Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1056
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Może pytanie głupie, ale jak wiecie sezon w pełni, słońce praży, zloty co chwila.... znacie może jakieś kompaktowe leżaki, które zmieszczę do bagażnika NB, ale z takim zastrzeżeniem, że po lewej stronie mam zabudowę na równo z krawędzią błotnika, zatem leżak musiałby być po złożeniu naprawdę bardzo kompaktowy? Oczywiście nie spodziewam się wygody jak w łóżku w pięciogwiazdkowym hotelu, ale póki co mam dwa krzesełka wędkarskie, na których po godzinie siedzenia kręgosłup chce wyjść i stanąć obok, co jest tym bardziej irytujące, że wszyscy dookoła chillują na pełnowymiarowych leżakach... doradzicie coś sensownego?
- Aero50
- Donator
- Posty: 364
- Rejestracja: 27 cze 2014, 8:37
- Model: NA
- Wersja: 90' 1.6
- Lokalizacja: Kraków
Spróbuj takie nadmuchiwane, podobno zdają egzamin.luki_92_92 pisze:Może pytanie głupie, ale jak wiecie sezon w pełni, słońce praży, zloty co chwila.... znacie może jakieś kompaktowe leżaki, które zmieszczę do bagażnika NB, ale z takim zastrzeżeniem, że po lewej stronie mam zabudowę na równo z krawędzią błotnika, zatem leżak musiałby być po złożeniu naprawdę bardzo kompaktowy? Oczywiście nie spodziewam się wygody jak w łóżku w pięciogwiazdkowym hotelu, ale póki co mam dwa krzesełka wędkarskie, na których po godzinie siedzenia kręgosłup chce wyjść i stanąć obok, co jest tym bardziej irytujące, że wszyscy dookoła chillują na pełnowymiarowych leżakach... doradzicie coś sensownego?
https://allegro.pl/lazy-bag-materac-lez ... GwodyE4DDg
Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka
- WojciechBDG
- Posty: 35
- Rejestracja: 16 lip 2018, 21:18
- Model: NB
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Mam 1,6 NB z 1998 roku, mam pytanie czy cewki w tym modelu były pojedyńcze czy podwójne?
- WojciechBDG
- Posty: 35
- Rejestracja: 16 lip 2018, 21:18
- Model: NB
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Dzięki
Jeszcze pytanie bo nie mogę nigdzie znależć, gdzie kupie dekielki do ori 15 felg, jednej mi brakuje i strasznie wkurza?
Jeszcze pytanie bo nie mogę nigdzie znależć, gdzie kupie dekielki do ori 15 felg, jednej mi brakuje i strasznie wkurza?
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1605
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
TerminatorPi pisze:Czasem jak skręcam w prawo (w sensie zmiany drogi, nie jazdy po łuku), dostaję od elektroniki dwa krótkie piknięcia. Ki pieron? Monitorowanie martwego pola głupieje?
a masz system wykrywania zmiany pasa ruchu?
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1605
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
mutra pisze:TerminatorPi pisze:Czasem jak skręcam w prawo (w sensie zmiany drogi, nie jazdy po łuku), dostaję od elektroniki dwa krótkie piknięcia. Ki pieron? Monitorowanie martwego pola głupieje?
a masz system wykrywania zmiany pasa ruchu?
Tak, ale on inaczej reaguje - powiedzmy, że warkotem. Jakbyś jechał po tarce. Poza tym wykrywanie pasa ruchu pokazuje w RF obrazek na lewym wyświetlaczu.
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1056
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Aero50 pisze:Spróbuj takie nadmuchiwane, podobno zdają egzamin.luki_92_92 pisze:Może pytanie głupie, ale jak wiecie sezon w pełni, słońce praży, zloty co chwila.... znacie może jakieś kompaktowe leżaki, które zmieszczę do bagażnika NB, ale z takim zastrzeżeniem, że po lewej stronie mam zabudowę na równo z krawędzią błotnika, zatem leżak musiałby być po złożeniu naprawdę bardzo kompaktowy? Oczywiście nie spodziewam się wygody jak w łóżku w pięciogwiazdkowym hotelu, ale póki co mam dwa krzesełka wędkarskie, na których po godzinie siedzenia kręgosłup chce wyjść i stanąć obok, co jest tym bardziej irytujące, że wszyscy dookoła chillują na pełnowymiarowych leżakach... doradzicie coś sensownego?
