Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

28 wrz 2018, 23:41

cardesign1 pisze:
Chicago7 pisze:No z tym recznym przy zacisku bedziemy walczyc, bo wlasnie doczytalem o tym, a ktos opisze jak to dobrze wyregulowac?

Wkręć kluczem inbusowym śrubę do oporu aż zablokuje tarczę, następnie popuść ją o 1/2 do 3/4 obrotu, poskręcaj, załóż koło i na podniesionym aucie i zaciągniętym ręcznym spróbuj np dokręcić kluczem koło - samego koła nie powinno się dać obrócić.


+ napięcie linki ręcznego wyregulujesz z kabiny. Musisz zdemontowac obudowę dżwigni (jedna srubka na plastikowej obudowie dzwigni) i od góry wyregulować sobie skok dzwigni ręcznego kluczem nasadowym
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

29 wrz 2018, 6:34

zawodnik pisze:jak blokujecie wał chcąc dokręcić srubę na wale (kolo pasowym)?

Hamulcem nożnym?
Awatar użytkownika
cardesign1
Donator
Donator
Posty: 163
Rejestracja: 01 sie 2016, 20:23
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: Bielsko-Biała

29 wrz 2018, 17:14

wojteks pisze:
zawodnik pisze:jak blokujecie wał chcąc dokręcić srubę na wale (kolo pasowym)?

Hamulcem nożnym?

Ja blokowałem jak na zdjęciu.
Załączniki
IMG_20180320_205508.jpg
IMG_20180320_205508.jpg (478.64 KiB) Przejrzano 2550 razy
Czarna NBFL 1.6, 2001
Czerwona NA 1.6, 1993

Czarna NCFL 2.0, 2011
Awatar użytkownika
Chicago7
Posty: 86
Rejestracja: 20 lip 2017, 21:03
Model: NB FL
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Zielona Góra

29 wrz 2018, 18:28

mutra pisze:
cardesign1 pisze:
Chicago7 pisze:No z tym recznym przy zacisku bedziemy walczyc, bo wlasnie doczytalem o tym, a ktos opisze jak to dobrze wyregulowac?

Wkręć kluczem inbusowym śrubę do oporu aż zablokuje tarczę, następnie popuść ją o 1/2 do 3/4 obrotu, poskręcaj, załóż koło i na podniesionym aucie i zaciągniętym ręcznym spróbuj np dokręcić kluczem koło - samego koła nie powinno się dać obrócić.


+ napięcie linki ręcznego wyregulujesz z kabiny. Musisz zdemontowac obudowę dżwigni (jedna srubka na plastikowej obudowie dzwigni) i od góry wyregulować sobie skok dzwigni ręcznego kluczem nasadowym


Wyregulowalem przy zacisku imbusem wszystko bylo git tylko po 15km jakby znowu sie lekko rozregulowalo, hamulec znowu lekko miekki i dzwignia wyzej sie zaciaga, czemu tak?
1.6 nbfl
Awatar użytkownika
cardesign1
Donator
Donator
Posty: 163
Rejestracja: 01 sie 2016, 20:23
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: Bielsko-Biała

29 wrz 2018, 19:49

Też tak miałem zarówno w NA jak i w NB. Chyba że trzy razy odkręcałem, regulowałem aż w końcu zostało tak jak ma być.
Czarna NBFL 1.6, 2001
Czerwona NA 1.6, 1993

Czarna NCFL 2.0, 2011
Awatar użytkownika
Leeo
Donator
Donator
Posty: 1141
Rejestracja: 28 wrz 2014, 20:04
Model: ND RF
Wersja: ND2 SkyF Recaro
Lokalizacja: Białystok/Augustów

30 wrz 2018, 6:52

Panowie, czy kierownica w NB przedliftowa i poliftowa pasują P&P. Chodzi o zamianę takiego brzydulca na seryjną od NBFL.
Załączniki
AC300CFD-C741-46DA-B12A-59887A810C0F.jpeg
AC300CFD-C741-46DA-B12A-59887A810C0F.jpeg (506.38 KiB) Przejrzano 2499 razy
Burgundowa NCFL 21-22: viewtopic.php?f=22&t=32724
Mixed NB 18-21: viewtopic.php?f=22&t=27874
10th Anni 16-18: viewtopic.php?f=22&t=21404
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1140
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: NA
Wersja: 1.8 '94
Lokalizacja: Ogrodzieniec

30 wrz 2018, 7:05

Pasuje pnp.

