Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
jjocer
Posty: 127
Rejestracja: 13 sie 2018, 13:04
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

16 lis 2018, 13:31

pirul pisze:
16 lis 2018, 10:19
Wieloklin wieloklinem, gwintu braknie żeby to bezpiecznie złapać później, z reguły gwintu jest tyle, że wychodzi na płasko z nakrętką. Zakładając, że nie rozłączy się klakson i taśma od poduszki nie będzie zbyt krótka. Wg mnie druciarstwo. Jeśli zależy Ci na poduszce to są aftermarketowe kierownice na nabę z poduszkami, wtedy możesz odsadzać bezpiecznie ile Ci pasuje.
Jedyna kierownica jaką znalazłem to Raid Silberpfeil i jest dostępna tylko jako używana za około 500zł. Czy znasz jakieś inne kierownice?
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

16 lis 2018, 17:54

Raid ma na pewno kilka modeli, nie wiem ile z nich jest obecnie dostępnych bo nie interesowałem się tematem.
Awatar użytkownika
Pirat
Donator
Donator
Posty: 1224
Rejestracja: 09 maja 2012, 22:21
Model: NA
Lokalizacja: Rybnik

17 lis 2018, 9:55

Strzelił mi mechanizm szyby z prawej strony w NA, dzwoniłem już do Brożyna, napisałem kilka postów w dziale giełda, póki co bez odzewu, czy ktoś z Was może zna jeszcze kogoś kto może handlować częściami, ale nie ma go u nas na forum?
A może widział ktoś na szrocie jakąś NA?
Albo może ktoś potrafi pomóc ze ściągnięciem takiego elementu z UK?
Bo czy u nas ktoś poza Brożynem jeszcze szabruj?
Będę bardzo wdzięczny za każdą pomoc.
Awatar użytkownika
sebapoz
Donator
Donator
Posty: 327
Rejestracja: 23 lip 2014, 20:36
Model: NC
Lokalizacja: Wielkopolska

17 lis 2018, 10:15

zobacz to:
https://allegro.pl/kierunkowskaz-mazda- ... 60915.html

gościu ma części do aut japońskich, rozbiera je na części. Jak kupowałem u niego części do NB, nie wiem jak z częściami do NA - zadzwoń zapytaj.
NB, 1/2NBFL, NC
przez_apex
Posty: 17
Rejestracja: 07 paź 2018, 14:03
Model: NC
Wersja: 1.8 Emotion

18 lis 2018, 1:08

[NC 2008] dwa problemy z wentylatorami.

1. Wentylator chłodnicy już dwa razy w przeciągu tygodnia ‚zapomniał’ się wyłączyć i chłodził bez przerwy aż do momentu włożenia kluczyka do stacyjki, ponownego uruchomienia zapłonu i wyciagnięcia kluczyka. Poziom płynu chłodniczego OK, wskazania temperatury silnika OK. Co może być przyczyną?

2. Silnik dmuchawy kabinowej, jeśli nawiew jest włączony (zwłaszcza przy gwałtownym przyspieszaniu lub zakrętach w prawo), robi ‚krrrrrr’ i nawiew przestaje działać a po wyłączeniu i włączeniu nawiewu wszystko wraca do normy aż do następnego razu. Chciałbym ten silnik wymienić ale nie wiem jak się do niego dostać - czy wystarczy wyjąć schowek pasażera czy jest do
niego jakiś inny dostęp?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3668
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

18 lis 2018, 12:09

Takie pytanie: czy to wam wygląda na normalną pracę lewarka zmiany biegów?
https://youtu.be/CyIn7DZ7c4M
chodzi mi o luz góra-dół?

Wziąłem dzisiaj emixa na przejażdżkę 2-3 tygodniach postoju i miałem problem z wbiciem jedynki i wstecznego na postoju. Teraz skrzynia zachowuje się normalnie ale nie przypominam sobie (mogę się mylić) żeby wcześniej lewarek chodził tak góra-dół :roll:

edit: gdyby ktoś miał ten sam roblem - odkręciły się śrubki mocujące dolną gumę lewarka i wszystko sobie latało luzem.







przez_apex pisze:
18 lis 2018, 1:08
[NC 2008] dwa problemy z wentylatorami.

1. Wentylator chłodnicy już dwa razy w przeciągu tygodnia ‚zapomniał’ się wyłączyć i chłodził bez przerwy aż do momentu włożenia kluczyka do stacyjki, ponownego uruchomienia zapłonu i wyciagnięcia kluczyka. Poziom płynu chłodniczego OK, wskazania temperatury silnika OK. Co może być przyczyną?

