pytania różne...
Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
Goccolo
- Posty: 145
- Rejestracja: 14 mar 2016, 10:04
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: Warszawa
28 kwie 2018, 23:11
pistenbully pisze:Goccolo pisze:Cześć, działają mi z przodu światła postojowe i drogowe, natomiast nie działają światła mijania (najpierw przestało działać prawe, potem lewe). Czy drogowe i mijania mają osobne bezpieczniki? Na tablicy widzę tylko Headlights (LH) i Headlights (RH). Auto z 2000 roku.
Czyżby kostki do wymiany?
Przekonamy się jutro. Kupiłem dziś jeszcze jeden komplet żarówek i nowe kostki.
Znalazłem w necie opis identycznego problemu jak mój,włączając w to nie swiecenie się niebieskiej kontrolki po włączeniu dlugich- i temu komus pomogła po prostu wymiana żarówek....
-
m0sciu
- Posty: 6
- Rejestracja: 16 sie 2016, 11:47
- Model: NC FL
- Wersja: PRHT
29 kwie 2018, 9:53
[NC - Schowek tylni za siedzeniem]
W instrukcji obsługi widzę informację, że w niektórych modelach dostępny jest "schowek tylni za siedzeniem".
Wiecie może w jakich to konkretnie modelach, bo w moim nie ma, a bardzo by się przydał?
-
Fifkers
- Donator
- Posty: 4677
- Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
- Model: NA
- Lokalizacja: Białystok
29 kwie 2018, 10:04
Są dwa takie schowki za oboma fotelami. Ale w jakich wersjach to nie wiem. Może w PRHT nie ma ze względu na brak miejsca przez mechanizm dachu? Jeśli nie jest to kwestia miejsca to możesz wymienić całą tą plastikową ściankę. Nie jest to skomplikowana robota.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
-
m0sciu
- Posty: 6
- Rejestracja: 16 sie 2016, 11:47
- Model: NC FL
- Wersja: PRHT
29 kwie 2018, 10:24
Właśnie o to mi chodzi.
Może ktoś bardziej doświadczony z PRHT potwierdzi, że w tym miejscu są bebechy i nie mam nawet co się zabierać za ten temat.
-
TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1605
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
29 kwie 2018, 11:26
m0sciu pisze:Właśnie o to mi chodzi.
Może ktoś bardziej doświadczony z PRHT potwierdzi, że w tym miejscu są bebechy i nie mam nawet co się zabierać za ten temat.
Nie wiem jak w NC, ale w ND są dwa schowki w ST i tylko jeden w RF - mechanizm dachu zjada schowek za kierowcą.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony
Koza team member!
-
AndrzejG
- Donator
- Posty: 90
- Rejestracja: 26 kwie 2017, 14:49
- Model: NC FL
- Wersja: Summer 2.0
- Lokalizacja: Jaworzno
29 kwie 2018, 11:34
Nie ma się co zabierać. Miejsca nie ma, w PRHT jest tam sterownik dachu a z drugiej strony wzmacniacz systemu bose. Nawet jak w aucie nie ma bose to i tak raczej płytka kieszeń by się tylko zmieściła.
-
Goccolo
- Posty: 145
- Rejestracja: 14 mar 2016, 10:04
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: Warszawa
29 kwie 2018, 15:40
Goccolo pisze:pistenbully pisze:Goccolo pisze:Cześć, działają mi z przodu światła postojowe i drogowe, natomiast nie działają światła mijania (najpierw przestało działać prawe, potem lewe). Czy drogowe i mijania mają osobne bezpieczniki? Na tablicy widzę tylko Headlights (LH) i Headlights (RH). Auto z 2000 roku.
Czyżby kostki do wymiany?
Przekonamy się jutro. Kupiłem dziś jeszcze jeden komplet żarówek i nowe kostki.
Znalazłem w necie opis identycznego problemu jak mój,włączając w to nie swiecenie się niebieskiej kontrolki po włączeniu dlugich- i temu komus pomogła po prostu wymiana żarówek....