https://allegro.pl/lazy-bag-materac-lez ... GwodyE4DDg
Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka
Dzięki za sugestię jednak szukam czegoś bardziej standardowego czyli konstrukcja z drewna/metalowych rurek + kawałek materiału jako siedzisko
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Wydaje mi się, że składane na trzy części fotele biwakowe powinny wejść w centralną część bagażnika.
https://allegro.pl/krzeslo-plazowe-tury ... 60788.html
Albo tutaj większy wypas, po złożeniu 77x17x15cm
https://sp.com.pl/fotel-turystyczny-delray-2-119226
https://allegro.pl/krzeslo-plazowe-tury ... 60788.html
Albo tutaj większy wypas, po złożeniu 77x17x15cm
https://sp.com.pl/fotel-turystyczny-delray-2-119226
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2096
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Jestem na etapie podobnych poszukiwań. W decathlonie są krzesła kempingowe, które się odchylają do pozycji pół leżącej. Wg. moich inżynierskich pomiarów, są niewielkie szanse, że to wejdzie do kufra (problem czy przejdzie przez otwór). Ale najpierw usiądę i sprawdzę czy faktycznie mają nośność 110kg
- mike_d
- Donator
- Posty: 1173
- Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Karai
- Lokalizacja: Poznań
TerminatorPi pisze:Czasem jak skręcam w prawo (w sensie zmiany drogi, nie jazdy po łuku), dostaję od elektroniki dwa krótkie piknięcia. Ki pieron? Monitorowanie martwego pola głupieje?
Masz wtedy włączony kierunkowskaz? Mój czasami aktywuje ostrzeżenie przed pojazdem w martwym polu jak przejeżdżam obok bariery energochłonnej z właczonym kierunkowskazem.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1605
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
mike_d pisze:TerminatorPi pisze:Czasem jak skręcam w prawo (w sensie zmiany drogi, nie jazdy po łuku), dostaję od elektroniki dwa krótkie piknięcia. Ki pieron? Monitorowanie martwego pola głupieje?
Masz wtedy włączony kierunkowskaz? Mój czasami aktywuje ostrzeżenie przed pojazdem w martwym polu jak przejeżdżam obok bariery energochłonnej z właczonym kierunkowskazem.
No zazwyczaj używam kierunkowskazów. To Miata, a nie Z4
W ogóle nie mogłem zajarzyć o co chodzi, bo to mocno okazjonalne jest. Dziś sobie dopiero skojarzyłem z martwym polem.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1605
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
TerminatorPi pisze:Pytanie z kompletnie innej beczki - jakiego rzędu temperatur można się spodziewać na wylocie tłumika? Zarówno w sensie gazów wylotowych, jak i samej blachy.
u mnie po ostrzejszej jeździe końcówka tłumika ma około 170 stopni.
- Chezus
- Donator
- Posty: 1167
- Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
- Model: NB FL
- Wersja: Impuls
- Lokalizacja: SZA
TerminatorPi pisze:Pytanie z kompletnie innej beczki - jakiego rzędu temperatur można się spodziewać na wylocie tłumika? Zarówno w sensie gazów wylotowych, jak i samej blachy.
U mnie jest wystarczająco, żeby kwasówka nabrała złotej barwy. Nie wiem ile stopni było, ale wygląda spoko. Kiedyś zmierzę. Jest jeszcze kwestia jaki masz układ wydechowy, czy masz zaizolowany termicznie itp.
The answer is always Miata.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1605
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Chezus pisze:TerminatorPi pisze:Pytanie z kompletnie innej beczki - jakiego rzędu temperatur można się spodziewać na wylocie tłumika? Zarówno w sensie gazów wylotowych, jak i samej blachy.
U mnie jest wystarczająco, żeby kwasówka nabrała złotej barwy. Nie wiem ile stopni było, ale wygląda spoko. Kiedyś zmierzę. Jest jeszcze kwestia jaki masz układ wydechowy, czy masz zaizolowany termicznie itp.
Układ mam kompletnie seryjny jak na razie.
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 23 maja 2018, 11:15
- Model: NA
- Lokalizacja: Wrocław
O takie coś chodzi? Piszą, że M18.
