Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
zawodnik
Posty: 317
Rejestracja: 29 maja 2014, 9:35
Model: NB
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

29 lip 2019, 13:23

pirul pisze:
29 lip 2019, 11:45
zawodnik pisze:
28 lip 2019, 20:13
termostat ma 71stopnii
No skoro puszczasz na szeroką chłodnicę chłodziwo, które ma ledwie 70 stopni to nic dziwnego, że jeździsz niedogrzany :)
Wczesniej byla cienka chłodnica, stad taki termostat dla bezpieczeństwa :D
Piotrusz
Posty: 16
Rejestracja: 29 gru 2015, 22:24
Model: NA
Wersja: manager NA
Lokalizacja: Warszawa

29 lip 2019, 17:36

wojteks pisze:
29 lip 2019, 10:35
Piotrusz pisze:
29 lip 2019, 10:16
Jest do kupienia zrobiona głowica z NB gotowa do założenia za 500,
A co w niej jest zrobione?
Planowanie, docieranie zaworów, uszczelniacze nowe, ustawione luzy
Awatar użytkownika
Marcin M&S
Donator
Donator
Posty: 29
Rejestracja: 08 kwie 2019, 17:08
Model: NA
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle/Amersfoort(NL)

30 lip 2019, 14:13

mam pytanko odnośnie połączenia MX5 + LPG, jak znoszą instalację gazową mx5 bo Vankle mazdy podobno słabo ale to chyba bardziej wynika ze specyfikacji samego silnika
misiek1_9
Posty: 13
Rejestracja: 01 maja 2019, 13:22
Model: NB
Lokalizacja: żary

31 lip 2019, 15:39

mutra pisze:
26 lip 2019, 11:58
misiek1_9 pisze:
26 lip 2019, 10:43
Witam szanowne grono,
Pytanie odnośnie wydechu środkowego
Kupiłem wydech środkowy na popularnym serwisie aukcyjnym, okazało się że jest za krótki. druga sprawa że stary niema kata, czujnika. mieliście może podobne sytuacje w swoich mazdach? ucinać nowy i spawać czy może element gięty zamiast tej puszki (co na zdjęciu)
Obrazek
1.wydechy do Nb i NBfl nie są takie same. W NB "midpipe" i katalizator są jedną częścią
2 ten nowy wydech ze zdjęcia to raczej do NBFl - NB nie ma sondy za katalizatorem (swoją drogą fajne kobyłki masz :kciuk: jak do czołgu)
3. tanie wydechy (szczególnie katalizatory) często wymagają wycinania elementów starego układu. Więc jeżeli masz nieoryginalny wydech to możesz napotkać takie niespodzianki

Wrzuć jakieś dokładniejsze zdjęcia tego co masz na aucie, sprawdź czy numer nowego wydechu zgadza sie z katalogiem producenta. napisz jakie masz auto (rocznik)
Dzięki za odpowiedzi,
rzeczywiście tłumik z linku to taki jak mam ja, mogłem jeszcze raz zajrzeć przed kupnem(także "sprzedam tanio nowy tłumik"). Zdjęcia lepszej jakości zrobię może w sobotę jak będzie (może) wolne.

Mam jeszcze jedno pytanie. przy rozgrzanym silniku, po zatrzymaniu(światła etc.) obroty na chwilę spadają (lekko falują) z tego co wyczytałem może to być czujnik temperatury silnika lub/oraz zabrudzona przepustnica. czemu się pierwszemu przyjrzeć?
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2091
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

31 lip 2019, 17:02

misiek1_9 pisze:
31 lip 2019, 15:39
mutra pisze:
26 lip 2019, 11:58
misiek1_9 pisze:
26 lip 2019, 10:43
Witam szanowne grono,
Pytanie odnośnie wydechu środkowego
Kupiłem wydech środkowy na popularnym serwisie aukcyjnym, okazało się że jest za krótki. druga sprawa że stary niema kata, czujnika. mieliście może podobne sytuacje w swoich mazdach? ucinać nowy i spawać czy może element gięty zamiast tej puszki (co na zdjęciu)
Obrazek
1.wydechy do Nb i NBfl nie są takie same. W NB "midpipe" i katalizator są jedną częścią
2 ten nowy wydech ze zdjęcia to raczej do NBFl - NB nie ma sondy za katalizatorem (swoją drogą fajne kobyłki masz :kciuk: jak do czołgu)
3. tanie wydechy (szczególnie katalizatory) często wymagają wycinania elementów starego układu. Więc jeżeli masz nieoryginalny wydech to możesz napotkać takie niespodzianki

