Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

07 cze 2019, 12:19

Arek817 pisze:
04 cze 2019, 20:00
NB 1.6 5b otwarty dyfer.
Mam taki mały problem albo jestem przewrażliwony, przy wrzucaniu drugiego biegu słychać takie metaliczne stuknięcie, na innych biegach tego nie ma. I to stuknięcie nie jest zawsze, biegi wchodzą dobrze. Coś z wałem albo skrzynią ?
Mogą być wyrobione tuleje dyfra. Wejdź pod auto i sprawdź sobie czy nie masz luzu na wale
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3513
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

07 cze 2019, 12:28

Mat pisze:
07 cze 2019, 11:36
Orientuje się ktoś gdzie kupię tą czarną, prostokątną zaślepkę? Odpadła i gdzieś zaginęła, niby mała rzecz a strasznie drażni...
Najprościej to u kogoś kto ma miaty na części. Broonek, Brożyn...
Awatar użytkownika
andred
Donator
Donator
Posty: 216
Rejestracja: 18 paź 2016, 20:01
Model: NB FL
Wersja: Memories
Lokalizacja: Łódź

13 cze 2019, 14:41

Kto wie, czy katalizator z NBFL 1,8 pasuje do NBFL 1,6?
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

15 cze 2019, 18:23

Czy zbiornczki spryskiwacza w NA bez ABSu są zamienne P&P?
W sensie to z tym:
https://www.ilmotorsport.de/shop/articl ... 6efe6458e9
https://www.ilmotorsport.de/shop/articl ... 6efe6458e9
DamianSzatan
Posty: 74
Rejestracja: 25 sie 2018, 22:58
Model: NA
Wersja: Standard
Lokalizacja: Radoszyce TKN / Grębenice EOP
Kontakt:

17 cze 2019, 16:18

Jak zdjac ramke soft topa z karoserii? Auto przygotowywuje do lakierowania i nie moge sobie z tym poradzic.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Rugmaister
Posty: 1
Rejestracja: 15 lis 2018, 21:42
Model: NC

17 cze 2019, 19:20

Witam,
Co poradzicie na taką korozje nadkola? Da się coś samemu zrobić czy lepiej nie kombinować i od razu jechać do blacharza? Nie chce żeby to się rozprzestrzeniło a i tak widze że już przez ostatnie 3 miesiace sporo przybyło... A jeżeli tak, ile taka naprawa może kosztować orientacyjnie? 100 pln, 500, 1000?


Mój pierwszy post, także prosze o wyrozumiałość i wskazówki 😌
Załączniki
2673ED8A-BFDA-47A0-8023-B6BAA47AB24E.jpeg
2673ED8A-BFDA-47A0-8023-B6BAA47AB24E.jpeg (1.69 MiB) Przejrzano 2283 razy
CF94AFC8-26DB-4237-A931-422F682FA796.jpeg
CF94AFC8-26DB-4237-A931-422F682FA796.jpeg (2.12 MiB) Przejrzano 2283 razy
Awatar użytkownika
B23
Posty: 58
Rejestracja: 08 mar 2017, 21:50
Model: NC

22 cze 2019, 12:52

Cześć! Może ktoś tutaj pomoże w diagnozie. Od jakiegoś czasu mam problem z płynnym ruszaniem. Przy dodawaniu gazu i puszczaniu sprzęgła auto przez moment „dławi się”, jak wskoczy na obroty to już jest okej. Jest takie jednorazowe „przycięcie” i spadają obroty w momencie odpuszczania sprzęgła. Trochę jakby przez sekundę nie dostał paliwa lub coś go przytkało. Często tak jest w korku itp. niezależnie czy silnik zimny czy zagrzany. Mechanik sprawdzał sprzęgło bo na to padły pierwsze podejrzenia i jest podobno okej. Świece wymienione. Ktoś wie gdzie szukać przyczyny?
Samba88
Posty: 125
Rejestracja: 16 wrz 2016, 19:39
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

24 cze 2019, 13:25

Cześć,
potrzebuję pomocy kogoś, kto pomógłby mi wystawić auto na mobile.de lub autoscout24.pl. Nijak nie mogę tego dokonać. Sprawa pilna. Proszę o PW.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

24 cze 2019, 14:45

Rugmaister pisze:
17 cze 2019, 19:20
Witam,
Co poradzicie na taką korozje nadkola? Da się coś samemu zrobić czy lepiej nie kombinować i od razu jechać do blacharza? Nie chce żeby to się rozprzestrzeniło a i tak widze że już przez ostatnie 3 miesiace sporo przybyło... A jeżeli tak, ile taka naprawa może kosztować orientacyjnie? 100 pln, 500, 1000?