2. Silnik dmuchawy kabinowej, jeśli nawiew jest włączony (zwłaszcza przy gwałtownym przyspieszaniu lub zakrętach w prawo), robi ‚krrrrrr’ i nawiew przestaje działać a po wyłączeniu i włączeniu nawiewu wszystko wraca do normy aż do następnego razu. Chciałbym ten silnik wymienić ale nie wiem jak się do niego dostać - czy wystarczy wyjąć schowek pasażera czy jest do
niego jakiś inny dostęp?

1. Nie wiem jak to jest rozwiązane w NC, ale zazwyczaj za uruchamianie wentylatora odpowiada termowłącznik - jak się zawiesi to może nie wyłączać wentylatora.

2. Miałem podobny problem w daily wiele lat temu - ośka od wentylatora się wyślizgała, zrobił się luz i na wertepach wentylator sie blokował. Z tego co pamiętam w NC do dmuchawy można się dostać demontując panel pod schowkiem
Ostatnio zmieniony 09 lut 2019, 16:59 przez mutra, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4671
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

18 lis 2018, 15:11

Do "wiatraka" dmuchawy dostajesz się po wyjęciu schowka. Wiatrak jest mocowany na 3 albo 4 śrubki, chyba na śrubokręt krzyżak. Prosta sprawa tylko niewygodnie się to robi.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
przez_apex
Posty: 17
Rejestracja: 07 paź 2018, 14:03
Model: NC
Wersja: 1.8 Emotion

19 lis 2018, 0:38

Dziękuję za odpowiedzi, sprawa z wentylatorem chłodnicy okazała się poważniejsza. Dzisiaj przy temperaturze okolo 0 stopni udało mi się zagotować płyn chłodniczy, sytuacja wyglądała tak: jadę sobie stosunkowo spokojnie z wyłączonym nawiewem i ogrzewaniem aż tu nagle spod maski biały dym, zerkam na wskaźnik temperatury silnika i jest powyżej maksymalnej wartości. Zjechałem od razu do pierwszej zatoczki, wyłączyłem silnik, otworzyłem maskę - okazało się że przez odmę ze zbiorniczka płynu chłodniczego wybiło jakieś 3/4 płynu, wentylator chłodnicy chodził cały czas. Ostatecznie poczekałem aż silnik się ostudzi, włączyłem nawiew i ogrzewanie na maksimum i dojechałem 4km do garażu. W tym czasie silnik zdążył mimo ochłodzenia do poniżej połowy wskazań wskaźnika i bardzo delikatnej jazdy osiągnąć powyżej 3/4 wartości. Co może być przyczyną, obstawiacie termostat czy coś innego?
kacper-k48
Posty: 230
Rejestracja: 05 gru 2013, 17:12
Model: NA
Lokalizacja: Leszno k.Wawy

19 lis 2018, 9:55

Panowie i Panie,

Przez zimę planuje zrobić generalny remont mojej mazdy. W planach mam wyspawanie wysokich kobyłek aby ustawić na nich auto. Zastanawia mnie jedynie czy taki zabieg w jakiś sposób może uszkodzić karoserie? Potrzebuje ją podnieść aby zabezpieczyś podłogę. Wszystkie elementy zawieszenia, napędu, układu hamulcowego będą zdjęte. W którym miejscu polecacie podstawić kobyłki, aby nic nie uszkodzić przez okres remontu (obstawiam minimum miesiąc).

Pozdrawiam :D
Obrazek
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

20 lis 2018, 12:51

mutra pisze:
18 lis 2018, 12:09
Takie pytanie: czy to wam wygląda na normalną pracę lewarka zmiany biegów?
https://youtu.be/CyIn7DZ7c4M
chodzi mi o luz góra-dół?

Wziąłem dzisiaj emixa na przejażdżkę 2-3 tygodniach postoju i miałem problem z wbiciem jedynki i wstecznego na postoju. Teraz skrzynia zachowuje się normalnie ale nie przypominam sobie (mogę się mylić) żeby wcześniej lewarek chodził tak góra-dół :roll:
Zdecydowanie nie. Zdejmij tunel, odkręć dużą gumę wokół drążka i obejrzyj małą - może się odkręciła albo jakimś cudem jest w tak agonalnym stanie.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
mutra
Donator
Donator
Posty: 3668
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

20 lis 2018, 16:18

rrutek pisze:
20 lis 2018, 12:51
mutra pisze:
18 lis 2018, 12:09
Takie pytanie: czy to wam wygląda na normalną pracę lewarka zmiany biegów?
https://youtu.be/CyIn7DZ7c4M
chodzi mi o luz góra-dół?