Wrzuć jakieś dokładniejsze zdjęcia tego co masz na aucie, sprawdź czy numer nowego wydechu zgadza sie z katalogiem producenta. napisz jakie masz auto (rocznik)
Dzięki za odpowiedzi,
rzeczywiście tłumik z linku to taki jak mam ja, mogłem jeszcze raz zajrzeć przed kupnem(także "sprzedam tanio nowy tłumik"). Zdjęcia lepszej jakości zrobię może w sobotę jak będzie (może) wolne.

Mam jeszcze jedno pytanie. przy rozgrzanym silniku, po zatrzymaniu(światła etc.) obroty na chwilę spadają (lekko falują) z tego co wyczytałem może to być czujnik temperatury silnika lub/oraz zabrudzona przepustnica. czemu się pierwszemu przyjrzeć?
Przepustnicę wyczyść tak czy inaczej. Przez 20 lat sporo przeżyła 8-)
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
Bless
Posty: 393
Rejestracja: 26 sty 2018, 10:13
Model: NA
Lokalizacja: Poznań / Babimost

31 lip 2019, 23:31

Czy pas przedni NA wersja EU różni się czymś jak w wersji UK? Po kolizji muszę to wymienić i potrzeba dawcy.Obrazek

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Awatar użytkownika
zawodnik
Posty: 317
Rejestracja: 29 maja 2014, 9:35
Model: NB
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

02 sie 2019, 7:09

brak świateł awaryjnych, kierunkowskazy działają, brak wstecznego światła czy może to być wina zamienionych kabli przy skrzyni?
Wiszcz
Donator
Donator
Posty: 57
Rejestracja: 03 maja 2017, 3:29
Model: NB FL
Wersja: z nutką Kremową...
Lokalizacja: Warszawa/Rzeszów

02 sie 2019, 11:19

zawodnik pisze:
02 sie 2019, 7:09
brak świateł awaryjnych, kierunkowskazy działają, brak wstecznego światła czy może to być wina zamienionych kabli przy skrzyni?
Brak wstecznego światła na pewno (w skrzyni jest czujnik).
Awatar użytkownika
Bless
Posty: 393
Rejestracja: 26 sty 2018, 10:13
Model: NA
Lokalizacja: Poznań / Babimost

02 sie 2019, 11:29

Szeroka chłodnica w NA - jest sens jej kupować, jeżeli będę sporadycznie odwiedzał tor? Samochód w najbliższych latach na pewno nie będzie uturbiony, ale będzie raczej dailydupowozoem.
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

02 sie 2019, 11:34

Bless pisze:
31 lip 2019, 23:31
Czy pas przedni NA wersja EU różni się czymś jak w wersji UK? Po kolizji muszę to wymienić i potrzeba dawcy.
Nie ma różnicy.
Wiszcz pisze:
02 sie 2019, 11:19
zawodnik pisze:
02 sie 2019, 7:09
brak świateł awaryjnych, kierunkowskazy działają, brak wstecznego światła czy może to być wina zamienionych kabli przy skrzyni?
Brak wstecznego światła na pewno (w skrzyni jest czujnik).
Zamiana przewodów w ramach jednego z czujników nie ma znaczenia bo są sterowane masą. Natomiast jeśli jest przerwany obwód przy włączniku wstecznego to oczywiście nie będzie działał.
Bless pisze:
02 sie 2019, 11:29
Szeroka chłodnica w NA - jest sens jej kupować, jeżeli będę sporadycznie odwiedzał tor? Samochód w najbliższych latach na pewno nie będzie uturbiony, ale będzie raczej dailydupowozoem.
Nowa, zwykła wystarczy w zupełności. Byle nie upalać na jakimś starym truchle obrośniętym grzybami i bez połowy fiszek :)
Marcinos
Posty: 317
Rejestracja: 18 maja 2013, 13:25
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

03 sie 2019, 19:51

Siema

Czym mam się martwić jeżeli pasek alternatora jest na miejscu?
Padł alternator czy coś innego jeszcze może być?
Załączniki
received_698554363946082.jpeg
received_698554363946082.jpeg (109.96 KiB) Przejrzano 1874 razy
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

