Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

misiek1_9
Posty: 13
Rejestracja: 01 maja 2019, 13:22
Model: NB
Lokalizacja: żary

06 gru 2019, 10:30

trafiłem na coś takiego:
https://www.ebay.pl/itm/Mk2-Mazda-MX5-E ... SwEppUSlZF

gdzieś w odległych czeluściach internetu wyczytałem że tańsze poli potrafią być luźne po przykręceniu, ktoś kupował z Anglii? co sądzicie o tych konkretnych poli?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

06 gru 2019, 10:37

misiek1_9 pisze:
06 gru 2019, 10:30
trafiłem na coś takiego:
https://www.ebay.pl/itm/Mk2-Mazda-MX5-E ... SwEppUSlZF

gdzieś w odległych czeluściach internetu wyczytałem że tańsze poli potrafią być luźne po przykręceniu, ktoś kupował z Anglii? co sądzicie o tych konkretnych poli?
Nie polecam, to prawdopodobnie chińczyki. Z luźnymi się jeszcze nie spotkałem ale kiepskie poliuretany to koszmar przy zakładaniu.
misiek1_9
Posty: 13
Rejestracja: 01 maja 2019, 13:22
Model: NB
Lokalizacja: żary

06 gru 2019, 11:00

mutra pisze:
06 gru 2019, 10:37
misiek1_9 pisze:
06 gru 2019, 10:30
trafiłem na coś takiego:
https://www.ebay.pl/itm/Mk2-Mazda-MX5-E ... SwEppUSlZF

gdzieś w odległych czeluściach internetu wyczytałem że tańsze poli potrafią być luźne po przykręceniu, ktoś kupował z Anglii? co sądzicie o tych konkretnych poli?
Nie polecam, to prawdopodobnie chińczyki. Z luźnymi się jeszcze nie spotkałem ale kiepskie poliuretany to koszmar przy zakładaniu.
dzięki!! to zostaje tylko Olkusz :senkju:
Awatar użytkownika
Bless
Posty: 393
Rejestracja: 26 sty 2018, 10:13
Model: NA
Lokalizacja: Poznań / Babimost

06 gru 2019, 11:46

Rollbar X od Staffa - ktoś może posiada? Niestety nie mogę znaleźć opinii o nim w MX-5. Jak to wygląda w porównaniu do wykonania od JaPa Racing czy Cybula?
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

06 gru 2019, 12:26

misiek1_9 pisze:
06 gru 2019, 11:00
mutra pisze:
06 gru 2019, 10:37
misiek1_9 pisze:
06 gru 2019, 10:30
trafiłem na coś takiego:
https://www.ebay.pl/itm/Mk2-Mazda-MX5-E ... SwEppUSlZF

gdzieś w odległych czeluściach internetu wyczytałem że tańsze poli potrafią być luźne po przykręceniu, ktoś kupował z Anglii? co sądzicie o tych konkretnych poli?
Nie polecam, to prawdopodobnie chińczyki. Z luźnymi się jeszcze nie spotkałem ale kiepskie poliuretany to koszmar przy zakładaniu.
dzięki!! to zostaje tylko Olkusz :senkju:
Olkusz też dupy nie urywa: mam u siebie w twardości 85 i było kilka problemów przy montażu i po
misiek1_9
Posty: 13
Rejestracja: 01 maja 2019, 13:22
Model: NB
Lokalizacja: żary

06 gru 2019, 12:32

mutra pisze:
06 gru 2019, 12:26
misiek1_9 pisze:
06 gru 2019, 11:00
mutra pisze:
06 gru 2019, 10:37

Nie polecam, to prawdopodobnie chińczyki. Z luźnymi się jeszcze nie spotkałem ale kiepskie poliuretany to koszmar przy zakładaniu.
dzięki!! to zostaje tylko Olkusz :senkju:
Olkusz też dupy nie urywa: mam u siebie w twardości 85 i było kilka problemów przy montażu i po

w takim razie... najlepszy kompromis?Olkusz przewija się najczęściej, zarówno tu jak i na innych forach, czy doświadczeni forumowicze którzy przerabiali już nie jeden remont w Madzi mają może jakieś inne sugestie, rady odnośnie tulei zawieszenia?
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

06 gru 2019, 13:35

Ja nie jestem zadowolony z Olkusza, będę próbował jeszcze strongflexa przed powrotem do OE tulei żeby mieć porównanie. Cenowo podobnie jak Olkusz (wpisujesz mazda5 i masz ekstra 5% rabatu do tego co obecnie oferują na stronie).
grzybek
Posty: 66
Rejestracja: 02 gru 2015, 19:12
Model: NB FL
Wersja: phoenix 1,8
Lokalizacja: Szczecin

15 gru 2019, 16:58

Czy po zgubieniu kluczyka do NBFL 1.8 146 KM wystarczy wymienić moduł immobilisera czy potrzebuję jeszcze wymienić komputer?
Awatar użytkownika
lukasz_pszczoua
Posty: 7
Rejestracja: 24 lis 2019, 9:49
Model: NB FL
Wersja: Special Edition
Lokalizacja: Warszawa

18 gru 2019, 5:52

W wielu miejscach różnie piszą.

