Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

20 cze 2018, 6:49

matth pisze:To cała zwrotnicę odkręcić :-) albo kupić więcej plastrów ;-)


Wyciagać ze swożni, wykręcać drążek kierowniczy i potem zbieżność ustawiać... Trochę za dużo roboty jak na samą wymianę łożyska. To już bym pojechał do jakiegoś mechanika żeby mi to ogarnął, bo wyjdzie taniej i szybciej niż później się z tym wszystkim bujać.
The answer is always Miata.
Awatar użytkownika
D4C
Posty: 419
Rejestracja: 05 mar 2016, 11:04
Model: NA
Lokalizacja: Sędziszów Młp

20 cze 2018, 9:55

Może ktoś wie gdzie zdobyć ten klips spinający uszczelkę szyby przy HT i tę dolną osłonę rantu?

Obrazek
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

20 cze 2018, 14:25

Chezus pisze:
matth pisze:To cała zwrotnicę odkręcić :-) albo kupić więcej plastrów ;-)

Wyciagać ze swożni, wykręcać drążek kierowniczy i potem zbieżność ustawiać... Trochę za dużo roboty jak na samą wymianę łożyska. To już bym pojechał do jakiegoś mechanika żeby mi to ogarnął, bo wyjdzie taniej i szybciej niż później się z tym wszystkim bujać.

Heh, to bez sensu, bo po drodze pomijając te problemy, to pewnie jeszcze połowa śrub by się urwała, coś by nie puściło itd. itd.
Byłem kupić ściągacz, ale nie mieli akurat (dostawa na 16 dziś), więc jeszcze raz przeszukałem złom:
śruba m8, ucho silnika, zakrętka od szlifierki, łom, młotek + odrobina cierpliwości i ładnie piasta zeszła bez zbędnych ofiar i opróżnienia apteczki :D

Mam za to kolejną zagwozdkę, nowa piasta przyszła bez zakrywki... Da się to gdzieś w Warszawie od ręki dostać? Bo jakoś nie mogę znaleźć...
[EDIT] ASO ma za 23 pln + dwa dni robocze oczekiwania ;/
Awatar użytkownika
Enzis
Posty: 577
Rejestracja: 02 gru 2014, 8:55
Model: NB FL
Lokalizacja: Ostrzeszów\Wrocław

20 cze 2018, 16:54

Jak zmieniłem zawieszenie, to kąty (negatywy) poszły symetrycznie, czy mogły różnie się ułożyć? Bo mam w miarę świerzą geometrię i zastanawiam soę, czy wystarczy jak zbieżności zmniejszę

Odpowiedź:
Negatywy równiutkie, akuratne, zbieżność do poprawki była chyba :lol:
Ostatnio zmieniony 26 cze 2018, 20:18 przez Enzis, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
zawodnik
Posty: 317
Rejestracja: 29 maja 2014, 9:35
Model: NB
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

20 cze 2018, 20:10

Pytanie czy zamki na panewkach korbowodow maja być po tej samej stronie na korbie i na stopce czy na przemian?
Czy w nbfl zawory tez sa płytkami regulowane ?
Załączniki
20180618_185656.jpg
20180618_185656.jpg (665.47 KiB) Przejrzano 2218 razy
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4678
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

21 cze 2018, 9:41

Tak, regulacja zaworów płytkami.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Demon
Posty: 468
Rejestracja: 14 cze 2017, 13:50
Model: NA

21 cze 2018, 12:23

O właśnie też miałem o to zapytać. Jak wyregulować zawory w BP-Z3 z nbfl. O jakie płytki chodzi?
Awatar użytkownika
matth
Donator
Donator
Posty: 278
Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Poznań

21 cze 2018, 12:49

Eeee... u mnie jest hydrauliczna klawiatura, która kasuje luz zaworowy :>
Awatar użytkownika
zawodnik
Posty: 317
Rejestracja: 29 maja 2014, 9:35
Model: NB
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