03 sie 2019, 19:58

Marcinos pisze:
03 sie 2019, 19:51
Siema

Czym mam się martwić jeżeli pasek alternatora jest na miejscu?
Padł alternator czy coś innego jeszcze może być?
Jakie masz napięcie na klemach akumulatora na włączonym silniku?
Marcinos
Posty: 317
Rejestracja: 18 maja 2013, 13:25
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

03 sie 2019, 20:00

mutra pisze:
03 sie 2019, 19:58
Marcinos pisze:
03 sie 2019, 19:51
Siema

Czym mam się martwić jeżeli pasek alternatora jest na miejscu?
Padł alternator czy coś innego jeszcze może być?
Jakie masz napięcie na klemach akumulatora na włączonym silniku?
Niestety nie mam teraz jak sprawdzić, bo dopiero to zauważyłem pod domem.
Czyli zacząć od sprawdzenie napięcia na klemach?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

03 sie 2019, 20:05

Marcinos pisze:
03 sie 2019, 20:00
mutra pisze:
03 sie 2019, 19:58
Marcinos pisze:
03 sie 2019, 19:51
Siema

Czym mam się martwić jeżeli pasek alternatora jest na miejscu?
Padł alternator czy coś innego jeszcze może być?
Jakie masz napięcie na klemach akumulatora na włączonym silniku?
Niestety nie mam teraz jak sprawdzić, bo dopiero to zauważyłem pod domem.
Czyli zacząć od sprawdzenie napięcia na klemach?
Zobacz czy pasek jest napięty i czy rolka od alternatora nie ma luzu - tyle zrobisz na drodze. A w domu sprawdź napięcie ładowania
Marcinos
Posty: 317
Rejestracja: 18 maja 2013, 13:25
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

03 sie 2019, 20:08

mutra pisze:
03 sie 2019, 20:05
Marcinos pisze:
03 sie 2019, 20:00
mutra pisze:
03 sie 2019, 19:58


Jakie masz napięcie na klemach akumulatora na włączonym silniku?
Niestety nie mam teraz jak sprawdzić, bo dopiero to zauważyłem pod domem.
Czyli zacząć od sprawdzenie napięcia na klemach?
Zobacz czy pasek jest napięty i czy rolka od alternatora nie ma luzu - tyle zrobisz na drodze. A w domu sprawdź napięcie ładowania
Last question, w jaki dokladnie sposób to zmierzyć i jak interpretować wyniki?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

03 sie 2019, 20:10

Marcinos pisze:
03 sie 2019, 20:08
mutra pisze:
03 sie 2019, 20:05
Marcinos pisze:
03 sie 2019, 20:00


Niestety nie mam teraz jak sprawdzić, bo dopiero to zauważyłem pod domem.
Czyli zacząć od sprawdzenie napięcia na klemach?
Zobacz czy pasek jest napięty i czy rolka od alternatora nie ma luzu - tyle zrobisz na drodze. A w domu sprawdź napięcie ładowania
Last question, w jaki dokladnie sposób to zmierzyć i jak interpretować wyniki?
Multimetrem ( może być najtańszy z marketu) ustawionym na volty. Na zapalonym silniku plusik do plusika, minusik do minusika i patrzysz na cyferki. Ma być około 14.5v przy sprawnym ładowaniu
Marcinos
Posty: 317
Rejestracja: 18 maja 2013, 13:25
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

03 sie 2019, 20:11

mutra pisze:
03 sie 2019, 20:10
Marcinos pisze:
03 sie 2019, 20:08
mutra pisze:
03 sie 2019, 20:05


Zobacz czy pasek jest napięty i czy rolka od alternatora nie ma luzu - tyle zrobisz na drodze. A w domu sprawdź napięcie ładowania
Last question, w jaki dokladnie sposób to zmierzyć i jak interpretować wyniki?
Multimetrem ( może być najtańszy z marketu) ustawionym na volty. Na zapalonym silniku plusik do plusika, minusik do minusika i patrzysz na cyferki. Ma być około 14.5v przy sprawnym ładowaniu
OK, dzięks:)
A czy jeżeli akumulator nadal jest naładowany i auto jeździ to czy jeszcze przez jakiś czas napięcie nie będzie poprawne?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