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Awatar użytkownika
McTwist
Posty: 98
Rejestracja: 03 mar 2018, 13:47
Model: NA
Wersja: 1990 Miata
Lokalizacja: Warszawa

30 wrz 2018, 11:39

Panowie, jest opcja wyjęcia z miaty NA klimatyzacji ? Silniczek działa i załącza si, ja z tego nie korzystam i raczej nie skorzystam bym sie pozbył. Tylko czy da się to jakoś bezinwazyjnie wyjąc ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
1990 NA Mazda MX-5 MIATA
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

30 wrz 2018, 12:21

wyciągasz kompresor i wszystko co do niego podłączone - chłodnicę, rurki do środka, ze środka wymiennik za schowkiem wymieniasz na plastikową rurę z miaty bez klimy, panel z wentylacji zastępujesz zwykłym bez przycisku klimy
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

30 wrz 2018, 15:10

Dodałbym jeszcze punkt "wystawiasz zdemontowane fanty na forum i patrzysz jak ludzie się o nie bija" :-D

* przy założeniu że Twoje auto ma kiere po lewej stronie

przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
McTwist
Posty: 98
Rejestracja: 03 mar 2018, 13:47
Model: NA
Wersja: 1990 Miata
Lokalizacja: Warszawa

30 wrz 2018, 17:02

Alex pisze:Dodałbym jeszcze punkt "wystawiasz zdemontowane fanty na forum i patrzysz jak ludzie się o nie bija" :-D

* przy założeniu że Twoje auto ma kiere po lewej stronie

przy użyciu Tapatalka

Po lewej. Proszę państwa przyjeżdżamy demontujemy i jest wasza :) plus jakieś pieniążki da mnie za to cacko [FACE WITH TEARS OF JOY]


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
1990 NA Mazda MX-5 MIATA
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

30 wrz 2018, 18:37

jeszcze musisz pamiętać że jedna śruba od mocowania kompresora zostawia dziurę z której może ciec olej, trzeba zaślepić
tu masz wątek z AC delete NB
http://raysmiatabuild.blogspot.com/2015/01/ac-system-delete-nb-miata.html
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
McTwist
Posty: 98
Rejestracja: 03 mar 2018, 13:47
Model: NA
Wersja: 1990 Miata
Lokalizacja: Warszawa

01 paź 2018, 16:58

SponeR pisze:jeszcze musisz pamiętać że jedna śruba od mocowania kompresora zostawia dziurę z której może ciec olej, trzeba zaślepić
tu masz wątek z AC delete NB
http://raysmiatabuild.blogspot.com/2015/01/ac-system-delete-nb-miata.html

Super temat, dzięki :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
1990 NA Mazda MX-5 MIATA
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

01 paź 2018, 18:12

Taka sytuacja: muszę odsunąć felgę od jarzma zacisku (nie w emixie) dosłownie o 2mm. czy takie coś to dobry pomysł:
https://www.ebay.co.uk/itm/Wheel-Spacer ... SwcLxYJbjR

śruby podejrzewam moge zostawić te same?
Awatar użytkownika
cardesign1
Donator
Donator
Posty: 163
Rejestracja: 01 sie 2016, 20:23
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: Bielsko-Biała

01 paź 2018, 19:00

mutra pisze:Taka sytuacja: muszę odsunąć felgę od jarzma zacisku (nie w emixie) dosłownie o 2mm. czy takie coś to dobry pomysł:
https://www.ebay.co.uk/itm/Wheel-Spacer ... SwcLxYJbjR

śruby podejrzewam moge zostawić te same?

Miałem ten sam problem w NA po przejściu ze słoneczek na Panasporty z ET 22. Na przedniej osi brakowało dosłownie 1,5 - 2 mm aby felgi przestały trzeć o jarzma. Myślałem o tym samym co Ty, jednak poszedłem w innym kierunku. Wydrukowałem rysunek tarcz hamulcowych pod MIDy i z tym poszedłem do firmy gdzie trudnią się cięciem wodą m.in. w aluminium. Za 50 zł wycięli mi na podstawie tego rysunku komplecik dystansów 2mm na 4 koła. Teraz nic nie obciera, jest idealnie.
Czarna NBFL 1.6, 2001
Czerwona NA 1.6, 1993

Czarna NCFL 2.0, 2011
DamianSzatan
Posty: 74
Rejestracja: 25 sie 2018, 22:58
Model: NA
Wersja: Standard
Lokalizacja: Radoszyce TKN / Grębenice EOP
Kontakt:

03 paź 2018, 2:31

Jako ze swiezak to zapytam.
Strasznie podoba mi sie licznik z NB. Czy pasuje bez rzezby do NA?
Prace nad NA trwaja. Mysle ze do wiosny powinna byc przygotowana do drogi.