21 cze 2018, 13:37

matth pisze:Eeee... u mnie jest hydrauliczna klawiatura, która kasuje luz zaworowy :>

Ze niby w czym taki luksus ?
Awatar użytkownika
matth
Donator
Donator
Posty: 278
Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Poznań

21 cze 2018, 14:02

O szit, popychacze były tylko w na :D Hm.. zatem czeka mnie weryfikacja czemu mi silnik klepie krótką chwilę zaraz po odpaleniu ;) Ech..
Awatar użytkownika
Demon
Posty: 468
Rejestracja: 14 cze 2017, 13:50
Model: NA

21 cze 2018, 14:43

No u mnie też wlaśnie ten problem. Krotką chwilę coś zastuka. Teraz pokrywa zrzucona bo rozrząd robiony i myślałem że zawory sie wyreguluje i spokój
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

22 cze 2018, 9:48

O takie http://allegro.pl/plytka-regulacji-zawo ... 30773.html oczywiście najpierw mierzymy luzy, potem wyjmujemy płytki tam gdzie wyszedł zły luz, odczytujemy/mierzymy grubość i dobieramy nową płytkę (z wyjętych lub nową). Jak braknie wymiarów to kupujemy nową płytkę/płytki lub szlifujemy na wymiar w dobrym warsztacie.
Awatar użytkownika
Demon
Posty: 468
Rejestracja: 14 cze 2017, 13:50
Model: NA

22 cze 2018, 12:17

Ma ktos może manual albo chociażby wiedzę z jakim momentem dokręcać śruby przy wymianie rozrządu. Najlepszy byłby choďź by kawalek manuala dotyczący wymiany rozrządu
Silnik 1.8 vvti z nbfl
I jeszcze pytanie czy serwa hamulcowe z Na i Nb są ze sobą zamienne? Bo u mnie na 90% serwo jest jeb..
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

22 cze 2018, 13:15

Demon pisze:Ma ktos może manual albo chociażby wiedzę z jakim momentem dokręcać śruby przy wymianie rozrządu. Najlepszy byłby choďź by kawalek manuala dotyczący wymiany rozrządu
Silnik 1.8 vvti z nbfl
I jeszcze pytanie czy serwa hamulcowe z Na i Nb są ze sobą zamienne? Bo u mnie na 90% serwo jest jeb..




zobacz tutaj http://www.mellens.net/mazda/Mazda-Miat ... g_belt.pdf
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

22 cze 2018, 13:33

Demon pisze:Ma ktos może manual albo chociażby wiedzę z jakim momentem dokręcać śruby przy wymianie rozrządu. Najlepszy byłby choďź by kawalek manuala dotyczący wymiany rozrządu
Silnik 1.8 vvti z nbfl
I jeszcze pytanie czy serwa hamulcowe z Na i Nb są ze sobą zamienne? Bo u mnie na 90% serwo jest jeb..

Mi strona mellensa nie działa :0
Pisałem wcześniej posta przez telefon, ale z jakiegoś powodu nie przeszedł. Jak chcesz to daj jakiegoś maila na PM i zapodam cały manual do NB (1999-2001).
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

22 cze 2018, 14:19

Pedi pisze:
Demon pisze:Ma ktos może manual albo chociażby wiedzę z jakim momentem dokręcać śruby przy wymianie rozrządu. Najlepszy byłby choďź by kawalek manuala dotyczący wymiany rozrządu
Silnik 1.8 vvti z nbfl
I jeszcze pytanie czy serwa hamulcowe z Na i Nb są ze sobą zamienne? Bo u mnie na 90% serwo jest jeb..