Na razie wystarczyła wymiana żarówek - zobaczymy na jak długo. Zapasowe żarówki, które były w schowku, również nie działały, więc prawdopodobnie już były przepalone (tylko jeden drucik był delikatnie osmalony w obu, mogłem tego nie zauważyć wkładając je w garażu). Z tego co się zdążyłem zorientować przeglądając fora internetowe, taki problem mieli też inni użytkownicy.
-
Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
-
Kontakt:
29 kwie 2018, 16:18
Żarówkom szkodzą także wstrząsy. Wiec możliwe ze kiedyś były sprawne ale przestały być w międzyczasie.
przy użyciu Tapatalka
-
Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
-
Kontakt:
30 kwie 2018, 21:55
mutra pisze:Alex pisze:mutra pisze:Alex pisze:ktos podpowie rozsadne miejsce do pobrania pradu i masy dla dodatkowego wentylatora? Moja NAfl nie ma niestety przygotowanej instalacji do klimy
zakładam że chcesz mieć sterowanie osobno każdym z wentylatorów. Prąd możesz pociągnąć ze skrzynki z bezpiecznikami jeżeli masz taką w komorze silnika. A masę z dowolnego metalowego elementu na silniku.
sterowanie raczej bedzie razem, najprostszy pomysl to podpiac sterowanie przekaznikiem do zlacza diagnostycznego pod maska, gdzie mam juz podpiete reczne sterowanie. Skrzynka bezpiecznikowa jest tyle ze po drugiej stronie komory silnika wzgledem gniazda diagn. Trudno wiec, bedzie musiala byc dluga wiazka.
a nie myślałeś żeby zdublować wiązke do istniejącego wentylatora? pewnie trzeba by zmienic bezpiecznik na większy ale miałbys bliżej?
nie do konca zrozumialem dublowanie wiazki, w pewnym sensie na tym sie skonczylo. W skrzynce bezpiecznikow pod maska jest miejsce w ktorym powinien siedziec bezpiecznik do drugiego wentylatora (niestety jest tylko jeden konektor a uzupelnic o drugi mi sie nie udalo, jakas mega fikusna blaszka chyba tam musi siedziec) oraz jest przekaznik pierwszego wentylatora. Mamy wiec zrodlo zasilania oraz sterowanie cewka przekaznika. Finalna wiazka jest krotka i prosta na czym mi zalezalo
wyglada to w sumie nienajgorzej, nie podoba mi sie tylko bezpiecznik na kablu ale to juz trudno
- 20180430_143340.jpg (804.49 KiB) Przejrzano 2269 razy
-
Adri@n
- Posty: 218
- Rejestracja: 28 maja 2015, 14:34
- Model: NA
- Lokalizacja: Płock
01 maja 2018, 18:12
Gdzie idzie ten oring ? Uszczelki no to domyslam sie ale oring nie mam pomysłu
Możliwe że gdzieś w środku ale jutro dopiero jutro ściągnę pompę i się dowiem
Drugie pytanie to czym się różnią pompy które mają dodatkowe ucho na śrubę przy jednej z rolek (patrzac od przodu lewa, koło alternatora) ? Są one do wersji z klimą czy jak ?
-
pepeg
- Donator
- Posty: 886
- Rejestracja: 23 lip 2013, 10:12
- Lokalizacja: Radziszów
01 maja 2018, 18:34
Adri@n pisze:Gdzie idzie ten oring ? Uszczelki no to domyslam sie ale oring nie mam pomysłu
Możliwe że gdzieś w środku ale jutro dopiero jutro ściągnę pompę i się dowiem
Drugie pytanie to czym się różnią pompy które mają dodatkowe ucho na śrubę przy jednej z rolek (patrzac od przodu lewa, koło alternatora) ? Są one do wersji z klimą czy jak ?
Oring do połączenia wyjścia z pompy z rurką za kolektorem wydechowym.
