Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

robertos75
Posty: 22
Rejestracja: 17 cze 2018, 22:20
Model: NB FL
Wersja: sportive
Lokalizacja: Kętrzyn

26 cze 2018, 0:04

furkę mam od tygodnia ze szczecina na mazury przyleciałem 600 km.zrobiłem w nocy ,bardzo piękna,tylko ta woda
Awatar użytkownika
zawodnik
Posty: 317
Rejestracja: 29 maja 2014, 9:35
Model: NB
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

26 cze 2018, 7:18

a jak sie powinno odpowietrzyc sprzeglo?
Awatar użytkownika
jerzj
Posty: 687
Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
Model: NB
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Warszawa

26 cze 2018, 7:45

zawodnik pisze:a jak sie powinno odpowietrzyc sprzeglo?

Jak hamulce :) odkręcasz odpowietrznik na wysprzęgliku i pompujesz.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
zawodnik
Posty: 317
Rejestracja: 29 maja 2014, 9:35
Model: NB
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

26 cze 2018, 8:06

jerzj pisze:
zawodnik pisze:a jak sie powinno odpowietrzyc sprzeglo?

Jak hamulce :) odkręcasz odpowietrznik na wysprzęgliku i pompujesz.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


czyli standard :D bo czytam i czytam i myślę jakaś czarna magia :D a to tylko brak kawy
Awatar użytkownika
jerzj
Posty: 687
Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
Model: NB
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Warszawa

26 cze 2018, 8:12

zawodnik pisze:
jerzj pisze:
zawodnik pisze:a jak sie powinno odpowietrzyc sprzeglo?

Jak hamulce :) odkręcasz odpowietrznik na wysprzęgliku i pompujesz.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


czyli standard :D bo czytam i czytam i myślę jakaś czarna magia :D a to tylko brak kawy

:) ja już jestem po kawie wiec napomnę, ze można to spokojnie zrobić nawet grawitacyjnie, bez pompowania, jeśli masz chwile oczywiście :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
robertos75
Posty: 22
Rejestracja: 17 cze 2018, 22:20
Model: NB FL
Wersja: sportive
Lokalizacja: Kętrzyn

26 cze 2018, 11:58

Zapytam inaczej,czy jest jakiś łatwy sposób żeby założyć przewód na lejek rynienki (od strony pasażera)?
robertos75
Posty: 22
Rejestracja: 17 cze 2018, 22:20
Model: NB FL
Wersja: sportive
Lokalizacja: Kętrzyn

26 cze 2018, 12:13

może dokładniej na lejek wanienki
Awatar użytkownika
zawodnik
Posty: 317
Rejestracja: 29 maja 2014, 9:35
Model: NB
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

26 cze 2018, 14:59

to jeszcze szybkie pytanie ode mnie :D
pod śruby którymi przykręca się głowicę nie idą żadne podkładki? bo w manualu widzę ze coś tam jest ale nie pamiętam, żebym miał je u siebie

Edit: dobra sa i podkladki :D
Ostatnio zmieniony 27 cze 2018, 9:26 przez zawodnik, łącznie zmieniany 1 raz.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

26 cze 2018, 16:33

robertos75 pisze:Zapytam inaczej,czy jest jakiś łatwy sposób żeby założyć przewód na lejek rynienki (od strony pasażera)?

z tego co sie orientuje to nie ma prostego sposobu. Nie przypominam sobie omawiania tego problemu tutaj ale na miata.net był o tym chyba wątek - generalnie masakrycznie upierdliwe ponoć. Inna sprawa że nawet bez tego gumowego przewodu woda nie powinna Ci sie zbierać w progach. Progi fabrycznie mają otworki wzdłuż dolnej krawędzi. Jeżeli woda nie wycieka z progu to znaczy że cos je zablokowało albo ktos je zasmarował (np bitexem przy konserwacji podwozia)

tutaj masz pokrewny wątek(ze zdjęciami) na brytyjskim forum:
https://www.mx5oc.co.uk/forum/yaf_posts ... e-off.aspx

jest tam ciekawa sugestia żeby wyciagnąć odpływ całkowicie, do plastikowego elementu zaczepić sztywny wężyk (taki jak do ściągania wina albo przewód paliwowy) i ten wężyk przewlec przez otwór w nadwoziu a nastepnie uzywając go jako prowadnicy przewlec gumowy wąż odpływu od spodu ku górze. Powodzenia. Nie zazdroszczę roboty :mrgreen:
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