03 sie 2019, 20:18

Marcinos pisze:
03 sie 2019, 20:11
mutra pisze:
03 sie 2019, 20:10
Marcinos pisze:
03 sie 2019, 20:08


Last question, w jaki dokladnie sposób to zmierzyć i jak interpretować wyniki?
Multimetrem ( może być najtańszy z marketu) ustawionym na volty. Na zapalonym silniku plusik do plusika, minusik do minusika i patrzysz na cyferki. Ma być około 14.5v przy sprawnym ładowaniu
OK, dzięks:)
A czy jeżeli akumulator nadal jest naładowany i auto jeździ to czy jeszcze przez jakiś czas napięcie nie będzie poprawne?
Będzie wystarczające ale bateria nie będzie miała więcej niż 12.5v napięcie na klemach po uruchomieniu powinno skoczyć do góry i nie powinno spaść poniżej 13v przy jakich 1500-2000 obrotów. Albo nawet więcej jak masz włączone światła,ogrzewanie szyby i inne pierdoły
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4565
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

05 sie 2019, 12:05

mam taki durny problem w swojej NA: gdy jezdze sam fotel pasazera wydaje z siebie wkurzajace dzwieki. Gdzies jest luz na zawiasie siedzisko-oparcie. Kupilem nawet zawias - ponoc bez luzow - od Pirul'a i przelozylem ... i jest to samo.



gdy na fotelu siedzi pasazer ew gdy przyblokuje czyms oparcie problem znika. Ale nie o to chodzi przeciez.

Moze ktos tez walczyl z takim zjawiskiem?
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4565
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

05 sie 2019, 12:09

taka drobna uwaga odnosnie pomiarow napiecia ladowania:

- najtanszy multimetr z marketu to niekoniecznie dobra opcja. Blad pomiaru moze byc spory. Czasem tez warto sprawdzic czy bateria w multimetrze nie jest wyladowana

- napiecie na klemach akumulatora a na zaciskach alternatora to rozne sprawy. Warto zmierzyc jedno i drugie. Bo powodow niedoladowania akumulatora moze byc wiele.

i nie zastanawiajcie sie nad roznicami 0.1 wolta albo mniej, to naprawde ma male znaczenie w tym przypadku ;-)
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

05 sie 2019, 20:32

Alex pisze:
05 sie 2019, 12:09
- napiecie na klemach akumulatora a na zaciskach alternatora to rozne sprawy. Warto zmierzyc jedno i drugie. Bo powodow niedoladowania akumulatora moze byc wiele.
Powinno być prawie takie samo, z dokładnością do 0.1V
Marcinos
Posty: 317
Rejestracja: 18 maja 2013, 13:25
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

05 sie 2019, 21:15

wojteks pisze:
05 sie 2019, 20:32
Alex pisze:
05 sie 2019, 12:09
- napiecie na klemach akumulatora a na zaciskach alternatora to rozne sprawy. Warto zmierzyc jedno i drugie. Bo powodow niedoladowania akumulatora moze byc wiele.
Powinno być prawie takie samo, z dokładnością do 0.1V
No to takie małe podsumowanie co dziś udało mi się zdziałać:

Zaczne od tego, że nie mam zamierzonego napięcia na alternator że ehhh.
A tak po za tym. Byłem u mechanika jakiegoś najbliżej domu. Zmierzył mi i wyszło tak, że sam akumulator 12,5V.
Włączony silnik 14 z kawałkiem. Przy manipulowanie różnymi rzeczami spadło do max 13,2 i od razu wracało do 14. Do tego sprawdzał pojemność aku. Jest 75% naładowania.
Mechanik od razu, że alternator do wymiany. Zajrzał na intercarsa. 800zl za alternator plus robocizna 200. To powiedziałem, że się zastanowię i ucieklem:p
Zadzwoniłem do znanego tutaj i polecanego (sam polecam) AMIXa na patriotowow, który powiedział mi, że te alternator w necie to w większości badziewie ale także też ciężko z regeneracja. Ze najlepiej używany kupić. Prawda to?
Dał mi też polecenie do jakiegoś Pana Zbyszka na Powsinskiej 99co się zajmuje regeneracja i może mu się uda:)
I żebym jeszcze zrobił eksperyment z naladowanjem aku prostownikiem i sprawdzenie czy kontrolka zgaśnie. Na razie pali się caly czas. (jeszcze nie ladowalem)
Zdobyłem jeszcze na koniec dnia miernik od taty i wyniku pomiaru przy aku wyniki te same. 12,5 na wyłączonym.
10 przy rozruszniku. 14 na włączonym i spada przy np. Ogrzewaniu szyby do 13 z kawałkiem i od razu idzie do 14.
Zeby było śmiesznie zrobiłem ten sam test na szkodzie Fabii i dokładnie takie same wyniki a tam wszystko jest okej.