Czy moc silnika w NBFL z rynku USA, jest inna niż w wersji Europejskiej?

Czy ma 146 koni?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

18 gru 2019, 9:27

moim zdaniem jesli jest problem z immo i chcemy koniecznie wymieniac moduly to trzeba wymienic calosc ecu+sterownik immo+kluczyki

alternatywa to programowanie immo, wtedy nie trzeba nic wymieniac o ile jest sprawne
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Grabol
Donator
Donator
Posty: 204
Rejestracja: 04 sty 2018, 8:10
Model: NB FL
Lokalizacja: Kraków

20 gru 2019, 10:26

Cześć.
Chcę się zabrać za malowanie pokrywy zaworów.
Polecicie czym ją wymalować? Myślałem o czarnym macie.
Jak już będę miał rozebraną, to co polecacie od razu sprawdzić / wymienić?
Rozrząd był robiony w 2017 r.
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

20 gru 2019, 12:42

Grabol pisze:
20 gru 2019, 10:26
Cześć.
Chcę się zabrać za malowanie pokrywy zaworów.
Polecicie czym ją wymalować? Myślałem o czarnym macie.
Jak już będę miał rozebraną, to co polecacie od razu sprawdzić / wymienić?
Rozrząd był robiony w 2017 r.
Jeśli odpowiada Ci taki efekt:

Obrazek

To tym polakieruj:

https://allegro.pl/oferta/farba-do-siln ... 7415399217

Przy demontażu pokrywy wymień uszczelkę na nową OE.
Awatar użytkownika
Loukas
Donator
Donator
Posty: 182
Rejestracja: 18 wrz 2018, 17:49
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Wrocław

20 gru 2019, 12:43

I uszczelke pod zmienne fazy od razu możesz wymienić. U mnie tak to wyszło Obrazek

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

MX-5 NBFL Sportive
Awatar użytkownika
Grabol
Donator
Donator
Posty: 204
Rejestracja: 04 sty 2018, 8:10
Model: NB FL
Lokalizacja: Kraków

20 gru 2019, 17:16

Pirul, Loukas, wielkie dzięki. Dokladnie o coś takiego mi chodziło. Napisy czym polecacie zrobić?
Awatar użytkownika
Loukas
Donator
Donator
Posty: 182
Rejestracja: 18 wrz 2018, 17:49
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Wrocław

20 gru 2019, 17:23

Lakier i pędzelek. Tam bardzo wysokiej temperatury nie ma więc nie powinno być problemu jeśli chodzi o łuszczenie się lakieru :)

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

MX-5 NBFL Sportive
Awatar użytkownika
Grabol
Donator
Donator
Posty: 204
Rejestracja: 04 sty 2018, 8:10
Model: NB FL
Lokalizacja: Kraków

20 gru 2019, 17:31

Loukas pisze:
20 gru 2019, 17:23
Lakier i pędzelek. Tam bardzo wysokiej temperatury nie ma więc nie powinno być problemu jeśli chodzi o łuszczenie się lakieru :)

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka
Podziękował :)
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1055
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

25 gru 2019, 19:20

Orientuje się ktoś, czy plastikowe nadkola od NC1 (czyli pierwsza wersja NC) da radę dopasować do zderzaka od NC3 (czy jak kto woli NCFL2)? Wiem, że standardowo są inne i mają inne numery części - nie o to pytam. Czy da się dopasować przedliftowe, żeby nie kupować nowych? Zabieram się za przekładkę zderzaka z polifta, chcę to zrobić maksymalnie budżetowo, wszystkie tematy w miarę opanowane, jednak została kwestia tych nadkoli, a niestety w aso ponad 500zł/netto sztuka za te przednie części, o górne nawet nie pytałem. Masakra jakaś... Dla porównania te błyszczące 3 maskownice grilla wyszły mnie w aso 382zł brutto, 3 elementowa fabryczna dokładka też około 300 netto stąd nie rozumiem ceny tych nadkoli i chciałbym to jakoś obejść, jeśli się da :lipa:
Obrazek
Awatar użytkownika
brateq
Posty: 42
Rejestracja: 08 lip 2018, 10:21
Model: NB FL
Lokalizacja: Kraków