26 cze 2018, 18:03

Co wy mówicie, wyciągnięcie tego i montaż to jest 30 sekund po podwinięciu dywanu, przynajmniej w NA, nie sądzę żeby to się aż tak różniło w NB. Jeśli wyjąłeś do góry plastik a rurka została w karoserii to wyjmij ją od spodu z progu razem z gumowym kołnierzem. Kołnierz odłóż na bok. Następnie spinasz rurkę z plastikiem (są znaczniki jak to ustawić na obydwu elementach) i patrząc od góry wprowadzasz rurkę w karoserię, jak wejdzie z 10cm klękasz pod auto, palce prawej ręki wsuwasz w otwór w progu, z którego ma wyjść rurka, a lewą ręką z góry podpychasz całość aż wyczujesz w palcach prawej ręki rurkę, następnie pilotujesz ją sobie palcami prawej ręki żeby wyszła przez próg, zakładasz gumę/kołnierz i gotowe. Pisakejk.
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2096
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

26 cze 2018, 20:35

Edit: nie było pytania :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 27 cze 2018, 9:03 przez pistenbully, łącznie zmieniany 1 raz.
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
robertos75
Posty: 22
Rejestracja: 17 cze 2018, 22:20
Model: NB FL
Wersja: sportive
Lokalizacja: Kętrzyn

26 cze 2018, 23:11

pirul pisze:Co wy mówicie, wyciągnięcie tego i montaż to jest 30 sekund po podwinięciu dywanu, przynajmniej w NA, nie sądzę żeby to się aż tak różniło w NB. Jeśli wyjąłeś do góry plastik a rurka została w karoserii to wyjmij ją od spodu z progu razem z gumowym kołnierzem. Kołnierz odłóż na bok. Następnie spinasz rurkę z plastikiem (są znaczniki jak to ustawić na obydwu elementach) i patrząc od góry wprowadzasz rurkę w karoserię, jak wejdzie z 10cm klękasz pod auto, palce prawej ręki wsuwasz w otwór w progu, z którego ma wyjść rurka, a lewą ręką z góry podpychasz całość aż wyczujesz w palcach prawej ręki rurkę, następnie pilotujesz ją sobie palcami prawej ręki żeby wyszła przez próg, zakładasz gumę/kołnierz i gotowe. Pisakejk.

spoko ale nie wiem czy w NBFL to jest wykonalne otwór od spodu jest taki że 2 palce ledwo tam wejdą-sprawdzę i napiszę co tam wyszło
Dzięki
kacper-k48
Posty: 230
Rejestracja: 05 gru 2013, 17:12
Model: NA
Lokalizacja: Leszno k.Wawy

27 cze 2018, 9:07

Kiedyś trafiłem na temat z modyfikacją układu wydechowego, budżetowy tłumik końcowy + reszta układu zrobiona samodzielnie. W wątku był też filmik na YT z efektami prac, bodajże z NB. Niestety, nie mogę tego znaleźć :/ Ktoś kojarzy?
Obrazek
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

27 cze 2018, 9:22

robertos75 pisze:
pirul pisze:Co wy mówicie, wyciągnięcie tego i montaż to jest 30 sekund po podwinięciu dywanu, przynajmniej w NA, nie sądzę żeby to się aż tak różniło w NB. Jeśli wyjąłeś do góry plastik a rurka została w karoserii to wyjmij ją od spodu z progu razem z gumowym kołnierzem. Kołnierz odłóż na bok. Następnie spinasz rurkę z plastikiem (są znaczniki jak to ustawić na obydwu elementach) i patrząc od góry wprowadzasz rurkę w karoserię, jak wejdzie z 10cm klękasz pod auto, palce prawej ręki wsuwasz w otwór w progu, z którego ma wyjść rurka, a lewą ręką z góry podpychasz całość aż wyczujesz w palcach prawej ręki rurkę, następnie pilotujesz ją sobie palcami prawej ręki żeby wyszła przez próg, zakładasz gumę/kołnierz i gotowe. Pisakejk.