Mi strona mellensa nie działa :0
Pisałem wcześniej posta przez telefon, ale z jakiegoś powodu nie przeszedł. Jak chcesz to daj jakiegoś maila na PM i zapodam cały manual do NB (1999-2001).



jak cos to mam manual z tej stron y w pdf-ie
Awatar użytkownika
Demon
Posty: 468
Rejestracja: 14 cze 2017, 13:50
Model: NA

22 cze 2018, 15:40

Chętnie poprosze :)
supradb@wp.pl
A co z serwem? Wie ktoś czy pasują Na Nb Nbfl
Awatar użytkownika
zsitanca
Posty: 67
Rejestracja: 07 lut 2017, 16:14
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Warszawa

25 cze 2018, 7:58

Gdzie dostane przewod elastyczny sprzegla do nbfl? W popularnych sklepach z czesciami brak. Jedyne co znalazlem to przewod w oplocie, ale w przypadku sprzegla nie widze potrzeby na taki high-tech ;)
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

25 cze 2018, 9:27

zsitanca pisze:Gdzie dostane przewod elastyczny sprzegla do nbfl? W popularnych sklepach z czesciami brak. Jedyne co znalazlem to przewod w oplocie, ale w przypadku sprzegla nie widze potrzeby na taki high-tech ;)

w aso dostaniesz ;) kiedyś szukałem dla siebie - wtedy kosztował praktycznie tyle co przewód w oplocie :roll:
Awatar użytkownika
zsitanca
Posty: 67
Rejestracja: 07 lut 2017, 16:14
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Warszawa

25 cze 2018, 10:00

mutra pisze:w aso dostaniesz ;) kiedyś szukałem dla siebie - wtedy kosztował praktycznie tyle co przewód w oplocie :roll:

Ehh, no właśnie dostałem ofertę na fabryczny - 219 PLN, czyli chyba będzie oplot. Na KM jest za 80 pln, ale nie wiem jak z jakością.

Powiedzcie mi proszę - czy przewód hel http://sklep.helperformance.pl/index.php?id_product=5201&controller=product&id_lang=7 zastępuje tylko przewód elastyczny, czy też ten sztywny, prowadzący do wysprzęglika? Widziałem taki patent na amerykańskim forum.

EDIT (dla potomnych): hel ma 2 wersje przewodu - krótką i długą.
irekkurczak
Posty: 194
Rejestracja: 07 maja 2012, 20:11
Model: NC FL
Lokalizacja: Elbląg

25 cze 2018, 11:36

Cześć !

Czy Mazdy NCFL 2.0 posiadają fabrycznie chłodnicę oleju ? Pojawił mi się olej w układzie chłodzącym i zaczynam od najprostszych rozwiązań
LubMich
Posty: 720
Rejestracja: 27 wrz 2009, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

25 cze 2018, 12:19

W NC niektóre wersje miały... moja ma i wymiennik jest zaraz nad filtrem oleju.. do zobaczenia albo od spodu albo od lewego nadkola (trzeba zdjąć plastik).
Awatar użytkownika
jerzj
Posty: 687
Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
Model: NB
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Warszawa

25 cze 2018, 12:29

zsitanca pisze:
mutra pisze:w aso dostaniesz ;) kiedyś szukałem dla siebie - wtedy kosztował praktycznie tyle co przewód w oplocie :roll:

Ehh, no właśnie dostałem ofertę na fabryczny - 219 PLN, czyli chyba będzie oplot. Na KM jest za 80 pln, ale nie wiem jak z jakością.

Powiedzcie mi proszę - czy przewód hel http://sklep.helperformance.pl/index.php?id_product=5201&controller=product&id_lang=7 zastępuje tylko przewód elastyczny, czy też ten sztywny, prowadzący do wysprzęglika? Widziałem taki patent na amerykańskim forum.

EDIT (dla potomnych): hel ma 2 wersje przewodu - krótką i długą.