26 gru 2019, 15:11

Poleci ktoś narzędzia do wymiany kół w garażu?
Akurat padł mi klucz, czas na coś nowego.
Myślałem o kluczu dynamometrycznym + kluczu udarowym elektrycznym na kabelek.
Nie prowadzę serwisu, wystarczy żeby te parę razy do roku przed torowaniem zadziało i usprawniło wymiane.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

26 gru 2019, 16:47

brateq pisze:
26 gru 2019, 15:11
Poleci ktoś narzędzia do wymiany kół w garażu?
Akurat padł mi klucz, czas na coś nowego.
Myślałem o kluczu dynamometrycznym + kluczu udarowym elektrycznym na kabelek.
Nie prowadzę serwisu, wystarczy żeby te parę razy do roku przed torowaniem zadziało i usprawniło wymiane.
Jak potrzebujesz klucza do zmiany kół na torze to raczej taki na baterie niż na kabelek.
Co do dynamometrycznego to do kół każdy średniej klasy (od stówki w górę) będzie ok.
Ze swojej strony mogę polecić zakup torque stick'a, czyli takiej przedłużki która ogranicza moment dokręcania kluczem udarowym.
Przydaje się przy dokręcaniu kół. Tutaj masz cały komplet:
https://www.tools-tech.pl/zestaw-przedl ... szt-triumf
ja kupiłem sobie pojedyńczy, skalibrowany na 100 Nm, bo wszytkie auta mam w tej okolicy jeżeli chodzi o moment dokręcania śrub/nakrętek kół. I tak powinno się koła dokręcić kluczem dynamometrycznym na koniec, ale przynajmniej masz gwarancję że nie przeciągniesz gwintu.
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1055
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

26 gru 2019, 21:04

Ja sobie kupiłem budżetowo przejściówkę do nasadek 1/2” na wkrętarkę - poluzowuję zeykłym kluczem potem odkręcam wkrętarką, w drugą stronę tak samo - wkręcam wkrętarką i dociągam dynamometrykiem. Na przejściówkę wydałem dwie dyszki i jestem mega zadowolony bo robota idzie dużo szybciej :)
Obrazek
DamianSzatan
Posty: 74
Rejestracja: 25 sie 2018, 22:58
Model: NA
Wersja: Standard
Lokalizacja: Radoszyce TKN / Grębenice EOP
Kontakt:

26 gru 2019, 22:54

Mam maly problem w mojej NA. Po ogledzinach zauwazylem wode w bagazniku po lewej stronie. Diagnoza- uszczelke lampy szlak trafil. Czy dostane gdzies nowa czy musze z czegos dorabiac? Tylko z czego?!

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

26 gru 2019, 23:30

OE kosztują coś 40pln za sztukę jak dobrze pamiętam. Wyślij zapytanie na biuro@carspeed.pl
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

10 sty 2020, 10:49

Staby Eibacha 27 / 16 mm do ND? Jakieś przeciw, czy same za? Coś trzeba dokupić czy wystarczy to co na obrazku:
unnamed.jpg
unnamed.jpg (43.41 KiB) Przejrzano 2433 razy
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
brateq
Posty: 42
Rejestracja: 08 lip 2018, 10:21
Model: NB FL
Lokalizacja: Kraków

10 sty 2020, 13:15

Chciałbym podmienić otwarty dyfer w NBFL 1.8 5b na coś ciekawszego.
Widzę że Fuji to koszt ~1000zł (lub u nas za 800zł z przebiegiem 110k: viewtopic.php?f=30&t=30537&p=506832&hilit=fuji#p506832)
Torsena ciężko dostać, a jak jest to w kwocie ~2500zł.

Warto inwestować w używanego Fuji? Na co zwrócić uwagę przy kupnie?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

10 sty 2020, 13:51

brateq pisze:
10 sty 2020, 13:15
Chciałbym podmienić otwarty dyfer w NBFL 1.8 5b na coś ciekawszego.
Widzę że Fuji to koszt ~1000zł (lub u nas za 800zł z przebiegiem 110k: viewtopic.php?f=30&t=30537&p=506832&hilit=fuji#p506832)
Torsena ciężko dostać, a jak jest to w kwocie ~2500zł.