spoko ale nie wiem czy w NBFL to jest wykonalne otwór od spodu jest taki że 2 palce ledwo tam wejdą-sprawdzę i napiszę co tam wyszło
Dzięki


Dokładnie tak, a na tym otworze jest jeszcze gumowy kapturek, który trzeba zdjąć. Dwa palce wystarczą żeby sobie popilotować gumową rurkę jak już ją dopchniesz wystarczająco. Nie mam auta pod ręką bo nagrałbym wam film jak to zrobić.
Awatar użytkownika
3ka
Donator
Donator
Posty: 289
Rejestracja: 06 mar 2010, 11:15
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

27 cze 2018, 9:26

kacper-k48 pisze:Kiedyś trafiłem na temat z modyfikacją układu wydechowego, budżetowy tłumik końcowy + reszta układu zrobiona samodzielnie. W wątku był też filmik na YT z efektami prac, bodajże z NB. Niestety, nie mogę tego znaleźć :/ Ktoś kojarzy?


http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=25&t=21975 chyba tego szukasz
Awatar użytkownika
Aero50
Donator
Donator
Posty: 364
Rejestracja: 27 cze 2014, 8:37
Model: NA
Wersja: 90' 1.6
Lokalizacja: Kraków

27 cze 2018, 18:57

Tłoczek tylnego zacisku mid NA/NB. Czy ten wkręcany środek jest wymienialny czy musze kupić nowy tłoczek ? Wyciągnąłem jedno zabezpieczenie, ale nie wychodzi i nie wiem czy szarpać na siłę czy jest jakiś patent ?Obrazek

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

27 cze 2018, 19:13

Aero50 pisze:Tłoczek tylnego zacisku mid NA/NB. Czy ten wkręcany środek jest wymienialny czy musze kupić nowy tłoczek ? Wyciągnąłem jedno zabezpieczenie, ale nie wychodzi i nie wiem czy szarpać na siłę czy jest jakiś patent ?Obrazek

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka

wkręć śrubę, śrubę w imadło i szarp 8-)
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
Aero50
Donator
Donator
Posty: 364
Rejestracja: 27 cze 2014, 8:37
Model: NA
Wersja: 90' 1.6
Lokalizacja: Kraków

27 cze 2018, 20:56

SponeR pisze:
wkręć śrubę, śrubę w imadło i szarp 8-)


Dzieki za odpowiedź ;) jutro bedę szarpał :D


Edit.

Czy ten "trybik" z tylnego zacisku można gdzieś dostać jako zestaw naprawczy, czy pozostaje szukać używek? Ten ma trochę zmielone zęby i nie wysuwał tłoczka, o dziwo śruba wkręcana do tłoczka ma dobre zęby.
Załączniki
srubka.jpg
srubka.jpg (119.54 KiB) Przejrzano 1600 razy
Awatar użytkownika
zawodnik
Posty: 317
Rejestracja: 29 maja 2014, 9:35
Model: NB
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

28 cze 2018, 7:04

Aero50 pisze:
SponeR pisze:
wkręć śrubę, śrubę w imadło i szarp 8-)


Dzieki za odpowiedź ;) jutro bedę szarpał :D


Edit.

Czy ten "trybik" z tylnego zacisku można gdzieś dostać jako zestaw naprawczy, czy pozostaje szukać używek? Ten ma trochę zmielone zęby i nie wysuwał tłoczka, o dziwo śruba wkręcana do tłoczka ma dobre zęby.


o ten trybik cięzko, ale jak znajdziesz w jakimś zestawie daj znać :)

co do środka z tłoczka to jest prosty sposób, wkręć tłoczek w imadło, włóz w miejsce gdzie wchodzi sruba ten baly bolec co jest w zacisku i wkrec tą oryginalna srube, zadziała to jak ściągasz i w sekundzie wyjdzie bez szarpania
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

28 cze 2018, 8:09

trybik jest do kupienia w aso
Awatar użytkownika
zawodnik
Posty: 317
Rejestracja: 29 maja 2014, 9:35
Model: NB
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

28 cze 2018, 8:23

mutra pisze:trybik jest do kupienia w aso


orientujesz się jaka cena?
Awatar użytkownika
Aero50
Donator
Donator
Posty: 364
Rejestracja: 27 cze 2014, 8:37
Model: NA
Wersja: 90' 1.6
Lokalizacja: Kraków