Mój pierwszy post, także prosze o wyrozumiałość i wskazówki 😌
Możesz to ogarnąć samemu ze znośnym efektem estetycznym o ile korozja nie wyszła poza rant (tę waską krawędź lakierowaną w kolorze nadwozia, równoległą do podłoża) Jeżeli korozja wlazła na pionową część blachy to bez lakierowania całego nadkola się nie obejdzie. Podejrzewam, że za materiały do ogarnięcia tego nie zapłacisz więcej niż 100-120 zeta. Finalnie i tak pewnie będziesz miał ten element do wymiany ale dobrze zrobiona zaprawka potrafi wytrzymać kilka lat więc IMO warto spróbować.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

24 cze 2019, 14:52

B23 pisze:
22 cze 2019, 12:52
Cześć! Może ktoś tutaj pomoże w diagnozie. Od jakiegoś czasu mam problem z płynnym ruszaniem. Przy dodawaniu gazu i puszczaniu sprzęgła auto przez moment „dławi się”, jak wskoczy na obroty to już jest okej. Jest takie jednorazowe „przycięcie” i spadają obroty w momencie odpuszczania sprzęgła. Trochę jakby przez sekundę nie dostał paliwa lub coś go przytkało. Często tak jest w korku itp. niezależnie czy silnik zimny czy zagrzany. Mechanik sprawdzał sprzęgło bo na to padły pierwsze podejrzenia i jest podobno okej. Świece wymienione. Ktoś wie gdzie szukać przyczyny?
wolne obroty Ci nie falują poza tym? W NB/NBFL czasem brudna przepustnica/ poluzowana linka gazu potrafi dać taki objaw? Sprzęgło poza tym chodzi Ci normalnie?
LubMich
Posty: 720
Rejestracja: 27 wrz 2009, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

24 cze 2019, 14:55

B23 pisze:
22 cze 2019, 12:52
Przy dodawaniu gazu i puszczaniu sprzęgła auto przez moment „dławi się”, jak wskoczy na obroty to już jest okej.
Przeczyść przepustnicę.. nie jest to trudne i czasochłonne - a może pomagać w takich bolączkach..
Awatar użytkownika
B23
Posty: 58
Rejestracja: 08 mar 2017, 21:50
Model: NC

24 cze 2019, 16:25

Cześć! Przepustnica była czyszczona, objawy dalej występują. Poza tym sprzęgło wydaje się chodzić normalnie, poleciłem mechanikowi sprawdzenie ale twierdził że jeszcze wszystko jest z nim okej. Mam wrażenie że mocy "od dołu" ubyło, ciężko jest bardziej dynamicznie ruszyć. Wcześniej miałem wrażenie że auto było bardziej zrywne. Jak już wkręci się na obroty wydaje się być okej, jednak przyspieszenie jest jakby słabsze (może to kwestia przyzwyczajenia). Jakieś inne pomysły niż przepustnica? Jak sprawdzić czy linka gazu jest poluzowana?
BetPay
Posty: 56
Rejestracja: 28 lut 2018, 14:30
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice

02 lip 2019, 18:35

Mam krótkie pytanie - jaki rodzaj gniazda na żarówkę kierunkowskazu jest w MX-5 NA (europa)? Chcę kupić DRLy i nie wiem co wybrać : BA15s czy BAU15s
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

02 lip 2019, 18:53

Gniazdo jest dla żarówki BA15s (biała/przeźroczysta żarówka, kolor robi przesłona). Jak chcesz LEDa dać to może być problem z częstotliwością migania kierunkowskazów.
BetPay
Posty: 56
Rejestracja: 28 lut 2018, 14:30
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice

02 lip 2019, 20:56

wojteks pisze:
02 lip 2019, 18:53
Gniazdo jest dla żarówki BA15s (biała/przeźroczysta żarówka, kolor robi przesłona). Jak chcesz LEDa dać to może być problem z częstotliwością migania kierunkowskazów.
Chcę zapakować to: https://pl.aliexpress.com/item/32771024 ... 3c00Pre3rm
Podobno parę osób (w tym za granicą) to ma i działa dobrze.
Awatar użytkownika
3ka
Donator
Donator
Posty: 289
Rejestracja: 06 mar 2010, 11:15
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

02 lip 2019, 21:11

BetPay pisze:
wojteks pisze:
02 lip 2019, 18:53
Gniazdo jest dla żarówki BA15s (biała/przeźroczysta żarówka, kolor robi przesłona). Jak chcesz LEDa dać to może być problem z częstotliwością migania kierunkowskazów.
Chcę zapakować to: https://pl.aliexpress.com/item/32771024 ... 3c00Pre3rm
Podobno parę osób (w tym za granicą) to ma i działa dobrze.
Miałem. Działało sezon, potem stopniowo przestawały działać kolejne ledy. Albo trafiłem słaby egzemplarz, albo one tak mają.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