Wersja zastępująca także sztywny przewód idący do wyprzęglika zadziała tylko w angolach. W każdym razie ja kupiłem ten dłuższy i nie sięgał ;)
Awatar użytkownika
zsitanca
Posty: 67
Rejestracja: 07 lut 2017, 16:14
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Warszawa

25 cze 2018, 12:38

jerzj pisze:Wersja zastępująca także sztywny przewód idący do wyprzęglika zadziała tylko w angolach. W każdym razie ja kupiłem ten dłuższy i nie sięgał ;)


Dzięki za info. Ja na szczęście zamówiłem ten krótszy :)

Koleżka z hel-a mówił, że krótszy ma ok 30 cm, a dłuższy ponad 60 cm i inne końcówki
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

25 cze 2018, 13:30

zsitanca pisze:
jerzj pisze:Wersja zastępująca także sztywny przewód idący do wyprzęglika zadziała tylko w angolach. W każdym razie ja kupiłem ten dłuższy i nie sięgał ;)


Dzięki za info. Ja na szczęście zamówiłem ten krótszy :)

Koleżka z hel-a mówił, że krótszy ma ok 30 cm, a dłuższy ponad 60 cm i inne końcówki

Ja mam dłuższy (Hela) i mi stykał bez problemu. A wymianę robiłem na parkingu na skręconym kole ;)
Awatar użytkownika
zsitanca
Posty: 67
Rejestracja: 07 lut 2017, 16:14
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Warszawa

25 cze 2018, 14:50

Pedi pisze:Ja mam dłuższy (Hela) i mi stykał bez problemu. A wymianę robiłem na parkingu na skręconym kole ;)


Wymieniałeś oba sztywne (od pompy i wysprzęglika) i elastyczny? czy tylko elastyczny i ten od wysprzęglika?
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

25 cze 2018, 16:53

To tak:
Katalog Hela przewiduje jedynie krótszy przewód (zamiennik 1:1 za elastyczny), ale kiedyś zamarzył mi się dłuższy i robiłem zakup grupowy, kilka osób jeszcze później kupowało dłuższy przewód zastępujący metalowy przewód ze świńskim ogonkiem i elastyczny. Także polecam dłuższy. Szacuję, że w przynajmniej 20 autach w PL to działa. Prościej jest odpowietrzyć wysprzęglik i mamy jedno połączenie mniej.
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

25 cze 2018, 17:08

zsitanca pisze:
Pedi pisze:Ja mam dłuższy (Hela) i mi stykał bez problemu. A wymianę robiłem na parkingu na skręconym kole ;)


Wymieniałeś oba sztywne (od pompy i wysprzęglika) i elastyczny? czy tylko elastyczny i ten od wysprzęglika?

Wymieniałem gumowy i sztywny do wysprzęglika (który swoją drogą przy odkręcaniu się giął), na pomysł wymiany przewodu od pompy nawet nie wpadłem. To by z resztą sporo rzeźby było.
RS pisze:Prościej jest odpowietrzyć wysprzęglik i mamy jedno połączenie mniej.

Dokładnie tak, co do samego odpowietrzania, to polecam również wynalazek pod tytułem speed bleeder. Odpowietrznik z zaworkiem zwrotnym (odpowietrzanie układu to cud miód).
Awatar użytkownika
jerzj
Posty: 687
Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
Model: NB
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Warszawa

25 cze 2018, 17:19

No to niezłe, jak kupowałem swój, były 2 opcje do mx-5 przeznaczone do hydrauliki sprzęgła. Dłuższy i krótszy. Krotszy oczywiście zastępował elastyczny odcinek przy grodzi, a dłuższy w teorii mógł zastąpić tez spiralny odcinek sztywny idący do wysprsęglika, tyle ze był po prostu są krótki. Prawdopodobnie coś się zmieniło od tamtej pory :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
robertos75
Posty: 22
Rejestracja: 17 cze 2018, 22:20
Model: NB FL
Wersja: sportive
Lokalizacja: Kętrzyn

26 cze 2018, 0:01

Witam w mojej nbfl brakuje rurki odplywu pod prawym progiem(ten gumowy szlouch) czyli spadła lub wypadla,czyli woda w progu pasażera się zbiera-gdzie mogę to kupić i czy trudno to założyć .Na pewno od spodu ale czy ręka tam się zmieści ?Jak to zrobić
ODPOWIEDZ