Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

06 wrz 2018, 16:41

ja mam taki, łączy się z wężem od chłodnicy
jak chcesz to mam identyczny ale krótszy (coś koło 50cm) bo kupiłem 2 na przymiarkę - kolor niestety niebieski
https://rengum.pl/waz-silikonowy-elastyczny-flex-fi-32mm-x700mm-p-5352.html
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
zawodnik
Posty: 317
Rejestracja: 29 maja 2014, 9:35
Model: NB
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

06 wrz 2018, 17:00

On w środku rozumiem nie jest gładki? I masz sam wąż elastyczny od tylu do chłodnicy bez rurek ?
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

06 wrz 2018, 19:29

jest karbowany w środku ale powierzchnia jest gładka :]
łączenie jest jedno
Załączniki
IMG_20180724_203819.jpg
IMG_20180724_203819.jpg (434.24 KiB) Przejrzano 2742 razy
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
zawodnik
Posty: 317
Rejestracja: 29 maja 2014, 9:35
Model: NB
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

06 wrz 2018, 19:38

To powiedz mi jeszcze jakie są parametry tej czarnej przejściówki samco
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

06 wrz 2018, 19:54

to silikonowy odpowiednik seryjnego węża tylko przekręcony
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

07 wrz 2018, 15:08

Poszukuję zdrowej budy NA. Projekt jest taki, że to co zostało z mojej NBFL chcę przełożyć do NA. Łączenie z wnętrzem. Ile realnie może kosztować sensowna buda?
The answer is always Miata.
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3520
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

07 wrz 2018, 15:18

Chezus pisze:Poszukuję zdrowej budy NA. Projekt jest taki, że to co zostało z mojej NBFL chcę przełożyć do NA. Łączenie z wnętrzem. Ile realnie może kosztować sensowna buda?


viewtopic.php?f=29&t=27260 ;)
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

07 wrz 2018, 15:50

Interesująca oferta... nawet bardzo... A cenowo na ilę muszę się przygotować? Nie szabruję, wiem ile może kosztowac gruz, wiem ile kosztują cacka. Ja potrzebuję budy do zbudowania cacka.
The answer is always Miata.
Awatar użytkownika
3ka
Donator
Donator
Posty: 289
Rejestracja: 06 mar 2010, 11:15
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

07 wrz 2018, 17:46

Pytanie z cyklu dziwne:

Czy napisy na przyciskach szyb elektrycznych w NA są "do góry nogami", nie wiem czy były wcześniej rozbierane i ktoś to inaczej poskladał, czy tak ma być. Może ktoś ma jakieś foto jak to u niego wygląda?

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Bimbak
Posty: 234
Rejestracja: 08 sie 2016, 14:50
Model: NC
Wersja: 3rd gen. Limited

08 wrz 2018, 18:20

Elo. Ktoś ma na zbyciu dobrą prowadnicę przedniego zacisku do nc? Jedna moja już się nie nadaje. Jak ktoś może się szybko ze mna wymienić na sprawną w zamian za plny proszę o kontakt.
Pozdro
Tomek 6o6 6&9 I2IObrazek
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

10 wrz 2018, 6:38

Czy wahacze z NBfl pasują do NAfl?
The answer is always Miata.
Awatar użytkownika
zawodnik
Posty: 317
Rejestracja: 29 maja 2014, 9:35
Model: NB
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

10 wrz 2018, 8:38

Chezus pisze:Czy wahacze z NBfl pasują do NAfl?

NA ma inne wozki niż NB jeśli dobrze pamiętam
Awatar użytkownika
zawodnik
Posty: 317
Rejestracja: 29 maja 2014, 9:35
Model: NB
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

10 wrz 2018, 8:43

pytanie ktory przewód od listwy wtryskowej jest powrotny a ktory dostarcza paliwo? jeden wychodzi z gruszki podcisnienia przy listwie
1.jpg
1.jpg (415.87 KiB) Przejrzano 2635 razy

kostka zazanaczona na czerwono przy stacyjce - co tam powinno być podłaczone? bo zaden kabel mi tam nie wisi :D
2.jpg
2.jpg (346.23 KiB) Przejrzano 2635 razy
Awatar użytkownika
Enzis
Posty: 577
Rejestracja: 02 gru 2014, 8:55
Model: NB FL
Lokalizacja: Ostrzeszów\Wrocław

14 wrz 2018, 17:33

Jaki akumulator do nbfl 1.8? Obecnie mam jakiś od ciągnika dokonujący żywota :Lol:
Proszę też o sugestie jakichś fajnych modeli, które są w miarę odporne na stanie (mało jeżdżę)
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