Roznica w pompach, bez ucha wczesne na z innym mocowaniem alternatora.
-
SponeR
- Posty: 1097
- Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
- Model: NA
- Wersja: ultra old
- Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa
01 maja 2018, 20:08
MIATA nim jak szatan
-
GTwice
- Posty: 153
- Rejestracja: 18 maja 2016, 18:50
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport PRHT
- Lokalizacja: Chorzów/Rzeszów
01 maja 2018, 20:17
Fifkers pisze:Czy NC od któregoś rocznika mają komputer pokładowy? Znalazłem taką fotkę i wygląda to na średnie spalanie. Jeśli jest komputer to jakie ma funkcje i od którego rocznika?
To fotka z NCFL. Średnie spalanie, temperatura zewnętrzna, Trip A i Trip B
http://www.roadster.blog/2013/08/the-20 ... elift.html
2012 Mazda MX-5 NCFL 2.0 PRHT Stormy Blue -
link
-
Fifkers
- Donator
- Posty: 4677
- Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
- Model: NA
- Lokalizacja: Białystok
02 maja 2018, 16:36
Ta fotka jest z NC 2008r. Może ktoś przełożył zegary z polifta.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
-
Adri@n
- Posty: 218
- Rejestracja: 28 maja 2015, 14:34
- Model: NA
- Lokalizacja: Płock
03 maja 2018, 11:23
SponeR pisze:
I jak go wymienić ? Bo w sumie za dużo nie widać przez pompę od wspomagania, najlepiej byłoby chyba ją wykręcić ?
-
SponeR
- Posty: 1097
- Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
- Model: NA
- Wersja: ultra old
- Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa
03 maja 2018, 11:53
jest dojście od dołu, rurka idzie do nagrzewnicy i musisz jedną nakrętke z kolektora wykrecic zeby się ruszyła, wtedy wychodzi ci część z oringiem
tu masz filmik p0rzypadkowy z jutuba
MIATA nim jak szatan
-
Adri@n
- Posty: 218
- Rejestracja: 28 maja 2015, 14:34
- Model: NA
- Lokalizacja: Płock
03 maja 2018, 13:18
Ok, dzięki wielkie.
A mam jeszcze pytanko montował ktoś pompę wody Sakury ? Albo miał z nimi styczność. Gość w sklepie powiedział mi że ludzie biorą z tej firmy i nie narzekają. Cena 100zł, a pewnie za ~150 można by kupić GMB która wydaje mi się że będzie sporo lepsza niż jakiś chinol ?
-
mutra
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
04 maja 2018, 20:24
Panowie, podkładka pod korek spustu oleju w misce olejowej i dyfrze standardowo jest aluminiowa. Mogę użyć miedzianej czy nie powinienem bo będzie korodować itp??? Używał ktoś miedzianej bez problemów?
Adri@n pisze:Ok, dzięki wielkie.
A mam jeszcze pytanko montował ktoś pompę wody Sakury ? Albo miał z nimi styczność. Gość w sklepie powiedział mi że ludzie biorą z tej firmy i nie narzekają. Cena 100zł, a pewnie za ~150 można by kupić GMB która wydaje mi się że będzie sporo lepsza niż jakiś chinol ?
wydaje mi się że przy tej różnicy w cenie to nie ma co eksperymentować
-
Raw_88
- Posty: 41
- Rejestracja: 25 cze 2017, 16:26
- Model: NA
04 maja 2018, 20:30
Też w sprawie pompy wody.
Mam wyciek płynu, prawdopodobnie z pompy wody.
Należy wymienić uszczelkę, czy całą pompę wstawić z uszczelką?
-
Adri@n
- Posty: 218
- Rejestracja: 28 maja 2015, 14:34
- Model: NA
- Lokalizacja: Płock
05 maja 2018, 8:53
Raw_88 pisze:Też w sprawie pompy wody.
Mam wyciek płynu, prawdopodobnie z pompy wody.
