pytania różne...
Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
Goccolo
- Posty: 145
- Rejestracja: 14 mar 2016, 10:04
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: Warszawa
30 lip 2018, 14:49
Goccolo pisze:Orientuje się ktoś jak w NB podłączyć sterowanie poziomem lamp z NBFL?
W NB z lampy wychodzi wiązka z wtyczką, w NBFL jest gniazdo na wtyczkę.
Chodzi o to który kolor przewodu do którego dopasować. Na schematach Mazdy nie mogłem tego znaleźć.
Sorki, że podbiję jeszcze raz swój post, ale wplątał się w środek innej dyskusji i przeskoczyła strona w kilka minut po umieszczeniu, więc łatwo przeoczyć... A autko uziemione
-
WojciechBDG
- Posty: 35
- Rejestracja: 16 lip 2018, 21:18
- Model: NB
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
Kontakt:
30 lip 2018, 22:21
pytanko, po czyszczeniu przepustnicy mx-5 nb b6 silnik na obrotach jałowych trzyma 1500-1700 obr. min.Jakieś sugestie?
W poprzedniej Mazdzie miałem OBDII i robiłem reset ustawień przepustnicy i było ok, a tutaj nie wiem.
-
Chezus
- Donator
- Posty: 1167
- Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
- Model: NB FL
- Wersja: Impuls
- Lokalizacja: SZA
31 lip 2018, 9:33
WojciechBDG pisze:pytanko, po czyszczeniu przepustnicy mx-5 nb b6 silnik na obrotach jałowych trzyma 1500-1700 obr. min.Jakieś sugestie?
W poprzedniej Mazdzie miałem OBDII i robiłem reset ustawień przepustnicy i było ok, a tutaj nie wiem.
Spróbuj zrobić reset odpinając akumulator na dłuższą chwilę.
The answer is always Miata.
-
WojciechBDG
- Posty: 35
- Rejestracja: 16 lip 2018, 21:18
- Model: NB
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
Kontakt:
31 lip 2018, 11:57
Ogarnąłem temat, ustawia się manualnie
-
Załączniki
-
- 38033353_1880493085329571_4661529685128118272_o.jpg (109.85 KiB) Przejrzano 2478 razy
-
Krzych
- Donator
- Posty: 492
- Rejestracja: 25 sty 2016, 14:38
- Model: NC
- Wersja: NC 2.5 + NA 1.8vvt
- Lokalizacja: Gorlice/Małopolska
31 lip 2018, 12:03
WojciechBDG pisze::mrgreen: Ogarnąłem temat, ustawia się manualnie
Co masz ma myśli? Pytam, bo właśnie czyszczę przepustnicę w swojej i pewnie bedzie to samo:)...
(Mam NA ale silnikiem z NBFL)
-
WojciechBDG
- Posty: 35
- Rejestracja: 16 lip 2018, 21:18
- Model: NB
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
Kontakt:
31 lip 2018, 12:22
Tą śrubką reguluje się ustawienie przepustnicy, u mnie ewidentnie ktoś grzebał i po czyszczeniu był efekt trzymania gazu po prostu i wystarczyło śrubą regulacyjną obrotów biegu jałowego
-
Załączniki
-
- 38033353_1880493085329571_4661529685128118272_o123.jpg (208.38 KiB) Przejrzano 2471 razy
-
Demon
- Posty: 466
- Rejestracja: 14 cze 2017, 13:50
- Model: NA
01 sie 2018, 15:53
Panowie gdzie sie znajduje czujnik temperatury ktory załacza wentylator. Ponieważ raz sie wentylator załączy ale zazwyczaj nie. Przekaźnik jest ok
-
SponeR
- Posty: 1097
- Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
- Model: NA
- Wersja: ultra old
- Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa
01 sie 2018, 16:04
z przodu silnika na obudowie termostatu
MIATA nim jak szatan
-
SponeR
- Posty: 1097
- Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
- Model: NA
- Wersja: ultra old
- Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa
01 sie 2018, 16:17
z tyłu głowicy
MIATA nim jak szatan
-
Demon
- Posty: 466
- Rejestracja: 14 cze 2017, 13:50
- Model: NA
01 sie 2018, 16:36
Ogólnie elektryka w tym samochodzie to porażka. No oświetlenie tablicy na skretce bez grama lutu. A ponoc w obudowie termostatu nie ma u mnie tego czujnika. Bo auto stoi teraz u znajomego co ogarnia głownie elektryke w hondach i go to przerasta. Na podwórku wentylator sie załaczył, pojechał sie przejechać i znów temp 3/4 skali i jak wrocił to znów nie chodził
-
SponeR
- Posty: 1097
- Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
- Model: NA
- Wersja: ultra old
- Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa
01 sie 2018, 17:54
to dodaj do opisu jaki masz silnik
przyjąłem że 1.6
jak 1.8 to nie ma, ecu włącza a bierze temp z zielonego czujnika z tyłu głowicy
MIATA nim jak szatan
-
Elvis
- Posty: 26
- Rejestracja: 10 cze 2017, 13:53
- Model: NB FL
- Wersja: Impuls
- Lokalizacja: Rawicz
02 sie 2018, 18:07
Siemka, mam takie pytanko, czy to:
- cap-soft-top-front-catch-nipple-mazda-mx-5-mk2.5-2003-05-nd30r1311-7020-p[ekm]1000x748[ekm].jpg (101.93 KiB) Przejrzano 2375 razy
można zastąpić tym:
- cap-soft-top-front-catch-nipple-mazda-mx-5-1989-2003-na01r1311-1132-p.jpg (89.51 KiB) Przejrzano 2375 razy
To są te plastikowe końcówki na zatrzaskach dachu. Ja ma te pierwsze (które były montowane w modelach 2003-2005) i niestety zauważyłem że są połamane i co gorsza dowiedziałem się że mazda przestała je produkować w przeciwieństwie do tych "starszych".