I teraz nie wiem co robić...
Potrzebuje auto mieć w pełni sprawne do 18.08.
Szukac używanego alternatora? Regeneracji?
Jeszcze jakiś innych przyczyn?
Ostatnio zmieniony 05 sie 2019, 21:19 przez Marcinos, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

05 sie 2019, 21:16

Alex pisze:
05 sie 2019, 12:05
mam taki durny problem w swojej NA: gdy jezdze sam fotel pasazera wydaje z siebie wkurzajace dzwieki. Gdzies jest luz na zawiasie siedzisko-oparcie. Kupilem nawet zawias - ponoc bez luzow - od Pirul'a i przelozylem ... i jest to samo.



gdy na fotelu siedzi pasazer ew gdy przyblokuje czyms oparcie problem znika. Ale nie o to chodzi przeciez.

Moze ktos tez walczyl z takim zjawiskiem?
Alex, kupiłeś ode mnie mechanizm składania fotela, a nie zawias. Nie mówiłeś w ogóle w czym problem i czemu go chcesz kupić bo pewnie wyjaśniłbym Ci, że go nie potrzebujesz. Ja mam u siebie dokładnie to samo i podejrzewam, że 90% NA ma to samo. Problem nie leży w mechanizmie bo on jest tak napięty, że urywa rękę jak go zluzujesz mając na stole. Problem leży właśnie w zawiasie. Rzecz w tym, że zawias jest z drugiej strony, zintegrowany w bazie siedziska i to on tak hałasuje jak się wypracuje. Będę z tym walczył w zimie, mam nadzieję, że dotoczenie jakiegoś rodzaju tulejek pomoże.

Jeśli natomiast czujesz się przeze mnie oszukany podeślij mi na PW dane do przelewu, zwrócę Ci kasę za mechanizm. Zaoferowałem go do sprzedaży żeby się komuś przydał, a nie żeby na nim zarobić. Skoro sie nie przydał - transakcja bez sensu.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

05 sie 2019, 21:31

pirul pisze:
05 sie 2019, 21:16
Alex pisze:
05 sie 2019, 12:05
mam taki durny problem w swojej NA: gdy jezdze sam fotel pasazera wydaje z siebie wkurzajace dzwieki. Gdzies jest luz na zawiasie siedzisko-oparcie. Kupilem nawet zawias - ponoc bez luzow - od Pirul'a i przelozylem ... i jest to samo.



gdy na fotelu siedzi pasazer ew gdy przyblokuje czyms oparcie problem znika. Ale nie o to chodzi przeciez.

Moze ktos tez walczyl z takim zjawiskiem?
Alex, kupiłeś ode mnie mechanizm składania fotela, a nie zawias. Nie mówiłeś w ogóle w czym problem i czemu go chcesz kupić bo pewnie wyjaśniłbym Ci, że go nie potrzebujesz. Ja mam u siebie dokładnie to samo i podejrzewam, że 90% NA ma to samo. Problem nie leży w mechanizmie bo on jest tak napięty, że urywa rękę jak go zluzujesz mając na stole. Problem leży właśnie w zawiasie. Rzecz w tym, że zawias jest z drugiej strony, zintegrowany w bazie siedziska i to on tak hałasuje jak się wypracuje. Będę z tym walczył w zimie, mam nadzieję, że dotoczenie jakiegoś rodzaju tulejek pomoże.

