Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Goccolo
Posty: 145
Rejestracja: 14 mar 2016, 10:04
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: Warszawa

30 lip 2018, 14:49

Goccolo pisze:Orientuje się ktoś jak w NB podłączyć sterowanie poziomem lamp z NBFL?
W NB z lampy wychodzi wiązka z wtyczką, w NBFL jest gniazdo na wtyczkę.

Chodzi o to który kolor przewodu do którego dopasować. Na schematach Mazdy nie mogłem tego znaleźć.

Obrazek
Obrazek

Sorki, że podbiję jeszcze raz swój post, ale wplątał się w środek innej dyskusji i przeskoczyła strona w kilka minut po umieszczeniu, więc łatwo przeoczyć... A autko uziemione :kciukdol:
Awatar użytkownika
WojciechBDG
Posty: 35
Rejestracja: 16 lip 2018, 21:18
Model: NB
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

30 lip 2018, 22:21

pytanko, po czyszczeniu przepustnicy mx-5 nb b6 silnik na obrotach jałowych trzyma 1500-1700 obr. min.Jakieś sugestie?
W poprzedniej Mazdzie miałem OBDII i robiłem reset ustawień przepustnicy i było ok, a tutaj nie wiem.:(
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

31 lip 2018, 9:33

WojciechBDG pisze:pytanko, po czyszczeniu przepustnicy mx-5 nb b6 silnik na obrotach jałowych trzyma 1500-1700 obr. min.Jakieś sugestie?
W poprzedniej Mazdzie miałem OBDII i robiłem reset ustawień przepustnicy i było ok, a tutaj nie wiem.:(


Spróbuj zrobić reset odpinając akumulator na dłuższą chwilę.
The answer is always Miata.
Awatar użytkownika
WojciechBDG
Posty: 35
Rejestracja: 16 lip 2018, 21:18
Model: NB
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

31 lip 2018, 11:57

:mrgreen: Ogarnąłem temat, ustawia się manualnie :)
Załączniki
38033353_1880493085329571_4661529685128118272_o.jpg
38033353_1880493085329571_4661529685128118272_o.jpg (109.85 KiB) Przejrzano 2478 razy
Awatar użytkownika
Krzych
Donator
Donator
Posty: 492
Rejestracja: 25 sty 2016, 14:38
Model: NC
Wersja: NC 2.5 + NA 1.8vvt
Lokalizacja: Gorlice/Małopolska

31 lip 2018, 12:03

WojciechBDG pisze::mrgreen: Ogarnąłem temat, ustawia się manualnie :)


Co masz ma myśli? Pytam, bo właśnie czyszczę przepustnicę w swojej i pewnie bedzie to samo:)...
(Mam NA ale silnikiem z NBFL)
Awatar użytkownika
WojciechBDG
Posty: 35
Rejestracja: 16 lip 2018, 21:18
Model: NB
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

31 lip 2018, 12:22

Tą śrubką reguluje się ustawienie przepustnicy, u mnie ewidentnie ktoś grzebał i po czyszczeniu był efekt trzymania gazu po prostu i wystarczyło śrubą regulacyjną obrotów biegu jałowego :)
Załączniki
38033353_1880493085329571_4661529685128118272_o123.jpg
38033353_1880493085329571_4661529685128118272_o123.jpg (208.38 KiB) Przejrzano 2471 razy
Awatar użytkownika
Demon
Posty: 466
Rejestracja: 14 cze 2017, 13:50
Model: NA

01 sie 2018, 15:53

Panowie gdzie sie znajduje czujnik temperatury ktory załacza wentylator. Ponieważ raz sie wentylator załączy ale zazwyczaj nie. Przekaźnik jest ok
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

01 sie 2018, 16:04

z przodu silnika na obudowie termostatu
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
Demon
Posty: 466
Rejestracja: 14 cze 2017, 13:50
Model: NA

01 sie 2018, 16:10

A skąd bierze sygnal wskaźnik temp przy liczniku?
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

01 sie 2018, 16:17

z tyłu głowicy
Obrazek
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
Demon
Posty: 466
Rejestracja: 14 cze 2017, 13:50
Model: NA

01 sie 2018, 16:36

Ogólnie elektryka w tym samochodzie to porażka. No oświetlenie tablicy na skretce bez grama lutu. A ponoc w obudowie termostatu nie ma u mnie tego czujnika. Bo auto stoi teraz u znajomego co ogarnia głownie elektryke w hondach i go to przerasta. Na podwórku wentylator sie załaczył, pojechał sie przejechać i znów temp 3/4 skali i jak wrocił to znów nie chodził
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

01 sie 2018, 17:54

to dodaj do opisu jaki masz silnik :P przyjąłem że 1.6
jak 1.8 to nie ma, ecu włącza a bierze temp z zielonego czujnika z tyłu głowicy
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
Demon
Posty: 466
Rejestracja: 14 cze 2017, 13:50
Model: NA