28 cze 2018, 9:16

zawodnik pisze:
mutra pisze:trybik jest do kupienia w aso


orientujesz się jaka cena?



nr części BWOH 26 733 mazda , w ASO Kraków powiedzieli mi 50zł
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

28 cze 2018, 9:41

zawodnik pisze:
mutra pisze:trybik jest do kupienia w aso


orientujesz się jaka cena?

na mx5parts.co.uk stoi po niecałe 6 funtów czyli jakieś 26-28zeta. Zapytaj w carspeedzie.
Awatar użytkownika
Demon
Posty: 468
Rejestracja: 14 cze 2017, 13:50
Model: NA

28 cze 2018, 10:50

Po ochrzenie w dziale pilna pomoc ponawiam pytanie tu.
Potrzebuje pomocy z serwem ponieważ moje padło. Zakupiłem jedno z allegro ale gdy przyszło okazało się że nie pasuje. Mógłby mi ktoś pomóc zidentyfikować z czego to serwo? Mx5 Na a silnik zswapowany na 1.8 nbfl. I nie wiem z czego jest to serwo. Mechnik podpowiada żeby poszukać jakiegoś większego bo te ma 14/16
Pasuje jakieś większe serwo p&p?
Obrazek
A tu serwo kupione z allegro. Chyba że jest jakiś sposób przeróbki żeby to serwo pasowało
Obrazek
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

28 cze 2018, 16:02

Zastanów się czy potrzebujesz tylko serwo czy pompę z serwem. Przy swapie raczej pompy się nie wymienia, raczej masz zamontowany oryginalny zestaw z NA z tego co widzę. Kupiony jest zaś zestaw z NB i być może angol. Zamontować się da ale wymaga zrobienia nowych sztywnych przewodów.

Jbc to zestaw pompa+serwo z NA mam i chętnie się pozbęde. To z mniejszą pompa 7/8 cala bo takie byly w NA, sprawne.

przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Grzmotek
Posty: 1
Rejestracja: 18 cze 2018, 20:47
Model: NB

28 cze 2018, 21:59

Siemanko.
Jestem nowy na tym forum wiec prosze mnie poprawic jezeli pisze w zlym miejscu.
Miesiac temu narzeczona zakupila sliczna mx-5 nb z '98. Podczas wymiany rozrzadu zauwazylismy ze kolo zamachowe walu jest pekniete i musi byc wymienione.
Pytanie takie, kupowac oryginalne kolo zamachowe do nb (uzywane ale OEM) czy brac nowe ale nieoryginalne? Jakies sugestie?

Z gory dzieki! :D
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

28 cze 2018, 22:07

Aero50 pisze:
zawodnik pisze:
mutra pisze:trybik jest do kupienia w aso


orientujesz się jaka cena?



nr części BWOH 26 733 mazda , w ASO Kraków powiedzieli mi 50zł


Będę zamawiał trochę szpejów z mx5parts jutro, mogę Ci wziąć ten trybik po kosztach to nie zapłacisz za przesyłkę i odbierzesz sobie ode mnie, daj tylko znać bo nie wiem czy Ci robi różnicę te dwie dychy czy ile taniej to wyjdzie.
Yogi
Posty: 406
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:26
Lokalizacja: EL

01 lip 2018, 13:06

...
Załączniki
IMAG3423.jpg
IMAG3423.jpg (110.67 KiB) Przejrzano 1449 razy
Ostatnio zmieniony 02 lip 2018, 15:46 przez Yogi, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek nbfl 1.8 sportive
robertos75
Posty: 22
Rejestracja: 17 cze 2018, 22:20
Model: NB FL
Wersja: sportive
Lokalizacja: Kętrzyn

01 lip 2018, 17:01

witam szybki pytanie ,tą nakładkę na progu w NBFL (taka chromowana z napisem MX5 )żeby zdjąć to jest jakoś mocowana ,czy tylko do góry trzeba ją pociągnąć =-pytam bo chcę zakonserwowAć progi od wewnątrz a tam tędy chyba najlepszy dostęp będzie?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

01 lip 2018, 18:15

Pociagnij, ale za plastik. Jak pociagniesz za blachę to ci może zostać w ręce.
ODPOWIEDZ