I teraz nie wiem czy te "starsze" będą pasować do moich zatrzasków, bo nie wiem czy same zatrzaski też się nie różnią?
-
robertos75
- Posty: 22
- Rejestracja: 17 cze 2018, 22:20
- Model: NB FL
- Wersja: sportive
- Lokalizacja: Kętrzyn
03 sie 2018, 19:24
witam,znika mi gdzieś płyn chłodniczy,podejrzewałem uszczelkę głowicy
aleeee
olej czysty nie przybywa
nie dymi na biało
przewody nie napięte
płynu ubywa dość znacznie dolewam co dziennie
silnik pracuje OK ,temp.w normie (na wskażniku)
wyciek miałem z chłodnicy ale już ten problem rozwiązałem.Mokrej plamy pod autem brak
Jakieś sugestie gdzie szukać ,ktoś może przerabiał temat?
Alarm odwołany chłodnica znowu popuściła, no trza nową
-
PisBar
- Posty: 71
- Rejestracja: 19 paź 2015, 21:21
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Bytom/Katowice
04 sie 2018, 13:03
Coś mi chrupocze :/ dźwięk pojawia się w konkretnej sytucji - podczas odpuszczania hamulca lub lekkiego dohamowania z jednoczesnym skręcaniem (np przy manewrowaniu na parkingu albo hamowaniu w zakrecie) Podczas hamowania jadąc prosto nic się nie dzieje, latając po zakrętach też nic. Mam się martwić?
-
Demon
- Posty: 466
- Rejestracja: 14 cze 2017, 13:50
- Model: NA
04 sie 2018, 14:41
Panowie miał ktos z was problem z przeładowywaniem akumulatora? Na odpalonym silniku jest 15V nawet troche wiecej. Przy załączonych światłach mijania nadal 15V
-
luki_92_92
- Donator
- Posty: 1055
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
-
Kontakt:
04 sie 2018, 14:41
Kupiłem identyczne jak te z drugiego linku, w auchanie są po 55zł/szt więc fajna cena. Wygodne, po złożeniu wchodzą luźno do bagażnika albo między fotel a tylny błotnik (wiecie o co chodzi, tu gdzie jest pas mocowany za fotelem). Polecam
-
RS
- Donator
- Posty: 1552
- Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
- Model: NA
- Lokalizacja: Krosno/Kraków
05 sie 2018, 8:05
Demon pisze:Panowie miał ktos z was problem z przeładowywaniem akumulatora? Na odpalonym silniku jest 15V nawet troche wiecej. Przy załączonych światłach mijania nadal 15V
Regulator napięcia do naprawy.
-
Alex
- Donator
- Posty: 4567
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
-
Kontakt:
05 sie 2018, 11:40
A w NB czasem napięcie ładowania nie jest generalnie dość wysokie? Ponad 15v - pytanie ile ponad, w którym miejscu mierzone, jak dokładnym przyrzadem i jak długo po odpaleniu silnika.
W NA (zupełnie inna konstrukcja jeśli chodzi o ładowanie, wiem) obserwuje ze niedługo po odpaleniu napięcie ładowania jest dość wysokie ok 14.5v a po nagrzaniu stopniowo spada do np. 13.5v lub nawet troche mniej. Mierzone w gniezdzie zapalniczki chińską ładowarka usb z funkcją pomiaru napięcia. Multimetrem nie robiłem badań.