BetPay
Posty: 56
Rejestracja: 28 lut 2018, 14:30
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice

02 lip 2019, 21:38

3ka pisze:
02 lip 2019, 21:11
BetPay pisze:
wojteks pisze:
02 lip 2019, 18:53
Gniazdo jest dla żarówki BA15s (biała/przeźroczysta żarówka, kolor robi przesłona). Jak chcesz LEDa dać to może być problem z częstotliwością migania kierunkowskazów.
Chcę zapakować to: https://pl.aliexpress.com/item/32771024 ... 3c00Pre3rm
Podobno parę osób (w tym za granicą) to ma i działa dobrze.
Miałem. Działało sezon, potem stopniowo przestawały działać kolejne ledy. Albo trafiłem słaby egzemplarz, albo one tak mają.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Nie miałeś problemów z instalacją? Bo jeśli "działa" to zaryzykuję, duże pieniądze to nie są ;)
Awatar użytkownika
3ka
Donator
Donator
Posty: 289
Rejestracja: 06 mar 2010, 11:15
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

02 lip 2019, 21:47

Jedyny problem z instalacją, to w moim przypadku konieczność przelutowania tej części która wchodzi w oprawkę (w zestawie przychodzą oba typy) jak trafisz prawidłowy to nic nie musisz rzeźbić. Dodatkowo ja dokładam przekaźnik, by po zapaleniu pozycji/mijania dzienne gasły.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

03 lip 2019, 5:40

Witam:)
Panowie NBFL 2004, Czy można jakoś wyłączyć brzęczyk od niezapiętych pasów?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

03 lip 2019, 6:33

Tomai pisze:Witam:)
Panowie NBFL 2004, Czy można jakoś wyłączyć brzęczyk od niezapiętych pasów?
Pod fotelem przy klamrze masz kabel i złączkę. Zewrzyj na stałe

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

03 lip 2019, 7:52

turbo pchała pisze:
03 lip 2019, 6:33
Tomai pisze:Witam:)
Panowie NBFL 2004, Czy można jakoś wyłączyć brzęczyk od niezapiętych pasów?
Pod fotelem przy klamrze masz kabel i złączkę. Zewrzyj na stałe

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Działa :kciuk: Dziękuję :senkju:


PS. Czy da się zrobić ten sam manewr w Maździe 6 ? Też 2004?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

03 lip 2019, 17:36

Czy macie w ND VIN widoczny w okienku na dole przedniej szyby po stronie kierowcy, czy tylko w dziurze na podłodze u pasażera? (I oczywiście na naklejce 'pod drzwiami' pasażera, ale to tylko naklejka).
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
szy
Donator
Donator
Posty: 741
Rejestracja: 28 maja 2014, 9:39
Model: ND
Wersja: GT-S
Lokalizacja: San Diego

03 lip 2019, 19:13

TerminatorPi pisze:
03 lip 2019, 17:36
Czy macie w ND VIN widoczny w okienku na dole przedniej szyby po stronie kierowcy, czy tylko w dziurze na podłodze u pasażera? (I oczywiście na naklejce 'pod drzwiami' pasażera, ale to tylko naklejka).
Nie mam vinu w okienku na szybie, tylko na podłodze.
ND szyba bez VIN.png
ND szyba bez VIN.png (942.66 KiB) Przejrzano 2003 razy
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

03 lip 2019, 19:14

szy pisze:
03 lip 2019, 19:13
TerminatorPi pisze:
03 lip 2019, 17:36
Czy macie w ND VIN widoczny w okienku na dole przedniej szyby po stronie kierowcy, czy tylko w dziurze na podłodze u pasażera? (I oczywiście na naklejce 'pod drzwiami' pasażera, ale to tylko naklejka).
Nie mam vinu w okienku na szybie, tylko na podłodze.
Uff. Okienko (i doświadczenia z innych samochodów) sugerowały, że coś jest z Dyzią nie tak. Dzięki za uspokojenie :kciuk:
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
Verteru
Posty: 310
Rejestracja: 27 sie 2010, 19:48
Model: NA
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Warszawa/Sosnowiec
Kontakt:

09 lip 2019, 10:56

Spodobało mi na KJSie na XXX leciu i myślę o pojechaniu na rundę MC.
Miałem natomiast problem z hamulcami - po okrążeniu przestały hamować. Mam small braki i kloci z zestawu IL Motorsport.
Mam auto bez ABS i wcześciej miałem jakieś dużo lepsze klocki, ale działało wszystko 0-1 i non stop blokowałem koło przy mocniejszym hamowaniu.
Jakie klocki do small brake bez ABS na codzień i co jakiś czas track day polecacie?
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