02 sie 2018, 14:00

No swap jest na 1.8 nbfl 146KM
Awatar użytkownika
Elvis
Posty: 26
Rejestracja: 10 cze 2017, 13:53
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: Rawicz

02 sie 2018, 18:07

Siemka, mam takie pytanko, czy to:
cap-soft-top-front-catch-nipple-mazda-mx-5-mk2.5-2003-05-nd30r1311-7020-p[ekm]1000x748[ekm].jpg
cap-soft-top-front-catch-nipple-mazda-mx-5-mk2.5-2003-05-nd30r1311-7020-p[ekm]1000x748[ekm].jpg (101.93 KiB) Przejrzano 2375 razy

można zastąpić tym:
cap-soft-top-front-catch-nipple-mazda-mx-5-1989-2003-na01r1311-1132-p.jpg
cap-soft-top-front-catch-nipple-mazda-mx-5-1989-2003-na01r1311-1132-p.jpg (89.51 KiB) Przejrzano 2375 razy


To są te plastikowe końcówki na zatrzaskach dachu. Ja ma te pierwsze (które były montowane w modelach 2003-2005) i niestety zauważyłem że są połamane i co gorsza dowiedziałem się że mazda przestała je produkować w przeciwieństwie do tych "starszych". :evil:
I teraz nie wiem czy te "starsze" będą pasować do moich zatrzasków, bo nie wiem czy same zatrzaski też się nie różnią?
Awatar użytkownika
Pirat
Donator
Donator
Posty: 1224
Rejestracja: 09 maja 2012, 22:21
Model: NA
Lokalizacja: Rybnik

02 sie 2018, 19:54

Podobno nie pasują.
robertos75
Posty: 22
Rejestracja: 17 cze 2018, 22:20
Model: NB FL
Wersja: sportive
Lokalizacja: Kętrzyn

03 sie 2018, 19:24

witam,znika mi gdzieś płyn chłodniczy,podejrzewałem uszczelkę głowicy
aleeee
olej czysty nie przybywa
nie dymi na biało
przewody nie napięte
płynu ubywa dość znacznie dolewam co dziennie
silnik pracuje OK ,temp.w normie (na wskażniku)
wyciek miałem z chłodnicy ale już ten problem rozwiązałem.Mokrej plamy pod autem brak
Jakieś sugestie gdzie szukać ,ktoś może przerabiał temat?

Alarm odwołany chłodnica znowu popuściła, no trza nową
Awatar użytkownika
PisBar
Posty: 71
Rejestracja: 19 paź 2015, 21:21
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Bytom/Katowice

04 sie 2018, 13:03

Coś mi chrupocze :/ dźwięk pojawia się w konkretnej sytucji - podczas odpuszczania hamulca lub lekkiego dohamowania z jednoczesnym skręcaniem (np przy manewrowaniu na parkingu albo hamowaniu w zakrecie) Podczas hamowania jadąc prosto nic się nie dzieje, latając po zakrętach też nic. Mam się martwić? :D
Awatar użytkownika
Demon
Posty: 466
Rejestracja: 14 cze 2017, 13:50
Model: NA

04 sie 2018, 14:41

Panowie miał ktos z was problem z przeładowywaniem akumulatora? Na odpalonym silniku jest 15V nawet troche wiecej. Przy załączonych światłach mijania nadal 15V
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1055
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

04 sie 2018, 14:41

pirul pisze:Wydaje mi się, że składane na trzy części fotele biwakowe powinny wejść w centralną część bagażnika.

https://allegro.pl/krzeslo-plazowe-tury ... 60788.html

Albo tutaj większy wypas, po złożeniu 77x17x15cm

https://sp.com.pl/fotel-turystyczny-delray-2-119226


Kupiłem identyczne jak te z drugiego linku, w auchanie są po 55zł/szt więc fajna cena. Wygodne, po złożeniu wchodzą luźno do bagażnika albo między fotel a tylny błotnik (wiecie o co chodzi, tu gdzie jest pas mocowany za fotelem). Polecam :)
Obrazek
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

05 sie 2018, 8:05

Demon pisze:Panowie miał ktos z was problem z przeładowywaniem akumulatora? Na odpalonym silniku jest 15V nawet troche wiecej. Przy załączonych światłach mijania nadal 15V


Regulator napięcia do naprawy.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

05 sie 2018, 11:40

A w NB czasem napięcie ładowania nie jest generalnie dość wysokie? Ponad 15v - pytanie ile ponad, w którym miejscu mierzone, jak dokładnym przyrzadem i jak długo po odpaleniu silnika.