Wziąłem dzisiaj emixa na przejażdżkę 2-3 tygodniach postoju i miałem problem z wbiciem jedynki i wstecznego na postoju. Teraz skrzynia zachowuje się normalnie ale nie przypominam sobie (mogę się mylić) żeby wcześniej lewarek chodził tak góra-dół :roll:
Zdecydowanie nie. Zdejmij tunel, odkręć dużą gumę wokół drążka i obejrzyj małą - może się odkręciła albo jakimś cudem jest w tak agonalnym stanie.
tak zrobię ale gum bym nie podejrzewał :| - wymieniałem na oryginały wiosną tego roku
Pan Lee
Posty: 103
Rejestracja: 03 maja 2016, 10:56
Model: NB
Wersja: Millennium

20 lis 2018, 16:20

Witam wszystkich. Mam do Was pytanie. Przepraszam, jeżeli głupie. Ile mniej więcej kosztuje roboczyzna wymiany rozrządu wraz z pompą wody w NB? Dziękuję z góry.
Awatar użytkownika
VooR
Donator
Donator
Posty: 750
Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
Model: NB
Wersja: Miatoza
Lokalizacja: Poznań

20 lis 2018, 21:30

Co zrobić z takimi ogniskami rdzy? Nie chodzi o to żeby było idealnie, bo do tego to najlepiej wyciąć element i wstawić nowy, ale raczej o to żeby chociaż trochę ograniczyć rozprzestrzenianie się tego ścierwa...
20181120_212701.jpeg
20181120_212701.jpeg (50.53 KiB) Przejrzano 1963 razy
20181120_212649.jpeg
20181120_212649.jpeg (31.02 KiB) Przejrzano 1963 razy
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."

Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4671
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

20 lis 2018, 21:46

Tam już są dziury. Myślę, że nie ma co odwlekać nieuniknionego czyli wymiany całych końcówek progów.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
VooR
Donator
Donator
Posty: 750
Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
Model: NB
Wersja: Miatoza
Lokalizacja: Poznań

20 lis 2018, 21:50

Fifkers pisze:Tam już są dziury. Myślę, że nie ma co odwlekać nieuniknionego czyli wymiany całych końcówek progów.
No są, ale chwilowo nie ma opcji na wymianę. Mogę coś psiknąć, szpachel dać i chwilę musi pożyć... Klatka jest, to się nie rozpadnie tak od razu ;)

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."

Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
pepeg
Donator
Donator
Posty: 886
Rejestracja: 23 lip 2013, 10:12
Lokalizacja: Radziszów

21 lis 2018, 6:39

VooR pisze:
Fifkers pisze:Tam już są dziury. Myślę, że nie ma co odwlekać nieuniknionego czyli wymiany całych końcówek progów.
No są, ale chwilowo nie ma opcji na wymianę. Mogę coś psiknąć, szpachel dać i chwilę musi pożyć... Klatka jest, to się nie rozpadnie tak od razu ;)

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
To jest lifted więc....

Nity blacha raptor ObrazekObrazek
mutra
Donator
Donator
Posty: 3668
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

21 lis 2018, 8:29

Pan Lee pisze:
20 lis 2018, 16:20
Witam wszystkich. Mam do Was pytanie. Przepraszam, jeżeli głupie. Ile mniej więcej kosztuje roboczyzna wymiany rozrządu wraz z pompą wody w NB? Dziękuję z góry.
200-300 PLN
Pan Lee
Posty: 103
Rejestracja: 03 maja 2016, 10:56
Model: NB
Wersja: Millennium

21 lis 2018, 10:53

Bo gość mi wystawił rachunek na 550 zł za wymianę rozrządu i byłem zaskoczony, za co taka cena?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3668
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

21 lis 2018, 14:49

Pan Lee pisze:
21 lis 2018, 10:53
Bo gość mi wystawił rachunek na 550 zł za wymianę rozrządu i byłem zaskoczony, za co taka cena?
550 z częściami?
Pan Lee
Posty: 103
Rejestracja: 03 maja 2016, 10:56
Model: NB
Wersja: Millennium

21 lis 2018, 21:18

Części moje. Roboczyzna:(
Grudzien19
Donator
Donator
Posty: 186
Rejestracja: 05 kwie 2015, 11:07
Model: NB
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Gdańsk

22 lis 2018, 7:07

Mam do wymiany łożysko przód lewy w NB. Kupić od razu cale z piastą?
Brac sie za to samemu w garazu przy podstawowych narzędziach i wiedzy czy lepiej mechanik?
Wiszcz
Donator
Donator
Posty: 57
Rejestracja: 03 maja 2017, 3:29
Model: NB FL
Wersja: z nutką Kremową...
Lokalizacja: Warszawa/Rzeszów