15 wrz 2018, 3:04

Enzis pisze:Jaki akumulator do nbfl 1.8? Obecnie mam jakiś od ciągnika dokonujący żywota :Lol:
Proszę też o sugestie jakichś fajnych modeli, które są w miarę odporne na stanie (mało jeżdżę)

do auta które duzo stoi potrzebujesz akumulator odporny na rozładowanie. Żelowy albo AGM. Ja mam WestCO AGM - póki co bez problemów.

https://www.tayna.co.uk/car-batteries/westco/12v31m/
IrU
Donator
Donator
Posty: 42
Rejestracja: 14 sie 2017, 17:14
Model: NB

15 wrz 2018, 19:32

Można usunąć mój post, poradziłem sobie ;)
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

16 wrz 2018, 12:34

Robił ktoś przekładki anglika? Mam rozbitego europejczyka jako dawcę części i myślę, czy nie kupić anglika. Chcę przekładać całość, bo wkładam NBFL do NA, łącznie z wnętrzem.
The answer is always Miata.
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

16 wrz 2018, 22:09

Grodzie są różne. Przekładka jest zbyt skomplikowana, żeby to miało sens.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

17 wrz 2018, 18:04

Panowie, czym są zamocowane chlapacze i tylne plastiki nadkoli w NBFL? Zdemontowałem właśnie jeden u siebie i każdą śrubę mam inną, dwie śruby musiałem odciąć bo się nie dały wykręcić.

wg katalogu powinny być takie https://www.mx5parts.co.uk/bumper-body- ... -3666.html

te które mam u siebie mają szesciokątną główkę.

drugie pytanie: w co się wkręcają te śruby? Plastik nadkola jest mocowany srubami do plastikowych kołków wetkniętych w blachę - nie mogę nigdzie znaleźć ani numeru częśći ani samych kołków :/ Ktoś może przerabiał ten temat u siebie i wie co tam włożyć?
Awatar użytkownika
VooR
Donator
Donator
Posty: 750
Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
Model: NB
Wersja: Miatoza
Lokalizacja: Poznań

21 wrz 2018, 9:58

Szybkie pytanie o skrzynię - mam wrażenie, że działa momentami trochę opornie. Przy wrzucaniu trójki i czwórki (ale i innych biegów) czasami mam wrażenie, że czuję lekki opór lub coś jakby stuknięcie w gajgę. Raz czy dwa zdarzyło się tak, że bieg nie chciał wejść za pierwszym razem, ale wbił się bez mocowania z drążkiem. Olej w skrzyni zmieniany 1000km temu (zaczęła po tym odczuwalnie lepiej pracować). Co to jest? Koniec skrzyni? Wysprzęglik? A może sprzęgło (chociaż nie ślizga się i nie daje innych objawów)?
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."

Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Awatar użytkownika
cardesign1
Donator
Donator
Posty: 163
Rejestracja: 01 sie 2016, 20:23
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: Bielsko-Biała

21 wrz 2018, 18:31

mutra pisze:Panowie, czym są zamocowane chlapacze i tylne plastiki nadkoli w NBFL? Zdemontowałem właśnie jeden u siebie i każdą śrubę mam inną, dwie śruby musiałem odciąć bo się nie dały wykręcić.

wg katalogu powinny być takie https://www.mx5parts.co.uk/bumper-body- ... -3666.html

te które mam u siebie mają szesciokątną główkę.

drugie pytanie: w co się wkręcają te śruby? Plastik nadkola jest mocowany srubami do plastikowych kołków wetkniętych w blachę - nie mogę nigdzie znaleźć ani numeru częśći ani samych kołków :/ Ktoś może przerabiał ten temat u siebie i wie co tam włożyć?

U mnie jak na fotach, natomiast to w co wchodzą śruby, to kostki montażowe. Spróbuj dobrać coś po wymiarach z tego sklepu: http://www.romix.pl/search_ajax,n-82
Załączniki
IMG_20180921_191808.jpg
IMG_20180921_191808.jpg (305.48 KiB) Przejrzano 2349 razy
IMG_20180921_191745.jpg
IMG_20180921_191745.jpg (743.21 KiB) Przejrzano 2349 razy
Czarna NBFL 1.6, 2001
Czerwona NA 1.6, 1993