przy użyciu Tapatalka
-
Demon
- Posty: 466
- Rejestracja: 14 cze 2017, 13:50
- Model: NA
05 sie 2018, 13:05
Mierzone miernikiem na klemach z akumulatora. Z tym, że niezbyt dokładny bo nie pokazuje wartości po przecinku. Muszę pożyczyć dokładniejszy miernik od kumpla. I wydaje mi sie, wysokie temperatury też robią swoje bo w Hondzie na próbę też zmierzyłem to na zgaszonym 13 do 14V pokazywało
Jeśli ktoś posiadający silnik w NB 1.8 146KM mógłby też sprawdzić jakie ma wartości na zgaszonym i odpalonym silniku byłbym bardzo wdzięczny
-
SponeR
- Posty: 1097
- Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
- Model: NA
- Wersja: ultra old
- Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa
05 sie 2018, 13:44
MIATA nim jak szatan
-
Alex
- Donator
- Posty: 4567
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
-
Kontakt:
05 sie 2018, 17:47
Multimetr który na zgaszonym aucie pokazuje 13 do 14V nadaje się raczej do kosza a nie do pomiarów. Obstawiam ze na porządnym multimetrze okaże się że wszystko jest ok
przy użyciu Tapatalka
-
Pedi
- Posty: 254
- Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
- Model: NB
- Wersja: 1.6 '98
- Lokalizacja: Warszawa
07 sie 2018, 15:01
Hej,
Zaskoczyła mnie dziś dziwna sytuacja po dojechaniu do domu. Wyszedłem, usłyszałem syk i okazało się że wywala płyn chłodniczy przez zbiornik wyrównawczy.
Silnik nie był przegrzany (właściwie od razu jak to zobaczyłem, to wksoczyłem do auta i temp pokazywało nawet niższą niż normalnie od razu po jeździe (pewnie parowanie go schłodziło).
Pytanie co to może być. Nieszczelność układu i spada ciśnienie (stąd odparowanie)? Korek chłodnicy, pompa wody?
Troszkę mnie to wystraszyło
-
pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
07 sie 2018, 19:48
Panowie, czy skrzynie 5b z NB, NBFL wchodzą bez rzeźby do wczesnych NA? Zakładam, że mają vss zamiast linki, przekłada się po prostu ślimak w miejsce czujnika? Jakieś inne niespodzianki?
Żeby nie było, że nie szukam - wyguglałem parę wypocin typu "Overall, my research seems to indicate that any 1990-2005 5-speed transmission will work in any 1990-2005 Miata, with no modifications or fitment problems. And there are no known 'bad' years for transmissions." Zastanawia mnie jednak kwestia wspomnianego czujnika (nie zaglądałem tam) i ewentualnie konektorów włącznika światła wstecznego.
-
turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
08 sie 2018, 5:57
Pedi pisze:Hej,
Zaskoczyła mnie dziś dziwna sytuacja po dojechaniu do domu. Wyszedłem, usłyszałem syk i okazało się że wywala płyn chłodniczy przez zbiornik wyrównawczy.
Silnik nie był przegrzany (właściwie od razu jak to zobaczyłem, to wksoczyłem do auta i temp pokazywało nawet niższą niż normalnie od razu po jeździe (pewnie parowanie go schłodziło).
Pytanie co to może być. Nieszczelność układu i spada ciśnienie (stąd odparowanie)? Korek chłodnicy, pompa wody?
Troszkę mnie to wystraszyło
Za dużo płynu albo za wysoka temperatura. Może czujnik masz zepsuty albo wentylatory uszkodzone i nie uruchamiają się po przekroczeniu temperatury. Przy tych upalach to najbardziej prawdopodobne.
-
ree
- Posty: 2576
- Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
- Model: NA
- Lokalizacja: Szczecin
08 sie 2018, 6:43
pirul pisze:Panowie, czy skrzynie 5b z NB, NBFL wchodzą bez rzeźby do wczesnych NA? Zakładam, że mają vss zamiast linki, przekłada się po prostu ślimak w miejsce czujnika? Jakieś inne niespodzianki?
Żeby nie było, że nie szukam - wyguglałem parę wypocin typu "Overall, my research seems to indicate that any 1990-2005 5-speed transmission will work in any 1990-2005 Miata, with no modifications or fitment problems. And there are no known 'bad' years for transmissions." Zastanawia mnie jednak kwestia wspomnianego czujnika (nie zaglądałem tam) i ewentualnie konektorów włącznika światła wstecznego.
Z tego co pamiętam wchodzą zamiennie, przekładasz tylko vss'a że ślimakiem.
-
pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
08 sie 2018, 8:25
OK, przekonajmy się zatem
-
Pirat
- Donator
- Posty: 1224
- Rejestracja: 09 maja 2012, 22:21
- Model: NA
- Lokalizacja: Rybnik
08 sie 2018, 17:23
Mazda była niedawno u mechanika, rozbierali tunel środkowy i zostawili mi w "gratisie" dwie zardzewiałe śrubki. Jedna jest wielkości tych do tunelu, druga trochę mniejsza, ale o podobny kształcie, czy ktoś wie może gdzie w okolicach tunelu, skrzyni i tym podobnym, mogą się znajdować takie śrubki? Bo nie wiem czy nie mam czegoś przykręconego, czy po prostu to zebrali z podłogi i wrzucili mi do auta.
-
Załączniki
-
- 20180805_180445.jpg (1.17 MiB) Przejrzano 2219 razy