Jeśli natomiast czujesz się przeze mnie oszukany podeślij mi na PW dane do przelewu, zwrócę Ci kasę za mechanizm. Zaoferowałem go do sprzedaży żeby się komuś przydał, a nie żeby na nim zarobić. Skoro sie nie przydał - transakcja bez sensu.
jak coś to mam jeszcze za garażem wspomnianą część z fotela pirula. Jak komuś się chce rozebrać i zespawać to mogę wyciąć potrzebny kawałek ?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

05 sie 2019, 21:35

Marcinos pisze:
05 sie 2019, 21:15
wojteks pisze:
05 sie 2019, 20:32
Alex pisze:
05 sie 2019, 12:09
- napiecie na klemach akumulatora a na zaciskach alternatora to rozne sprawy. Warto zmierzyc jedno i drugie. Bo powodow niedoladowania akumulatora moze byc wiele.
Powinno być prawie takie samo, z dokładnością do 0.1V
No to takie małe podsumowanie co dziś udało mi się zdziałać:

Zaczne od tego, że nie mam zamierzonego napięcia na alternator że ehhh.
A tak po za tym. Byłem u mechanika jakiegoś najbliżej domu. Zmierzył mi i wyszło tak, że sam akumulator 12,5V.
Włączony silnik 14 z kawałkiem. Przy manipulowanie różnymi rzeczami spadło do max 13,2 i od razu wracało do 14. Do tego sprawdzał pojemność aku. Jest 75% naładowania.
Mechanik od razu, że alternator do wymiany. Zajrzał na intercarsa. 800zl za alternator plus robocizna 200. To powiedziałem, że się zastanowię i ucieklem:p
Zadzwoniłem do znanego tutaj i polecanego (sam polecam) AMIXa na patriotowow, który powiedział mi, że te alternator w necie to w większości badziewie ale także też ciężko z regeneracja. Ze najlepiej używany kupić. Prawda to?
Dał mi też polecenie do jakiegoś Pana Zbyszka na Powsinskiej 99co się zajmuje regeneracja i może mu się uda:)
I żebym jeszcze zrobił eksperyment z naladowanjem aku prostownikiem i sprawdzenie czy kontrolka zgaśnie. Na razie pali się caly czas. (jeszcze nie ladowalem)
Zdobyłem jeszcze na koniec dnia miernik od taty i wyniku pomiaru przy aku wyniki te same. 12,5 na wyłączonym.
10 przy rozruszniku. 14 na włączonym i spada przy np. Ogrzewaniu szyby do 13 z kawałkiem i od razu idzie do 14.
Zeby było śmiesznie zrobiłem ten sam test na szkodzie Fabii i dokładnie takie same wyniki a tam wszystko jest okej.

I teraz nie wiem co robić...
Potrzebuje auto mieć w pełni sprawne do 18.08.
Szukac używanego alternatora? Regeneracji?
Jeszcze jakiś innych przyczyn?
No wydaje mi się że jak masz 14 voltów ładowania to nie jest najgorzej. Ta kontrolka od ładowania to się cały czas świeci?
Marcinos
Posty: 317
Rejestracja: 18 maja 2013, 13:25
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

05 sie 2019, 21:42

mutra pisze:
05 sie 2019, 21:35
Marcinos pisze:
05 sie 2019, 21:15
wojteks pisze:
05 sie 2019, 20:32

Powinno być prawie takie samo, z dokładnością do 0.1V
No to takie małe podsumowanie co dziś udało mi się zdziałać:

Zaczne od tego, że nie mam zamierzonego napięcia na alternator że ehhh.
A tak po za tym. Byłem u mechanika jakiegoś najbliżej domu. Zmierzył mi i wyszło tak, że sam akumulator 12,5V.
Włączony silnik 14 z kawałkiem. Przy manipulowanie różnymi rzeczami spadło do max 13,2 i od razu wracało do 14. Do tego sprawdzał pojemność aku. Jest 75% naładowania.
Mechanik od razu, że alternator do wymiany. Zajrzał na intercarsa. 800zl za alternator plus robocizna 200. To powiedziałem, że się zastanowię i ucieklem:p
Zadzwoniłem do znanego tutaj i polecanego (sam polecam) AMIXa na patriotowow, który powiedział mi, że te alternator w necie to w większości badziewie ale także też ciężko z regeneracja. Ze najlepiej używany kupić. Prawda to?
Dał mi też polecenie do jakiegoś Pana Zbyszka na Powsinskiej 99co się zajmuje regeneracja i może mu się uda:)
I żebym jeszcze zrobił eksperyment z naladowanjem aku prostownikiem i sprawdzenie czy kontrolka zgaśnie. Na razie pali się caly czas. (jeszcze nie ladowalem)
Zdobyłem jeszcze na koniec dnia miernik od taty i wyniku pomiaru przy aku wyniki te same. 12,5 na wyłączonym.
10 przy rozruszniku. 14 na włączonym i spada przy np. Ogrzewaniu szyby do 13 z kawałkiem i od razu idzie do 14.
Zeby było śmiesznie zrobiłem ten sam test na szkodzie Fabii i dokładnie takie same wyniki a tam wszystko jest okej.