22 lis 2018, 11:01

Grudzien19 pisze:
22 lis 2018, 7:07
Mam do wymiany łożysko przód lewy w NB. Kupić od razu cale z piastą?
Brac sie za to samemu w garazu przy podstawowych narzędziach i wiedzy czy lepiej mechanik?
Chyba samego łożyska się nie da wymienić, tylko od razu piasta.
Co do drugiego - teoretycznie jest to banalne i nam się udało samodzielnie piastę zmienić, ale zapomnij że będzie to wyglądało jak na filmiku na YT. Nakrętki/dekielki mogą być dobrze zapieczone.
Awatar użytkownika
hani09
Posty: 155
Rejestracja: 28 maja 2014, 18:21
Model: NA
Wersja: Nbfl
Lokalizacja: Warszawa

22 lis 2018, 12:09

Ktoś miał ostatnio Radiator Panel do NA szukam wymiarów.
NB 1.6 Miracle
NA 1.8 +
Awatar użytkownika
Demon
Posty: 468
Rejestracja: 14 cze 2017, 13:50
Model: NA

22 lis 2018, 22:45

Panowie i Panie
Mam pytanie czy alternatory z Na, Nb, Nbfl się różniły? Pytam ponieważ mam problem z przeładowaniem. Na odpalonym silniku daje 15V na aku. Pewnie regulator napięcia padnięty tylko nie wiem czy są jakieś różnice. Mam Na 1.6 po swapie na 1.8 z nbfl
pepeg
Donator
Donator
Posty: 886
Rejestracja: 23 lip 2013, 10:12
Lokalizacja: Radziszów

23 lis 2018, 13:56

Demon pisze:Panowie i Panie
Mam pytanie czy alternatory z Na, Nb, Nbfl się różniły? Pytam ponieważ mam problem z przeładowaniem. Na odpalonym silniku daje 15V na aku. Pewnie regulator napięcia padnięty tylko nie wiem czy są jakieś różnice. Mam Na 1.6 po swapie na 1.8 z nbfl
Wszystko ok. Mx5 ma ładowanie na poziomie 14.8-15.2V.
A co do różnic, tak. W NA alternator ma wbudowany regulator i wzbudzenie przez kontrolkę, w NB regulator jest w ecu które steruje również kontrolką.
klemenss
Posty: 4
Rejestracja: 06 paź 2012, 18:57
Lokalizacja: PL

24 lis 2018, 16:36

Fifkers pisze:
20 lis 2018, 21:46
Tam już są dziury. Myślę, że nie ma co odwlekać nieuniknionego czyli wymiany całych końcówek progów.
Dokładnie. Ciężko się na to patrzy :(
klemenss
Posty: 4
Rejestracja: 06 paź 2012, 18:57
Lokalizacja: PL

24 lis 2018, 16:39

Grudzien19 pisze:
22 lis 2018, 7:07
Mam do wymiany łożysko przód lewy w NB. Kupić od razu cale z piastą?
Brac sie za to samemu w garazu przy podstawowych narzędziach i wiedzy czy lepiej mechanik?
[/quot

Ja bym jednak oddał do mechanika, ale to też zależy jak Ty się czujesz w tych sprawach ;) Jeśli masz jakąś wiedzę, to próbuj, jesli sam nie czujesz się na siłach, to jedź do mechanika.
Ja
Awatar użytkownika
Marco
Posty: 20
Rejestracja: 27 mar 2018, 21:20
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

25 lis 2018, 14:26

Potrzebna mi pomoc w ustalenia co to za części. Wszystkie są do Mx5 NBFL.
Tuleje w woreczku są stalowe. Reszta elementów jest gumowa a dwie małe stożkowe gumki możliwe, że pochodzą z okolic wiatrołapu.
Dzięki za pomoc.

Obrazek
Awatar użytkownika
emixfajf
Donator
Donator
Posty: 653
Rejestracja: 08 lis 2010, 20:25
Model: NB FL
Wersja: Sportive Turbo
Lokalizacja: Kępno

25 lis 2018, 17:19

dwie małe stożkowe gumki możliwe, że pochodzą z okolic wiatrołapu.
też bym tak obstawiał. Te dwie duże po lewej to nie czasem stopki pod bagażnik na klapę?
Ciekawe, kto wie do czego są te w woreczku :D
Jest:
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
Awatar użytkownika
Marco
Posty: 20
Rejestracja: 27 mar 2018, 21:20
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

25 lis 2018, 19:49

Nie mogę wykluczyć, że duże gumy są do bagażnika ale stawiałbym, że nie są. Tak czy inaczej mam 4 takie.
W temacie tych małych gumek to jeżeli są od wiatrołapu to czy ktoś wie gdzie one wchodzą?

Udało mi się ustalić do czego są elementy z woreczka - to zamienniki rolek prowadzących szybę w szynie mechanizmu jej podnoszenia i opuszczania.
ODPOWIEDZ