Należy wymienić uszczelkę, czy całą pompę wstawić z uszczelką?
Całą pompe. Chyba że chcesz rozbierać wszystko drugi raz jak okażę się że to nie była wina uszczelek tylko uszczelniacza w pompie
-
Raw_88
- Posty: 41
- Rejestracja: 25 cze 2017, 16:26
- Model: NA
-
Davidoff.
- Posty: 74
- Rejestracja: 14 sie 2015, 12:21
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Lublin
05 maja 2018, 12:24
Hejo
Pacjent to nbfl 1.8 6b. Cieknie ten czujnik, dokrecanie i wymiana uszczelki nie pomogly. Co to za czujnik i gdzie go kupic, pomożecie?
-
Załączniki
-
- 20180504_185948.jpg (929.81 KiB) Przejrzano 2027 razy
-
Bless
- Posty: 393
- Rejestracja: 26 sty 2018, 10:13
- Model: NA
- Lokalizacja: Poznań / Babimost
05 maja 2018, 13:07
Podbijam, bo zauwazyłem, że skrzycia poci się delikatnie z tego miejsca i u mnie.
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
-
Adri@n
- Posty: 218
- Rejestracja: 28 maja 2015, 14:34
- Model: NA
- Lokalizacja: Płock
05 maja 2018, 17:47
Davidoff. pisze:Hejo
Pacjent to nbfl 1.8 6b. Cieknie ten czujnik, dokrecanie i wymiana uszczelki nie pomogly. Co to za czujnik i gdzie go kupic, pomożecie?
Tak wygląda po wykręceniu ?
Jeśli tak to jest to czujnik wstecznego.
-
Szlifiera
- Posty: 32
- Rejestracja: 15 kwie 2012, 18:05
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie/Podkarpackie
05 maja 2018, 18:11
Cześć,
Wymieniłem ostatnio poduszki pod silnikiem (NBFL) - jedna była w dwóch częściach. Poduchy zakupiłem z KM parts. Po założeniu poduch szczególnie na zimnym silniku odczuwalne są spore drgania budy, czasami nawet na pedałach i kierownicy. Po rozgrzaniu głównie poniżej 2k i w okolicy 3k - ale są znacznie mniejsze niż jak jest zimny.
Po stronie kierowcy poduszka nie ma żadnej regulacji ma jedną pozycję, z prawej jest fasolka więc uznałem że silnik w poduszkach siedzi w V ( tak jakby w stożku ) więc z prawej strony powinno być wynikowo - po opuszczeniu silnika po prostu skręciłem poduchy. Powinienem jednak jakoś konkretnie ustawić silnik? Jakieś pomysły?
Na zerwanej poduszce ciężko wchodziły biegi ale drgania były mniejsze, teraz biegi wchodzą ok ale pojawiły się drgania
Dzięki za pomoc!
-
RS
- Donator
- Posty: 1552
- Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
- Model: NA
- Lokalizacja: Krosno/Kraków
06 maja 2018, 9:52
Nie kupiłeś przypadkiem twardych poduszek?
-
Szlifiera
- Posty: 32
- Rejestracja: 15 kwie 2012, 18:05
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie/Podkarpackie
07 maja 2018, 16:28
Wg opisu na stronie są niby 40% sztywniejsze, ale nie sprawiają takiego wrażenia na aucie - z drugiej strony ciężko stwierdzić. Miałem podejrzenia że to może być przyczyną, jednak na forum chyba sporo osób kupowało te poduchy i nie widziałem, żeby ktoś później narzekał na drgania.
-
pistenbully
- Donator
- Posty: 2096
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
07 maja 2018, 19:04
Podmianka na poduszki Il w zeszły piątek. W moim odczuciu same plusy. Choć buda minimalnie głośniej skrzypi. Jakiekolwiek wibracje jedynie na pedałach. Ale jak dla mnie pomijalne.
Może pomyliłeś kierunki...? Coś niedkręcone?