I teraz nie wiem co robić...
Potrzebuje auto mieć w pełni sprawne do 18.08.
Szukac używanego alternatora? Regeneracji?
Jeszcze jakiś innych przyczyn?
No wydaje mi się że jak masz 14 voltów ładowania to nie jest najgorzej. Ta kontrolka od ładowania to się cały czas świeci?

Tak. Non stop. Wczoraj jak dodawalem bardziej gazu to zdarzało się jej przygasnac. Ale dziś cały czas.
Pomiar bez manipulowania niczym, na włączonym silniku cały czas pokazuje jakies 14-14,2V.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

05 sie 2019, 21:56

Marcinos pisze:
05 sie 2019, 21:42
mutra pisze:
05 sie 2019, 21:35
Marcinos pisze:
05 sie 2019, 21:15


No to takie małe podsumowanie co dziś udało mi się zdziałać:

Zaczne od tego, że nie mam zamierzonego napięcia na alternator że ehhh.
A tak po za tym. Byłem u mechanika jakiegoś najbliżej domu. Zmierzył mi i wyszło tak, że sam akumulator 12,5V.
Włączony silnik 14 z kawałkiem. Przy manipulowanie różnymi rzeczami spadło do max 13,2 i od razu wracało do 14. Do tego sprawdzał pojemność aku. Jest 75% naładowania.
Mechanik od razu, że alternator do wymiany. Zajrzał na intercarsa. 800zl za alternator plus robocizna 200. To powiedziałem, że się zastanowię i ucieklem:p
Zadzwoniłem do znanego tutaj i polecanego (sam polecam) AMIXa na patriotowow, który powiedział mi, że te alternator w necie to w większości badziewie ale także też ciężko z regeneracja. Ze najlepiej używany kupić. Prawda to?
Dał mi też polecenie do jakiegoś Pana Zbyszka na Powsinskiej 99co się zajmuje regeneracja i może mu się uda:)
I żebym jeszcze zrobił eksperyment z naladowanjem aku prostownikiem i sprawdzenie czy kontrolka zgaśnie. Na razie pali się caly czas. (jeszcze nie ladowalem)
Zdobyłem jeszcze na koniec dnia miernik od taty i wyniku pomiaru przy aku wyniki te same. 12,5 na wyłączonym.
10 przy rozruszniku. 14 na włączonym i spada przy np. Ogrzewaniu szyby do 13 z kawałkiem i od razu idzie do 14.
Zeby było śmiesznie zrobiłem ten sam test na szkodzie Fabii i dokładnie takie same wyniki a tam wszystko jest okej.

I teraz nie wiem co robić...
Potrzebuje auto mieć w pełni sprawne do 18.08.
Szukac używanego alternatora? Regeneracji?
Jeszcze jakiś innych przyczyn?
No wydaje mi się że jak masz 14 voltów ładowania to nie jest najgorzej. Ta kontrolka od ładowania to się cały czas świeci?

Tak. Non stop. Wczoraj jak dodawalem bardziej gazu to zdarzało się jej przygasnac. Ale dziś cały czas.
Pomiar bez manipulowania niczym, na włączonym silniku cały czas pokazuje jakies 14-14,2V.
jeżeli napięcie ładowania mierzony na klemach nie spada poniżej 13 i nie rosnie powyżej 15 to napięcie jest prawidłowe.
Z rzeczy które możesz zrobić sam to posprawdzaj kable od alternatora czy nie są luźne. Możesz też sprawdzić natężenie ładowania jeżeli twój miernik ma odpowiedni zakres. Natężenie powinno być 60A-65A dla silników przed 2000 r, a po 2000r 80A.
nastepny krok to elektryk samochodowy albo wymontowanie alternatora i oddanie do sprawdzenia. Jakby coś to ja bym chyba raczej regenerował, chyba że dostaniesz tanio uzywany z gwarancją rozruchową.


