&t=33202
Po tygodniu i ogarnianiu dobrego mechanika.. Madzia odpaliła, rozrząd był przeskoczony o jeden ząbek, tak nie pytajcie..
Generalnie poprzedni mechanik zawalił po całości ale to już inna kwestia.
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
U mnie montaż górnej rozpórki OE nie zmienił nic, mimo faktu, że dolna też jest na miejscu. Traktuję ją jako gadżet. Liczę dopiero na to, że frame rails + roll bar usztywnią to auto żeby nie telepało się jak stary robur. A jeśli nie przestanie to będzie to mój ostatni sezon z mx5luki_92_92 pisze: ↑11 maja 2020, 16:24Ale ja nie dyskutuję z teorią, tylko mówię co stało się u mnie - buda, plastiki - wszystko ucichło po wrzuceniu rozpórki, gdzie wcześniej wszystko skrzypiało i trzeszczało, i jest to faktem a nie subiektywnym odczuciem, co zauważyło też kilku moich pasażerów, którzy sami pytali co zrobiłem że nagle nic nie trzeszczy, a o rozpórce nie wiedzieli
-
- Posty: 62
- Rejestracja: 20 paź 2015, 23:47
- Model: Inny
- Wersja: ---
Dzieki Mutra i DSR. Jeszcze jedno pytanie , jesli mam 1.6 nb i gdzieś tam w przyszłości planuje zmiane motoru na 1.8
to jakie sprzęgło byście polecali
to jakie sprzęgło byście polecali