09 lip 2019, 19:00

Verteru pisze:
09 lip 2019, 10:56
Spodobało mi na KJSie na XXX leciu i myślę o pojechaniu na rundę MC.
Miałem natomiast problem z hamulcami - po okrążeniu przestały hamować. Mam small braki i kloci z zestawu IL Motorsport.
Mam auto bez ABS i wcześciej miałem jakieś dużo lepsze klocki, ale działało wszystko 0-1 i non stop blokowałem koło przy mocniejszym hamowaniu.
Jakie klocki do small brake bez ABS na codzień i co jakiś czas track day polecacie?
Wymień na Bigbrake.
Awatar użytkownika
Verteru
Posty: 310
Rejestracja: 27 sie 2010, 19:48
Model: NA
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Warszawa/Sosnowiec
Kontakt:

09 lip 2019, 19:28

Z big brake bez ABS to w ogóle będę blokował koła non stop. Chodzi o to aby klocki na początku były w miarę miękkie i aby dało się kontrolować siłę hamowania bez ABS
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

09 lip 2019, 21:16

Verteru pisze:
09 lip 2019, 19:28
Z big brake bez ABS to w ogóle będę blokował koła non stop. Chodzi o to aby klocki na początku były w miarę miękkie i aby dało się kontrolować siłę hamowania bez ABS
Jeżeli blokujesz koła to znaczy że najsłabszym elementem jest opona. Zmień gumy na bardziej przyczepne. Czucie hamulca poprawiają przewody w oplocie i rozpórka pompy hamulcowej (ponoć) nie zaszkodzi też odpowietrzyć układ i sprawdzić skok pedału hamulca. Co do klocka to z torowych koledzy Ci pewnie polecą stoptecha. Ja nie używałem ale jak Ci nie przeszkadza piszczenie i pył na felgach to żółte EBC i mintexy 1144 dają lepsze czucie hamulca niż cywilny klocek. Z cywilnych dobrze wspominam ferrodo
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

09 lip 2019, 22:02

Verteru pisze:
09 lip 2019, 19:28
Z big brake bez ABS to w ogóle będę blokował koła non stop. Chodzi o to aby klocki na początku były w miarę miękkie i aby dało się kontrolować siłę hamowania bez ABS
Jak koledzy piszą, zmień opony na przyczepne, stalowy oplot, rozpórka/podpora pompy. Poćwicz, hamulce nie działają 0-1 tylko mają być dozowalne/wyczuwalne pod nogą. Zadziałanie ABS nie jest pożądane, pod nogą masz wyczuć hamulec do granicy zablokowania koła. Pamiętaj też że ABS nie skraca drogi hamowania.
Awatar użytkownika
Verteru
Posty: 310
Rejestracja: 27 sie 2010, 19:48
Model: NA
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Warszawa/Sosnowiec
Kontakt:

10 lip 2019, 6:19

wojteks pisze:
09 lip 2019, 22:02
Verteru pisze:
09 lip 2019, 19:28
Z big brake bez ABS to w ogóle będę blokował koła non stop. Chodzi o to aby klocki na początku były w miarę miękkie i aby dało się kontrolować siłę hamowania bez ABS
Jak koledzy piszą, zmień opony na przyczepne, stalowy oplot, rozpórka/podpora pompy. Poćwicz, hamulce nie działają 0-1 tylko mają być dozowalne/wyczuwalne pod nogą. Zadziałanie ABS nie jest pożądane, pod nogą masz wyczuć hamulec do granicy zablokowania koła. Pamiętaj też że ABS nie skraca drogi hamowania.
Jeszcze raz wytłumaczę o co chodzi. Zakupiłem auto z dobrymi klockami przód, ale przy awaryjnych hamowaniach blokowałem koła. Dlatego zmieniłem klocki na zwykłe z zestawu na kmparts. Bylem z nich bardzo zadowolony, bo były miękkie. W ten weekend byłem na KJS i hamulce wysiadły praktycznie po kilku hamowaniach. Szukam więc kompromisu gdzie przejadę te 10 okrążeń, ale jak mi wyjedzie ciężarówka to zahamuje w panice, a niestety panika ma to do siebie, że nie ma wtedy możliwości szukać tego jednego stopnia kiedy hamulce hamują, a nie blokują koła :) Opony to Uniroyal Rainsport założone w sumie po zmianie klocków może to faktycznie ma duże znaczenie.
ODPOWIEDZ