jakbys sprawdzał natężenie to pamiętaj żeby zmienić podłaczeni kabli w mierniku na ampery bo usmażysz miernik (wiem bo mi się udało :mrgreen: )
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

05 sie 2019, 23:03

Jeszcze w kwestii latającego fotela - myślę sobie, że to może też być luz wewnętrzny w szynach, pomiędzy ślizgami po prostu. Wówczas jeśli da się jakoś zacisnąć szyny problem zniknie. Muszę to porządnie przeanalizować jak auto wróci do domu.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4565
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

06 sie 2019, 7:59

pirul pisze:
05 sie 2019, 21:16
Alex, kupiłeś ode mnie mechanizm składania fotela, a nie zawias. Nie mówiłeś w ogóle w czym problem i czemu go chcesz kupić bo pewnie wyjaśniłbym Ci, że go nie potrzebujesz. Ja mam u siebie dokładnie to samo i podejrzewam, że 90% NA ma to samo. Problem nie leży w mechanizmie bo on jest tak napięty, że urywa rękę jak go zluzujesz mając na stole. Problem leży właśnie w zawiasie. Rzecz w tym, że zawias jest z drugiej strony, zintegrowany w bazie siedziska i to on tak hałasuje jak się wypracuje. Będę z tym walczył w zimie, mam nadzieję, że dotoczenie jakiegoś rodzaju tulejek pomoże.

Jeśli natomiast czujesz się przeze mnie oszukany podeślij mi na PW dane do przelewu, zwrócę Ci kasę za mechanizm. Zaoferowałem go do sprzedaży żeby się komuś przydał, a nie żeby na nim zarobić. Skoro sie nie przydał - transakcja bez sensu.
Pirul: zgadza sie, kupilem mechanizm skladania, nie zawias (znowu za duzo rzeczy robilem naraz i zle napisalem :lol: ). Nie czuje sie w zaden sposob oszukany, co to to nie!!! Ogladalem ten fotel pare razy i doszedlem do wniosku ze wlasnie w mechanizmie moze byc problem. Albo w zawiasie. Albo w szynach. Mechanizm akurat byl do kupienia za niewielki pieniadz - wiec kupilem. A ze diagnoza nie wyszla - coz, nie pierwszy raz ;)

pirul pisze:
05 sie 2019, 23:03
Jeszcze w kwestii latającego fotela - myślę sobie, że to może też być luz wewnętrzny w szynach, pomiędzy ślizgami po prostu. Wówczas jeśli da się jakoś zacisnąć szyny problem zniknie. Muszę to porządnie przeanalizować jak auto wróci do domu.

tez sie nad tym zastanawialem. Czekam na wiesci :kciuk:
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4565
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

06 sie 2019, 8:21

mutra pisze:
05 sie 2019, 21:56
jeżeli napięcie ładowania mierzony na klemach nie spada poniżej 13 i nie rosnie powyżej 15 to napięcie jest prawidłowe.
:kciuk:

mutra pisze:
05 sie 2019, 21:56
Z rzeczy które możesz zrobić sam to posprawdzaj kable od alternatora czy nie są luźne. Możesz też sprawdzić natężenie ładowania jeżeli twój miernik ma odpowiedni zakres. Natężenie powinno być 60A-65A dla silników przed 2000 r, a po 2000r 80A.

jakbys sprawdzał natężenie to pamiętaj żeby zmienić podłaczeni kabli w mierniku na ampery bo usmażysz miernik (wiem bo mi się udało :mrgreen: )
jestem za sprawdzaniem polaczen, to dosc czesty problem.

Ale pomiar pradu ladowania multimetrem nieeeeee!!!! Raz ze trzeba do tego celu rozpiac obwod, duza szansa na zwarcie od paletajacych sie kabli, dwa ze pomiar pradow 50-80A multimetrem ktory ma zakres 10 lub 20A i chinskie przewody z miedzia w ilosci sladowej to pomysl zly pod kazdym wzgledem. Duze prady mierzy sie multimetrem cęgowym, bez rozpinania obwodu. Nie kombinujcie inaczej
cyfrowy-miernik-cegowy.jpg
cyfrowy-miernik-cegowy.jpg (14.57 KiB) Przejrzano 2876 razy
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
ODPOWIEDZ