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2096
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Hej, Mydelniczka odmówiła dzisiaj opuszczenia szyby w drzwiach kierowcy. W drzwiach pasażerki działa. Czy poszukiwanie problemu wymaga demontażu boczka drzwi, czy wpierw warto poszukać gdzieś indziej - nie sądzę, żeby każdy z mechanizmów był na osobnym bezpieczniku?
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2096
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
tomasz01 pisze:Mogły się połamać ząbki w przycisku od elektrycznych szyb odpowiedzialnym za szybę kierowcy - ja tak w NB miałem kiedyś - najpierw rozebrałbym przycisk i sprawdził czy jest OK.
OK, wyjąłem przełącznik. Bardziej rozmontować go nie potrafię. W toku oględzin, stwierdziłem, że przycisk prawy (ten od szyby działającej) słyszalnie klika przy uniesieniu. Za to ten od strony niedziałającej (lewy) nie wydaje tego dźwięku. Czy to odpowiada Twojej hipotezie? Szukać nowego czy szukać dalej?
- Załączniki
-
- IMG_20180727_095858.jpg (409.71 KiB) Przejrzano 1656 razy
-
- IMG_20180727_095849.jpg (337.58 KiB) Przejrzano 1656 razy
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 23 maja 2018, 11:15
- Model: NA
- Lokalizacja: Wrocław
Jeżeli w NB są podobne przyciski jak w NAfl, to też bym od tego zaczął - bo już raz zacząłem od rozbierania drzwi
Tam prąd idzie bezpośrednio przez takie badziewne blaszki, które mogą zaśniedzieć i / lub zużyć sie od iskier. Albo się w ogóle połamać co by tłumaczyło nieklikanie.
Proponuje je pomęczyć na poczatek, powciskać mocniej, może ruszyć.
Swoją drogą, wie ktoś czy wtyczkę do tej wiązki idzie jakoś dostać w normalnej cenie żeby sobie to przerobić plug and play na przekaźniki albo lepsze przyciski? Czy to jest na wagę złota jak większość złączek w japończykach i trzeba by było rzeźbić albo kupić używkę dawcę?
Tam prąd idzie bezpośrednio przez takie badziewne blaszki, które mogą zaśniedzieć i / lub zużyć sie od iskier. Albo się w ogóle połamać co by tłumaczyło nieklikanie.
Proponuje je pomęczyć na poczatek, powciskać mocniej, może ruszyć.
Swoją drogą, wie ktoś czy wtyczkę do tej wiązki idzie jakoś dostać w normalnej cenie żeby sobie to przerobić plug and play na przekaźniki albo lepsze przyciski? Czy to jest na wagę złota jak większość złączek w japończykach i trzeba by było rzeźbić albo kupić używkę dawcę?
Orientuje się ktoś jak w NB podłączyć sterowanie poziomem lamp z NBFL?
W NB z lampy wychodzi wiązka z wtyczką, w NBFL jest gniazdo na wtyczkę.
Chodzi o to który kolor przewodu do którego dopasować. Na schematach Mazdy nie mogłem tego znaleźć.
W NB z lampy wychodzi wiązka z wtyczką, w NBFL jest gniazdo na wtyczkę.
Chodzi o to który kolor przewodu do którego dopasować. Na schematach Mazdy nie mogłem tego znaleźć.
pistenbully pisze:tomasz01 pisze:Mogły się połamać ząbki w przycisku od elektrycznych szyb odpowiedzialnym za szybę kierowcy - ja tak w NB miałem kiedyś - najpierw rozebrałbym przycisk i sprawdził czy jest OK.
OK, wyjąłem przełącznik. Bardziej rozmontować go nie potrafię. W toku oględzin, stwierdziłem, że przycisk prawy (ten od szyby działającej) słyszalnie klika przy uniesieniu. Za to ten od strony niedziałającej (lewy) nie wydaje tego dźwięku. Czy to odpowiada Twojej hipotezie? Szukać nowego czy szukać dalej?
Te ząbki łamią się w NB na potęgę... Obstawiam że to to, problem ze stykami chyba tylko w NA występował
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2096
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Jak zweryfikuję podmieniając z jakąś cudzą NB to dam znać.