Czarna NCFL 2.0, 2011
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

21 wrz 2018, 21:25

cardesign1 pisze:
mutra pisze:Panowie, czym są zamocowane chlapacze i tylne plastiki nadkoli w NBFL? Zdemontowałem właśnie jeden u siebie i każdą śrubę mam inną, dwie śruby musiałem odciąć bo się nie dały wykręcić.

wg katalogu powinny być takie https://www.mx5parts.co.uk/bumper-body- ... -3666.html

te które mam u siebie mają szesciokątną główkę.

drugie pytanie: w co się wkręcają te śruby? Plastik nadkola jest mocowany srubami do plastikowych kołków wetkniętych w blachę - nie mogę nigdzie znaleźć ani numeru częśći ani samych kołków :/ Ktoś może przerabiał ten temat u siebie i wie co tam włożyć?

U mnie jak na fotach, natomiast to w co wchodzą śruby, to kostki montażowe. Spróbuj dobrać coś po wymiarach z tego sklepu: http://www.romix.pl/search_ajax,n-82



dzięki :kciuk: u mnie chlapacz do plastiku nadkola też jest na śruby :roll:.

Dla potomnych: wkręt 4.8mmx19mm kostka montażowa 9x9mm (kia/hyundai z gabkową podkładką)
Awatar użytkownika
Polinski
Posty: 403
Rejestracja: 16 maja 2011, 8:58
Model: NA
Wersja: rotrex keczup
Lokalizacja: krk

22 wrz 2018, 10:39

Obrazek20180922_111111 by spoko majonez

Co tu sie dzieje? zrobilem swapa na 1.8 i silnik odpala ladnie, ale po chwili zaczyna jakby przeskakiwac. Na filmiku widac po paru sekundach. Obroty w kolko ida do 3000 i spadaja do 2500.

Zmienilem kable, zmienilem swiece, bez rezultatu. Help pls!
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

22 wrz 2018, 10:49

1. 1.8 na elektronice od 1.6 nie działa jakoś wybitnie.
2. Przepustnice i zawór wolnych masz od 1.6 czy 1.8?
Awatar użytkownika
Polinski
Posty: 403
Rejestracja: 16 maja 2011, 8:58
Model: NA
Wersja: rotrex keczup
Lokalizacja: krk

22 wrz 2018, 11:35

Przepustnica i IAV od 1.6
Awatar użytkownika
zawodnik
Posty: 317
Rejestracja: 29 maja 2014, 9:35
Model: NB
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

27 wrz 2018, 7:51

jak blokujecie wał chcąc dokręcić srubę na wale (kolo pasowym)?
Awatar użytkownika
Chicago7
Posty: 86
Rejestracja: 20 lip 2017, 21:03
Model: NB FL
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Zielona Góra

28 wrz 2018, 18:11

Cześć, po regeneracji kompletnej zacisku lewy tył, odpowietrzeniu i dolaniu płynu, słabo hamuje tzn. Pedał hamulca delikatnie najpierw wpada a później dopiero łapie, dźwignia od recznego zaciąga na maxagdzie wczesniej lapal na 3 zabki i w trakcie jazdy po zaciągnieciu czuć, że ściąga w prawo czyli laie tylko i to lekko prawa strona, co to może być?
1.6 nbfl
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

28 wrz 2018, 19:47

Moze uklad jeszcze jest troche zapowietrzony. A tak w ogole ręczny wyregulowany imbusem przy zacisku?

przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Chicago7
Posty: 86
Rejestracja: 20 lip 2017, 21:03
Model: NB FL
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Zielona Góra

28 wrz 2018, 21:45

No z tym recznym przy zacisku bedziemy walczyc, bo wlasnie doczytalem o tym, a ktos opisze jak to dobrze wyregulowac?
1.6 nbfl
Awatar użytkownika
cardesign1
Donator
Donator
Posty: 163
Rejestracja: 01 sie 2016, 20:23
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: Bielsko-Biała

28 wrz 2018, 23:14

Chicago7 pisze:No z tym recznym przy zacisku bedziemy walczyc, bo wlasnie doczytalem o tym, a ktos opisze jak to dobrze wyregulowac?

Wkręć kluczem inbusowym śrubę do oporu aż zablokuje tarczę, następnie popuść ją o 1/2 do 3/4 obrotu, poskręcaj, załóż koło i na podniesionym aucie i zaciągniętym ręcznym spróbuj np dokręcić kluczem koło - samego koła nie powinno się dać obrócić.
Czarna NBFL 1.6, 2001
Czerwona NA 1.6, 1993

Czarna NCFL 2.0, 2011
ODPOWIEDZ