W NA (zupełnie inna konstrukcja jeśli chodzi o ładowanie, wiem) obserwuje ze niedługo po odpaleniu napięcie ładowania jest dość wysokie ok 14.5v a po nagrzaniu stopniowo spada do np. 13.5v lub nawet troche mniej. Mierzone w gniezdzie zapalniczki chińską ładowarka usb z funkcją pomiaru napięcia. Multimetrem nie robiłem badań.

przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Demon
Posty: 466
Rejestracja: 14 cze 2017, 13:50
Model: NA

05 sie 2018, 13:05

Mierzone miernikiem na klemach z akumulatora. Z tym, że niezbyt dokładny bo nie pokazuje wartości po przecinku. Muszę pożyczyć dokładniejszy miernik od kumpla. I wydaje mi sie, wysokie temperatury też robią swoje bo w Hondzie na próbę też zmierzyłem to na zgaszonym 13 do 14V pokazywało
Jeśli ktoś posiadający silnik w NB 1.8 146KM mógłby też sprawdzić jakie ma wartości na zgaszonym i odpalonym silniku byłbym bardzo wdzięczny
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

05 sie 2018, 13:44

MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

05 sie 2018, 17:47

Multimetr który na zgaszonym aucie pokazuje 13 do 14V nadaje się raczej do kosza a nie do pomiarów. Obstawiam ze na porządnym multimetrze okaże się że wszystko jest ok ;)

przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

07 sie 2018, 15:01

Hej,

Zaskoczyła mnie dziś dziwna sytuacja po dojechaniu do domu. Wyszedłem, usłyszałem syk i okazało się że wywala płyn chłodniczy przez zbiornik wyrównawczy.
Silnik nie był przegrzany (właściwie od razu jak to zobaczyłem, to wksoczyłem do auta i temp pokazywało nawet niższą niż normalnie od razu po jeździe (pewnie parowanie go schłodziło).
Pytanie co to może być. Nieszczelność układu i spada ciśnienie (stąd odparowanie)? Korek chłodnicy, pompa wody?
Troszkę mnie to wystraszyło :(
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

07 sie 2018, 19:48

Panowie, czy skrzynie 5b z NB, NBFL wchodzą bez rzeźby do wczesnych NA? Zakładam, że mają vss zamiast linki, przekłada się po prostu ślimak w miejsce czujnika? Jakieś inne niespodzianki?

Żeby nie było, że nie szukam - wyguglałem parę wypocin typu "Overall, my research seems to indicate that any 1990-2005 5-speed transmission will work in any 1990-2005 Miata, with no modifications or fitment problems. And there are no known 'bad' years for transmissions." Zastanawia mnie jednak kwestia wspomnianego czujnika (nie zaglądałem tam) i ewentualnie konektorów włącznika światła wstecznego.
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

08 sie 2018, 5:57

Pedi pisze:Hej,

Zaskoczyła mnie dziś dziwna sytuacja po dojechaniu do domu. Wyszedłem, usłyszałem syk i okazało się że wywala płyn chłodniczy przez zbiornik wyrównawczy.
Silnik nie był przegrzany (właściwie od razu jak to zobaczyłem, to wksoczyłem do auta i temp pokazywało nawet niższą niż normalnie od razu po jeździe (pewnie parowanie go schłodziło).
Pytanie co to może być. Nieszczelność układu i spada ciśnienie (stąd odparowanie)? Korek chłodnicy, pompa wody?
Troszkę mnie to wystraszyło :(
Za dużo płynu albo za wysoka temperatura. Może czujnik masz zepsuty albo wentylatory uszkodzone i nie uruchamiają się po przekroczeniu temperatury. Przy tych upalach to najbardziej prawdopodobne.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

08 sie 2018, 6:43

pirul pisze:Panowie, czy skrzynie 5b z NB, NBFL wchodzą bez rzeźby do wczesnych NA? Zakładam, że mają vss zamiast linki, przekłada się po prostu ślimak w miejsce czujnika? Jakieś inne niespodzianki?

Żeby nie było, że nie szukam - wyguglałem parę wypocin typu "Overall, my research seems to indicate that any 1990-2005 5-speed transmission will work in any 1990-2005 Miata, with no modifications or fitment problems. And there are no known 'bad' years for transmissions." Zastanawia mnie jednak kwestia wspomnianego czujnika (nie zaglądałem tam) i ewentualnie konektorów włącznika światła wstecznego.
Z tego co pamiętam wchodzą zamiennie, przekładasz tylko vss'a że ślimakiem.
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

08 sie 2018, 8:25

OK, przekonajmy się zatem :)
Awatar użytkownika
Pirat
Donator
Donator
Posty: 1224
Rejestracja: 09 maja 2012, 22:21
Model: NA
Lokalizacja: Rybnik

08 sie 2018, 17:23

Mazda była niedawno u mechanika, rozbierali tunel środkowy i zostawili mi w "gratisie" dwie zardzewiałe śrubki. Jedna jest wielkości tych do tunelu, druga trochę mniejsza, ale o podobny kształcie, czy ktoś wie może gdzie w okolicach tunelu, skrzyni i tym podobnym, mogą się znajdować takie śrubki? Bo nie wiem czy nie mam czegoś przykręconego, czy po prostu to zebrali z podłogi i wrzucili mi do auta.
Załączniki
20180805_180445.jpg
20180805_180445.jpg (1.17 MiB) Przejrzano 2219 razy
ODPOWIEDZ