Macie moze namiar na kogos kto za sensowne pieniazki uszyje dach? Lub miejsce gdzie takowy zakupie?
Awatar użytkownika
Enzis
Posty: 577
Rejestracja: 02 gru 2014, 8:55
Model: NB FL
Lokalizacja: Ostrzeszów\Wrocław

03 paź 2018, 8:05

Jak dach to do Pietryga Cabrio
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

03 paź 2018, 9:45

cardesign1 pisze:
mutra pisze:Taka sytuacja: muszę odsunąć felgę od jarzma zacisku (nie w emixie) dosłownie o 2mm. czy takie coś to dobry pomysł:
https://www.ebay.co.uk/itm/Wheel-Spacer ... SwcLxYJbjR

śruby podejrzewam moge zostawić te same?

Miałem ten sam problem w NA po przejściu ze słoneczek na Panasporty z ET 22. Na przedniej osi brakowało dosłownie 1,5 - 2 mm aby felgi przestały trzeć o jarzma. Myślałem o tym samym co Ty, jednak poszedłem w innym kierunku. Wydrukowałem rysunek tarcz hamulcowych pod MIDy i z tym poszedłem do firmy gdzie trudnią się cięciem wodą m.in. w aluminium. Za 50 zł wycięli mi na podstawie tego rysunku komplecik dystansów 2mm na 4 koła. Teraz nic nie obciera, jest idealnie.


Niestety to raczej nie jest opcja dla mnie. Tutaj podejrzewam zapłaciłbym jakieś 50-70 GBP za taką usługę :/. Zobaczę jak będzie z tymi uniwersalnymi - jak się nie sprawdzą to zamówię sobie takie jak ty masz z Polski :kciuk:
Awatar użytkownika
Goccolo
Posty: 145
Rejestracja: 14 mar 2016, 10:04
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: Warszawa

04 paź 2018, 7:01

Takie pytanko: czy ktoś próbował zmienić w NC kratki nawiewu środkowe z takich, które się nie zamykają na takie, które się zamykają? (jak te przy szybach)
Awatar użytkownika
Silvestr
Posty: 6
Rejestracja: 20 wrz 2018, 15:50
Model: NA
Lokalizacja: Mielec

05 paź 2018, 19:34

KonradPLN pisze:Musze kupić katalizator do NA 1.6 a nie wiem jaka jest srednica wydechu, orientuje się ktoś z was? 45mm? 50mm?


Z tego co pamiętam jak robiłem uchwyt tam przy katalizatorze to było 50mm
Będę zamawiał kata od JMJ mają dedykowany tylko czekam na info od nich jaką "przepustowość" ma ich kat 200psi czy więcej, na razie wiem że wkład jest ceramiczny i kat ma spełniać normę euro 2 ;)
Miata 93' made for Canada
Subaru Forester SH daily
Jaguar XJ6 X300 Sport wreck car for sale
Awatar użytkownika
Leeo
Donator
Donator
Posty: 1141
Rejestracja: 28 wrz 2014, 20:04
Model: ND RF
Wersja: ND2 SkyF Recaro
Lokalizacja: Białystok/Augustów

12 paź 2018, 5:53

Z kierownicą pięknie pomogliście, to teraz temat taki:
- czy panel nawiewów bez klimy z NBFL, radio 2din z polifta i zegary polifta podejdą do nb? Myślałem nad zmianą koloru na czerwień stąd też wymieniłem panel nawiewów.
Burgundowa NCFL 21-22: viewtopic.php?f=22&t=32724
Mixed NB 18-21: viewtopic.php?f=22&t=27874
10th Anni 16-18: viewtopic.php?f=22&t=21404
DamianSzatan
Posty: 74
Rejestracja: 25 sie 2018, 22:58
Model: NA
Wersja: Standard
Lokalizacja: Radoszyce TKN / Grębenice EOP
Kontakt:

12 paź 2018, 23:30

:D :lol:
Ostatnio zmieniony 14 paź 2018, 0:09 przez DamianSzatan, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
mudvayne
Donator
Donator
Posty: 148
Rejestracja: 20 sie 2016, 22:55
Model: NB
Lokalizacja: SZY

13 paź 2018, 10:08

Leeo pisze:Z kierownicą pięknie pomogliście, to teraz temat taki:
- czy panel nawiewów bez klimy z NBFL, radio 2din z polifta i zegary polifta podejdą do nb? Myślałem nad zmianą koloru na czerwień stąd też wymieniłem panel nawiewów.


Wszystko pasuje, jedyna różnica to kolor podświetlenia
Awatar użytkownika
Leeo
Donator
Donator
Posty: 1141
Rejestracja: 28 wrz 2014, 20:04
Model: ND RF
Wersja: ND2 SkyF Recaro
Lokalizacja: Białystok/Augustów

13 paź 2018, 10:41

mudvayne pisze:
Leeo pisze:Z kierownicą pięknie pomogliście, to teraz temat taki:
- czy panel nawiewów bez klimy z NBFL, radio 2din z polifta i zegary polifta podejdą do nb? Myślałem nad zmianą koloru na czerwień stąd też wymieniłem panel nawiewów.


Wszystko pasuje, jedyna różnica to kolor podświetlenia


Dziękuję za pomoc :) W takim razie zabieram się do poszukiwań ;)
Burgundowa NCFL 21-22: viewtopic.php?f=22&t=32724
Mixed NB 18-21: viewtopic.php?f=22&t=27874
10th Anni 16-18: viewtopic.php?f=22&t=21404
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1605
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

13 paź 2018, 13:15

Na szczęście to nie mój problem, ale kolega z pracy pytał - dostało mu się coś pod pióro wycieraczki i wydrapało delikatną ryskę na szybie. Da się to czymś spolerować?
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

13 paź 2018, 16:22

TerminatorPi pisze:Na szczęście to nie mój problem, ale kolega z pracy pytał - dostało mu się coś pod pióro wycieraczki i wydrapało delikatną ryskę na szybie. Da się to czymś spolerować?


tlenek ceru na filcowym padzie. Ale trzeba całą szybę wypolerować a nie tylko miejsce z rysą - sporo roboty
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1605
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

13 paź 2018, 19:06

mutra pisze:
TerminatorPi pisze:Na szczęście to nie mój problem, ale kolega z pracy pytał - dostało mu się coś pod pióro wycieraczki i wydrapało delikatną ryskę na szybie. Da się to czymś spolerować?


tlenek ceru na filcowym padzie. Ale trzeba całą szybę wypolerować a nie tylko miejsce z rysą - sporo roboty

Dzięki. Przekażę. Na szczęście to nie ja będę się musiał bawić :D
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

14 paź 2018, 12:54

czy ktoś miał przygody z przegrzanym alternatorem/regulatorem napięcia ?
napięcie na zimnym 14,7 jak się rozgrzeje to 14,6 a co 2 minuty spada do 12 i potem znowu wraca do 14,6
wczoraj auto odmówiło posłuszeństwa i szedłem do domu na piechotę :(
regulator wymieniany rok temu
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
Bless
Posty: 393
Rejestracja: 26 sty 2018, 10:13
Model: NA
Lokalizacja: Poznań / Babimost

15 paź 2018, 11:57

Wstawiałem na MiataWorks, ale może tutaj będzie większy zasięg ;) Mam taki o gwint, ale nie mogę rozgryźć co to za model. Ktoś poratuje?
ObrazekObrazek

//EDIT: Jeżeli dobrze widzę, to chyba logo V-MAXXa na sprężynie?
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Awatar użytkownika
kamilsloma
Posty: 73
Rejestracja: 02 wrz 2016, 7:43
Model: NC
Wersja: Sport
Lokalizacja: Wwa

17 paź 2018, 13:28

Witam, nigdy nie miałem styczności z twardym dachem w MX5 a prawdopodobnie będę taką oglądał. Czy to normalne , że dach może wydawać jakieś dźwięki? Na co powinienem zwrócić uwagę? Co powinno mnie zaniepokoić?
ODPOWIEDZ