Warto inwestować w używanego Fuji? Na co zwrócić uwagę przy kupnie?
jak nie masz budżetu na torsena to możesz rozważyć. Ja bym nie kupił, chyba że widziałeś auto z którego został wyciągnięty i wiesz że działa.
Awatar użytkownika
VooR
Donator
Donator
Posty: 750
Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
Model: NB
Wersja: Miatoza
Lokalizacja: Poznań

10 sty 2020, 14:54

Oj tam, wiadomo że torsen lepszy, ale odczarujmy ten mit o Fuji. Wadliwe były z początku produkcji tylko, reszta spina i wcale nie pada tak szybko. A obecnie ceny torsena są takie, że za to 2 albo 3 sztuki Fuji można nabyć.
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."

Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

10 sty 2020, 15:37

VooR pisze:
10 sty 2020, 14:54
Oj tam, wiadomo że torsen lepszy, ale odczarujmy ten mit o Fuji. Wadliwe były z początku produkcji tylko, reszta spina i wcale nie pada tak szybko. A obecnie ceny torsena są takie, że za to 2 albo 3 sztuki Fuji można nabyć.
Spinają wszystkie- nieważne z którego etapu produkcji. Problem w tym że jak pogubią zęby to nie spinają. Widziałem powyłamywane blaszki w dyfrach z różnych roczników i z rozsądnym przebiegiem.
Awatar użytkownika
brateq
Posty: 42
Rejestracja: 08 lip 2018, 10:21
Model: NB FL
Lokalizacja: Kraków

10 sty 2020, 15:41

Po wyłamaniu blaszek dyfer do kosza, tak?
Awatar użytkownika
Bless
Posty: 393
Rejestracja: 26 sty 2018, 10:13
Model: NA
Lokalizacja: Poznań / Babimost

10 sty 2020, 16:40

mutra pisze:
10 sty 2020, 15:37
VooR pisze:
10 sty 2020, 14:54
Oj tam, wiadomo że torsen lepszy, ale odczarujmy ten mit o Fuji. Wadliwe były z początku produkcji tylko, reszta spina i wcale nie pada tak szybko. A obecnie ceny torsena są takie, że za to 2 albo 3 sztuki Fuji można nabyć.
Spinają wszystkie- nieważne z którego etapu produkcji. Problem w tym że jak pogubią zęby to nie spinają. Widziałem powyłamywane blaszki w dyfrach z różnych roczników i z rozsądnym przebiegiem.
Jeżeli ktoś nie upierdala samochodu na torze i nie jest maniakiem parkingowych driftów to Fuji na spokojnie wystarczy. Faktem jest, że Torsen jest niemal nie do zajechania. Tego o Fuji powiedzieć się nie da bo są tego żywe przykłady. Nie mniej jednak, zgadzam się z VooRem. Nie można skazywać Fuji od razu na przegraną pozycję. Kosztuje prawie 3 razy mniej a daje taki sam efekt, póki jest cały ;) A jak się rozłamie to wymieniasz na jeden z dwóch pozostałych, które kupujesz w cenie jednego torsena.
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

10 sty 2020, 17:52

Bless pisze:
10 sty 2020, 16:40
mutra pisze:
10 sty 2020, 15:37
VooR pisze:
10 sty 2020, 14:54
Oj tam, wiadomo że torsen lepszy, ale odczarujmy ten mit o Fuji. Wadliwe były z początku produkcji tylko, reszta spina i wcale nie pada tak szybko. A obecnie ceny torsena są takie, że za to 2 albo 3 sztuki Fuji można nabyć.
Spinają wszystkie- nieważne z którego etapu produkcji. Problem w tym że jak pogubią zęby to nie spinają. Widziałem powyłamywane blaszki w dyfrach z różnych roczników i z rozsądnym przebiegiem.
Jeżeli ktoś nie upierdala samochodu na torze i nie jest maniakiem parkingowych driftów to Fuji na spokojnie wystarczy. Faktem jest, że Torsen jest niemal nie do zajechania. Tego o Fuji powiedzieć się nie da bo są tego żywe przykłady. Nie mniej jednak, zgadzam się z VooRem. Nie można skazywać Fuji od razu na przegraną pozycję. Kosztuje prawie 3 razy mniej a daje taki sam efekt, póki jest cały ;) A jak się rozłamie to wymieniasz na jeden z dwóch pozostałych, które kupujesz w cenie jednego torsena.
Ale ja nie mówię, że to nie jest opcja - jak komuś nie przeszkadza wymiana dyfra co pewien czas 😉
ODPOWIEDZ